27 תשובות
"חולת מוזיקה!" השאלה לא היית לגבי לדבר אלא מה עדיף מבחינה הלכתית ואנושית
השאלה היא מה *אתם* מעדיפים...
לידיעתך אפשר לענות בכמה דרכים.
מבחינה הלכתית אין בכלל שאלה.
לידיעתך אפשר לענות בכמה דרכים.
מבחינה הלכתית אין בכלל שאלה.
למה לא? הרי מבחינה הלכתית עדיף כופר כי מי שמאמין ובכל אופן לא מקיים זה קרוב למזיד
שואל השאלה:
חולת מוזיקה!, השאלה היא לא לצורך קשר, אלא מצבו של מי בשמים יותר טוב. וכן, למי מגיע יחס יותר טוב ולמי פחות...
חולת מוזיקה!, השאלה היא לא לצורך קשר, אלא מצבו של מי בשמים יותר טוב. וכן, למי מגיע יחס יותר טוב ולמי פחות...
שואל השאלה:
הר הבית בידינו, על פי הרמב"ם (הקדמה לפרק "חלק") כל עוד יהודי מאמין בי"ג עיקרי האמונה, אפילו אם הוא עובר עבירות לתאבון, עדיין מצוה לרחם עליו ולאהוב אותו ולנהוג בו אוחה, אבל אם הוא כפר באחד העיקרים - מגיע לו יחס שונה. (עשה כאן חיפוש, הבאתי את זה הרבה "הקדמת הרמב"ם לפירושו לפרק "חלק").
בכל אופן, רצוני לדעת מה יענו רוב השומרי מצוות.
הר הבית בידינו, על פי הרמב"ם (הקדמה לפרק "חלק") כל עוד יהודי מאמין בי"ג עיקרי האמונה, אפילו אם הוא עובר עבירות לתאבון, עדיין מצוה לרחם עליו ולאהוב אותו ולנהוג בו אוחה, אבל אם הוא כפר באחד העיקרים - מגיע לו יחס שונה. (עשה כאן חיפוש, הבאתי את זה הרבה "הקדמת הרמב"ם לפירושו לפרק "חלק").
בכל אופן, רצוני לדעת מה יענו רוב השומרי מצוות.
באיזו כוונה מעדיפה?
לקשר, אני אעדיף אחד שלא יאמין.
כבן אדם בפני עצמו לא ממש אכפת לי אבל כנראה שאעדיף מאמין.
לקשר, אני אעדיף אחד שלא יאמין.
כבן אדם בפני עצמו לא ממש אכפת לי אבל כנראה שאעדיף מאמין.
שואל השאלה:
יא בן של רחב, למה לך (אם את שומאת מצוות) להעדיף לקשר (השאלה היא בכלל לא על קשר) מישהו שלא מאמין?
יא בן של רחב, למה לך (אם את שומאת מצוות) להעדיף לקשר (השאלה היא בכלל לא על קשר) מישהו שלא מאמין?
לא יודעת ממש להסביר אבל בגדול זה כי לא הייתי רוצה מישהו שיהיה תלוי במשהו כמוני.
שואל השאלה:
בכל בכל מקרה אנחנו תלויים בקב"ה - בין אם נרצה בזה ובין אם לא. אז למה להתכחש לזה?
בכל בכל מקרה אנחנו תלויים בקב"ה - בין אם נרצה בזה ובין אם לא. אז למה להתכחש לזה?
הוא לא מתכחש- הוא לא מאמין.
שואל השאלה:
אם את חושבת שזה "נורמלי" (זה לא , ראי אמ מר שלהרב ווסרמן הי"ד) לא להאמין זה עניין שלך. מי שאמיתי עם אצמו - אמרו להיות ברור לו שי אלוקים.
בכל אופן לא הבנת אותי: גם אם הוא לא מאמין - הוא עדיין תלוי בבורא עולם, הרי אין מישהו בעולם שלא תלוי בה'יתברך. השאלה היא האם אנחנו מודים בזה ומאמינים בזה או לא.
