22 תשובות
כי זה לא חג נוצרי.
קריסמס זה של הנוצרים

אין קשר בין מה שאמרת.
נובי גוד חוגגים שנה חדשה וזה לא קשור לדת. כריסמס זה יותר קשור לדת.
כי כריסמס זה חגיגת הולדת ישו נובי גוד זה חגיגת השנה החדשה
נובי גוד זה חג עממי, לא דתי. גם רוסים יהודים חוגגים אותו.
זה פשוט חג שחוגג את השנה החדשה, בלי שום קשר לסיפורים מהדת
וזה לא כמו חג המולד הם אפילו לא נחגגים באותם תאריכים
אנונימית
שואל השאלה:
זה כן זה חיקוי כדי שיוכלו לחגוג ושיראה כאילו זה לא קשור לדת
אנונימית
שואל השאלה:
כי ברוסיה אז אסור היה סממניים של דת
אנונימית
זה ממש לא חיקוי.
אם את לא מבינה בזה עדיף לא להגיד סתם
שואל השאלה:
זה כן חיקוי
עץ השוח מביאים מתנות מה לא חיקוי בזה?
אנונימית
זה לא חיקוי. חג המולד נחגג ב25 לדצמבר והוא סובב סביב הולדת ישו, שנחשב לאב הנצרות.
נובי גוד זה חג עממי שחוגג את תחילת השנה החדשה, כמו סילבסטר, בלילה שבין ה31 לדצמבר ל1 לינואר.
כריסמס לא קשור לתחילת השנה החדשה.
עץ אשוח*
קריסמס וחגיגות שנה חדשה שתי דברים שונים. ממליצה לך לקורא באינטרנט לפעם הבאה
נובי גוד זה ממש לא חג נוצרי .
זה ליטרלי לחגוג את השנה החדשה , את המעבר מ2019 ל2020 ותאמיני לי שלא חסר יהודים שחוגגים את זה
אנונימית
שואל השאלה:
אז למה הם צריכים עץ אשוח ? ויש להם משהו כמו סנטה רק בשם אחר ובצבע כחול
אם זה לא חיקוי אז מה זה.. פשוט בשביל שלא יאסרו עליהם לחגוג חג עם סממן של דת הם שינו קצת ושינו תאריך אבל זה חיקוי של חג המולד.
אנונימית
המצאת את זה בעצמך? איזה שטויות. נובי גוד זה שנה חדשה בתרגום ישיר מרוסית. בסך הכל חוגגים את המעבר מ2019 ל2020, שום חיקוי אין כאן. אנשים איבדו את זה
אם תקראי על זה קצת באינטרנט את תראי שהדמות של איש זקן שמחלק מתנות ומעניש ילדים רעים הייתה קיימת בתרבות לפני שהנצרות בכלל הגיעה לאזור, ככה שאם כבר הסממנים של חג המולד הם מועתקים מחגים עממיים. כנל לגבי העץ.
אנונימית
שואל השאלה:
כן כי עץ אשוח וסנטה שמביא מתנות זה לא חיקוי
אנונימית
זה לא חג נוצרי אבל כל הדברים שבו זה נוצרי
עץ אשוח, זה לא נוצרי? ואחד נוצרי
עץ אשוח זה אחד הסימנים הכי נוצריים שיש
וגם תחילת השנה החדשה? בתכלס השנה החדשה שחוגגים בנובי גוד זה שנה חדשה בלוח *הנוצרי* שעם הזמן הפך ללוח כללי עולמי
אבל מתי התחילה הספירה שלו? כשישו נולד
(אם אני זוכרת טוב)
בקיצור יש לנובי גוד הרבה סממנים נוצריים
שואל השאלה:
^בדיוק. זה חיקוי כי היה אסור ברוסיה דת וחגים של דתות בגלל זה הרבה רוסים הם אתאיסטים
אנונימית
נשמה שלי תקראי קצת ותביני שהמנהגים בקריסמס לקוחים מאמונות סלאביות ולא הפוך. הנובי גוד התפתח מאמונות סלאביות ומסיפורי עם ולא מהקריסמס. חבל לזרוק סתם דברים שגויים לאוויר.
הנצרות שאבה מנהגים מהסלאבים ומהאגדות שלהם, אבל במקור הדמויות והמנהגים הם של הסלאבים.
אנונימית
כי מתוקה שלי הפירוש של נובי גוד זה לא ישו
זה שנה חדשה
תתפלאי מתחילה שנה חדשה זה שהישראלים הם היחידים שלא חוגגים את זה זה לא אומר שזה לנוצרים
זה כמו שיהיה לך יומולדת נגיד סתם ב13.8 אבל בתאריך העברי זה היה משהו אחר ויחגגו לך רק בתאריך העברי ואם תחגגי ב13.8 יגידו שאת נוצריה
יש לחג שורשים סלאביים לא נוצרים
אין שכל אין דאגות
אנונימית
baby girl
רוב העולם הוא נוצרי לכן רוב העולם חוגג את התחילת שנה החדשה עם השנים התחילו רוב העולם לחגוג את תחילת השנה
לא סתם קוראים לזה לוח לועזי זה הייה פעם לוח שמשויך בעיקר לנוצרים
הספירה היא לפי ישו (לפני הספירה, אחרי הספירה)
רוב העולם הוא נוצרי לכן זה גם נהיה. לוח שכמעט אם לא כל העולם משתמש בו כדי שיהיה נוח, ולכן גם נהיה לוח כללי עולמי
עובדה שגם למוסלמים יש לוח שנה אחר לא תמיד כולם התשמשו בלוח הזה
עץ אשוח וזקן שמחלק מתנות לילדים זה שני סממני חג שהגיעו מהעמים הסלאביים עוד לפני שהם קיבלו על עצמם את הנצרות. בנצרות זה הגיע מעמים פגאניים באזור רומא...
גם חג המולד וגם נובי גוד שואבים ממסורות וחגיגות החורף שקדמו לשניהם, העיקרי שבהן הוא היול.
הרעיון של שניהם שונה לחלוטין: חג המולד סובב סביב הולדת ישוע ונובי גוד מברך את השנה החדשה. נובי גוד לקח מסורות סלאביות קיימות בכדי ליצור חג עממי המאחד את תושבי ברית המועצות בחגיגה של משפחה וקהילה.
חג המולד לקח על עצמו מסורות מעמים שקיבלו על עצמם את הנצרות כדי להפוך אותה "קלה יותר לעיכול" וליותר מוכרת ועד היום אותם מנהגים נשארו.
החגים הם לא אותו דבר, זה כמו שנגיד של"ג בעומר זה פשוט בלאטיין (חגיגות האביב הקלטיות) או ליל וולפורגיס כי זה באביב, ויש מדורות בלילה, וחוגגים וגם פעם היו מכינים בובות ושורפים אותן.
גם בפורים וגם בליל כל הקדושים (שמכיל מסורות מסאווין, חג הרבה יותר עתיק מפורים) ילדים מתחפשים ויש מנהג של לחלק אוכל, האם זה אומר שאלה פשוט אותם חגים?
זה פשוט חוסר הבנה מוחלט בחגים, אגב סבא כפור הוא דמות עתיקה יותר מסנטה קלאוס.
אנונימי