11 תשובות
זה לא כולם.
אבל מסכימה איתך שצריך יותר להתחשב ברצונות שלנו לא להכריח אותנו ללמוד את כל הדברים שבעולם
Apf
זה שטויות, רוב מי שפורש לא מצליח בכלל.
מהזוית שלי, כנראה הם נולדו עם יותר מזל מאשר שכל...
לנו יש יותר שכל :) אז למה לא להשתמש בו?
מסכימה מאוד. מערכת החינוך מזעזעת היום. וגם יש המון אנשים שמצליחים ללא בגרות ואני מכירה ושמעתי על המון כאלו שהצליחו מכלום.
נקודת הגישה שלך לא נכונה, הם ממש מעטים, בעולם יש בערך 7.7 ביליון בני אדם, מתוכם רק 2000 מיליארדרים, וכ18 מיליון מיליונרים, 18 מיליון, מ7.7 ביליון זה בערך
0.26 אחוז שבנאדם יהיה מיליונר. זה כלום, זה פחות מחצי אחוז.
וחלק מהם כנראה בעלי השכלה גבוהה בדברים שונים.
הבית ספר בא להכין אותך להשכלה גבוהה. לא ללמד אותך לחיות, הוא נותן לך את הערכה הבסיסית להתחיל לימודים גבוהים ולעשות משהו מגניב בעתיד. כן, השיטה שלו מעפנה ולא מעניינת אבל זה מוגבל בגלל הטכנולוגיה כרגע, כשהטכנולוגיה תשתפר בתי הספר יהיו טובים יותר לדעתי.
אנונימי
א) נכון, ולא נכון. לחלק יש מזל שהזדמנויות באות אליהם, וחלק יודעים לזהות הזדמנויות שהם פוגשים. חלק מוכנים לעבוד קשה כדי לעלות בדרגים וכך מקבלים יותר כסף וכוח, חלק משקיעים מספיק במשהו שהם רוצים ואז מצליחים גם לאחר המון כשלונות.
ב) פילוסופי מדי, אין לי כח להתווכח איתך על ההגדרה מה זה "מצליח".. יש הרבה סוגים של הצלחה, דיברתי על עושר כי זה הוויב שקיבלתי מהשאלה, מוכן להודות שאולי טעיתי בכך שחשבתי את זה.
ג)אהמ, שוב, תגדיר השכלה, כמו שאמרתי, תפקידו לתת לך את ההזדמנות להיות מועמד להשכלה גבוהה בחינם(אתה לא משלם לבית ספר ציבורי לרוב, רק על דברים חברותיים ו-וועד ודברים כאלו) בית ספר לא ממש אמור או יכול ללמד אותך איך לחיות, זו חדירה מסוימת לפרטיות ויכול להחשב כפגיעה בילדים כשמחנכים אותם לדעות מסויימות מגיל קטן(בעיניי לפחות), דברים כמו שיעורי תנ"ך ושל"ח יכולים לקבל אישור מהורים רבים אבל תוכניות של שיעורים אחרים זה פשוט פוטנציאל לאסון.
אתה יכול ללמוד אינטראקציה עם אנשים בבית ספר, עבודה בצוות ודברים כאלה.. את שאר הדברים אין לו ממש איך ללמד אותך, לכל אחד דרך שלו בעולם הזה, ולתפור תוכנית שתתאים לכולם זה כמו להלביש כלב תחפושת של בן אדם, לא ממש יעבוד.
אנונימי
ג) בבית ספר שלי, כשלמדתי היה שיעור בשם "חינוך פיננסי", אני אשקר לך אם אגיד שאני או מישהו אחר למד שם משהו, הבית ספר לא יודע ללמד את זה, זה עוד כסף מהארגונים השונים לארגן מורים, ואז להוסיף שעות לילדים שגם ככה עייפים וגם ככה יוכלו ללמוד את זה בהשכלה גבוהה. אני לא בטוח שבית ספר יצליח ללמד כלכלה כמו שצריך, אולי כמגמה, אבל אני לא חושב שזה שיעור שיצליחו לתת לכולם.
גם להתחיל ללמד מאקרו ומיקרו כלכלה נראה לי לא פרקטי לתיכון.
בהחלט יש מקצועות שהייתי מבטל אבל לא אביע את דעתי לגבי זה.

אבל כן אני חושב שזו המטרה, להכין אותך להחכים באמת, לתת לך אופציות לראות תחומים שונים במגמות ולבחור את המסלול הפרטי שלך. האם בגרות הופכת מישהו חכם בהרבה ממישהו ללא בגרות? אני קצת בספק.. מדבר בתור אחד עם ממוצע 110 עם בונוסים... אני לא חושב שאני חכם ואני עוד יותר לא חושב שהבגרות היא בהכרח אינדיקציה טובה לחכמה. אולי לכוח התמדה והקרבה, כן.. אבל חכמה? לא נראה לי..

אני לא בטוח אם זה מטופש. הרי אתה צריך בסיס מסוים כדי ללמוד לתואר, אתה לא יכול לצפות מאוניברסיטה להתחיל איתך מטבלת הכפל או חיבור וחיסור, במיוחד פרופסרים ממורמרים שרוצים להמשיך את המחקרים שלהם ולא ללמד בני 20 למיניהם.
אנונימי
אולי זו גם הייתה מטרה, אבל היא או שאיננה הייתה מעולם או שהתנדפה עם הרוח עם התחזקות חשיבות המבחנים.

אני חושב שהרעיון מאחורי בית ספר, זה לגדל דורות חדשים של משכילים בהשכלה גבוהה בצורה המהירה ביותר והיעילה ביותר, כך שזו תהיה השקעה שתשתלם למדינה, יש סיבה שהחינוך הוא חובה וחינם אתה יודע... אני לא חושב שהמטרה היא להפוך את כלל האוכלוסייה ליותר חכמה. לצערי, אני חושב שזה אפילו בלתי אפשרי.

אני למשל, לא מצליח לדמיין איך להפוך את כלל האוכלוסייה ליותר חכמה זה פרקטי, אם מישהו יצליח, שאפו, אבל במציאות, יש המון בתי ספר, יש המון מורים אבל אולי לא מספיק. האיכות שלהם והרצון שלהם ללמד גם לפעמים פשוט לא מתאים. הדבר היחיד שגרם לי להוציא את הממוצע שהוצאתי היה החלום ללמוד באוניברסיטה כשאגדל.

לחבר מהכיתה שלי שלפני שהגיע לעיר שלי, למד במקום יותר נידח, לא הייתה גישה אפילו לכיתה של 5 יחידות מתמטיקה, הכריחו אותו ואת שאר התלמידים ללמוד 4 או 3. זה פשוט לא מציאותי להפוך את כולם לחכמים יותר לדעתי, לפחות לא עד בוא vr משוכלל יותר.

חלק נכבד כאן אפילו לא מעוניין ללמוד מקצועות ליב"ה, להיות מעצמה מהראשונות בעולם זה קשה עד בלתי אפשרי במדינה הזו.
אנונימי
אני לא ממש יודע אל אילו כלים אתה מדבר, והאם זה אפשרי. ולהגיד תוכנית טובה או שינוי משמעותי זה די מילים באוויר...
וגם אם זה אפשרי, האם זה יכול לחול על כל המדינה ולא רק על המרכז?

בצורה המהירה והיעילה ביותר התכוונתי לצורה שחוסכת הכי הרבה כאבי ראש לח"כים ומבזבזת כמה שפחות כסף ממה שזורקים לה.

זו הבעיה כשפוליטיקה שולטת במדינה ולא מומחים, המדיניות לא רצינית מדי, כל פוליטיקאי מכניס שינוי קטן כדי להגיד "הייתי פה, עשיתי משהו" וזה לא תמיד עובד. וזה בהחלט קשה מאוד לשנות את מערכת החינוך, במיוחד כשהמוטביציה לעשות את זה לא גבוהה, מי רוצה עוד עבודה לעצמו? אנחנו עצלנים.
אנונימי
האנשים לא איכותיים בהכרח, כסף לא הכי רב שמחולק לכל כך הרבה מקומות שבאיזשהו שלב אתה מטיל ספק כמה כבר כולם מקבלים, מקומות...? ידע...אהמ, אני לא בטוח לגבי זה.
חוזר לעניין שישראל לא הכי חזקה בידע, או ברצון בו, וזה יהיה רק יותר גרוע ככל שהשנים יעברו כשאחוזי האוכלוסייה ישתנו דרמטית.
בהחלט המון אומרים שהמערכת לא טובה אבל אף אחד לא מציע דרך לשפר, או פועל פוליטית בשביל זה, וגם אז למי יהיה אכפת מזה כשהכל בחוץ זה "רק ביבי" או "רק לא ביבי" למיניהם.
אנונימי
בהחלט.
חלק מהידע שיש לבני האדם לא תואם לקריטריוני האמונה ולכן יצונזר עם הזמן כמו שהוא כבר מצונר או נלעג במקומות מסויימים.
כן, יש ידע נרחב בינתיים בערך. אבל האוכלוסייה שמתעסקת בזה תצטמצם ביחס לאוכלוסייה שלא עם הזמן ועם זה, התחרותיות שלנו עם שאר האומות. וכשנפגר גם בכלכלה וגם בחקר מאחורי אחרים, יהיה לנו יותר גרוע.
עזוב, אני מאוד מאוד עייף, וכבר התחלתי לכתוב מתסכול ודאגה שאני לא מבין מאיפה צצו בכלל. בוא נסיים את הדיון הזה כאן בבקשה.
היה כיף לדבר איתך, לגבי הבתי ספר שנסגרו זה באמת חבל, אבל אולי אחד יצליח לשרוד מתישהו.
טוב, לילה טוב אחי.
אנונימי