17 תשובות
אי אפשר לכפות עליו לשמור ולהאמין כי זה מגיע ממך.
אבל,לידי אל תחלל שבת ואל תעשה עבירות מול העיניים שלי
אבל,לידי אל תחלל שבת ואל תעשה עבירות מול העיניים שלי
אני לא דתייה אבל אבא שלי כן ומבחינתו כל עוד אני גרה אצלו אני צריכה להיות דתייה גם
איש איש באמונתו יחיה ..
וממש לא אני אתן לו ללכת לפי איך שהוא מרגיש לנכון ואקבל אותו בכל דרך שהיא וגם אם הוא היה מחליט את זה בגיל 12
וממש לא אני אתן לו ללכת לפי איך שהוא מרגיש לנכון ואקבל אותו בכל דרך שהיא וגם אם הוא היה מחליט את זה בגיל 12
אנונימית
אין פסוק כזה^
יש פסוק איש באמונתו יחיה ולא "איש איש" שזה שתי דברים שונים ולגופא השאלה שום דבר אין לי מה לעשות זה החיים שלו (בעיה שלו)
^התכוונתי לאיש באמונתו יחיה פשוט יצא לי פעמיים...
אנונימית
אני חושב שאין פסוק "איש באמונתו יחיה" יש "צדיק באמונתו יחיה"
לשאלה הייתי דואג לו למסגרת חילונית שתתאים לו
לשאלה הייתי דואג לו למסגרת חילונית שתתאים לו
בלי אמונה זה לא יעבוד. אין לזה גם הרבה ערך (עדיף מכלום), כי זה כמו מעשה הקוף.
הדרך היחידה להחזיר אותו למוטב - זה לשלוח אתו לרבנים שיודעים להחזיר בתשובה (כגון הרב אמנון יצחק שליט"א). אם חלילה הוא לא ישתנכע מזה - בעיה שלו.
אבל אני לא ארצה מישהו כזה בבית שלי.
הדרך היחידה להחזיר אותו למוטב - זה לשלוח אתו לרבנים שיודעים להחזיר בתשובה (כגון הרב אמנון יצחק שליט"א). אם חלילה הוא לא ישתנכע מזה - בעיה שלו.
אבל אני לא ארצה מישהו כזה בבית שלי.
יאו
ככ הרבה הסתה
מבטיח לך ש 99 אחוז מהותיים לא יכפו כלום על הילדים שלהם
מבטיח לך שאנחנו לא אוכלים הומואים
ומבטיח לך שאין לנו ועדה מתוכננת איך להשתלט על העולם
ככ הרבה הסתה
מבטיח לך ש 99 אחוז מהותיים לא יכפו כלום על הילדים שלהם
מבטיח לך שאנחנו לא אוכלים הומואים
ומבטיח לך שאין לנו ועדה מתוכננת איך להשתלט על העולם
^בגלל זה העולם נראה כרגע איך שהוא נראה. יש צרות והגאולה מתעכבת. אם לא מוחים בעוברי עבירה - נענשים איתם ביחד (עיין בשבת נד ע"ב).
בוקר טוב!!, אם הוא ילך נגד התורה - איך יהיו לו טוב?
ומה זה "דרך לא מתאימה"? הקב"ה לא נתו לנו דבר שלא מתאים לנו, זה שמישהו (מבחירתו הרעה) החליט לכפור בה - זאת בעיה שלו. לא בתורה הבעיה, אלא באותו אחד.
ומה זה "דרך לא מתאימה"? הקב"ה לא נתו לנו דבר שלא מתאים לנו, זה שמישהו (מבחירתו הרעה) החליט לכפור בה - זאת בעיה שלו. לא בתורה הבעיה, אלא באותו אחד.
לא, זה בחירה שלו האם להאמין או לא.
