17 תשובות
כן
ויש בזה קצת צביעות לדעתי.
ויש בזה קצת צביעות לדעתי.
אנונימי
כן..אישה מאמינה
שואל השאלה:
למה צביעות? ^^^
למה צביעות? ^^^
אנונימית
כי העונש בתורה על לא לשמור שבת הוא סקילה, איך את עושה את כל שאר הדברים כרגיל ואת זה לא? לא יודע אם זה צביעות זה פשוט מוזר לדעתי
אנונימי
חח מה צביעות אני בול כמוך אנונימי דיי לחרטט
את לא הוכלת אם האמת עד הסוף- אז תעשי את חשבון לבד. הממעשות של חילול שבת בפרהיסה - חמורה מאוד, מי שעושה את - זה דינו כגוי לענייו של רוב ההלכות (עיינו במשנה תרוה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו).
בגלל זה היא לא דתייה והיא מסרותית אני דיי בטוחה שה'לא יעניש אותה כי היא לא שומרת שבת^
bosit18, את אומרת כאילו שזה "בסדר" להיות לא דתייה (זה לא).
בטח שה' יעניש על חילול שבת: בזצן שיש עדים והתראה - יש על זה עונש של סקילה, ואם לא - אז כרת (על חילול שבת במזיד):"
"וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת, כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם: מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת, כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה - וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ" (שמות לא, יד).
למעשה, אין עבירה או אי קיום מצוה שה' לא יעניש (אן לא חוזרים בתשובה) עליה, שיהיה ברור: "כִּי אֶת כָּל מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל נֶעְלָם: אִם טוֹב, וְאִם רָע" (קהלת יב, יד).
"כל מעשה".
בטח שה' יעניש על חילול שבת: בזצן שיש עדים והתראה - יש על זה עונש של סקילה, ואם לא - אז כרת (על חילול שבת במזיד):"
"וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת, כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם: מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת, כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה - וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ" (שמות לא, יד).
למעשה, אין עבירה או אי קיום מצוה שה' לא יעניש (אן לא חוזרים בתשובה) עליה, שיהיה ברור: "כִּי אֶת כָּל מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל נֶעְלָם: אִם טוֹב, וְאִם רָע" (קהלת יב, יד).
"כל מעשה".
חח שתוק זה בסדר לחלוטין כפייה לא תעזור שכל אחד יחייה בדרך שלו מסורתית זה בסדר גמור מי עכשיו יסקול אותה חח .
תקשיהי כל הכבוד לך על ההשתדלות אלוקים שופט לפי זה ולפי מה שבא מהלב לא דרך כפייה שאיינה מרצון.
תקשיהי כל הכבוד לך על ההשתדלות אלוקים שופט לפי זה ולפי מה שבא מהלב לא דרך כפייה שאיינה מרצון.
bosit18, אם ה' צוה לשמור את השבת (וגם את כל המצוות האחרות), מי את שתגידי שזה "בסדר" לחלל אותו? למי יש זכות להתיר את מה שה' אסר? אם את לא מסוגלת להגיד את האמת בפנים - לפחות אל תשיקי את מי שאומר אותה.
אם ה' צוה אותנו על תרי,ג מצוות - למה שכל אחת תחיה איך שבא לא? מצוות ה' - הן לא הפקר, בשביל שכל אחר יבחר לעצמו מה הוא מוכן לקיים מתוכן ומה לא. "מצוות" - מלשון "ציווי, הוראה מחייבת.
אם ה' צוה אותנו על תרי,ג מצוות - למה שכל אחת תחיה איך שבא לא? מצוות ה' - הן לא הפקר, בשביל שכל אחר יבחר לעצמו מה הוא מוכן לקיים מתוכן ומה לא. "מצוות" - מלשון "ציווי, הוראה מחייבת.
על אחד שיאמין בדרך שלו סבבה
מה זה "דרך שלו"? יש דרך שה' רוצה בה ואת המעשה אשר נעהש (או לא נעשה). מי שילך בדרך אחרת - לא הולך בדרך ה' ויענש על כך...
חחח לא נשמה התקדמנו שכל אחד יחייה איך שהוא רוצה אם היא רוצה לא לשמור שבת בחירה שלה ואם אחד רוצה להיות הומו בחירה שלו יש לנו את הזכות להביע תדעות שלנו
מה שאתה עושה זה רק להרחיק אנשים מהדת אתה ממש לא עוזר אז בבקשה ממך
מה שאתה עושה זה רק להרחיק אנשים מהדת אתה ממש לא עוזר אז בבקשה ממך
זאת לא התדקמות, זאת נסידה מדרך שה' צוה. מי שמתקרב לדת - הוא נקרא מתקדם, לא מי שמתרחק ממנה. התרוה ניתנה לנו לכל דורות. למה שבדור מסוים תהיה למישהו זכות לחיות איך שבא לו? אין דבר כזה. אין זכות לאף אחד לעבור על מה שה' צוה...
ה נתן לנו חיים ואנחנו נחייה אותם כפי שנרצה אתה מוזמן לחיות באשליות
ה' נתן לנו חיים בשביל שנעשה את רצונו יתברך.
לבחור בחיים - זה לבחור בלקיים את מצוותיו:
"רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב, וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע. אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ, לָלֶכֶת בִּדְרָכָיו, וְלִשְׁמֹר מִצְוֹתָיו וְחֻקֹּתָיו וּמִשְׁפָּטָיו - וְחָיִיתָ וְרָבִיתָ וּבֵרַכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ בָּאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה בָא שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. וְאִם יִפְנֶה לְבָבְךָ וְלֹא תִשְׁמָע, וְנִדַּחְתָּ וְהִשְׁתַּחֲוִיתָ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים וַעֲבַדְתָּם. הִגַּדְתִּי לָכֶם הַיּוֹם, כִּי אָבֹד תֹּאבֵדוּן לֹא תַאֲרִיכֻן יָמִים עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה עֹבֵר אֶת הַיַּרְדֵּן לָבוֹא שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. הַעִדֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ, הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶי,ךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה - וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ. לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹעַ בְּקֹלוֹ וּלְדָבְקָה בוֹ, כִּי הוּא חַיֶּיךָ וְאֹרֶךְ יָמֶיךָ - לָשֶׁבֶת עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֶיךָ, לְאַבְרָהָם, לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם" (דברים ל, טו-כ).
לבחור בחיים - זה לבחור בלקיים את מצוותיו:
"רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב, וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע. אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ, לָלֶכֶת בִּדְרָכָיו, וְלִשְׁמֹר מִצְוֹתָיו וְחֻקֹּתָיו וּמִשְׁפָּטָיו - וְחָיִיתָ וְרָבִיתָ וּבֵרַכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ בָּאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה בָא שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. וְאִם יִפְנֶה לְבָבְךָ וְלֹא תִשְׁמָע, וְנִדַּחְתָּ וְהִשְׁתַּחֲוִיתָ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים וַעֲבַדְתָּם. הִגַּדְתִּי לָכֶם הַיּוֹם, כִּי אָבֹד תֹּאבֵדוּן לֹא תַאֲרִיכֻן יָמִים עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה עֹבֵר אֶת הַיַּרְדֵּן לָבוֹא שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. הַעִדֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ, הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶי,ךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה - וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ. לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹעַ בְּקֹלוֹ וּלְדָבְקָה בוֹ, כִּי הוּא חַיֶּיךָ וְאֹרֶךְ יָמֶיךָ - לָשֶׁבֶת עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֶיךָ, לְאַבְרָהָם, לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם" (דברים ל, טו-כ).