40 תשובות
לא.
כל אחד מביע את הדעות שלו. וכן הרוב פה חילונים אבל הדתיים לא בהכרח מושפעים
החילוניים מושפעים מהדתה באותה מידה
כל אחד מביע את הדעות שלו. וכן הרוב פה חילונים אבל הדתיים לא בהכרח מושפעים
החילוניים מושפעים מהדתה באותה מידה
כפייה חילונית? אני לא חושבת שאפשר לעשות כזה דבר.
אפשר להגיד
אנונימית
לא וזה גם לא אפשרי, זה אתר אינטרנט.
אף אחד כאן לא יכול להכריח מישהו אחר לעשות משהו.
האנשים כאן רק מביעים את דעתם..
בצורה מכובדת או לא? זה כבר תלוי בהם.
אף אחד כאן לא יכול להכריח מישהו אחר לעשות משהו.
האנשים כאן רק מביעים את דעתם..
בצורה מכובדת או לא? זה כבר תלוי בהם.
לא
זה לא אפשרי וורטואלי
זה לא אפשרי וורטואלי
כן. לא נותנים לכתוב פה את כל מה שכתוב בספרים של רבותינו הקדושים, קורה גם שמוחקים אפילו את הפסוקים מהתורה עצמה, כאילו שהם (אלה שמוחקים) מעליה. יש לי הוכחות לכך (עשיתי צילומי מסך), ואם תיצור איתי קשר - אוכל להראות לך המון צילומי מסך של שמראים את הכפייה החילונית שיש כאן. פשוט החוק אומר שאין לדון על המחיקות, לכן זה אני אשים את זה פה - זה עלול להימחק.
שואל השאלה:
ואי זה נוראי
ואי זה נוראי
אנונימי
אין כאן שום כפייה חילונית.
ולתוצאה: מוחקים לך את התשובות כי אתה אומר שצריך לרצוח הומואים, אתאיסטים וחילונים. למה אתה מצפה?
ולתוצאה: מוחקים לך את התשובות כי אתה אומר שצריך לרצוח הומואים, אתאיסטים וחילונים. למה אתה מצפה?
כן
לא
אנונימית
סתם גותית משועממת, אני מצטט את מה שכתוב במקורות של התורה הקדושה (גם בתורה שבכתב וגם בתורה שבעל פה וכן בספרים יותר מאוחרים). למי סמכות לחלוק על זה?
למה אני מצפה? אנשים נורמלים אמורים להיכנע לדברי ה' יתברך אין להם זכות לחלוק עליו.
למה אני מצפה? אנשים נורמלים אמורים להיכנע לדברי ה' יתברך אין להם זכות לחלוק עליו.
יאללה, בוא נלך לרצוח תל אביבים ביחד. נשמע מאוד מתאים ל2019.
אין כזה דבר כפייה חילונית
לא, אין כפייה חילונית באתר, אם כי לעיתים החוקים עמומים וגורמים למחיקה של תגובות והורדת אמינות שלא תמיד לצורך.
אף אחד לא מוחק ציטוט של פסוקים או תשובות לגבי דיני תורה רק בגלל שהם מהתורה, אך אם תגובות כאלו מכילות הסתה לגזענות, רצח, פגיעה הזולת, הומופוביה, סקסיזם וכדומה אין לזה מקום באתר גם אם זה נאמר על ידי הרמב"ם, רש"י, חוני המעגל, אליהו הנביא או אפילו אלוהי ישראל בכבודו ובעצמו.
אף אחד לא מוחק ציטוט של פסוקים או תשובות לגבי דיני תורה רק בגלל שהם מהתורה, אך אם תגובות כאלו מכילות הסתה לגזענות, רצח, פגיעה הזולת, הומופוביה, סקסיזם וכדומה אין לזה מקום באתר גם אם זה נאמר על ידי הרמב"ם, רש"י, חוני המעגל, אליהו הנביא או אפילו אלוהי ישראל בכבודו ובעצמו.