אני לא אכפה
שיעשה מה שבאלו
שיעשה מה שבאלו
מה זאת אומרת לכפות עליו את הדת? איך בדיוק יש לי לכפות עליו? אני אתן לו סטירה בכל פעם שאתפוס אותו עושה עבירה? אצמד אליו ואראה שהוא לא עובר על שום עבירה?
psycho, איך לו? אם זה לא היה בחירי - איך בכל אפשר לצוות על האמונה - אז זה לא היה נתון לבחירה?
למה שהאפיקורסים יענשו לעתיד לבוא בגינהום לדורי דורות (ראש השנה יז עמוד א) אם זה לע עניין של בחירה רעה? "אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (עבודה זרה ג עמוד א).
למה שהאפיקורסים יענשו לעתיד לבוא בגינהום לדורי דורות (ראש השנה יז עמוד א) אם זה לע עניין של בחירה רעה? "אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (עבודה זרה ג עמוד א).
בוקר טוב!!, אני מסכים שאין דרך אחת לכולם, יש גרכים שונות בעבודת ה' יבתרך. אבל השאלה הזאת בכל לא על זה, כאן מדובר במישהו שהחליט לכפור (לא עלינו!) ולעזוב את הדרך של התורה. שייך להגיד שהדרך הזאת "לא מתאימה לו". אין דבר כזה, כי כל עם ישראל אמורים ללכת בדרכה של התורה הקדושה. ה' לא היה מוסר לנו את התרוה אם היא הייתה מתאימה לנו, אבל הוא יתברך מסר אותה לכל ישראל.
"יש לך אמונה עיוורת וזה מדהים "
האמונה שלי ממש לא עיוורת, היא מבוססת על הוכחות. מי שיש לו אמונה עיוורת - זה ממש לא מדהים, להפך - על זה נאמר "פתי יאמין לכל דבר" (משלי יד, טו).
"חילונים הם לא כופרים הם מאמינים בצורה שונה"
- יש חילונים (מושג שגוי) שונים, אבל מי שלא מאמין בחאד מי"ג עיקרי האמונה שכל היודי חיב להאמין בהם - הוא אפיקורוס, כפי שכתב הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חקל במסכת סנהדרין.
"וחרדים הם לא קיצוניים"
החרדים האמיתיים - הם קיצוניים, "אם אין קיוצוניות - אין שלמות" (קובץ אגרות לחזון איש, חלק ג, איגרת סא).
"יש לך אמונה עיוורת וזה מדהים "
האמונה שלי ממש לא עיוורת, היא מבוססת על הוכחות. מי שיש לו אמונה עיוורת - זה ממש לא מדהים, להפך - על זה נאמר "פתי יאמין לכל דבר" (משלי יד, טו).
"חילונים הם לא כופרים הם מאמינים בצורה שונה"
- יש חילונים (מושג שגוי) שונים, אבל מי שלא מאמין בחאד מי"ג עיקרי האמונה שכל היודי חיב להאמין בהם - הוא אפיקורוס, כפי שכתב הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חקל במסכת סנהדרין.
"וחרדים הם לא קיצוניים"
החרדים האמיתיים - הם קיצוניים, "אם אין קיוצוניות - אין שלמות" (קובץ אגרות לחזון איש, חלק ג, איגרת סא).
התכונתי להגיד ששי גרכים שונות לעובד את ה' יתברך (דרך ליטאית, דרך חסידית וכן על זה הדרך), אבל ברור שכולנו חייבם לעובד את ה' יבתרך ולשמור את כל המצוות.
מי שלו נמצא האמת בדרך התורה - זה אומר שהפגם הוא אצלו. אם מישהו שי לו פצע בלשון ואומרים לו שיטעם את הדבש והדבש שורף אותו - אז אומר הבעיה היא בדבש או במי שיש לו פסע בלשון? שיטפל בפצע שלו, כי הדבש הוא וודאי מתוק.
איו שום סיבה לחשוב שאלוקים יקבל אותנו אם נכפור בו. התכלית של כל המצוות - שנאמין באלוקינו ונודה לו (רמב"ן על שמות יג, טז).
