156 תשובות
שואל השאלה:
1. אכן לחיות - זה לא בהכרח נח, אבל זה משתלם (השכר הסופי, אלא שצריך לעמוד בתנאים).
2. אז מי? מי מקור החיים אם אל הקב"ה? "וכי בשופטני עסקינן?" (בבא מציעא מ ע"א).
1. אכן לחיות - זה לא בהכרח נח, אבל זה משתלם (השכר הסופי, אלא שצריך לעמוד בתנאים).
2. אז מי? מי מקור החיים אם אל הקב"ה? "וכי בשופטני עסקינן?" (בבא מציעא מ ע"א).
שואל השאלה:
1. יש הגיון לחשוב שבאנו לעולם הזה ולמות?
2. קרו מעצמם? (אם קרו בכלל.)
1. יש הגיון לחשוב שבאנו לעולם הזה ולמות?
2. קרו מעצמם? (אם קרו בכלל.)
אתה צודק במה שכתבת, מסכימה איתך.
קיבלנו חיים.. זו המתנה הכי גדולה שקיבלנו!
קיבלנו חיים.. זו המתנה הכי גדולה שקיבלנו!
שואל השאלה:
1. הרמח"ל ב"מסילת ישרים", פרק א מסביר למה זה לא הגיוני לחשוב ככה, אבל בשביל להקבל את זה - את צריכה להאמין בכך שהקב"ה - הוא טוב ורחמן (ואין סיבה לחשוב מהשהו אחר). אז יש פה קצת טענה מעגלית
2. יש דברים שהמדע לא יודע להסביר. לא כל דבר יש תשובה מדעית, ובפרט לדברים רוחניים (נשמה). בכל אופן, המדע יכול לחפש תשובות ואת החוקים שקיימים בטבע, אבל גם להם אמור להיות מקור. מי, אם לא הקב"ה?
1. הרמח"ל ב"מסילת ישרים", פרק א מסביר למה זה לא הגיוני לחשוב ככה, אבל בשביל להקבל את זה - את צריכה להאמין בכך שהקב"ה - הוא טוב ורחמן (ואין סיבה לחשוב מהשהו אחר). אז יש פה קצת טענה מעגלית
2. יש דברים שהמדע לא יודע להסביר. לא כל דבר יש תשובה מדעית, ובפרט לדברים רוחניים (נשמה). בכל אופן, המדע יכול לחפש תשובות ואת החוקים שקיימים בטבע, אבל גם להם אמור להיות מקור. מי, אם לא הקב"ה?
אתה צודק
פשוט אנחנו כבני אדם תמיד מוצאים חסרונות ודברים להתלונן,ויש כאלה שבכלל לא אוהבים לחיות.
בתור אחת שמאמינה בו אני משתדלת להסתכל על מה שיש לי ולא להתלונן,כי אני ברת מזל שהוא הביא לי חיים.
פשוט אנחנו כבני אדם תמיד מוצאים חסרונות ודברים להתלונן,ויש כאלה שבכלל לא אוהבים לחיות.
בתור אחת שמאמינה בו אני משתדלת להסתכל על מה שיש לי ולא להתלונן,כי אני ברת מזל שהוא הביא לי חיים.
בהחלט קיבלנו את החיים שלנו במתנה, אנשים שמתלוננים לא מסתכלים על כל הטוב שנותן לנו הקב"ה, אני כל בוקר מודה לה' שאני חי.
בגלל זה אני קם כול יום ומודה לאלוהים ולישוע הקדוש שאני חי
על מה המינוסים? ג'יזס
על מה המינוסים? ג'יזס
מסכים איתך, אם כי כאלו שבוחרים לא להאמין לא יוכלו להזדהות עם הדברים הללו
אני לא קיבלת חיים במתנה, קיבלתי אותם במקרה. ולא תמיד הדברים הולכים ומסתדרים אז אני אתלונן, מה הקשר לדת? אני גם לא מאמינה שזה קיים.
אנונימית
וזה בהנחה שהוא קיים. כאן יהיו אנשים שיחלקו עלייך.
חוץ מזה, בכל שיעור תנך ותרבות ישראל, אני לומדת מחדש כמה שפחות להעריך אותו. כמה המעשים והמצוות שלו לא מוצאות חן בעיני (בלשון המעטה)
חוץ מזה, בכל שיעור תנך ותרבות ישראל, אני לומדת מחדש כמה שפחות להעריך אותו. כמה המעשים והמצוות שלו לא מוצאות חן בעיני (בלשון המעטה)
^^^ אנונימית, את כן קיבלת את החיים במתנה, אין דבר כזה "במקרה" הכל בידי שמים, וזה לא בסדר להתלונן כי הקב"ה עושה הכל לטובה, וגם אם לא נראה ככה, יכול להיות גרוע יותר.
אני לא מאמינה בקב"ה.
אני גם לא מבינה, אני בתור אחת שידועה כמישהי מאוד קרובה לקדוש ברוך הוא מזועזעת מאנשים שמזלזלים בעבודת ה כמו הגוף שלו שידוע שרק השומר מלמעלה יצר ולא אמא ואבא כי זה שטויות במיץ עגבניות
בעיניי זה לא במתנה כי אני לא מאמינה ב"קב"ה".
אנונימית
1, בני אדם מסתכלים על הרע
2, אני לא מאמין באלוהים ובאמת שלך
3, לדעתי החיים זה לא מתנה
2, אני לא מאמין באלוהים ובאמת שלך
3, לדעתי החיים זה לא מתנה
אנונימי
כי הוא לא קיים. זכותי להאמין במה שבא לי ואין לך מה לעשות עם זה.
תנו לי כמה מינוסים שבא לכם, זה מענג אותי.
תנו לי כמה מינוסים שבא לכם, זה מענג אותי.
אבל אלוהים לא קיים אז מה שרשמת בכלל לא רלוונטי.
תוצאה אתה צריך להבין שלא כולם מאמינים באלוהים ואתה לא יכול לשנות את הדעות של כולם בנוגע לזה
ולא, לא קיבלנו את החיים במתנה מאלוהים כי הוא לא קיים, הוא לא יצר אותנו
ולא, אין סיבה להעריך מישהו שלא קיים לדעתי
ולא, לא קיבלנו את החיים במתנה מאלוהים כי הוא לא קיים, הוא לא יצר אותנו
ולא, אין סיבה להעריך מישהו שלא קיים לדעתי
שואל השאלה:
רמב"ם המלך, אין מקום ל"אם" עניתי על זה ומחקו את זה.
רמב"ם המלך, אין מקום ל"אם" עניתי על זה ומחקו את זה.
החיים שקיבלנו במתנה זה הסיבה הכי טובה להודות להקב"ה ולהעריך אותו.
חמודים
החיים זה לא מתנה
החיים זה גיהנום של חוקים כללים וסבל
עם קצת אור
החיים זה לא מתנה
החיים זה גיהנום של חוקים כללים וסבל
עם קצת אור
אנונימי
כי יש אנשים שכל כך רע להם שהם לא מוצאים על מה להודות אז במקום לשפוט תודה לאלוקים שאתה לא במצב הזה
שואל השאלה:
איך אפשר להסביר פה משהו אם מוחקים את זה? מה זה הדברים האלה? איפה מידה כנגד מידה?
1.באתי להסיבר למי מיודעת השאלה.
2. מי שלא מכבד את ה' - לא יכובד.
מי שרוצה כבוד - שיכבד את ה'.
הק הבטיח לאותו אחד כבוד: "כִּ מְכַבְּדַי - אֲכַבֵּד, וּבֹזַי - יֵקָלּוּ" (שמואל א ב, ל).
איך אפשר להסביר פה משהו אם מוחקים את זה? מה זה הדברים האלה? איפה מידה כנגד מידה?
1.באתי להסיבר למי מיודעת השאלה.
2. מי שלא מכבד את ה' - לא יכובד.
מי שרוצה כבוד - שיכבד את ה'.
הק הבטיח לאותו אחד כבוד: "כִּ מְכַבְּדַי - אֲכַבֵּד, וּבֹזַי - יֵקָלּוּ" (שמואל א ב, ל).
ואם החיים הם חיי סבל?
חיי עוני
חיי חולי
חיי התעללות
חיים שבהם הגוף עבר טראומה והנפש עברה אונס?
האם גם אלה שחיו בגרמניה הנאצית ב1939 גם "זכו במתנת החיים" הכל כך גדולה שאתה מדבר עליה?
וכי מה היה חטאם בידיוק שמותם נגזר עליהם? וחטאם של התינוקות הקטנים שהובילו באכזריות לתאי הגזים?
ואתה טוען שכל היהודים שנרצחו בשואה מתו כי חטאו?
לא מסכימה עם הקביעה הזו.
אנשים שנולדים לחיי סבל לא צריכים להעריך תמיד את הכל.
אם היו חוטפים אותי ומנסים לעשות בי מעשי סדום הייתי מעדיפה מותי על חיי. וכן, הייתי מתלוננת.
חיי עוני
חיי חולי
חיי התעללות
חיים שבהם הגוף עבר טראומה והנפש עברה אונס?
האם גם אלה שחיו בגרמניה הנאצית ב1939 גם "זכו במתנת החיים" הכל כך גדולה שאתה מדבר עליה?
וכי מה היה חטאם בידיוק שמותם נגזר עליהם? וחטאם של התינוקות הקטנים שהובילו באכזריות לתאי הגזים?
ואתה טוען שכל היהודים שנרצחו בשואה מתו כי חטאו?
לא מסכימה עם הקביעה הזו.
אנשים שנולדים לחיי סבל לא צריכים להעריך תמיד את הכל.
אם היו חוטפים אותי ומנסים לעשות בי מעשי סדום הייתי מעדיפה מותי על חיי. וכן, הייתי מתלוננת.
אנונימית
להיות יהודי זה סיכוי מאוד נמוך. אתה לא יודע כמה אתה צודק.. יש פעמים שאנשים מתלוננים סתם ויש בצדק, אבל צדק זה צדק ולא על כל דבר קטן צריך להתלונן! (:
^הכל לטובה.
מה קשור? הוא יכול להביעה את דעתו. ^
אנונימי
שואל השאלה:
cy, התפקיד של היהודים - זה להפיץ את האמונה בק"בה. למה אתה חשוב שהקב"ה בחר באברהם אבינו (עליו השלום)? כי הוא הפיץ שאת שמו של הקב"ה בעולם...
cy, התפקיד של היהודים - זה להפיץ את האמונה בק"בה. למה אתה חשוב שהקב"ה בחר באברהם אבינו (עליו השלום)? כי הוא הפיץ שאת שמו של הקב"ה בעולם...
תוצאה, תגיד, אתה מבין שאתה בעצם אומר שלמי שיש דעה שונה משלך, שמתבססת על עובדות רציונליות, לא מגיע כבוד? אתה שומע את עצמך?
ואם אני לא מאמינה באלוהים?
fox, ידעת שהסיכוי להיוולד יהודי גבוה יותר מלזכות בלוטו?
רמב"ם המלך, מה יותר טוב? לזכות בלוטו או להיות יהודי? אתה כבר יודע את התשובה.
fox, אם ישלחו את כל ההורים שלך לתאי גזים, ואותך ישלחו למאסר עולם בתא מבודד בכלא סתם כי החליטו להתנכל אליך, וכל החיים תאכל רק תירס ולחם ויענו אותך בבתולת הברזל כל שני וחמישי - זה גם יהיה לטובה?
נהה מעדיף להודות לאלים אמיתיים כמו בעל-הדד, אשרה, אשתרת, אל ועלין, ים, שחר, שלם, ושאר האלים האמיתיים של הארץ הזו שבראו אותי ואת כל העולם.
אנונימי
ברור שלזכות בלוטו - התשובה ברורה מאליה..
אהה אז אתה אומר שמי שלא מאמין באלוהות הוא לא נורמלי?
הכל לטובה. זה בכל מקרה לא יקרה.. אתה בתור יהודי צריך להבין את זה.
שואל השאלה:
athena, שומע מצויין. לא אמרתי שיש מי שי לו דעה (דעה ליגיטימית) שונה שמלי שלא מגיע לו כבוד (איפה כתבתי דבר כזה?). כתבתי שמי שלא מכבד את אלוקים - הוא בעצמו לא מגיע לא כבוד, כי הכבוד אמרו להיות שייך קודם כל לה', שהוא מלך הכבוד, כמו שנאמר "מִי הוּא זֶה, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד? ה' צְבָאוֹת - הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה" (תהילים כד, י).
athena, שומע מצויין. לא אמרתי שיש מי שי לו דעה (דעה ליגיטימית) שונה שמלי שלא מגיע לו כבוד (איפה כתבתי דבר כזה?). כתבתי שמי שלא מכבד את אלוקים - הוא בעצמו לא מגיע לא כבוד, כי הכבוד אמרו להיות שייך קודם כל לה', שהוא מלך הכבוד, כמו שנאמר "מִי הוּא זֶה, מֶלֶךְ הַכָּבוֹד? ה' צְבָאוֹת - הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה" (תהילים כד, י).
אני לא מאמינה.
מותר לי ולכל בני האנוש על הפלנטה שלנו להתלונן על מה שבא להם.
לא לכולם יש חיים טובים, יש אנשים שחיים במזבלות ולא חושבים שהחיים שלהם זאת מתנה. כולנו שונים לכולם יש רצונות ומחשבות אחרות.
תקבל את זה.
מותר לי ולכל בני האנוש על הפלנטה שלנו להתלונן על מה שבא להם.
לא לכולם יש חיים טובים, יש אנשים שחיים במזבלות ולא חושבים שהחיים שלהם זאת מתנה. כולנו שונים לכולם יש רצונות ומחשבות אחרות.
תקבל את זה.
שואל השאלה:
minigun, אכן כן. הרב אלנחן ווסרמן הי"ד כתבת בספרו "קובץ מאמרים ואגרות" (ראה קישור) שאמונה באלוקים פשוטה לכל אדם אשר אינו בגדר שוטה.
minigun, אכן כן. הרב אלנחן ווסרמן הי"ד כתבת בספרו "קובץ מאמרים ואגרות" (ראה קישור) שאמונה באלוקים פשוטה לכל אדם אשר אינו בגדר שוטה.
שואל השאלה:
cy, אני לא מאמין בשטויות, אני מאמין באלוקים חיים ובדבריו (תורת אמת).
cy, אני לא מאמין בשטויות, אני מאמין באלוקים חיים ובדבריו (תורת אמת).
זה מגניב שקיבלתי מתנה, אני מעריכה אותה, אבל לא לכולם זה מתאים
זה כמו שנגיד עכשיו יש חג, וקרוב משפחה מביא לך ספר
וואלה, אתה לא קורא ספרים, אתה לא מעוניין בזה, וגם כשניסית לא התחברת... זה פשוט לא הקטע שלך, אתה לא רוצה את זה
לעומת זאת, אם מישהו אחר היה מקבל את המתנה הזאת? הוא היה מתלהב רצח, הוא ממש אוהב ספרים והוא לא יכול לחכות לקרוא ולהנות כל שנייה מהספר
מותר לאנשים לא לאהוב את הצורה שהם חיים או את הדרך שלהם. זה מאוד לגיטימי. יש פעמים שאתה מקבל מתנה שאתה פשוט לא כל כך אוהב...
וגם, טבע האדם הוא לראות כרגע את מה שרע
תחשבו על זה, כשהיינו ילדים קטנים, היו דברים שכל כך הרגיזו אותנו- ללכת לישון מוקדם, שאומרים לנו מה לעשות... ועכשיו בדיעבד? תקופה מדהימה. אנשים עוד שנה שנתיים יגידו בדיעבד שהתקופה הייתה דווקא לא כזאת גרועה, או לפחות איך יכולנו לשפר את זה
לכל אחד יש את הצרות שלו. גם לחסידים הכי גדולים יש צרות על הראש, לכולם יש. זה לא בהכרח אומר שלא מעריכים את החיים. פשוט לכל אחד יש את הצרות שלו, ולהתלונן זה לפרוק את זה...
