113 תשובות
אני חושב שהם צודקים
זה מנהג נוצרי
זה מנהג נוצרי
הגיוני... איך מקום שחוגג חגים נוצרים עם סממנים נוצרים יכול להבטיח שהוא כשר מבחינת היהדות..
אנונימית
זה דיי אידיוטי, יש חופש דת במדינה הזאת ובין תעודת כשרות לבין קישוטים של חד אין קשר
מונופול זה גרוע, וחבל שאנשים מעלימים עין כשמדובר ברבנות.
שזה מבאס גם ככה החגים שלנו מעפנים.. אני לא אגיד שזה לא נחמד לשמוע את הסיפורים על פח השמן והכל אבל אי אפשר להשוות את זה לחג המולד..
שואל השאלה:
בלי קשר, תעודת כשרות צריכה להינתן לפי קריטריונים העוסקים בתחום כשרות המזון, לא בתחומים אחרים.
לדעתי, אין לרבנות סמכות להחליט על הווי מסעדות כשרות בחגים שידועים בכל העולם.
בלי קשר, תעודת כשרות צריכה להינתן לפי קריטריונים העוסקים בתחום כשרות המזון, לא בתחומים אחרים.
לדעתי, אין לרבנות סמכות להחליט על הווי מסעדות כשרות בחגים שידועים בכל העולם.
אנונימי
זה נכון
זה לא בתחום העיסוק של הרבנות, ואין קשר לכשרות המזון.
מה גם שיש צדדים להקל, כשהדבר נעשה לנוי ועם טעם (ואמנם, לא נראה שיש כאן מקום לכך).
מה גם שיש צדדים להקל, כשהדבר נעשה לנוי ועם טעם (ואמנם, לא נראה שיש כאן מקום לכך).
לדעתי תעודת כשרות צריכה להיות רק על מזון, קישוטים לחג המולד ועץ לא אמור להפוך מקום ללא כשר, בתי מלון מארחים נוצרים, ואין סיבה שלא יוכלו לחגוג את החג שלהם במלון, תחשבו אם היו אומרים בבית מלון באירופה שאסור להם לשים חנוכייה
אנונימי
שזה ממש מבאס כי החגים שלנו גם ככה מעפנים אז מה הבעייה בלשים סמלים של קריסמס?
אין לי בעיה עם זה שישימו עץ אבל אם יש להם תעודת כשרות כנראה שזה מוצדק כי זה די נוגד את הדת היהודית..שלא יוציאו תעודה אז
ברחוב או בקניון למשל אני לא רואה בעיה שמישהו ישים
ברחוב או בקניון למשל אני לא רואה בעיה שמישהו ישים
אנונימי
דבילי
שואל השאלה:
^^תעודת כשרות באה לציין שבמקום הסעדה מסוים פועלים על פי חוקי הכשרות בעניין מזון, לא בעניין מראה המסעדה.
העובדה שמקום מוציא תעודת כשרות היא כדי להרחיב את קהל הלקוחות שלו, אך אין זה אומר שבמקום יסעדו רק יהודים שומרי כשרות (שומרי כשרות מסורתיים/דתיים/חרדים); ואין זה מרחיק מהמסעדה אנשים נוצרים.
לכן איני רואה בעיה בהצבת עץ אשוח (או כל קישוט נוצרי אחר) במסעדה המוכשרת עבור שומרי כשרות.
^^תעודת כשרות באה לציין שבמקום הסעדה מסוים פועלים על פי חוקי הכשרות בעניין מזון, לא בעניין מראה המסעדה.
העובדה שמקום מוציא תעודת כשרות היא כדי להרחיב את קהל הלקוחות שלו, אך אין זה אומר שבמקום יסעדו רק יהודים שומרי כשרות (שומרי כשרות מסורתיים/דתיים/חרדים); ואין זה מרחיק מהמסעדה אנשים נוצרים.
לכן איני רואה בעיה בהצבת עץ אשוח (או כל קישוט נוצרי אחר) במסעדה המוכשרת עבור שומרי כשרות.
