106 תשובות
דבר איתה, תסביר לה למה אתה חושב. כמובן שאם אתה הולך בלי חולצה ברחוב אז אין לך מה לומר לה להתלבש בצניעות, אבל אם אתה בסדר אז לך על זה
תבקש מהן להתלבש צנוע, תגיד להן שזה לא מכבד את עצמן.
תעיר לה פעם אחת. תגיד לה למה זה מפריע לך.
אחכ צא לה מהנשמה ומהארון ותן לה לעשות את הבחירה שלה בעצמה
חלק להן חומר על חשיבות של הצניעות (יש הרבה כזה) ועל העונש של האשה שמתלשבת שלא בצניעות (העתק להן את הפסוקים מישעיה ג מפסוק טז והעד סוף הפרק).
בהצלחה!
אוקי תנו לי להסביר לכם משהו כל חברי האגודה הפמיניסטית לשימור כבוד האישה. אולי כולכם מתנהגים כאילו זה עולם מושלם ומתוקן שבו אין צרות אבל זה לא נכון. אם האדם שפה שאל את השאלה דואג לחברה שלו? אם הוא לא רוצה שיפגעו בה? אם הוא בסך הכל לא רוצה שהיא תלך חשופה כי היא באמת חשובה לו והוא לא רוצה שיסתכלו אליה כאובייקט מיני? חשבתם על זה? נראה לי שלא, אז לפני שאתם באים להציל את כבוד האישה האבוד שנגזל ממנה, אולי תהיו ריאליסטיים יותר כלפי העולם הזה?
שואל השאלה:
בסדר אבל אתן מתקיפות אותי כאילו מה כבר ביקשתי
אנונימי
תבקש ממנה והיא תחליט ,אתה לא יכול לגרום לה או בכוח, רק לייעץ לה ולקוות שתתחשב...בהצלחה
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מפחד נו
אנונימי
heroin chic, בטח שזה לטובה. לא קשור לרצון אישי. אשה שמתלבשת שלא בצניעות מביאה רעה לעצמה, לסובבים אותה ולכל העולם.
"וַיֹּאמֶר יְהוָה יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. כג וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי-תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ וּגְבוּרָתֵךְ בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה).
אתה יודע שהיא צנועה כשאתה לא מזהה אם היא בת
שואל השאלה:
תוצאה תודה תשובה יפה
אנונימי
לדעתי אתה יכול לומר לה כמה זה מזלזל בעצמה ללכת לא צנוע"כל כבודה בת מלך פנימה"
שואל השאלה:
תודה שמואל
אז כן אפשר להעיר
אנונימי
אפשר להעיר אבל בסופו של דבר זאת החלטה שלה.
זה מעצבן שמעירים לך .
תחשוב שהיא הייתה מעירה לך...
זה מעצבן.
כדתייה אני יכולה לומר לך שאני שונאת שמעירים לי כי בסופו של דבר *אני* מחליטה ולא אתה או אותו הבן אדם שהעיר.
שואל השאלה:
מה הבעיה שמעירים לך? לא הלבשתי אותך בכוח
אנונימי
s.a.m, אם את דתייה - את אמורה לקבל ולאהוב את התכוחות. מי ששונא את התוכחות - נועל פני עצמו את דרכי תשובה.
תלוי איך מעירים , כל עוד זה בצורה מכובדת בלי עקיצות ובלי ניסיון לפגוע הכל בסדר . אתה לא יכול "לגרום" לה אבל אתה בהחלט יכול לבקש . וזו תיהיה זכותה אם להתחשב או לא ותצטרך לכבד כל החלטה שלה ואני בטוחה שהיא תכבד את שלך אם זה בא מכוונות טובות
אנונימית
אם זה להכריח אז ממש לא היא תתלבש איך שהיא תרצה ולא צריכה את האישור שלך אם זה לגרום בקטע נחמד תקנה לה בגדים יפים וצנועים תאהב תאהב לא תאהב לפחות ניסת לדעתי זאת הדרך היחידה הנורמלית
תנסה להציג לה ולהסביר לה את התועלת שיש בזה.
אנונימית
חמוד אתה לא תגרום לאף אחת להתלבש צנוע .
זה רק מרצונה החופשי
ויש פה אנונימי אחד שאם הייתי פוגשת אותו ברחוב הוא היה מקבל ממני מכות . מה זה הזילזול הזה ?
במה אתה חושב שאתה יותר טוב ממנו ?
היום אני ראיתי מישהו שתלה שלט עם הוראות על איך לשמור על העיניים מפני בנות
אני בטוחה שזה היית אתה
אנונימית
כולכם יפי נפש, אם הוא סך הכל רוצה שלא יציקו לחברה שלו? אתם משחקים אותה נאורים וחכמים. אבל בזמן שאתם מדרדרים את עצמכם וכל מה שסביבכם עם דיבורים של התקדמות ונאורות אתם הולכים אחורה. העולם הוא לא מקום כזה יפה כמו שאתם מתארים, יש אנסים, פדופילים, ועוד דברים אחרים שאני לא צריך להזכיר כדי שתדעו מה אני מתכוון. כשהוא רוצה שמישהי תלך צנוע, הוא רוצה בטובתה ולא ברעתה
אחי שתעשה מה שהיא רוצה
זה שיש אנשים פדופילים זה לא אשמתנו ולא ימנע מאיתנו ללכת קצר...
שאנשים ישלטו בעצמם במקום להגיד לנשים מה ללבוש .
אנונימית
מר.גברי
ממש לא
אם לא שמת לב לשאר התשובות שלו,לא ממש אכפת לו אם הוא רוצה או לא
או שאל איך גורמים לה לשנות בכוח
ושאמרו לו שזו בחירה של האישה אז אסור לו להתערב,הוא החליט לבוא וחומר שאם זה מפריע לו זכויות להתערב,וממתי זו פאקינג זכות להתערב?
הוא רוצה להכריח
הוא לא שואל
חברה שלך? תאמר לה דברים בסגנון של "לעזאזל, את רוצה שכל אחד יסתכל עלייך? לגרות את כולם? הזהרי, היום כולם חרמנים אחושילינג"
אמור לפתור את הבעיה
me❤~
אני האנונימי ואת לא הייתי מרביצה לי, מה את מחשקת אותה
אנונימי
לא לגרום לה. היא תתלבש איך שהיא רוצה. לא מתאים לך? תקום ותלך.
אני לא חושבת שצריך לשנות אף אחד ושכל אחד ילך לפי הדרך שלו וצריך לכבד כל אחד בדרכו אבל גם אל תתקיפו אותו כולה שאל שאלה
אגיד את זה ככה, לאף בנאדם ואדגיש *לאף בנאדם* אין שום זכות להעיר לאדם אחר על הלבוש או הדרך שהוא בוחר בה לחיות את חייו (אלא אם זה פוגע באדם אחר ואז אפשר להעיר אבל אני מסתייג במתי אפשר ומתי אי אפשר להעיר על דברים).
אבלל ברגע שזה מגיע ללבוש אתה עובר קו אדום חד משמעית!, גם אם לך מפריע שמישהי גם אם היא חברה שלך או אחותך או לא יודע מי מתלבשת "לא צנוע" וחשוף(אויש מי ישמע סוף העולם) - תתאפק ושב בשקט, לך אין זכות גם אם מפריע לך לא להעיר בשום מצב
*אלא אם היא שואלת אותך ואז תגיד את דעתך באופן עדין*.
ואתה? היית רוצה שיעירו לך אם היית לובש משהו שהוא לא טוב בעין של מישהו אחר? אני משער שלא..
אני אישית למרות שאני בן מתעב אנשים שנכנסים לאחרים לארון בגדים ומכתיבים לאחרים מה ללבוש כי טיפה מרגישים לא בנוח כשבת חושפת את המרפק השמאלי :)
אני משער שאתה מדבר ממקום של אמונה ודת והעיקרון של הצניעות חשוב לך(תקן אותי אם אני טועה) אבל יש משפט שצריך תמיד לזכור "דרך ארץ קדמה לתורה" גם אם זה טיפה מפריע מבחינה דתית אז עדיין הדרך שאתה מתנהג יותר חשובה מלהציל את העם היהודי בכך שיתלבש צנוע יותר ;-;(אני ציני)
הכוונה שלי בקיצור, היא שבמקום לחצות קווים אדומים ללא סיבה ולתת ביקורת חסרת כבוד לאדם אחר גם אם הוא קרוב אלייך ולפעול באופן מיותר
תתעלם או תסיט את המבט d:
**סורי אם יצאתי תוקפני בתשובה זה לא אישי ככ כי זה חוזר על עצמו הרבה בסטיפס לגבי לבוש צנוע וצריך להגיד את זה חד וחלק*
יגל ❤
חחח אנונימי . קודם תדע לכתוב ואז תבוא מולי
תבקש בנימוס, תלוי מי זו, ואם היא מסרבת תכבד אותה
הייתה כבר את השאלה הזו..

בקשר לשאלה : לא להעיר שתלך איך שבא לה
תתאר איך היא מתלבשת -
עם זה שורט חולצת בטן זה לא חשוף
אבל עם היא לא אוהבת צניעות אז למה להסביר לה
me❤~ חח איזה גבר את, ממש משקשק ממך
אנונימי
תוצאה-
אני דתייה ואף אחד לא מעיר לי על הלבוש כי *אני* מתלבשת צנוע והכל בסדר.
מי שלא רוצה זאת החלטה שלה ואין להתווכח
לא לבקש אם היא אןהבת להתלבש ככה היא תתלבש ככה.
למה שתרצה את זה ?
עדיף שהיא תנתק איתך קשר מאשר להשאר בקשר עם מישהו כזה ... עצוב
אנונימית
נכון
אסור להכריח אף אחד ואם זה מציק לך אז תלמד להתמודד
אתה אף פעם אבל *אף פעם* לא יכול להתערב או לשנות רצון ובחירה של אחר
וגם אם זה מציק לך זה לא אומר שזכותך להתערב
שואל השאלה:
אבל זכותי להעיר והיא לא יכולה להפחיד אותי שאני לא אעיר
אנונימי
אתה יכול להעיר בעדינות,אבל אם בפעם הראשונה היא מסרבת זו לא זכותך יותר לעשות משהו בנידון
לא משנה מה אני חושב, משנה בא בורא עולם רוצה... העולם הוא לא הפקר.
ובטח שאמור לעניין אותי שעבורים על רצון ה' יבתרך (ובפרט בתחום של הצניעות): זה מביא גזריות רעות על שונאיהם של ישראל (ראי פסוקים שהבאתי למעלה).
אם תהיה נחמד אליה ותסביר לה את המהות של צניעות היא תהיה מוכנה להתלבש הכי צנוע שיש בשבילך..
אהבתי שהדתיים פה מעתיקים פסוקים שלמים, ח.
בשביל מה אתה רוצה שהיא תתלבש צנוע? מי זו, החברה שלך? אחותך?
כי בכל מקרה, לא משנה מי זו- בין אם זו מישהי שראית ברחוב ובין אם זו אשתך או בת הזוג שלך- אתה לא יכול להכריח בת להתלבש צנוע, ואין סיבה שתנסה לשכנע אותה. שתלבש מה שבא לה (בגדר החוקי כמובן).
שהן יתלבשו איל שבא להן
^תוצאה
יואו אני בשוק מי סיפר לך את השטויות האלה???
אני רוצה לראות אותך תולש למישהי חולצה!
א. זאת הטרדה.
ב. זה אסור בתורה.
ג. לך על זה יעצרו אותך.
אתה לא יכול לגרום לה אם היא רוצה שתעשה מה שבא לה :)
תלבש מעיל ומכנסיים ארוכים
אנונימית
מה אתם מתייפיפים, אף אחד לא רוצה חברה שלובשת מחשוף או מכנסי דפוק אותי וכדומה, אתה יכול להגיד לה שזה מפריע לך ושמציק לך שאתה יודע שמישהו יסתכל עליה, היא גם יכולה להגיד לך שהיא לא תבגוד בך ושזה בסדר ושאתה לא צריך לדאוג, אז זה לגמרי בסדר אבל בסיטואציה שהיא לא מתלבשת מאוד חשוף, אם היא מתלבשת מאוד חשוף ולא מזיז לה שזה מפריע לך והיא מודיע שהיא תתלבש חשוף כמה שהיא רוצה, אתה לא יכול להחליט עליה אבל אתה יכול להחליט אם אתה רוצה להשאר חבר שלה...
פשוט אל
ולאלה שאומרים שהוא לא יכול להגיד לה מה לעשות, לא צריך להחליט עליה אפשר להגיד זה מפריע, ואם זה לא מזיז לה והיא לא שמה עליו הוא לא חייב להיות חבר שלה.
אנחנו לא נחליט עליכן אבל שלא יהיה לכן אכפת שזה מפריע לנו אנחנו לא נהיה חייבים להשאר אתכן :)
לא לגרום, זה לגמרי בחירה שלה איך להתלבש ואת/ה צריך/ה להתמודד עם זה.
מניח שהוא בן זוג שלה
כרגיל דרור צודק
זאת אני :)
את צודקת בזה שזאת בחירה שלה, אבל אם העניין הזה כל כך מפריע לו הוא לא חייב להתמודד, אפשר פשוט לא להיות בן זוג שלה במידה והוא כן וזה מפריע לו.
young carti
בוודאי חחח תודה
בחורונת..
יכול להיות גם חח
בחורונת:/, זה אל קשרו לזוג. יהודי אמור להיות אכפת לו מכך שיהודי אחר עבור על רצון ה'. במקרה שלנו מדובר במישהי שהיא מחטיאה את הרבים. במקום לתמוך בה - אויל תתמכי בשואל השאלה?
היא לא יכולה להתלבש צנוע חם לה.
astonishingirl, בזביל לעשות את רצון ה' יבתרך - הכל אפשרי. מה אם גברים שלובשים חליפות בקיץ? איך הם עושים את זה?
בסבל. עד שהם מגיעים למקום ממוזג ונאנחים.
זכותנו לבקש ממשהו להתלבש צנוע.
הוא לא חייב להקשיב.
תוצאה
אין קשר לדת, ואם מישהו לא מאמין בזה ויש לו אמונה שונה משלך? לא כולם מאמינים בריצוי ה'.
אבל לפי דעתי, אם מפריע לחבר שלה, היא יכולה לבחור לכבד ולא להתלבש עד כדי כך חשוף, אבל אם זה עניין של מרפקים, ברכיים ברור שלא תקשיב אם היא לא דתיה וחם לה, כאילו קיץ עכשיו היא לא חייבת ללכת במעילים.
אם החבר הוא דתי ומפריע לו החוסר צניעות, היא יכולה לכבד ויכולה לחשוב אם מתאים לה או לא.
בכללי ,אני לא מבין את הקטע של הסיבוכים האלה, הוא דתי והיא לא ולא רוצה ללכת צנועה ובלבוש שלא נוח לה , אתם לא חייבים להיות ביחד.
או אם היא אוהבת מאוד חשוף וזה מפריע לו אבל היא לא תשתנה, אל תאכל לה את הראש, יש עוד מלא בנות אחרות שיכולות כן להסכים איתך ולכבד אותך, אתה לא חייב להיות איתה בכוח ושתעשו אחד לשני לא טוב.
נכון^
dror shvetz, שמע על תציג לי את הכפירה בה' דבר "נונלי" ול"יגיטימי" כי זה לא. זה רק ממחיר את הבעיה - כי זה כפריה והמעד של אותו אחד רדוד ביותר.
למי שתוהה, נאמן ערך את התשובה ההכי ראשונה שלי, וחבל שהוא מוחק את מה שלא נראה לו מתאים. עוד יותר חבל שהוא עורך את זה בלי ליידע אותי ולשלוח לי הודעה, עם ההסבר לזה
תוצאה
כפריה באיזה מובן? במובן שוחד יעני?
ותסביר למה התכוונת
כפירה - הכונה להכחיש את מציאות ה' יתברך או את תורתנו (לא עלינו). זה קשור לשוחד, כמו שכתב הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות". שוחד - להרגיש חופשי כאילו "אין דין ואין דיין" בשביל לעשות מה שרוצים.
בכל אופן, זה חורג מהנושא של השאלה.
חשבתי רשמת משהו אחר,
בכל מקרה אני מאמין שכל אחת תתלבש איך שבא לה קודם כל, אם זה מפריע לחבר שלה זה דבר אחר ואם היא אוהבת אותו היא יכולה קצת להצניע (אם היא לא רוצה, הוא יכול להפרד ממנה ,לא צריך מישהי שלא מכבדת אותך) ובלי קשר לדת, הדת תכתיב לאדם דתי שבחר את זה איך להתלבש לא לאדם שלא בחר את זה.
אם האדם דתי ומפריע לו שמישהי חילונית מתלבשת לא צנוע, שלא יצא מראש עם חילונית כי הוא לא יכול להכריח אותה ללבוש כרצונו, והוא לא צריך לשבור את הראש על זה
^^תוצאה, אני לא מבין אם אתה טרול, אני מקווה בשבילך שאלה לא באמת דעותייך האמיתיות כי הן גורמות לי לעצב :(
אנונימי
^מה זאת אומרת? אני אדם אמיתי וכותב רק את האמת.
לכפות עלינו את האמונה שלך היא לא אמת בשום צורה.
אנונימי
אל תכריח אותה תעשה ככה שהיא תרצה להתלבש צנוע תראה לה שזה יפה
תוצאה
אני נגיד ארצה שכשאני עם חברה שתהיה לי שהיא תרגיש בנוח להתלבש איך שבא לה(כמובן לא עכשיו חשוף בהגזמה), ולא תחשוב לעצמה שאני מגביל אותה או אומר לה תסתירי מרפקים... אז אנחנו נהיה כופרים?
לא אמונה שלי, אמונה של כל עם שיראל. לגל אדם אשר אינו בגדר שוטה אמור להיות בררו שיש ברוא לעולם (הרב אלמן ווסרמן הי"ד, בספרו "קובץ מאמרים ואגרות", מאמר האמונה).
הק"בה הוא אמת, כמו שנאמר "וַה' אֱלֹהִים אֱמֶת, הוּא אֱלֹהִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם " (ירמיה י, י).
כמובן, שגם תורתו אמת: "צִדְקָתְךָ צֶדֶק לְעוֹלָם; וְתוֹרָתְךָ - אֱמֶת" (תהילים קיט, קמב), "וְעַל הַר-סִינַי יָרַדְתָּ, וְדַבֵּר עִמָּהֶם מִשָּׁמָיִם; וַתִּתֵּן לָהֶם מִשְׁפָּטִים יְשָׁרִים, וְתוֹרוֹת אֱמֶת--חֻקִּים וּמִצְוֹת, טוֹבִים, (נחמיה ט, יג).
תעשה שיעורי בית.
dror shvetz, לא. זה לא קשור לכפירה, זה קשור לאי הקפדה של ההלכה. אתם לא כופרים (מכחישים).
תוצאה
מה קשור אי הקפדה , לי לא אכפת ממהלכה כל כך... אז למה שאקשיב לזה? אם תהיה לי חברה אנחנו נכתיב את "החוקים" לעצמנו, לא הדת :)
^אוקיי מה לעזאזל??
"לא אמונה שלי, של כל עם ישראל?"
אממ לא ממש לא.
אתה מאמין בה' זה סבבה, אבל אתה מבין שלא כל היהודים מאמינים כן?
אתה אישית נולדת למשפחה שדי הכריחה אותך להאמין בה' אז אני לא מאשים אותך שאתה מדבר כמו רובוט מהלך אבל אתה מבין שלא כולנו גדלנו באותו החינוך שאתה גדלת? זה ממש לא בסדר שאתה מתנשא מעלינו שאתה נשמע כמו בן אדם הוזה, להכריח נשים להתלבש צנוע כי כתוב בתורה? אתה יודע כמה דברים כתובים בתורה שכבר לא אפקטיבים להיום?
אם אתה כל כך מסור לתורה למה שלא תחזור לחיות באותה דרך חיים שיהודים חיו לפני 2000 שנה? אל תשחק אותה חכם גדול. אתה לא. אני בספק אם אתה בכלל זוכר 3 פסוקים בעל פה.
אתה כופה עלינו את התורה שלך וזה לא בסדר! תתמודד!
אנונימי
זה לא אמונה של כל עם ישראל, רוב עם ישראל חילוני ולא דתי :)
מה נראה לך ? אם כבר זרוק לה פעם אחת או שתיים ''את לא רוצה לשים אחרת?'' או כשאתם הולכים לקניון או משהו תנסה לגרום לה לקנות בגדים יפים וצנועים אבל אתה לא מחליט עליה. אם היא התלבשה ככה זה הבחירה.
dror shvetz, אם לא אכפת לך מההלכה - אז המצב שלך יותר גרוע ממה שחשבתי. מי אתה שתחלוק על ההלכה? ההלכה מחייבת אותך מעצם היותך יהודי. עצם זה שלא אכפת לך מההלכה - זה אומר שאתה מזלזל בהוראות של מלך העולם וכן לא יעשה. התנהגות כזאת - היא בהחלט סוג של כפירה.

"? אם תהיה לי חברה אנחנו נכתיב את "החוקים" לעצמנו, לא הדת :)"
-אם אתה אל מעודכן - אני אעדכן אותך: לא טתה בעל הבית על העולם שתקבע בו חוקים, אלא הקב"ה (ישתבח שמו לעד!).
"זה לא אמונה של כל עם ישראל, רוב עם ישראל חילוני ולא דתי :)"
- מה זה שקשור למה שהולך עכשיו. אנחנו קיבלנו את התורה כעם שלם, כל עם ישראל אמור "נעשה ונשמע" (שמות כד, ז). עד התנועת ההשכלה כל עם ישראל (רובו ככולו) ההי שומר תרוה ומוות, חוץ מיוצאי דופן. מי שלא שומר תרוה ומצוות - זהנ אומר שהוא או אבותיו התנתקו ממסורת של כל עם שיראל, זה הכל. זה לא אומר שזאת לא אמונה (וידיעה של כל עם ישראל במקור.
אנונימי.
"אתה מאמין בה' זה סבבה, אבל אתה מבין שלא כל היהודים מאמינים כן?"
-זה לא סבבה, זה פשוט חובה. מי שלא מאמין (לא עלינו) הוא בבעיה חמורה, לא אני. זה לא אומר שאני אמור להתסכל עליו שאילו שזה "ליגיטימי" שהוא לא מאמין, כי זה לא.

"אתה אישית נולדת למשפחה שדי הכריחה אותך להאמין בה'"
- ממש לא. מה אתה כבר יודע עלי? מעולם אל הכריחו אותי להאמין, אבל יש לי שכל, ברוך ה', ואני לא מתכחש למה שהשכל הישר מחייב - לעולם יש בורא והוא נתן לנו את התורה.

"אז אני לא מאשים אותך שאתה מדבר כמו רובוט מהלך אבל אתה מבין שלא כולנו גדלנו באותו החינוך שאתה גדלת?"
- אני מבין שאתם מנותקים מהדת, אבל זה לא אומר שאתם לא אמורים לזחוק למקור שממנו התנתקתם.

"זה ממש לא בסדר שאתה מתנשא"
-למה שאני לא אתנשא? את התורה צריך להציג בגאווה, כמו שנאמר על יהושפט מלך יהודה (עליו השלום) "וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה'" (דברי הימים ב יז, ו).

"להכריח נשים להתלבש צנוע כי כתוב בתורה?"
-כי הוראות של התרוה - הן הוראות שחובה לקיים, זה לא המלצה. שכחת שכופין על המצוות, כמו שנאמר במשנה, במסכת ערכין "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (משנה, ערכין, פרק ה, משנה ו).

"אתה יודע כמה דברים כתובים בתורה שכבר לא אפקטיבים להיום?"
-התרוה ניתנה לנו לכל הדורות, כמו שנאמר "וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים כט, כח). זה אחד מעיקרי האמונה של יהודי חייב להאמין בו.

"אני בספק אם אתה בכלל זוכר 3 פסוקים בעל פה."
-מה אתה כבר יודע עלי?

"אתה כופה עלינו את התורה שלך וזה לא בסדר! תתמודד!"
- זה יותר מבסדר, זה מה שצריך להיות. עיין מה שציצטטתי למעלה ממסכת ערכין, פרק ה, משנה ו.
אתה לא תגרום לאפחת לעשות דבר כזה. מציק לך בעין? לך אחי לא מכריחות אותך להשאר.
גם אם תנסה היא לא תקשיב לך כי זה הסטייל שלה וככה היא אוהבת והיא לא שמה על אנשים כמוך. בושה.
תוצאה
מבחינתי מה שאני מאמין בו הוא מעל ההלכה ולא מעניין אותי משהו שאני לא מאמין.
אני יהודי ומאמין באלוהים, זה שרבנים במשך אלפי שנים אמרו לך שצריך להאמין בתנ"ך שהתנ"ך מעשה אדם , אנשים כתבו את מה שראו, כלומר, אנשים ראו יצור עם כנפיים אז הם החליטו זה מלאך ובכלל לא בטוח שאנשים כתבו נכון, התנך זה סיפורים שעברו מפה לאוזן, אז למה שהאמין במשהו שלא בטוח קרה?
אלוהים זה סיבה ללמה העולם נוצר רק שאנשים אומרים שמי שלא מאמין בתנך לא מאמין באלוהים.
אז כפי שאמרתי אני יהודי, מאמין באלוהים, לא מאמין בתנ"ך ובפריטים שהם מעשי אדם, ומבחינתי בני אדם אחרים לא מעליי רק כי הם "חכמים בתורה" מבחינתי כאשר אדם מאמין במשהו רק כי כל דורותיו האמינו זה לא מעיד על עליונות, ויש לי זכות לומר כל אשר ארצה על התנ"ך כולו.
אתה יודע מה בדיו'ק עומד מאחרי התה"ך? קודם כל, הדברים נכתבו סמול לאירוע עצמו, ולא כפי שתכתב מפה לאוזן עד שנכתב. יש לכך ראיות רבות.
ולא, אתה אמור לכבד את מה שיקר לעם ישראל.
אני לא אמרתי שאני לא מכבד את התנ"ך אני פשוט לא מאמין בו.
וכפייה דתית לא מכבדת אף אחד פה.
הדתיים בחול האמינו שלא צריך להקים מדינה עד לבוא המשיח, ובאו אנשים שנלחמו עדיין להקים מדינה.


השאלה שלי היא ככה, אתה נגד ההקמה של המדינה?
תוצאה-
אתה מודע לכך שלפי התורה ולפי החוק אסור לך לקרוא בגדים של אישה או כל אדם?
בעם ישראל יש חוקים בבית משפט.
לקרוא בגד של אדם זאת הטרדה ובמדינת ישראל עוצרים אנשים ודתיים על עבירות כאלה.
אגם
אל תנסי, הוא מאמין שזה לגיטימי לכפות עלינו את הדת, כנראה שכבר אין עם מי לדבר.
תוצאה
תבין אותי לא מעניין התנך ובטח שלא כמוך, אתה לא תגיד אם זה אמור להיות ככה כלפי או לא, דבר בשם עצמך :)
ממש עצוב שהוא לא בכלא עכשיו):
אני מניחה שהוא כבר קרע כמה בגדים אם ככה הוא מדבר...
מסכימה איתכם אגם וסר דור
באמת עצוב,אין טעם לשכנע אותו כי הוא חושב שכפייה דתית זה הדבר הלגיטימי והמחוייב כאן
agam/ana10, אם זה היה אסור - הגמרא לא היתה מביאה את המעשה שעשה רב אדא בר אהבה ולא הייתה אומרת עליו שהוא מסר את עצמו על קידוש השם ובזכות מעשים כאלה היו קורים ניסים.
dror shvetz, אם התנ"ך לא מעניין אותך - אז אתה אפיקורוס, מה שאומר שצריך להתייחס אליך לא כמי שעובר עבירה (שלכפי מישהו כזה יש התחשבות מסוימת), אלא מי שכופר בעיקר. ובטח שאני אגיד לך מה אמרו להיות מה אמור להיות על פי התורה, כי בשביל זה ה' נתן לנו אותה. אתה, לעומת זה, אין לך זכות לחלוק על התורה, מי מי אתה שתחלוק על אלוקים?

אתה חשוב שזה בסדר שהתנ"ך לא מעניין אותך, אבל חושב שאותי כן אמורים לעניין את החוקים של המדינה, גם אם הם נגודים את התורה. למה שזה היה ככה? קודם כל מה שאלקוים צוה, אחר כך אדם.
agam/ana10, "בעם ישראל יש חוקים בבית משפט"
-ומה עם החוקים של ה' יתברך שדורשים מאיתנו ללכת בצניעות?
יש פה מישהו שזה לא אמעניין אותו, אבל גם אותי לא מענין כל "חוק, שבא לחלקו על התורה, כי אותו "חוק, הוא בעצמו לא חוקי, כי איךן סמכות לאף אחד (כם למלך) לחלוק על ההלכה.
", הוא מאמין שזה לגיטימי לכפות עלינו את הדת,"
לכפות את הדת - זה בהחלט דבר ליגיטימי, אחרת לא היא דין שאומר "כופין אותו עד שיאמר ,"רוצה אני" (משנה, ערכין, פרק ה, משנה ו). כל חוק הוא כפיה, ואין סיבה שבנוגע לחוקים של אלוקים זה לא יהיה ככה.
תוצאה
אבל זה אסור.
זאת עובדה, אתה צריך לקבל עובדות.
במדינת ישראל לקרוא בגד של אדם זאת הטרדה, רב אדא הטריד מישהו ללא שום זכות וחבל לי עליו שלא עצרו אותו.
בזכות מעשים כאלה אנשים בוכים ומצתלקים בטראומות.
לך תגיד את המשפט הזה למשטרה אני רוצה לראות מה יקרה.
חוקי בית המשפט חשובים מחוקי ה.
החשבון שלך עם ה מגיע אחריי המוות, החשבון שלך עם המשטרה מגיע במיידי ברגע שמגלים אותך.
"דרך ארץ קדמה לתורה".
אנשים חכמים נוהגים להגיד את המשפט הזה.
הפירוש הוא, שלפני חוקי ה נכבד ונתייחס בכבוד לבני אדם.
כלומר, אפילו אם אישה התלבשה לא צנוע, אסור לירוק עלייה או לקרוא את הבגד כי זאת עבירה מבחינה פלילית ומבחינת התורה.
למי שלא מבין ששום "חוק" לא אמור להיות למעלה מחקוי של ה' (חוז מהסברא הפשוטה שה' הוא מלך העולם ואנחנו כולנו חיבים להיות עבדיו):
"המבטל גזירת המלך בשביל שנתעסק במצוות, אפילו במצוה קלה--הרי זה פטור: דברי הרב ודברי העבד, דברי הרב קודמין. ואין צריך לומר אם גזר המלך לבטל מצוה, שאין שומעין לו" (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ג, הלכה ט).
לגבי ההשלכות של העבירה: ההשלכות של העבירה על חקו של בשר ודם הוא לתווך קצר, ואילו ההשלכות של העבירה הן לתווך ארוך.
איך לקרוע בגד של אישה יגרום לה להתלבש יותר צנוע? אם כבר זו הטרדה ובנוסף היא תיהיה יותר חשופה אז מה עשיתה בזה ? איך זה בדיוק תורם למטרה שלך? להלבין פניה ברבים?להשפיל אותה כי היא לא מסכימה איתך? אסור לך בכלל לגעת במישהי בלי רשות ^^
אנונימית
אין איסור להלבין ברבים את מי שחוטא ברבים, בורפט אם הוא מחטיא.
"(י) חייב להוכיחו בעבירה שבסתר, יוכיחנו בסתר; ובעבירה שבגלוי, יוכיחנו מיד, שלא יתחלל שם שמים" (משנה ברורה, סימן תרח, סעיף קטן י).
" וי"א דאין מצווין על אונאת דברים אלא ליראי השם" (חשון משפט, סימן רכח, סעיף א, הגה)
"הרואה את חברו שחטא, או שהוא הולך בדרך לא טובה--מצוה להחזירו למוטב, ולהודיעו שהוא חוטא על עצמו במעשיו הרעים: שנאמר "הוכח תוכיח את עמיתך" (ויקרא יט,יז).

המוכיח את חברו--בין בדברים שבינו לבינו, בין בדברים שבינו לבין המקום--צריך להוכיחו בינו לבין עצמו, וידבר לו בנחת ובלשון רכה, ויודיעו שאינו אומר לו אלא לטובתו, ולהביאו לחיי העולם הבא. אם קיבל ממנו, מוטב; ואם לאו, יוכיח פעם שנייה ושלישית. וכן תמיד חייב להוכיח, עד שיכהו החוטא ויאמר לו איני שומע; וכל שאפשר בידו למחות ואינו ממחה, הוא נתפס בעוון אלו כולם שאפשר לו למחות בהן.

המוכיח את חברו תחילה--לא ידבר לו קשות עד שיכלימנו, שנאמר "ולא תישא עליו חטא" (ויקרא יט,יז). כך אמרו חכמים, יכול את מוכיחו, ופניו משתנות--תלמוד לומר, "ולא תישא עליו חטא"; מכאן שאסור להכלים את ישראל, וכל שכן ברבים.

אף על פי שהמכלים את חברו אינו לוקה, עוון גדול הוא: כך אמרו חכמים, המלבין פני חברו ברבים, אין לו חלק לעולם הבא. לפיכך צריך אדם להיזהר בדבר זה, שלא יבייש חברו ברבים, בין קטן בין גדול; ולא יקרא לו בשם שהוא בוש ממנו, ולא יספר לפניו דבר שהוא בוש ממנו.

במה דברים אמורים, בדברים שבין אדם לחברו; אבל בדברי שמיים--אם לא חזר בו בסתר--מכלימין אותו ברבים ומפרסמין חטאו ומחרפין אותו בפניו ומבזין ומקללין, עד שיחזור למוטב: כמו שעשו כל הנביאים לישראל" (משנה תורה, הלכות דעות, פרק ו, הלכות ז-ח).
"להשפיל אותה כי היא לא מסכימה איתך"
-להשפיל אותה לא בגלל שהיא לא מסכימה איתי (זכותה), אאל בגלל שהיא חוטאת ומחטיאה את הרבים.
וואו אז כדי להוכיח למישהי שהיא "חוטאת" היית חוטא גם? כי להפשיט מישהי בלי רצון זה חטא...להסתכל על אישה עירומה שהיא לא אישתך זה חטא אתה אמור להשפיל עיניים מכבוד וכדי לא לחטוא...
אז מסתבר שחטא על חטא זה מותר? טוב לדעת שהחוקים מתירים לחטוא מתי שזה מסתדר לאנשים.... לראות אישה עירומה בשביל הצרכים שלך ולהשתמש בתירוץ של "ללמד אותה לקח" אתה בטוח שזה כדי ללמד אותה לקח? מעניין
אנונימית
שואל השאלה:
היא לא ערו-מה
זה היה ז'קט עליון
אנונימי