19 תשובות
חוצמזה מה שחזל קבעו זה כמו שהתורה תגיד
שואל השאלה:
^^^לא יודעת מה איתך אחרי שעה כבר מתעכל לי
^^^לא יודעת מה איתך אחרי שעה כבר מתעכל לי
אנונימית
גם לי יש חילוף חומרים מהיר חח
וכן אני כבר לא יודע במה להאמין
וכן אני כבר לא יודע במה להאמין
טוב אז אצלכם זה ככה. אל תזלזלי באנשים ששומרים. מגעיל שאת לא מכבדת את הדעות של אחרים.
שואל השאלה:
וחוץ מזה
ה' אמר שאסור להוסיף או לגרוע מהתנך
אז למה לחזל מותר
וחוץ מזה
ה' אמר שאסור להוסיף או לגרוע מהתנך
אז למה לחזל מותר
אנונימית
כי לוקח לאוכל להתעכל שש שעות בין בשר לחלב
אז אסור לאכול ושבקיבה יהיה גם בשר וגם חלב
הם לא הוסיפו או גרעו מהתנך הם הבהירו לנו את הדברים שרשום שמה זה דעתי
אז אסור לאכול ושבקיבה יהיה גם בשר וגם חלב
הם לא הוסיפו או גרעו מהתנך הם הבהירו לנו את הדברים שרשום שמה זה דעתי
שואל השאלה:
אני לא זילזלתי
אמרתי את המצב שלי
ואני גם שומרת
אני לא זילזלתי
אמרתי את המצב שלי
ואני גם שומרת
אנונימית
^^ shoval את צודקת
בגלל זה אני עדיין שומר (אני מנסה לפחותת)
בגלל זה אני עדיין שומר (אני מנסה לפחותת)
כל הכבוד שאתה מנסה
לא כתוב בתנ"ך.
פרשנים הבינו מהכתוב בתורה שצריך לשמור בין בשר לחלב.
יש כאלה ששומרים שעה (הולנדים) יש כאלה ששומרים 3 ויש כאלה ששומרים 6.
יש עוד כל מיני מחמירים וכאלה, אבל זה החלוקה העיקרית.
פרשנים הבינו מהכתוב בתורה שצריך לשמור בין בשר לחלב.
יש כאלה ששומרים שעה (הולנדים) יש כאלה ששומרים 3 ויש כאלה ששומרים 6.
יש עוד כל מיני מחמירים וכאלה, אבל זה החלוקה העיקרית.
לא כתוב.
זו תקנה מדין התלמוד להמתין בין בשר לחלב, שיעור ההמתנה נקבע ע"י המנהג/ הקדמונים.
זו תקנה מדין התלמוד להמתין בין בשר לחלב, שיעור ההמתנה נקבע ע"י המנהג/ הקדמונים.
התורה שבכתב היא ספר קצר. הוא נמסר מסיני בתוספת כללי לימוד. את התורה ניתן להבין באמצעות שימוש בכלים אלה וזה מה שעושים התלמוד - התורה שבעל פה וחז"ל לאורך הדורות.
שואל השאלה:
אבל אנחנו לא צריכים להקשיב רק למה שרשום?
כל אחד יכול לפרש אחרת למה אני צריכה להקשיב לתלמוד. הם פירשו את התנך בדרך שהם רואים, ואני יכולה לפרש בדרך אחד.
הכוונה שלי זה שחז'ל וכל אלה הם לא ה', אז למה אני צריכה להקשיב להם ?
אבל אנחנו לא צריכים להקשיב רק למה שרשום?
כל אחד יכול לפרש אחרת למה אני צריכה להקשיב לתלמוד. הם פירשו את התנך בדרך שהם רואים, ואני יכולה לפרש בדרך אחד.
הכוונה שלי זה שחז'ל וכל אלה הם לא ה', אז למה אני צריכה להקשיב להם ?
אנונימית
מסברה, בכל מערכת משפטית יש סמכות של חקיקת משנה. תקנות מחוץ לחוק, תקנות בהתאם לחוק ותקנות בניגוד לחוק.
בהמשך למחלוקת בתלמוד, הרמב"ם גוזר את החובה מ"ככל אשר יורוך" והרמב"ן מ"זקניך ויאמרו לך".
בהמשך למחלוקת בתלמוד, הרמב"ם גוזר את החובה מ"ככל אשר יורוך" והרמב"ן מ"זקניך ויאמרו לך".
שואל השאלה:
אני לא בידיוק גאון בנושא, אתה יכול לרשום פחות מסובך בבקשה ? אני לא הבנתי :)
אני לא בידיוק גאון בנושא, אתה יכול לרשום פחות מסובך בבקשה ? אני לא הבנתי :)
אנונימית
לפי הרמב"ם זאת חובה שנלמדת מדברי התורה על סמכות השופט לפרש את החוקים "עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ" (דב' יז יא) - לרבות הוראה כגון תקנה וגזרה.
הרמב"ן חולק, ומפרש שהמקור נסמך על החובה לקבל את דברי הזקנים (=החכמים), אמנם מדבריו נראה שזהו סמך (ועוד שזה לא מסתדר עם פשט הכתוב).
יש לומר שמדובר בסברה, כדי לשמור על תוקף החוקים יש לעשות להם סייג (מדרון חלקלק).
עם ישראל קיבלו את התלמודים שהם המקור לתורת התנאים והאמוראים.
הרמב"ן חולק, ומפרש שהמקור נסמך על החובה לקבל את דברי הזקנים (=החכמים), אמנם מדבריו נראה שזהו סמך (ועוד שזה לא מסתדר עם פשט הכתוב).
יש לומר שמדובר בסברה, כדי לשמור על תוקף החוקים יש לעשות להם סייג (מדרון חלקלק).
עם ישראל קיבלו את התלמודים שהם המקור לתורת התנאים והאמוראים.
הסברתי לך. קראי בעיון ולא ברפרוף ותביני.
לא רשום
עז בחלב עימו או משהו כזה.
מה שאומר שעד שהאוכל מתעכל לוקח מקסימום 6 שעות יש המחמירים ל8.
קיצר אסור חלב ובשר בקיבה
מה שאומר שעד שהאוכל מתעכל לוקח מקסימום 6 שעות יש המחמירים ל8.
קיצר אסור חלב ובשר בקיבה
באותו הנושא: