22 תשובות
טוב...
ברור שטוב.
טוב, מה זאת השאלה הזאת, למה שמישהו ירצה שיהיה לו רע?
זה די דפוק אבל לפעמים אני אוהבת שרע לי.
טוב
שואל השאלה:
אתם אשכרה רציניים?
אתם אשכרה רציניים?
אין באמת טוב בעולם הזה כל דבר מתחיל אולי טוב ונגמר רע
מה שיפה זה שגם מי שענה "רע" בחר בזה כי זה גורם לו להרגיש יותר טוב.
ואם ישאלו את האנשים למה הם רוצים להרגיש יותר טוב, לא תהיה להם תשובה.
ואם ישאלו את האנשים למה הם רוצים להרגיש יותר טוב, לא תהיה להם תשובה.
ברור שטוב מה זו השאלה הזו
שואל השאלה:
disributed!, נכון. וזאת הגישה שטוענת שהאדם רע מטבעו ואגואיסט. אין אלטרואיזם מוחלט. כל אדם פועל לפי רצונות. כל סימן להקרבה או לפגיעה נובע מאינטרסים או מחיקוי של ערכים תרבותיים
disributed!, נכון. וזאת הגישה שטוענת שהאדם רע מטבעו ואגואיסט. אין אלטרואיזם מוחלט. כל אדם פועל לפי רצונות. כל סימן להקרבה או לפגיעה נובע מאינטרסים או מחיקוי של ערכים תרבותיים
רע מטבעו זה לא נכון, זה יותר כמו טוב לעצמו
שואל השאלה:
זה נובע. הרוע הוא הרשע והתאוות העצמיות לפי אוגוסטינוס הקדוש. גם הרמבם מדבר על זה.
זה נובע. הרוע הוא הרשע והתאוות העצמיות לפי אוגוסטינוס הקדוש. גם הרמבם מדבר על זה.
אבל זה לא הרוע שמניע את האנשים. פעולה מתוך מחשבה אגואיסטית פעמים רבות פוגעת בחברה. יש מקרים של "שיתופי פעולה" שמביאים לרווח גדול יותר לפרט, ופוגעים פחות בסביבה, אבל הם תלויים בין היתר בפשרות וחריגה מדפוסי התנהגות של הפרט - הפסד בטווח הקצר
שואל השאלה:
נכון. וזו הפיקציה של התרבותיות והנימוס שבני אדם פיתחו. אבל, לפי הגישה הזאת, גם מעשה כמו תרומת צדקה נחשב לאגואיסטי - ללא קשר לתמורה החברתית שלו - כיוון שהמניע הוא עצמי - הכבוד וההערכה הנרכשים.
נכון. וזו הפיקציה של התרבותיות והנימוס שבני אדם פיתחו. אבל, לפי הגישה הזאת, גם מעשה כמו תרומת צדקה נחשב לאגואיסטי - ללא קשר לתמורה החברתית שלו - כיוון שהמניע הוא עצמי - הכבוד וההערכה הנרכשים.
זו נקודת מבט נכונה אך מעט קודרת, וזה בסדר. אולי תקל עליך ההבנה, שהקיום והמציאות הן בסך הכל ה"תמונה" שהמוח שלך יוצר על סמך מה שאתה רואה, שומע, מריח, טועם, מרגיש וכן הלאה. כל הקיום שלך ושל כל אחד אחר נמצאים בראש, וזה בסדר שכל אחד מתמקד בעצמו ובשיפור "התמונה" שבראש שלו.
שואל השאלה:
נכון. יש עוד כל כך הרבה רבדים מורכבים, אבל אני הצגתי עניין מול איך הרע יכול לספק בן אדם ומהי הקרבה עצמית, בתור דיון פילוסופי.
נכון. יש עוד כל כך הרבה רבדים מורכבים, אבל אני הצגתי עניין מול איך הרע יכול לספק בן אדם ומהי הקרבה עצמית, בתור דיון פילוסופי.
אתה מאמין שהרוע הוא מניע, ולא תוצר משני של פעולות שמועילות לאינדיבידואל?
שואל השאלה:
לאו דווקא. אבל זה מקביל. האדם לומד מהו הרוע של החברה, וזוהי נטייתו לפתח תאוות. אגב זאת נקודת המוצא של הנצרות.
לאו דווקא. אבל זה מקביל. האדם לומד מהו הרוע של החברה, וזוהי נטייתו לפתח תאוות. אגב זאת נקודת המוצא של הנצרות.
זה כללי מדי
שואל השאלה:
ברור, זה יותר מזה. הנצרות עוסקת בשבעה חטאים. וואי האמת ששכחתי אבל יש ספר של אוגוסטינוס הקדוש שמדבר על כל מה שאמרתי
ברור, זה יותר מזה. הנצרות עוסקת בשבעה חטאים. וואי האמת ששכחתי אבל יש ספר של אוגוסטינוס הקדוש שמדבר על כל מה שאמרתי
שואל השאלה:
ובכללי יש הרבה מאוד דברים על זה
ובכללי יש הרבה מאוד דברים על זה
שואל השאלה:
זאת שאלה מאוד גדולה
זאת שאלה מאוד גדולה
באותו הנושא: