30 תשובות
תכנסי לא תפספסי כלום
תכנסי, חיים פעם אחת בחיים... :)
זה לא שאת עכשיו הולכת להקריב בעל חיים.
אני מלא פעמים נכנסתי לכנסיות. זה תלוי בך ובאמונה שלך, אף אחד לא יכריח אותך להיכנס או להישאר בחוץ
זה רק לבקר. כנסיות לדעתי זה דבר יפה
אם את יודעת שזה אסור - מה השאלה פה?
זה לא ברור לך שאסור לעשות את מה שההלכה אוסרת?
כנסי
TYC
אישית הייתי נכנס לא רואה בעיה בזה בכלל.
החטא נקבע על פי מה שכתוב בהלכה, ולא על פי איך שזה נראה בעיניכם. אם אתם פועלים על פי מה שנראה בעיניכם - אז זה מראה שכאילו אתם המצאתם את הדת, ולא שקיבלתם אותה מאלוקים. אפלו דברי חכמים - זה דברי אלוקים חיים, כי הוא צוה לשמוע בקולם (דברים יז, ח-יא).

ככה עובדים את ה'? (או שאתם עובדים את עצמם, או על עצמכם?)
אני מופתע שכולם רושמים שאת יכולה להכנס, לא את לא יכולה זה אסור, אם את יודעת שזה אסור למה שתעשי את זה?
שואל השאלה:
כתבתי כי אני רוצה לדעת איך זה נראה מבפנים כי תמיד הסתקרנתי בקשר לדברים האלו
אנונימית
למה לך להתעניין בזה בכלל? כתוב בתורה "אַל תִּפְנוּ אֶל הָאֱלִילִם" (ויקרא יט, ד).

אביא לך את ההסבר של האיסור מתוך "משנה תורה" לרמב"ם ז"ל:
"ספרים רבים חיברו עובדי עבודה זרה בעבודתה, היאך עיקר עבודתה ומה משפטה ומעשיה. ציוונו הקדוש ברוך הוא, שלא לקרות באותן הספרים כלל, ולא נהרהר בה, ולא בדבר מדבריה. ואפילו להסתכל בדמות הצורה אסור, שנאמר "אל תפנו אל האלילים" (ויקרא יט,ד). ובעניין זה נאמר "ופן תדרוש לאלוהיהם לאמור, איכה יעבדו" (דברים יב, ל) - שלא תשאל על דרך עבודתה היאך היא, ואף על פי שאין אתה עובד, שדבר זה גורם לך להיפנות אחריה ולעשות כמו שהן עושין, שנאמר "ואעשה כן, גם אני" (שם) (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ב).

שימי לב למילים "ואפילו להסתכל בדמות הצורה אסור, שנאמר "אל תפנו אל האלילים" (ויקרא יט,ד)".
שואל השאלה:
כי זה מסקרן
אנונימית
אל תכנסי
אנונימית
אל. פשוט אל.
זה אסור אז תעשי טובה לעצמך ואל תעשי את זה, משהו טוב בטוח לא יצא לך מלעבור על עבירה.
ממש ממש אל תיכנסי! אני אפילו לא צריכה להסביר איפה הבעיה פה מרוב שזה ברור
שואלת השאלה. זאת בדיוק הבעיה: מינות - היא מושכת (עבודה זרה יז עמוד א).
שואל השאלה:
חחח מאיפה כולכם באתם שאלתי את השאלה הזאת לפני 7 שעות
אנונימית
לא
אל תכנסי
אל תיכנסי שיצלמו לך
מותר עפ"י ר"מ המאירי.
מה ז"א הלכה למעשה? מזכיר את הבבלי ב"ב קל ע"ב והירושלמי פאה א.
^הכוונה מה שנפסק בשולחן ערוך...
הרי יש לך דעות כאלה או אחרות בחלק מהפסוקים הראשונים ודיע שאותן דעות לא נספקו להלכה. אז מותר לנהוג כסברתם למעשה?
אתה רוצה לדוש בדיונים הללו עוד פעם?...
הרי התשובה ידועה לך מקדמת דנה, כן.
אז אם אתה לא כפוף למה שנקרא "הלכה למעשה" - זה בעיה שלך. גם בתלמדו מצינו שאסור לנהוג כדעת יחיד, כגון רבי אליעזר (בבא מציע נט עמוד ב). אפשר להביא עוד ראיות. זה לא שמותר לי לבחור בכל נושא דעה שבא לי, אם יש רב שאומר כמו שאני רוצה. יש כללים.
שואל השאלה:
אני? מתי שאלתי את זה
אנונימית
שואל השאלה:
הא לא אז זאת לא אני
אנונימית
לא, זה מקום של עבודה זרה ואסור להיכנס