אנונימי
מה הבעיה בזה? מי שלא רוצה לעמוד בזה יכול לבחור שלא יהיה לו כשרות... זה אחד מהתנאים לקבלת תעודת כשרות. זה לא שאמרו להם שבכל מקרה עליהם להוריד את הקישוטים.
זה כמו שבבית ספר דתי התנאי להיכנס אליו זה עם כיפה. אם אתה לא רוצה להיכנס עם כיפה, אל תהיה בבית ספר דתי.
זה כמו שבבית ספר דתי התנאי להיכנס אליו זה עם כיפה. אם אתה לא רוצה להיכנס עם כיפה, אל תהיה בבית ספר דתי.
תראה אני לא מבין בחוקים כל כך אולי באמת אין בעיה אבל אני מבין את ההגיון מאחורי זה
כמו שמסעדה שפתוחה בשבת היא לא כשרה למרות שהאוכל שמגישים שם יכול להיות כשר לגמרי. כמו שאני לא מצפה שבאיזה מקום של קתולים בחול יהיו סימנים של חנוכיה
כמו שמסעדה שפתוחה בשבת היא לא כשרה למרות שהאוכל שמגישים שם יכול להיות כשר לגמרי. כמו שאני לא מצפה שבאיזה מקום של קתולים בחול יהיו סימנים של חנוכיה
אנונימי
שהם צודקים
שואל השאלה:
^^^ראה, בית ספר דתי מיועד בעיקר לתלמידים בעלי רקע דתי (ואם חילוני ירצה ללמוד בו, יצטרך לפעול לפי דרישותיו הדתיות);
מסעדה שבוחרת לקבל תעודת הכשר, לא רוצה למנוע כניסתם של אנשים שאינם שומרי כשרות אל המסעדה, אלא מרחיבה את קהל הלקוחות (בעצם, לא רוצה למנוע כניסתם של אנשים שומרי כשרות); לכן, גם חילונים וגם נוצרים יכולים לסעוד במסעדה כזו.
ושוב, הם רצו תעודת כשרות כדי להרחיב את קהל הלקוחות (ועליהם לקיים את הדרישות של הרבנות בעניין מזון בלבד).
^^^ראה, בית ספר דתי מיועד בעיקר לתלמידים בעלי רקע דתי (ואם חילוני ירצה ללמוד בו, יצטרך לפעול לפי דרישותיו הדתיות);
מסעדה שבוחרת לקבל תעודת הכשר, לא רוצה למנוע כניסתם של אנשים שאינם שומרי כשרות אל המסעדה, אלא מרחיבה את קהל הלקוחות (בעצם, לא רוצה למנוע כניסתם של אנשים שומרי כשרות); לכן, גם חילונים וגם נוצרים יכולים לסעוד במסעדה כזו.
ושוב, הם רצו תעודת כשרות כדי להרחיב את קהל הלקוחות (ועליהם לקיים את הדרישות של הרבנות בעניין מזון בלבד).
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ראה, מסעדה לא יכולה להיות כשרה אם היא פותחת בימי שבת מכיוון שהכנת האוכל בשבת אסורה, וזו בעיה שקשורה למזון.
הצבת עץ אשוח או כל קישוט נוצרי אחר לא אמורה להוות בעיה שקשורה למזון.
^^^ראה, מסעדה לא יכולה להיות כשרה אם היא פותחת בימי שבת מכיוון שהכנת האוכל בשבת אסורה, וזו בעיה שקשורה למזון.
הצבת עץ אשוח או כל קישוט נוצרי אחר לא אמורה להוות בעיה שקשורה למזון.
אנונימי
לכל מגני הרבנות
ראו באתר נאמני תורה ועבודה
ראו באתר נאמני תורה ועבודה
שואל השאלה:
^^ראי, תעודת כשרות ניתנת על פי דרישות בתחום המזון בלבד. אם יש עץ אשוח או כל קישוט נוצרי אחר במסעדה, זה לא הופך את האוכל שם לבעייתי.
^^ראי, תעודת כשרות ניתנת על פי דרישות בתחום המזון בלבד. אם יש עץ אשוח או כל קישוט נוצרי אחר במסעדה, זה לא הופך את האוכל שם לבעייתי.