^וזה "בסדר" שיש אנשים שחושבים ששי להם "סמכות" להתנגד לאלוקים ושליחיו? (אלוקים ה- הוא מלך העולם והוא צוה לשמוע לחכמים, לא הנהנלת האתר שגם היא אמורה להיות כפופה לו).
אתה קורה לזה "הסתה". נסתה אם "ת'" - זה הסתה לדבר רע, לדבר שנוגד את התורה. במקרה שלנו מדובר בטיפול ולתגובה נורמלים לאנשים אשר כופרים בה' או לאה שמורדים בו (לא עלינו!). איזה יחס אתה חשוב שמגיכ לקבל לאנשים אשר כורפים במלך העולם או מורדים? כל מלך מטפל קשות באנשי מדינתו אשר אינם מכירים בו כמלך ומורדים בחוקיו ובשליחיו. הקב"ה ושליחיו לא מסיתים לפגוע בנאשים חפים מפשע, זה בטוח.
אתה קורה לזה "הסתה". נסתה אם "ת'" - זה הסתה לדבר רע, לדבר שנוגד את התורה. במקרה שלנו מדובר בטיפול ולתגובה נורמלים לאנשים אשר כופרים בה' או לאה שמורדים בו (לא עלינו!). איזה יחס אתה חשוב שמגיכ לקבל לאנשים אשר כורפים במלך העולם או מורדים? כל מלך מטפל קשות באנשי מדינתו אשר אינם מכירים בו כמלך ומורדים בחוקיו ובשליחיו. הקב"ה ושליחיו לא מסיתים לפגוע בנאשים חפים מפשע, זה בטוח.
אז כן, אם מכריזים שלא כל דברי ה' יתברך או שליחיו הם ליגיטימים (כאילו שה' זקוק להסכמה של מישהו,) - זה כפייה חילונית.
זה לא אתר דתי, זה אתר לכולם.
והאתר לא אמור להתחשב רק במה שאתה מאמין אלא בכלל אנשי האתר.
זה בסדר גמור שיש אנשים שלא חולקים את אמונתך באלוהים או את דעותיך לגבי אתאיסטים, חילונים ומחללי שבת. העולם רחב וכולנו אנשים שונים.
זה שאתה רוצה להגדיר הסתה כדי שתתאים לאג'נדה שלך ומסתכל על הכל, אבל הכל, *רק* מתוך נקודת המבט שאתה צודק לגמרי וכל מי שלא מסכים איתך מטורף, חולה נפש, מטומטם או סתם לא רוצה לקיים מצוות היא, מצטער להגיד, התנהגות חולנית וחשיבה אורווליאנית בעליל.
אני מכבד את מגוון האנשים באתר ומקבל את זה שיש אנשים שמגיעים למסקנות שונות ממני, אם כי אני מוכן לקחת חלק בדיון לגבי אותן אמונות, אם זה בסדר, עם אותו אדם.
בעיניך זה פשע אם מישהו חולק על דעתך או אומר שלהסית כנגד אנשים שחולקים על דעתך זה כפייה חילונית - כי אלוהים הוא אמת מוחלטת ומי שלא מסכים הוא פושע מתועב.
אני לא אמשיך מכאן את הדיון, כי כבר עשינו דיון כזה אלפי פעמים ועוד עשרות אנשים התדיינו איתך בנושא אך אתה מסרב לקבל את העובדה שלא כולם מסכימים איתך ולא רק רוצים לחטוא.
אמרתי מה שרציתי להגיד, אם למישהו יש משהו להעיר לי על זה *והוא מוכן לשמוע דעות אחרות בנושא* אני פתוח לשיחה.
יום טוב לכולם, ומקווה שמצאתם את התשובות שלי לעזר:)
והאתר לא אמור להתחשב רק במה שאתה מאמין אלא בכלל אנשי האתר.
זה בסדר גמור שיש אנשים שלא חולקים את אמונתך באלוהים או את דעותיך לגבי אתאיסטים, חילונים ומחללי שבת. העולם רחב וכולנו אנשים שונים.
