19 תשובות
אינקוויזיציה נוספת
עם כמה שאני מסכימה איתך, בסופו של דבר, מאוד קשה לשנות דעות של אנשים כי אלו הדעות שאליהן הם התחנכו במשך כל חייהם..
כל עוד אף אחד לא פוגע באף אחד, מותר לחיות בצורות שונות ועם אמונה שונה.
כל עוד אף אחד לא פוגע באף אחד, מותר לחיות בצורות שונות ועם אמונה שונה.
איש באמונתו יחיה
אל תכפה על אנשים את האמונה שלך
אל תכפה על אנשים את האמונה שלך
תאמיני במה שאת רוצה, אל תנסי לגרום לאחרים להאמין במה שאת מאמינה.
שואל השאלה:
אני לא בעד לכפות אני בעד להסביר ולהשפיע
אני לא בעד לכפות אני בעד להסביר ולהשפיע
שואל השאלה:
תקרא לי פנאטית אני בעד כפייה חילונית. הדת מעכבת את התקדמות העולם
תקרא לי פנאטית אני בעד כפייה חילונית. הדת מעכבת את התקדמות העולם
שואל השאלה:
מחוץ לחוק? החוק עצמו מלא בכפייה דתית
דת ורציונאליות סותרים אחת את השניה
מחוץ לחוק? החוק עצמו מלא בכפייה דתית
דת ורציונאליות סותרים אחת את השניה
שואל השאלה:
כל הכבוד לך מה אני אגיד
כל הכבוד לך מה אני אגיד
כשמדברים על החברה בכלל (באופן כללי), אתאיזם היא בעצם מוצר לוואי של אוכלוסייה פתוחה, משכילה, ומיודעת.. (לא שאני אומר שכל האתאיסטים משכילים, או שמי שלא אתאיסט הוא לא חכם או משכיל). אם נעבוד על הדברים האלו, הבעיה תפתור את עצמה.
את לא צריכה להטיף אתאיזם (אני יודע שאת השתמשת במילה להפיץ אני רק מנסה להעביר את הנקודה), בגלל שזה לא יעבוד. מה שצריך זה לספק לאנשים את הכלים ההכרחיים בשביל שיוכלו להגיע למסקנות שלהם בעצמם. הכל מתחיל במערכת החינוך.
וזה מאוד תלוי למה את מתכוונת, באיזו רמה את רוצה להשפיע? ועל אילו דברים חשבת?
את לא צריכה להטיף אתאיזם (אני יודע שאת השתמשת במילה להפיץ אני רק מנסה להעביר את הנקודה), בגלל שזה לא יעבוד. מה שצריך זה לספק לאנשים את הכלים ההכרחיים בשביל שיוכלו להגיע למסקנות שלהם בעצמם. הכל מתחיל במערכת החינוך.
וזה מאוד תלוי למה את מתכוונת, באיזו רמה את רוצה להשפיע? ועל אילו דברים חשבת?
שואל השאלה:
אני חושבת שאני מתכוונת למה שאתה מתכוון, אני חושבת שצריך לספק לאנשים את הכלים כדי להגיע למסקנות בעצמם. מערכת החינוך מתייחסת לדת כאילו זה מובן מאליו להאמין בה
אני חושבת שאני מתכוונת למה שאתה מתכוון, אני חושבת שצריך לספק לאנשים את הכלים כדי להגיע למסקנות בעצמם. מערכת החינוך מתייחסת לדת כאילו זה מובן מאליו להאמין בה
טוני.
למה אתה חושב שזו כפייה? אני חושב שיש פה אי הבנה.
זה לא שהיא מתכננת להכריח אנשים להפסיק להאמין אחרת היא תפגע בהם או משהו, וגם לא נראה לי שהיא רמזה שהיא תכריח אנשים בכלל לדבר על זה.
אם מדברים על שיחה למשל, או אפילו סתם העברת מידע, אני חושב שכל עוד 2 הצדדים מסכימים לפתח שיחה (או להקשיב למידע מועבר), אי אפשר לקרוא לזה כפייה.
אתן דוגמא, גם סרטונים של אתאיסטים ביוטיוב זו דרך להפצת אתאיזם, אבל אתה היית אומר שזו כפייה?
כמובן שיש דרכים לכפות אתאיזם, אפילו לא צריך לדמיין, זה קרה בברית המועצות במדינות קומוניסטיות. אבל היא בעצמה אמרה שהיא לא בעד כפייה. אני פשוט חושב שיש פה אי הבנה.