אנונימי
אף אחד לא אסר לנוצרים להיות בבית המלון, זה לא שמישהו שואל אנשים בכניסה אם הם יהודים או לא
אבל כן הגיוני שבמקום עם תעודת כשרות לא יהיו סימנים נוצריים או של כל דת אחרת שנוגדים את היהדות
לפי מה שהבנתי כשרות זה לא רק עניין של אוכל
אבל כן הגיוני שבמקום עם תעודת כשרות לא יהיו סימנים נוצריים או של כל דת אחרת שנוגדים את היהדות
לפי מה שהבנתי כשרות זה לא רק עניין של אוכל
אנונימי
לא הבנתי,
מסעדה כשרה צריכה להיות מיועדת ליהודים בלבד?
קשקוש.
מסעדה כשרה צריכה להיות מיועדת ליהודים בלבד?
קשקוש.
שואל השאלה:
^אבל אין זו העבודה של הרבנות.
הרבנות צריכה לבוא, לבדוק אם האוכל כשר, אם המסעדה סגורה בשבת, וזהו.
^אבל אין זו העבודה של הרבנות.
הרבנות צריכה לבוא, לבדוק אם האוכל כשר, אם המסעדה סגורה בשבת, וזהו.
אנונימי
אבל אנשים שהולכים לאכול במסעדות כשרות רוצות שיהיה שם קישוטים של חנוכיות ואנא עארף ולא דברים שנוגדים את הדת שלהם, מי שרוצה לאכול לא כשר יכול ללכת לאכול באחת כזאת והמסעדות האלה יכולות בכיף לשים גם פסלים של כתות הודיות מיצידי ויש מספיק מסעדות לא כשרות בארץ אז די להתבכיין כפרות ,תתעוררו על החיים שלכם, זה די ברור שמקום שהוא אומר שהוא כשר הוא צריך להיות כשר מכל המקומות והצדדים,ונגיד שהמלצריות לא יגישו אוכל בחוטיני אלא שיהיה מדים מכבדים , כי זה מה שהיהדות דורשת ואם המסעדות לא מוכנות לספר הם לא חייבות תעודת כשרות כדי להגיד אוכל בארץ ישראל,אז יש להם יכולת לעשות מה שבא להם אז זה ממש לא כפייה, כי הם יכולים לא לשים תעודה ואז פשוט הדתיים והמסורתיים לא יאכלו מהם!
אבל גם הקטע של הסממנים זה חלק מהדת
אין מה לעשות אם בן אדם בוחר להכנס לקטע של הכשרות הוא לא יכול לשים פתאום סממנים של דתות אחרות, זה גם לא מכבד את החרדים והדתיים שנמצאים שם.
ובוא איזה מקומות בחול כבר שמים חנוכיות? אולי ברחוב או במרכזים של יהודים אבל לא במלונות
אין מה לעשות אם בן אדם בוחר להכנס לקטע של הכשרות הוא לא יכול לשים פתאום סממנים של דתות אחרות, זה גם לא מכבד את החרדים והדתיים שנמצאים שם.
ובוא איזה מקומות בחול כבר שמים חנוכיות? אולי ברחוב או במרכזים של יהודים אבל לא במלונות
אנונימי
שואל השאלה:
^^^למרות שאני חילוני; אני די בטוח שלקהל הדתי לא יפריע לאכול במסעדה כשרה שמכבדת תרבויות של דתות אחרות.
^^^למרות שאני חילוני; אני די בטוח שלקהל הדתי לא יפריע לאכול במסעדה כשרה שמכבדת תרבויות של דתות אחרות.
אנונימי
בתור אדם דתי זה לא מפריע לי...
ישנן מסעדות שתלויות בהן תמונות לא צנועות,
זה שולל מהן תעודת כשרות?
ישנן מסעדות שתלויות בהן תמונות לא צנועות,
זה שולל מהן תעודת כשרות?
שואל השאלה:
^^^^נניח שהמסעדה נמצאת במושבה הגרמנית בחיפה, זה עדיין בעייתי מבחינתך?
(לדעתי, חג המולד הוא מעין חג "בין־לאומי", ואין בעיה לציין אותו באופן סמלי בכל העולם).
^^^^נניח שהמסעדה נמצאת במושבה הגרמנית בחיפה, זה עדיין בעייתי מבחינתך?
(לדעתי, חג המולד הוא מעין חג "בין־לאומי", ואין בעיה לציין אותו באופן סמלי בכל העולם).
אנונימי
^ יש לא צנועות בנות עם חצאית מיני ובגופיה ויש בנות בביקני אחי, בראשונה זה ממש לא מפריע אבל אני ממש לא הולך לשבת לאכול ומולי תיהיה בחורה שהיא 95 אחוז ערומה, זה די מגעיל לאכול במצב כזה..
שואל השאלה:
^^^^^^^^ (leybelon)
לא שמעתי על מסעדה עם פסלים שלא מקבלת תעודת כשרות.
^^^^^^^^ (leybelon)
לא שמעתי על מסעדה עם פסלים שלא מקבלת תעודת כשרות.
אנונימי
יש איסור על מראות לא צנועים
בניגוד לראיית סממני דת אחרת...
בניגוד לראיית סממני דת אחרת...
שואל השאלה ,אין לי שום בעיה שמזעדה תשים עץ אשוח וכל השאר אבל לא מסעדה עם כשרות כי זה משהו שיוצא נגד הדת היהודית אז המקום לא " כשר" וגם גתיים לא ירגישו נוח לאכול במקום כזה, ואפילו יזדעזעו שלמקום יש עדיין כשרות כי זה הכשרות קשורה להכול..
ביהדות הוא לא שיא הטומאה
בתפיסתם של חז"ל מצרים היא שיא הטומאה
אלא אם כן את קוראת למיסטיקה יהודית "יהדות" וזה כבר דבר אחר...
בתפיסתם של חז"ל מצרים היא שיא הטומאה
אלא אם כן את קוראת למיסטיקה יהודית "יהדות" וזה כבר דבר אחר...
אורות מאופל , נגיד ואתה סטרייט האם אתה תרגיש בנוח לאכול במקום שמול איפה שאתה יושב ואוכל אתה רואה שתי בנים בבוקסר מלטפים אחד את השני?
בלי קשר להומופוביה זה פשוט לא קשור אליך וממש לא בא לך לראות את זה שאתה עם חברים או משפחה אוכל
בלי קשר להומופוביה זה פשוט לא קשור אליך וממש לא בא לך לראות את זה שאתה עם חברים או משפחה אוכל
אני לא חושב שזו כל כך בעיה, לקהל הנוצרי לא יפריע ללכת למסעדה לא כשרה, גם לא לקהל חילוני שרוצה להיות באווירת חג המולד, אבל זה הגיוני שמקום כשר לא ישים קישוטים של חג נוצרי, ויעדיף קישוטים של חנוכה שיתאים לקהל הדתי
שואל השאלה:
^^^^^^^^^ (leybelon)
ראה, ברוב המסעדות יש נהלים לגבי מדי העובדים; וגם במסעדות שמגישים בהן בייקון לרוב לא תראי מלצריות עירומות.
^^^^^^^^^ (leybelon)
ראה, ברוב המסעדות יש נהלים לגבי מדי העובדים; וגם במסעדות שמגישים בהן בייקון לרוב לא תראי מלצריות עירומות.
אנונימי
גם לי אין בעיה עם זה שמציינים אותו באופן סמלי ברחבי הארץ (ויש לי גם עץ בבית) אבל במקומות עם תעודת כשרות זה פחות הגיוני
זה כמו שתשים עץ אשוח בבני ברק
זה כמו שתשים עץ אשוח בבני ברק
אנונימי
בלי קשר לטומאה או לא אני לא אוכל במסעדה ששמה קישוטים של דתות אחרות בלי קשר לקבלת השונה וכל זה, ודרך אגב , זה עבודה זרה נגיד לאכול במקום שיש בו צלב או להחזיק בבית קישוט עם צלב או כל סממן דת אחרת
leybelon, אני לא מצליח להבין את הקשר לכאן.
