52 תשובות
תהליך בלתי הפיך?
אחי לא הגזמת קצת?
אנונימי
זה באמת בלתי הפיך, אבל זה לא פוגע
מסכים עם מה שכתבת אבל זה כן משהו שנראה לי חשוב. למרות שלרוב החילוניים המסורת הזאת באה אוטומטית
כי זה סך הכל מנהג דתי, שמשמר מסורת. זה שונה בהרבה מעכשיו ללכת ל3 תפילות כל יום
שואל השאלה:
זה תהליך בלתי הפיך שפוגע במיניות של הבן אדם. ואם הילד גודל ומתחרט על זה - הוא לא יכול לעשות כלום בקשר לזה.

עכשיו כן, זה פוגע בקטנה ולא בצורה דרסטית.
אבל אם כבר בוחרים משהו מהיהדות לשמור עליו, אי אפשר ללכת על איסור לשון הרע, הכנסת אורחים, משהו בסגנון?
1. זה מה שסבים שלנו מתו בשבילו בשואה
2. רפואית, לא לעשות ברית מילה זה מאוד לא בריא כי מה שנשאר שם מזיק.
3.מי אתה שתקבע שזה לא מוסרי?
שואל השאלה:
1. לא נכון בכלל. הסבים שלנו מתו בשואה כי הם היו יהודים. גם מי שלא שמר על מסורת, וגם מי שכן - מת בשואה.
ואפילו אם אתה צודק (ואתה לא) - זה לא סיבה לשמור על דבר חוסר פואנטה.

2. תקרא קצת מחקרים ונתונים ותחזור אליי, טוב אחי?

3. לחתוך לילד חתיכה מהגוף בלי שהוא מסכים זה לא מוסרי. אני מבין שאתה לא מסוגל להבין מה הבעיה בזה כי גדלת בחברה שחינכה אותך שזה כן, ובגלל זה אני לא רוצה להתווכח עם בן אדם מאמין על הנושא הזה. השאלה שלי מכוונת לחילונים שלא מאמינים.
שטויות. הילד לא מרגיש את זה אפילו, ואין לזה שום אפקט לחיים שלו אחרי, חוץ מהשפעות טובות.
אחת הסיבות הידועות למה עורלה לא בריאה, זה כי לכלוך יכול להצטבר שמ ולגרום לזיהום ודברים אחרים.
שוב, ברית מילה זה מה שעושה אותך ליהודי, אפילו אם אתה לא דתי אז לפחות בצורה לאומית. זה נכון שהנאצים טבחו גם באלו שלא עשו ברית מילה, אבל אלו לא היו הרב והשנאה שלהם הייתה כלפי היהדות עצמה. להתנגד ללאום היהודי שלך ככה בהחלט מזלזל ולא מכבד את מה שאבותייך עברו בשואה.
כי אנחנו יהודים. וזה כן מוסרי. ולא, אין שום נזק מזה.
1. זה כן נכון, זאת המסורת שלהם
2. תקרא אתה מחקרים ונתונים...
3. אתה ההורה שלו, הוא רק נולד. אתה תחליט, והייתי חילוני עד כיתה ג ואז המשפחה שלי חזרה בתשובה (למזלי) רוב המשפחה המורחבת שלי חילונייה לגמרי, וישלי אפילו צד גוי מפולין...
happy soviet man
מסכים איתך בכל מילה
אני אומר שאם כבר עושים שיעשו בבית החולים, עם הרדמה מקצועית, לא יין, רופאים מוסמכים, לא רב, ובלי הקהל שמצתופף סביב התינוק באמצע ניתוח.
אנונימי
^ יש גם לא יהודים שעושים את זה אז זה לא סממן ייחודי ליהודים וזה פשוט שרירותי, באותה מידה לשים כיפה על הראש או לשמור שבת יכל להיות סממן של יהודי או התלתלים שיש לחרדים.
אנונימי
כי זה רפואי זה למה נוצרים ומוסלמים וכולם עושים כי הם לא עושים זה יכול לגרום למחלות...
אין לי מושג בחיי מנהג פגאני שהשתרש יותר מידי חזק ביהדות
בתלמוד (שבת קל ע"א) יש תשובה על כך:
"ר"ש בן אלעזר אומר: כל מצוה שמסרו ישראל עצמן עליהם למיתה בשעת גזרת המלכות, כגון עבודת כוכבים ומילה - עדיין היא מוחזקת בידם, וכל מצוה, שלא מסרו ישראל עצמן עליה למיתה בשעת גזרת המלכות, כגון תפילין - עדיין היא מרופה בידם".

אתה רואה שההסבר הוא רוחני.
אפילו ההתנהגות של חילוניים מוכיחה את זה. (מצות מילה מוחזקת אצלם בזכות מסירות נפש של אבותם).
כינוי מקורי בתכלס, ממש לא כולם עושים את זה (הנוכרים), אבל עם ישראל - כן. אשריהם ישראל!
שואל השאלה:
תוצאה ייאי ידעתי שתענה לי מתישהו :)
אני מעריץ שלך ^^
סתם שאלה... השמועות שאתה מתנדב בחוש"ן נכונות?
צודק
צביעות מסויימת שנשארה במסורת
כי זה מה שהכי קל
אנונימית
לא צריך להעריץ אותי, אלא רק את בורא עולם.
אתה שאלת שאלה ומחפש למצוא תשובה חילונית אליה. לא חושב שתמצא, אבל תשובה רוחנית - כן. אתה לא חושב שזה ההכוהח שיש השפעה רוחנית לעמישם שלנו (מסירות נפש של אבותינו השפיעה מבחינה רוחנית שמצות מילה מוחזקת היא אצלנו)?

לדבר האחרון: נראה לך שאני אתמוך בעוברי עבירה במקום לתמוך בהם? איך הגעת לזה?
אין על נבורא עולם (שהוא ודאי 100%). זה פסוקים מפורשים בנ"ל במקומות רבים.
"אֵין כָּאֵל, יְשֻׁרוּן: רֹכֵב שָׁמַיִם בְּעֶזְרֶךָ, וּבְגַאֲוָתוֹ שְׁחָקִים" (דברים לג, כו).
"וְאֶל מִי תְדַמְּיוּנִי, וְאֶשְׁוֶה", - יֹאמַר, קָדוֹשׁ" (ישעיה מ, כה).
" אֵין קָדוֹשׁ כַּיהוָה, כִּי אֵין בִּלְתֶּךָ; וְאֵין צוּר כֵּאלֹהֵינוּ" (שמואל א ב, ב).
אני מסכימה לגמרי עם שואל השאלה.
אנונימית
כי זה תהליך פשוט
אנונימי
אי אפשר לאחר את מה שה' צוה לעשות בגיל 8 ימים.
לגבי הנאה מינית: על פי דעת הרמב"ם במורה נבוכים - זאת בדיוק הסיבה - למעט את ההנאה המינית, כדי לקדש אותנו.
ברית מילה מעבר לתהליך דתי הוא תהליך ברחא מאוד ששומר על האיזור אם בא לך אתה יכול לבדוק זה מקום שסופג נטו חיידקים ולא מעבר
אם נדבר על זה בדיבור דתי זה משהו שמשייך אותך כמובן שזו בחירה שלך אם לעשות את הדבר הזה לילדים שלך לפי דעתי יש דברים שלא תמיד מבינים ועושים ואם אתה שואל בקשר לדבר של למה נתפסו בזה אז יש דברים שהם פשוט בסיס לבית יהודי מינימלי ברית מילה בר מצווה וכו אם עדיין לא מצאת את מה שאתה רוצב לשמוע לא יודעת מה יש לי עוד להגיד על זה
ברית מילה לא פוגע בתינוק לטווח הארוך , להפך זה יותר בריא .
אין משמעות לרצון של הילד (למרות שילד יהודי נורמלי כן אמור לרצות את מה שה' רוצה) שמדובר ברצון ה'.
מסכן מי מחשפש להגיבר אצלו הנאה מינית במקום לעשות את ההפך (עיינו בשולחן ערוך, אורח חיים, סימן רמ וכן באבן העזר, סימן כה).

יש סיבה למה ה' מוה אותנו על המילה. הוא ברא אותנו ולא הטבע.
לא אמרתי לחתוך, חס וחלילה לגמרי את איברי המין, להפך זה אסור. אחרי הכל, ה' כן רוצה שנתעסק בפריה ורביה, אבל בקדושה ולא לשם הנאה עצמית.
זה לא פוגע זה גם יותר בריא ואסתטי , חוץ מזה זאת מסורת ואמונה אל תתערבי לאנשים שבוחרים לעשות את זה לילדים שלהם .
תחליטי מה לעשות עם שלך....
זה באמת בריא, יש עשרות מחקרים על זה. אל תגזימי.
ברית בין הקדוש ברוך הוא לעמ"י, משהו בסיסי שיהודים צריכים לעשות.
כי אנחנו עם קדוש שמכבד את הדת שלו חוץ ממך ועוד כמה כמוך
אנונימית
שואל השאלה:
וואו אנונימית
אני... כאילו... התשובה שלך הכאיבה לי. וגרמה לי להתעורר.
אני גם רוצה להיות חלק מהעם שלי.
אני חושב על להתחיל להתחזק עכשיו.
איזה יופי
אנונימית
^זה לא, יש חובה לכל אדם להאמין באלוקים ובפרט ליהודי. מה המצוה הראשונה בספר המצוות לרמב"ם?
שואל השאלה:
אהה אני יודע!
המצווה הראשונה בספר המצוות לרמבם:
שנאמין שיש (שם) עילה וסיבה, שהיא הפועל לכל הנמצאים.
וזהו אמרו יתעלה: "אנכי ה' אלקיך" (שמות כ, ב ודברים ה, ו).

כלומר, להאמין בא-ל!
^שולט בחומר.
אנונימית
other me, אתה לא רציני נכון? חח, פשוט אין מצב שאתה תאמין.
בכל מקרה, אני מסכימה איתך, ברית מילה זה דבר נוראי, שתכלס לא באמת עוזר לבריאות.
אנונימית
שואל השאלה:
בטח שאני רציני
אפילו נתתי לאנונימית פרח
את באמת חושבת שאני אתן למישהי פרח בצחוק?
שואל השאלה:
חוץ מזה, אני רוצה שתסבירי לי איך זה הגיוני שאני אצחק או יגיד משהו בציניות ח"ו?

הרי כתוב בבירור במדרש!
"כל אדם שיש בו ליצנות אין דנים בגיהנום תחילה אלא הוא"

במיוחד יש להיזהר מליצנות, מה שמכונה היום "ציניות", כי זוהי וודאי תכונה רעה, המאפיינת את קורח, שלץ היה, ו"כל ליצנותא אסורא, חוץ מליצנות עבודה זרה" - כלומר, להתלוצץ על הרשע והכפירה, מותר, אך כמובן שאסור להתלוצץ על עבודת ה'.

אז תסבירי לי איך זה בדיוק הגיוני שאני אעשה צחוק מעבודת ה'?
הרי אסור להתייחס לנושא הזה בציניות...
אוקיי, אתה מתחיל להפחיד אותי, אני לא מוכנה לאבד תשובות טובות שלך פה, בבקשה תגיד לי שזה בצחוק
אנונימית
שואל השאלה:
הסברתי להלן מה היחס שצריך להיות ליהודים כלפי צחוק ^
אני באמת מתחילה לפחד
אנונימית
שואל השאלה:
יהודי לא צריך לפחד
"לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה, מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם"
(תהילים, צ"א, ה')
להתחיל להיכנס לפאניקה עכשיו?
אנונימית
שואל השאלה:
במקום להכנס לפאניקה
תכנסי רגע לקיר שלי
השארתי לך שם הודעה חשובה :)
תדמיין אותי מחייכת מאוזן לאוזן xd xd
אנונימית
שואל השאלה:
יהודי לא יכול לדמיין דברים ח"ו
הרי כתוב בגמרא בסנהדרין (כו) "מחשבה מועלת אפילו לדברי תורה"
ואם אי אפשר לדמיין דברים בשביל דברי תורה, קל וחומר שאסור לדמיין דבר סתמי. ועוד אישה מחייכת ח"ו היו"צ!
שואל השאלה:
טוב חלאס אני חושב שכולם מיצו את הרעיון :)
סתם בשביל לדעת, אלו לא באמת ציטוטים נכון?
ואתה כרגע קראת לי דבר סתמי? xd
אה, וכמובן, איך העזתי לכתוב בכלל משהו, הרי אני אישה... אני כל כך מצטערת, מבקשת מחילה וסליחה.
אממ, וכן זה מיצא. בכל מקרה לילה טוב
אנונימית
שואל השאלה:
כל הציטוטים שהבאתי אמיתיים לגמרי :)
(מקרא, תלמוד, ראשונים, אחרונים, וכו')
לילה טוב ^^
אנונימית, בתור מי שמבין ויודע להתסכל במקוורת, אני אומר שהציטוטים הם אמיתיים לגמרי.