"גם אטאיסט שהוא שפוי בדעתו לא יישתחווה לפסל"
- לאתאיסטים אין שום יתרון על עובד עבודה זרה, ההף הוא הנכון. התעלמות מכח עליון היא יותר גרועה מעבודה זרה, כמבואר בספר של הרב יעקב שיראל לוגאסי "אמונת ישראל". מ שעובד עבודה זרה - הוא מחפש לעבוד כח עליון, אבל הוא טועה בדרך שלו ומודה לדבר אשר לא קיים. העבודה זרה התחליה מתוצאה מטעות ברצון הי יבתרך (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק א). אבל האתאיסט לא אפכת לו בכלל מכח עליון. בגלל זה הוא יותא גרוע מעובד עבודה זרה.
"לא ישכב עם אמא שלו ולא ירצח."
- למה אתה כל כך בטוחה בזה? אברהם איבנו אמר שכן: "וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם: "כִּי אָמַרְתִּי רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה וַהֲרָגוּנִי עַל דְּבַר אִשְׁתִּי" (בראשית כ, יא).
המילה "רק" היא מעיוט. זה אומר שחוץ מיראת אלוקים באותו מקום היה כל ("תרבות", "נאורות" ומה שאת רוצה או לא רוצה). בכל זאת לא לא מספיק, כי "והרגוני על דבר אשתי". למה? כי אין יראת אלוקים ומי שאין לו יראת אלוקים אין לסמוך עליו שהוא לא יהרג מישהו אם יהיה לו אינטרס לכך. מי כבר מדבר על דברים אחרים? דוגמא לכך ראינו גם בגרמניה הנאצ'ית.
מי שלו נמצא האמת בדרך התורה - זה אומר שהפגם הוא אצלו. אם מישהו שי לו פצע בלשון ואומרים לו שיטעם את הדבש והדבש שורף אותו - אז אומר הבעיה היא בדבש או במי שיש לו פסע בלשון? שיטפל בפצע שלו, כי הדבש הוא וודאי מתוק.
איו שום סיבה לחשוב שאלוקים יקבל אותנו אם נכפור בו. התכלית של כל המצוות - שנאמין באלוקינו ונודה לו (רמב"ן על שמות יג, טז).
"גם אטאיסט שהוא שפוי בדעתו לא יישתחווה לפסל"
- לאתאיסטים אין שום יתרון על עובד עבודה זרה, ההף הוא הנכון. התעלמות מכח עליון היא יותר גרועה מעבודה זרה, כמבואר בספר של הרב יעקב שיראל לוגאסי "אמונת ישראל". מ שעובד עבודה זרה - הוא מחפש לעבוד כח עליון, אבל הוא טועה בדרך שלו ומודה לדבר אשר לא קיים. העבודה זרה התחליה מתוצאה מטעות ברצון הי יבתרך (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק א). אבל האתאיסט לא אפכת לו בכלל מכח עליון. בגלל זה הוא יותא גרוע מעובד עבודה זרה.
"לא ישכב עם אמא שלו ולא ירצח."
- למה אתה כל כך בטוחה בזה? אברהם איבנו אמר שכן: "וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם: "כִּי אָמַרְתִּי רַק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה וַהֲרָגוּנִי עַל דְּבַר אִשְׁתִּי" (בראשית כ, יא).
המילה "רק" היא מעיוט. זה אומר שחוץ מיראת אלוקים באותו מקום היה כל ("תרבות", "נאורות" ומה שאת רוצה או לא רוצה). בכל זאת לא לא מספיק, כי "והרגוני על דבר אשתי". למה? כי אין יראת אלוקים ומי שאין לו יראת אלוקים אין לסמוך עליו שהוא לא יהרג מישהו אם יהיה לו אינטרס לכך. מי כבר מדבר על דברים אחרים? דוגמא לכך ראינו גם בגרמניה הנאצ'ית.