42 תשובות
אף אחד לא מזלזל בכם
הם לא מזלזלים הם תמיד מתנשאים. זה כזה מעצבן כאילו אתם יותר טובים
שואל השאלה:
אבל אני לא מכלילה זה נכון^
אבל אני לא מכלילה זה נכון^
שואל השאלה:
אף פעם זה לא קרה^^
אף פעם זה לא קרה^^
אני בבית ספר דתי ואני אתאיסט אני חווה את זה על בשרי.
ההוא שבבית ספר דתי-
יש לך סביבה פח כנראה
יש לך סביבה פח כנראה
סליחה על ההכללה אבל בקושי מצאתי כאלה. אני לא מבין תמיד יש פה הכללות ולא אומרים כלום וכשאני מכליל כולם דואגים להזכיר לי.
אני לא באה להעיר לך רק אומרת שהסביבה שלך פח כנראה.. אל תייחס להם חשיבוץ
כי אתם מלזלים באלוקים ובמצוותיו.
וודאי שצריך לגנות אותם. רוצה את ההלכה הכתובה כלשונה?
"וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה (הלכות לשון התורה, כלל ח ,סעיף ה).
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו.
נ.ב. בגלל שאתם יודעים טוב מאוד על התורה - בגלל זה אתם לא צריכים להאמין בה? להפך, מי שמיכר את התורה וכפור בה - הוא אפיקורוס במזיד, כי אם הוא היה אמיתי - היה בורר לו שהתרוה היא אמת. הוא לא תינוק שנשבה. (מי שקיבל חינוך תורני מגיל קטן ולמד את התורה כמו שצריך באמת).
וודאי שצריך לגנות אותם. רוצה את ההלכה הכתובה כלשונה?
"וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה (הלכות לשון התורה, כלל ח ,סעיף ה).
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו.
נ.ב. בגלל שאתם יודעים טוב מאוד על התורה - בגלל זה אתם לא צריכים להאמין בה? להפך, מי שמיכר את התורה וכפור בה - הוא אפיקורוס במזיד, כי אם הוא היה אמיתי - היה בורר לו שהתרוה היא אמת. הוא לא תינוק שנשבה. (מי שקיבל חינוך תורני מגיל קטן ולמד את התורה כמו שצריך באמת).
^
למי שאומר שמאמינים לא מזלזלים באתאיסטים...
למי שאומר שמאמינים לא מזלזלים באתאיסטים...
אנונימי
אנונימי, נכון, מאמינים אמיתיים מזלזים באתאיסטים, ברוך ה' וזה מה שצריך להיות (הבאתי מקור לדין זה). מי שלא מכבד את אלוקים ותורתו - אין סיבה שיכבדו אותו.
שואל השאלה:
למה לזלזל בנו?^
למה לזלזל בנו?^
ומה עם דרך ארץ? תוצאה
^^תקראי את התשובה שלי ותביני. הכל מוסבר שם.
למה את מזלזלת באלוקים ובתורתו?
למה את מזלזלת באלוקים ובתורתו?
סקאר, על איזה דרך ארץ את מדבר?
זה דרך ארץ לכפור במי שברא אותך?!
זה דרך ארץ לכפור במי שברא אותך?!
שואל השאלה:
כי אנלא מאמינה בדרקונים וחדי קרן^
כי אנלא מאמינה בדרקונים וחדי קרן^
אבל לא כולם מאמין באל שלך כמו שאתה מזלזל כל אל אחר שקיים...
(בעל, אשרה, רע, הורוס, אשתרת, ענת, אל, אפרודיטה, זאוס, אודין, קרנונוס, מות, האדס, ים, שחר, שלם, כאוס, נפטון, פוסידון, יופיטר, ארשכיגל, נאנא, אנאנא, בסטט, איזיס, ברהאמא, קאלי ועוד מליוני אחרים...)
אתה לא מכבד אף אחד עם אמונה אחרת ממך למרות שיש להם טיעונים לפחות טובים כמו שלך אם לא יותר.
מתי בפעם האחרונה בחנת טיעונים לקיומם של אלים אחרים? של איזו דת? אילו טיעונים? ככה חשבתי. אז בפעם הבאה שאתה יוצא על מי שמאמין באלוהים שלך תחקור קצת על אלים אחרים שאתה לא מאמין בהם לקורא להם אלילים כי זה מה שרבנים לימדו אותך.
(בעל, אשרה, רע, הורוס, אשתרת, ענת, אל, אפרודיטה, זאוס, אודין, קרנונוס, מות, האדס, ים, שחר, שלם, כאוס, נפטון, פוסידון, יופיטר, ארשכיגל, נאנא, אנאנא, בסטט, איזיס, ברהאמא, קאלי ועוד מליוני אחרים...)
אתה לא מכבד אף אחד עם אמונה אחרת ממך למרות שיש להם טיעונים לפחות טובים כמו שלך אם לא יותר.
מתי בפעם האחרונה בחנת טיעונים לקיומם של אלים אחרים? של איזו דת? אילו טיעונים? ככה חשבתי. אז בפעם הבאה שאתה יוצא על מי שמאמין באלוהים שלך תחקור קצת על אלים אחרים שאתה לא מאמין בהם לקורא להם אלילים כי זה מה שרבנים לימדו אותך.
אנונימי
אנונימי, אין לשום עם את מה יש לנו.
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן-הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם: הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ? הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר-שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי? אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ? אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי נ' הוּא הָאֱלֹהִים; אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ. מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵש" (דברים ד, לב-לו).
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן-הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם: הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ? הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר-שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי? אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ? אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי נ' הוּא הָאֱלֹהִים; אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ. מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵש" (דברים ד, לב-לו).
כןזהאניהחתיךבפרופיל, גם אני לא מזלזל באנשים אחרים (אלא רק במי שצריך והשאלה פה היא על אתאיסטים...).
מי שישנא אותי בגל שאני מקיים את ההלכה כמו שצריך - בעיה שלו. אני לא צריך לשנואת ההלכה בשביל שלא ישנאו אותי.
עוד משהו: אמי שאין לו יראת שמים - אינו רואי לתואר "אדם", כמו שכתב הרב אלחנן וסרמן הי"ד על הפסוק "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". זה כתבו בספר "קבוץ מאמרים ואגרות". תשמעי על זה שיעור התורה (בקישור המצורף). הקטע שאמרתי נמצא בדקה 9:49.
מי שישנא אותי בגל שאני מקיים את ההלכה כמו שצריך - בעיה שלו. אני לא צריך לשנואת ההלכה בשביל שלא ישנאו אותי.
עוד משהו: אמי שאין לו יראת שמים - אינו רואי לתואר "אדם", כמו שכתב הרב אלחנן וסרמן הי"ד על הפסוק "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". זה כתבו בספר "קבוץ מאמרים ואגרות". תשמעי על זה שיעור התורה (בקישור המצורף). הקטע שאמרתי נמצא בדקה 9:49.
" שאנחנו פראי אדם שמזלזלים באמונות אחרות, איפה המוסריות פה"
-אנחנו לא פראי אדם (הם כן). המסוריות פה שצריך לההחקי ביד האמת ולהשפיל את השקר עד עפר (אורחות צדיקים, שער התשובה עניין השבעה עשר):
ו"כשאדם משתדל לאחוז בידו האמת, ויחזיק ידי אנשי אמת וישא ראשם, וישפיל אנשי השקר ויגיעם עד העפר הנה אלה דרכי קידוש השם. והנה כשיתעורר אדם במידת האמת, אז יסלח לו עון החילול עם התשובה".
הם לא מוסריים פה (כופרים במי שברא אותם).
"זה נקרא יהודי? בן אדם שמזלזל במי שלא מאמין בקבה?"
-כן, זה נקרא יהודי. יהודי הוא שונא את מי שלא מאמין בקב"ה: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט? תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהלים קלט, כא- כב).
-אנחנו לא פראי אדם (הם כן). המסוריות פה שצריך לההחקי ביד האמת ולהשפיל את השקר עד עפר (אורחות צדיקים, שער התשובה עניין השבעה עשר):
ו"כשאדם משתדל לאחוז בידו האמת, ויחזיק ידי אנשי אמת וישא ראשם, וישפיל אנשי השקר ויגיעם עד העפר הנה אלה דרכי קידוש השם. והנה כשיתעורר אדם במידת האמת, אז יסלח לו עון החילול עם התשובה".
הם לא מוסריים פה (כופרים במי שברא אותם).
"זה נקרא יהודי? בן אדם שמזלזל במי שלא מאמין בקבה?"
-כן, זה נקרא יהודי. יהודי הוא שונא את מי שלא מאמין בקב"ה: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט? תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהלים קלט, כא- כב).
אתה כופר בכל האלים האחרים אז אתה לא יותר טוב מאתאיסטים
אנונימי
אנונימי, לכפור במי שלא קיים - זה לא חיסרון, זה גאווה וזה מה שצריך להיות.
"שכל הכופר בע"ז נקרא יהודי כדכתיב (דנייאל ג, יב) איתי גוברין יהודאין וגו'" (מגילה יג ע"א).
" חמורה עבודה זרה, שכל הכופר בה - כמודה בכל התורה כולה" (שבועות כט ע"ב).
"שכל הכופר בע"ז נקרא יהודי כדכתיב (דנייאל ג, יב) איתי גוברין יהודאין וגו'" (מגילה יג ע"א).
" חמורה עבודה זרה, שכל הכופר בה - כמודה בכל התורה כולה" (שבועות כט ע"ב).
"ליהודי אסור לשנוא אף בן אדם, אתה שוכח כל הזמן את המצווה כמעט הכי חשובה בתנך! "לא תשנא את אחיך בלבבך ולא תישא עליו חטא" (התחלתי לצטט כמוך)."
- זה העניין, שהתורה אסרה לשנוא דווקא את "אחיך" (יהודי מאמין ושומר תרוה ומצוות), והאפיקורסים - אינם בכלל "אחיך". אז למה לכתוב לי דברים לא קשורים?
"ושנאת הבריות - כיצד? - מלמד שלא יכווין אדם לומר אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם, ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות. וכן דוד אמר (תהלים קלט) "משנאיך, ה' אשנא, ובתקוממיך - אתקוטט? - תכלית שנאה שנאתים -לאויבים היו לי". הלא הוא אומר (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה" מה טעם? - "כי אני בראתיו", - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבין נתן טז, ה).
- זה העניין, שהתורה אסרה לשנוא דווקא את "אחיך" (יהודי מאמין ושומר תרוה ומצוות), והאפיקורסים - אינם בכלל "אחיך". אז למה לכתוב לי דברים לא קשורים?
"ושנאת הבריות - כיצד? - מלמד שלא יכווין אדם לומר אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם, ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין, וכן המסורות. וכן דוד אמר (תהלים קלט) "משנאיך, ה' אשנא, ובתקוממיך - אתקוטט? - תכלית שנאה שנאתים -לאויבים היו לי". הלא הוא אומר (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה" מה טעם? - "כי אני בראתיו", - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבין נתן טז, ה).
קיצור אתה עושה בדיוק הפוך ממה שאתה אמור לעשות, לפני שהכרתי אותך לא כזה שנאתי את הדת, ועכשיו כשאתה מדבר בא לי להקיא. יש מצווה לקרב אתאיסטים לא להרחיק. זה בדיוק מה שאתה עושה אתה גורם ליותר כפירה.
מוקדש לתוצאה
מוקדש לתוצאה
אתה קובע שהם לא קיימים על סמך מה? כי זה מה שכתוב לך בתורה.
אתה לא חקרת את הדתות האחרות, לא קראת את התיאוגניה או על טבע האלים, אפילו לא הצצת בוודות או במהבראנה אז איך אתה קובע שהם לא קיימים?
אין לך שמץ של מושג על האלים האחרים ואתה מכחיש את קיומם כי אתה מפחד שהאל שלך הוא רק אחד מבין רבים, שאיך שאתה קורא לאתאיסטים אתה מתנהג בעצמך ושהאלים שאתה מחלל את שמם אמיתיים ויפגעו בך בסוף. בגלל זה אתה עוטף את עצמך בהרצאות ריקות של רבנים ואתרי דת שמתחזים ככאלה שנותנים תשובות מדעיות למרות שאף מדען רציני בתחום לא היה מסכים איתם. הזהר או שהאלוהים יביעו עליך מכות וצרות והאל שלך לא ישמור עליך בסוף.
אתה לא חקרת את הדתות האחרות, לא קראת את התיאוגניה או על טבע האלים, אפילו לא הצצת בוודות או במהבראנה אז איך אתה קובע שהם לא קיימים?
