11 תשובות
יהודי
בן אדם יהודי שלא מאמין באלוהים ולא שומר מצוות הוא נחשב כופר אפיקורס (מי שעוקב אחר נושאים בענייני דת, יודע לפי תשובות של משתמש מסויים מה דעת היהדות על כופרים) ככה שלפי ההיגיון שלי, גוי ששומר 7 מצוות בני נוח יותר חשוב.
יהודי
"חשוב" מאיזה מבחינה?
לכל יהודי יש פונטיאל מצד הנשמה שלו להיות מחובר לקב""ה והוא בן של הקב"ה, כך שלקב"ה יהודי הוא יותר חשוב. אבל זה לא אומר שהקב"ה ישא פנים ליהודי אפיקורוס שלא יחזור בתושבה. להפך, אפיקורוס ישראל יותר גרוע מאפיקורוס גוי, כמבואר בסנהדרין לח ע"ב, משום שאפיקורוס ישראל קיבל את האמת והיא ידועה לו והוא מתכחש לה. אפיקורוס גוי לא קיבל את התורה. גוי ששומרת שבע מצוות בני נח - יש לו חלק לעולם הבא (סנהדרין קה ע"א).

אם אתה שואל מצידנו - אז ברור שלגוי שמאמין ושומר שבע מצוות בני נח מגיע יחס יותר טוב, יש מצוה להחיות אותו, כמו שנאמר "גֵּר וְתוֹשָׁב וָחַי עִמָּךְ" (ויקרא כה, לה).

לעומת זה, אפיקורוס ישראל - לא רק שאין מצוה להחיות אותו, אלא זה אסור ויש אפילו מצוה להוריד אותו לבור (עבודה זרה כו ע"ב). יש סיבה מוסימתדלתלדת העם ואם נעשה את זה - זה יראה בעיניהם שהשחתה ואלימות ח"ו, וכלן זין זה אינו נוהג שאינו תביא לתיקון, על פי החזון איש, ירוה דעה, סימן ב, טז). מאוד כואב לי שיש את הסיבה הזאת ואי אפשר לקיים את הדין הזה.
יהודי,כל יהודי נמצא במדרגה הגבוהה ביותר משאר הנבראים
זה שהנשמה שלו מכוסה בבוץ וליכלוך,זה רק כיסויי חיצוני אבל בפנים הוא עדיין יהלום,יהלום שצריך ליטוש
זה מצחיק שאתם אומרים שהעם היהודי הוא הנעלה ביותר, ואז אתם מתפלאים ששונאים אותנו.
1.. .אנחנו אומרים את מה שה' מסר לנו. יש סיבה לכך (שה' בחר בנו).
2. אנחנו לא מתאפלים ששונאים אותנו, כי זה בטע של הגוי ךשנוא יהודי (הוא יכול לתהגבר עליו). לשנאה הזאת יש תכלית - להזכיר ליוהדים שהם יהודים ולשמור על עם ישראל.
"גוי שלם עדיף מיהודי למחצה".
- רבי מנחם מנדל מקוצק
העם היהודי הוא עם נבחר, אבל סגולתו לא מעניקה לו זכות מולדת.
הבחירה באברהם מלווה בייעוד: "כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ ה' לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט".

כשהייעוד לא ממומש, לעם ישראל יש עדיין פוטנציאל מיוחד, אבל בפועל הוא לא טוב מכל גוי אחר.
ככתוב: "הֲלוֹא כִבְנֵי כֻשִׁיִּים אַתֶּם לִי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל נְאֻם ה', הֲלוֹא אֶת יִשְׂרָאֵל הֶעֱלֵיתִי מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וּפְלִשְׁתִּיִּים מִכַּפְתּוֹר וַאֲרָם מִקִּיר" (עמוס ט ז).
לצורך העניין, בלי הייעוד של מעמד הר סיני, יציאת מצרים לא שווה כלום.

בפועל, דוקא הפוטנציאל הגבוה יכול להוביל להשחתה חמורה יותר, ולכן היחס לישראל תובעני הרבה יותר:
ככתוב: "רַק אֶתְכֶם יָדַעְתִּי מִכֹּל מִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה - עַל-כֵּן אֶפְקֹד עֲלֵיכֶם אֵת כָּל-עֲוֺנֹתֵיכֶם" (עמוס ג, ב).
ייחודם של ישראל לא מקנה להם זכויות אלא בעיקר חובות.

א"כ, מבחינת הפוטנציאל יהודי ודאי חשוב יותר מגוי, אך בפועל הוא יכול להיות גרוע הרבה יותר ממנו.
תוצאה אפשר להקשות על הגמרא שהבאת שאומרת שישראל קיבל את האמת והיא ידועה לו כי אף אחד לא באמת יודע בוודאות שה' קיים
אנונימי
אנונימי, מה זאת אומרת אף אחד לא יודע את האמת? יהודי אמור לדעת את מציאות ה' יתברך, יש לו קבלה מדור לדור ממעמד הר סיני ששם כל עם ישראל שמעו את קול של אלוקים במעמד של עם שלם.