10 תשובות
שטויות במיץ עגבניות. לא סתם הם נקראים אלילים.
לא הגיוני בכלל להאמין בכמה אלוהים. פירוש של המילה אלוקים - הוא כל יכול וכל יכול יכול להיות רק אחד. אם היה יותר אחד, עד נמצא שכל יכול לא יכול לא יכול לעשות את כל מה שהוא רוצה אם לכל יכול אחר יש רצון אחר. בגלל זה זה לא הגיוני.

מה יחס בין האמונה הזאת (להבדיל) לאמונה שרק ה' הוא קיים? ברור שהיהדות בזה לעבודת אלילים, כי זה מחלל את כבוד שמים. למה שאנשים ימציאו לעצמם אלוהים יקראו להם "אלוהים" - שזה רק הקב"ה, האלוקים היחיד שברא את העולם וזולתו אין אלוהים? אתן לך משל: אם הייתה מלך והיה לך שם מסוים (פלאי ולא נפוץ) - איך היית מתייחס אם מישהו יקרא לכלב שלו על שמך?! האם אתה רואה בזה בזיון? אני מניח שכן. את לקרוא לאלילים שאנשים המציאו בשם "אלוהים", שזה אחד מהשמות של הקב"ה (שהוא ורק הוא האלוקים האמיתי) - זה בזיון.

לא חושב שמדינת ישראל צירכה להכיר בנישואין כלו, כי זה נקרא לכבד את העבודה וזה וזה אסור.
רגע רגע אז אלוקים הוא קיים כי אתה החלטת וזה מה שרשום בטקסטים שאתה מאמין בהם אבל תרבויות שהקדימו את היהדות ואת עם ישראל עם אל או אלים משלהם פשוט המציאו אותם?
למה אתה חושב שאי אפשר להגיד אותו דבר על האלוהים שלך? למה שיהיה רק אחד? הרי אם אחד קיים משום מקום למה אין אלף? מאיפה הוא בא ולמה דווקא יהודים ולמה בספרים המאוחרים יותר רוב מה שהוא עושה זה להעניש? ובנוגע לעונשים אם הוא מעניש אותם כי הם טועים למה הם טועים אם הוא יצר את האדם בדמותו? ומה עם כל המינים שדומים לבני אדם שנכחדו אבל חיו יחד עם בני אדם בעבר מה הם איפה הם יושבים בסיפור? אלוהים סתם החביא עצמות שלהם באדמה כדי לבלבל אנשים?
אני אל סתם החלטתי, אלא כתבתי את המ שאני וכל יהודי אמור לדעת. אני גם יודע איך התחילה עבודה זרה בעולם -מטעות ברצון ה' יתברך. הם חשבו שאלוקים רוצה שנכבד את השרים שלו. עיין במשנה תרוה לרמב"ם, הלכות עבודה זרה, פרק א.
http://kodesh.snunit.k12.il/i/1401.htm

אי אפרשר להגיד על אלוקים שהוא המצאה - אם כל עם שיראל שמעו את קולו במעמד של עם שלם. זנ תועד באותו דור שזה קרה (לא בתקופה יותר מאורחת), אותו תיעוד נמסר לכל עם שיראל והוא נכתב ונסמר ע"י אדון הנביאים שכל עם שיראל שמע את אלוקים מדבר עמו. באותו תיעוד גם נכתב ע,י הוא הוא נכתב ונמסר וזה מונע כל אפשרות של עטנת הזיוף.

למה הוא רק אחד? הסברתי את זה בתשובה שלמעלה.

מאיפה הוא בא? הוא תמיד היה.

למה דווא היהודים? הקב"ה הציע את התורה לכל אומות העולם, אבל הם שאלו מה כתוב בה ואחרי שהקב"ה ענה להם מה כתוב בה (דברים שאפילו בני נח מצווים עליהם) - סירבו לקבל את זה בטענה כזאת או אחרת. רק עם שיראל לא שאלו "מה כתוב בה?", אלא ענו ישר "נעשה ונשמע" (שמות כד, ז).

לגבי עונשים על הטעויות. הקב"ה נותם גלויים לטעות, בגלל שהם רוצים לטעות, "דאמר רב מאי דכתיב (דברים ד, יט) "אשר חלק ה' אלהיך אותם לכל העמים"? - מלמד שהחליקן בדברים כדי לטורדן מן העולם, והיינו דאמר ריש לקיש מאי דכתיב (משלי ג, לד) "אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן"? - בא לטמא - פותחין לו, בא לטהר - מסייעין אותו," (עבודה זרה נה ע"א).
אתה לא עונה על הכל ורק מתחמק.
בסדר ועם ישראל שמעו את קולו במעמד שלם ומה עם עמים אחרים שמשמעותית יותר גדולים שכן ראו ניסים ושמעו את האלים שלהם, זה מזויף?
התנך העברי הוא לא המקורי בכל מקרה אז הטענה שלך שזה מונע זיוף זה לא נכון, אתה מוזמן לבדוק שיש גרסא ביוונית שהקדימה את הגרסה שעליה מתבססת הגרסה העברית ושהמקור של שניהם אבד.
נגיד איך זה שיש הבדל בין התוכן של מגילות ים המלח והתנך בעברית?
מה זה הוא תמיד היה ואם הוא תמיד היה למה לא תמיד היו שניים, אם משהו מופיע משום מקום בלי סיבה אין סיבה שלא יופיעו עוד.
שואל השאלה:
יש הרבה יותר פוליתאיסטים מכל היהודים בעולם, הינדואיזם זאת אחת הדתות הגדולות בעולם.
אני אישית לא מאמין באף אל, אבל אני מוצא את האמונה בכך שיש מספר כוחות עליונים שבני אדם יכולים לתקשר איתם בצורה מסויימת כאמונה יותר סבירה מהאמונה בישות כל יכולה, כל יודעת ואוהבת כל שרוצה שכולם יאמינו בה ויעבדו אותה אבל יש אנשים שלא שמעו עליה במשך עשרות אלפי שנים.
אנונימי
באפריקה רובם נוצרים ומוסלמים.
ובאסיה עדיין יש הרבה מוסלמים.
שואל השאלה:
עדיין יש המון שבטים באפריקה שמאמינים בוודון ובאסיה הרבה פוליתאיסטים, עדיין יש די פוליתאיסטים בעולם, אפילו בלי לכלול את התנועה ההולכת וגודלת של אנשים החוזרים למסורות פוליתאיסטיות ולאמונה באלים קדומים.
אנונימי
אנשים כבר לא ממש מאמינים באלים האלו... אמונה באלים מרובים כיום היא ברובה באפריקה ואסיה וגם אפריקה הם רובם מוסלמים או נוצרים ולא ממש מאמינים בזה יותר.
אני חושב שאלים כמו שיש בדתות כיום הומצאו כדי להסביר תופעות ללא הסבר הגיוני כמו ברקים רעידות אדמה הרי געש כוכבים נופלים וכו'.
אני מאמין שאולי יש משהו אבל זה יותר קשור לזה שהמשתנים הבסיסיים שקובעים איך היקום עובד מתאימים בצורה טובה לקיום חומר ובני אדם.
לדעתי זה מגניב מאוד
וכן ישראל צריכה להכיר
שואל השאלה:
קודם כל הפירוש שהאל צריך להיות כל יכול הוא פירוש מאוחר יחסית ומונותאיסטי, המילה אל באה ממקור משותף עם המילה אייל במשמעות של כח, מאיפה בדיוק באה האטימלוגיה של אל או אלוהים ככל יכול? כנראה שזה עוד אחד מהפירושים מחדש של חז"ל; בכל מקרה עמים אחרים לא דברו עברית אז הם לא השתמשו בהגדרה של חכמי ישראל וגם התנ"ך השתמש במילה אלים ואלוהים להתייחס אליהם אז הוא החשיב אותם (גם אם כדמיוניים) לאלים למרות שאף אחד לא טען שהם כל יכולים.
חוץ מזה, הרעיון שהאל שלך כל יכול, כל יודע, אוהב כל, חסר מקום, חסר זמן, מושלם ולא משתנה מוביל למספר רב של פרדוקסים שהדרך שנהוג לפתור אותם היא להגיד שהוא מעל חוקי הלוגיקה אז למה לא שאר האלוהים? אם אלוה יחיד יכול לעקוף את לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אז המון אלוהים יכולים לעקוף את ההגבלה של אלוה אחר.
אנונימי