20 תשובות
כי יש אנשים שלא מאמינים ואז הם חושבים שיש דרכים אחרות לבקש סליחה. וזה זכותם.
דבר חשוב מאוד זה שהם בני אדם ומבינים שצריך לכפר על עבירות בין אדם לחברו.
דבר חשוב מאוד זה שהם בני אדם ומבינים שצריך לכפר על עבירות בין אדם לחברו.
כנראה הם לא למדו מספיק לגבי היום הזה ובגלל שיש צומות שהם לא חובה אז הם מניחים שגם זה לא צום חובה.
ולגבי הלרצות בדברים אחרים, אני מניח שזה נובע מכך שידוע להם שאלוהים דן במידת הרחמים ואוהב שאנשים עושים מצוות/מעשים טובים ולכן חושבים שזה גם ישפיע.
ולגבי הלרצות בדברים אחרים, אני מניח שזה נובע מכך שידוע להם שאלוהים דן במידת הרחמים ואוהב שאנשים עושים מצוות/מעשים טובים ולכן חושבים שזה גם ישפיע.
שואל השאלה:
אני אל אמור לכבד דעה שנוגדת את רצון ה' יתברך, כי זה פוגי בכבוד ה' יתברך. חשבת על זה?
אני אל אמור לכבד דעה שנוגדת את רצון ה' יתברך, כי זה פוגי בכבוד ה' יתברך. חשבת על זה?
לא חשבתי על זה כי יש אמונה ויש חיים.
שואל השאלה:
ו'? למה לעשות הפרדה בין אמונה לחיים? במקום לחיות חיים של אמונה...
ו'? למה לעשות הפרדה בין אמונה לחיים? במקום לחיות חיים של אמונה...
מה לעשות שלא כולם מאמינים. תקבל את זה.
שואל השאלה:
אני לא מקבל דברים מעוותים.אני מוקיע את השקר.
אני לא מקבל דברים מעוותים.אני מוקיע את השקר.
איזה מגניב אתה
לא הבנתי כל כך למה אתה מתכוון
אנונימית
שואל השאלה:
^את האנונמית הראשונה שהגיבה כאן?
^את האנונמית הראשונה שהגיבה כאן?
כי הם לא מאמינים שהוא באמת ציווה על זה
שואל השאלה:
mrlavio, אז איך זה נכתב בתורה? ולמה? (אמנם זה מראה ששי להם דעה אפיקורסית, אבל אני כרגע לא מתיחס לזה)
למה הם בכלל חושבים שיש להם דרך אחרת לרצות את אלוקים.
על סמך מה?
הם חושבים שאלוקים אמור לקבל כל דסר שמישהו יחשוב עליו - גם אם רצונו משהו אחר?
mrlavio, אז איך זה נכתב בתורה? ולמה? (אמנם זה מראה ששי להם דעה אפיקורסית, אבל אני כרגע לא מתיחס לזה)
למה הם בכלל חושבים שיש להם דרך אחרת לרצות את אלוקים.
על סמך מה?
הם חושבים שאלוקים אמור לקבל כל דסר שמישהו יחשוב עליו - גם אם רצונו משהו אחר?
הם פשוט לא חושבים שהתורה היא מאלוהים, זה לא כזה משוגע אם תנסה להסתכל על זה אובייקטיבית
שואל השאלה:
אנונימית, אם היית פונה אלי (ולא מתחבאה מאחורי האנונימי) - ייתכן והייתי מגלה לך את הסיבה שלי (במידה והיתי רואה שאת יראת שמים ואפשר לספר לך את זה). זה ממש לא מבקום לשאול אותי על זה בשאלה שממש לא קשורה לזה ושאת בעצמך פה (לא יודע את הסיבה לך). אני לא שופט את האנשים רק על זה שהם באתר הזה כל עוד אני אל יודע את הסיבה שלהם, אבל רבים כן שופטים על כך. בדרך כלל אותם אנשים, הם בעצמם עוברים על עבירות חמורות ביותר (חוץ מאשר שהם נמצאים באתר הזה).
זה נראה לך בסדר במקום לענות על השאלה ששאלתי לשאול אותי על כך למה אני באתר הזה?
אנונימית, אם היית פונה אלי (ולא מתחבאה מאחורי האנונימי) - ייתכן והייתי מגלה לך את הסיבה שלי (במידה והיתי רואה שאת יראת שמים ואפשר לספר לך את זה). זה ממש לא מבקום לשאול אותי על זה בשאלה שממש לא קשורה לזה ושאת בעצמך פה (לא יודע את הסיבה לך). אני לא שופט את האנשים רק על זה שהם באתר הזה כל עוד אני אל יודע את הסיבה שלהם, אבל רבים כן שופטים על כך. בדרך כלל אותם אנשים, הם בעצמם עוברים על עבירות חמורות ביותר (חוץ מאשר שהם נמצאים באתר הזה).