למה אתה חושב שזו כפייה? אני חושב שיש פה אי הבנה.
זה לא שהיא מתכננת להכריח אנשים להפסיק להאמין אחרת היא תפגע בהם או משהו, וגם לא נראה לי שהיא רמזה שהיא תכריח אנשים בכלל לדבר על זה.
אם מדברים על שיחה למשל, או אפילו סתם העברת מידע, אני חושב שכל עוד 2 הצדדים מסכימים לפתח שיחה (או להקשיב למידע מועבר), אי אפשר לקרוא לזה כפייה.
אתן דוגמא, גם סרטונים של אתאיסטים ביוטיוב זו דרך להפצת אתאיזם, אבל אתה היית אומר שזו כפייה?
כמובן שיש דרכים לכפות אתאיזם, אפילו לא צריך לדמיין, זה קרה בברית המועצות במדינות קומוניסטיות. אבל היא בעצמה אמרה שהיא לא בעד כפייה. אני פשוט חושב שיש פה אי הבנה.
אנונימי
כן^, לא צריך ללכת רחוק מדי כדי למצוא אינדוקטרינציה מסוימת במדינה שלנו, לא משנה איפה אתה גר. אם זה משפר משהו, תדעי שההשפעה של הדתות על העולם, בכל העולם, לא רק בישראל - פוחתת עם הזמן. למעשה אתאיזם גדל מהר מכל דת שקיימת, אפילו מהר מאסלאם שהיא הדת שגדלה בקצב הכי מואץ.
בכל מקרה, ממש כל דבר שתעשי כדי לשנות את דרך החשיבה של אנשים לספקנות וחשיבה ביקורתית, יכול להיות נחשב בערך ל"הפצת אתאיזם או נאורות".. בין אם את מורה, בין אם את חלק מארגון האתאיסטים הישראלי, או אפילו אם את מכינה סרטןנים ביוטיוב בנושא כמו הדוגמא שנתתי.
בכל מקרה, ממש כל דבר שתעשי כדי לשנות את דרך החשיבה של אנשים לספקנות וחשיבה ביקורתית, יכול להיות נחשב בערך ל"הפצת אתאיזם או נאורות".. בין אם את מורה, בין אם את חלק מארגון האתאיסטים הישראלי, או אפילו אם את מכינה סרטןנים ביוטיוב בנושא כמו הדוגמא שנתתי.
אנונימי
תגדיר מיסיונריות. אם הכוונה היא רק לאמונה, או רק לדת, אז זה לא.
אם אתה נשתמש במילה הזו במושג מאוד נרחב כזה, אז גם לימוד והפצה של מדע זו מיסיונריות.. (?)
אין לי בעיה אם ככה אתה משתמש במילה, פשוט זה די מסיר הרבה מהרקע שיש לה כבר.
שואלת השאלה הסכימה איתי בנוגע לצורך לתת לאנשים את הכלים החשובים כדי שיוכלו לחשוב בעצמם, ובאופן ביקורתי. אם זה מה שהיא היתה רוצה לעשות, היית קורא לזה מיסיון?
ואני לא מנסה להיות קשה או משהו.
אם אתה נשתמש במילה הזו במושג מאוד נרחב כזה, אז גם לימוד והפצה של מדע זו מיסיונריות.. (?)
אין לי בעיה אם ככה אתה משתמש במילה, פשוט זה די מסיר הרבה מהרקע שיש לה כבר.
שואלת השאלה הסכימה איתי בנוגע לצורך לתת לאנשים את הכלים החשובים כדי שיוכלו לחשוב בעצמם, ובאופן ביקורתי. אם זה מה שהיא היתה רוצה לעשות, היית קורא לזה מיסיון?
ואני לא מנסה להיות קשה או משהו.
כמה הבלים,
בלי האמונה בתורה ובהשם וכל מה שכתוב בה אין לנו זכות אחיזה בארץ כי באום נופפו בתנך כרייה לאחיזתו של העם היהודי הארץ ישראל לפני 2000 שנה,
ואם את חושבת שזה לא נכון, שאת חכמה מכל מי שיושב בשולחן מקבלי ההחלטות אז בבקשה תפני את מקומך ולכי לגרמניה, לכי תדעי אולי יקום חלילה עוד היטלר שיזכיר לך שאת יהודיה,
במאמר זה את בעצם מקעקעת כל זכות אחיזה ליהודים בארץ, ואת גוזרת שמד וחורבן על כל יושבי הארץ, חלילה מלומר זאת,
וזה לא סיבה לאמונה אלא רק ראיה אחת רלוונטית ומוחשית לאמונה...
