93 תשובות
לקבל אותה כמו שהיא?
להתמודד עם זה
לתת לה כיף?,מה את יכולה כבר לעשות זאת החלטה שלה..
לא לעשות כלום, היא לא שייכת לך.
לא לעשות כלום זאת בחירה שלה
להתמודד עם זה, אין לך יותר מה לעשות.
את לא יכולה לכפות עלייה דת. בחירה שלה
שואל השאלה:
זה מגעיל אותי שבן אדם לא מאמין באלוהים והוא יהודי
לא לעשות כלום
לא עניינך
זכותה
זה חיים שלה שתעשה מה שבאלה
אנשים, היא בת 13, אל תצאו עליה. המחשבה שלה תשתנה כשהיא תתבגר.
אנונימית
מצטערת להגיד לך אבל כמו שאת לא היית רוצה שיכפו עלייך להיות אתאיסטית ככה אל תכפי לאחותך להיות משהו שהיא לא , כי בכל מקרה חיים שלה , והחלטות שלה
אנונימית
אין מה לעשות, זה החיים שלה
בסדר תתעלמי אלוהים כבר יעניש אותה על החטאים
אלו החיים שלה והבחירות שלה. אין לך ככ הרבה מה לעשות חוץ מלקבל את ההחלטה שלה ולא לכפות עליה דברים שהיא לא מאמינה בהם.
תני לה לחיות
אם היא לא מאמינה היא לא בן אדם?
מרדית גריי
אני מתביישת באנשים כמוך
היא תעשה מה שבא לה, אף אחד לא צריך לנסות לקרב אותה, חיו ותנו לחיות
מי שלא מאמין יענש
^לפי מה שאני שמה לב, יש ככ הרבה אנשים ויהודים בניהם, שכולם אתאיסטים, והחיים שלהם אחלה.
שואלת השאלה בתור אדם מאמין אני בטוחה ששמעת על המשפט בתנך
" כל בן אדם יחייה באמונתו "
כדי לכן להפנים אותו
אנונימית
צודקת לגמרי^
אנונימית
אנונימית
אני אתאיסטית לגמרי והתנך לא מעניין אותי(יהודיה, אבל שום דת לא מיוחסת אליי מבחינה מנטלית) אבל אני פשוט חייבת לתקן אותך ולומר שהמשפט זה צדיק באמונתו יחייה ולא בן אדם, סליחה חחח
בתור אתאיסטית
כל פעם שאני רואה שאלה כזאת בא לי להקיא
^^^גם אני. דיי כבר לגזענות בנוגע לדת!!!
מי שמאמין , שיאמין.
מי שלא מאמין, שלא יאמין.
כל אחד שיעשה כרצונו, כל עוד אין כפייה משום צד. הבעיה היא שיש ...
יואו כל כך
אני ממש מבין אותך והרגש שלך הוא הנכון. את מריגה להרכיש סלידה מאמנים כאלה.
לא יודע אם יש לך מספיק ידע בשביל לקרב אותה.
דברי עם ההורים שלך (לא יודע אם הם מאמינים). אם הם מאמינים ויש להם הוכחות לאמונה ביד - זה יכול להעיל ואם לא, אז בעיקרון בימינו אין מה לעשות עם אנשים כאלה, כמה שזה עצוב. אם אין מצב לקרב אותה (הלוואי וכן) - פשוט צריך להוקיע אותה. אפילו לא מתאבלים על אנשים כאלה (אני מדבר על משפחה הכי קרובה) שהם מתים, אלא צריך לשמוח שזה קרה. אביא לך הלכה משולחן ערוך:
"כל הפורשים מדרכי צבור והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארם ואין נכללים בכלל ישראל בעשייתם ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות, אלא הרי הם כבני חורין לעצמן כשאר האומות; וכן המומרים והמוסרים -- כל אלו אין אוננים ואין מתאבלים עליהם ,אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים" (יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה).
היי123458, אם את רואה את האתאיסטים שהחיים שלה הם "אחלה" - זה בגלל שהם אולים את עולמם (אין להם עולם הבא) בעולם הזה. על זה נאמר בתורה "וּמְשַׁלֵּם לְשֹׂנְאָיו אֶל פָּנָיו לְהַאֲבִידוֹ, לֹא יְאַחֵר לְשֹׂנְאוֹ - אֶל פָּנָיו יְשַׁלֶּם לוֹ" (דברים ז, י).
ותרגם אונקלוס "וּמְשַׁלֵּים לְשָׂנְאוֹהִי טָבְוָן דְּאִנּוּן עָבְדִין קֳדָמוֹהִי בְּחַיֵּיהוֹן לְאוֹבוֹדֵיהוֹן, לָא מְאַחַר עוֹבָד טָב לְשָׂנְאוֹהִי טָבְוָן דְּאִנּוּן עָבְדִין קֳדָמוֹהִי - בְּחַיֵּיהוֹן מְשַׁלֵּים לְהוֹן".
אדון תוצאה, זה שאתה אטום ולדבר אליך זה כמו לדבר לקיר, זה כבר כולם יודעים.
איך לעזאזל ההורים שלה יביאו לה הוכחות למשהו שאין לא הוכחות???? אני לא אומרת שאין אלוהים, אני אומרת שאני מאמינה שאין. בסופו של יום אף אחד לא יודע מה יש או אין שם, גם אם אתה בטוח ב100 אחוז שיש שם מישהו למעלה. ולא, בתנך זה לא הוכחה לשום אלוהים. אז תנסה לענות זאת אפילו כי התשובה הזאת לא משכנעת אף אחד
meet me in the hallway, אכן כך הדבר: מי שאינו לו יראת אלוקים - אינו ראוי לתואר "אדם", כמו שנאמר ""סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". "
דיוק של הרב אלנחן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואיגרות".
מי שרוצה לשמוע על זה שיעור - מוזמן לפלות את הקישור המצורך ולדלג לדקה 9:49
היי123458 מקווה שתיענשי על חוסר האמונה שלך וששדים יבואו אליך הביתה
לא מעוניינים בשיעור כפייתי מבחינה דתית.
תוצאה
מה לעזאזל את/ה רוצה מהחיים שלי?
