64 תשובות
שהם צריכים קצת פחות ללחוץ עם מבחנים ומפמרים זה לא סוף העולם אם נכשלים המפמר בכיתה ז והם גורמים לזה להרגיש ככה
לא עוזרת בשום דבר
דוחפים לתלמידים כמויות מוגזמות של חומר שלא עוזר להם בכלום וגם לא ייעזרו
צריך לשנות שמה הכל
הכל כל כל מיושן ופרימיטבי
ולוחצים יותר מדי על תלמידים ושוכחים שהם לא מכונות הם בסוף הכל נערים/ילדים
מערכת נוראית כבר מקום המדינה
חבל שבתי ספר אנתרופוסופים ושיטות חינוך אחרות עולות הרבה כסף שחלק מההורים לא יכולים להרשות בשביל הילדים שלהם
צריך להוציא את שיעורי מדעים להורג
אה וכן, וגם את ספורט
נוראית , המורים ממורמרים , לא יודעים להעביר שיעורים ( רובם ) ,
בשמחה הייתי מחליפה את המערכת
מיושנת עלובה ופרימיטיבית, צריך להחליף אותה.
חרא...לא מלמדים אותנו מה שאנחנו באמת צריכים ללמוד ומצפים ממנו להשקעה ולחץ ולהיות מכונות ציונים...
היא צריכה להשקיע יותר
לא מבינים כלום בחינוך
האמת שכתבתי על זה עבודה שלמה חחח בחרתי במיזם בלשון לעשות על זה כי ידעתי שיש לי הרבה ביקורת ושפכתי שם הכל, בקצרה מאוד מערכת מיושנת, אנחנו לומדים כמו שההורים שלנו למדנו עם ספר ומחברת כשיש לנו טכנולוגיה כל כך חדישה שיכולה להפוך את שיטת הלימודים ליותר אפקטיבית בהתאם לדור שלנו והשיטה של בחינות בגרות לא אפקטיבית לטווח הרחוק בהתייחס לזה שרובנו מגיעים לבחינה מקיאים כמה שיותר חומר שאנחנו לומדים וברגע שאנחנו יוצאים מהדלת שוכחים הכל...
מורי לשון זה הדבר הכי גרוע שהמערכת הזאת "טיפחה"
לא פגשתי פעם אחת מורה לשון טוב ורוב הסיכויים שאני אקבל ציון רע בבגרות לול
המערכת הזאת פשוט הפכה לעסק עלוב . אנחנו לא באים לבית ספר בשביל ללמוד אנחנו באים לבית ספר בשביל להוציא בגרות( זה השיטה היום). אפשר ללמד ילדים משהו גם בחמש שעות ביום אם לומדים לעשות את זה בצורה אפקטיבית, במקום שמונה שעות שכבר בשעה הרביעית הילד מתחיל לאבד את זה.
המערכת הזאת גורמת לכל אחד להיות מרוכז עמוק בעצמו, בבגרויות שלו, בציונים שלו, במקום ללמד את כולנו לחיות ביחד זה לצד זה. בפינלנד המורים רוצים שהילדים ישחקו כי הם אומרים שהם ילמדו משהו חדש מזה ואנחנו יושבים וקוראים חומר יבש שישכח דקה אחרי המבחן.
לא מלמדים אותנו איך לנהל את החיים שלנו כמבוגרים, בישול , נגרות ,ניהול חשבון...
ומה עם העובדה שלכל ילד כמעט יש מורים פרטיים כי בכל כיתה יש ארבעים ילדים שהמורה לא מסוגלת להתמודד עם כמות כלכך גדולה של ילדים.
מה עם העובדה שהבנתי ספר נראים מלוכלים ונטושים כי אף אחד לא דואג לזה.
לא רק זאת ברגע שמערכת החינוך לא תעבוד גם מערכת הבריאות וכל שאר המערכות.... ואל תגידו לי שאין תקציב, עובדה שבישראל ובקנדה נותנים את אותו תקציב לחינוך אבל הם משגשגים ואנחנו מאחור.
אנונימית
@^$&@*#@*$*#(*$*#
תבינו לבד
היא לא מלמדת נכון, המקצועות רלוונטיים, אבל הלימוד שלהם והמבחנים לא.
שהיא ממש גזענית
רוצים לשלוח גאים להמרה
טפי כל כך הרבה דברים שגויים במערכת הזו
לא משהו, הם שמים דגש על ממוצע ונותנים לנו לעשות עבודה של רובוטים למרות שצריך ללמוד אותנו יצירתיותות חדשנית אולי להפסיק עם כל הלימודי תרבות יהודית
להשקיע הרבה יותר באנגלית, כי הרמה ממש נמוכה
לוותר על ספורט וכל המקצוע הכי נורא בעולם ערבית
גרועה וישנה, אני בכלל רוצה לפרוש אבל לא רוצה לאכזב את אמי. אני לומד הכל באינטרנט או עם מורה פרטי.
מערכת לימודים נוראית!
עומסים רבים על התלמידים, מביאים מורים שלא יודעים ללמד.
וחושבים שאנחנו מכונות של ציונים ומטלות.
השיר שמצורף מבטא את זה יופי.
לזה קוראים מערכת חינוך?? זה התעללות בתלמידים. מה עם הילדים שעוברים בריונות בבית ספר למה לא עושים עם זה כלום?
ומה עם זה שאנחנו צריכים לקום כזה מוקדם ולסיים כזה מאוחר בשביל מה?!?
והמקצועות גם בזבוז זמן מוחלט
כל משרד החינוך הזה חרא אחד גדול
היא נוראית פה בישראל, רק העובדה שברמת גן (לדוגמא, אני לא יודעת אם בעוד מקומות) מסיימים את היסודי רק בט', ו א - ח שם מסיימים בית ספר כמו ביסודי, זה לא הוגן ומעצבן, ואני באופן אישי מרגישה שיש כאלה שנכשלים, בגלל הקושי שלהם, והמורים בישראל לא מתעניינים במה עובר עלינו, ולא מנסים בכלל לעזור לנו, מתנהגים בצורה נוקשה מדי, ובסוף מתפלאים למה אנחנו לא רוצים לבוא כל יום, ולמה אנחנו מאחרים, אז כן, אני חושבת שזה עבר די חלק, אני שונאת אותה פה.
צריך לתת יותר חופש ביטוי ביסודי ויותר הכנה לחיים .
בכללי עדיין לא גיבשתי כל כך דעה ...
סתם דוחפים חומר שהוא לא חשוב וגם אם כן לא יזכרו אותו כי הם פשוט דוחפים את זה ועם עוד מלא חומר .
וזה גם ממש יקר משנה לשנה זה עולה הכסף ובכללי לפי מה שהבנתי זה אמור להיות "בחינם"
הם עושים מילדים עם יצירתיות מחשבה מחוץ לקופסא יזמים שיכולים להביא המצאה שתשנה את האנושות לרובוט ציונים .
יש מקצועות ככ לא חשובים כמו גיאוגרפיה (כן ללמוד לקרוא מפה זה חשוב כל השאר לא) או שלח
אנונימית
מערכת החינוך על הפנים וכל הילדים טיפשים היום הם לא באמת לומדים משהו מהמורים זה או שהם ילמדו בעצמם או שיקחו מורה פרטי במלא כסף אני חושבת שאם אנחנו בבית הספר אז הדבר שהכי נשמע הגיוני זה שנלמד ונבין את המורים כי בתכלס המורים היום הם בדיחה ולא אכפת להם מהתלמידים וסתם מכריחים ילדים לקחת רטלין ומוצאים אותנו הלא בסדר !!
שמזל שסיימתי איתה.
עדיף על המערכת הצבאית
אנונימי
כושלת
שיעורים שרוב המקרים לא יעזרו לנו בחיים
למורים אין השראה ללמד (יש כאלו שיש להם אז לא הכללה)
מבזבזים על דברים שחושבים שמועילין אבל בכלל לא
צריך להחליף את השיעורים לשיעורים מועילים באמת,
כמו למשלחת
איך הגישה שלך משפיעה על ההצלחה והעתיד שלך?
איך למצוא את המקום שאליו אתה שייך
איך להסתדר בסביבה שלך או בסביבה חדשה
איך לשלוט על עצמך ועל הרגשות
איך להתפתח כבן אדם טוב
איך לשלם מיסים וחשבונות
איך להסתדר בחיים עצמאיים
ולא חסר בכלל דבר שיעזרו
כי נותנים להם נושאי לימוד לא מעניינים ואומרים להם ''תתמודדו עם זה זה החומר שאתם צריכים ללמד בלי יוצא מן הכלל''
אין להם שיעורים מעוררי עניין שגם למוריך אין השראה
לא מאשימה אותם מאשימה את המערכת עצמה
אבל באמת,הרבה תלמידים לא מגלים עניין בנושאים שמלמדים ולא רק אני
ומה לעדתך יותר עדיף,
חברה עם ידע עולם והשכלה על נושאים כאלו שלימדו אותנו שלא יודעת איך להסתדר בחיים או חברה שלימדו אותה איך להתקיים כעצמאיים ואיך להתפתח לבני אדם טובים,
אתה לא חושב שזה יהיה רעיון טוב ללמד את אחד מהאפשרויות שכתבתי למעלה?
ומקבלת,סליחה אם יצאתי מאשימה והכל
שהיא לא מקום לאנשים חכמים.
כל העולם משתנה משתדרג, אנשים מגיעים לחלל, מכוניות נוהגות לבד
ורק מערכת החינוך שלנו הקושי השתנתה, בוודאות - משהו פה לא תקין
איומה. נותנים לנו לבלוס מלא חומר ואחכ להקיא הכל על דפי המבחן, אחרי שנייה אנחנו גם לא זוכרים מזה שום דבר. זה לא חינוך. זה בולימיה.
אנונימי
ואני גם מוסיפה- (שוב לא מאשימה את המורים סליחה אם יוצר שאני מפילה עליהים דברים)
התלמידים באים עם חשיבה פתוחה ליצירתיות
וגורמים להם להתרגל למסגרת קשוחה
אומרים להם שיש רק דרך אחת לעשות משהו או לפתור תרגיל כזה,כי זה הכי מקובל
אומרים להם שיש רק דברים מקובעים ומונעים מהם את ההתפתחות העצמית שלהם בלחץ ומסגרות
הם גורמים לילדים לחשוב שאם הם לא חכמים מספיק כדי לקבל 80 במבחן על היסטורית רומא אנחנו לא חכמים מספיק כדי להתקיים כבני אדם עצמאיים
הם אלו שמכשילים אותנו,לא אנחנו
אנונימית
חושב שהיא טובה
ברוב המקרים...
שכל החינוך בני זונות
לא יודעים לחנך
מזעזע שהם לא עוזרים לילדים שעושים עליהם חרם
מערכת חינוך גרועה
לא מלמדים אותנו איך להתנהג כמבוגר מה פתאום זה לא חשוב
אבל פרבולה בוכה
ברורר אני ממש צריכה את זה לכל רגע בחיי
לא מלמדים נכון ולא מלמדים דברים נכונים
מערכת דפוקה שלא חושבת בכלל על התלמידים!
לדעתי גרוע מאוד
שיטת הלימוד וחומרי הלימוד לא באמת עוזרים
ולרוב המקצועות מיותרים.
לא יודעים כלום בחינוך
ללמד אותנו מקצועות שלא צריך כמו גיאוגרפיה או מדעים או אלגברה שתכלס רק מי שיעבוד בזה צריך לדעת, ומי שחא טוב בזה חושבים שהוא מפגר. ואנחנו מבזבזים שנות ילדות חשובות על החרא הזה. במקום ללמד אותנו כלכלה ודברים שאנחנו באמת צריכים לחיים מגיל מוקדם. והציונים של הילדים גורמים לחלק מהם להרגיש נחיתות.
לא התחברתי אז הלכתי לפרטי ומרגישה פערים
אנונימית
דוחפים כמויות של חומר לא רלוונטי שגם ככה אשכח אחרי המבחן כי הכמות של החומר לא הגיונית.
לא מתאימים את עצמם לרוב התלמידים.
גורמים לך להרגיש שאם קיבלת נכשל זה מינימום סוף העולם.
לא מלמדים את רוב הדברים שבאמת אצטרך לחיים.
לא יודעים איך להגיב לרוב הסיטואציות החברתיות.
