48 תשובות
התורה נכתבה על ידי אנשים שלא מאמינים בתיאוריה ההליוצנטרית (שכדור הארץ עגול וסובב את השמש) מכיוון שבתקופה ההיא לא הייתה מודעות לתיאוריה הזו וגם בגלל שהדת נוגדת את ההגיון שלה ומבחינתם הדת מנצחת את הכל
שואל השאלה:
אבל זה לא מראה שהתורה נכתבה על ידי בן אנוש ?
אנונימי
שואל השאלה:
למה להמשיך להאמין בה?
אנונימי
התורה אכן נכתבה על ידי בן אנוש, אבל היא מספרת על מה שנקרא לדעת המאמינים - "תולדות העבר" ומה שהם מאמינים בו
שואל השאלה:
מה הכוונה תולדות העבר ?
אנונימי
כל מה שמדובר עליו בתורה: איך נוצר העולם, ההתרחשות בדורות הראשונים, וכו
שואל השאלה:
אני מדבר על תקופות יותר מאוחרת
אנונימי
שואל השאלה:
תקופת האבות למשל , תקופת משה רבינו עם נחש הנחושת ועוד.....
אנונימי
שואל השאלה:
ובאופן כללי בתלמוד , במדרשים בעיקר, ובפיוטים
אנונימי
שואל השאלה:
אני די בקיא בדברים האלה ולכן אני אומר
אנונימי
זה חלק מתולדות העבר ביחס למתי שנכתבה התורה וגם ביחס להיום
למרות שבהתייחס לשאלה, הביטוי "נושא עיניו לשמיים" קשור בעובדה שהשמיים (מה שאנו מכירים כיום כאטמוספירה) נמצאים באופן יחסי בכיוון מעלה מהקרקע
לפחות לאדם שאינו מודע לצורתו האמיתית של כדור הארץ
שואל השאלה:
אז מה? אלוהים למעלה ? השאלה שלי מתייחסת גם לעובדה שהיקום רחב באופן שווה לכל הכיוונים אז לאמר שאלה נושא עיניך לשמיים זה אומר שאלוהים בשמיים או שהוא נמצא למעלה מהיקום , שני אלה פשוט לא תואמים עובדות
אנונימי
שואל השאלה:
למה להאמין בתורה אל ככה?
אנונימי
רוב התורה לא תואמת עובדות, אבל מה לעשות.
כנראה שכוונת הכותב הייתה שאלוהים אכן נמצא באיזה מקום משלו מעל השמיים (כאילו שהשמיים הם גבול העולם מלמעלה)
אנשים לרוב מאמינים בתורה (ובכללי ביהדות) כי זה מה שהמשפחה שלהם מאמינה בו/כי קרה להם מקרה קשה והם צריכים להתמודד איתו עם דמות שאפשר לדבר איתה/כי הם מרגישים שיש משהו עליון/כי שיכנעו אותם
שמיים הם מטאפורה לרוחניות, בזמן שהארץ היא מטאפורה לחומריות.
כך כשאומרים 'שמיים' מתכוונים לעולם הרוחני ולא למקום ספציפי בחלל.
שואל השאלה:
יש משהו במה שאת אומרת , פשוט לא רציתי לשכוח את השאלה
אנונימי
חחח
אסור להביט בשמים בשעת התפילה
רק בשעת קדושה הסיבה היא שאלוהים נמצא בכול מקום
ומה זה קשור גם כבודו של אלוהים זה השמים לכן שמשה רצה להחזיר את ישראל בתשובה הוא גרם להם להסתכל לשמיים
שואל השאלה:
משה עלה השמימה ?
אנונימי
כן
מה הבעיה בענינו לפי תפיסת המרחב שלנו זה שמים, אגב לא זה כוונה ב'עלה'
התורה נכתבה עבור בני אדם. היא נכתבה בשפה של בני אדם, ומשתמשת במושגים שבני אדם יכולים להבין. בני אדם שקוראים את התורה נמצאים, בדרך כלל, על כדור הארץ. כשאתה על כדור הארץ או על כל פלנטה אחרת או ירח כלשהו או כל גוף שמימי אחר, יש לך איזשהו מושג של למעלה ולמטה ביחס אליך. למטה זה כיוון הגוף שאתה נמצא עליו ולמעלה זה הכיוון המנוגד לו.
כשאני חושב לעצמי שחללית ממריאה מכדור הארץ למעלה זה לא אומר שאני חושב שכדור הארץ שטוח, זה פשוט עניין של נוחות, גם כשבפועל החללית ממריאה מקייפ קנברל ואני נמצא בישראל, והכיוון האבסולוטי שהיא ממריאה אליו זה לא הלמעלה שלי.
בקיצור, נסיון נחמד, אבל יש דרכים הרבה יותר טובות לנסות להפריך את היהדות.
שואל השאלה:
אין תשובות רבותיי ....
אנונימי
דומני שזה עניין סימבולי שנושאים עיניים וידיים כלפי מעלה אל הדבר שמעלינו, מעבר לנו.
כן זאת אפולוגטיקה.
ברור לי שבזמן המקרא האמינו שמושבם של האלים בשמים. אין מניעה שעירבו מנהגי פולחן שהגיעו מהעמים מסביב.
אורות מאופל
נראה לך שהם לקחו רעיונות מאחרים ?

אגב הרעיון שהעולם נוצר על מים את זה שמתי לב שרוב הדתות האמינו בזה
ועוד איך.
קרבן הדם, אפוסי הבריאה ועוד
אז לדעתך התורה זה ספר שחלקו ניתן מהאל וחלקו נכתב בידי סופרים?
שואל השאלה:
מטאפורה שנוצרה על ידי התורה, לא ככה?
אנונימי
שואל השאלה:
אין זכר לזה שמשה כתב את הדברים יתרה מכך ניתן לראות ראיות רבות שמציעות על העובדה שהתנך נכתב אחרי זה "לפני מלון מלך על ישראל" "עד עצם היום הזה" העובדה שהתנך לא תמיד נאמן למקום של העמים שנראה שהיא נובעת מהזמן שבו נכתבו הדברים , הייתי מאריך אבל תוכל לראות באינרנט ראיות מעל לכלל ספק סביר שהתנך נכתב על ידי אנשים רבים בתקופות שונות .
אנונימי
הזכר הוא שמצוין שהדברים ניתנו למשה בצו. אין כאן המקום לדון בכך. אם הוא ערך חלק או כלום על זה אין לי מושג.
שואל השאלה:
משה השאיר איזשהו סימן שהוא הכותב (חוץ מספר דברים ) הכל מסופר בגוף שלישי.
אנונימי
ואי ואי מה זה הבולשיט הזה?? התורה לא נכתבה על ידי בן אדם ויש לזה מלא עובדות אבל זה לא קשור תבחר להאמין במה שאתה מאמין ולא כל מה שאומרים לך הוא בהכרח נכון
שואל השאלה:
משה עלה לשמיים ? הוא עלה דרך הר מאוד גבוה לאלוהים .
מגדל בבל, אנשים בנו בניין בניסיון להגיע לאלוהים והפסוק כותב ואני מצטט "וירד אלוהים לראות"
שבע רקיעים שיש, מה הוא רקיע אם לא שמיים?
אני לא מדבר על ניסוח לשוני, תסכים איתי שזה הרבה הרבה יותר מהותי .
אנונימי
מה הקשר
אנונימי
כתוב גם ממעקים קראתיך השם
אנונימי
שואל השאלה:
הכוונה שהוא עולה במעלה ההר שהוא גבוה מאוד ומגיע לאלוהים שבשמיים
אנונימי
שואל השאלה:
הוא עלה במעלה ההר, תעשה טובה
אנונימי
לא חלקו. התורה נערכה בידי משה ואחריו (סוד ה12 של אבן-עזרא) מהצווים שה' נתן למשה בנבואה, מגילות שקדמו לו (עי' שמו"ר יט), ופרטים שמשה העלה על הכתב.
שואל השאלה
אתה מעוות דברים
לא כתוב שהוא עלה לשמיים כתבו שאלוהים היה בראש ההר לא קשור לגובה
למעלה לא הכוונה במטרים אלא למעלה ממך
אנונימי
אני חושב שהשקעת בללמוד אסטרונומיה או פסיקה אבל שככת ללמוד עברית ולכן כנראה גם לא הבנת את מה שלמדת בפסיקה המשמעות של המילה יורד מתפרשת או יורד מלמעלה למטה באופן פיזי או יורד רמה כשמלך יורד אל העם הוא יכול לרדת לראש ההר ולעמק ובעברית יקראו לשניהם ירידה כי זה לא ירידה פיזית אלא ירידה מהטרקלין של המלך לעם. ובדיוק באותו לשון משתמשים בתורה
שואל השאלה, לא הבנתי איך מה שכתבת לי עונה על מה שאמרתי...
כשכתוב שמשה עלה לשמיים, זה כמו הדוגמה שהבאתי של החללית שממריאה לשמיים. בשביל מי שקיבל את התורה באותה הזדמנות, זו בהחלט הייתה עלייה לשמיים ולא ירידה לשמיים.
כנל לגבי מגדל בבל. הם בנו אותו למעלה כי זה הכיוון שהם רואים. אני בטוח שגם אתה אומר שאתה עולה למעלה אם אתה הולך מקומת קרקע לקומה גבוהה יותר, ושאתה לא אומר שאתה משנה את מיקומך במרחב ומביא קואורדינטות מדויקות, פשוט כי אף אחד לא יבין אותך. וכשאתה עובר מקומה שלישית לקומה שנייה בעזרת מעלית, אתה לא אומר שאתה "יורד" במעלית? נו באמת.
מסכימה איתך. תנסי אולי בבקשה בלי לכעוס עליי להבין שהכל יותר הגיוני ומסתדר כשאין אלוהים ושהחכמים של התקופה הקדומה לא היו כאלה חכמים... חוץ מזה, אם היקום חייב בורא מבחינתכם, פשוט תחשבו שגם אלוהים חייב. אם מישהו רוצה לריב/ סתם לדבר שיחה ידידותית על זה בפרטי אין לי בעיה:)
וזה לא הכוונה תלמד שוב ותסתכל מה כתוב מתחת לשורות
אנונימי
סליחה אבל אתה אדיוט
אנונימי
שואל השאלה:
מה שתגידי , אני אישית חושב שמדובר בסימן שהכוצב לא ידע כמח כל האנשים בני דורו שהעולם הוא מרכז הכל .
אנונימי