אני אתאיסטית, לא לנסות לשנות אותי לא יעבוד לך, אני לא מאמינה בבולשיט הזה וזהו
אלוהים יעניש אתכם בעזרת השם
תוצאה ^ אחלה כפייה בזכותך הפסקתי לאכול חזיר ומעכשיו אני דתי אמיתי.
זה מה שאתה מצפה לקבל כשאתה עושה את מה שאתה עושה?
את לא מאמינה תעופי לנו מהמדינה
^ תפסיק
אם ככ רע לך שאנשים פה לא מאמינים אולי אתה תעוף מהמדינה?
דארת מול
מי את בכלל
מי את שתגידי לי במה להאמין ואיפה לחיות?
יאללה לכי תקראי קצת בתנך
היי123458, את בגלל הבחירת הרעה מתכחשה מעובדה שאלוקים נתן לנו הוכחות לקיומו, הוא התגלה לכל עם ישראל במעמד הר סיני ששם כל עם ישראל שמעו את קולו. האירוע נכתב באותו דור ע"י משה רבנו (עליו השלום), שכולם העם שמע את אלוקים מדבר עצמו ונמסר על ידו לכל שנים עשר שבטי ישראל. זה בעצמו כתוב בתוך התורה (דברים לא) וזה מונע כל פשרות של השתלת התרוה בדור מאוחר יותר.
אני הזכרתי את ההוכחה המרכזית - מעמד הר סיני, אבל בנסוף לכך - הקב"ה דאג להכניס הרבה הוכחות לתורה שמראות על כך שהיא יכולה לבוא רק ממנו יתברך, בגלל שהיא מוסרת מידע שרק מי שברא את הכל יכול לנסור (סימני טהרה אצל חיות טמאות), נבוואות שרק בורא עולם יכול להגיד, הבטחות שרק בורא עולם יכול לעמוד מאחוריהן (הבטחה שהארת לא תכבש בזמן העליה לרגל של הגברים שהארץ ריקה מגברים והבטחה לשומרי שנת השמיטה שתהיה להם ברכה ביבול לשלוש שנים בשנה השישית) ועדו הרבה הוכחות עקיפות אחרות.
לפי הגישה שלך כמעט כל אל קיים
אתה לא יכול להסתמך על ספר שאין לך הוכחות שכל זה באמת קרה
דארת מול, אני לא כך כך מכיר אותך, אבל אני ממש מתחבר למה שאתה כותב בשאלה הזאת.
קודם כל אני זכר ויש הרבה הוכחות שאלוהים קיים וגם יש הוכחה ליציאת מצרים
תודה לך תוצאה
אמא איפה החלב?, איזה אלוהים, חוץ מהקב"ה נתן את הספר לכל העם ששם מתועד שבזמן מתן הספר על העם שמע את קולו? לא סתם התרוה הבטיחה שלא קרה דבר כזה ולא יכול לקרות דבר כזה, אלא רק לנו קרה דבר כזה:
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן-הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם: הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ? הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר-שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי? אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ? אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי נ' הוּא הָאֱלֹהִים; אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ. מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵש" (דברים ד, לב-לו).
אז בוא ותסביר לי למה הוא לא התגלה בתקופה לא של הספר
מה כואב לו?
במבצע עופרת יצוקה קרה נס גדול בקבר רחל. רחל אימנו התגלתה אל החיילים שלנו ודיברה איתם
העניין הוא, שהקב"ה לא אמור לגלות את עצמו כל פעם מחדש. מספיק שהוא עשה את זה פעם אחד לעיני כל העם, נתן לנו מסמך שמתעד את זה עוד סבאותו דור וצוה עלינו לעשות את חגים כזכר לאותו דברים שהאבות יספרו לבניהם את מה שהם ראו בעיניהם שמעו באזניהם. על הכבנים להאמין לאבותם, כי הם וודאי לא ישקרו להם. הנה דברי הרמב"ן בעניין זה:
"בעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו ונעתיק הדבר אל בנינו ובניהם לבניהם ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה כמו שחייב כרת באכילת חמץ (לעיל יב, טו) ובעזיבת הפסח (במדבר ט, יג). והצריך שנכתוב כל מה שנראה אלינו באותות ובמופתים על ידינו ועל בין עינינו ולכתוב אותו עוד על פתחי הבתים במזוזות ושנזכיר זה בפינו בבקר ובערב כמו שאמרו (ברכות כא) אמת ויציב דאורייתא ממה שכתוב (דברים טז, ג) למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך, ושנעשה סכה בכל שנה וכן כל כיוצא בהן מצות רבות זכר ליציאת מצרים, והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים, שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלהים כי הקונה מזוזה בזוז אחד וקבעה בפתחו ונתכוון בענינה כבר הודה בחדוש העולם ובידיעת הבורא והשגחתו וגם בנבואה והאמין בכל פנות התורה" (רמב"ן על שמות יג, טז).
צדיק אתה!!
האמת שגם לי אין
אני אתכנן לך
הכל טוב קחי את זה בקלילות , אני דתייה וגם אני לא הכי בעד אבל בתכלס זה החיים שלה ואם את צריכה עזרה אני תמיד פה
כלום
תוצאה, יש כ4200 דתות בעולם, ויש מלא דתות בעלות התגלות המונית ש.. כתובה בספר ואין מצב שהיא נשתלה אלא כמובן עברה מדור לדור. מה אתה אומר על זה?

וכמובן שאתה בור בתנך, או ששכחת שבני ישראל "שכחו" לחגוג את הפסח כ700 שנה-מתקופת יהושוע עד יאשיהו?
ומה עם סוכות שגם אותו "שכחו" במפתיע?

טז וַיֵּצְאוּ הָעָם, וַיָּבִיאוּ, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם סֻכּוֹת אִישׁ עַל-גַּגּוֹ וּבְחַצְרֹתֵיהֶם, וּבְחַצְרוֹת בֵּית הָאֱלֹהִים--וּבִרְחוֹב שַׁעַר הַמַּיִם, וּבִרְחוֹב שַׁעַר אֶפְרָיִם. יז וַיַּעֲשׂוּ כָל-הַקָּהָל הַשָּׁבִים מִן-הַשְּׁבִי סֻכּוֹת, וַיֵּשְׁבוּ בַסֻּכּוֹת--כִּי לֹא-עָשׂוּ מִימֵי יֵשׁוּעַ בִּן-נוּן כֵּן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, עַד הַיּוֹם הַהוּא; וַתְּהִי שִׂמְחָה, גְּדוֹלָה מְאֹד. מיהושוע בן נון עד נחמיה לא חגגו את סוכות?! הכיצד?
להמשיך בחייך הרגילים?
להמשיך בחיים
לא קרה כלום
ואוו תוצאה לא הגזמת בכלל
להוקיע את אחותה??
תגיד לי איפה אתה חי?
^זה לא איפה, אלא מתי.
אני הייתי מהמר על תקופת האימפריה הרומית, כשבני האדם ידעו כלום ושום דבר על היקום ואיך הוא מתנהל.
ולפני שהתפתח המורל של היום, זה בטוח.
אם יש לך ידע בעניין שאת יכולה לפתח שיחה אז אפשר לנסות לעשות איתה שיחה.
אם במידה ואת יודעת שהידע שלך בנושא קטן מאוד אז עדיף להשאיר כרגע את המצב ככה כי שיחה יכולה להתנהל רק כשמחליפים ידע.
unrealistic, צריך לדון לכף זכות את מי שמכלל "עמיתך" ("עם שאתך בתורה ובמצות" כמבואר במסכת בבא מציעא נט ע"א וכן במסכת שהועות ל ע"א), שהרי המצוה הזאת יצא מהפסוק "בצדק תשפוט עמיתך" (ויקרא יט, טו) כמבואר בשבועות ל ע"א: ב"צדק תשפוט עמיתך" (ויקרא יט, טו) - הוי דן את חבירך לכף זכות. תני רב יוסף "בצדק תשפוט עמיתך" (ויקרא יט, טו) - עם שאתך בתורה ובמצות השתדל לדונו יפה". מיותר לציין שהאפיקורסים אינם בכלל "חברך" והם וודאי לא "עם שאתך בתורה ובמצוות".

אם אתה רוצה הסבר יותר מפרוט למה אי אשפר לדון לכף זכות את הכפריה באלוקים - מציע לך לקרוא את "מאמר האמונה" של הרב אלחנן ווסרמן ה"יד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות" (בקישור המצורף).

נ.ב. לפי התפיסה השגויה שלך - מי שיחיליט לכפור ולפרוק עול - אין לו מה להפסיד, כי אתה טוען שאלוקים אוהב גם את מי שכופר בו כמו שהוא אוהב צדיק גדול (ממש לא, כי אלוקים הוא צדיק). שכחת שיש שכר ועונש שהאפקירוסים יהיה בגינהום לדורי דורות, כמבואר בראש השנה יז ע"א?
כלום. absolutely nothing.
להתמודד
אז marcos עם הרבה כבוד אתה לא מבין כנראה מה זה לעמוד על משהו שהוא קו אדום שלא רק אמונה באלוהים בלבד אלא ערכים בכלל . אם אתה חושב שאמונה באלוהים או בדת זה מבחינת צעצוע אז זה לא ההגדרה בכלל של אמונה דת וערכים .
אם אחותך כותבת לך היום שהיא חוזרת בשאלה ושהיא לא מאמינה באלוהים יותר, היית שונא אותה? לא קשור אוהב את זה או לא, כי אני מניח שלא. אבל אתה היית *שונא* את אחותך? לא מדבר איתה יותר? חוגג ביום שהיא מתה?
יש קווים אדומים, אבל אין שום דבר שיגרום לי לצורך העניין לשנוא את הקרובים שלי, ובטח שלא לחגוג על המוות שלהם.
לא, לשנוא אותם חס וחלילה או לשמוח כשהם מתים לא. התנ"ך אומר במפורש שאסור לשמוח אפילו במוות של אויב. אבל לקבל אותם עם החטאים שלהם? לא. זה אסור חד וחלק . הנאמנות היא קודם לערכים לא לבני אדם .
לשאלתך דרך אגב -- אם הייתי חייב אז כן, לא הייתי מדבר איתה או עם הבת שלי לצורך העניין או כל מי שזה יהיה.
סבא ג'בטח, כן, אין אח ואחות כאשר העניין נוגע לכבוד ה' יתברך. כבוד ה' למעלה מהכל. הבאתי הלכה משולחן ערוך (יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה) שמי שיש לו במשפחה אפיקורוס -והוא מת - אז לא רק שאין מתאבלין עליו, אלא צריך לחגוג את זה בו ובלשמוח (הקרובים של אותו אחד).

אתה יודע במה נשתבח בט לוי? "הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ "לֹא רְאִיתִיו" וְאֶת אֶחָיו לֹא הִכִּיר, וְאֶת בָּנָו לֹא יָדָע, כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ וּבְרִיתְךָ יִנְצֹרוּ" (דברים לג, ט). בגלל שהם שמרו את אמרת ה' יבתרך ונצרו את בריתו - הם לא הכירו את המשפחה שלהם.

אביא לך פירוש רש"י על פסוק זה:

"האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו" - כשחטאו בעגל ואמרתי "מי לה' אלי" - נאספו אלי כל בני לוי וצויתים להרוג את אבי אמו והוא מישראל או את אחיו מאמו או בן בתו וכן עשו, וא"א לפרש אביו ממש ואחיו מאביו וכן בניו ממש, שהרי לויים הם ומשבט לוי לא חטא אחד מהם שנאמר "כל בני לוי"

"כי שמרו אמרתך" - לא יהיה לך אלהים אחרים

"ובריתך ינצורו" - ברית מילה שאותם שנולדו במדבר של ישראל לא מלו את בניהם, והם היו מולין ומלין את בניהם (ס"א אותם שנולדו במדבר שישראל לא מלו את בניהם והם היו מולין)
קודם כל, תוצאה הביא קטע משולחן ערוך לפיו לא רק שלא מתאבלים על קרוב משפחה כופר אלא גם חוגגים את המוות שלו ורואים זאת כדבר חיובי.
אני מניח שזה אומר שאתם חלוקים בעניין הזה.
"ערכים לפני בני אדם", אני אשמח אם תסביר איך המשפט הזה משפיע על החיים שלך.
ואני גם אשאל אם לדעתך חשוב שכל מי שאתה בקשר איתו יחזיק את אותם הערכים כמוך.
אז אני יכול לחלוק על תוצאה בעניין הזה . בתנ"ך כשהחיילים המצרים מתו בני ישראל שמחו ואלוהים אמר למשה "תגיד להם שנפול אויבך אל תשמח כי גם הם עבודת ידי" .
ערכים לפני בני אדם אומר שאני לא מסתובב בחברה של אנשים עם השפעה רעה. אני לא הסתובב עם אנשים שאני חושב שהערכים שלהם לא טובים או מסוכנים בעיקר בגלל שאני גם משתדל להיות כזה אז אני אמנע מאנשים שמעודדים התבוללות שמבחינתי בסיסי מאוד. מאנשים ששותים הרבה ועוד.

וכן -חשוב לי שאנשים שבסביבה שלי יהיה עם אותם ערכים כמו שלי.
תוצאה חלאס לחרטט אותנו ולהביא "פירושים" הזויים שלא קשורים למציאות. מאיפה אתה יודע שמדובר על הקרבת קורבן? למה לא רשום כי לא נעשתה הקרבת קורבן מימי שופטים? מה לאלוהים קשה להיות ברור?
איפה רשום שעשו פסח בתקופות שופטים? ומלכים עד יאשיהו? לא רשום. אתה לא תמצא. אז חלאס לחרטט. וגם מה שרשום על חג הסוכות זה תירוץ מצוץ מהאצבע. די.
אוקיי. פשוט יש לנו עקרונות שונים בעניין הזה, אז אני חושב שנסכים שלא להסכים על הנושא.

אז אני רק אפנה לשואלת השאלה ואומר שכדאי לך לחשוב אם את רוצה לשמור איתה על קשר למרות חוסר ההסכמה איתה בנושא הדת. או לזרוק את הקשר ביניכן לפח בגלל הדעות שלה, שכמו שאת רואה יש אנשים שמצדיקים את זה.
אני חושב שמאוד כדאי לך פשוט לא להתייחס לזה יותר מדי, מדובר בסך הכל בדעות שונות וחבל על הקשר ביניכן. בכל מקרה אל תנסי לשנות אותה כי תאמיני לי שרוב הסיכויים שלא תצליחי ורק תעצבני אותה.
זאת דעתי.
אז marco אני אשאל שאלה פשוטה שאולי תבהיר את זה יותר טוב - אם אח שלך ירצח בן אדם תמים חף מפשע, פשוט רצח בדם קר , אתה תסגיר את אח שלך או בגלל שהוא אח שלך אתה תגן עליו?
נסיך קטן, "מאיפה אתה יודע שמדובר על הקרבת קורבן?"
כי מדובר על אסיפת של כל עם ישראל ליושלים להקריב קרבן פסח. קראת את הפסוק בהקשרו? למה אני צריך להסביר דבר כזה פשוט?

"מה, לאלוקים קשה להיות ברור?"
- לאלוקים הייתה סיבה לגרום לכך שהפסוק יכתב בצורה כזאת או אחרת. אלוקים גם אמר "נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ" (בראשית א, כו). פסוק זה מדבר בלשון רבים כאילו יש כמה רשויות בשמים, חס ושלום. משה רבנו שאל את הקב"ה למה לתת פתח למינים. הנה לשון המדרש: "רבי שמואל בר נחמן בשם רבי יונתן אמר: בשעה שהיה משה כותב את התורה היה כותב מעשה כל יום ויום, כיון שהגיע לפסוק הזה שנאמר "ויאמר אלהים: "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" - אמר לפניו: "רבון העולם, מה אתה נותן פתחון פה למינים, אתמהא?" - אמר לו: "כתוב, והרוצה לטעות יטעה" (בראשית רבה ח, ח). בהמשך המדרש מובא ההסבר של הקב"ה למה הוא אמר את הספוק בצורה כזאת (עיין שם).

"איפה רשום שעשו פסח בתקופות שופטים? ומלכים עד יאשיהו? לא רשום. אתה לא תמצא. אז חלאס לחרטט"
-אני לא אעבור איתך על כל התנ"ך, אבל קבל בתור דוגמא פסח שנעשה בימי חזקיה המלך:
"וַיִּשְׁלַח יְחִזְקִיָּהוּ עַל כָּל יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה וְגַם אִגְּרוֹת כָּתַב עַל אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה לָבוֹא לְבֵית ה' בִּירוּשָׁלִָם לַעֲשׂוֹת פֶּסַח לַה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל" (דברי הימים ב ל, א). זה מספיק להגיד שאתה זה שמחרטט ולא אני?
מורא, לדעתי צריך להיות לאנשים חופש כל עוד הם לא פוגעים באף אחד. ומזה גם נגזרת העמדה שלי בנוגע לנושא. ככה שזה בכל מקרה לא רלוונטי.
marcos - תסמוך עלי רגע שיש לי עניין שאני מנסה להעביר תענה רגע על השאלה ששאלתי ואתה תראה את הנקודה כשאני אגיב לך.
נסיך קטן, לא נמאס לך להביא אותם עיוותים כל פעם מחדש?

"ש כ4200 דתות בעולם, ויש מלא דתות בעלות התגלות המונית ש.. כתובה בספר ואין מצב שהיא נשתלה אלא כמובן עברה מדור לדור. מה אתה אומר על זה?"
-באמת? למי שיש דבר כזה? למי (חוץ מעם ישראל) יש ספר שנכתב בסמוך לאירוע של התגלות האלוקים לכל אותו העם שלהם נמסר הספר ע"י שליח ה' שכל העם ראה את אלוקים מדבר עמו? ספר שמדבר לאנשים אשר חו את הדברים אשר כתובים שם. אנשים הם חא טיפשים והם לא נותנים עדים לנכומות דבריהם אשר ניתן לאמת או להפריך אץ נכונתם. בגלל זה אמרו "הרוצה לשקר - ירחיק עדיו", כלומר הוא יגיד שיש לו עדים במקום הרחוק (או שהם מתו) שלא ניתן לאמת או להפריך את אותה עדות.

"וכמובן שאתה בור בתנך, או ששכחת שבני ישראל "שכחו" לחגוג את הפסח כ700 שנה-מתקופת יהושוע עד יאשיהו?"
לא שכחו לחגוג את הפסח (דרך אגב, הפסקוים מדברים על הקרבת הקבן ולא על ליל הסדר): " "כִּי לֹא נַעֲשָׂה, כַּפֶּסַח הַזֶּה, מִימֵי הַשֹּׁפְטִים, אֲשֶׁר שָׁפְטוּ אֶת יִשְׂרָאֵל; וְכֹל, יְמֵי מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל--וּמַלְכֵי יְהוּדָה" (מלכים ב כג, כב). שים לב, לא כתוב שעד עז לא עשו פסח בכלל (שהרי חגיית חג הפסח, וברפט הקרב קרבן הפסח מוזכרת גם בדורות יותר קדומים), אלא "כי לא נכשה כפסח זה" - לא סתם נאמר "כפסח הזה". ומה היה מיוחד באותו פסח? שכל עם ישראל היו שם ביחד, גם מלכי ישראל וגם מלכי יהודה, כפי שכתוב בהמשך הפסוק. פסח כזה באמת לא נעשה מימי השופטים.

גם את החג הסוכות לא שכחו לחגוג את תקופת נחמיה. ראה מאמר שבקישור המצורף, ששם מוסבר מה הכוונה של הפסוקים.
מורא, אתה טועה, הקב"ה אמר למלאכי השרת "מעשה ידי טובעין בים ואתם אומרים שירה?" (סנהדרין לט ע"ב). אבל לעם ישראל שאמרו שירת הים זה לא נאמר, אנחנו אומרים שירת הים כל בוקר. דרך אגב, אני ממליץ לך לעבור על אותו דף גמרא שהבאתי לך (סנהדרים לט ע"ב), כי שם מובאים ספוקים שצריך לשמוח במית הרשעים. אחד מהם זה "באבוד רשעים רנה" (משלי יא, י) מצרף לק את הקישור לדף.
סליחה באמת שלאנשים יש את המוסר שלהם, והם לא יכולים בשבריר שנייה להתחיל לשנוא מישהו שיש להם אליו קשר דם. אני באמת לא יודע אם יש לך אח/ות אם אתה מדבר ככה. קרובי משפחה זה לא משהו שנוטשים סתם ככה, ומחליא אותי שאתה חושב ככה. זה בלשון המעטה.
גם אם אבא שלי היה רוצח סדרתי לא הייתי חוגג את המוות שלו. ומי שכתב את השולחן ערוך הוא בן אדם חולני, נוראי, לא מוסרי, בור מוחלט והייתי אומר יותר אם היה אפשר במסגרת חוקי האתר. סתם ככה להתחיל לשנוא אדם שאתה אוהב בגלל שהוא לא מאמין באלוהים? אתה אוהב את המשפחה שלך כי הם מאמינים באלוהים או כי הם מי שהם?

מצחיק שמבקרים את העמדה הזאת ואתה פשוט אומר "הנה, זה כתוב בתורה, ואיזה רב מסוים אפילו אמר שצריך לשנוא אנשים כאלה אז את חייבת לשנוא אנשים כאלה".
רק במסגרת הדת אפשר לשלוט באנשים בצורה כזאת פתטית, לגרום להם להיות פשוט עיוורים לגמרי למציאות ולגרום גם לאנשים טובים לעשות רע מוחלט.

עצוב.
marco reus, התבייש לך?! מי אתה שתדבר ככה על רבי יוסף קארו זיע"א?! פסיקותיו התקבלו בכל עם שיראל - בשמים ובארץ. היה לו מלאך המגיד. אתה ידוע שהיו כמה רבנים עם שם יוסף שבא לחבר שת השולחן ערוך, אבל מי שזכה - שהיה רבי יוסף קארו. אתה יודע למה? בגלל ענותו. עוד משהו: רבייוסף קארו זיע"א לא פסק הלכות סתם ככה מלבו, לכל הלכה שבהוא פסוק יש מקור מהש"ס או מהראשונים - המקורות מובאים בפירושים של "באר הגולה" וגם "ביאור הגר"א. פשוט התבייש לך על מה שאמרת (לא מבין למה עדיין לא מחקו את זה)! מוחה בכל בכל תוקף!

"סליחה באמת שלאנשים יש את המוסר שלהם, והם לא יכולים בשבריר שנייה להתחיל לשנוא מישהו שיש להם אליו קשר דם"
-זה לא מוסר, אלא עיוות המוסר. המסור האמיתי נמצא בתורה. עובדה ששבט הלוי הרגו את בני משפחתם בגל שהם עבדו את עגל.

"סתם ככה להתחיל לשנוא אדם שאתה אוהב בגלל שהוא לא מאמין באלוהים? "
- מה זה סתם ככה? אתה מדבר על כפריה באלוקים כילו זה עניין של "מה בכך?" בעוד שזה דבר הכי גרוע שיש. להתכחש למי שברא אותך. וכן, אני אוהב את המשפחה שלי בגלל שהם מאמינים באלוקים.

"מצחיק שמבקרים את העמדה הזאת ואתה פשוט אומר "הנה, זה כתוב בתורה, ואיזה רב מסוים אפילו אמר שצריך לשנוא אנשים כאלה אז את חייבת לשנוא אנשים כאלה"."
-זה לא מצחיק, שעצבו שיש אנשים שהם חשובים שהם "יותר מוסריים" מהתורה ועל זה נאמר "אַל תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה" (קהלת ז, טז).

"רק במסגרת הדת אפשר לשלוט באנשים בצורה כזאת פתטית, לגרום להם להיות פשוט עיוורים לגמרי למציאות ולגרום גם לאנשים טובים לעשות רע מוחלט."
- מה זאת אומרת "להיות עיוורים"? יש משהו יותר ברור מה שהכי טוב לעשות - זה מה שה' צוה? שאין משהו יותר טוב מזה? "לעשות רע לאנשים טובים"? על מה אתה מדבר? איזה "אנשים טובים"? אלה שכופרים באלוקים? הם לא אנשים טובים, הם אפילו ראויים אפילו לתואר "אדם", כפי שכבר הסברתי פה בשם הרב אלחנן ווסרמן הי"ד על סמך הפסוק בקהלת: "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם"
תוצאה אני מסכים איתך על זה. לא אמרתי שמתאבלים או מרחמים. אבל השמחה היא על "וביערת את הרע בקירבך". אמורים להיות אדישים לגורל האדם שהוא הכלי לחטא אבל לא לשמוח שזה קרה אבל גם לא להתאבל. הוא הביא את זה על עצמו.
לא לשמוח על זה שמישהו יצא לתרבות הרעה, אבל לשמוח שהתסלק שונאו של מקום. קרא את ההלכה:
"כל הפורשים מדרכי צבור, והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארם, ואין נכללים בכלל ישראל בעשייתם ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות, אלא הרי הם כבני חורין לעצמן כשאר האומות; וכן המומרים והמוסרים -- כל אלו אין אוננים ואין מתאבלים עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים, ומתעטפים לבנים, ואוכלים ושותים ושמחים, (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה).

שפתי כהן
(ט) ושמחים. על שאבדו שונאיו של מקום דכתיב באבוד רשעי' רנה
יודע מה. אני חושב שאתה מדייק כאן. אני אקח את ההצהרה שלי בחזרה.
תוצאה - "מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה הוא מסר עיקרי במאמר חז"ל ידוע בנושא שירת המלאכים לאחר קריעת ים סוף. לפי הפרשנות הרווחת, המסר הוא שאין לשמוח בנפול רשעים. "
זה הולך על הקב"ה. בכל אופן, אי אפשר לחלוק על ההלכה המפורשת בשולח ערוך, מבוססות על הפסוק "וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה" (משלי א, י). כמו שכתו בגמרא בסנהדרין, שאין מתאבלין על הרוגי בית דין.
חבל שאתה לא מבין את המ שאתה קורא.
אני חושבת שזה שהיא לא שומרת כשרות לא אומר כלום לכול אדם יש סיבה אני אשית מקבל כול אחד.
לכפות לא צריך בטח היא תבין עם ככ משנה לך.
unrealistic, קראתי את זה פעם. למה אני אמור להעדיף את זה מול מלא מקורות אחרים שרשע צריך לדון לכף חובה? (פירוש הרמב"ם לאבות א, ו וכן פירש אבנו יונה על המשנה שם, יש עוד מקורות).
תוצאה אני מתעקש על דברים מסוימים אבל כשאתה צודק אתה צודק
כלום. לא לבצע שום פעולה.