43 תשובות
חחח מה? את יהודיה בכל מצב על עוד אמא שלך יהודיה.
את יהודייה, פשוט אחת שלא מאמינה .
יש אנשים אתאיסטים אז הם לא יהודים?ממש לא.
את יהודייה ועוד איך.
את יהודיה אם את נולדת לאמא יהודיה סוף סיפור.
אם מה שאת מתארת היה המצב חצי מדינה הייתה גויה
שואל השאלה:
אמא שלי וגם אבא שלי יהודים
שואל השאלה:
ממש תודה למי שעונה,זה מרגיע אותי
להיות יהודיה לא קשור לאמונה. זה בדם שלך (וזאת הבעיה העיקרית שהייתה במלחמת העולם השניה- היטלר הרג כל אחד ואחת שהיה להם דם יהודי בדם, לא משנה אם הם האמינו או לא) ובלי קשר לזה אם אמא שלך יהודיה ואת נולדת ממנה (כלומר גדלת אצלה בבטן) אז את יהודיה. לא משנה אם אבא שלך יהודי או לא.
את לא יכולה להפסיק להיות יהודיה, אבל את לא מתנהגת כמו יהודיה ולעניין הרבה לכות יש לך דין של גוי (למשל אם את נוגעת ביין לא מבושל - את הפות אותו ליין נסך) והמצוות של בין אדם לחברו, שהם בין יהודי ליהודי אינן חלות כלפייך.

הנה הלשון של הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין:
"כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
את יהודיה מבחינה אתנית.
שואל השאלה:
*תוצאה
לא הבנתי למה אתה חושב שאני מתנהגת כמו גויה
אני לא מאמינה ולא שומרת כי זו זכותי המלאה וזה לא אומר שאני פושעת או חוטאת
ילדה צינית שנאפ, כי את לא מנהגת כמו יהודיה אמרוה להתנהג. אנחנו קיבלנו את התורה ואת עוברת עליה.
"ואבדל אתכם מן העמים להיות לי" (ויקרא כ, כו) - אם אתם מובדלים מהם - הרי אתם שלי, ואם לאו - הרי אתם של נבוכדנצר וחביריו (רש"י על הפסוק).

זה ממש לא זכותך המלאה.

את יותר גרועה מפושעים או חוטאים, אם לא הבנת נכון את דברי הרמב"ם ז"ל. לחוטאים או פושעים - עדיין מיגעוצ זכויות, כמו שמגיע לכל יהודי ויש להם חלק לעולם הבא, אבל לאפיקורסים - לא.
^תוצאה לא כל אחד חייב להיות דתי מאמין כפרה שתעשה מה שבה לה מי אתה שתגיד לה שהיא חוטאת
fluffy penguin, כל יהודי בעולם ח י י ב להיות דתי. כל עם ישראל קיבל את התורה במעמד הר סיני ונשבע לקיים אותה. יהודית - היא לא דת של חלק מעם ישראל, אלא של כל עם ישראל.

וברור שמי שעובר על חוקי האלוקים - הוא חוטא (במקרה הטוב, יש גם הגדרה יותר קשות, כגון "פושע", כלומר מורד. "חטא" - זה בשוגג, משלון פספוס).
אז איך תקרא לזה?
מה אתה עושה פה באתר בכלל בן 34 חסר חיים, אתה פשוט כופה על אנשים דת.
אם היא לא מאמינה מבחינתה היא לא חוטאת ומבחינת עוד מלא אנשים אחרים היא לא חוטאת, אולי רק מבחינת דתיים קיצוניים.
מבחינת השקפת העולם שלה - אין ה, אז איך היא יכולה לחטוא בדיוק?
את מציגה את זה כאילו החטא נקבעת על פי השקפת העולם שלה ולא על פי מה שה' קבע בתורתו.
החברה קובעת מה זה "חטא", אן ה' קובע מה זה "חטא"?
קודם כל אני בת, אבל היא לא מאמינה שה' קיים והיא לא מאמינה שמה שכתב בתורה אמיתי, אז מבחינתה אין פה שום חטא.
אבל דעתה לא רלוונטית. לא היא קובעת את המציאות, אל ה' קובע את המציאות. בשביל ה' זה הוא נתן לנו את התורה.
אם היא כופרת בה' ובתורתו - אז אני אמור להתייחס למקרה שלה מנקגות הכפריה שלה, או להתייחס לזה על פי איך שה' אמר?

