6 תשובות
מכירה, מזעזעים שניהם
שניהם לא התנהגו פרפקט
התלמיד והמורה אשמים באותה מידה
אבל משום מה אני מרחמת על המורה
אבל משום מה אני מרחמת על המורה
מה את ?
הנעלם
אני בוכה
הנעלם
אני בוכה
אנונימית
אני חייבת לראות שוב
מצד אחד, המורה לא יצאה בסדר בכלל כי היא רק המשיכה לענות לו ולרדת לרמה הנמוכה של הוויכוח וממשיכה להלהיט את זה, קוראת לו אפס ומתנהגת בצורה מחפירה בלשון המעטה כמורה.
מצד שני, הילד גם אם הוא צודק בוויכוח וגם אם הוא לא הוא צריך ללמוד איך לדבר לאנשים מבוגרים ממנו גם אם הם מדברים שטויות וגם אם הם מורידים ממנו כי כבוד למבוגר זה ערך עליון אצלי, לדבר איתה כאילו היא חברה שלו ? לאיפה הגענו??
אני זוכר בעבר שלימדו אותנו ביסודי איך לדבר עם תרבות דיון ונימוסים, בלי להרים טונים ובלי לצעוק ובמיוחד לא להגיע למדרגה של שפל בנוסח הדיבור - גם המורה וגם התלמיד יצאו לא בסדר.
לדעתי, המורה הייתה צריכה לאחר התקרית להיות מושעת מתפקידה לזמן מה להבין שכך לא מדברים והיא אמורה להיות הדוגמה לתרבות הדיון והסביבה הנעימה שמלמדים אותנו מכיתה א'..
והתלמיד צריך לשתות ולהירגע כי ככה לא מדברים, בהתלהמות ובצעקות - צומי, ורק מטרה של צחוקים.
אם נשים את זה בצד - הוא דיי קטל אותה עם הנעלם :)
מצד שני, הילד גם אם הוא צודק בוויכוח וגם אם הוא לא הוא צריך ללמוד איך לדבר לאנשים מבוגרים ממנו גם אם הם מדברים שטויות וגם אם הם מורידים ממנו כי כבוד למבוגר זה ערך עליון אצלי, לדבר איתה כאילו היא חברה שלו ? לאיפה הגענו??
אני זוכר בעבר שלימדו אותנו ביסודי איך לדבר עם תרבות דיון ונימוסים, בלי להרים טונים ובלי לצעוק ובמיוחד לא להגיע למדרגה של שפל בנוסח הדיבור - גם המורה וגם התלמיד יצאו לא בסדר.
לדעתי, המורה הייתה צריכה לאחר התקרית להיות מושעת מתפקידה לזמן מה להבין שכך לא מדברים והיא אמורה להיות הדוגמה לתרבות הדיון והסביבה הנעימה שמלמדים אותנו מכיתה א'..
והתלמיד צריך לשתות ולהירגע כי ככה לא מדברים, בהתלהמות ובצעקות - צומי, ורק מטרה של צחוקים.
אם נשים את זה בצד - הוא דיי קטל אותה עם הנעלם :)
באותו הנושא: