65 תשובות
יש המון גוונים של דתיים כל אחד שונה...
לא נכון
גם דתיים שומרים.
תלוי זה בחירה של הנאדם אם לשמור
חלק
יש כאלו שכן שומרים
אני דתי ושומר נגיעה. שמירת הלכה איננה קשורה למגזר.
יש כאלה ששומרים נגיעה והם לא לגמרי חרדים.. זה ממש תלוי
שואל השאלה:
אני אסביר לכם למה כי התחברתי לבן אדם דתי ונפגשנו ובסוף נתתי לו חיבוק ואז חברה שלי אמרה שדתיים שומרים נגיעה ונבהלתי שעשיתי משהו רע..
אנונימית
זנ סוגיא אצלם בכללי חלק ככה חלק ככה
זה תלוי.
יש דתיים שכן שומרים שיש כאלה שלא.
אני לדוגמא דתייה ואני כן שומרת.
את לא ידעת שהוא שומר לא חשבת על זה באותו זמן.
אם הוא לא אמר כלום יכול להיות שהוא לא שומר נגיעה אבל גם יש מצב שלא היה נעים לו להגיד.
אולי תישאלי אותו כזה בדרך אגב כיצא לך כדי להיות בטוחה.
מאד תלוי מי
יש מלא, יש כאלה שדתיים אבל שלא שומרים נגיעה ויש כרלה שכן, אני למשל דתייה אבל לא שומרת נגיעה....
אנונימית
נכון "לב שמע" אבל לצערינו זה המציאות
גם דתיים שומרים נגיעה, לא כולם אבל יש המון שכן.
ואני אומרת בתור דתייה...
לב שמע, מה קשור??
למה שאנשים שלא מאמינם ישמרו נגיעה?

ואני יכולב להגיד, בתור אחת שהיא דתייה ולא שומרת נגיעה, שאני מאוד מאמינה.
זה איסור שאני עוברת עליו, נכון. ויש לי עוד במה להשתפר
אבל תראה לי מישהו אחד, ששומר עת כל המצוות.
אומרים לשמור (לא רם הם, אלא כל יהודי). זאת הלכה פסוקה בשולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף ז) והיא מחייבת את כל יהודי. מי שלא מקבל על עצמו לשמור את ההלכה הזאת (או כל הלכה אחרת) - איזה "דתי" הוא? זה נקרא להיות "מומר לדבר אחד" (לפחות) וזה חמור מאוד. להיות דתי - זה אומר למשור את הדת, לא לעבור עליה.
נ.ב. ממש מסכים עם מה שכתבה לֵב שֹׁמֵעַ.
טוב אחי.
אני מומרת
(: psycho, למה שזה יהיה "נורמלי" לא להאמין בהלכה מפורשת? זה אפיקרוסות לכל דבר. יותר חמור מעבירה עצמה.
(: psycho, ולא אכפת להישאר כזאת? את לא רוצה לעשות עם זה משהו, או לשנות את זה? הרי זה לא מוסיף לך כבוד.
ללב שמע-אני לא אמרתי שחס וחלילה ההלכה משתנת אלא שזה לא עונה על השאלה "דתיים הם לא שומרי נגיעה נכון?? רק חרדים.."
מסכים איתי שזה לא עונה?וודאי שאני מסכים איתך..
חחח
אני לא מומרת.
אני דתייה שלא שומרת נגיעה בסה"כ.
אני לא מצדיקה את מה שאני עושה, אבל זה לא הופך אותי למומרת
תוצאה-היא לפחות מומרת לתאבון כי זה בא ממקום של תאוה
תוצאה,
לא אמרתי שזה נורמלי, ולא אמרתי שזה לא נורמלי להאמין בהלכה.
אני מאמינה, אז מה???
וזה ממש לא אומר שכל מי שלא מאמין בהלכה הוא - "לא נורמלי"
הר הבית בידינו -
זה לא קשור לתאווה.
אני לא מתחבקת עם בנים ולא מתנשקת איתם.
אני כן נותנת חיבוק לדוד / בן דוד לי.
ואם וכאשר יהיה לי בן זוג, אני מאמינה שנתחבק. אז מה?
לצערי הוא לא נורמלי מי שלא מאמין בהלכה
דעתך.
אז למה את עושה את זה? אז סתם כי "יוצא לך"?
הרגע אבל הסברתי לך שאני לא מתחבקת עם בנים.
אני נוגעת בבני דודים שלי, ולא רואה בזה שום בעיה.
אין לי כרגע בן זוג, אז זה גם לא משנה.
ואם גבר ירים את היד כדי להביא כיף, אני אתן לא.
זה ממש לא ממקום של תאווה. אני לא מתאווה לגעת בבנים. עובדה שאני לא עושה שום דבר מעבר לחיבוק, וגם החיבוק הוא עם בני משפחה
דבר ראשון, ותעני לי הגיונית בבקשה.
למה שאדם שהוא *לא* מאמין בדת ישמור מצוות???

דבר שני, לא נתתי לעצמי "פטור" משמירת נגיעה, ולא אמרתי שזה בסדר. להפך, אמרתי שיש לי מקום להשתפר בו.
נו, אז אני יהודיה. איזה כיף.
אבל הם לא מאמינים בזה. וואי.
הדיון הזה פשוט מיותר, כי את בורחת כל פעם לציטוטים מספרי הלכה, ולא עונה מעצמך.
(: psycho, כי ה' נתן לנו מספיק הוכחות בשביל שנדע שהתורה היא אמת. בגלל זה זה לא נורמלי לא להאמין בהלכה.
אז את פשוט אומרת שאת רומסת בזדון את אחד הסייגים הכי גדולים שאפי חז"ל הקדושים דרשו את זה מפסוק "לא תקרב"
לא אמרתי את זה.
אתה אמרת.
תוצאה -
אני מאמינה בה' בלב שלם.
זה לא אומר שכולם ככה.
הם לא מאמינים בו / לא רואים מה הגיוני בדברים שלנו נראים ברורים כלכך.
זאת לא הבעיה שלנו.
שכל אדם יאמין במה שהוא רוצה.
לדעתי, זה בסה"כ הפסד שלהם, אבל זה גם תלונ רק בבחירתם.
(: psycho, אם את עוברת על הלכה ולא רואה בזה בעיה- אז איך לא מומרת? הרי זה פריקת עול מלכות שמים.
"ועתה בינה שמעה זאת, כי הוא עיקר גדול. אמת כי יש מן הצדיקים שנכשלים בחטא לפעמים, כענין שנאמר (קהלת ז, כ): "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", אכן כובשים את יצרם מאת פניהם, ואם יפלו בחטא פעם אחת לא ישנו לו, ונקוטו בפניהם, וחוזרים בתשובה. אך כל אשר אינו נזהר מחטא ידוע ואינו מקבל על נפשו להשמר ממנו, גם אם הוא מהעונות הקלים, אף על פי שהוא נזהר מכל העבירות שבתורה, קראוהו חכמי ישראל (חולין ד, ב) "מומר לדבר אחד", ואת פושעים נמנה, וגדול עונו מנשוא. כי אם אמור יאמר העבד לרבו: כל אשר תאמר אלי אעשה זולתי דבר אחד - כבר שבר עול אדוניו מעליו, והישר בעיניו יעשה, ועל הענין הזה נאמר (דברים כז, כו): "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" - ביאורו, אשר לא יקבל על נפשו לקיים כל דברי התורה מראש ועד סוף, ויורה על זה "אשר לא יקים לעשות", ולא אמר "אשר לא יעשה אותם" (שערי תשובה, חלק א, סימן ו).
לב שמע -
ברור שהאבא נשאר אבא.
אני לא מכחישה שוב דבר.
רק אומרת שאדם חילוני לא יעשה דברים שהוא לא מאמין בו, רק כי את או אני מאמינות בו. זה הכל. לא אמרתי שאת לא צודקת, התכוונתי שמבחינה הגיונית, אף אדם לא יעשה את זה.
תוצאה -
זה מאוד יפה שאתה מצוטט ספרי הלכה, אבל אם באמת ידעת מה לענות לי היית עונה מעצמך.
(: psycho, האמת שהדיון פה על אמיתות אמונה בה' הוא מיותר (למרות שבררו שזה לא הכיוני לא להאמין בו יתברך ותורתו).
השאלה פה פה האם הדתיים שומרים נגיעה או לא.
אין פה מקום לחסור אמונה, כי ברור שדתי אמור להיות מאמין.
תוצאה -
לפיך, כל אדם שלא מקיים מצווה, הוא מומר.
זאת אומרת שכל היהודים כולל הדתיים והחרדים הם מומרים. כי הרי, אף אדם לא מקיים את כל המצוות שיש.
תוצאה - אתם התחלתם לפתח את השיחה עוד הרבה לפני שכתבתי פה משהו.
לב שמע -
ברור שמבחינה טכנית הוא מחוייב.
אני התכוונתי מבחינה הגיונית
פשוט לא הבנו אחת את השניה חח
(: psycho, אם אני אענה מעצמי - זה לא אמור לחייב אותך, כי את ממש לא חייבת לקבל את דעתי האישית, יש לך זכות לדעה עצמית (בדר שאין בו דעת תרוה ברורה), אבל אני אני מביא לך מוקורנות תורניים שמקובלים על כל ישראל - אז פה את לא יכולה להתנגד לדברים הגתובים שם, הרי את לא רוצה שיקראו לך "כופרת", נכון?
תוצאה -
טוב.
אתה מוזמן לעבור לפרטי אם זה כלכך חשוב לך... אשמח להמשיך להסביר שם.
(: psycho, כל מי שלא מקבל על עצמו לשמור את כל המצוות - הוא "מומר", לא לפי, לפי מה שהבאתי מרבנו יונה. הוא הביא ראיה מהפסוק "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (דברים כז, כו), עיני בפירוש רש"י שם. יש הבדל בין להיכשל לפעמים בעיזרה לבין לא לשמור אותה מצוה בכלל. קראת את המאמר מתוך "שערי תשובה" אשר הבאתי?
(: psycho, להתכתב עם המין השני בפרטי - בעיקרון זה אסור. במקרה חריג, ניתן לשלוח הודעה ולשאול שאלה ולקבל תשובה אם יש צורך בזה, אבל לא להאריך בשיחה, כדי שלא יהיה קשר.
מי רוצה קשר איתך בכלל?
אתה אפילו לא יודע מי אני. זה אנונימי.
בסה"כ רציתי שתענה לי על כמה דברים.
אבל שוב פעם התירוצים שלך...
אתה יודע שאני צודקת ובגלל זה אתה מתחמק.
לילה טוב שיהיה לך.
מי שמדבר על התחמקויות אבל אין בעיה אם את רוצה לפנות אלי לדעתי זה לא בגדר "וידבר עמה דברים בטלים"
חחח, תאמת שכבר הדיון מיצה את עצמו לדעתי... אבל אתה מוזמן להמשיך אותו בפרטי.
תלוי בבחירה של הבן אדם
יש כאלה שקוראים לעצמם דתיים ולא שומרים אבל הם לא דתיים אמתיים כי יש הלכה מפורשת שצריך לשמור(שו"ע אבן האזר)
דתיה שומרת נגיעה ומכירה עוד הרבה ששומרים.
אנונימית
יש דתיים שלא שומרים ויש כאלה שכן. אבל יש כל מיני סוגי דתיים
דבורהלאה, מי שלא שומר - למה הוא קורה לעצמו "דתי"? להיות דתית - זה אומר להיות כפוף לדת.
תקשיב אבל וכולנו היינו הדתיים והחרדיים המושלמים. אבל אנחנו גם בני אדם וכאלה שלא שומרים נגיעה עושים גם את מה ששומרי נגיעה לא עושים. אני למשל שומרת נגיעה ואני קוראת לעצמי דתייה ולפעמים אני שוכחת לברך ברכת מעין שלוש אחרי אוכל. אז אני כבר לא נקראת דתיה? כל אחד עושה את ההשתדלות שלו.
לא דיברתי על שכחות, דיברתי על להיות מומר (להחליט שהלכה מסוימת "לא מתאימה", חס ושלום). זה לא אותו דבר.

קראת את כל התגובות שלי כאן בשאלה, ובפרט ציטוט מתוך הספר "שערי תשובה", חלק א, סימן ו?
האמת שלא קראתי את כל התשובות שלך אבל אני לא מבינה מה אתה מנסה להגיד
שזה שקורה שלכ אחד מדי פעם מספספ משהו - זה לא אורמ שהוא מומר, אבל מי שבאופן קבוע לא שומר על איסור מסוים - אז הוא כן. זה לא נקרא להיות "דתי".
אווקי אני אסביר לך משהו פחות אחכ אתה להביא לי כמה שאתה רוצה מקורות. אם אלוקים היה רוצה לברוא אותנו מושלמים אתה חושב שהוא לא היה בורא?
אלוקים הכניס בנו את היצר הרע וכך אנחנו יודעים מה טוב ומה רע אבא שרואה שהילד שלו מתחזק במשהו הוא שמח ואם הוא נופל זה לא סוף העולם ותמיד יש מה לתקן.
אני חושבת שאלוקים ברא אותנו לא מושלמים בשביל שאנחנו מרצוננו נתקרב אליו ונתחזק בשמירת המצוות.
לגבי השאלה אם לקרוא לעצמי דתי או לא זה כבר החלטה של בן אדם
ואני קוראת לעצמי דתייה כי אני משויכת לקבוצה שמאמינה ושומרת שבת ושומרת כשרות גם אם יש כאלה בה שלא שומרים נגיעה.
אז אם יש מה לתקן - זה בסדר - אז צריך לעבוד על זה, לא להגיד "אני לא שומר וזה נראה לי "מיותר", אבל אני עדיין "דתי" כי אני שומר כשרות ,שבת, מניח תפילין, מתפלל 3 תפילות...".

ומה זה שקשור לקבוצה? זה קשור אלייך באופן אישי, האם את עושה מה שהדת אומרת או לא...
אני עושה את מה שהדת אומרת אולי את רובה ואני בעזרת ה' אשתדל. ולהגיד זה מיותר לא הופך את הבן אדם ללא דתי אם זו הדעה שלו לדבר מסוים סבבה הייתי ממליצה לו לבדוק שובאת הנושא. ואגב יש לי חברה שגם חושבת שזה מיותר ואפילו לא הגיוני שבמצוות כיבוד חכמים במקרה שאבא שלי או הרב בשבי ואני צריכה לפדות את הרב קודם וזה בעיניי לא הופך אותה ללא דתייה.
לחשוב שזה "מיותר" - זה לחלוק על ההלכה - וזה כפירה. מה, היוא יותר חכמה מהחכמים? איפה ההתבטלות שלה לדת? ה' צוה לשמוע בקול החכמים (דברים יז, ח-יא), נקודה.

לא הגיוני שפדיון הרב קודם? המשנה (בבא מציעא לג ע"א) אומרת מה טעם של הדבר: שאביו הביאו לחיי העולם הזה ורבו שלימדו חכמה הביאו לחיי העולם הבא. אז זה באמת "לא הגיוני" שאתה חייב יותר למי שמביא אותך לחיי העולם הבא מאשר למ ישהביא אותך לחיי העולם הזה?

לא להסכים עם זה - זה כפירה.
תקשיב זאת המחשבה שלה בין אם חולקת או לא זו דעתה וממש משמח אותי לראות שאתה מקורות ולא אומר דברים בלי בסיס. אבל זאת דעתה ותאמין לי שהיא יודעת מה הטעם של המשנה וכמובן שהיא לא יותר חכמה מחכמים.