באופן כללי, נתת דרך נוחה להתפטר מהחבוה לקיים את החוקים של ה': להגיד שהוא, חלילה, "לא קיים" ובכך להיפטר מהחובה לציית. נשמע לך הגיוני?

בואי תגידי שאת לא מאמינה במי שקבע את החוקים של המדינה, לכן מבחינתך - זה לא אמיתי, ולכן מבחינתך שאת עוברת על החוקים של המדינה - את לא חוטאת ואין זכות לאף אחד לשפוט אותך על זה ובטח שלא להכניס אותך לכלא, כי את לא מאמינה בזה. אז צריך להגיד להם "חלאס" עם הכפייה הדתית שלהם. מי שרוצה לשמור על החוקי המדינה - שישמור ושיהי לו בכיף, ומי שלא - לא. אין צורך בכפייה. לא כל אזרח במדינה חייב לשמור על על החוקים של המדינה, יש כאלה ששומרים יותר, יש כאלה שפחות...
לכל אחד יש השקפה דתית משלו, אתה מאמין שיש אלוהים ושצריך לקיים מצוות וכו וזה אחלה ותהנה, אבל יש אנשים שלא מאמינים ויש להם זכות גם לא לקיים מצוות ולא לחיות בצורה דתית, זה לא נגד שום חוקים.
א. אין זכות לאף אחד לא להאמין באלוקים ולעבור על חוקיו, כי הוא מלך העולם והוא ברא את כולם.

אנלוגיה לדברייך:
לכל אחד יש השקפה שונה בעניין איך להתייחס לחוקי המדינה. את מאמינה שיש מי קבע את חקוי המדינה ושצריך לשמור על החוקים שלה. זה אחלה ותהני. אבל יש אנשים אשר לא מאמינים בזה ויש להם זכות לא לקיים את חוקי המדינה ולא לחיות בצורה של אזרחי שומרי החוק. זה נגד שום חוק, כי הם לא מאמינים באותו חוק...

ועכישו ברצינות: על פי מה אנשים אמורים להישפט? על פי מה שהם מדיימנים לעצמם, או על פי המציאות האמיתית שה' קבע?
אנשים שלא מאמינים לא חושבים שמה שה' קבע זאת המציאות מה אתה לא מבין?
אין פה מציאות זה עניין של אמונה.
אנשים שלא מאמינים במי שקבע את החוקי המדינה - לא מאמינים שהחקוים האלה - הם מציאות..

ועעשיו ברצינותף מציאות ה' יבתרך - זה עניים של מציאות לכל דבר, לא איזה אמונה חסרת בסיס, כמו שנאמר "וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת; אֵין עוֹד" (דברים ד, לט). לא כתוב (בפסוק הזה) "האמנת", אלא "וידעת". למה? כי זאת מציאות אשר ניתן לדעת...
לאף אדם חילוני לא יהיה אכפת מהפסקה ששלחת עכשיו חבל על המאמץ
עזוב תבין פשוט שלא כל אחד דתי ואם הוא לא דתי חרדי שמתפלל לה' ומקיים את כל מה שכתוב בתורה, זה לא אומר שהוא לא יהודי או חוטא

*עוד עצה, האתר הזה לבני נוער אז אין לך הרבה מה לעשות פה..
לאף אדם שאינו שומר חוק לא אכפת מהסעיפים של חוקי המדינה.
תביני, שלא כל האזרחים במדינה- הם שומרי חוק, ואם הוא לא אזרח שומר חוק - זה אל אומר שהוא עבריין.

ועכשיו ברצינות: את תקראי את מי שעובר על חוקים של ה'? הרי אמורה להיות הגדרה לאחד כזה (היא באמת קיימת).
כע בטח כל עוד הוא אדם טוב והוא לא כופה עלי שום דבר אין לי סיבה לשפוט אותו
ותפסיק כבר לקרוא לזה חוקיםזה מציק כמה המילה הזאת הופיעה , זאת א מ ו נ ה
fluffy penguin, בטח שיש סיבה לשפוט את האנשים האלה , הם ישפטו בצוה הכי חמרורה שיש, יותר מכל חוטאים אחרים, והם יהיו בגיונהום לדורי דורות, כמבבואר בראש השנה יז עמדו א. ואסור לקרוא להם אנשים טובים, כפי שמובא בספר "שערי תשובה", חלק ג, סימן קצב), כי איך הם אנשים טובים - אם הם מאמים את החוקים של המחך העולם אשר ברא אותם ונתן להם את הכל? זאת כפיות טבוה שאין כדוגמתה.

עוד משהו: למה שאני לא אקרא לה "חוקים", אם ה' בעצמו קורא לזה "חקוים" (דוגמאת בהמשך). אם את לא יודעת - פירוש של מילה "דת" - הוא "חוק": "וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ אֵינָם עֹשִׂים, וְלַמֶּלֶךְ אֵין שֹׁוֶה לְהַנִּיחָם" (אסתר ג, ח). מה זה "דתי המלך"? - חוקי המלך (במקרה הזה - המלך אחשורוש).

ראיות שמצוות התורה - הן "חוקים"
"אֶת מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ לָלֶכֶת בָּהֶם, אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (ויקרא יח, ד).
"וּשְׁמַרְתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם, אֲנִי ה'" (ויקרא יח, ה).
"אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ, וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם" (ויקרא כו, א).

יש גם השלכות אם עוברים כל אותם חוקים:
"וְאִם לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְלֹא תַעֲשׂוּ אֵת כָּל הַמִּצְוֹת הָאֵלֶּה. וְאִם בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל מִצְוֹתַי- לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי. אַף אֲנִי אֶעֱשֶׂה זֹּאת לָכֶם וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת הַקַּדַּחַת מְכַלּוֹת עֵינַיִם, וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם" (ויקרא כו, יד-טז). ממליץ לך לקקורא עד הסוף הפרק
http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0326.htm

אז אנחנו רואים מפה (ואפשר להביא עוד מלא דוגמאות) שמצוות התורה נקראים "חוקי ה'" ויש השלכות אם עוברים עליהן. אז למה שאני לא אקרא לדבר בשמו?
לא אכפת לי ממה שכתוב שם מה אני אעשה אני לא מאמינה בזה
תקרא לזה איך שאתה רוצה, אין סיבה לפגוע באנשים בגלל האמונות שלהם, לא משנה מה הן, ואם אתה באמת חושב שיש סיבה אתה בן אדם נוראי.
לילט
יש סיבה לפגוע באותם אנשים, לא מה שאני חשוב באופן אישי, זה הגמרא (בבא מציעט ע"א) קבעה שאין איסור לפגוע (אונאת דברים) באנשים אשר אינם שומרי תורה ומצוות. הרמ"א פסק את זה להלכה:
"וי"א דאין מצווין על אונאת דברים, אלא ליראי השם" (חשון משפט, סימן רכח, סעיף א, הגה).