בקיצור, חיה ותן לחיות אחי (:
זה כמו שנגיד עכשיו יש חג, וקרוב משפחה מביא לך ספר
וואלה, אתה לא קורא ספרים, אתה לא מעוניין בזה, וגם כשניסית לא התחברת... זה פשוט לא הקטע שלך, אתה לא רוצה את זה
לעומת זאת, אם מישהו אחר היה מקבל את המתנה הזאת? הוא היה מתלהב רצח, הוא ממש אוהב ספרים והוא לא יכול לחכות לקרוא ולהנות כל שנייה מהספר
מותר לאנשים לא לאהוב את הצורה שהם חיים או את הדרך שלהם. זה מאוד לגיטימי. יש פעמים שאתה מקבל מתנה שאתה פשוט לא כל כך אוהב...
וגם, טבע האדם הוא לראות כרגע את מה שרע
תחשבו על זה, כשהיינו ילדים קטנים, היו דברים שכל כך הרגיזו אותנו- ללכת לישון מוקדם, שאומרים לנו מה לעשות... ועכשיו בדיעבד? תקופה מדהימה. אנשים עוד שנה שנתיים יגידו בדיעבד שהתקופה הייתה דווקא לא כזאת גרועה, או לפחות איך יכולנו לשפר את זה
לכל אחד יש את הצרות שלו. גם לחסידים הכי גדולים יש צרות על הראש, לכולם יש. זה לא בהכרח אומר שלא מעריכים את החיים. פשוט לכל אחד יש את הצרות שלו, ולהתלונן זה לפרוק את זה...
בקיצור, חיה ותן לחיות אחי (:
xnamax
איזה שטויות!
בוודאי שמודים על הדברים הטובים והנפלאים. ואיזה כיף שיש לי את היכולת עכשיו לשבת בבית החם, על הספה ועם שמיכה ולהחזיק נייד ביד ולכתוב את התשובה.
אבל האם כולם זכו לזה? או לדברים דומים?
התשובה היא לא.
ולא להתייחס אליהם זה להיות עיוור וצר עין, וחוסר אחריות חברתית ומוסרית.
זה שיש לך את היכולת לכתוב באינטרנט שטוב לך ונפלא לך אז נהדר, ואת באמת צריכה להודות למי שאת רוצה על מזלך הטוב. אבל לא לכולם יש את אותה מציאות, ואם הם סובלים, הם לא צריכים להעריך אותה.
מה אדם שנמצא באשפתות יכול להעריך?
מה אישה שאיבדה את תינוקה בלידה שקטה?
אדם שכל משפחתו נרצחה בפיגוע?
אישה שנאנסה בברוטליות על ידי מפלצות.
הם יכולים להעריך כל מיני דברים, זה נכון ואפילו כדאי, בשביל שיוכלו להמשיך בחיים כראוי. אבל, ויש אבל גדול.
מותר להם להתלונן!
כן!
וזו לא בושה להתלונן!
וזה חלק מחיים תקינים של אדם, דינמיים. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה.
ולא תמיד צריך להודות על הכל. יש פעמים שממש לא צריך. וזה חלק מתהליך תקין על מנת שהנפש תצליח להבריא.
אז לפני שאת שופטת אנשים שמתקשים ומתלוננים, דמייני אותך בנעליים שלהם, ואז נראה אותך מדברת.
קצת רגישות חברתית, באמת
איזה שטויות!
בוודאי שמודים על הדברים הטובים והנפלאים. ואיזה כיף שיש לי את היכולת עכשיו לשבת בבית החם, על הספה ועם שמיכה ולהחזיק נייד ביד ולכתוב את התשובה.
אבל האם כולם זכו לזה? או לדברים דומים?
התשובה היא לא.
ולא להתייחס אליהם זה להיות עיוור וצר עין, וחוסר אחריות חברתית ומוסרית.
זה שיש לך את היכולת לכתוב באינטרנט שטוב לך ונפלא לך אז נהדר, ואת באמת צריכה להודות למי שאת רוצה על מזלך הטוב. אבל לא לכולם יש את אותה מציאות, ואם הם סובלים, הם לא צריכים להעריך אותה.
מה אדם שנמצא באשפתות יכול להעריך?
מה אישה שאיבדה את תינוקה בלידה שקטה?
אדם שכל משפחתו נרצחה בפיגוע?
אישה שנאנסה בברוטליות על ידי מפלצות.
הם יכולים להעריך כל מיני דברים, זה נכון ואפילו כדאי, בשביל שיוכלו להמשיך בחיים כראוי. אבל, ויש אבל גדול.
מותר להם להתלונן!
כן!
וזו לא בושה להתלונן!
וזה חלק מחיים תקינים של אדם, דינמיים. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה.
ולא תמיד צריך להודות על הכל. יש פעמים שממש לא צריך. וזה חלק מתהליך תקין על מנת שהנפש תצליח להבריא.
אז לפני שאת שופטת אנשים שמתקשים ומתלוננים, דמייני אותך בנעליים שלהם, ואז נראה אותך מדברת.
קצת רגישות חברתית, באמת
אנונימית
החיים זה לא מתנה אני לא בחרתי להיוולד, מה אם לא רציתי? הקבה לא קיים אז זה לא רלוונטי.
די לנסות להפוך את כל מי שמאמין ללא נורמאלי, יש אנשים שזאת דעתם וזהו.
כמו שאתה מאמין בחבר הדמיוני שלך ואף אחד לא כופה עליך לא להאמין, אל תכפה להאמין למי שלא רוצה.
די לנסות להפוך את כל מי שמאמין ללא נורמאלי, יש אנשים שזאת דעתם וזהו.
כמו שאתה מאמין בחבר הדמיוני שלך ואף אחד לא כופה עליך לא להאמין, אל תכפה להאמין למי שלא רוצה.
למה אתה בכלל מנהל את הוויכוחים האלה מלכתחילה? בשביל שתוכל לגרום לאתאיסטים לכתוב לך שאין אלוהים ואז אתה תגיד להם שיש? אין לך מה להתווכח איתם מפני שלעולם לא תוכלו להיפגש בעמק השווה, אתה מאמין שאלוהים קיים והם לא, ואתם מבססים את כל הטענות שלכם על ההנחות הללו. לא משנה כמה פעמים תצטט רבנים, זה לא עומד לשכנע אף אחד להאמין באלוהים, בדיוק כמו שהם לא יוכלו לשכנע אותך לא להאמין בו, כי אין להם הוכחות שאלוהים לא קיים, בדיוק כמו שלך אין הוכחות שהוא כן קיים. השאלה שלך היא שאלה טובה, בהנחה שכל מי שעונה עליה אלה אנשים שמאמינים שחייהם ניתנו להם על ידי הקב"ה, אבל אתה יודע טוב מאוד שהתגובות היחידות שתקבל הן: תגובות של הסכמה עם טענתך, או תגובות שטוענות שהקב"ה לא קיים. אם אף אחד לא באמת עונה לך על השאלה, אז למה שתשאל אותה? בשביל להתנגח ראש בראש עם אתאיסטים? נדמה כי חצי מפעילותך באתר היא לריב עם אתאיסטים.
ומי אמר שאני לא מודה על כלום?
פתחתי במשפטי הודיה על הדברים שיש לי, אולי שווה לך לקרוא שוב את מה שכתבתי.
ובנוסף, ציינתי שלאנשים האלה יש על מה להודות, אבל גם כתבתי שיש על להתלונן. והאיזון הזה הוא חשוב וכדאי.
הקיצוניות היא אצלך ולא אצלי.
לא אמרתי לא להודות,
ואת פסלת מיידית את התלונות.
בשביל לחיות חיים שפויים ובריאים צריך לדעת לאזן את המחשבות, ומי שלא עושה כך מתכחש לעצמו.
אנחנו לא רובוטים, אנחנו אנושיים. ולאנשים יש רגשות שונים, לא הכל שמח. ולכן חשוב לבכות, חשוב להיות עצובים וחשוב להתלונן בכדי להוציא הכל החוצה. במקביל כמובן להודות על מה שיש ועל מה שעתיד לבוא.
איזון.
קיצוניות לכל מקום לא תוביל לכלום.
על החיים שלי כיום אני מודה לחלוטין, כי אני בריאה ומאושרת ויש לי כל מה שאני צריכה. ושמחה שאני בחיים גם כי יש לי את הזכות להתלונן.
אבל אם חיי היו אחרים, אולי הייתי מעדיפה את מותי על חיי. ועל זה אין ויכוח.
איזון, זו המילה
הודיה לצד תלונה
זו לא בושה
זו אנושיות
פתחתי במשפטי הודיה על הדברים שיש לי, אולי שווה לך לקרוא שוב את מה שכתבתי.
ובנוסף, ציינתי שלאנשים האלה יש על מה להודות, אבל גם כתבתי שיש על להתלונן. והאיזון הזה הוא חשוב וכדאי.
הקיצוניות היא אצלך ולא אצלי.
לא אמרתי לא להודות,
ואת פסלת מיידית את התלונות.
בשביל לחיות חיים שפויים ובריאים צריך לדעת לאזן את המחשבות, ומי שלא עושה כך מתכחש לעצמו.
אנחנו לא רובוטים, אנחנו אנושיים. ולאנשים יש רגשות שונים, לא הכל שמח. ולכן חשוב לבכות, חשוב להיות עצובים וחשוב להתלונן בכדי להוציא הכל החוצה. במקביל כמובן להודות על מה שיש ועל מה שעתיד לבוא.
איזון.
קיצוניות לכל מקום לא תוביל לכלום.
על החיים שלי כיום אני מודה לחלוטין, כי אני בריאה ומאושרת ויש לי כל מה שאני צריכה. ושמחה שאני בחיים גם כי יש לי את הזכות להתלונן.
אבל אם חיי היו אחרים, אולי הייתי מעדיפה את מותי על חיי. ועל זה אין ויכוח.
איזון, זו המילה
הודיה לצד תלונה
זו לא בושה
זו אנושיות
אנונימית
שואל השאלה:
יש הוכחות לכך שהקב"ה הוא קיים,אבל זה לא אמור להיות חלק מהדיון בשאלה הזאת. השאלה פה על להעריך א תהחיים שהקב"ה נתן לנו...
אני גם כתבתי באחת התגובות (מחקו את זה) לאיזה אנשים אני התכוונתי בשאלה...
יש הוכחות לכך שהקב"ה הוא קיים,אבל זה לא אמור להיות חלק מהדיון בשאלה הזאת. השאלה פה על להעריך א תהחיים שהקב"ה נתן לנו...
אני גם כתבתי באחת התגובות (מחקו את זה) לאיזה אנשים אני התכוונתי בשאלה...
אל תקחו בעלות על אלוקים.
הוא לא רק שלכם.
והוא ברא את האדם בצלמו.
כן, גם את האתאיסט, החילוני, ההומו "לא עלינו", המובטל, העשיר, הדתי, השמאלני והימני.
תעשו טוב ותפזרו טוב
תפזרו אהבה ולא שנאה
תשתחררו מהבורות
לאהוב את הבריות השונות זה כיף
זה ממלא
וזה מפיץ לעולם אור ואושר.
תעשו טוב ויחזור אליכם כפול.
ואל תקחו בעלות על אלוקים.
כי הוא לא רק שלכם.
הוא לא רק שלכם.
והוא ברא את האדם בצלמו.
כן, גם את האתאיסט, החילוני, ההומו "לא עלינו", המובטל, העשיר, הדתי, השמאלני והימני.
תעשו טוב ותפזרו טוב
תפזרו אהבה ולא שנאה
תשתחררו מהבורות
לאהוב את הבריות השונות זה כיף
זה ממלא
וזה מפיץ לעולם אור ואושר.
תעשו טוב ויחזור אליכם כפול.
ואל תקחו בעלות על אלוקים.
כי הוא לא רק שלכם.
אנונימית
תוצאה, מי שם אותך לקבוע איזו דעה לגיטימית ואיזו לא?
כתבת שמי שלא מכבד את אלוהים, לא מגיע לו שיכבדו אותו. ולמה? ממתי לכבד אנשים תלוי באמונה שלהם? כתבת גם שמי שלא בגדר שוטה יאמין. אם כך, אתה קורא לי שוטה? לי ולעוד אנשים פה? כי מה? באיזו זכות? אתה אפילו לא מכיר אותי, ובטח שלא את עוד מיליוני האנשים שברגע זה אמרת שהם שוטים. קצת יומרני, לא?
כתבת שמי שלא מכבד את אלוהים, לא מגיע לו שיכבדו אותו. ולמה? ממתי לכבד אנשים תלוי באמונה שלהם? כתבת גם שמי שלא בגדר שוטה יאמין. אם כך, אתה קורא לי שוטה? לי ולעוד אנשים פה? כי מה? באיזו זכות? אתה אפילו לא מכיר אותי, ובטח שלא את עוד מיליוני האנשים שברגע זה אמרת שהם שוטים. קצת יומרני, לא?
אתם טוענים שמעטים האנשים שיכולים לבוא ולהגיד לכם מה לעשות? אולי אתם צודקים אבל הקב"ה הוא לא בן אדם, הוא קבע הכל וברא הכל ובחובתכם לעשות כדבריו ואם לא תעשו כדבריו אל תתלוננו אם יקרה לכם דברים לא טובים, למה ציפיתם?
אהבת עולם אהבתנו, שוב, התנגחות ראש בראש עם אתאיסטים בעוד ששניכם מבססים את הטענות שלכם על הנחות שונות לגמרי לא תוביל אף אחד לשום מקום. זה מיותר ולא מניב שום פרי
שואל השאלה:
athena, ומי שמך לחלוק על הקב"ה.
לצה שלא לכבד את אלוקים יהיה "בסדר" ואת אותם אנשים - לא? מה, הם יותר חשובים מהקב"ה? את רוצה לקלבל כבוד (שלא מגיע לך) ולו לתת אותו למי שצריך בראש ובראשונה (לקב"ה).
ממתי מכבדים עבד שלא מכבד את המלך?
וכן יש דין כזה שצריל לגנות ולבזות את האפיקורסים. אעתיק לך את ההלכה.
וְ"כָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו.
למה קראתי להם "שוטים". כי זה לא נרומלי לראות את העולם מבלי לראות את מי שברא אותו. אני קבעתי את זה? גדולי עולם אמרו את זה (יש לי רשימה).
athena, ומי שמך לחלוק על הקב"ה.
לצה שלא לכבד את אלוקים יהיה "בסדר" ואת אותם אנשים - לא? מה, הם יותר חשובים מהקב"ה? את רוצה לקלבל כבוד (שלא מגיע לך) ולו לתת אותו למי שצריך בראש ובראשונה (לקב"ה).
ממתי מכבדים עבד שלא מכבד את המלך?
וכן יש דין כזה שצריל לגנות ולבזות את האפיקורסים. אעתיק לך את ההלכה.
וְ"כָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו.
למה קראתי להם "שוטים". כי זה לא נרומלי לראות את העולם מבלי לראות את מי שברא אותו. אני קבעתי את זה? גדולי עולם אמרו את זה (יש לי רשימה).
the lizard king
יש לו את האופציה לבחור למי לתת את הפרחים.
יש לו את האופציה לבחור למי לתת את הפרחים.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית, יש אנשים שאסור לאהוב אותם ומצוה לשנוא אותם (אביא א תהקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
את אומרת שהוא ברא גם האתאטסים? זה נכון. הבעהי היא שהם לא מדוים בזה, ולכן היחס אמור להיות כלפיהם בהתאם:
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
אנונימית, יש אנשים שאסור לאהוב אותם ומצוה לשנוא אותם (אביא א תהקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
את אומרת שהוא ברא גם האתאטסים? זה נכון. הבעהי היא שהם לא מדוים בזה, ולכן היחס אמור להיות כלפיהם בהתאם:
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
אני מאמינה בקב"ה ובבריאותיו אבל אני לא מסכימה עם כל הדיבייט הזה שבתגובות.
אני חיה לפי המשפט "איש איש באמונתו יחיה".
אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה אבל זה חסר פואנטה לשכנע אשם שלא מאמין להזכים עם דעותיך.
אני חיה לפי המשפט "איש איש באמונתו יחיה".
אתה יכול להאמין במה שאתה רוצה אבל זה חסר פואנטה לשכנע אשם שלא מאמין להזכים עם דעותיך.
שואל השאלה:
no-nick, אז פועלת על פי משפט שלא קיים ולא אמרו להיות קיים. הפסוק האמיתי זה "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב, ד).
no-nick, אז פועלת על פי משפט שלא קיים ולא אמרו להיות קיים. הפסוק האמיתי זה "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב, ד).
נגיד ואלוהים קיים והוא ברא אותי, למה הוא ברא אותי אתאיסטית, הרי אמרתם "הכל בידי שמיים"
אנונימית
אנונימית, הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים
את בחרת שלא להאמין.
את בחרת שלא להאמין.
מי שם אותי לחלוק עליו? אף אחד. זו דעתי האישית שמתבססת על עובדות, לעומת סיפורים. אתה אומר שאי אפשר לכבד את כל אלו שלא מאמינים, הכללת מיליוני אנשים, שחלק גדול מהם אתה לא מכיר, אתה אפילו לא יודע את שמם. אני לעומת זאת, מדברת על מישהו אחד, ספציפי, שאני לומדת עליו חמש שעות בשבוע, כבר במשך כמה שנים. מספיק מבוסס בשבילך?
"את רוצה לקבל כבוד (שלא מגיע לך)" קראתי את זה, וזה הספיק לי. תוצאה, אני מצטערת לבשר לך, אבל אין לך מושג אפילו מה השם שלי. אתה לא יודע עלי *שום דבר* מלבד העובדה שאני שוללת דת אחת פחות ממך. זה הכל. בגלל זה אתה קובע שלא מגיע לי כבוד מינימלי? כי מה? לפי זה אתה קובע שלא מגיע למילוני אנשים כבוד מינימלי?
"ממתי מכבדים עבד שלא מכבד את המלך?" תוצאה, בוא נבהיר פה משהו. יש אנשים שחולקים עלייך, לאור *עובדות* (אלא אם כן אתה מדחיק את אותן עובדות?) ולא חושבים שאלוהים קיים. אז, אין פה ממש את מי לכבד, במידה והוא לא קיים. דבר שני, "עבד"? תוצאה, לפיכך, אלוהים תומך בעבדות? הומאני? לא כל כך. הוגן? לא ממש.
צריך לגנות אותם? אם כך, אלוהים תומך גם בלעג, בזיון אנשים, זלזול באנשים, בשל העובדה שהם מטילים ספק? חוקרים? זה לא קצת... מלא באגו? לאור העובדה שהוא מעולם לא דאג להוכחה אחת לקיום שלו? הוא יכול רק לחשוב כל זה והנה, יש הוכחה לקיומו. למה הוא לא עשה את זה?
באותה מידה אוכל לקרוא לך שוטה בשל העובדה שאתה מתכחש לעובדות. אוכל לפרט גם אני רשימה של אסטרופיזיקאיים שתומכים במה שאגיד. שהם לעומת האנשים שאתה מתבסס עליהם, עובדים עם הוכחות, לא עם סיפורים.
ובבקשה ממך תוצאה, תפסיק לצטט מהתנך. זה לא באמת מוכיח לי כלום, אתה סתם מבזבז אנרגיות
"את רוצה לקבל כבוד (שלא מגיע לך)" קראתי את זה, וזה הספיק לי. תוצאה, אני מצטערת לבשר לך, אבל אין לך מושג אפילו מה השם שלי. אתה לא יודע עלי *שום דבר* מלבד העובדה שאני שוללת דת אחת פחות ממך. זה הכל. בגלל זה אתה קובע שלא מגיע לי כבוד מינימלי? כי מה? לפי זה אתה קובע שלא מגיע למילוני אנשים כבוד מינימלי?
"ממתי מכבדים עבד שלא מכבד את המלך?" תוצאה, בוא נבהיר פה משהו. יש אנשים שחולקים עלייך, לאור *עובדות* (אלא אם כן אתה מדחיק את אותן עובדות?) ולא חושבים שאלוהים קיים. אז, אין פה ממש את מי לכבד, במידה והוא לא קיים. דבר שני, "עבד"? תוצאה, לפיכך, אלוהים תומך בעבדות? הומאני? לא כל כך. הוגן? לא ממש.
צריך לגנות אותם? אם כך, אלוהים תומך גם בלעג, בזיון אנשים, זלזול באנשים, בשל העובדה שהם מטילים ספק? חוקרים? זה לא קצת... מלא באגו? לאור העובדה שהוא מעולם לא דאג להוכחה אחת לקיום שלו? הוא יכול רק לחשוב כל זה והנה, יש הוכחה לקיומו. למה הוא לא עשה את זה?
באותה מידה אוכל לקרוא לך שוטה בשל העובדה שאתה מתכחש לעובדות. אוכל לפרט גם אני רשימה של אסטרופיזיקאיים שתומכים במה שאגיד. שהם לעומת האנשים שאתה מתבסס עליהם, עובדים עם הוכחות, לא עם סיפורים.
ובבקשה ממך תוצאה, תפסיק לצטט מהתנך. זה לא באמת מוכיח לי כלום, אתה סתם מבזבז אנרגיות
שואל השאלה:
athena, זה לא משנה אם אני מכיר את האנשים באופן אישי או לא.
אלוקים - זה לא עוד אחד אנישים קיימים בעולם, אלא הוא מלך. מלך יותר חשוב מכל העבדים שבממלכה שלו. מי שהולך נגד המלך - נקרא מורד במלכות ומטפלים בנאשים כאלה, גם אם הם רבים.
וכן, אלוקים נתן מספיק הוכחות לקיומו. רק לראות את העולם ולהתבונן.
לא אמרתי לא לחפש, אמרתי לא להכחיש ולכבד. אז חפשי.
וכן, אנחנו עבדים של הקב"ה. יש משהו יותר טוב מזה? עבד המלך - כמלך.
ולא לאוקים לא תומך במה שתכתב כלפי אנשים חפים מפשע, אלא רק כלפי אנשים כפוי טובה ולא מכירים טובהלמי שברא אותם, או חוקלים על תורתו ומורדים בו. מידת הדין הוגנת וצדק. כל מלך עושה את זה.
athena, זה לא משנה אם אני מכיר את האנשים באופן אישי או לא.
אלוקים - זה לא עוד אחד אנישים קיימים בעולם, אלא הוא מלך. מלך יותר חשוב מכל העבדים שבממלכה שלו. מי שהולך נגד המלך - נקרא מורד במלכות ומטפלים בנאשים כאלה, גם אם הם רבים.
וכן, אלוקים נתן מספיק הוכחות לקיומו. רק לראות את העולם ולהתבונן.
לא אמרתי לא לחפש, אמרתי לא להכחיש ולכבד. אז חפשי.
וכן, אנחנו עבדים של הקב"ה. יש משהו יותר טוב מזה? עבד המלך - כמלך.
ולא לאוקים לא תומך במה שתכתב כלפי אנשים חפים מפשע, אלא רק כלפי אנשים כפוי טובה ולא מכירים טובהלמי שברא אותם, או חוקלים על תורתו ומורדים בו. מידת הדין הוגנת וצדק. כל מלך עושה את זה.
תוצאה, אחכה שתגיב לכל הדברים שרשמתי, ולא רק למה שנוח.
בקשר ללהתבונן, סתרו את זה מאות פעמים. התבוננות לא מוכיחה כלום. הטענה שהעולם מתוכנן כי הוא נראה כזה, מגוחכת.
בקשר ללהתבונן, סתרו את זה מאות פעמים. התבוננות לא מוכיחה כלום. הטענה שהעולם מתוכנן כי הוא נראה כזה, מגוחכת.
החיים לא תמיד קלים , החיים גם לא תמיד מתנה האמנם אין צורך להתלונן ל ה'אבל בהחלט יש צורך להתבאס מהחיים ותמיד יהיה את הרצון לסיים אותו כי הם קשים , החיים הם מבחן תמיד יהיו טעיות וכשלנות והסופו של דבר נעבור אבל זה לא תמיד מתנה
שואל השאלה:
^^מי שלא רוצה לראות לא רואה (לרמות שאפשר רלאות הרבה דברים).
אז מה את רוצה? שהקב"ה יתלגה אלייך באופן אישי? כאילו זה מה שמגיע לך? הוא כבר עשה את זה לכל עם ישראל. אותם אירועים היו אמרוים להיות מסר לכל הדורות. לכן הקב"ה צהו אותנו על החגים ועל הרבה מצוות שקשורים לאותם אירועים. את יודעת כמה מצוות קשוורת ליציאת מצרים? כמה פעמים אנחנו מזיכירם את זה בתפילתנו? אפשר לזוכר את מה שלא היה? העם לא היה מסכים לסיפור כזה בכל העם אם זה לא היה אמת. ובפרט שזה תודעת בואתו דור וידעו ע" מי הוא תועד ונמסר. אין סיבה שבכל עם ישראל האבות ישקרו את בניהם.
^^מי שלא רוצה לראות לא רואה (לרמות שאפשר רלאות הרבה דברים).
אז מה את רוצה? שהקב"ה יתלגה אלייך באופן אישי? כאילו זה מה שמגיע לך? הוא כבר עשה את זה לכל עם ישראל. אותם אירועים היו אמרוים להיות מסר לכל הדורות. לכן הקב"ה צהו אותנו על החגים ועל הרבה מצוות שקשורים לאותם אירועים. את יודעת כמה מצוות קשוורת ליציאת מצרים? כמה פעמים אנחנו מזיכירם את זה בתפילתנו? אפשר לזוכר את מה שלא היה? העם לא היה מסכים לסיפור כזה בכל העם אם זה לא היה אמת. ובפרט שזה תודעת בואתו דור וידעו ע" מי הוא תועד ונמסר. אין סיבה שבכל עם ישראל האבות ישקרו את בניהם.
אני עדיין מחכה שתגיב למה שכתבתי. לא התייחסת כלל לרוב ההודעה. התייחסת רק למה שהיה לך נוח להתייחס אליו.
שיתגלה אלי? ממש לא. לראות מישהו זו הראייה הכי חלשה שיכולה להיות.
אגב, אין שום דבר שמוכיח שהוא עשה את זה מול כל עם ישראל
שיתגלה אלי? ממש לא. לראות מישהו זו הראייה הכי חלשה שיכולה להיות.
אגב, אין שום דבר שמוכיח שהוא עשה את זה מול כל עם ישראל
האמת שהקב"ה צריך להתגלות באופן אישי
גם אם אלי אלוהים היה מתגלה, לא היה אכפת לי
הייתי ממשיכה להיות כופרת
הייתי ממשיכה להיות כופרת
תוצאה.
איזה תוצאה אתה מנסה להשיג בדיון הזה.
אתה באמת רוצה לדבר אל ליבם של אנשים ולשכנע אותם להאמין בדרכי ה?
אם כן, זו לא הדרך.
הפחדות והשמצות
איומים וגידופים.
זו לא הדרך.
פנה אל ליבם
דבר מקרבך
ואז אולי תשיג את מבוקשך, או לפחות תתקרב לכך קצת יותר.
אלא אם מטרתך שונה
ובאת לריב ולהתווכח
ואז חשוב טוב עם עצמך
האם אתה באמת שליח טוב של הדת
ושל אלוקים?
איזה תוצאה אתה מנסה להשיג בדיון הזה.
אתה באמת רוצה לדבר אל ליבם של אנשים ולשכנע אותם להאמין בדרכי ה?
אם כן, זו לא הדרך.
הפחדות והשמצות
איומים וגידופים.
זו לא הדרך.
פנה אל ליבם
דבר מקרבך
ואז אולי תשיג את מבוקשך, או לפחות תתקרב לכך קצת יותר.
אלא אם מטרתך שונה
ובאת לריב ולהתווכח
ואז חשוב טוב עם עצמך
האם אתה באמת שליח טוב של הדת
ושל אלוקים?
אנונימית
שואל השאלה:
רמב"ם המלך, הרמב"ן חולק עליך:
"בעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו ונעתיק הדבר אל בנינו ובניהם לבניהם ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה כמו שחייב כרת באכילת חמץ (לעיל יב, טו) ובעזיבת הפסח (במדבר ט, יג). והצריך שנכתוב כל מה שנראה אלינו באותות ובמופתים על ידינו ועל בין עינינו ולכתוב אותו עוד על פתחי הבתים במזוזות ושנזכיר זה בפינו בבקר ובערב כמו שאמרו (ברכות כא) "אמת ויציב - דאורייתא", ממה שכתוב (דברים טז, ג) "למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך", ושנעשה סכה בכל שנה וכן כל כיוצא בהן מצות רבות זכר ליציאת מצרים, והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים, שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלהים כי הקונה מזוזה בזוז אחד וקבעה בפתחו ונתכוון בענינה כבר הודה בחדוש העולם ובידיעת הבורא והשגחתו וגם בנבואה והאמין בכל פנות התורה" (רמב"ן על שמות יג, טז).
רמב"ם המלך, הרמב"ן חולק עליך:
"בעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו ונעתיק הדבר אל בנינו ובניהם לבניהם ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה כמו שחייב כרת באכילת חמץ (לעיל יב, טו) ובעזיבת הפסח (במדבר ט, יג). והצריך שנכתוב כל מה שנראה אלינו באותות ובמופתים על ידינו ועל בין עינינו ולכתוב אותו עוד על פתחי הבתים במזוזות ושנזכיר זה בפינו בבקר ובערב כמו שאמרו (ברכות כא) "אמת ויציב - דאורייתא", ממה שכתוב (דברים טז, ג) "למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך", ושנעשה סכה בכל שנה וכן כל כיוצא בהן מצות רבות זכר ליציאת מצרים, והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים, שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלהים כי הקונה מזוזה בזוז אחד וקבעה בפתחו ונתכוון בענינה כבר הודה בחדוש העולם ובידיעת הבורא והשגחתו וגם בנבואה והאמין בכל פנות התורה" (רמב"ן על שמות יג, טז).
שואל השאלה:
athena, ראיות שכליות לא חסר, אבל אנשים כמותך אוהבים להתכחם ולומר "מי אמר שזה הוא?" (אז מי?).
ולא הבנתי. למה שזאת תהיה ההוחכה הכחלה ביותר? יש משהו יותר בטוח ממה ששמענו באוזנינו במעמד של כל העם? לא חלק מהעם, אלא כל העם. לא שמישהו סיפר לנו את זה...
athena, ראיות שכליות לא חסר, אבל אנשים כמותך אוהבים להתכחם ולומר "מי אמר שזה הוא?" (אז מי?).
ולא הבנתי. למה שזאת תהיה ההוחכה הכחלה ביותר? יש משהו יותר בטוח ממה ששמענו באוזנינו במעמד של כל העם? לא חלק מהעם, אלא כל העם. לא שמישהו סיפר לנו את זה...
אנשים כמותי? להתחכם? אני לא חושבת שאני המתחכמת פה.
איזה מעמד בדיוק?
איזה מעמד בדיוק?
אני שמחה שאתה מצטט מהמקורות, ואני באמת נהנת לקרוא,
אבל לצערי אינני מבינה את לשונם, לא למדתי את זה כל חיי ולכן אשמח שתענה לי בשפה שלי כדי שאוכל להבין. כמו שלא אכתוב לך באנגלית בכדי שתוכל להבין.
