17 תשובות
כי בד"כ דתיות שומרות נגיעה?..
כי ככה זה אמור להיות.
יש ויש...
עזבי, עדיף שיצאו מנקודת הנחה שבאמת כל הדתיות שומרות נגיעה.
ככה שישאלו קודם לפני...
שואל השאלה:
זה צא נכון יש מלא דתיות שלא שומרות נגיעה למה כולם חושבים ככה אויף
אנונימית
כל האלה שלא שומרות אז לא יודעת אם הן בכלל נחשבות דתיות לגמרי, זה לא סטיגמה שגויה אם בכלל ככה שאין לך מה להתעצבן, חושבים ככה כי זה אמור להיות נכון.
כי זה אמרו הליות ככה. אם יש מישהי שהיא מומרת אפילו לדבר אחד (ופרט לדבר שהוא קשור לעריות, שזה יהרג ואל יעבור) - למה היא קוראת לעצמה "דתייה"?
להיות דתי- זדה אומר ללכת על פי הדת, כי זה רצון ה' יתברך. מי שבוחר מה לקיים מתוכה ומה לא - לא עובדת את ה', אלא את עצמו. הוא לא דתי.

נ.ב. מה שאת עושה עכשיו זה הוצאת שם רע לדתיות, כי את רוצה להראות לאנשים שדתייה לא בהכרח שומרת נגיעה ובזגלל זה יחשדו בבנות כשרות.

יש פה גם קלקול לדת: להראות שאפשר לא לשמור הכל (לא עלינו!) ובכל כל זאת להיקרא "דתי" (שלא בצדק).

אנשים כאלה אמורים להיקרא "מומרים".
כי לרוב דתיים הולכים לפי ההלכה
אני דתייה ואני שומרת נגיעה אבל יש הרבה בנות דתיות שממש לא שומרות נגיעה
שואל השאלה:
אני דתייה ואני לא שומרת נגיעה
אנונימית
נו אז הנה את לא שומרת מה שאומר שלא כל הדתיות שומרות נגיעה
^^ אז יש לך את בעיה חמורה מאוד ואת חייבת כאת, לא עלינו. מה מטרת השאלה? להציג את הדתיים בצורה שלילית?
שחושבים על הדתיים את מה שבאמת צריך לחשוב עליהם (אם הם דתיים אמיתיים) - זה מה שמפריע לך?
נ.ב .איזה מין "דתייה" את?
שואל השאלה:
כן מפריע לי שחושבים שכל הדתיות שומרות כי זה לא נכון
אנונימית
זה לא אמור להפריע לך, כי דתייה אמיתית - שומרת נגיעה ומי שלא שומרות - היא לא דתייה, אלא מוממרת.
את מציגה את את שמירת נגיעה כמשהו שהוא "לא חובה", לא עלינו, לרמות שמדובר כאון באיסור של יהרג ואל יעבור.
אז את לא באמת דתייה.. או לפחות לגמרי
אנונימית
אם את אחרי כיתה יב אז בטח למדת חלמיש אם את לפני אז..
לפי הרמב"ם איסור שמירת נגיעה הוא מדאורייתא. (שזה בדיוק כמו כשרות ושבת)
יש מי שחולק (אחמ אחמ הרמב"ן) אבל גם הוא אומר חד משמעית שיש איסור על מגע חיבה ומגע מתמשך מפני "לא תקרב.."

לכולנו יש דברים שקשה לנו לקיים.
אם נדבר על היותנו בנות אז הצניעות הוא מה שיושב לנו בדכ על הפיוזים.
החיפושים האינסופיים אחרי בגדים צנועים, יפים ונוחים.
אם זה על השירה או ריקוד.
אם נדבר על בנים אז גם להם יש התמודדויות ודברים שהם נופלים בהם ומקשים עליהם.
אם נדבר על אנשים שמכורים לעבודה או חוזרים בתשובה
כמה קשה היא השבת בשבילם פתאום להתנתק, לעזוב הכל.
לשבת לכאורה בחוסר מעש.
בואי נצא מתוך נקודת הנחה שיש ציווי לשמוע לחכמים מדאורייתא.
הרי ציינת שאת דתיה ולא קראית ככה שאני מניחה מקבלת את "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" כפסק מהתורה גם אם קשה לך להסכים או לקבל.