לומדים דברים שאינם שימושיים
ומלחיצים את התלמידים ככה שכל הלימודים הם חיים בלחץ וכל מה שהם רוצים זה לעבור את הבגרות
אני חושבת שמערכת החינוך יכולה להיות טובה יותר, תמיד יש מקום לשיפור. אך זה גם קשור מאוד לתרבות באותה מדינה. אצלנו לא מלמדים מגיל קטן את החשיבות של להצליח. תמיד נותנים הזדמנויות נוספות, מוותרים לתלמידים. אני חושבת שתלמידים אין כבוד למורים ומתנהגים איך שבא להם, והמורים לא קשוחים מספיק ונותנים לתלמידים להמשיך להתנהג רע. זה הכל תרבות. קחי לדוגמה קוריאה. האקונומיה גרועה, ויש אחוז גבוהה של אנשים צעירים חסרי עבודה. קשה למצוא עבודה טובה, אין מספיק מקומות לכולם, לכן התחרות קשה יותר, תלמידים לומדים יותר ומקבלים תוצאות יותר גבוהות, וכשאתה חייב להתחרות נגד אנשים, והרמה היא גבוהה, תצטרך גם אתה להשקיע יותר ולהגיע לרמה גבוהה יותר. הם גם לומדים הרבה יותר שעות מאיתנו, לנו יש זמן חופשי לחברים ותחביבים, להם אין, אחרי לימודים עוד לימודים. כמה פעמים הייתי בקבלת תעודות ושיחה עם המורה, וראיתי הורים אחרים של ילדים, שיש להם ציונים נמוכים, היו הורים שלא כעסו והיו נחמדים, ואמרו לא נורא, הכל בסדר. אמא שלי רוסיה, ואצלנו חינוך שונה מהבית. כל ציון מתחת ל80 הייתי מקורקעת, לא הייתי מעיזה אפילו לפספס שיעורים או לקבל ציון נמוך, ובטח שאמא שלי לא הייתה אומרת לי לא נורא, פעם הבא תצליחי. אין תירוצים, יושבים ולומדים. תמיד קינאתי בהורים של ילדים אחרים, אבל מה לעשות שכל אחד חונך אחרת.
בתי ספר פרטיים עדיפים.
שהיא צריכה שינוי ומהר מערכת החינוך מלמדת אותנו שחשוב יותר שנוציא ציונים טובים במתמטיקה ואנגלית ובכל מקצועות הליבה כן מקצועות הליבה הן חשובות, אבל גם מערכת החינוך מלמדת אותנו כמה חשוב שנצא עם בגרות מלאה ופה זה נגמר, היום כל ילד שקשה לו דוחפים לו רטלין במקום באמת להבין את הסיבה ולעזור,אתם לא תיראו שיעור שעוסק בגזענות, אתם לא תיראו שיעור שעוסק בהומופוביה, אתם לא תיראו מורים מעבירים על זה שיעור, התלמידים בסך הכל בבגרויות "מקיאים" את מה שהם למדו כל השנים וזהו, היום מצפים שילד יבין משהו שהוא נמצא עם עוד 39 תלמידים בכיתה ואני אומרת את זה מנסיון הייתי בכיתה של 40 תלמידים וזה היה נורא מורה אחת לא יכולה להקשיב לכולם,המערכת חייבת להשתנות יש סיבה למה פינלנד ועוד המדינות שנמצאות בראש הטבלה של הoecd נמצאות שם כי הם דוגלים בשיטה אחרת הם נוהגים בשיטה אחרת, המערכת חייבת שינוי מידיי
אנונימית
חרא חרא חרא חרא.
ח
מטומטמת חח
חחח
כולם פה אומרים שהמערכת היא פח וצריך להחליף אותה מהר. אבל די עם זה. אני מבינה את זה שאתם אומרים שצריך לשפר, נכון שום דבר לא מושלם והמערכת חינוך בישראל אפילו לא קרובה לזה ויש בה כל כך הרבה דברים רעים אבל קחו דברים בפרופורציות ותבינו שיש מדינות שאין להם מערכת חינוך נקודה. אני מבינה עם רוב הדברים שאמרתם לגבי מה שצריך לשפר, אבל צריך להגיד תודה שזו המערכת חינוך שלנו ואנחנו זוכים בידע שאנחנו מקבלים בה שהרבה אנשים לא מקבלים. יש אנשים שאפילו לא יודעים לקרוא, תשוו את הידע שלכם שקיבלתם כנראה את חלקו או רובו ממערכת החינוך, לאדם כזה, ואז תענו על השאלה הזאת.
אנונימית
נכון שזה לא נוראי
אבל אפשר לשפר את זה הרבה יותר בנושאים אחרים
מיושנת מקובעת ומלחיצה. יש אנשים שאוהבים ללמוד אבל עדיין המסגרת הזאת לא מתאימה להם והם לא בדיוק נהנים בה
1.ברוב במקומות יש תלמידים שלא מקבלים מספיק עזרה ותשומת לב כי גם הכיתות גדולות
2.מקיאים טונה חומר שמשננים בלי להבין במבחנים ושוכחים הכל יום אחרי
3.דוחפים ילדים ל5 יח"ל.ילדים שזקוקים להסבר ארוך ויותר התעמקות בנושאים
וגם דוחפים אותם לקחת 2 מסלולים מדעיים למרות שכמעט כל מי שלקח טוען שזה כמעט ולא השפיע לו על הבגרות וזה סתם מקשה על הילד.
ואני בטוחה שיש עוד הרבה תבחינים
נ ו ר א י ת
מקולקלת לגמרי
מערכת החינוך בישראל דפוקה לחלוטין .
כאילן שלא מספיק בכיתות יא-יב יש בגרויות דוחפים לכל מקום גם מתכונות מבחנים וכו' . הבגרויות ממש קשות ברמות כאלה שיש בגרויות שאפילו מורים לא יודעים איך להתמודד איתם. לא הגיוני שיש בכיתות כמעט 40 ילדים .
הם דוחפים אותנו לכלכך הרבה כאילו אנחנו איזה רובוטים שלהם וזה מחרפן
מלמדים דברים שאף אחד לא צריך אלא אם כן הוא יעבוד בזה. הדרך גם כל כך מיושנת ולא כיפית ורוב הילדים בכלל לא מקשיבים למורה שמבלבלת את המוח במשך 45 דקות ואז מצפה שנדע את כל מה שהיא אמרה בעל פה. אוסרים עלינו לצחוק, לדבר, לאכול, לשתות, לנשום, למצמץ.. והכי מעצבן זה שאם אנחנו מגיעים באיחור לשיעור ישר אנחנו מקבלים איחור, הפרעה, שעת אפס ואחרי כמה פעמים גם יורד ציון נראלי, אבל שהמורה מאחרת ומבזבזת חצי שעה מהשיעור זה בסדר כי לה היו דברים לעשות והיא עסוקה. ומה עם זה שמורות מרשות לעצמן לדבר לתלמידים איך שהן רוצות ולאיים עליהן ואז שהתלמידים ברוב "חוצפתם" מעזים לענות לה הם מקבלים צעקות וצרחות מכל הנהלת בצפר?! מצפים ממנו לשנן חומר למבחנים לא מעניינים שגם ככה שנייה אחרי המבחן נשכח הכל, גורמים לנו לחשוב שאם אנחנו לא מקבלים ציונים טובים לא יצא ממנו כלום, ותכלס מצפים ממנו להיות מכונה של ציונים. סליחה הייתי חייבת לפרוקק כי זה העלה לי את העצביםם ._.
עלובה... הכי גרוע זה המבחנים... אני לא מבין איך יכולים לשפוט ילד שלמד למבחן חרש והשקיע על ציון גרוע שיכול להיות אולי כי קרה משהו לילד והוא לא היה מרוכז אולי היה חולה... דבר ראשון לתקן את החרא הזה...
משרד החינוך כושל הבתי ספר אשכרה לא מלמדים את הדבר ההכי חשוב וזה ההכנה לחיים האמיתיים
היא די גרועה, בעיקר במגזרים החרדים והערבים, אבל באופן כללי היא חייבת ייעול דחוף
לא חושבים
פרימיטיבית ואני רוצה לעזוב ושיפסיקו עם מבחנים ובגריות וזה סתם מלחיץ שיפתחו את הקטע הכישרוני בכל אדם
שהם דפוקים לדעתי השר חינוך החדש צריך לעבור השתלת מוח כי אין לו אחד כזה.