6 תשובות
שאלה קשה מיני לנוער הישראלי.
אין שיוון מגדרי.לא משנה כמה זמן יעבור.
שואל השאלה:
אשמח שיענו לי בכל זאת, מי שיודע כמובן
(;
שיוויון מגדרי לגמרי? לא, ברור שלא, סתם דוגמה- אם לבנות הייתה את אותה בגרות בספורט כמו שלבנים הציונים של הבנות היו נמוכים בהרבה , אז שיוויון מגדרי לא מתחשב בהבדלים בין המינים
אבל הוא לא נחשב אפליה, כי אפליה זה לקחת דברים שלא קשורים (כמו למשל צבע עור) ולגזור מהם מסקנות לא נכונות.
למשל, למה שאתיופים לא יוכלו לקבל זכויות זהות? צבע עור לא מעיד על שום דבר שמותר או אסור לאותו בן אדם כי זה פשוט לא רלוונטי
אבל אם את לוקחת את הדוגמה של נשים השוני כן חשוב, כי מבחינה ביולוגית נשים פחות חזקות מגברים
אז זו לא אפליה, זו העדפה מתקנת, שדווקא נוצרה כדי ליצור עוד יותר שיוויון ולגשר על הפערים שלא בשליטתנו
שואל השאלה:
אז אם מה שאת אומרת נכון, למה לא עושים הפרדה בין בנים לבנות בתוכנית נינג'ה ישראל? הרי אנחנו רוצים להיות מדינה שוויונית ושוויון לפי מה שאת אומרת צריך להתחשב גם בהבדלים. (במקרה זה הבדלים ביכולת הפיזית בין בנים לבנות).
אני לא יודעת, יש תחרויות שפחות רואים הבדלים, אבל למשל באולימפיאדה כן עושים. אני בכללי חושבת שזה פחות רלוונטי לאוכלוסייה בישראל, אם את רוצה לתת דוגמה להעדפה מתקנת בחוק את יכולה לקחת דוגמה של תו נכה למשל
תגדירי שוויון מגדרי.