אז מה תגידי עכשיו? הגמרא היא "נוראית, חלילה? וכן מי שספק את זה להלכה? - ממש לא, זה דבר יאלוקים חיים. מי שכורפ במלך העולם ועובר על מצוותיו - אמרו לקלב יחס קרה. כל חברה מענישה את מי שעובר על החוקים שלה. אין סיבה שבנוגע למי שעובר על חוקי ה' - שזה לא יהיה ככה.
תנסה להסתכל על זה רגע מנקודת המבט שלי:
מעולם לא גדלתי בסביבה מאמינה, תמיד פעלתי לפי עקרונות אחרים כמו מדע ואבולוציה. כל הסביבה שאני חיה בה חילונית, וזה מה שאני מאמינה בו. אז אני בתור חילונית מאמינה שוואלה אין אלוהים, שמה שקרה בתורה ובתנך זה פשוט סיפורי עם שעברו מדור לדור ולאט לאט אנשים התחילו להאמין בזה ומשם נוצרה הדת.
מצד שני, אין לי בעיה בכלל עם דתיים, איש איש באמונתו יחיה ואני לא אשפוט בן אדם לפי זה. כל עוד הם לא כופים עלי דת.
ובאופן כללי אני מחוברת מאוד למדינה, להיסטוריה שלה, אני די ציונית, אני אוהבת להיות יהודייה.
אז עכשיו, מנקודת המבט הזאת, אתה תגיד לי שאני חוטאת? ככה אני חיה את החיים שלי. לא טוב לך, שתוק ותחייה בשקט איך שבא לך. אבל אל תצא על אנשים שהם חוטאים מלוכלכים שצריכים לחלות במחלות עכשיו.
וזה פשוט נשמע שאתה פועל באופן די עיוור לפי התנך והגמרא ורבנים, ו.. סבבה, אבל באמת אין לך דעה אישית? מעולם לא חשבת אם אתה רוצה לפעול לפי עקרונות משלך? כי עובדה שיש דתיים מאמינים מקיימים הכל אבל נגיד בדעה שלהם ללהטבים הם באופן אישי חושבים שמה שכתוב בתנך שגוי במידה מסויימת. אף פעם לא הירהרת בשום דבר שכתוב? באמת כלום?
^ אז הם בלא דתיים, אלא כופרים, כי אפילו כופר בדבר אחד מן התורה - דינו ככופר בכל התורה, כבמואר בסנהדרין צט עמוד ב. אם הם מעיזים לומר שמה שהתורה (דביר אלוקים חיים) אמרה ששזה "שגוי" (עפר לפהים) - אז איזה מין "דתיים" הם? הם בעצמם אפיקורסים לכל דבר, אשר אינם מצטרפים למניין ועושים יין נסך במגעם ביין לא מבושל. כל ההלכות אשר נגד אפיקורסים חלים על אותו "דתיים" (הם לא) אשר כופרים אפילו בדבר אחד מן התורה, אפילו אם הם מאמינים בכל התורה, חוץ מדבר אחד בתורה (בין בתורה שבכתב, בין בתורה שבעל פה) שבו הם לא מאמינים.

ולא, אני אלא מפקפק בתורה הקדושה, אם אני ידוע שהיא דברי אלוקים חים וניתנה סיני במעמד שבו כל עם שיראל שמע את קולו של אלוקים. מסורת כזאת עמידה נגד כל "קשויות" נגד התורה (אפשר גם לתרץ). זה היסטוריה של עם שלם- אז היא לא יכוהל להיות מזוייפת. ללתרוה יש גם מנגנון הגד הזיופים (קריאה בצביור בכל שבוע ושבוע). תבדקי בספרי התורה של כל העדות ולא תצמאי הבדל ביניהם, חוץ מפסוק אחד: "לֹא יָבֹא פְצוּעַ-דַּכָּא וּכְרוּת שָׁפְכָה בִּקְהַל ה'" (דברים כג, ב). אצל חלק מהעדות המילה "דכא" כתובה בא, אצלחלק בב'.

זה למרות כל הגלויות והרדיפות.

יחד עם זאת, האם בדקת כמה גרסאות יש לספרי הדת של דתות אחרות? איך זה?
בכל אופן, האם יש משהו יותר טוב מלסמוך על הקב"ה, מאשר לסמוך על השכל שלנו?
הרי בדיוק על זה כתוב "בְּטַח אֶל ה' בְּכָל לִבֶּךָ וְאֶל, בִּינָתְךָ - אַל תִּשָּׁעֵן" (משלי ג, ה).

מלבי"ם
"בטח אל ה' בכל לבך", יען שחקי החכמה נשגבים מבינת האדם ואינו יכול להשיגם בכח בינתו, ואם ישען על בינתו תוליכהו שולל אל ההפך מדרכי החכמה, לכן אמר " אל בינתך אל תשען", כי החכמה לא תושג אל האדם ע"י בינתו רק היא נתונה מאלהים, וצריך לבטוח בה' בכל לבו וללכת כפי מצות ה' אשר צוה על חקי התורה והחכמה ומצותיה, ולא יסמוך על בינתו כלל.
מי דיבר על דתות אחרות בכלל, אני לא מאמינה בשום דבר.
אני לא מאמינה שאתה אשכרה מוכן לפגוע בבן אדם אחר בגלל האמונה שלו, זה כל כך לא מוסרי ועכשיו זה אפילו לא קשור לדת, לא אמורה להיות שום סיבה לפגוע בבן אדם אלא אם כן הוא פגע באחרים.
אם בן אדם שלא מאמין חיי תחיים שלו בשקט לא מפריע לך למה שתפגע בו? כי אני חוטאת? זאת לא סיבה לסקול אותי באבנים תודה רבה. מדובר פה על עקרונות בסיסיים של אנשים, רציני שעכשיו אם אני אפגוש אותך במציאות אתה תאחל לי מחלות ותקרא לי כופרת ותסקול אותי?
ה' קובע מה מוסרי, לא את. מי שכופר בה' וחולק עליו - מגיע לו יחס רע, כי הוא מזיק לסביבה ע"י הדוגמא האישית שלו, בגללו אנשים עלולים לחשוב שזה "בסדר" 0זה לא!) לכפור בה' ובתורתו ולעבור על דבריו. אסור שיקרה דבר כזה.

אם כבר, אז לא מוסרי לכפור במי שברא אותך ואת כל העולם(בשבילך) ונתן לך את הכל...

וכן, יש עבירות שהעונש למי שעובר עליהן - הוא סקילה, אבל זה רק בזמן שיש סנהדרין. כמבון, זה רק שהתרו באותו אחד (שני עדים כשרים) ואמרו לו אם היא יעשה את זה (לדגומא מלאה אסורה בשבת מן התורה) - אז הוא יסקל ואותו אחד זיזל בזה ואמר להם (תוך כדי דיבור) "אף על פי כן" ועבר על אותו איסור ובכך הוא התיר את עצמו למיתה. זה לא בא פתאום.
טוב עזוב אין טעם לדבר איתך אתה דופק תראש בקיר
מאחלת לך שתדע לקבל אנשים קצת יותר טוב, כי לפי הגישה הזאת יותר מחצי ישראל צריכה לחלות במחלות כמו שחפת וקדחת וכנראה שהייתה מתה. מאוד יהודי אתה בעצמך
אין טעם להמשיך את הדיון הזה, לילט
שואל השאלה:
פלאפי פינגווין*
את כל כך צודקת,הבן אדם הזה צריך להיחסם מכאן דחוף ומהר
אני לא פושעת וגם לא את,את יכולה להאמין במה שתרצי וגם אני מאמינה בתורת האבולוציה ובמדע!
בגלל התשובות (שלאף אחד לא היה זכות לכתוב לך את זה. למי יש סמכות להקל בכבוד שמים?) המחניפות כאן - קיבלת ביטחון לדעות הכוזבות שלך? זאת התוצאה של חנפים ונזק רב שיוצא מן החנופה, כפי שכתוב בספרי מוסר ("שערי תשובה", "אורחות צדיקים") -זמחקים את החוטא להישאר כפי שהוא ובכך להפוך את גרעו הרעה לליגיטימית בעיני הבריות. מה שאני אל מוכן לעשות, וכלן אני מתנגד לאותם דברים בכל תוקף.

יש פשע יותר גדול מלכפור במי שברא אותך?
שואל השאלה:
הוא לא ברא אותי
שואל השאלה:
כי הוא לא קיים
אז את מתכחשת ומשקרת. זה נקרא להיות כפוי טובה. למה בכלל שאלת את השאלה?
יואו תוצאה אני שונאת אותך די
תעזוב תילדה בשקט די כבר
כי היא רצתה לדעת אם היא יכולה לקרוא לעצמה יהודיה.
והיא כנראה התכוונה לאתניות שלה, היא מן הסתם לא משייכת את עצמה לדת היהודית.
.marco, מבחינה אתנית ברור שהיא לא יכולה לצאת מהיהדות שלה. במקרה הזה אני מסכים איתך.
אבל פעם 9או שזה לא פה) שאלו האם זה חטא...
שואל השאלה:
אני לא שאלתי האם זה חטא,שאלתי למה אתה חושבת שזה נחשב כחטא כי כתבת לי שיש לי התנהגות של גויה
הבנתי. ונזכרתי שזה בכלל היה בשאלה של מישהו אחר...