28 תשובות
הוא לא ציווה אולי המליץ ומה אכפת לכולם מה הם שומרים או לא בעיה שלהם
שואל השאלה:
אכפת מאוד. כי אין שום חובה לשמור שבת או להניח תפילין על פי הרמב"ם. זוהי לא היהדות האמיתית.
מה אתה דפוק יש חובה נראלך שרק אתה יודע מה זה היהדות האמיתית וכול השאר טיפשים שמקימים חוקים שלא קיימים
שואל השאלה:
אני דפוק? אתה בטוח שאתה למדת אי פעם הלכות של התורה? אתה יודע בכלל על מה אתה מדבר?
כעע חחח למה מי אתה ומה זה ההכללות האלה היהודים כופרים
*צריך להניח תפילין... ואני לא אחת של מקורות ובכלל תפילין זה כתוב בתורה לטטוטפות על עיניך משו כזה
שואל השאלה:
תודה על התיקון, אבל הכל זה פרשנויות של רבנים מודרניח
לא ממש.. זו מסורת של אלפיים שנה
שואל השאלה:
נכון אבל היהודים היום גם ככה כופרים, אז אין צורך להניח תפילין.
לאיזה מגזר אתה מתכוון ולמה אתה מכליל
שואל השאלה:
אני מתכוון בעיקר ליהודים בארה"ב. וגם בארץ המצב על הפנים, הם רחוקים מאוד מללכת בדרך הרמב"ם וכל מה שהם עושים זה רק למראית עין.
שיט אתה הורג אותי... התכוונתי מה הדתיים היהודים בכללי המסורתים החרדים איזה מגזר או שאתה סתם מכוון לכול אחד
שואל השאלה:
אני לא סתם מכוון לכל אחד. האמת היא ש99.99% מהיהודים לא הולכים בדרך הרמב"ם.
חחח מי אתה ומאיזה כוכב נפלת עלינו היהודים הרשעים שלא אוכלים את הפחמימות לפני החלבונים בארוחה? תן קצת רקע שאני אבין עם מי אני מדברת
שואל השאלה:
את מדברת עם רמב"מיסט כמו שאת רואה בכינוי....
אהה מאיפה הידע הלקוי הזה
לשמור שבת זה מדאורייתא וזה מעשרת הדיברות , ההמלצות של הרמבם חשובות מאוד אבל אין קשר אחד לשני ... בן אדם יכול לבחור אם לאכול חלבונים לפני פחמימות זה רק המלצה ומשם זה בחירה שלו לעומת זאת שבת זה מצווה, חובה על כל יהודי
חוץ מזה שהיום לא כולפ פוסקים על פי הרמב"ם.התימנים וחלק מהספרדים הולכים ע"פ דרכו
הרמבם לא יכול לדחות או לערער על מה שכתוב בתורה (בראשית שמות ויקרא במדבר דברים) וכל מה שכתב בקשר לדברים בריאותיים היו בגדר המלצה בלבד .ואם אתם תוהים הוא גם כתב שחובה להניח תפילין לשמור שבת כשרות וכולי... (אני בחור דתי אז לשאול אם למדתי את זה זה יהיה מגוחך)
אין מה להשוות בכלל. להניח תפילין כל יום חול ולשמור את השבת - זה חיוב מן התורה, לאכול פחמימות - זה לא איזה חובה או משהו.
אחי אתה מדבר שטויות עשה טובה פתח ספר תנך ותתחיל להכניס למוח פסוקים מהתורה
אולי מספיק להכפיש את שמו של הרמב"ם?
להגיד לך מה הרמב"ם כתב על מי שמחלל את השבת בפרהסיה?
"שבת ועבודה זרה--כל אחת משתיהן, שקולה כנגד שאר כל מצוות התורה; והשבת -היא האות שבין הקדוש ברוך הוא ובינינו, לעולם. לפיכך כל העובר על שאר המצוות - הרי הוא בכלל רשעי ישראל; אבל מחלל שבת בפרהסיה - הרי הוא כעובד עבודה זרה--ושניהם כגויים לכל דבריהם" (משנה תורה, הלכות שבת, פרק ל,הלכה טו).
קודם כל, לפי מה שידוע לי, הרמב"ם לא אמר שאוכלים את הפחמימות לפני החלבונים, ואם כן תשלח לי בבקשה מקור.

במשנה תורה, ספר המדע, הלכות דעות, פרק ד', הלכה ט' כתוב:
" [ז] כשירצה אדם לאכול בשר עוף ובשר בהמה כאחד, אוכל בתחילה בשר העוף; וכן ביצים ובשר עוף, אוכל בתחילה ביצים; בשר בהמה דקה ובשר בהמה גסה, אוכל בתחילה בשר הדקה: לעולם יקדים אדם דבר הקל, ומאחר הכבד."

כלומר, על פי הרמב"ם, על האדם לאכול קודם כל את המזון שהוא יותר קל לעיכול, ורק אחר כך את האוכל שיותר קשה לעיכול. הרמב"ם נתן שתי דוגמאות לכך: אם אדם אוכל בשר עוף ובשר בקר, עליו לאכול קודם כל את בשר העוף, כי הוא קל יותר לעיכול. עוד דוגמה שהרמב"ם נתן היא על ביצים ובשר עוף. במקרה כזה, יש לאכול קודם ביצים, ואז את בשר הבקר, כי הביצים יותר קלים לעיכול.

כלומר, מכאן ניתל להבין שהכוונה של הרמב"ם היא לאכול קודם את האוכל שיותר קל לעיכול.