אין לך שמץ של מושג על האלים האחרים ואתה מכחיש את קיומם כי אתה מפחד שהאל שלך הוא רק אחד מבין רבים, שאיך שאתה קורא לאתאיסטים אתה מתנהג בעצמך ושהאלים שאתה מחלל את שמם אמיתיים ויפגעו בך בסוף. בגלל זה אתה עוטף את עצמך בהרצאות ריקות של רבנים ואתרי דת שמתחזים ככאלה שנותנים תשובות מדעיות למרות שאף מדען רציני בתחום לא היה מסכים איתם. הזהר או שהאלוהים יביעו עליך מכות וצרות והאל שלך לא ישמור עליך בסוף.
אנונימי
כןזהאניהחתיךבפרופיל, מיאפה אני משיג את זה? כי זה מה שתכוב, זה חלק המתרוה שבעל פה. זה גם כתוב בלכ הפסוקים.
מי את שתזלזלי בחז"ל ובגדולי עולם שתכתוב את מה שהם כתוב? (כי הם ידועים את הפירוש הנכון לתורה ולא את). אני מוחה בך! לא הם הזויים, אלא את זו שבזה לדברים של רבותינו שאת מוזהרת שלא להעליג על דבריהם, " שכל המלעיג על דברי חכמים - נידון בצואה רותחת" (עירובין כא ע"ב, גיטין נז ע"א).
לא אמרתי שהתורה היא לא מסתדרת עם המוסר, התרוה היא כולה מוסר (כמו שתכתב), אלא המסור שלך - הוא מוסר מעוות ולא נכון. אז מה הוא שווה? התפקיד של המסור - זה לקדם את האדם לעבודת ה', לא להפך. לא סתם נאמר (משלי א ב): "לדעת חכמה ומוסר" - אם חכמה, למה מוסר? ואם מוסר, למה חכמה? אלא, אם יש באדם חכמה - הרי הוא למד מוסר, ואם אין באדם חכמה - אינו יכול ללמוד מוסר, (מדרש משלי א, ב).
"חכמה" - זה תורה.
אין לי בעיה עם אנשים שהם לא כמוני, יש לי בעיה עם אנשים שהם הלוכים בדרך שהיא נוגדת את הדרך של התורה. איתם צריך להתנהג בדרך אחרת.
מי את שתזלזלי בחז"ל ובגדולי עולם שתכתוב את מה שהם כתוב? (כי הם ידועים את הפירוש הנכון לתורה ולא את). אני מוחה בך! לא הם הזויים, אלא את זו שבזה לדברים של רבותינו שאת מוזהרת שלא להעליג על דבריהם, " שכל המלעיג על דברי חכמים - נידון בצואה רותחת" (עירובין כא ע"ב, גיטין נז ע"א).
לא אמרתי שהתורה היא לא מסתדרת עם המוסר, התרוה היא כולה מוסר (כמו שתכתב), אלא המסור שלך - הוא מוסר מעוות ולא נכון. אז מה הוא שווה? התפקיד של המסור - זה לקדם את האדם לעבודת ה', לא להפך. לא סתם נאמר (משלי א ב): "לדעת חכמה ומוסר" - אם חכמה, למה מוסר? ואם מוסר, למה חכמה? אלא, אם יש באדם חכמה - הרי הוא למד מוסר, ואם אין באדם חכמה - אינו יכול ללמוד מוסר, (מדרש משלי א, ב).
"חכמה" - זה תורה.
אין לי בעיה עם אנשים שהם לא כמוני, יש לי בעיה עם אנשים שהם הלוכים בדרך שהיא נוגדת את הדרך של התורה. איתם צריך להתנהג בדרך אחרת.
אנונימי, מה יש לי לחוקר? אם ברור לי שה' הוא האלוקים - זה שולל כל אלוהים אחר.
1.אלוקים - הוא לא שקרן.
2. לא יכול להיות יורת מכל יכול אחד, כי אז יוצא שהוא לא באמת כל יכול.
מה שכתב לי בסוף - זה ממש שטות. שום אלוהים (שאינם קיימים כמובן) לא מנע מהקב"ה לעשות את כל מה שהוא רוצה. האם אלוהי מצרים הצילו את המצריים מאת הקב"ה? וכן שבעת העמים שהיה וכאן בארץ כנען.. ואת מי שאתה רוצה...
1.אלוקים - הוא לא שקרן.
2. לא יכול להיות יורת מכל יכול אחד, כי אז יוצא שהוא לא באמת כל יכול.
מה שכתב לי בסוף - זה ממש שטות. שום אלוהים (שאינם קיימים כמובן) לא מנע מהקב"ה לעשות את כל מה שהוא רוצה. האם אלוהי מצרים הצילו את המצריים מאת הקב"ה? וכן שבעת העמים שהיה וכאן בארץ כנען.. ואת מי שאתה רוצה...
זה מקדם אותי לעבודת ה', וחלק מעובדת זה - זה לשנוא את הרע:
"שִׂנְאוּ רָע וְאֶהֱבוּ טוֹב" (עמוס ה, טו).
"אֹהֲבֵי ה', שִׂנְאוּ רָע" (תהלים צז, ה).
"יִרְאַת ה' - שְׂנֹאת רָע" (משלי ח, יג).
על תחשבי להיות יותר צדקת מגדולי עולם.
החומרא שלך מביאה לקולא בכבוד שמים:
"אמר רבי אלעזר: כל שנעשה רחמן על האכזרי - לסוף נעשה אכזר על הרחמנים" (תנחומא, מצורע א).
על זה נאמר "אַל תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה, וְאַל תִּתְחַכַּם יוֹתֵר - לָמָּה תִּשּׁוֹמֵם?, (קהלת ז, טז).
רש"י:
"אל תהי צדיק הרבה" - כשאול, שדימה להיות צדיק וריחם על הרשעים.
"שִׂנְאוּ רָע וְאֶהֱבוּ טוֹב" (עמוס ה, טו).
"אֹהֲבֵי ה', שִׂנְאוּ רָע" (תהלים צז, ה).
"יִרְאַת ה' - שְׂנֹאת רָע" (משלי ח, יג).
על תחשבי להיות יותר צדקת מגדולי עולם.
החומרא שלך מביאה לקולא בכבוד שמים:
"אמר רבי אלעזר: כל שנעשה רחמן על האכזרי - לסוף נעשה אכזר על הרחמנים" (תנחומא, מצורע א).
על זה נאמר "אַל תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה, וְאַל תִּתְחַכַּם יוֹתֵר - לָמָּה תִּשּׁוֹמֵם?, (קהלת ז, טז).
רש"י:
"אל תהי צדיק הרבה" - כשאול, שדימה להיות צדיק וריחם על הרשעים.
"אני אומרת את הדעה שלי בפשטות, זכותי, לא? "
- לחלוק על חכמים? - זה זכותך?
"כשתביא לי תירוץ טוב לשנוא אנשים אני אשנה את דעתי. עד עכשיו לא הצלחת, רק גרמת לי לאהוב אותם יותר."
-הבאתי לך את מה כתוב באבות דרבי נתן טז, ה. זה לא אמור להיות משגנע? זה גם הלכה לענשה? (אני יכול להראות לך ספרי הלכה, כמו למשל "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה). לא מבין איך בדיוק גרמתי לך עוד יותר לאהוב את הנאשים, אשר התורה לא מסכימה שתאהבי אותם...
"רק שאלה. למה אתה מתעלם מכל מה שאני אומרת?"
-בינתיים את המתעלמת ממה שאני מצטט.
"יד שמאל דוחה יד ימין מקרבת- זה סותר את מה שאתה אומר"
-זה לא. ונסי להבין במה מדובר שם.
"אני חושבת שכדאי לך ללמוד קצת על רבי זירא, הוא מסביר בדיוק הפוך, למה צריך לאהוב את האנשים שלא מאמינים בה'- כי רק ככה אפשר להחזיר אותם בתשובה"
- על מה בדיוק את מדברת? את חשוב תשרבי זירא יחלוק על דוד המלך (עליו השלום) שאמר "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה' ,אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ - אֶתְקוֹטָט? - תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).
- לחלוק על חכמים? - זה זכותך?
"כשתביא לי תירוץ טוב לשנוא אנשים אני אשנה את דעתי. עד עכשיו לא הצלחת, רק גרמת לי לאהוב אותם יותר."
-הבאתי לך את מה כתוב באבות דרבי נתן טז, ה. זה לא אמור להיות משגנע? זה גם הלכה לענשה? (אני יכול להראות לך ספרי הלכה, כמו למשל "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה). לא מבין איך בדיוק גרמתי לך עוד יותר לאהוב את הנאשים, אשר התורה לא מסכימה שתאהבי אותם...
"רק שאלה. למה אתה מתעלם מכל מה שאני אומרת?"
-בינתיים את המתעלמת ממה שאני מצטט.
"יד שמאל דוחה יד ימין מקרבת- זה סותר את מה שאתה אומר"
-זה לא. ונסי להבין במה מדובר שם.
"אני חושבת שכדאי לך ללמוד קצת על רבי זירא, הוא מסביר בדיוק הפוך, למה צריך לאהוב את האנשים שלא מאמינים בה'- כי רק ככה אפשר להחזיר אותם בתשובה"
- על מה בדיוק את מדברת? את חשוב תשרבי זירא יחלוק על דוד המלך (עליו השלום) שאמר "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה' ,אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ - אֶתְקוֹטָט? - תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).
אנונימית, אז אני מצטער להגיד לך, שאני לא הולך בדרך של הרב קוק. גדולי ישראל (למשל החזון איש) הרחקיו מספריו בענייני ההשקפה. אם רתי אוכל לתת לך אתר שמסביר את זה (בקישור המצורף). בדיוק אחד מהדברים שאמרו עליו שהוא הפריז באהבת ישראל.
איך אפשר לומר שחובר רצון לקב לתשובות מההורים - שז העליה במוסר?
נ.ב. למה חז"ל כל הזמן דיברו על ירידת הדורות ואצלו זה עליה? למה בספר "הדור החארון" יש ליקטים של גדולי עולם המדברים על שפלות הדור הארון (פרק ז בזה הספר בדיוק נקרא ככה "שפלות הדור האחרון) - והוא קורא לזה עליה. למה?
איך אפשר לומר שחובר רצון לקב לתשובות מההורים - שז העליה במוסר?
נ.ב. למה חז"ל כל הזמן דיברו על ירידת הדורות ואצלו זה עליה? למה בספר "הדור החארון" יש ליקטים של גדולי עולם המדברים על שפלות הדור הארון (פרק ז בזה הספר בדיוק נקרא ככה "שפלות הדור האחרון) - והוא קורא לזה עליה. למה?
אני הולך על פי בעלי מוסר שאמרתי לך, כגון בעל "חפץ חיים" זקוצ"ל, הרב אלחנן ווסרמן הי"ד.
בימינו אני מאוד מקבל את דרך התוכחה של הרב אמנון יצחק שליט"א. הוא מסר לפני 4 שנים בערך הרצאות די מורחבות בעניין חובת התוכחה. חומר יסודי...
בקשר לאתר: את יכולה לחפש שם לבד דברי ביקרות ע להרב קוק. לא העתמקתי בזה יותר מדי, רק ראיתי כמה דברים.
בימינו אני מאוד מקבל את דרך התוכחה של הרב אמנון יצחק שליט"א. הוא מסר לפני 4 שנים בערך הרצאות די מורחבות בעניין חובת התוכחה. חומר יסודי...
בקשר לאתר: את יכולה לחפש שם לבד דברי ביקרות ע להרב קוק. לא העתמקתי בזה יותר מדי, רק ראיתי כמה דברים.
גם אני לא אתווכח איתך. בכל אופן, אני שמח שאני חרדי ולא דתי לאומי. זה לא אומר שאני אזלזל בך בגלל זה, חס ושלום. אני אדון אותך לכף זכות וכבד אותך, כי אני רואה שאגם את מכבד תאותי ואת מוכנה לסהכים שלא להסכים.
לא אפרט על עצמי יותר מדי.
דעי לך, ששי פה אנשים שזכיית לשנות להם את הדעה והם הודו לי על החיזוק.
נ.ב. זה הגיוני שהצביור יבטל את ההלכה למעשה, שי לה מקור מתנ"ך, ש"ס, פסוקים הראשונים (כגון הרמב"ם) והאחרונים (כגון "חפץ חיים") בגלל שהם החליטו להיות דתיים לאומים? הם לא אמורים להיות כפופים לאותם דברים? אני רק שואל (כי אני יודע ששולחן ערוך - זה שולחן ערוך לכל היהודים).
לא אפרט על עצמי יותר מדי.
דעי לך, ששי פה אנשים שזכיית לשנות להם את הדעה והם הודו לי על החיזוק.
נ.ב. זה הגיוני שהצביור יבטל את ההלכה למעשה, שי לה מקור מתנ"ך, ש"ס, פסוקים הראשונים (כגון הרמב"ם) והאחרונים (כגון "חפץ חיים") בגלל שהם החליטו להיות דתיים לאומים? הם לא אמורים להיות כפופים לאותם דברים? אני רק שואל (כי אני יודע ששולחן ערוך - זה שולחן ערוך לכל היהודים).