זה שאתה רוצה להגדיר הסתה כדי שתתאים לאג'נדה שלך ומסתכל על הכל, אבל הכל, *רק* מתוך נקודת המבט שאתה צודק לגמרי וכל מי שלא מסכים איתך מטורף, חולה נפש, מטומטם או סתם לא רוצה לקיים מצוות היא, מצטער להגיד, התנהגות חולנית וחשיבה אורווליאנית בעליל.
אני מכבד את מגוון האנשים באתר ומקבל את זה שיש אנשים שמגיעים למסקנות שונות ממני, אם כי אני מוכן לקחת חלק בדיון לגבי אותן אמונות, אם זה בסדר, עם אותו אדם.
בעיניך זה פשע אם מישהו חולק על דעתך או אומר שלהסית כנגד אנשים שחולקים על דעתך זה כפייה חילונית - כי אלוהים הוא אמת מוחלטת ומי שלא מסכים הוא פושע מתועב.
אני לא אמשיך מכאן את הדיון, כי כבר עשינו דיון כזה אלפי פעמים ועוד עשרות אנשים התדיינו איתך בנושא אך אתה מסרב לקבל את העובדה שלא כולם מסכימים איתך ולא רק רוצים לחטוא.
אמרתי מה שרציתי להגיד, אם למישהו יש משהו להעיר לי על זה *והוא מוכן לשמוע דעות אחרות בנושא* אני פתוח לשיחה.
יום טוב לכולם, ומקווה שמצאתם את התשובות שלי לעזר:)
פינג
למה אתה מערב את חוני אהובי?
למה אתה מערב את חוני אהובי?
כן ותצאה לצערנו עדיין לא ימות המשיח ואנשים נפגעים מזה אולי אתה חושב שאפשר לפגוע אבל הם חושבים שלא זה לא כפיה נגד הדת זה כפיה נגד פגיעה
^^ הוא הדמות השלישית האהובה עליי הפולקלור היהודי
פינג, אכן כיוון שברור לי (ולכל מבין אחר) זה אלוקים הוא אמת מוחלטת - אז לחלוק עליו זה פשע. גם אם יש מישהו שהוא טועה בדעותיו - זה לא אומר שהוא צריך למנוע ממי שכן מאמין באותה אמת לומר אותה. הכי הרבה (אפילו שזה כפריה וחוצפה, אבל האתר הוא ליברלי) שיגידו שהם לא מסכימים עם זה בלי למחוק. לפחות ככה יהיה ייצוג אמיית לדת, כל המ שהיא כוללת ולא רק דברים שהם מקבולים על האתר ומי שלא מסכים עם אותם דברים - לא מונעים ממנו לומר אותם. אז אין פה כפיית דעה מהצד שלי על הציבור, כי הציבור יכול לכתוב כאן (לצערי) דעות שחולקות על התורה הקדושה. כל מה שאמרתי - שלא ימחקו מה שהתורה אומרת, גם אם הם נפגעים מזה (בעיה שלהם. שילמדו להתמודד).ככה לדעתי אמור לפעול אתר שהוא "ניטרלי".
שער שמים, אבל כיוון שאותם דברים שמוחקים- הם חלק דברי התד - אני כן ראוה את זה ככפייה חילונית, כי זה לא משנה מה זה כולל. פגיעה בדבר אחד מן התרוה לא פחות חמורה מפגיעה בדבר אחר מן התורה (שלאתאיסטים אין בעיה עם אותו דבר תרוה, לא שמישהו אמור לשאול אותם). יש סיבה למה התרוה התירה לפגוע (אונאת דברים) בנאשים אשר אנים שומרי תרוה ומצוות (בבא מציעא נט ע"א) והרמ"א (חשון משפט, סימן רכח, סעיף א, הגה) פסק את זה להלכה. האתר הוא אל דתי, אבל הוא לכולם. זה אומר שאם שואלים פה שאלות כאלה או אחרות - אז חבל שילא יתמנו פה במה לתשובות אמיתיות לגבי איך צריך להתייחס לאנשים אשר מוגדרים אפיקורסים ומומרים. בינתיים נותנים פה במה רק ל"דתיים" אשר מחניפים לאותם אנשים (אוי לאותה בושה, אוי לאוהת כלימה) ואין במה למי שמוחה בהם ומוכן לכתתוב את המ שראוי לכתוב לגבי אותם אנשים. זה חילול ה'.
