20 תשובות
אני גם מסורתית ואני מגדירה את עצמי כשומרת שבת צמה צומות וכאלה אבל הולכת עם מכנסיים
בין אדם לחברו, בין אדם למקום
תלוי מה את שומרת ומה את לא
שומרים שבת אני חושבת ש מסורתיים לא שומרים חגים אממ צמים שיש צום אם זה מתאפשר להם בחינה בריאותית שומרים מצוות ?
אנונימית
הולכים לבית כנסת, שש שעות בין בשר לחלב, כשר, חגים, צמים, ארוחות שישי כל שבוע
אנשים ששומרים חגים ועושים שישי, לא?
אני גם מסרותית , אבל זה משתנה, יש כאלה ששומרים שבת וכשרות יש כאלה רק כשרות
אבל עכשיו אני בקושי שומרת גם כשרות..אבל העיקר האמונה כי התחלתי להאמין שלהאמין בה אפשר תוך כדי שתעשי דברים שלא אמורים לעשות לפי התנך. כאילו אני מאמינה בה לא בתנך ,וכן אני לא חושבת שזה נוגד
אנונימית
אני ממשפחה מסורתית
אני עושה קידוש, הבדלה, חגים, שומרת כשרות, הולכת לבתי כנסת בחגים ומדליקה נרות שבת.
חלק מבני משפחתי שומרים שבת והולכים לבתי כנסת גם בסופשי שבוע אבל אני בחרתי לוותר על זה
מסורתית אני מגדיר בן שמכיר את השם אבל לא מספיק ולא שומר שבת ולא מכיר את מעלה של שבת וכו
עושה קידוש אבל לא יותר מי זה הולך לצדיקים וכו
אני גם מסורתית
אני מגדירה את עצמי לא חילונייה ולא דתייה.
אני לא עושה את כל התורה כולה, אבל גם לא בכלל.
נגיד אני שומרת שבת חגים, שומרת כשרות, עושה קידוש, הבדלה צמה חלק מהצומות
אבל הולכת עם מכנסיים, לא שומרת נגיעה
מישהו שעושה מה שהוא מצליח / מאמין אבל קשה לו לשמור את כל המצוות
זה מושג שבא לתת ליגיטימציה ללא לשמור את כל המצוות, אלא ששכל אחד ישמור את מה שנראה לו או קל לו. אסור שיההי דבר כזה. נאמר "אָרוּר אֲשֶׁר לֹא יָקִים אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת - לַעֲשׂוֹת אוֹתָם וְאָמַר כָּל הָעָם "אָמֵן" (דברים כז, כו). הכונה שמי לא קיבל על עצמו לשמור את כל התורה (הכונה שהוא יגדי שהוא ישמור את כל המצוות חוץ מדבר אחד) - הוא ארור. הוא נקרא "מומר לדבר אחד" וגדול עונו מנשוא".
^ לא לכולם קל לשמור ולקיים את כל התורה כולה.
כל אחד עושה את מה שהוא יכול ומסוגל.
אנונימית
מסורתי זו צביעות, צביעות עצמית שרוב נובעת מקלות ראש וחוסר חשיבה. תתעצבנו אם בא לכם, או שתפתחו את הראש להבנה. מה זו מסורת? פעולה שחוזרת על עצמה מדור לדור. ישנן מסורות עתיקות יומין שפשוט נעלמו מחיינו, ומעניין שהם בדיוק אוןת מסורות לא מוסריות שבעבר היו מתרחשות בדיוק כמו כל השאר. ברגע שאנחנו סומכים על כך שפעם ידעו טוב יותר כיצד לנהוג, אנחנו כבר בבעיה, כי פעם לא ידעו שום דבר טוב יותר. אין אף רגע בהיסטוריה האנושית שבו החיים האנושיים היו טובים יותר. ואת הטוב הזה השגנו באמצעות חשיבה חילונית ולא דתית. כשהחילונות החלה לפתח את המוסר העכשווי, מסורות רבות נעלמו, ואחרות נשארו. אבל אנחנו המשכנו להתפתח, וישנן מסורות נוספות שצריך להיפטר מהן. עיקר הצביעות הוא באמונה השגויה שלכם שאלוהים נותן לכם אפשרות להגדיר אותו ואת רצונותיו. הוא ממש לא. הוא הגדיר בדיוק כיצד להתנהג ולא שינה את דעתו מעולם. לזכור את יום השבת ולהרוג גייז כתובים באותו ספר, וזו הייתה מסורת בדיוק כמו כל מסורת אחרת. לא לרצוח, ולהחזיק עבדים, מאותו ספר, והיו מסורות קיימות. לכבד את הורינו, אבל שהם מצידם יחתכו איברים שלנו... אהה אלו עדיין קיימות במלואן.
אנונימית, מסכים שזה לא קל, אבל לא לוותר. לא להגיד מראש "המצוה הזאת היא לא בשבילי". ברור שיש נפילות אצל כולם, קורה שנכשלים, אבל כן מתאמצים לשמור את הכל. זאת הדרך הכנונה בעבודת ה' יתברך.
רודף האמת, שמעת על המושג שנקרא "ירידת הדורות"? בדורות הוקדמים ידעו איך לכד את ההורים, אל היו מתחצפים אליהם, כמו שעושים היום. אתה יודע למה? כי הם ידעו שההורים שלהם הם יותר קרובים לדור של מעמד הר סיני ולאדם הראשון, שהיה יציר כפיו של הקב"ה, שזה סיבה טובה לכבד אותם. אבל מי שרואה את עצמו כמישהו שיותר מפותח מההורים שלו - אין לו סיבה לכבד אותם וזה מה שקרוה. זה מה שאמר הרב יעקב קמינסקי זקוצ"ל.
מסורתים אולי לא שומרים על כל המצוות אבל הם עושים צבא, משלמים מיסים ותורמים למדינה.
everlasting, וזה מכפר להם על אי שמירה של כל המצוות?
נ.ב. בחור ישיבה או אברך כולל אשר כל היום הוגה בתורה לא תורם למדינה ע"י הלימוד שלו? הרי הוא גורם לכך שהעול םהיה קיים, כי בלי לימוד הבלתי פסוק של התורה - העולם פשוט לאהיה מתקיים, כמו שנאמר "אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה--חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ, לֹא שָׂמְתִּי" (ירמיה לג, כה). זאת היסבה שמי שטוען שהם (לומדי תורה) לא מועלים לעולם ע,י עצם הלימוד שלהם נקרא "אפיקורוס", כמבואר בסנהדרין צט ע"ב).
תוצאה, אני מכיר את המונח, רק לא מסכים שהוא נכון, בדיוק ההיפך.
וכמובן שלא, אברך לא תורם למדינה ע"י הלימוד שלו. בכלל בכלל לא. ללימוד שלו אין שום השפעה חיובית על המדינה, רק שלילית שכן אנחנו צריכים לממן לו את זה.
"בלי לימוד תורה העולם לא היה מתקיים" - עוד שיגעון גדלות של היהדות, העולם התקיים לפני התורה, יתקיים אחריה, ובעיקר יתקיים טוב יותר בלעדיה.
באותו הנושא: