12 תשובות
המחשבה מאחורי שמירת נגיעה זה שמנגיעה קטנה של כיף, זה יכול להתגלגל לחיבוק, מחיבוק לנשיקה, מנשיקה לעוד דברים ובסופו של דבר ליחסי מין, ואנשים רוצים למנוע את זה מראש ומלכתחילה לא להיכנס לזה.
כל אחד והגישה שלו לחיים,
הם מאמינים שהחיבור הרגשי הוא הכי חשוב וזה מה שעושה להם טוב, אז אני תומך, גם אם אני ממש לא מסכים.

לתגובה הראשונה, לקרוא לאחרים טיפשים רק כי הגישה שלהם לחיים היא שונה, רק מעיד על כמה כינוי הגנאי הזה תקף אך ורק כלפיך.
שומרים נגיעה בגלל שאם גבר יכיר אישה הוא יתאהב בה לא מהמגע או מהמשיכה שלו כלפי הגוף שלה וכך והם יוכלו לבנות את הקשר שלהם מבחינה רוחנית
שואל השאלה:
אני בעד דרך החיים הזאת ומנסה להתחזק אבל יש איסורים שאני לא מבינה הרי מגע זה הדבר הכי בסיסי שיש ולא כל מגע הוא מגע מיני
אנונימית
אני מסכימה איתך, אבל טוענים שכל מגע של חיבה יכול בסופו של דבר להוביל אותך למגע מיני ולכן אסרו לגעת מגע של חיבה באופן כללי.
תפיסת עולם של חלק מהאנשים..
אני לא מתחברת לזה בשום צורה
כולנו מכירים את הרגע הזה שאתה לוחץ יד למישהי שנראית סבבה בעיניך ואז פתאום נוצר איזשהו קליק כזה והיצר מתחיל לפעול ואתה נדלק עליה.. ברור שהמגע הזה לא עשה את הכל, אבל הוא הגביר משהו קיים, גרם ליצר לעבוד עוד, לכן יש מגבלה כזאת בהלכה, מנסים שכמה שפחות יווצר מצב של יצרים והידלקויות, בתכלס זה לא מונע הרבה השמירת נגיעה אם נותנים לעיניים לשוטט לאן שבא, המגע הקטן הזה יוצר עוד משיכה אבל לא יוצר אותה. (נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד).
כי מדבר כזה קטן זה יכול להמשיך הלאה לכן נזהרים
יש כל כך הרבה יתרונות לשמירת נגיעה. (זה לא מסתכם רק ב-"אי עבירה של משהו גדול יותר")

רציתי לרשום בעצמי, אבל מצאתי אתר שמסכם את מה שרציתי לומר. ממליצה לך לעיין.

בכללי, יש הרבה מקורות על זה והסברים יפים שאת יכולה למצוא. לדוגמא, באתר כיפה.
חיבוק זה פשוט צמוד כזה אז זה עוד מובן
לחיצת יד אין לי מושג למה אסור זה כלום לדעתי אבל אדק
שמרית נגיעה שומרת על הייחודיות של המגע. ההלכה מכירה בכוח של המגע ויודעת עד כמה הוא יכול לקרב, לכן ההלכה מגבילה אותנו בשמירת נגיעה כדי שלא נגיע למצב ח"ו של קרבה למישהו שאין לנו כוונות לחיות איתו, וזה כדי שנוכל לחיות בעתיד עם הבעל/האישה וזה יהיה הדבק של מערכת היחסים הזאת.
המגע גורם לנו לאבד את האובייקטיביות בנוגע לקשרים מסויימים, נותן תחושה טובה(שהרבה פעמים מתעתעת וגורמת נזק בעתיד)
וזה ממש בקצרה על קצה המזלג, אני מציעה לך לקורא על זה יותר ועל החשיבות של זה, אני יכולה להעיד על עצמי שתחילה פקפקתי בהלכה הזאת ויום אני יודעת שזה הדבר הנכון לעשות, ושלמה עם ההחלטה
כי זה יכול להתחיל מכיף וחיבוק ולהידרדר למקום שמי ששומרת או שומר נגיעה לא רוצים בזה.