המטרה שלי לא להראות לך כמה את לא בסדר אלא לראות את הקשיים שיש לנו בכלל כשומרי תורה ומצוות.
ההלכה היא דרך חיים שלוקחת את כל הכוחות שיש באדם סוגרת אותם ומנתבת לדרך טובה, נכונה ובריאה.
אז מה הבעיה?
שלפעמים מרוב הקושי שלנו או אי ההסכמה שלנו אנחנו לוקחים דבר מתבלבלים והופכים אותו לאידיאל.
אנחנו שוכחים שהדבר יכול להיות טוב ויפה אבל רק בגדי ההלכה והופכים אותו לעגל הזהב.
כמה קשה לנו להבין את העניין של שירת נשים או שמירת עיניים
ובכלל למה אנחנו לא מחוייבות גם בסוכה ולימוד תורה.
אנחנו צריכות לעבוד קשה.
אנחנו צריכות לשבת ולשאול ולחקור ולהיות מוכנות לקבל תשובה שיכול להיות שגם בסוף יהיה לי קשה איתה ויקח לי זמן להקל ולהבין את הטעם אם בכלל.
אבל כל זה לא מבטל את החיוב שלי לקיום המצווה.
זה שקשה לי ההבנה על ההתקטננות לכאורה של הסנטימטרים מעל למרפק או מתחת או הברך או הכיסוי ראש
לא אומר שאני פטורה מלקיים את המצווה.
אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה של
"נעשה ונשמע"
אנחנו עושים עשיה תמימה של ראש בקיר ועם זאת במקביל ולא לפני או במקום אנחנו גם שומעים ולומדים את הטעמים הסיבות וכו.
יכול להיות ששמירת נגיעה זה דבר שקשה לך לקיים או לא מובן לך.
ב"ה שהיצר קיים בך! כמה טוב וזכות זה שה' זיכה אותנו בכך.
אבל עם זאת זה יוצר אצלנו התמודדות לא פשוטה.
התמודדות שאנחנו לא צריכים לבטל ולחיות כאילו היא לא קיימת
אבל עם זאת אנחנו צריכים עדיין להתמודדות ולשמור.
אולי קשה לך עם המצווה ואפילו בחרת שלא לקיים אותה.. בסופו של עניין זו זכותך וזה העניין של הבחירה החופשית
אבל אסור לנו בתור יחידים או חברה להפוך את הקשיים שלנו לאידיאל ולבטל את האידיאל האמיתי.
עדיין אין הדבר אומר שהנקודת מוצא שלנו צריכה להיות שיש דתיים שבחרו לשמור ויש כאלה שלו
כפי שאין לנו את אותה מחשבה על שבת או כשרות.
שמירת נגיעה זה לא בדיוק המלצה.

אשרינו שזכינו שלמרות הקושי והכול יש לחברה הכללית עוד אמונה בנו.
אני לא הייתי ששה כל כך לנפץ את הבלון אלא מקסימום מסתייגת אישית.
מועדים לשימחה:)
יודעים שלא כל הדתיות שומרות נגיעה, אבל מעדיפים להניח שכולן שומרות על מנת לא להכשיל את אלו ששומרות.
וטוב שכך.

אני לא אגדיר לך מה זה להיות דתיה, אבל את יודעת שיש מינימום מצוות שעל אדם המגדיר עצמו דתי לקחת על עצמו.

שמירת נגיעה היא מצווה סופר טובה, ואנשים ממעיטים בערכה. כששמרתי, את לא מבינה את כמות הכבוד והערכה שקיבלתי. וזו הרגשה כזו שאת שמורה ולא כל אחד יכול לגעת בך.

אם את לא בעיניין של שמירה, זה בסדר. פשוט תסבירי לזה שמולך שאת לא שומרת והם לא יקפידו.
2 תשובות יפות של 2 הבחורות שמעליי ^ כל הכבוד מחזק את ידיכן
ובקשר לשאלה : כמה יהיה מצחיק אותך אדם שמגדיר את עצמו תימני אבל אף לא אחד מהוריו או סביו או סבי סביו נולד/גדל בתימן?
ככה אדם שמגדיר את עצמו כדתי ולא שומר נגיעה/ שבת / כשרות ועוד חלק מהבסיס של היהדות - רק עושה צחוק מעצמו וחבל
לסיכום או שאת שומרת נגיעה ונקראת דתייה / יהודיה כשרה .
או שאת לא שומרת ונקראת "יהודיה שקשה לה ובעז''ה בהמשך תחזור לשמור"
בברכת עם הרבה תפילות כי שום דבר לא מובן מאליו וחג שמח