אז אודה לך אם תוכל לענות את אותה תשובה בלשון אחר כדי שאוכל להגיב בהתאם.
תודה.
אבל לצערי אינני מבינה את לשונם, לא למדתי את זה כל חיי ולכן אשמח שתענה לי בשפה שלי כדי שאוכל להבין. כמו שלא אכתוב לך באנגלית בכדי שתוכל להבין.
אז אודה לך אם תוכל לענות את אותה תשובה בלשון אחר כדי שאוכל להגיב בהתאם.
תודה.
אנונימית
שואל השאלה:
מעמד הר סיני. אם תא רוצה להחכים ולא להתכחם - אז ראי חומר מסביר את זה בהרחבה.
https://rationalbelief.org.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%99%d7%97%d7%96%d7%a7%d7%90%d7%9c-%d7%a1%d7%95%d7%a4%d7%a8-%d7%90%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%9e%d7%93-%d7%94%d7%a8-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99/
יש הרבה במאגר.
מעמד הר סיני. אם תא רוצה להחכים ולא להתכחם - אז ראי חומר מסביר את זה בהרחבה.
https://rationalbelief.org.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%99%d7%97%d7%96%d7%a7%d7%90%d7%9c-%d7%a1%d7%95%d7%a4%d7%a8-%d7%90%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%9e%d7%93-%d7%94%d7%a8-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99/
יש הרבה במאגר.
שואל השאלה:
אנונימית, מה את רוצה שאני אסביר לך?
אנונימית, מה את רוצה שאני אסביר לך?
את הציטוט של הרמבם המלך שחולק עליי. תודה :)
אנונימית
שואל השאלה:
נגה, סיבה טובה להתסר פנים - בשביל למעט את הטקרוג שיהיה עלינו. כי זה מגדיל א תהחוצפה לראות כופר, גם שרואים את השגחת ה' יתברך בצורה ממש גלויה.
נגה, סיבה טובה להתסר פנים - בשביל למעט את הטקרוג שיהיה עלינו. כי זה מגדיל א תהחוצפה לראות כופר, גם שרואים את השגחת ה' יתברך בצורה ממש גלויה.
תוצאה, אסתכל על זה מאוחר יותר.
כרגע, אני אדבר עם המידע שיש לי כרגע.
אפילו לא מצאו את ההר שהתקיים עליו מעמד הר סיני. מעולם לא הוכיחו שהמעמד הזה באמת קרה.
מה גם, שהמעמד הזה מגוחך בעיני. עם ישראל היה צריך ללכת ארבעים שנה במדבר, לחכות למשה שירד, וכל זה בשביל לדעת שאסור לגנוב, לרצוח, לחמוד וכל השאר שהיה כתוב שם? זה לא אמור להיות ברור מאליו?
ושים לב, עדיין לא הגבת על מה ששלחתי מקודם. אתה מתייחס רק למה שנוח לך.
כרגע, אני אדבר עם המידע שיש לי כרגע.
אפילו לא מצאו את ההר שהתקיים עליו מעמד הר סיני. מעולם לא הוכיחו שהמעמד הזה באמת קרה.
מה גם, שהמעמד הזה מגוחך בעיני. עם ישראל היה צריך ללכת ארבעים שנה במדבר, לחכות למשה שירד, וכל זה בשביל לדעת שאסור לגנוב, לרצוח, לחמוד וכל השאר שהיה כתוב שם? זה לא אמור להיות ברור מאליו?
ושים לב, עדיין לא הגבת על מה ששלחתי מקודם. אתה מתייחס רק למה שנוח לך.
שואל השאלה:
אנונימית, הרעיון הוא שבשביל שהקב"ה לא יצטרך להוכיח את עצמו כל פעם מחדש - אז הוא עשה אותות ומופתים לעיני כל העם וצוה לעשות זכר לאותם דברים, על מנת האבות יעבירו תא הדברים לבניהם, כי לבנים סיבה לחשוב שהאבות משקרים להם. אז רצף היסטורי - זה כאילו אנחנו בעצמנו היינו שם.
אנונימית, הרעיון הוא שבשביל שהקב"ה לא יצטרך להוכיח את עצמו כל פעם מחדש - אז הוא עשה אותות ומופתים לעיני כל העם וצוה לעשות זכר לאותם דברים, על מנת האבות יעבירו תא הדברים לבניהם, כי לבנים סיבה לחשוב שהאבות משקרים להם. אז רצף היסטורי - זה כאילו אנחנו בעצמנו היינו שם.
שואל השאלה:
athena, אין סיבה שמסורת כזאת תכנס לעם - אם היא לא אמייתית. זה לא משהו שניתן לשכנע שזה קרה אם זה לא קרה: העם אמור לדעת האם הוא שמע את קולו של אלוקים בממעד של עם שלם או לא. במידה ולא (וזה כן היה) - אותו אחד לא היה מאמין למי שיאמר לו דבר כה, שאם היה אמת - זה היה אמור ידוע לו מלפני כן (כי לי הסיפור זה קרה ללכ העם), בלי שישהו יספר לו את זה.
מעמד הר סיני התרחש 40 יום (40 שנה במדבר זה בגלל חטא המרגלים, לא קשור לענין) - בשביל לקבל שם את כל התורה (לוחות האבן - זה רק תמצית), בעיקר את התורה שבעל פה, כפי שכתב "בעל הטורים".
ועוד משהו: היסבה לקיום המצות אמרוה להיות כאלוקים צוה עליה ולא כי היא נראית לנו הגיונית. רק ככה אנחנו קמבלים עליה שכר (על רצון לקיים את רצון הבורא). זאת התכלית של המצוות. אם יש מצוה כזאת (גם אם את חושבת שהיית עושה את זה בלי הציווי) - יש שכר על הקיום שלה.
וכן, יש אנשים שבלי ציווי אלוקי לא יעשו את זה.
athena, אין סיבה שמסורת כזאת תכנס לעם - אם היא לא אמייתית. זה לא משהו שניתן לשכנע שזה קרה אם זה לא קרה: העם אמור לדעת האם הוא שמע את קולו של אלוקים בממעד של עם שלם או לא. במידה ולא (וזה כן היה) - אותו אחד לא היה מאמין למי שיאמר לו דבר כה, שאם היה אמת - זה היה אמור ידוע לו מלפני כן (כי לי הסיפור זה קרה ללכ העם), בלי שישהו יספר לו את זה.
מעמד הר סיני התרחש 40 יום (40 שנה במדבר זה בגלל חטא המרגלים, לא קשור לענין) - בשביל לקבל שם את כל התורה (לוחות האבן - זה רק תמצית), בעיקר את התורה שבעל פה, כפי שכתב "בעל הטורים".
ועוד משהו: היסבה לקיום המצות אמרוה להיות כאלוקים צוה עליה ולא כי היא נראית לנו הגיונית. רק ככה אנחנו קמבלים עליה שכר (על רצון לקיים את רצון הבורא). זאת התכלית של המצוות. אם יש מצוה כזאת (גם אם את חושבת שהיית עושה את זה בלי הציווי) - יש שכר על הקיום שלה.
וכן, יש אנשים שבלי ציווי אלוקי לא יעשו את זה.
הבנתי אותך. אז זו הייתה בעצם תשובה לathena ולא אליי :)
אשמח אם תעלה לתגובה אחת מעל תשובתך של הרמבם ותקרא את הדברים שכתבתי.
אשמח גם לתגובה כנה עליהם.
אשמח אם תעלה לתגובה אחת מעל תשובתך של הרמבם ותקרא את הדברים שכתבתי.
אשמח גם לתגובה כנה עליהם.
אנונימית
נכון. במקום להתלונן, אנו אמורים להוקיר תודה לקב"ה - בכל רגע ורגע הוא מיטיב עמנו אין ספור דברים. עצם זה שאתה חי, צריך להגיד תודה. אתה בריא ומתפקד, תגיד תודה. אתה מדבר/אוכל/שומע/רואה, יש לך הורים או משפחה, יש אנשים שאוהבים אותך, ועוד ועוד כל אלו הם בונוסים מדהימים מ-ה'. אנחנו אמורים להיות אסירי תודה.
בנוסף, מה שה' נותן לנו זה הכי טוב בשבילנו. אולי לא רואים את זה לפעמים, כי אנחנו רק בני אדם, אבל כל מה שהוא עושה באמת לטובתנו. אז אין מה להתלונן. כמובן אפשר לבקש לשינוי, אבל להתלונן? אל לנו להיות כפויי טובה.
בנוסף, מה שה' נותן לנו זה הכי טוב בשבילנו. אולי לא רואים את זה לפעמים, כי אנחנו רק בני אדם, אבל כל מה שהוא עושה באמת לטובתנו. אז אין מה להתלונן. כמובן אפשר לבקש לשינוי, אבל להתלונן? אל לנו להיות כפויי טובה.
אני אתן לך תשובה שממש אהבתי וכדאי לך לקרוא את כולה:
"תוצאה היקר.
עצם זה שאני יהודייה לא מחייב אותי לעשות דברים שאני לא מאמינה בהם, ואם אני בוחרת שלא לקיים מצוות זה עניין אישי ביני לבין אלוהים, זה לא פוגע בך בשום צורה ואני לא מכריחה אותך לחזור בשאלה אז אל תכפה חזרה בתשובה, תודה. אני מכבדת את האמונה שלך.
אני חושבת שהחרדים אכן צריכים לעשות צבא כמו כל תושב במדינת ישראל מכיוון שהם מתקיימים על המדינה הזו והם חלק ממנה, הם לא מעל החוק והם צריכים לתרום את חלקם כמו כולם.
לא כל כך הבנתי פה מה צבוע במה שאמרתי עד כה, אבל בסדר.
החרדים אכן חיים על חשבוני כשהם לא משלמים מיסים ובגלל זה מעלים את המיסים כך שאני משלמת יותר, ואפילו מקבלים ממיסי המדינה שהיו יכולים ללכת לחולים או הומלסים או ניצולי שואה ואנשים שלא מסוגלים לעבוד.
ברגע שחרדי הוא בריא ומסוגל לעבוד, שיעבוד כמו שכולנו עובדים אם הוא רוצה להתקיים, הוא לא יכול לקבל פריווילגיות.
לגבי העניין של לימוד התורה וקיום העולם בזכות לומדי התורה, אני לא מאמינה שזו הסיבה שאני חיה אבל לא נכנס לזה. אם החרדים רוצים להתפלל וללמוד תורה, שיהיה להם בכיף ושיתפללו כמה שירצו, אבל זה לא אומר שהם יכולים לעשות את זה במקום ללמוד. אם אני ארצה עכשיו ללמוד בןדהיזם או להשקיע בתחביב, האם אני יכולה לא לעבוד ולחיות על כספים שאחרים עבדו בשבילם? לא, אני לא יכולה.
שיעשו מה שהם מאמינים בו ועושה להם טוב, באמת שאני בסדר עם זה, אבל שלא יבוא על חשבון אחרים. שיעשו את זה בזמנם החופשי.
אני אכן מכבדת את החרדים והאמונה שלהם בכך שאני לא מתערבת להם בחיים ואומרת להם שמה שהם מאמינים בו זה בולשיט, ואני לא כופה עליהם את דרך החיים שלי מתוך כבוד לשלהם, שיחיו איך שהם מאמינים וטוב להם. אבל זה לא מכבד כשאתה מתערב לי באמונה ואומר לי שאני צריכה לקיים מצוות ולהלל את ה' וכו וכו, כי זו בחירה אישית שלי ויחסים בין אדם למקום הם בין אדם לאלוהים, מה אכפת לך אם אני אגיע לגיהנום בסופו של דבר? זה לא יפגע בך בשום צורה וזו הייתה בחירתי האישית בלבד.
לגבי זה שאתה דואג לי, באמת תודה אבל כבר ציינתי שאני לא מעוניינת להתעסק בלימוד תורה, האמן לי שחקרתי מספיק על הנושא כדי לדעת מהי עמדתי האישית וזו בחירה שלי בסופו של דבר וגורל שלי בסופו של דבר.
הם מזיקים למדינה ולאחרים בכך שחיילים מתים בשביל שהם יוכלו להתקיים והם לא עושים דבר מזה (אני מדברת על החלק המעשי, לא הרוחני, שיתרמו כמו שכולם תורמים). הם מזיקים בזה שאנחנו החילונים עובדים יום ולילה ומשלמים כמויות כפולות של מיסים שמגיעים אל החרדים שיושבים בבית כנסת כל היום - ושוב, זה לא משהו פסול, תעשו את זה כמה שאתם רוצים אבל לכו לעבוד ותשיגו לעצמכם כסף משל עצמכם.
הם מזיקים בכך שאני לא יכולה לנצל את שבת ולעשות כל מני דברים כמו קניות שאין לי זמן בשבילם במהלך השבוע.
וזה שהם סוגרים את החנויות לא אומר שאני לא משתמשת בחשמל ונוסעת בשבת. זו סתם הרגשה שהם חודרים לי לחיים ומכריחים אותי לעשות דברים שאני לא מאמינה בהם.
לגבי זה שאני מזיקה לעולם - באותה המידה אני יכולה לומר שאתה מזיק כי אתה לא עושה מדיטציה כל שני וחמישי כי זה מביא שקט לכדור הארץ. החרדים מזיקים בצורה עובדתית, כולם מסכימים שאנחנו נקלעים ללא מעט מלחמות וכולם מסכימים שחיים פה על כסף. אבל אתה לא יכול להאשים אותי על זה שאני עושה משהו שלא לפי האמונה האישית שלך, כי זה לא עובד ככה.
ולי אישית כל הכפייה הדתית הזו רק גורמת לסלידה מהדת ולגרום לי להאמין פחות ולרצות להתרחק מהקהילה החרדית יותר, כי כפייה היא ממש לא הדרך."
תראה, אתה חושב שמה שאתה עושה זה נכון, להפיץ את האמונה בגלל שאברהם עשה את זה וכו'
אני במשבר אמונה קטן, אני לא יודע אם יש או אין כוח עליון שחזק מאיתנו או לא
אם יש, אז כנראה הכל מתוכנן וזה כולל את המעשים שלנו והבחירות שלנו, זה אומר שכל הבחירות שלנו בתור בני אדם מתוכננים כבר עוד מעבר (לפי האמונה)
זה אומר גם שכל בחירה שלנו וכל דבר קטן, אלוהים יודע שזה עומד לקרות
ככה שאין על מה להתווכח פה בכלל, אם אגיע לעולם הבא או לגיהנום זה עניין אישי שלי (אני לא מאמין)
אתה לא צריך להתערב, ואתה גם לא צריך לחשוב על להתערב בחיים שאלוהים נתן לנו במתנה כי הוא נתן, לא אתה.
"תוצאה היקר.
עצם זה שאני יהודייה לא מחייב אותי לעשות דברים שאני לא מאמינה בהם, ואם אני בוחרת שלא לקיים מצוות זה עניין אישי ביני לבין אלוהים, זה לא פוגע בך בשום צורה ואני לא מכריחה אותך לחזור בשאלה אז אל תכפה חזרה בתשובה, תודה. אני מכבדת את האמונה שלך.
אני חושבת שהחרדים אכן צריכים לעשות צבא כמו כל תושב במדינת ישראל מכיוון שהם מתקיימים על המדינה הזו והם חלק ממנה, הם לא מעל החוק והם צריכים לתרום את חלקם כמו כולם.
לא כל כך הבנתי פה מה צבוע במה שאמרתי עד כה, אבל בסדר.
החרדים אכן חיים על חשבוני כשהם לא משלמים מיסים ובגלל זה מעלים את המיסים כך שאני משלמת יותר, ואפילו מקבלים ממיסי המדינה שהיו יכולים ללכת לחולים או הומלסים או ניצולי שואה ואנשים שלא מסוגלים לעבוד.
ברגע שחרדי הוא בריא ומסוגל לעבוד, שיעבוד כמו שכולנו עובדים אם הוא רוצה להתקיים, הוא לא יכול לקבל פריווילגיות.
לגבי העניין של לימוד התורה וקיום העולם בזכות לומדי התורה, אני לא מאמינה שזו הסיבה שאני חיה אבל לא נכנס לזה. אם החרדים רוצים להתפלל וללמוד תורה, שיהיה להם בכיף ושיתפללו כמה שירצו, אבל זה לא אומר שהם יכולים לעשות את זה במקום ללמוד. אם אני ארצה עכשיו ללמוד בןדהיזם או להשקיע בתחביב, האם אני יכולה לא לעבוד ולחיות על כספים שאחרים עבדו בשבילם? לא, אני לא יכולה.
שיעשו מה שהם מאמינים בו ועושה להם טוב, באמת שאני בסדר עם זה, אבל שלא יבוא על חשבון אחרים. שיעשו את זה בזמנם החופשי.
אני אכן מכבדת את החרדים והאמונה שלהם בכך שאני לא מתערבת להם בחיים ואומרת להם שמה שהם מאמינים בו זה בולשיט, ואני לא כופה עליהם את דרך החיים שלי מתוך כבוד לשלהם, שיחיו איך שהם מאמינים וטוב להם. אבל זה לא מכבד כשאתה מתערב לי באמונה ואומר לי שאני צריכה לקיים מצוות ולהלל את ה' וכו וכו, כי זו בחירה אישית שלי ויחסים בין אדם למקום הם בין אדם לאלוהים, מה אכפת לך אם אני אגיע לגיהנום בסופו של דבר? זה לא יפגע בך בשום צורה וזו הייתה בחירתי האישית בלבד.
לגבי זה שאתה דואג לי, באמת תודה אבל כבר ציינתי שאני לא מעוניינת להתעסק בלימוד תורה, האמן לי שחקרתי מספיק על הנושא כדי לדעת מהי עמדתי האישית וזו בחירה שלי בסופו של דבר וגורל שלי בסופו של דבר.
הם מזיקים למדינה ולאחרים בכך שחיילים מתים בשביל שהם יוכלו להתקיים והם לא עושים דבר מזה (אני מדברת על החלק המעשי, לא הרוחני, שיתרמו כמו שכולם תורמים). הם מזיקים בזה שאנחנו החילונים עובדים יום ולילה ומשלמים כמויות כפולות של מיסים שמגיעים אל החרדים שיושבים בבית כנסת כל היום - ושוב, זה לא משהו פסול, תעשו את זה כמה שאתם רוצים אבל לכו לעבוד ותשיגו לעצמכם כסף משל עצמכם.
הם מזיקים בכך שאני לא יכולה לנצל את שבת ולעשות כל מני דברים כמו קניות שאין לי זמן בשבילם במהלך השבוע.
וזה שהם סוגרים את החנויות לא אומר שאני לא משתמשת בחשמל ונוסעת בשבת. זו סתם הרגשה שהם חודרים לי לחיים ומכריחים אותי לעשות דברים שאני לא מאמינה בהם.
לגבי זה שאני מזיקה לעולם - באותה המידה אני יכולה לומר שאתה מזיק כי אתה לא עושה מדיטציה כל שני וחמישי כי זה מביא שקט לכדור הארץ. החרדים מזיקים בצורה עובדתית, כולם מסכימים שאנחנו נקלעים ללא מעט מלחמות וכולם מסכימים שחיים פה על כסף. אבל אתה לא יכול להאשים אותי על זה שאני עושה משהו שלא לפי האמונה האישית שלך, כי זה לא עובד ככה.
ולי אישית כל הכפייה הדתית הזו רק גורמת לסלידה מהדת ולגרום לי להאמין פחות ולרצות להתרחק מהקהילה החרדית יותר, כי כפייה היא ממש לא הדרך."
תראה, אתה חושב שמה שאתה עושה זה נכון, להפיץ את האמונה בגלל שאברהם עשה את זה וכו'
אני במשבר אמונה קטן, אני לא יודע אם יש או אין כוח עליון שחזק מאיתנו או לא
אם יש, אז כנראה הכל מתוכנן וזה כולל את המעשים שלנו והבחירות שלנו, זה אומר שכל הבחירות שלנו בתור בני אדם מתוכננים כבר עוד מעבר (לפי האמונה)
זה אומר גם שכל בחירה שלנו וכל דבר קטן, אלוהים יודע שזה עומד לקרות
ככה שאין על מה להתווכח פה בכלל, אם אגיע לעולם הבא או לגיהנום זה עניין אישי שלי (אני לא מאמין)
אתה לא צריך להתערב, ואתה גם לא צריך לחשוב על להתערב בחיים שאלוהים נתן לנו במתנה כי הוא נתן, לא אתה.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית, צריך לאהוב רק שת מי שממאין בי"ג עיקרי האמונה, אבל מי שכופר באחד מהם - מצוה לשנוא אותו.
אנונימית, צריך לאהוב רק שת מי שממאין בי"ג עיקרי האמונה, אבל מי שכופר באחד מהם - מצוה לשנוא אותו.
שואל השאלה:
אנונימי, מעניין שהעתקת תשובה משאהל אשר נמחקה... איך ידעת להעתיק את זה? אני עניתי לואתה אחת. ממש לא מסכים איתה (מהרבה סיבות).
אבל אני אתייחס למה שאתה כתבת. אתה שללת א תהבחירה החופשית ובכך שיראת שמים תלויה באדם עצמו: "הכל בידי שמים, חוץ מיראת שמים" (ברכות לג ע"ב, מגילה כה ע"א, נידה טז ע"ב).
אנונימי, מעניין שהעתקת תשובה משאהל אשר נמחקה... איך ידעת להעתיק את זה? אני עניתי לואתה אחת. ממש לא מסכים איתה (מהרבה סיבות).
אבל אני אתייחס למה שאתה כתבת. אתה שללת א תהבחירה החופשית ובכך שיראת שמים תלויה באדם עצמו: "הכל בידי שמים, חוץ מיראת שמים" (ברכות לג ע"ב, מגילה כה ע"א, נידה טז ע"ב).
יש לי גישות קטנות פה ושם..
משהו שלי עצמי
אני לא איזה מנהל פה או משהו שלא תבינו לא נכון
ואני גם לא נאמן
משהו שלי עצמי
אני לא איזה מנהל פה או משהו שלא תבינו לא נכון
ואני גם לא נאמן
אנונימי
אז הנה, בבקשה
הוספת לי מידע חדש שלא ידעתי.
במקום לפרט על יג עיקרי האמונה, עסקת רבות בתפל.
זו העת לשתף אותנו בעיקרונות האמונה וללמד אותנו, אם זו מטרתך.
לפני שאתה שונא,
למד אותנו
דבר איתנו
ושאל לפני שאתה קובע שאנחנו כופרים.
ואולי לא עברתי על אחת המצוות
ושנאת אותי סתם?
הוספת לי מידע חדש שלא ידעתי.
במקום לפרט על יג עיקרי האמונה, עסקת רבות בתפל.
זו העת לשתף אותנו בעיקרונות האמונה וללמד אותנו, אם זו מטרתך.
לפני שאתה שונא,
למד אותנו
דבר איתנו
ושאל לפני שאתה קובע שאנחנו כופרים.
ואולי לא עברתי על אחת המצוות
ושנאת אותי סתם?
אנונימית
שואל השאלה:
הבנתי שאתה נאמן שיכול לראות את המחיקות...
הבנתי שאתה נאמן שיכול לראות את המחיקות...
לא
אני לא נאמן xd
אני משתמש רגיל
אני לא נאמן xd
אני משתמש רגיל
אנונימי
אם הייתי יכול הייתי מסביר לך איך אבל אני ביישן מידי לדבר שלא מאנונימי
וגם אתה שונא אותי ככה שלא יהיה פה דיון מוצלח ;)
וגם אתה שונא אותי ככה שלא יהיה פה דיון מוצלח ;)
אנונימי
וגם אני לא מתמצא במושגים ממש (עצוב)
מה זה יראת שמים?
מה זה יראת שמים?
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית, ביקשת י"ג עיקרי האמונה? אתן לך את זה בצורה מתומצמת:
א - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא לְבַדּוֹ עָשָׂה וְעוֹשֶׂה וְיַעֲשֶׂה לְכָל הַמַּעֲשִׂים: (מציאות ה')
ב - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא יָחִיד וְאֵין יְחִידוּת כָּמוֹהוּ בְּשׁוּם פָּנִים. וְהוּא לְבַדּוֹ אֱלֹהֵינוּ. הָיָה הֹוֶה וְיִהְיֶה: (אחדותו)
ג - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ אֵינוֹ גוּף. וְלֹא יַשִּׂיגוּהוּ מַשִּׂיגֵי הַגּוּף. וְאֵין לוֹ שׁוּם דִּמְיוֹן כְּלָל: (אינו גוף)
ד - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא רִאשׁוֹן וְהוּא אַחֲרוֹן: (ראשון ואחרון)
ה - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ לוֹ לְבַדּוֹ רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל. וְאֵין רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל לְזוּלָתוֹ: (ראוי לעבוד רק לו)
ו - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל דִּבְרֵי נְבִיאִים אֱמֶת: (נבואה)
ז - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁנְּבוּאַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הָיְתָה אֲמִתִּית. וְשֶׁהוּא הָיָה אָב לַנְּבִיאִים. לַקּוֹדְמִים לְפָנָיו וְלַבָּאִים אַחֲרָיו: (נבואת משה)
ח - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל הַתּוֹרָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם: (תורה משמים)
ט - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ: (לא תהא מוחלפת)
י - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ יוֹדֵעַ כָּל מַעֲשֵׂה בְנֵי אָדָם וְכָל מַחְשְׁבוֹתָם. שֶׁנֶּאֱמַר הַיֹּצֵר יַחַד לִבָּם הַמֵּבִין אֶל כָּל מַעֲשֵׂיהֶם: (השגחה)
יא - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו: (שכר ועונש)
יב - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ. וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ. עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ בְּכָל יוֹם שֶׁיָּבוֹא: (משיח)
יג - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁתִּהְיֶה תְּחִיַּת הַמֵּתִים בְּעֵת שֶׁיַעֲלֶה רָצוֹן מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ וְיִתְעַלֶּה זִכְרוֹ לָעַד וּלְנֵצַח נְצָחִים: (תחיית המתים)
אנונימית, ביקשת י"ג עיקרי האמונה? אתן לך את זה בצורה מתומצמת:
א - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא לְבַדּוֹ עָשָׂה וְעוֹשֶׂה וְיַעֲשֶׂה לְכָל הַמַּעֲשִׂים: (מציאות ה')
ב - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא יָחִיד וְאֵין יְחִידוּת כָּמוֹהוּ בְּשׁוּם פָּנִים. וְהוּא לְבַדּוֹ אֱלֹהֵינוּ. הָיָה הֹוֶה וְיִהְיֶה: (אחדותו)
ג - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ אֵינוֹ גוּף. וְלֹא יַשִּׂיגוּהוּ מַשִּׂיגֵי הַגּוּף. וְאֵין לוֹ שׁוּם דִּמְיוֹן כְּלָל: (אינו גוף)
ד - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא רִאשׁוֹן וְהוּא אַחֲרוֹן: (ראשון ואחרון)
ה - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ לוֹ לְבַדּוֹ רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל. וְאֵין רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל לְזוּלָתוֹ: (ראוי לעבוד רק לו)
ו - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל דִּבְרֵי נְבִיאִים אֱמֶת: (נבואה)
ז - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁנְּבוּאַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הָיְתָה אֲמִתִּית. וְשֶׁהוּא הָיָה אָב לַנְּבִיאִים. לַקּוֹדְמִים לְפָנָיו וְלַבָּאִים אַחֲרָיו: (נבואת משה)
ח - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל הַתּוֹרָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם: (תורה משמים)
ט - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ: (לא תהא מוחלפת)
י - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ יוֹדֵעַ כָּל מַעֲשֵׂה בְנֵי אָדָם וְכָל מַחְשְׁבוֹתָם. שֶׁנֶּאֱמַר הַיֹּצֵר יַחַד לִבָּם הַמֵּבִין אֶל כָּל מַעֲשֵׂיהֶם: (השגחה)
יא - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו: (שכר ועונש)
יב - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ. וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ. עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ בְּכָל יוֹם שֶׁיָּבוֹא: (משיח)
יג - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁתִּהְיֶה תְּחִיַּת הַמֵּתִים בְּעֵת שֶׁיַעֲלֶה רָצוֹן מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ וְיִתְעַלֶּה זִכְרוֹ לָעַד וּלְנֵצַח נְצָחִים: (תחיית המתים)
שואל השאלה:
יראת שמים - זה הכוונה לפחד מאלוקים, לשמור את מצוותיו. זה בידיים שלך. זה לא שה' קבע שאתה לא תאמין בו ולא תשמור את מצוותיו.
יראת שמים - זה הכוונה לפחד מאלוקים, לשמור את מצוותיו. זה בידיים שלך. זה לא שה' קבע שאתה לא תאמין בו ולא תשמור את מצוותיו.
המורה שלי לתנך ממש מופתעת מהמידע שאני יודע על התנך וזה בעיקר מפה (ממך) xd
אבל כן..
לפני שאתה באמת לא מכבד מי שלא מכבד את אלוהים, בבקשה ממך
תגיע ללב ותנסה באמת לנסות להראות לו אור טוב
תנסה ללמד אנשים לפני שאתה הולך ככה מבלי "להתגמש" כי יש לך תשובות שלפעמים באמת קצת פוגעות באנשים בעלי ביטחון עצמי בתחתונים (כמו שלי)
אני לרוב מתעלם אבל לחושב שבגלל האמונה שלי והבחירות שלי אני סוטה, טיפש, גוי, לא ממש נעים לחשוב על זה שמישהו חושב עליי דברים כאלה בגלל בחירה שלי שלא קשורה אליו בכלל...
אבל כן..
לפני שאתה באמת לא מכבד מי שלא מכבד את אלוהים, בבקשה ממך
תגיע ללב ותנסה באמת לנסות להראות לו אור טוב
תנסה ללמד אנשים לפני שאתה הולך ככה מבלי "להתגמש" כי יש לך תשובות שלפעמים באמת קצת פוגעות באנשים בעלי ביטחון עצמי בתחתונים (כמו שלי)
אני לרוב מתעלם אבל לחושב שבגלל האמונה שלי והבחירות שלי אני סוטה, טיפש, גוי, לא ממש נעים לחשוב על זה שמישהו חושב עליי דברים כאלה בגלל בחירה שלי שלא קשורה אליו בכלל...
אנונימי
שואל השאלה:
אפשר להראות אור טוב למי שרוצה ומחפש אותו.
אבל מי שבחור שלא - אז ברו שאת הבחירה הרעה צריך לגנות, כי היא פוגעת בכבוד שמים. אנחנו בספינה אחת. אחד שעושה חרו בספינה - מטביע את כל הספינה. גם אם יש לו בתוך הספינה חדר פרטי.
אפשר להראות אור טוב למי שרוצה ומחפש אותו.
אבל מי שבחור שלא - אז ברו שאת הבחירה הרעה צריך לגנות, כי היא פוגעת בכבוד שמים. אנחנו בספינה אחת. אחד שעושה חרו בספינה - מטביע את כל הספינה. גם אם יש לו בתוך הספינה חדר פרטי.
כן..
אז אם אני נשמה טוב אבל חוטא חטאים תמימים עקב זה שאני לא מאמין
עדיין תגנה אותי ותוביל למצב של אובדנות עד למוות?
(קרה מצב)
אז אם אני נשמה טוב אבל חוטא חטאים תמימים עקב זה שאני לא מאמין
עדיין תגנה אותי ותוביל למצב של אובדנות עד למוות?
(קרה מצב)
אנונימי
תודה על המידע על העקרונות.
ולאחר שחלקת אותן עמי
אוכל להעיד כי מזדהה עם רובן,
אך לא עם כולן.
ועכשיו
אחרי שאתה יודע בוודאות שאני לא מזוהה עם כולן,
אתה יותר ממוזמן לשנוא אותי.
מקווה שזה מוסיף לך אושר ושמחה בלב.
לפחות שתצליח לחיות עם עצמך בשלום
אם אתה שונא את כל הסביבה.
והאמת?
אני מרחמת עליך.
בדרכך הקיצונית שטופת השנאה אתה מפספס אנשים טובים וישרים.
אתה מציף את עולמך בויכוחים ובריבים.
אתה עוסק כל היום בשלילה במקום בחיוב.
יש לדת אלמנטים כל כך יפים
של עזרה לאביון, לגר ולאלמנה
של משפט צדק
של הכנסת אורחים
של הולדת ילדים
של כבוד ההורים.
במקום להתעסק באלו
במקום ללמד אנשים לא נחשפים לכך ביום יום
אתה בוחר בשלילה.
המשימה המוזרה הזאת שהצבת לך
להתווכח עם נערים צעירים בנושאי דת.
לעולם לא אבין כיצד זה תורם לך.
אז שנא
והפץ שנאה.
אנחנו נמשיך להגיד את האמת שלנו
ללא מורא.
ולאחר שחלקת אותן עמי
אוכל להעיד כי מזדהה עם רובן,
אך לא עם כולן.
ועכשיו
אחרי שאתה יודע בוודאות שאני לא מזוהה עם כולן,
אתה יותר ממוזמן לשנוא אותי.
מקווה שזה מוסיף לך אושר ושמחה בלב.
לפחות שתצליח לחיות עם עצמך בשלום
אם אתה שונא את כל הסביבה.
והאמת?
אני מרחמת עליך.
בדרכך הקיצונית שטופת השנאה אתה מפספס אנשים טובים וישרים.
אתה מציף את עולמך בויכוחים ובריבים.
אתה עוסק כל היום בשלילה במקום בחיוב.
יש לדת אלמנטים כל כך יפים
של עזרה לאביון, לגר ולאלמנה
של משפט צדק
של הכנסת אורחים
של הולדת ילדים
של כבוד ההורים.
במקום להתעסק באלו
במקום ללמד אנשים לא נחשפים לכך ביום יום
אתה בוחר בשלילה.
המשימה המוזרה הזאת שהצבת לך
להתווכח עם נערים צעירים בנושאי דת.
לעולם לא אבין כיצד זה תורם לך.
אז שנא
והפץ שנאה.
אנחנו נמשיך להגיד את האמת שלנו
ללא מורא.
אנונימית
שואל השאלה:
אזה זהו, שאי אמונה זה כי גרוע פה. מצד אחד, לפי הרדב"ז, כפירה כנה, שמי שכופר באחד העיקרים מפני שהוא סובר שזאת האמת באמת ולא סתם מתכחש, אלא זאת תוצטרה של עיום מופסד - אז הוא אנוס.
מצד שני, כפירה כזאת היא מסוכנת (על פי הרמב"ם), כי מי שבאמת דוגל בכפירה שלו בגלל שהוא סובר שזאת האמת - יש לו את היכולת לגרור אחריו את האנשים (שזה הכי גרוע שיש) ובשביל למנוע את הנזק לרבים - צריך לטפל באנשים כאלה. לא סתם התורה הזהירה אותנו לא לתור אחרי מחשבת הלב, אלא למסוך על הקבלה שעוברת בכל עם ישראל מדור לדור ממה שאבותינו ראו בעיניהם ושמעו בעיניהם: את קולו של אלוקים ואת מתן תורה. התרוה שבעל פה - היא גם קבלה מדור לדור, שעד דורו של רבי היודי הנשיא הייתה בעל פה. לכן אסור פתאום להכינס לספקות ולחשוב שאולי כל זה לא נכון ולתור אחרי אותן מחשובות נגד קבלה של עם שלם.
אזה זהו, שאי אמונה זה כי גרוע פה. מצד אחד, לפי הרדב"ז, כפירה כנה, שמי שכופר באחד העיקרים מפני שהוא סובר שזאת האמת באמת ולא סתם מתכחש, אלא זאת תוצטרה של עיום מופסד - אז הוא אנוס.
מצד שני, כפירה כזאת היא מסוכנת (על פי הרמב"ם), כי מי שבאמת דוגל בכפירה שלו בגלל שהוא סובר שזאת האמת - יש לו את היכולת לגרור אחריו את האנשים (שזה הכי גרוע שיש) ובשביל למנוע את הנזק לרבים - צריך לטפל באנשים כאלה. לא סתם התורה הזהירה אותנו לא לתור אחרי מחשבת הלב, אלא למסוך על הקבלה שעוברת בכל עם ישראל מדור לדור ממה שאבותינו ראו בעיניהם ושמעו בעיניהם: את קולו של אלוקים ואת מתן תורה. התרוה שבעל פה - היא גם קבלה מדור לדור, שעד דורו של רבי היודי הנשיא הייתה בעל פה. לכן אסור פתאום להכינס לספקות ולחשוב שאולי כל זה לא נכון ולתור אחרי אותן מחשובות נגד קבלה של עם שלם.
שואל השאלה:
אנונימית, איזה "אמת" בדיוק יש לכם?
איזה הגיון יש להסכים רם עם חלק מעיקרי האמונה?
אנונימית, איזה "אמת" בדיוק יש לכם?
איזה הגיון יש להסכים רם עם חלק מעיקרי האמונה?
תוצאה..
אנחנו נערים..
הדעות שלנו ישתנו בהמשך החיים
לכפות על נער רק יגרום לו למרוד
אנחנו נערים..
הדעות שלנו ישתנו בהמשך החיים
לכפות על נער רק יגרום לו למרוד
אנונימי
שואל השאלה:
^מקווה שזה יקרה לטובה.
^מקווה שזה יקרה לטובה.
אני חושב שאם אתה כופה על נער משהו הוא יתמרד כי הוא מנסה להיות עמצאי
אם אתה רוצה להשפיע
תנסה לדבר עם 19+
הרוב פה כמוני 14+ שלא באמת מעוניינים להיכנס לעומק לדברים חשובים כי אנחנו נערים רק 2000+ ימים ;)
אם אתה רוצה להשפיע
תנסה לדבר עם 19+
הרוב פה כמוני 14+ שלא באמת מעוניינים להיכנס לעומק לדברים חשובים כי אנחנו נערים רק 2000+ ימים ;)
אנונימי
אייש עזוב אותך תוצאה.. הם ראו כמה סרטוני יוטיוב של איך נוצר העולם והשתכנעו מזה. כמעט כל האתאיסטים לא ניסו בכלל להיכנס לד לתורה לזוהר הקדוש וכו וכו. כל מה שיש להם זה להגיד זה למה אלוקים עושה רע.. למה ככה וככה ורק תלונות ולמה הוא כזה אם הוא קיים? ובלה בלה בלה. יש לי ספר עם יותר מ 500 עמודים של הוכחות לוגיות מדעיות ומהתורה והכל שתורת משה אמת ואלוקים יצר את העולם. ולא פיצוץ או שסליחהה זה לא פיצוץ בשבילכם.
עדיין מצחיק אותי אנשים שאומרים שבאנו מהקוף.. חח ובקיצור.. אתאיסטים יקרים.. מאחל לכם הצלחה רבה.
עדיין מצחיק אותי אנשים שאומרים שבאנו מהקוף.. חח ובקיצור.. אתאיסטים יקרים.. מאחל לכם הצלחה רבה.
גם אם אנחנו כופים גם אם לא.. זה לטובתכם. יהודי שלא מאמין זה יהודי שטעה מן הדרך.
0.1 אחוז מההוכחות שהתורה אמת והכל הם
מוות קליני
אוטיסטים
גלגול נשמות
סיאנסים
נבואות בתנ"ך
עצם זה שלפני המון שנים כולם עלו ארצה עם אותם ספרי תנ"ך
ויש עוד מיליון.
עצם זה שרוב התנ"ך ועשרת הדיברות רק טוב יש בו. שנועד לטובת כולנו. אם זו צדקה או לקיים מצוות או לא לשקר או המון המון המון... כיבוד הורים.. צניעות
0.1 אחוז מההוכחות שהתורה אמת והכל הם
מוות קליני
אוטיסטים
גלגול נשמות
סיאנסים
נבואות בתנ"ך
עצם זה שלפני המון שנים כולם עלו ארצה עם אותם ספרי תנ"ך
ויש עוד מיליון.
עצם זה שרוב התנ"ך ועשרת הדיברות רק טוב יש בו. שנועד לטובת כולנו. אם זו צדקה או לקיים מצוות או לא לשקר או המון המון המון... כיבוד הורים.. צניעות
אולי, במקום להתנגש כי אמרתי שאני לא מסכימה עם הכל
חשוב קודם
אולי שווה לשאול על מה אני לא מסכימה
ולנסות לשכנע למה כן כדאי?
ולשכנע למה צריך להאמין בהכל?
אתה לא עושה שום דבר בכדי לגרום לי לשנות את הדעה שלי,
לא מתאמץ להסביר
אלא ישר מקבל את העובדה שאני לא מסכימה עם הכל
וממשיך הלאה עם שנאתך.
אז איך אתה מצפה שהחברה תהיה מתוקנת
אם אתה לא מנסה לתקן אותה באמת?
ואולי אם אתה לא מסכים עם הגדרתי לאמת
הגדר אותך לפי אמונתך
כדי שאוכל לבחון ולתת את דעתי
ואולי אפילו לשנותה.
שום דבר מהדברים לעיל לא עשית
כי כנראה הם אינם חשובים לך
וזה רק מחזק את טענתי
שמטרתך היא לא ללמד
ולא לקרב אל הדת
אלא רק לייצר ויכוחים אטומים
ללא הקשבה הדדית.
לעומתך,
אני דווקא נהנתי לקרוא את מרבית תשובותיך ולתת עליהן את הדעת באופן כנה.
איני חושבת שאתה טיפש
ואני לא שונאת אותך.
לא יוצאת בהצהרות חסרות בסיס
ותמיד כמהה ללמוד עוד.
חבל שזה לא הדדי
במקום להצמיח אנשים ולחבר אותם לדת
נוצר האפקט ההפוך.
מטרתך חשובה בעינך
אז שנה את דרכך
ואולי בסוף תצליח.
חשוב קודם
אולי שווה לשאול על מה אני לא מסכימה
ולנסות לשכנע למה כן כדאי?
ולשכנע למה צריך להאמין בהכל?
אתה לא עושה שום דבר בכדי לגרום לי לשנות את הדעה שלי,
לא מתאמץ להסביר
אלא ישר מקבל את העובדה שאני לא מסכימה עם הכל
וממשיך הלאה עם שנאתך.
אז איך אתה מצפה שהחברה תהיה מתוקנת
אם אתה לא מנסה לתקן אותה באמת?
ואולי אם אתה לא מסכים עם הגדרתי לאמת
הגדר אותך לפי אמונתך
כדי שאוכל לבחון ולתת את דעתי
ואולי אפילו לשנותה.
שום דבר מהדברים לעיל לא עשית
כי כנראה הם אינם חשובים לך
וזה רק מחזק את טענתי
שמטרתך היא לא ללמד
ולא לקרב אל הדת
אלא רק לייצר ויכוחים אטומים
ללא הקשבה הדדית.
לעומתך,
אני דווקא נהנתי לקרוא את מרבית תשובותיך ולתת עליהן את הדעת באופן כנה.
איני חושבת שאתה טיפש
ואני לא שונאת אותך.
לא יוצאת בהצהרות חסרות בסיס
ותמיד כמהה ללמוד עוד.
חבל שזה לא הדדי
במקום להצמיח אנשים ולחבר אותם לדת
נוצר האפקט ההפוך.
מטרתך חשובה בעינך
אז שנה את דרכך
ואולי בסוף תצליח.
אנונימית
כמו שאומרים תוצאה,
עם הזמן בא הידע
ותאמין או לא אבל אני אף פעם בחיים שלי לא הייתי או נכנסתי לתוך הדת אבל אני מכבד כל אחד לא משנה מי הוא ואני תמיד נותן הזדמנות שנייה
אני עצוב שלא כולם חושבים ככה (לכבד כל אחד באשר הוא)
עם הזמן בא הידע
ותאמין או לא אבל אני אף פעם בחיים שלי לא הייתי או נכנסתי לתוך הדת אבל אני מכבד כל אחד לא משנה מי הוא ואני תמיד נותן הזדמנות שנייה
אני עצוב שלא כולם חושבים ככה (לכבד כל אחד באשר הוא)
אנונימי
אנונימית
למה את אנונימית?
תראי מי אתת
למה את אנונימית?
תראי מי אתת
אנונימי
אתאיסטים: אין אלוקים כי אני לא רואה אותוו
רגע ורוח יש כזה דבר?
אתאיסטים: כן
איך אבל לא רואים את הרוח
אתאיסטים: מרגישים ויש בלה בלה פחמן 404033
אה באמת? יופי כי אני מרגיש את אלוקים גם כל הזמן לידי ועונה לי ועושה לי טוב כי אני גם משיב טוב ומנסה לקיים את המצוות ומה שיש. עכשו לכו תנסו להוכיח שאני משקר.
רגע ורוח יש כזה דבר?
אתאיסטים: כן
איך אבל לא רואים את הרוח
אתאיסטים: מרגישים ויש בלה בלה פחמן 404033
אה באמת? יופי כי אני מרגיש את אלוקים גם כל הזמן לידי ועונה לי ועושה לי טוב כי אני גם משיב טוב ומנסה לקיים את המצוות ומה שיש. עכשו לכו תנסו להוכיח שאני משקר.
שומרת על עצמי מפני משתמשים שמרשים לעצמם להיות בריונים ברשת ולשלוח הודעות פוגעניות בפרטי ובלוח במסווה "לשם שמיים".
לצערי, יש לי עבר עם אנשים כאלו ולכן לא אענה פה עם המשתמש שלי. למרות שמאוד הייתי רוצה.
לצערי, יש לי עבר עם אנשים כאלו ולכן לא אענה פה עם המשתמש שלי. למרות שמאוד הייתי רוצה.
אנונימית
אפשר לראות את הרוח..
אנונימי
שואל השאלה:
את בהחלט יכולה לפרט, אבל אני אמרתי הכל בקצרה, כי אם אנונו יודעים שכל התורה היא מן השמים ודברי הבניאים הם אמת (אפשר לפרט על זה) - אז וודאי שאנחנו אמורים לקבל את כל מה שהיא כוללת. אלוקים לא חשוד על שקר, ואם תאמרי שלאה "לא דבריו" - אז איך בכלל יש לך אמונה בתורה (לפחות בחלק מן הדברים.)? אם תגידי שאולי זה התשנה במהלך השנים - גם זה לא ייתכן, תבדקי את ספר יהתנ"ך של כדל העדות שלא התשנו. לרמות הגלויות. יש גם איסור לשנות דברי תורה...
את בהחלט יכולה לפרט, אבל אני אמרתי הכל בקצרה, כי אם אנונו יודעים שכל התורה היא מן השמים ודברי הבניאים הם אמת (אפשר לפרט על זה) - אז וודאי שאנחנו אמורים לקבל את כל מה שהיא כוללת. אלוקים לא חשוד על שקר, ואם תאמרי שלאה "לא דבריו" - אז איך בכלל יש לך אמונה בתורה (לפחות בחלק מן הדברים.)? אם תגידי שאולי זה התשנה במהלך השנים - גם זה לא ייתכן, תבדקי את ספר יהתנ"ך של כדל העדות שלא התשנו. לרמות הגלויות. יש גם איסור לשנות דברי תורה...
טוב, צודק.
סליחה הקב"ה.
סליחה הקב"ה.
אנונימי
ובן
אם אתה מרגיש שאלוהים איתך בכל מצב
מי אנחנו שנפריע לך?
אני אמרתי שאני מכבד כל אחד, אני לא מזלזל באמונה שלך ואני אפילו חושב שזה ממש מדהים להאמין (אני לא מאמין)
אבל אל תזלזל באחרים
אם אתה מרגיש שאלוהים איתך בכל מצב
מי אנחנו שנפריע לך?
אני אמרתי שאני מכבד כל אחד, אני לא מזלזל באמונה שלך ואני אפילו חושב שזה ממש מדהים להאמין (אני לא מאמין)
אבל אל תזלזל באחרים
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית, מבטיח לך שאני לא כזה. אין לי מה לריב אנשים בפרטי. בטח לשא מיוזמתי. אם גבר, הרבה פעמים קרה הפוך. אם תשלחי לי הודעה - אמליץ לך על בנות טובות שיכולתות לעוזר לך (כי אני לא אמור לנהל דיון עם בחורה).
אנונימית, מבטיח לך שאני לא כזה. אין לי מה לריב אנשים בפרטי. בטח לשא מיוזמתי. אם גבר, הרבה פעמים קרה הפוך. אם תשלחי לי הודעה - אמליץ לך על בנות טובות שיכולתות לעוזר לך (כי אני לא אמור לנהל דיון עם בחורה).
טוב,
לצערי אני לא מצליחה לרדת לסוף דעתך ולכן אני חושבת שיש לגמור את הדיון בנושא, לפחות ביני ובינך.
אתה מעלה סוגיות מעניינות וחבל שהן מתפספסות בגלל פסילה מוקדמת של כל אמירה שאינה חופפת את שלך,
דווקא יכולים להיווצר דיונים עמוקים, מעצימים ומשפיעים.
מאחלת לך כל טוב
ושתפסיק לשנוא
לשווא.
לצערי אני לא מצליחה לרדת לסוף דעתך ולכן אני חושבת שיש לגמור את הדיון בנושא, לפחות ביני ובינך.
אתה מעלה סוגיות מעניינות וחבל שהן מתפספסות בגלל פסילה מוקדמת של כל אמירה שאינה חופפת את שלך,
דווקא יכולים להיווצר דיונים עמוקים, מעצימים ומשפיעים.
מאחלת לך כל טוב
ושתפסיק לשנוא
לשווא.
אנונימית
האמת תוצאה
יש מאמינים כל כך קיצוניים שחושבים שזה בסדר לאחל מוות רק כי אתה לא מאמין
אז אפשר להבין את האנונימית
ונגיד אני, לא מאמין באלוהים אבל כן ספקות
אבל אין לי עם מי לדבר ואיך זאת לא אופציה כי א'. אתה שונא אותי
ב. יש לי מניעים אישיים שלי לא להאמין
יש מאמינים כל כך קיצוניים שחושבים שזה בסדר לאחל מוות רק כי אתה לא מאמין
אז אפשר להבין את האנונימית
ונגיד אני, לא מאמין באלוהים אבל כן ספקות
אבל אין לי עם מי לדבר ואיך זאת לא אופציה כי א'. אתה שונא אותי
ב. יש לי מניעים אישיים שלי לא להאמין
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, אז זהו, יש אנשים שהדין אומר שאסור לכבד אותם - אז עצוב שיש אנשים מכבדים את מי שאסור לכבד. רגבנו יונה כותב מה הנזשקים שיוצא מאותו כבוד:
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס". (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
אנונימי, אז זהו, יש אנשים שהדין אומר שאסור לכבד אותם - אז עצוב שיש אנשים מכבדים את מי שאסור לכבד. רגבנו יונה כותב מה הנזשקים שיוצא מאותו כבוד:
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס". (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
ותוצאה, כשאתה כותב תשובות ארוכות, לפחות אצלי
ממש ממש קשה לקרוא אותן בעיקר כשאלה פסוקים
יש דרך שתוכל לקצר?
אני אף פעם לא מצליח לקורא את מה שאתה שולח
וכשאני מנסה אני הופך לחולה (כן, זה קורה)
ממש ממש קשה לקרוא אותן בעיקר כשאלה פסוקים
יש דרך שתוכל לקצר?
אני אף פעם לא מצליח לקורא את מה שאתה שולח
וכשאני מנסה אני הופך לחולה (כן, זה קורה)
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית, לא שונא לשווא, רק את מי שצריך...
אנונימית, לא שונא לשווא, רק את מי שצריך...
כשאתה שונא מישהו כי כתוב עליו דברים שצריך לשנוא
לדעתינו זה לשווא..
לדעתינו זה לשווא..
אנונימי
מסכימה, אנחנו צריכים להודות על עצם זה שאנחנו חיים על המתנה שקיבלנו שנקראת חיים, על זה שאנחנו קמים בבוקר ושיש לנו משפחה או כל דבר אחר.
נכון, יש דברים קשים אפילו מאוד קשים אבל מה זה יעזור לנו להתלונן עליהם.
לא משנה כמה יש או אין לבן אדם מדד האושר שלו נמדד עפ הצורה בה הוא מתייחס לחיים.
אם אתה מעריך ומודה לאלוקים על כל דבר קטן שיש לך לא חייב רק על דברים טובים זה עוזר רק לעצמך תאמינו לי, אתה מבין שהכל לטובה ושגם אם מה שקרה לך עכשיו נראה רע אז יש לזה סיבה טובה שזה קרה.
ברגע שהאדם לוקח את הכל כמובן מאליו והוא חושב שהכל מגיע לו אז גם אם יש לו הרבה דברים הוא לא מצליח להעריך ולשמוח בהם כי הוא חושב שזה מגיע לו מלכתחילה.
קיצור מה שאני רוצה להגיד לכם זה שתודו על כל רגע מהחיים שלכם ותהיו שמחים בחלקכם גם שזה קשה, באמת זה בשבילנו ורק אם נדע להעריך את כל מה שיש לנו נהיה מאושרים.
נכון, יש דברים קשים אפילו מאוד קשים אבל מה זה יעזור לנו להתלונן עליהם.
לא משנה כמה יש או אין לבן אדם מדד האושר שלו נמדד עפ הצורה בה הוא מתייחס לחיים.
אם אתה מעריך ומודה לאלוקים על כל דבר קטן שיש לך לא חייב רק על דברים טובים זה עוזר רק לעצמך תאמינו לי, אתה מבין שהכל לטובה ושגם אם מה שקרה לך עכשיו נראה רע אז יש לזה סיבה טובה שזה קרה.
ברגע שהאדם לוקח את הכל כמובן מאליו והוא חושב שהכל מגיע לו אז גם אם יש לו הרבה דברים הוא לא מצליח להעריך ולשמוח בהם כי הוא חושב שזה מגיע לו מלכתחילה.
קיצור מה שאני רוצה להגיד לכם זה שתודו על כל רגע מהחיים שלכם ותהיו שמחים בחלקכם גם שזה קשה, באמת זה בשבילנו ורק אם נדע להעריך את כל מה שיש לנו נהיה מאושרים.
ותוצאה
זאת הסיבה שאני לא קורא תנך
זה עושה אותי חולה (לא נעים)
זאת הסיבה שאני לא קורא תנך
זה עושה אותי חולה (לא נעים)
אנונימי
ושתדעו שמי שמאחל מוות לחילונים לא ראוי להיקרא דתי התורה אוסרת דברים כאלה.
אנחנו צריכים לכבד ולאהוב אחד את השני גם אם אין לנו את אותן הדעות.
עצוב לי שיש פה רושם שלילי מוטעה על הדת.
אנחנו צריכים לכבד ולאהוב אחד את השני גם אם אין לנו את אותן הדעות.
עצוב לי שיש פה רושם שלילי מוטעה על הדת.
אנונימי אתה בטוח במה שאתה אומר?
מה אתה עושה בלימודים? מתמטיקה זה הרבה יותר קשה מכמה פסוקים
מה אתה עושה בלימודים? מתמטיקה זה הרבה יותר קשה מכמה פסוקים
כן
למדתי תנך (ניסיתי)
אני כבר 3 ימים בבית עם סחרחורות וכאבי ראש
למדתי תנך (ניסיתי)
אני כבר 3 ימים בבית עם סחרחורות וכאבי ראש
אנונימי
מתמטיקה זה ממש קל
אנונימי
שואל השאלה:
אננומי, "כשאתה שונא מישהו כי כתוב עליו דברים שצריך לשנוא
לדעתינו זה לשווא.."
- אז לעשות את רצון הבורא - זה נקרא "לשווא"? זה כפירה. ברור שאני אמור לעשות רת רצון הבורא יתברך ולא את מה שאתה רוצה.
אננומי, "כשאתה שונא מישהו כי כתוב עליו דברים שצריך לשנוא
לדעתינו זה לשווא.."
- אז לעשות את רצון הבורא - זה נקרא "לשווא"? זה כפירה. ברור שאני אמור לעשות רת רצון הבורא יתברך ולא את מה שאתה רוצה.
ידוע
רק אמרתי מה שכל השאר חושבים..
רק אמרתי מה שכל השאר חושבים..
אנונימי
כל מה שאתה אומר מבוסס על אמונה בשקרים ולכן נקודת ההנחה שלך לא נכונה .
ואז השאלה עצמה לא מנוסחת באופן נכון.
אם לא היו מתלוננים ולא היו נלחמים למען שינוי, עדיין היית תקוע בתקופת המקרא, בסגנון חיים הרבה יותר גרוע מכל מה שאתה יכול לדמיין.
נ.ב -באותה מידה אני יכולה לטעון שאתה רוצח ובוגד באלה שנתנה לך הכל וכן הלאה. כי אתה עושה הכל נגד האלות ויורק להן בפרצוף.
אני בטוחה שהבחורה החמודה שענתה לך פה היא בדרגה הרבה יותר גבוהה ממך, מוסרית ורציונלית. וחוסר הצד הוא בכך שלפי אמונתך היא צריכה להיות תחתיך
ואז השאלה עצמה לא מנוסחת באופן נכון.
אם לא היו מתלוננים ולא היו נלחמים למען שינוי, עדיין היית תקוע בתקופת המקרא, בסגנון חיים הרבה יותר גרוע מכל מה שאתה יכול לדמיין.
נ.ב -באותה מידה אני יכולה לטעון שאתה רוצח ובוגד באלה שנתנה לך הכל וכן הלאה. כי אתה עושה הכל נגד האלות ויורק להן בפרצוף.
אני בטוחה שהבחורה החמודה שענתה לך פה היא בדרגה הרבה יותר גבוהה ממך, מוסרית ורציונלית. וחוסר הצד הוא בכך שלפי אמונתך היא צריכה להיות תחתיך
שואל השאלה:
אנונימי לא כל השאר, אלא מה שהכופרים חושבים... זה לא שכל השאר (חוץ ממני) הם כופרים...
אנונימי לא כל השאר, אלא מה שהכופרים חושבים... זה לא שכל השאר (חוץ ממני) הם כופרים...
תוצאה אולי תפסיק עם הכפייה הדתית? איש איש באמונתו יחיה סבבה שאתה מאמין בזה שאלוהים יצר אותנו אבל יש כאלה שלא
אנונימית
שואל השאלה:
the real red pill, השאלה שלי מבוססת על מחשבה די פשוטה (זה שאלוקים נתן לנו את החיים, זה די ברור, כתבתי למי מיועדת השאלה ומחקו את זה): האם זה שאלוקים נתן לנ ואת החיים: זאת לא סיבה להעריך אותו?
נ.ב. אני יכולה להגיד, אבל למה שאני אתייחס לשטויות?
the real red pill, השאלה שלי מבוססת על מחשבה די פשוטה (זה שאלוקים נתן לנו את החיים, זה די ברור, כתבתי למי מיועדת השאלה ומחקו את זה): האם זה שאלוקים נתן לנ ואת החיים: זאת לא סיבה להעריך אותו?
נ.ב. אני יכולה להגיד, אבל למה שאני אתייחס לשטויות?
שואל השאלה:
אנונימית, אולי את תפסיק לתת ליגיטמציה לכפירה? כי אין דבר כזה "איש איש באמונתו יחיה", ולא "ומדקי באמותו יחיה" (חבקוק ב, ד), מה שאורמ שהמדיק יחיה בזכות אמונתו באלוקים (ומו שלא - לא).
אם יש אנשים (לא עלינו!) שלא מאמינים באלוקים - זה לא אומר שזה "נורמלי" ושזה "ליגיטימי", כי זה לא.
זה כמו שאני אגיד לשוטרים שמפסיק לכפות על אנשים לנסוע רק במהרות מסוימת. סבבה שיש אנשים שמקפידים לנוסע בגבול המהריות המותרת, אבל יש כאלה שלא...
אנונימית, אולי את תפסיק לתת ליגיטמציה לכפירה? כי אין דבר כזה "איש איש באמונתו יחיה", ולא "ומדקי באמותו יחיה" (חבקוק ב, ד), מה שאורמ שהמדיק יחיה בזכות אמונתו באלוקים (ומו שלא - לא).
אם יש אנשים (לא עלינו!) שלא מאמינים באלוקים - זה לא אומר שזה "נורמלי" ושזה "ליגיטימי", כי זה לא.
זה כמו שאני אגיד לשוטרים שמפסיק לכפות על אנשים לנסוע רק במהרות מסוימת. סבבה שיש אנשים שמקפידים לנוסע בגבול המהריות המותרת, אבל יש כאלה שלא...
אני לא מבינה מזה כל הדברי תנך פה?
כל אחד יאמין במה שהוא רוצה ...
אני לא מאמינה בקב"ה ואני חיה וטוב לי ואני שמחה בחלקי . אז למה כל הפסוקים האלו??
כל אחד יאמין במה שהוא רוצה ...
אני לא מאמינה בקב"ה ואני חיה וטוב לי ואני שמחה בחלקי . אז למה כל הפסוקים האלו??
שואל השאלה:
למה שכל אחד יאמין במה שהרו רוצה? יש לנו י"ג עיקרי האמונה שכל היודי חייב להאמין בהם...
למה שכל אחד יאמין במה שהרו רוצה? יש לנו י"ג עיקרי האמונה שכל היודי חייב להאמין בהם...
מה הבעיות שלך? אנחנו במדינה דמוקרטית ולכל אחד יש זכות להביע את עצמו!
שואל השאלה:
שפוגעים בכבוד שמים. מה זה מדינה דמוקרטית? הדעות שלך - הם נגד הקב"ה (מלך העולם). את חושבת שאני צריך לקבל את זה משהו "נורמלי"?
שפוגעים בכבוד שמים. מה זה מדינה דמוקרטית? הדעות שלך - הם נגד הקב"ה (מלך העולם). את חושבת שאני צריך לקבל את זה משהו "נורמלי"?
אני רצחתי מישהו? אכן לא.. ולכן לך אין זכות להחליט אם אני נורמלית או לא... אני ממליצה לך לשמור את דעותיך לעצמך ולא לשתף אותם בסטיפס כי אף אחד לא יחזור בתשובה בגלל איזה אחד שכותב פה תאמין לי
תוצאה צודק במליון אחוז. לפי אמונתו, אתם באמת טיפשים ונחותים שחבל על הזמן. אין גבול לטמטומכם.
לפי אמונתו (המאוד לא מבוססת אגב).
דווקא אלה שמשחקים אותה ליברלים או הומנים מאמינים, הם אלו שלא הולכים לפי הדת היהודית.
אגב, מאמינים (כולל תוצאה) - מה אתם עושים באינטרנט? זה אסור!
לפי אמונתו (המאוד לא מבוססת אגב).
דווקא אלה שמשחקים אותה ליברלים או הומנים מאמינים, הם אלו שלא הולכים לפי הדת היהודית.
אגב, מאמינים (כולל תוצאה) - מה אתם עושים באינטרנט? זה אסור!
