22 תשובות
תוצאה, לפי השקפת העולם שלך אלוהים הוא עליון ומעל הכל וכל דבר שהוא אומר או חכמים דרשו, זה מה שיהיה.

לרוב אנשים ללא דיעות קיצוניות כמו שלך יכבדו בני אדם על עצם היותם בני אדם, בין אם הם מאמינים באלוהים או לא.

(סליחה אם זה נשמע תוקפני, לא מתכוון שזה יהיה ככה)
צריך לכבד כל אדם בלי קשר לדעה שלו ולאמונה שלו.
וכן לדעתי זו כן דרך ארץ לכבד אדם ש"כופר ומורד באדונו" למרות שזה כביכול פוגע בכבוד ה'.
שואל השאלה:
guess my name, אם זה מה שאת חושבת - אז הדרך ארץ שלך היא לקויה. כל המטרה שלנו בעולם הזה - זה לקדש את ה' - אז למה לפעול לכיוון ההפוך?
blopy - הדרך שלו קיצונית לשלך והדרך שלך קיצונית לשלו.
כל המטרה באמונה וחוקים היא על מנת לשמור אותם כי יש כוונה . אפשר לכבד בני אדם בתור בני אדם אבל זה לא אומר שכיבוד בני אדם זה הדבר הראשון לפני הכל אם זה אומר לקבל ביחד איתם חטאים כי זה כל המטרה של לעבוד את ה' - המצוות. על פי ההיגיון הזה נכבד כל דבר שקורה כולל רצח כי הרוצח הוא בן אדם.
אז תגיד "מי מדבר על רצח" . ואז אתה מגיע לנקודה אז שאי אפשר לכבד רק לכבד בני אדם על היותם בני אדם אלא צריך גם לשים גבולות וללכת יותר על פי ערכים.
אני מאמינה בה' אבל אני לא מסכימה שכל המטרה שלנו בעולם היא לקדש את ה'.
אני פשוט חושבת שצריך לכבד כל אדם בלי קשר לדעותיו.
אם מישהו לא מאמין בה' ובוחר להיות חילוני, מי אני שאשפוט?
למה צריך לשפוט אדם רק על פי הדרך שבה הוא בוחר לחיות את חייו?
שואל השאלה:
guess my name, אם את לא מודעת לתפקיד שלנו כיהודים - זה בעיה שלך.
"כֹּל הַנִּקְרָא בִשְׁמִי, וְלִכְבוֹדִי בְּרָאתִיו: יְצַרְתִּיו, אַף עֲשִׂיתִיו" (ישעיה מג, ז).
"כֹּל פָּעַל ה' לַמַּעֲנֵהוּ" (משלי טז, ד).
רש"י:
(משלי טז ד): "כל פעל ה' למענהו" - הכל עשה בשביל קילוסו, כמו (תהלים קמז ז): "ענו לה' בתודה".

דבר אחר: להעיד עליו, כלומר פעלו מעיד עליו, על גבורותיו;

שניהם בהגדת תהילים.

"וגם רשע" - עשה להניחו ליום רעה, וכל זה לקילוסו.

רלב"ג

(משלי טז ד): "כל פעל ה' למענהו" - הנה כל אשר פעל הש"י הוא לתכלית ולתועלת, וגם מה שתראה שיוזק הרשע ליום רעה הוא לתועלת, כי בזה תועלת ללקיחת המוסר

מלבי"ם
משלי טז ד): "כל פעל ה' למענהו" - מפרש באיזה דרך יגול מעשיו אל ה', מפני שהכל פעל ה' למענהו, וכל הנברא - לכבודו ברא, ורוצה שכל מעשי האדם יהיו מכוונים לכבודו ושיתקדש שמו בברואיו.

וגם אם תראה הרשע, שמחלל כבוד ה' ועושה נגד רצונו, והוא מצליח ומתקיים, גם זה לכבוד ה', כי הוא מוכן ליום רעה, שיש יום מיועד שיקבל עונשו ואז יתקדש שמו, כמו שנאמר: כשעושה משפט ברשעים, שמו מתגדל בעולם.
שואל השאלה:
"אני פשוט חושבת שצריך לכבד כל אדם בלי קשר לדעותיו"
- טעות:
והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:

1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס".
(שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).

"אם מישהו לא מאמין בה' ובוחר להיות חילוני, מי אני שאשפוט? "
-את יהודיה ואמור להיות אכפת לך מכבוד ה'. זה לא הזמן להראות ענוה. ענוה זה פוגעת בכבוד שמים - היא ענוה פסולה. להפך, את אמרו לחשוב על אותו אחד- מי הוא יפר את הוראת מלך העולם?

"למה צריך לשפוט אדם רק על פי הדרך שבה הוא בוחר לחיות את חייו?"
- כי העיקר מה שיש לנו בעולם הזה - זה עבודת ה' יתברך. אז ברור שהשפיטה אמרוה להיות על פי זה.
כי אנשים חושבים שצריך להיות 'לברלים' ולקבל את דעת האחר(מלבד אם הוא דתי שאז צריך לכתוב לו מילות גנאי בקיר התגובות)ומאז ומיתמיד העמי ארצות(היום זה המסורתיים)היו יהודים של פסוק אחד ולא הסתכלו על הכול בכללותו(זה כמו לקרא בתחילת מסילת ישרים 'אמר המחבר את חיבור זה לא חברתי' וזהו)
נוטה להסכים עם blopydope.
אתה לא יכול פשוט לצפות שחברה שלמה תחזיק את אותן הדעות בדיוק ותתנהג ב ד י ו ק אותו הדבר. אתה רואה לנכון לזלזל באנשים בגלל האמונות שלהם, רוב האנשים שחולקים את האמונה שלך לא חושבים שזה בסדר לעשות ככה.
לפי התפיסה שלך -צריך לכבד את משמכבד את אלוקים.
לפי התפיסה שלי-לכבד כול אחד את הדרך שלו ולנסות להבין
תוצאה אתה חייב להבין שאין דבר כזה אמונה נכונה.
יש אמונה שהיא אישית לכל אחד וגם אלו שאישית בוחרים לא להאמין.
אנחנו צריכים ללמוד לכבד כל אחד ולהאמין במה שאנו חושבים לנכון .
אף אחד לא שם אותנו לשפוט את האחר זהו לא תפקידינו.
דרך ארץ היא הכי חשובה..
דתות עשו רק נזק לאנשים ושנאה ..
אמונה היא הרגשה כל כך פרסונלית שאין לך אפשרות להביע דעתך או להתערב..אבל אתה כן יכול להגיד שאתה מרגיש אחרת ממישהו אחר..אבל אתה לא יכול להגיד אני לא מסכים או לא לכבד..
אני מאמינה בה' כי זה מה שאני מרגישה נכון לי אך אני מכבדת כל אדם ..בלי קשר לאמונתו .רק ככה העולם יהיה טוב יותר.
יש אנשים שלוקח להם זמן לגלות את ה' ..זה דבר אישי מאוד.
אנונימית
אם אנשים מאמינים ב-ה' זה עובדתית לא נכון שאנחנו אמורים לקבל כל אחד וכל דעה רק בגלל שאולי חלק מהאנשים קצת חוששים מקונפליקט ויכוחים או אפילו אלימות.
התנ"ך במפורש מתאר את הדבר שה' לא מקבל ולהגיד שכל אמונה היא אישית או כל דרך היא אישית היא עובדתית לא יכולה להיות נכונה מהסיבה הפשוטה - אדם אחד יכול להאמין שלהקריב חתולים לאמונה שלו היא הדרך הנכונה, וכולכם כאן סביר להניח שיצאו נגד זה נכון ? ותגידי שאני "מגזים". אבל זה פשוט עובדה של מה הצורת חשיבה של "לקבל כל אחד וכל דבר ומה שבא לו" הוא 1. נוגד את התנ"ך ומה שהתנ"ך אומר בצורה מפורשת...

2. פשוט מה שיכול לקרות אם אתם אדישים לדבר הזה שנקרא מוסר.
חביב אדם שנברא בצלם
אליטה אנג'ל
הוא חביב משאר החיות כי נברא בצלמו של הקדוש ברוך הוא אבל לא יותר מאיתו יתברך
הכוונה היא לכבד כל אדם כי כולנו נבראנו בצלם אלוקים
שואל השאלה:
marco reus, אז הם חולקים על דעת תורה, לא אמונה האישית שלי...
שואל השאלה:
anonimit❤queen❤, לא לפי התפוסה שלי, על פי דעת תורה (עייני בספר "שערי תשובה", חלק ג, סימנים קמח-קנב). שם כתוב מפורש את מי שצריך לכבד ואת מי לא. מי שלא מסכים על זה - חולק על דעת תורה ומזיק לכבוד ה' יתברך ותורותו.
מכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
שואל השאלה:
אליטה אנג'ל, עייני בתגובה הקודמת שלי.
חוץ מזה, את יודעת שמי שאין לו יראת אלוקים והוא אינו שומר מצוות - אז הוא אינו ראוי לתואר "אדם", נכון? סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". כך כתב הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות". ממליץ לך לשמוע את השיעור שבקישור כמצורף, ובפרט מדקה 9:49.
שואל השאלה:
אנונימית, כמה טעיות כתבת, ה' ישמור. למה אני צריך להפריך כל משפט חסר הגיון?


"תוצאה אתה חייב להבין שאין דבר כזה אמונה נכונה."
-בטח שיש. אמונה נכונה - זה מה שה' רוצה שנאמין בזה, דיינו מה ' מסר לנו בתורתו הקדושה. אמונה לא נכונה - אמונה שחולקת על מה שה' מסר לנו. זה קשה להבין שאמונה נכונה - אמונה לדברי ה' ואמונה כוזבת, שזאת אמונה שחולקת על דבר, ה'?

"אנחנו צריכים ללמוד לכבד כל אחד ולהאמין במה שאנו חושבים לנכון ."
-אנחנו צריכים לכבד את מי שה' רוצה שנכבד ולא לכבד, את מיש ה' לא רוצה שנכבד, כמו שנאמר "נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי ה' יְכַבֵּד" (תהלים טו, ד). כלומר
אביא לך את פירוש מלבי"ם על הפסוק:
"נבזה בעיניו" קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו ולא לבד שלא יתפעל מאהבת הקרובים כי לא יתפעל גם מאהבת עצמו, שהוא "נשבע" ומקבל בנדר "להרע" לעצמו לצום ולהתענות, "ולא ימיר" את נדרו:

"דתות עשו רק נזק לאנשים ושנאה"
-מה קשור "דתות". אנחנו מדברים על יהדות, אז לא לעשות סלט בין יהדות (דת האמת) לדברים אחרים. ה' נתן לנו את התרוה לטובתנו...
אנשים לא מאמינים מסיבה שלהם אפשר להבין אותם ולכבד זה לא מלחמה שדוחים את כול מלא נוהג על פי התורה
למה לא אני נוהג על פי דעת תורה ואם זה מה שהתורה רוצה אני עושה
אנונימית זה לא בדיוק עובד ככה כי צריך לדעת את התנאים השונים ביהדות.
היהדות היא דבר מורכב וגם פשוט בו זמנית אם טורחים ללמוד אותה.
מבחינת יהדות אין בעיה שיש אנשים שלא מתחברים או מאמינים ביהדות והם מדת אחרת כל עוד הם נמנעים ממעשים מסוימים כמו רצח ועוד.
אבל מבחינת היהדות אם יהודי אומר שהוא עושה מה שבא לו ושהכל טוב אנחנו לא יכולים להגיד על זה - כן , נכון אתה צודק.
כי זה לא.

אין לנו סמכות על הבן אדם זה נכון והוא בסופו של יום יעשה את הבחירות שלו אבל במקסימום אם האורך חיים שלו שונה משלנו אז אנחנו פשוט לא נמצא את עצמנו בחברתו כי סביר להניח שהוא יעשה הרבה דברים שלנו אסור לעשות.