כן.
עוד מקודה: גם אם יש משיהו שמתכחש לעובדה שאלקוים הוא אמת מוחלטת - גם הוא אמרו להבין שמי שכן מקבל את האמת הזאת כמא תמוחלטת - רואה במחיקת הדברים שנאמרו ע"י אלוקי ישראל ושולחיו כהתרסה כלפי מעלה ופגיעה בכבוד שמים. לא ככה?
הסיבה שאתה לא מסכים איתי - זה בגל שאתה לא מקבל את מציאות ה' מציאות מוחלטת (בעיה שלך). אבל אם אם היית מקבל את זה - לא היית מבין שיש פה התרסה כלפי מעלה? אז רק בגלל שאתה (ואחרים) לא מקבל את זה - אז זה לא התרסה כלפי מעלה? זה אל אומר שאתה רוצה לכפות עלי לכפור בעובדה שאלוקים הוא אמת מוחלטת, אלא להסתכל על מציאות ה' כמו על אמונה בעלמא? זה לא כפייה חילונית?
הסיבה שאתה לא מסכים איתי - זה בגל שאתה לא מקבל את מציאות ה' מציאות מוחלטת (בעיה שלך). אבל אם אם היית מקבל את זה - לא היית מבין שיש פה התרסה כלפי מעלה? אז רק בגלל שאתה (ואחרים) לא מקבל את זה - אז זה לא התרסה כלפי מעלה? זה אל אומר שאתה רוצה לכפות עלי לכפור בעובדה שאלוקים הוא אמת מוחלטת, אלא להסתכל על מציאות ה' כמו על אמונה בעלמא? זה לא כפייה חילונית?
לא כל אחד עושה מה שהוא רוצה פה ..
אוהדת ברצלונה❤, קראת את כל מה שכתבתי כאן?
אם הכפיה החילונית המדוברת זה שאומרים דברים לא נכונים בשם הדת כדי להלעיג אותה הרי שזה מעשה נבזה ולא מתאים
לא קראתי אבל זה לא בהכרח כללי
אוהדת ברצלונה, איך שאת רוצה, כי יש לוד דוגמאות (עם הוכחות) לכפייה חילונית. אפילו המון דוגמאות. לשלוח לך את זה?
לא.
למרות שיש בכללי האתר חוסר ידע משווע ביהדות.
כמו האיסור לכתוב יה*ה או לשאול איך מניחים תפילין בסתר בחוה"מ (אשכרה מחקו לי את השאלה).
למרות שיש בכללי האתר חוסר ידע משווע ביהדות.
כמו האיסור לכתוב יה*ה או לשאול איך מניחים תפילין בסתר בחוה"מ (אשכרה מחקו לי את השאלה).
לדעתי כן.
אסור לי להביא דברים הכתובים בתורה בהרבה מקרים כי הם נחשבים כיום כדברים קשים בעיניי אנשים מסויימים, בהרבה מקרים ימחקו לי את התגובה\שאלה.
אסור לי להביא דברים הכתובים בתורה בהרבה מקרים כי הם נחשבים כיום כדברים קשים בעיניי אנשים מסויימים, בהרבה מקרים ימחקו לי את התגובה\שאלה.
אוֹרוֹתֿ מֵאֹפֶֿל, למה אתה בעד כתיבת שם ה' באתר? נכון שזה רק כתיבה אלקטרונית ואיהנ נשחבת לכתיבה אמיתית ,אבל בדרך כלל זה בא מזלזול ומרצון להראות שלאותם אנשים לא אכפת להם מקדושת שם ה'. למה לא למחוק להם את זה בשביל שיפסיקו לזלזל ולהפוך את שם ה' לחולין? (לא עלינו!)
נ.ב. איך מה שכתתב מתקשר לשאלה על כפייה חילונית שיש כאן באתר?
נ.ב. איך מה שכתתב מתקשר לשאלה על כפייה חילונית שיש כאן באתר?
mysterious man, כמה שאתה צודק. סוף סוף מישהו שמבין זאת כפייה חילונית. הרבה פעמים אני כותב דברים כאלה, אני מודע לכך זה עלול להימחק ובכל זאת אני כותב, כי חשוב לכתוב את ההלכה האמיתית הכתובה ולהתנגד לאנשים אשר פועלים בניגוד להלכה.
אם בצטטו הפסוקים וההלכה אתה מפיץ שנאה, הומופוביה, סקסיזם וגזענות אז אין לזה מקום באתר.
ואם מוסלמי ידבר על זה שיהודים הם חזירים וצריך להרוג אותם ויצטטצאל הקוראן, אז צריך להשאיר את זה רק בשביל לכבד את הדת?
ואם מוסלמי ידבר על זה שיהודים הם חזירים וצריך להרוג אותם ויצטטצאל הקוראן, אז צריך להשאיר את זה רק בשביל לכבד את הדת?
אנונימי
עצוב שבאתר שנמצא במדינת ישראל ("מדינה יהודית")
1. רואים באתאיסטים אנשים עפים מפשע ושהם לא שונים מהיהודים שומרי תרוה ומצוות אשר חפים מפשע באמת (בניגוד לאתאיסטים אשר כורפים בבוראם ומורדים בו, לא עלינו).
2. שלא מבדילים בן קודש (תורה) לחול (דתות אחרות).
3. שחושבים שאפשר להטיל צנצורה על כתבי הקודש.
נ.ב. תשובה לשאלה האחרונה שלך: אני, כמובן, לא היה בעד הדבר הנוראי הזה, אבל אין לי עניין לריב עם המוסלמים (לא כל כך אכפת לי במה הגויים מאמינים) וכל עוד הם לא באים לפגוע ביהודים פיזית או לעודד את האחרים לעשות את זה - לא חושב שיש לי עניין להילחם נגד זה, ובפרט כאן באתר. בכל אופן, אם יביא ציטוטים כאלה מהקוראן - היתרון שבזה יהיה שכולם ידעו בדיוק מה זה אסלאם וידעו להיזהר מאותה דת ולתהחרק ממנה. כך שמצאתי סיבה לא למחוק את לו את זה אם הוא יביא את זה מתוך הקוראן.
1. רואים באתאיסטים אנשים עפים מפשע ושהם לא שונים מהיהודים שומרי תרוה ומצוות אשר חפים מפשע באמת (בניגוד לאתאיסטים אשר כורפים בבוראם ומורדים בו, לא עלינו).
2. שלא מבדילים בן קודש (תורה) לחול (דתות אחרות).
3. שחושבים שאפשר להטיל צנצורה על כתבי הקודש.
נ.ב. תשובה לשאלה האחרונה שלך: אני, כמובן, לא היה בעד הדבר הנוראי הזה, אבל אין לי עניין לריב עם המוסלמים (לא כל כך אכפת לי במה הגויים מאמינים) וכל עוד הם לא באים לפגוע ביהודים פיזית או לעודד את האחרים לעשות את זה - לא חושב שיש לי עניין להילחם נגד זה, ובפרט כאן באתר. בכל אופן, אם יביא ציטוטים כאלה מהקוראן - היתרון שבזה יהיה שכולם ידעו בדיוק מה זה אסלאם וידעו להיזהר מאותה דת ולתהחרק ממנה. כך שמצאתי סיבה לא למחוק את לו את זה אם הוא יביא את זה מתוך הקוראן.
1) הלאום היהודי הוא לא רק דת, ועצוב שכיום יש אנשים שרואים באתאיסטים פושעים.
2) כל דת חושבת שהיא זאת שקדושה ואין לאתר עניין לתת עדיפות לדת מסויימת או למדינה דמוקרטית.
3) זה לא עניין של צנזורה, זה עניין של הסתה. אם אתה אומר שאתאיסטים הם פושעים אתה מכפיש אנשים ומפיץ רעיונות של שנאה. כך גם מוסלמי שאומר שהיהודים הם חזירים באתר הזה.
4) מה שאמרת על המוסלמים ההיפוטתי אני יכול להגיע עליך :)
2) כל דת חושבת שהיא זאת שקדושה ואין לאתר עניין לתת עדיפות לדת מסויימת או למדינה דמוקרטית.
3) זה לא עניין של צנזורה, זה עניין של הסתה. אם אתה אומר שאתאיסטים הם פושעים אתה מכפיש אנשים ומפיץ רעיונות של שנאה. כך גם מוסלמי שאומר שהיהודים הם חזירים באתר הזה.
4) מה שאמרת על המוסלמים ההיפוטתי אני יכול להגיע עליך :)
אנונימי
1. למה עצוב שרואים באתאיסטים פושעים? (בפועל הם יותר גרועים מהפשוכים כבמואר ברמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חלק"). הם כופרים במלך העולם. זאת הסיבה מספיק טובה בשביל לשנוא אותם.
הנה ההסבר שלו לכך: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
אתה יכול להשוות את זה לשנאה של המוסלמים כלפי היהודים רק בלל שהם יהודים? זה שנאה של גזענות עקב השייכות לעם מסוים (עם קדוש). לא שנאה שבאה בכלל הפגיעה בכבוד ה'.
2. כל דת יכולה לטעון שהיא נכונה. איזה דת (מלבד יהדות) מציגה הוכחות לנכונותה?
3. כבר הסבתרי מה זה נקרא "להסית": כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן אִמֶּךָ אוֹ בִנְךָ אוֹ בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ בַּסֵּתֶר לֵאמֹר "נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ" (דברים יג, ז). זה נקרא "הסתה" - זה נוגד את רצון האלוקים. אני קורא לציבור לקים את רצון האלוקים.
להוציא פסוקים מן התורה או דברי תורה אחרים - זה בהחלט צנמורה על דברי אלוקים חים וכן לא יעשה.
" אם אתה אומר שאתאיסטים הם פושעים אתה מכפיש אנשים ומפיץ רעיונות של שנאה"
אני לא סתם מכפיש, אני מגנהאת מי שצריך לגנות - את מי שכופר באלוקים ובתורתו. וודאי שיש לשנוא את האנשים האלה. קבל את ההלכה בענין לשון הרע ושנאה כלפי אותם אנשים:
וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה.
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו. (באר מים חיים)
אני (בניגוד לאתאיסטים) קורא לאנשים לקיים את דבר ה' ובעוד שיש שמתנגד לי - הוא זה שמסית את האנשים ללכת נגד רצונו של אלוקים. אז מי בדיוק "מסית" כאן? למוסלמי אין שום סיבה להשוות את היהודים לחזירים. (מה עשינו להם? אם לא היהדות לא הייתה קיימת - גם הדת השקרית שלהם לא הייתה קיימת שיכירו טובה ויעריכו ויכבדו).
4. כן? אם היהדות וקראת לשנוא את האפיקורסים - זה אומר שהיא דת "רעה" בגלל שהיא מגינה על כבוד אלוקים ותורתו פמני אלה שכופרים בו ובתורתו (לא עלינו). מי שחושב ככה - מחשבה שלו משובשת, לא שלי. על זה נאמר: "מִי חָכָם וְיָבֵן אֵלֶּה, נָבוֹן וְיֵדָעֵם, כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי ה' וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם, וּפֹשְׁעִים - יִכָּשְׁלוּ בָם" (הושע יד, י). כלומר החכמים והנבונים מבינים נכון את דברי ה' יתברך והפושעים יכשלו באותם דברים ויקחו את זה לכיוון לא נכון. בעיה שלהם.
הנה ההסבר שלו לכך: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
אתה יכול להשוות את זה לשנאה של המוסלמים כלפי היהודים רק בלל שהם יהודים? זה שנאה של גזענות עקב השייכות לעם מסוים (עם קדוש). לא שנאה שבאה בכלל הפגיעה בכבוד ה'.
2. כל דת יכולה לטעון שהיא נכונה. איזה דת (מלבד יהדות) מציגה הוכחות לנכונותה?
3. כבר הסבתרי מה זה נקרא "להסית": כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן אִמֶּךָ אוֹ בִנְךָ אוֹ בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ בַּסֵּתֶר לֵאמֹר "נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ" (דברים יג, ז). זה נקרא "הסתה" - זה נוגד את רצון האלוקים. אני קורא לציבור לקים את רצון האלוקים.
להוציא פסוקים מן התורה או דברי תורה אחרים - זה בהחלט צנמורה על דברי אלוקים חים וכן לא יעשה.
" אם אתה אומר שאתאיסטים הם פושעים אתה מכפיש אנשים ומפיץ רעיונות של שנאה"
אני לא סתם מכפיש, אני מגנהאת מי שצריך לגנות - את מי שכופר באלוקים ובתורתו. וודאי שיש לשנוא את האנשים האלה. קבל את ההלכה בענין לשון הרע ושנאה כלפי אותם אנשים:
וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה.
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו. (באר מים חיים)
אני (בניגוד לאתאיסטים) קורא לאנשים לקיים את דבר ה' ובעוד שיש שמתנגד לי - הוא זה שמסית את האנשים ללכת נגד רצונו של אלוקים. אז מי בדיוק "מסית" כאן? למוסלמי אין שום סיבה להשוות את היהודים לחזירים. (מה עשינו להם? אם לא היהדות לא הייתה קיימת - גם הדת השקרית שלהם לא הייתה קיימת שיכירו טובה ויעריכו ויכבדו).
4. כן? אם היהדות וקראת לשנוא את האפיקורסים - זה אומר שהיא דת "רעה" בגלל שהיא מגינה על כבוד אלוקים ותורתו פמני אלה שכופרים בו ובתורתו (לא עלינו). מי שחושב ככה - מחשבה שלו משובשת, לא שלי. על זה נאמר: "מִי חָכָם וְיָבֵן אֵלֶּה, נָבוֹן וְיֵדָעֵם, כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי ה' וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם, וּפֹשְׁעִים - יִכָּשְׁלוּ בָם" (הושע יד, י). כלומר החכמים והנבונים מבינים נכון את דברי ה' יתברך והפושעים יכשלו באותם דברים ויקחו את זה לכיוון לא נכון. בעיה שלהם.
לא יצא לי להיתקל בזה יכול להיות שזה בגלל שלא יצא לי לכתוב פסוקים וכ'ו
אבל אם באמת מחקו תשובות קר כי הם עם פסוקים אז זה ממש לא בסדר
אבל אם באמת מחקו תשובות קר כי הם עם פסוקים אז זה ממש לא בסדר
^מחקו לא רק בגלל שזה פסוקים מהתורה, אלא פסוקין מסוימים, בגלל לדעתם התוכן של אותם פסוקים הוא "לא ליגיטימי" (מי הם שיחליטו לאלוקים מה ליגיטימי ומה לא? הוא קובע לנו ולא אנחנו לו) בגלל שהוא פוגע באנשים אשר כופרים באלוקים ובתורתו או עוברים על רצונו. כאילו, זה ממש "לא בסדר" שמלך העולם מגנה את מי שכופר בו ומורד בו, נכון? (ציני)
כן. בתור נאמן נתקלתי בכמה מחיקות לא מוצדקות כלפי המאמינים. בנוסף, יש כאן הרבה וויכוחים בענייני דת ולא חסרים כאן משתמשים שמנסים לכפות על אחרים, או שמזלזלים באופן מוחלט במאמינים ובצורה גסה.
חייב לציין שנתקלתי גם במקרים הפוכים אבל בתדירות נמוכה משמעותית.
חייב לציין שנתקלתי גם במקרים הפוכים אבל בתדירות נמוכה משמעותית.