שואל השאלה:
יש דברים יותר חמורים מרצח (לדוגמא חילול שבת, ראי סרטון). להיות אפיקורוס - זה הרבה יותר גרוע מלהיות רוצח. ובטח שי לי זכות להגיד (לא אני קבעתי את זה) שדבר לא נרומלי (כפירה באלוקים) שהוא לא נורמלי. אחד מהגדול אמר שאם הוא לא היה רואה אפיקורסים במציאות - לא היה מאמין שיש אשנים עם דעות מוזרות כאלה. ככה ראיית בספר "לעבדך באמת".
למה שאני אשמור את האמת לעצמי? צריך לפזר אותה. וכן, יש אנשים שהצלתי לשנות להם אץ הדעה, ברוך ה'.
נ.ב. אני רואה שאת בעצמך לא מקפיה לשמור את הטשויות שלך לעצמך (לרמות שאמרתי שאני צריך לשמור את האמת לעצמי), אאל שזכותך להביע אותן (את השטויות שלך). אז זה לא צביעות?
יש דברים יותר חמורים מרצח (לדוגמא חילול שבת, ראי סרטון). להיות אפיקורוס - זה הרבה יותר גרוע מלהיות רוצח. ובטח שי לי זכות להגיד (לא אני קבעתי את זה) שדבר לא נרומלי (כפירה באלוקים) שהוא לא נורמלי. אחד מהגדול אמר שאם הוא לא היה רואה אפיקורסים במציאות - לא היה מאמין שיש אשנים עם דעות מוזרות כאלה. ככה ראיית בספר "לעבדך באמת".
למה שאני אשמור את האמת לעצמי? צריך לפזר אותה. וכן, יש אנשים שהצלתי לשנות להם אץ הדעה, ברוך ה'.
נ.ב. אני רואה שאת בעצמך לא מקפיה לשמור את הטשויות שלך לעצמך (לרמות שאמרתי שאני צריך לשמור את האמת לעצמי), אאל שזכותך להביע אותן (את השטויות שלך). אז זה לא צביעות?
המציאות מוכיחה שנשים וילדות ניצלו בהמוניהן רק כשהלכו נגד הדת.
הדת היהודית היא עבודה זרה מבחינת נשים. היא פועלת נגד האינטרסים הכי נשיים ומוסריים שיש.
הדת היהודית היא עבודה זרה מבחינת נשים. היא פועלת נגד האינטרסים הכי נשיים ומוסריים שיש.
שואל השאלה:
the real red pill, מפיץ פה את האמת. מה זה עניינך? את יודעת בכלל למה אני מתעסק עם זה? זה לא אמור להיות חלק מהדיון...
the real red pill, מפיץ פה את האמת. מה זה עניינך? את יודעת בכלל למה אני מתעסק עם זה? זה לא אמור להיות חלק מהדיון...
שואל השאלה:
^^ ממה בדיוק הם "ניצלו"?
לעבוד עבודה זר - זה לעבוד כל דבר חוץ מהקב"ה. זה כולל לעבוד את עצמך. אנחנו הנבראים, ולא בראנו את כצמנו בשביל שנעבוד את עצמנו. לעבוד את עצמך - זה עבודה זרה. ולא יהוןדית היא לא נגד נשים, אבל היא מגדירה מה התפקיד של כל אחד בעולם. זה שאת מחפש אינרטס אישי - זה בעיה שלך. לרמות שאין דבר יותר משתלם מלעבוד את ה' יתברך.
^^ ממה בדיוק הם "ניצלו"?
לעבוד עבודה זר - זה לעבוד כל דבר חוץ מהקב"ה. זה כולל לעבוד את עצמך. אנחנו הנבראים, ולא בראנו את כצמנו בשביל שנעבוד את עצמנו. לעבוד את עצמך - זה עבודה זרה. ולא יהוןדית היא לא נגד נשים, אבל היא מגדירה מה התפקיד של כל אחד בעולם. זה שאת מחפש אינרטס אישי - זה בעיה שלך. לרמות שאין דבר יותר משתלם מלעבוד את ה' יתברך.
צאמינים מתלוננים ומקללים כל הזמן. אני נמצאת בקבוצה של דכאוניים והרוב שם מאמינים ומתלוננים על חייהם הדפוקים.
ובמקומות שמדברים על אמונה, המאמינים מקללים ומאיימים ברצח ובמעשים נוראיים ומחרידים.
המוסר של המאמינים ירוד מאוד בדרך כלל, כי לא חוו שלב של התפתחות מוסרית בילדות. וזה כבר לא לפה...
בכל מקרה, גם החיים שלהם דפוקים ממש אם הם מבססים אותם על אמונה.
רק אם במקרה יצא לך לחיות בתנאים מעולים והחדירו לך אמונות הבל כאלה לראש, אז אתה יכול לחיות בסיפורי פיות....
ובמקומות שמדברים על אמונה, המאמינים מקללים ומאיימים ברצח ובמעשים נוראיים ומחרידים.
המוסר של המאמינים ירוד מאוד בדרך כלל, כי לא חוו שלב של התפתחות מוסרית בילדות. וזה כבר לא לפה...
בכל מקרה, גם החיים שלהם דפוקים ממש אם הם מבססים אותם על אמונה.
רק אם במקרה יצא לך לחיות בתנאים מעולים והחדירו לך אמונות הבל כאלה לראש, אז אתה יכול לחיות בסיפורי פיות....
אנונימית
אתה לא מפיץ אמת. אתה מפיץ שקר. ומכאן הבעיה. לא היה מטריד אותי אם היית מפיץ פה אמת.
הדת מלאה בשקרים אכזריות והיפוך יוצרות
הדת מלאה בשקרים אכזריות והיפוך יוצרות
ואני מק
ואני מקווה שכל הבנות פה ילמדו את הדת היטב. בעיקר את התלמוד הבבלי.
ואני מקווה שכל הבנות פה ילמדו את הדת היטב. בעיקר את התלמוד הבבלי.
שואל השאלה:
אנונימית, אם בדבר - אז לאתאיסטים חסרה שמחת חיםים. הם יש להם קנאה (כי אין להם אמונה שהכל מאיתו יתברך וכו'). לא מצאת על מי לצאת? (על אנשים שהולכים עם השכל הישר ולא מכחישים את קיומו של אלוקים)
אנונימית, אם בדבר - אז לאתאיסטים חסרה שמחת חיםים. הם יש להם קנאה (כי אין להם אמונה שהכל מאיתו יתברך וכו'). לא מצאת על מי לצאת? (על אנשים שהולכים עם השכל הישר ולא מכחישים את קיומו של אלוקים)
שואל השאלה:
the real red pill, אם היתי מפיץ שקר - ברור שלא היה אכפת לך מזה, כי נח לך לראות את עולם כהפקר ושמזכירים לך שלעולם יש בעל הבית - אז זה נוגד את הנגיעה שלך להיות מופקרת.
the real red pill, אם היתי מפיץ שקר - ברור שלא היה אכפת לך מזה, כי נח לך לראות את עולם כהפקר ושמזכירים לך שלעולם יש בעל הבית - אז זה נוגד את הנגיעה שלך להיות מופקרת.
חוזב"ת באורות שב בשקט
העולם הוא הפקר. ומי שמנסה להפוך אותי למופקרת הוא אתה - תוצאה. כי אם זה היה תלוי בדת, הייתי מופקרת ע"י גברים כמוך. בעוד כאתאיסטית יש לי סיכוי להיות שמורה.
לצורך העניין, בתור אתאיסטית, זכותי לא לשכב עם אף גבר. אבל אם הייתי חרדית, היום כבר הייתי עם 20 ילדים באונס.
ההבדל בין שמרנות לשמירה הוא הבדל ערכי מהותני.
השמרנות מנסה לשמר ערכים שפוגעים בי.
בעוד השמירה האמיתית, זה לנסות להגיע למצב חברתי שבאמת מגן עלי ועל הזכויות שלי. כדי שלא אהיה הפקר ("מחזיק בה כשפחה", "חייה אצל בעלה כדבר של הפקר", "אפילו מכה אותה תשתוק, כדרך שנשים צנועות עושות", "והוא ימשול בה זה שלום בית" וכל האמירות הדתיות שהופכות את היוצרות ומקדמות הפקקת ילדות ונשים).
בגלל שאתה לא תינוקת ומעולם לא היית תינוקת, אז אין לך מושג איזה נזק אתה עושה וכמה ההפקרות הזו פוגעת בתינוקות, ילדות ונשים.
לצורך העניין, בתור אתאיסטית, זכותי לא לשכב עם אף גבר. אבל אם הייתי חרדית, היום כבר הייתי עם 20 ילדים באונס.
ההבדל בין שמרנות לשמירה הוא הבדל ערכי מהותני.
השמרנות מנסה לשמר ערכים שפוגעים בי.
בעוד השמירה האמיתית, זה לנסות להגיע למצב חברתי שבאמת מגן עלי ועל הזכויות שלי. כדי שלא אהיה הפקר ("מחזיק בה כשפחה", "חייה אצל בעלה כדבר של הפקר", "אפילו מכה אותה תשתוק, כדרך שנשים צנועות עושות", "והוא ימשול בה זה שלום בית" וכל האמירות הדתיות שהופכות את היוצרות ומקדמות הפקקת ילדות ונשים).
בגלל שאתה לא תינוקת ומעולם לא היית תינוקת, אז אין לך מושג איזה נזק אתה עושה וכמה ההפקרות הזו פוגעת בתינוקות, ילדות ונשים.
אז כמובן שמה שמפריע לי זה שאתה מפיץ שקר והפקרות. אם היית מפיץ אמת ושמירה, הייתי בעד.
נכון
הרבה אנשים מתלוננים שה' לא מקשיב לכל הבקשות שלהם ושוכחים שגם הם לא מקיימים את כל הבקשות שלו. וגם אם לא היה רע, לא היינו יכולים להעריך את הטוב. ויש לכל דבר סיבה, גם אם אנחנו לא מבינים מה היא.
הרבה אנשים מתלוננים שה' לא מקשיב לכל הבקשות שלהם ושוכחים שגם הם לא מקיימים את כל הבקשות שלו. וגם אם לא היה רע, לא היינו יכולים להעריך את הטוב. ויש לכל דבר סיבה, גם אם אנחנו לא מבינים מה היא.
יש גבול כמה אפשר לכבד משהו כל כך עמום שספק אם הוא בכלל קיים, הרבה יותר חשוב לכבד בני אדם.
רוצה לדעת על מה יש להתלונן??
אני אגיד לך תאמין לי!!!!
אני שונא לשמוע ילדים בוכים זה מעצבן
אני לא אוהב לראות בניינים זה מכוער
אנשים הם יצורים מזוויעים הלוואי שיכחדו כבר
הבית ספר מעצבן
הכיתה שלי מלאה בילדים חסרי מוח
הבית שלי מכעיס אותי
אני לא אוהב לשמוע קולות חזקים זה מציק!!
יש אנשים מעצבנים בסטיפס שבא לי לעקור להם את העיניים מהמקום!!
העולם הופך למגעיל וזה מעצבן
לאנשים אין מודעות וצריך לתת להם כאפה ודחוף
אני שונא אנשים שלא יודעים על מה הם מדברים בא לי לחתוך אותם
אני לא אוהב את כל הפוליטיקה בארץ היא גרועה
אני לא אוהב את הקטע של הקורונה זה מציק
אני שונא כשמכבים אור בכיתה זה מעצבן בעין
ותאמינו לי יש עוד המון מאיפה שזה בא
אני אגיד לך תאמין לי!!!!
אני שונא לשמוע ילדים בוכים זה מעצבן
אני לא אוהב לראות בניינים זה מכוער
אנשים הם יצורים מזוויעים הלוואי שיכחדו כבר
הבית ספר מעצבן
הכיתה שלי מלאה בילדים חסרי מוח
הבית שלי מכעיס אותי
אני לא אוהב לשמוע קולות חזקים זה מציק!!
יש אנשים מעצבנים בסטיפס שבא לי לעקור להם את העיניים מהמקום!!
העולם הופך למגעיל וזה מעצבן
לאנשים אין מודעות וצריך לתת להם כאפה ודחוף
אני שונא אנשים שלא יודעים על מה הם מדברים בא לי לחתוך אותם
אני לא אוהב את כל הפוליטיקה בארץ היא גרועה
אני לא אוהב את הקטע של הקורונה זה מציק
אני שונא כשמכבים אור בכיתה זה מעצבן בעין
ותאמינו לי יש עוד המון מאיפה שזה בא
אנונימי
וזאת שאלה ממש ישנה
אנונימי
שואל השאלה:
אור הושמנד, אין גבול, כי כל מה שנעשה בשביל הקב"ה (ואין שופ ספק שהוא קיים) - זה לאעלום לא יספיק בשביל לשלם אפלו על נשימה אחת.
מה זה יותר חשוב לכבד בני אדם מאשר את אלוקים? (כמובן, תלוי במי מותר. לא כל מי שהולך על שתים ראוי לתואר "אדם").
ממתי הנברא הוא יותר חשוב מהבורא?
ממתי העבד יותר חשוב מהמלך?
רוצה לדעת מה אמר הקב"ה על מי שמכבד את האחרים על חשבון כבודו?
"לָמָּה תִבְעֲטוּ בְּזִבְחִי וּבְמִנְחָתִי אֲשֶׁר צִוִּיתִי מָעוֹן וַתְּכַבֵּד אֶת בָּנֶיךָ מִמֶּנִּי לְהַבְרִיאֲכֶם מֵרֵאשִׁית כָּל מִנְחַת יִשְׂרָאֵל לְעַמִּי? - לָכֵן, - נְאֻם ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, אָמוֹר אָמַרְתִּי בֵּיתְךָ וּבֵית אָבִיךָ יִתְהַלְּכוּ לְפָנַי עַד עוֹלָם, וְעַתָּה, - נְאֻם ה', חָלִילָה לִּי כִּי מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד וּבֹזַי יֵקָלּוּ"(שמואל א ב, כט-לא).
מצודת דוד
"ותכבד" - תעשה כבוד לבניך יותר ממני
אור הושמנד, אין גבול, כי כל מה שנעשה בשביל הקב"ה (ואין שופ ספק שהוא קיים) - זה לאעלום לא יספיק בשביל לשלם אפלו על נשימה אחת.
מה זה יותר חשוב לכבד בני אדם מאשר את אלוקים? (כמובן, תלוי במי מותר. לא כל מי שהולך על שתים ראוי לתואר "אדם").
ממתי הנברא הוא יותר חשוב מהבורא?
ממתי העבד יותר חשוב מהמלך?
רוצה לדעת מה אמר הקב"ה על מי שמכבד את האחרים על חשבון כבודו?
"לָמָּה תִבְעֲטוּ בְּזִבְחִי וּבְמִנְחָתִי אֲשֶׁר צִוִּיתִי מָעוֹן וַתְּכַבֵּד אֶת בָּנֶיךָ מִמֶּנִּי לְהַבְרִיאֲכֶם מֵרֵאשִׁית כָּל מִנְחַת יִשְׂרָאֵל לְעַמִּי? - לָכֵן, - נְאֻם ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, אָמוֹר אָמַרְתִּי בֵּיתְךָ וּבֵית אָבִיךָ יִתְהַלְּכוּ לְפָנַי עַד עוֹלָם, וְעַתָּה, - נְאֻם ה', חָלִילָה לִּי כִּי מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד וּבֹזַי יֵקָלּוּ"(שמואל א ב, כט-לא).
מצודת דוד
"ותכבד" - תעשה כבוד לבניך יותר ממני
העבד חשוב יותר מהמלך בזמן המרד^
אנונימי
תוצאה אתה כל כך לא מציאותי, במציאות בני אדם צריכים יותר כבוד. בני אדם לא יכולים כל הזמן להיות עסוקים בלרצות את מי שברא אותם.