אם את חושבת שזה "נורמלי" (זה לא , ראי אמ מר שלהרב ווסרמן הי"ד) לא להאמין זה עניין שלך. מי שאמיתי עם אצמו - אמרו להיות ברור לו שי אלוקים.
בכל אופן לא הבנת אותי: גם אם הוא לא מאמין - הוא עדיין תלוי בבורא עולם, הרי אין מישהו בעולם שלא תלוי בה'יתברך. השאלה היא האם אנחנו מודים בזה ומאמינים בזה או לא.
שאלת מה ההעדפה, בעיניי הכוונה למי אני מעדיפה שיעמוד מולי, כופר או מאמין.
עניתי.
פעם הבאה תהיה יותר מדויק בשאלות שלך אם זה מפריע לך.
מצבו של מי בשמיים יותר טוב?למה אתה שואל את זה?מה זה עניינך?מה אתה הקב"ה שיש בכוחך לשפוט אדם?ולדעת לתוך נשמתו האם הוא שווה יותר מחברו?
תגיד אין לך בושה?!
תפסיק לצטט לי מקורות ולקחת אותם לאן *שאתה* רוצה.
תפסיק להיות חכמולוג גדול.
כי אתה ממש לא.
רד מהעץ שאתה עומד עליו.
ובחייאת תתאפס על עצמך ותתחיל ללמוד את התורה ה*אמיתית*.
אותי לימדו לכבד כל אדם, לדון כל אדם לכף זכות ולאהוב כל אדם אלא אם כן *הוכח* שהוא *רשע*.
ובנוסף, לימדו אותי שחשבונות שמיים לא נבין לעולם ולא נדע לעשות אותם לעולם.
אז תפסיקו להתיימר אוקיי?!
בטח ובטח שלא באתר *אינטרנטי* *הזה*.
יום טוב.
עניתי.
פעם הבאה תהיה יותר מדויק בשאלות שלך אם זה מפריע לך.
מצבו של מי בשמיים יותר טוב?למה אתה שואל את זה?מה זה עניינך?מה אתה הקב"ה שיש בכוחך לשפוט אדם?ולדעת לתוך נשמתו האם הוא שווה יותר מחברו?
תגיד אין לך בושה?!
תפסיק לצטט לי מקורות ולקחת אותם לאן *שאתה* רוצה.
תפסיק להיות חכמולוג גדול.
כי אתה ממש לא.
רד מהעץ שאתה עומד עליו.
ובחייאת תתאפס על עצמך ותתחיל ללמוד את התורה ה*אמיתית*.
אותי לימדו לכבד כל אדם, לדון כל אדם לכף זכות ולאהוב כל אדם אלא אם כן *הוכח* שהוא *רשע*.
ובנוסף, לימדו אותי שחשבונות שמיים לא נבין לעולם ולא נדע לעשות אותם לעולם.
אז תפסיקו להתיימר אוקיי?!
בטח ובטח שלא באתר *אינטרנטי* *הזה*.
יום טוב.
שואל השאלה:
^תמשיכי בשלך - נראה לאן תגיעי. רוצה לדון לכף זכות את הכפירה באלוקים (שזה די זהוי)? רוצה לכבד אותם ולחזק את אותם בעמדתם? לא רואה טעם לוויכוח.
^תמשיכי בשלך - נראה לאן תגיעי. רוצה לדון לכף זכות את הכפירה באלוקים (שזה די זהוי)? רוצה לכבד אותם ולחזק את אותם בעמדתם? לא רואה טעם לוויכוח.
חולת מוזיקה-אני לא מבין מה הסיפור שלך "תפסיק לצטט לי מקורות ולקחת אותם לאן *שאתה* רוצה." מהזאת אומרת מה שהוא רוצה זה מה שכתוב"ותתחיל ללמוד את התורה ה*אמיתית*." מה עד עכשיו הוא למד תורה לא אמיתית? וגם "בטח ובטח שלא באתר *אינטרנטי* *הזה*." מה הבעיה באתר ה"אינטרנטי הזה"?