זה נראה לך בסדר במקום לענות על השאלה ששאלתי לשאול אותי על כך למה אני באתר הזה?
שואל השאלה:
mrlavio, תלוי במי מדובר. מי שלמד את התרוה כמו שצריך - אמור לדעת בוודאות שהיא מאלוקים יתברך. אבל מי שלא חקר את זה, הוא יכול להיות חסר ידע לגבי בזה. יכול להיות שיהיה לו ספק מסוים לגבי זה (בגלל שהוא לא ידוע בוודאות שהתרוה היא מאלוקים, כי הוא לא התעמק בזה). אבל מראש לכפור בזה - זה ממש לא בסדר.
mrlavio, תלוי במי מדובר. מי שלמד את התרוה כמו שצריך - אמור לדעת בוודאות שהיא מאלוקים יתברך. אבל מי שלא חקר את זה, הוא יכול להיות חסר ידע לגבי בזה. יכול להיות שיהיה לו ספק מסוים לגבי זה (בגלל שהוא לא ידוע בוודאות שהתרוה היא מאלוקים, כי הוא לא התעמק בזה). אבל מראש לכפור בזה - זה ממש לא בסדר.
כי הם לא מאמינים
שואל השאלה:
אז במה הם כן מאמינים? ועל סמך מה?
אז במה הם כן מאמינים? ועל סמך מה?
שואל השאלה:
אנונימית, אם לא אכפת לך ממה שה' צוה- אז התביישי לך!
במקום להוודות לקב"ה על כך שבר אותך - אז מדברת עליו רע?
המצוות - זה לטובתנו, לזכך אותה.
אנחנו לא עושים לה' שום טובה בזה שאנחנו מקיימים את מצוותיו.
אנונימית, אם לא אכפת לך ממה שה' צוה- אז התביישי לך!
במקום להוודות לקב"ה על כך שבר אותך - אז מדברת עליו רע?
המצוות - זה לטובתנו, לזכך אותה.
אנחנו לא עושים לה' שום טובה בזה שאנחנו מקיימים את מצוותיו.
שואל השאלה:
שלי, אז את נותנת הצדקה וליגיטימציה לכפירה? זה מה שאת עושה במוצאי יום הכיפורים?
את חושבת שאפשר להיות "אדם" ללא יראת אלוקים? הרב אלחנן ווסרמן הי"ד כתב בספרו "קובץ מאמרים ואגרות" שמי שלא ירא אלוקים - אינו אדם:
"סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו "אדם". אם את רוצה לשמוע על זה שיעור - כנזסי לקישור המצורף. הקטע שאמרתי נמצא בדקה 9:49.
שלי, אז את נותנת הצדקה וליגיטימציה לכפירה? זה מה שאת עושה במוצאי יום הכיפורים?
את חושבת שאפשר להיות "אדם" ללא יראת אלוקים? הרב אלחנן ווסרמן הי"ד כתב בספרו "קובץ מאמרים ואגרות" שמי שלא ירא אלוקים - אינו אדם:
"סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו "אדם". אם את רוצה לשמוע על זה שיעור - כנזסי לקישור המצורף. הקטע שאמרתי נמצא בדקה 9:49.
קוראים לזה צביעות . אנשים חושבים ומתייחסים לכיפור כיום שבו עושים מעשים טובים ואז ה' מכפר אליהם והם בכלל לא מתייחסים לעיקר של היום שזה לעשות חשבון נפש , להגיד סליחות ולנסות להפוך לאנשים יותר טובים ולהשתדל לא לחזור על חטאים קודמים. אנשים ביום יום יותר מנסים להתרגל למציאות היומיומית ולהנות מהחיים (הרוב) ופחות חושבים על מצוות וחוקים תנכים
מה שכן הם מתייחסים לחגים כדבר חשוב ומסורתי שחובה לשמר ועל כיפור כיום הכיפור על דברים שהם לא עשו טוב וזה פסול בעיניי.. הם צריכים לחשוב על מה הם עשו ואיך לתקן על זה ולא לצפות ש השם ימחק הכל כאילו הוא איזה פייה עם שרביט בטח לאנשים שלא משקיעים שעה התנסות להבין מה הם עשו לא טוב
מה שכן הם מתייחסים לחגים כדבר חשוב ומסורתי שחובה לשמר ועל כיפור כיום הכיפור על דברים שהם לא עשו טוב וזה פסול בעיניי.. הם צריכים לחשוב על מה הם עשו ואיך לתקן על זה ולא לצפות ש השם ימחק הכל כאילו הוא איזה פייה עם שרביט בטח לאנשים שלא משקיעים שעה התנסות להבין מה הם עשו לא טוב