כןזהאניהחתיךבפרופיל, אין לדון על משתמשים...
דברי תורה. הם, בניגוד אלייך השתכנעו מהציטוטים. את יודעת למה? כי יש להם הכנעה לדעת תורה, ברוך ה'...
^עובדה שלא קיבלת את מה שהבאתי לך (דברי תורה מהרבה מקורות). את ממש לא מסכימה עם זה, כי זאת "לא הדרך שלך". כאילו יש לך דרך משלך, לא דרך של התורה...
זה לא שאני מקשיב לרבנים מסוימים, אני מקשיב לחז"ל (אבות דרבי נתן טז, ה), גדולי הראושנים (הרמב"ם) ורבן של כל בני הגולה (רב יישראל מאיר הכהן מראדין זקוצ"ל).
מה קשור שנאת חיניפ? שנאת חינם - זה לשנוא את מי שאסור לך לשנוא אותו על פי ההלכה (כגון אחד שעשה לך משהו רע. למה לך לשנוא אותו? הכל מאת ה', זה לא ממנו.) . לשנוא אתהכופרים - זאת לא שנאת חנים, כי מצוה לשנוא אותם, כמו שכתוב "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ - אֶתְקוֹטָט? תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).אם אני צריך לשנוא את מישהו - אין פה שנאת חינם, ובטח שבית מקדש לא נחרב בגלל ששנאו את האפיקורסים, אלא שנאו בגלל המניעים האישיים שלהם.
מה קשור שנאת חיניפ? שנאת חינם - זה לשנוא את מי שאסור לך לשנוא אותו על פי ההלכה (כגון אחד שעשה לך משהו רע. למה לך לשנוא אותו? הכל מאת ה', זה לא ממנו.) . לשנוא אתהכופרים - זאת לא שנאת חנים, כי מצוה לשנוא אותם, כמו שכתוב "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ - אֶתְקוֹטָט? תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).אם אני צריך לשנוא את מישהו - אין פה שנאת חינם, ובטח שבית מקדש לא נחרב בגלל ששנאו את האפיקורסים, אלא שנאו בגלל המניעים האישיים שלהם.
למה אתם עושים מינוסים על הציטוטים של תוצאה מן התורה זו האמת ! למה אתם מתעלמים מזה למה זה לא מעניין אותכם ?
ולמה מזלזלים ? כי אתם מזלזלים בעצמם קודם ואתם מזלזלים במי שמאמין. זו התשובה למה ראוי לגנות אותכם.
ולמה מזלזלים ? כי אתם מזלזלים בעצמם קודם ואתם מזלזלים במי שמאמין. זו התשובה למה ראוי לגנות אותכם.
ומי מזלזל באתאיסטים?
אתאיסט תשובה: דתים .
שאלה מי מזלזל בדתיים?
תשובה. אתאיסטים ,רוסים(שהם גוים) ,עולים חדשים(גוים) ,עובדים זרים, ממשלה ,מדינה, מערכת אכיפת החוק,ערבים, כמובן שלא רוצה להכליל את כולם אבל אם אתה רוצה לשוות כך את זה מכאן.
אתאיסט תשובה: דתים .
שאלה מי מזלזל בדתיים?
תשובה. אתאיסטים ,רוסים(שהם גוים) ,עולים חדשים(גוים) ,עובדים זרים, ממשלה ,מדינה, מערכת אכיפת החוק,ערבים, כמובן שלא רוצה להכליל את כולם אבל אם אתה רוצה לשוות כך את זה מכאן.
^ אני מסכים עם הרוב מה שכתבת, אבל למה להכליל את הרוסים ועולים חדשים? שאני הייתי עולה חדש - מעולם לז זילזלתי בדתיים, אהבתי אותם.
מה אם כל יהיודים ששומרים תרוה ומצוות (ואפילו חרדים) שעלו מחבר העמים?
אני יהודי אוקראיני...
מה אם כל יהיודים ששומרים תרוה ומצוות (ואפילו חרדים) שעלו מחבר העמים?
אני יהודי אוקראיני...
צודק. תיקנתי
^מקובל עלי.
כי יש הרגשה שאתם מזלזלים המאמינים כאילו הם ילדים טיפשים