אני גם לא מסכים איתו אבל לא להתכחש למה שכתוב ויש לזה תשובות אבל לא כתבת טוב
אני גם לא מסכים איתו אבל לא להתכחש למה שכתוב ויש לזה תשובות אבל לא כתבת טוב
אנונימי
חילוני יהודי מאמין הוא לא גם כופר?
שואל השאלה:
?why are we here, לא בהכרח. הוא יותר מומר...
?why are we here, לא בהכרח. הוא יותר מומר...
מומר זה לא מישהו שהחליף דת או עזב את הדת שלו?
כלומר היהודית.
שואל השאלה:
?why are we here, תלוי לפי ההקשר שמשתמשים במילה. יש מקרה שאתה אמרת, שזה הכי חמור, אבל יש דבר כזה שנקרא "מומר לעבירה אחת" (לדבר אחד). עייני בספר "שערי תשובה", חלק א, סימן ו.
?why are we here, תלוי לפי ההקשר שמשתמשים במילה. יש מקרה שאתה אמרת, שזה הכי חמור, אבל יש דבר כזה שנקרא "מומר לעבירה אחת" (לדבר אחד). עייני בספר "שערי תשובה", חלק א, סימן ו.
שאלה יפה הבאת, את האמת אין לי כל כך תשובה חד משמעית.
קודם כל ברור שמבחינת קשר אני מעדיף בן אדם שמאמין, אבל מצבו של מי יותר טוב בשמים? בהחלט שאלה טובה.
מצד אחד, בן אדם חילוני מאמין יודע את האמת, הוא יודע שיש בורא לעולם ובכל זאת בוחר לחיות חיים חילוניים או לא לקיים את המצוות. כלומר, הוא יודע שיש ה', יודע שצריך לעבוד את ה' אך לא עושה את זה. עם זאת, אולי בגלל שהוא חיי בסביבה חילונית הוא בכלל לא יודע שצריך לקיים מצוות, לא לימדו אותו את התורה ולא כלום ולכן הוא בכלל לא מודע לזה, ובמקרה כזה אני חושב שמצבו קצת יותר טוב, למרות שהוא היה יכול להתאמץ קצת יותר ולגלות את האמת, כי בימינו לא כל כך קשה להבין את זה.
מצד שני, חילוני כופר, בוא נניח בצד את העובדה שהוא כופר בה' יתברח, הוא לא מספיק אמיתי עם עצמו, הוא לא התאמץ בשביל להבין את האמת. לדעתי, לא צריך יותר מדי זמן בשביל להבין שיש ה', יש הוכחות לוגויות לכך, מבחינה הגיונית זה פשוט מוכרח שיש בורא לעולם ולא צריך להכחיש את זה...
באמת שקשה להחליט.
אגב חולת מוזיקה - "התורה האמיתית" שואל השאלה בסך הכל ציטוט מן הכתוב, תורה יש רק אחת ואי אפשר לשנות את הכתוב. גם אם לדעתך הוא הלך על "הקיצון" זה לא אומר שהוא לומד את "התורה הלא אמיתית".
קודם כל ברור שמבחינת קשר אני מעדיף בן אדם שמאמין, אבל מצבו של מי יותר טוב בשמים? בהחלט שאלה טובה.
מצד אחד, בן אדם חילוני מאמין יודע את האמת, הוא יודע שיש בורא לעולם ובכל זאת בוחר לחיות חיים חילוניים או לא לקיים את המצוות. כלומר, הוא יודע שיש ה', יודע שצריך לעבוד את ה' אך לא עושה את זה. עם זאת, אולי בגלל שהוא חיי בסביבה חילונית הוא בכלל לא יודע שצריך לקיים מצוות, לא לימדו אותו את התורה ולא כלום ולכן הוא בכלל לא מודע לזה, ובמקרה כזה אני חושב שמצבו קצת יותר טוב, למרות שהוא היה יכול להתאמץ קצת יותר ולגלות את האמת, כי בימינו לא כל כך קשה להבין את זה.
מצד שני, חילוני כופר, בוא נניח בצד את העובדה שהוא כופר בה' יתברח, הוא לא מספיק אמיתי עם עצמו, הוא לא התאמץ בשביל להבין את האמת. לדעתי, לא צריך יותר מדי זמן בשביל להבין שיש ה', יש הוכחות לוגויות לכך, מבחינה הגיונית זה פשוט מוכרח שיש בורא לעולם ולא צריך להכחיש את זה...
באמת שקשה להחליט.
אגב חולת מוזיקה - "התורה האמיתית" שואל השאלה בסך הכל ציטוט מן הכתוב, תורה יש רק אחת ואי אפשר לשנות את הכתוב. גם אם לדעתך הוא הלך על "הקיצון" זה לא אומר שהוא לומד את "התורה הלא אמיתית".
דומני שחילוני מאמין, כמובן שזו העדפה אישית - הוא יותר קרוב לדעותיי.
מבחינת דת חילוני מאמין מבחינת אישיות יכול להיות שהחילוני המאמין מתנהגת כמו חל@ת המין האנושי והכופר תורם ועוזר לאחרים אז אין לדעת
אני חושב שיש עניין לדון בזה. זה לא בא לשפוט מישהו אלא לדון בנושאים שקשורים לתורה, גם אם זה עקיף מאוד.
התניא אומר שכל דיבור על נושאים שקשורים לתורה גם אם אין נפקא מינה זה טוב כי זה בירור הרצון האלוקי בעולם וגם את מציאות ה' בכלל.
לשאלה, מרגיש לי שהחילוני כופר הולך יותר עם האמת שהוא רואה. לעומת זאת הוא הרבה פעמים מכשיל אחרים אז אני לא בטוח
התניא אומר שכל דיבור על נושאים שקשורים לתורה גם אם אין נפקא מינה זה טוב כי זה בירור הרצון האלוקי בעולם וגם את מציאות ה' בכלל.
לשאלה, מרגיש לי שהחילוני כופר הולך יותר עם האמת שהוא רואה. לעומת זאת הוא הרבה פעמים מכשיל אחרים אז אני לא בטוח
בודאי שאני מעדיפה לדבר עם/לעמוד מול יהודי מאמין.
למה?כי זה רצונו של השם וחבל על יהודי שכופר, זה מכאיב לי וזה פוגע גם באותו יהודי.
בנוסף קל יותר להיות בקשר וסתם לדבר עם יהודי מאמין ולא עם יהודי כופר (בתור דתיה).
אבל שניהם יהודים.
השאלה היא למה אתה מתכוון כופר אבל..
למה?כי זה רצונו של השם וחבל על יהודי שכופר, זה מכאיב לי וזה פוגע גם באותו יהודי.
בנוסף קל יותר להיות בקשר וסתם לדבר עם יהודי מאמין ולא עם יהודי כופר (בתור דתיה).
אבל שניהם יהודים.
השאלה היא למה אתה מתכוון כופר אבל..
שואל השאלה:
מעדיף תשובה מנוקמת על פי התורה.
מעדיף תשובה מנוקמת על פי התורה.
מאמין
אבל האמת, זה באמת קצת מוזר שמישהו שמאמין לא מקיים את מה שה' אמר לעשות.
אבל האמת, זה באמת קצת מוזר שמישהו שמאמין לא מקיים את מה שה' אמר לעשות.
זה לא מוזר גם סבא שלי כזה הוא מאמין בתורה ויודע (אני לא אומרת שזאת הדרך הישרה אבל בשבילו כן) שזאת הדרך הישרה והטובה אבל המצוות ממש מקשות עליו אז הוא מאמין בדרך שלו