בלי האמונה בתורה ובהשם וכל מה שכתוב בה אין לנו זכות אחיזה בארץ כי באום נופפו בתנך כרייה לאחיזתו של העם היהודי הארץ ישראל לפני 2000 שנה,
ואם את חושבת שזה לא נכון, שאת חכמה מכל מי שיושב בשולחן מקבלי ההחלטות אז בבקשה תפני את מקומך ולכי לגרמניה, לכי תדעי אולי יקום חלילה עוד היטלר שיזכיר לך שאת יהודיה,
במאמר זה את בעצם מקעקעת כל זכות אחיזה ליהודים בארץ, ואת גוזרת שמד וחורבן על כל יושבי הארץ, חלילה מלומר זאת,
וזה לא סיבה לאמונה אלא רק ראיה אחת רלוונטית ומוחשית לאמונה...
אנונימי
זה אני ^^^ סליחה על האנונימי
:)
:)
יש פה סתירה פנימית. אנשים שיש להם תורה - הם לא חשוכים, להפך - יש להם אור, היא התורה - היא אור, כמו שנאמר "כִּי נֵר מִצְוָה, וְתוֹרָה - אוֹר" (משלי ו, כג). אבל את יודעת מה זה חושך? - זה להפיץ את הכפירה, כמו שעשו היוונים: "וְחֹשֶׁךְ" - זה גלות יוון, שהחשיכה עיניהם של ישראל בגזירותיהן, שהיתה אומרת להם כתבו על קרן השור שאין לכם חלק באלוקי ישראל" (בראשית רבה ב ,ד). זה בדיוק מה שאת רוצה לעשות. את הופרכת את היוצרות ועל זה נאמר ""הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע - טוֹב, וְלַטּוֹב - רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ - לְאוֹר, וְאוֹר - לְחֹשֶׁךְ שָׂמִים, מַר - לְמָתוֹק, וּמָתוֹק - לְמָר" (ישעיה ה, כ).
רש"י
"האומרים לרע טוב" - מקלסין לעכו"ם ורע בעיניהם לעבוד הקב"ה, שהוא טוב
"שמים חשך לאור" - דבר שהוא עתיד להביא עליהם חשך - אומרים שיאיר להם
"שמים מר למתוק" - עון שהוא עתיד להביא עליהם פורענות מר - אומרים שימתיק להם
"ומתוק למר" - עבודת הקב"ה המתוקה - אומרים מרה היא
רש"י
"האומרים לרע טוב" - מקלסין לעכו"ם ורע בעיניהם לעבוד הקב"ה, שהוא טוב
"שמים חשך לאור" - דבר שהוא עתיד להביא עליהם חשך - אומרים שיאיר להם
"שמים מר למתוק" - עון שהוא עתיד להביא עליהם פורענות מר - אומרים שימתיק להם
"ומתוק למר" - עבודת הקב"ה המתוקה - אומרים מרה היא
ואיך שואלת השאלה "מוכיחה" את ההפך?
איך בדיוק זה "נאורות" אם אתה מנסה לכפות על אנשים את הדעה שלך ... ?
תן לאנשים לחיות כמו שהם רוצים ותיהיה אדם טוב לכולם ... זה מה שצריך בעולם המגעיל הזה !
תודה.
תן לאנשים לחיות כמו שהם רוצים ותיהיה אדם טוב לכולם ... זה מה שצריך בעולם המגעיל הזה !
תודה.
שואל השאלה:
אני לא באמת רוצה לכפות את מה שאני מאמינה בו, אני רוצה לעזור לאנשים להגיע למסקנות האלה בעצמם. ברגע שמערכת החינוך לא נותנת כלים ללמידה עצמאית ולמחשבה חכמה ברור שאנשים ישארו באמונות קדומות
אני לא באמת רוצה לכפות את מה שאני מאמינה בו, אני רוצה לעזור לאנשים להגיע למסקנות האלה בעצמם. ברגע שמערכת החינוך לא נותנת כלים ללמידה עצמאית ולמחשבה חכמה ברור שאנשים ישארו באמונות קדומות
באותו הנושא: