8 תשובות
גם שם
זה פחות. כי הם שם כבר דורות. רובם מ1700 ומשהו. יותר נכון גם אם כבר להגיד מוצא
נראה לי אירי, אפרו אמריקאי, לטיני, היספני
אנונימית
המושג "עדה" קיים רק בעברית, לא נראה לי שיש מושג כזה במקומות אחרים בעולם. שם יש אנשים ממוצאים שונים, כמו בכל מקום בעולם. שאלה מעניינת יותר היא.. כמה דורות אדם צריך להיות במדינה מסויימת כדי להחשב כאדם מהמוצא של אותה מדינה ולא מדינה אחרת?
ברור,
ישראלי ממוצא תימני
ישראלי ממוצא רומני וכך הלאה
********************
אמריקאי ממוצא איטלקי (ב ניו-יורק כמות האיטלקים הכי גדולה ב-ארה"ב. האיטלקים הגיעו כמהגרים ל -ארה"ב בשל אבטלה חמורה ב -איטליה ואז גם מסיבות אחרות)
אמריקאי ממוצא אירי
אמריקאי ממוצא סיני (ב ניו-יורק הקהילה הסינית הכי גדולה ב-ארה"ב, הגיעו כפועלים זרים לבניית הגשר וכו)
אמריקאי ממוצא פורטוריקני (ממדינת פוארטו-ריקו, הכי הרבה פוארטוריקנים ב ניו-יורק)
אמריקאי ממוצא דומיניקני (הרפובליקה הדומיניקנית) וכך הלאה
ישראלי ממוצא תימני
ישראלי ממוצא רומני וכך הלאה
********************
אמריקאי ממוצא איטלקי (ב ניו-יורק כמות האיטלקים הכי גדולה ב-ארה"ב. האיטלקים הגיעו כמהגרים ל -ארה"ב בשל אבטלה חמורה ב -איטליה ואז גם מסיבות אחרות)
אמריקאי ממוצא אירי
אמריקאי ממוצא סיני (ב ניו-יורק הקהילה הסינית הכי גדולה ב-ארה"ב, הגיעו כפועלים זרים לבניית הגשר וכו)
אמריקאי ממוצא פורטוריקני (ממדינת פוארטו-ריקו, הכי הרבה פוארטוריקנים ב ניו-יורק)
אמריקאי ממוצא דומיניקני (הרפובליקה הדומיניקנית) וכך הלאה
כן גם להם יש עדות
כן
אצלם לא קוראים לזה עדות .
קוראים לזה אתניות ethnicity
אז אם את רוצה לשאול מישהו מה ה"עדה"
שלו אז נכון לשאול :
what is your ethnicity?
בעיקרון הרבה אנשים שם לא יודעים בדיוק יודעים מה האתניות שלהם כי ארצות הברית בת 243 ואבותיהם של הרבה מהאמריקאים הגיעו בשנות ה1700 וה-1800 לאדמת ארצות הברית.
ארצות הברית ( קנדה ,אוסטרליה,ניו זילנד ועוד כמה מדינות) היא מדינת לאום ומדינת שבנויה ממהגרים אז היא גם מדינה שנגנבה מהאינדיאנים.
אז כל האנשים שאת רואה בארצות הברית פרט לחמש מיליון אינדיאנים are not indigenous to the land , זאת אומרת שהם לא ילידים במקום הם חיים.
אפשר לקחת בדיקות dna כדי לגלות את האתניות שלך.
הקבוצות אתניות הכי גדולות בארצות הברית הם:
גרמנים
איירים
ואנגלים
קוראים לזה אתניות ethnicity
אז אם את רוצה לשאול מישהו מה ה"עדה"
שלו אז נכון לשאול :
what is your ethnicity?
בעיקרון הרבה אנשים שם לא יודעים בדיוק יודעים מה האתניות שלהם כי ארצות הברית בת 243 ואבותיהם של הרבה מהאמריקאים הגיעו בשנות ה1700 וה-1800 לאדמת ארצות הברית.
ארצות הברית ( קנדה ,אוסטרליה,ניו זילנד ועוד כמה מדינות) היא מדינת לאום ומדינת שבנויה ממהגרים אז היא גם מדינה שנגנבה מהאינדיאנים.
אז כל האנשים שאת רואה בארצות הברית פרט לחמש מיליון אינדיאנים are not indigenous to the land , זאת אומרת שהם לא ילידים במקום הם חיים.
אפשר לקחת בדיקות dna כדי לגלות את האתניות שלך.
הקבוצות אתניות הכי גדולות בארצות הברית הם:
גרמנים
איירים
ואנגלים
באותו הנושא: