2 תשובות
כן אבל רק שפותחים אותו
NLE
ליין אין ממש תאריך תפוגה אלא אורך חיים מסוים שבו הוא נועד לשתיה, כמובן שאם קנית בקבוק אז הוא מוכן לשתיה, שנת הבציר אינה מציינת את שנת הייצור אלא את שנת הקטיף, ולכן כאשר היין מגיע אל השוק הוא מוכן לשתייה כפי שהיצרן קבע.
אז מהו אורך חיי היין, חשוב לומר שלא מדובר על הזמן שבו לוקח ליין להתקלקל, כלומר להחמיץ או לאבד לחלוטין את הצבע שלו, דברים שיכולים לקרות בגלל אכסון לא טוב, או בגלל שהיין היה פגום מראש. הם בוודאי יקרו גם ליינות הטובים ביותר, שיוחזקו שנים רבות במרתף, הרבה לפני שזה יקרה, היין ייחלש ו"ילך לאיבוד", ויאבד מאופיו וגם אם לא יחמיץ, הרי שהוא יפספס את "חלון השתייה" שלו, וההנאה שלנו ממנו תהיה קטנה יותר מהרצוי. אורך חיי היין, אם כך, מוגדר כפרק הזמן שבו היין יהיה תואם לסגנון ולאופי שלפיהם הוא יוצר.
בכל מקרה בכל פעם שאת מעוניינת לקנות בקבוק יין שאלי את המוכר לגבי שנת יציאת הבקבוק לשוק.
בהצלחה !