הרמב"ם לא שמר שבת ולא הניח תפילין כי "זו לא היהדות האמיתית"? אתה בטוח בזה? אל תשכח שהוא גם היה רב גדול. מעניין אותי אם הוא לא שמר שבת, למה הוא כתב ספר שלם על זה? מוזמן לקרוא את משנה תורה, ספר זמנים, הלכות שבת ולהחליט אם הוא שמר שבת או לא, אין סיבה שהוא יכתוב ספר הלכות אם אין בזה צורך, כי "לא צריך לשמור שבת".

אה כן, מה עם תפילין? מוזמן לקרוא את הספר משנה תורה, ספר אהבה, הלכות תפילין ומזוזה וספר תורה ולהחליט בעצמך.

יותר מזה, יודע כי הרמב"ם לא חרג בהלכתיו מהגמרא. בגמרא, מסכת ראש השנה, י"ז, א' כתוב:
"פושעי ישראל בגופן מאי ניהו אמר רב קרקפתא דלא מנח תפלין."
מאי ניהו = מי אלה? דלא מנח תפילין = שלא מניח תפילין. תחבר הכל ביחד. נראה לי שהעמדה שלו דיי ברורה.

שלא נדבר על זה שאין שום חיוב הלכתי לגבי צורך האכילה אלא רק המלצות מבורכות.

תתבייש לך שאתה ככה מכפיש אותו. הרמב"ם ממש לא פסק שלא להניח תפילין או לשמור שבת, זה חיוב דאורייתא!
שואל השאלה:
הרמב"ם לא פסק שצריך להניח תפילין. זה הכל פרשנויות של אנשים אחרים. כל מה שצריך לעשות זה להיות אדם טוב לסביבה, להתנהג בכבוד לאדם אחר ולשמור על תזונה נכונה ואואח חיים בריא. התורה מתסכמת ב"אהבתך לרעך כמוך".
הוא גם לא פסק שלא צריך להניח תפילין.

כתבת בביו שלך "הולך לפי הדת היהודית לפי משנה תורה לרמב"ם"

במשנה תורה, ספר אהבה, הלכות תפילין ומזוזה וספר תורה, לפי הביו שלך אתה הולך לפי מה שכתוב שם, מפורט כל הלכות הנחת התפילין.

לדוגמה, בפרק ד', הלכה א' כתוב:
" היכן מניחין התפילין: של ראש--מניחין אותן על הקודקוד, שהוא סוף השיער שכנגד הפנים, והוא המקום שמוחו של תינוק רופס בו; וצריך לכוון אותן באמצע, כדי שיהיו בין העיניים, ויהיה הקשר בגובה העורף, שהוא סוף הגולגולת."

בתור אחד שהולך לפי משנה תורה, כתוב כאן במפורש את המיקום של הנחת התפילין, מה שאומר שאתה גם מחוייב להניח תפילין. למה שהוא יכתוב סתם הלכות? לקישוט?

ושים לב שהרמב"ם לא חרג מהגמרא ובגמרא גם כתוב שצריך להניח תפילין, מה שאומר שהרמב"ם לא פסק לא להניח תפילין. התורה יותר מורכבת ממה שאתה חושב.

אגב, במשנה תורה יש הלכות על שבת, בתור אחד שהולך רק לפי משנה תורה, אתה גם מחוייב בשמירת שבת, זה כתוב שם. יש עוד הרבה דברים שכתובים שם, אז אתה מחוייב בעוד הרבה דברים.

שים לב שהתעלמת מרוב הדברים שכתבתי.

אני מכבד שזו הדרך שבחרת, למרות שאני לא מסכים איתך, אבל לפחות תלמד אותה טוב שכן תזכה להרוויח כמה מצוות, ואל תכפיש את שמו.
שואל השאלה:
אבל התפילין של פעם זה לא אותו התפילין שמשתמשים בו היום, הכוונה שונה לגמרי
תפילין זה תפילין, אל תתחמק.
כתוב לך במשנה ברורה שלפיה אתה הולך שצריך להניח את התפילין על הראש, במיקום ספציפי. אתה יכול לעשות את זה היום, אז תעשה, הרי אתה הולך לפי מה שכתוב שם.

במשנה ברורה, לפיה אתה הולך, בספר אהבה, הלכות תפילין ומזוזות וספר התורה, פרק ג', הלכה א' כתוב:
" שמונה הלכות יש במעשה התפילין, כולן הלכה למשה מסיניי; לפיכך כולן מעכבות, ואם שינה באחת מהן, פסל. ואלו הן: שיהיו מרובעות, וכן תפירתן בריבוע, ואלכסונן בריבוע, עד שיהיה להם ארבע זווייות שוות; ושיהיה בעור של ראש, צורת שין מימין ומשמאל; ושיכרוך הפרשייות במטלית; ושיכרוך אותן בשיער על המטלית, ואחר כך מכניסן בבתיהן; ושיהיו תופרין אותם בגידין; ושעושין להן מעברת מעור החיפוי שתיכנס בה הרצועה, עד שתהא עוברת והולכת בתוך תובר שלה; ושיהיו הרצועות שחורות; ושיהיה קשר שלהן, קשר ידוע כצורת דאל."

נראה לי שהיום בבוקר הנחתי תפילין שתואמות בדיוק להלכה הזאת. כלומר, תפילין כאלו קיימות גם בימינו ואתה מחוייב להניח.

שים לב שאתה עדיין מתעלם מרוב מה שאני כותב לך. ועוד משהו, כל מה שאני כותב לך זה מעיון קצר מאוד בספר משנה תורה, פשוט תקרא אותו.
רוב מהשולחן ערוך על הרמב"ם וכל היהודים הדתיים הולכים על פי שולחן ערוך אז כל היהודים הדתיים הולכים אחרי הרמב"ם