בשל נטייתי הביסקסואלית אימנע מלהגיב.
וכמו שנפסק בהגה יורה דעה סימן קמד אין בעיה בצלב. פשוט חוסר ידיעה בהלכה.
אין שום איסור הלכתי להסתכל על "חוקות הגויים" אם ישנו אשמח אם תביאי מקור לכך מהתלמודים או מהפוסקים הקדמונים.
בשל נטייתי הביסקסואלית אימנע מלהגיב.
וכמו שנפסק בהגה יורה דעה סימן קמד אין בעיה בצלב. פשוט חוסר ידיעה בהלכה.
אין שום איסור הלכתי להסתכל על "חוקות הגויים" אם ישנו אשמח אם תביאי מקור לכך מהתלמודים או מהפוסקים הקדמונים.
כפרה אחי אני הומו אז זה בלי כשר
קשר*
שואל השאלה:
^^^^^^^^^ (מתמטיקה)
מה הבעיה עם "גם וגם".
יש כיום אנשים ברחבי העולם שחוגגים חג שמכונה "כריסמוכה" או "חנוכריסמס" (באנגלית chrismukkah), ומשלבים את מנהגי 2 החגים.
חג כזה היה ידוע כבר מהמאה ה־19.
^^^^^^^^^ (מתמטיקה)
מה הבעיה עם "גם וגם".
יש כיום אנשים ברחבי העולם שחוגגים חג שמכונה "כריסמוכה" או "חנוכריסמס" (באנגלית chrismukkah), ומשלבים את מנהגי 2 החגים.
חג כזה היה ידוע כבר מהמאה ה־19.
אנונימי
לראות בחורה בטייץ זה לא בעיה ...
אני גם דתי...
זה פשוט לא הכי צנוע בעולם אז אישה דתית תימנע ביום יום
יש כאלה שמשלבים את שני החגים אבל מן הסתם שרוב המאמינים יהיו נגד
בכללי אני לא חושב שעץ זה סממן דתי כי עץ זה עץ
אבל מי שבוחר ללכת עם החוקים של הרבנות שילך עם זה עד הסוף ולא יעשה מה שבא לו.
בכללי אני לא חושב שעץ זה סממן דתי כי עץ זה עץ
אבל מי שבוחר ללכת עם החוקים של הרבנות שילך עם זה עד הסוף ולא יעשה מה שבא לו.
אנונימי
כי זה לא הכי צנוע..
נגיד אמא שלי ואחיות שלי שאנחנו בטיולים בחול ילכו עם טייץ
נגיד אמא שלי ואחיות שלי שאנחנו בטיולים בחול ילכו עם טייץ
ההבדל הוא פשוט,
הרבנות עוסקת בכשרות המזון
ולא באופי המסעדה.
והרהור עברה יותר חמור מראיית דברים שנעשים כמחווה לדת אחרת.
הרבנות עוסקת בכשרות המזון
ולא באופי המסעדה.
והרהור עברה יותר חמור מראיית דברים שנעשים כמחווה לדת אחרת.
לגבי התגובה למעלה,אנשים דתיים יתנגדו לשילוב החגים כי הם לא יחגגו חג שלא שור לדת שלה ואפילו נוגד אותה!!
שואל השאלה:
^^^^^^^^^^ (cool girl)
אני עדיין חושב שלדתיים לא יפריע לאכול במקום כשר שמכבד תרבויות דתיות שונות, זה הכול.
^^^^^^^^^^ (cool girl)
אני עדיין חושב שלדתיים לא יפריע לאכול במקום כשר שמכבד תרבויות דתיות שונות, זה הכול.
אנונימי
ואני חושב שזה מאוד יפריע להם ותכלס מבין אותם..
אנונימי
אתה דתי שאתה יכול להגיד דבר כזה?
בתור דתי אני אומר לך שעם אנחנו נעבור ליד מסעדה או רשת ששמה קישוטים של חגים נוצרים לא נאכל שם כאילו אין שם אפילו תעודה !
בתור דתי אני אומר לך שעם אנחנו נעבור ליד מסעדה או רשת ששמה קישוטים של חגים נוצרים לא נאכל שם כאילו אין שם אפילו תעודה !
בתור דתי אני אומר שאם האוכל שם יהיה טוב, הירקות יהיו נקיים ממזיקים, אז אוכל שם.
שואל השאלה:
^^בגלל זה אני אומר "חושב", "לדעתי"; אני לא יודע מה דתיים חושבים על כך, אבל אני מניח.
^^בגלל זה אני אומר "חושב", "לדעתי"; אני לא יודע מה דתיים חושבים על כך, אבל אני מניח.
אנונימי
cool girl, זה יכול להסביר למה יהיו דתיים שירגישו לט בנוח לאכול שם, אבל זה לא מסביר למה זה פוסל את כשרות המאכלים שם...
שואל השאלה:
^^תוכלי לתת דוגמה?
(והכריסמס/חג המולד לדעתי הוא מעין "חג בין־לאומי", וציונו במסעדות על ידי תליית סממניו, לא אמורים להראות שבעלי המקום הם נוצרים, או שהמסעדה "לא מתאימה" ליהודים דתיים/חרדים).
^^תוכלי לתת דוגמה?
(והכריסמס/חג המולד לדעתי הוא מעין "חג בין־לאומי", וציונו במסעדות על ידי תליית סממניו, לא אמורים להראות שבעלי המקום הם נוצרים, או שהמסעדה "לא מתאימה" ליהודים דתיים/חרדים).
אנונימי
אבל הכשרות של המקום זה לא רק האוכל אחי, זה כל האווירה של המקום ומה שיש מסביב ולשבת עם סממנים נוצרים ודברים שמקדשים את ישו וכל זה זה פשוט עבודה זרה אחי , והיהודים דתיים לא יכולים לשבת שם!
שואל השאלה:
^^בסך הכול מדובר בקצת הכנסת תרבות.
ויש מסעדות שמציבות פסלים (קטנים או גדולים, שהם לא בהכרח של דמויות דתיות) ומקבלות תעודת כשרות. מה הבעיה עם מסעדות כאלה?
^^בסך הכול מדובר בקצת הכנסת תרבות.
ויש מסעדות שמציבות פסלים (קטנים או גדולים, שהם לא בהכרח של דמויות דתיות) ומקבלות תעודת כשרות. מה הבעיה עם מסעדות כאלה?
אנונימי
אחי זה לא עבודה זרה
זה מה שנקרא חוקות הגויים
וכדרות זו לא אווירה
זה האם יש היתר לאכול את המזון
זה מה שנקרא חוקות הגויים
וכדרות זו לא אווירה
זה האם יש היתר לאכול את המזון
שואל השאלה:
^^^בדיוק מסיבה זו הוספתי מירכאות ("...") ולא כתבתי זאת סתם. אני לא אומר שהחג הוא בין־לאומי; אני אומר שהידיעה עליו מוכרת מאוד ברחבי העולם (לא רק במדינות נוצריות).
איך זה שגם אנשים חרדים יודעים מהו חג המולד (לא יותר מדי, אלא באופן כללי)? לא בגלל שהנצרות היא דת גדולה, אלא בגלל שהחג מוכר מאוד ברחבי העולם.
ואיך זה שרוב האנשים בארה"ב לא ידעו מהו חג הפסח (גם לא יותר מדי, אלא רק באופן כללי)? לא בגלל שהיהדות היא דת קטנה יחסית, אלא בגלל שהחג לא מוכר ברחבי העולם.
^^^בדיוק מסיבה זו הוספתי מירכאות ("...") ולא כתבתי זאת סתם. אני לא אומר שהחג הוא בין־לאומי; אני אומר שהידיעה עליו מוכרת מאוד ברחבי העולם (לא רק במדינות נוצריות).
איך זה שגם אנשים חרדים יודעים מהו חג המולד (לא יותר מדי, אלא באופן כללי)? לא בגלל שהנצרות היא דת גדולה, אלא בגלל שהחג מוכר מאוד ברחבי העולם.
ואיך זה שרוב האנשים בארה"ב לא ידעו מהו חג הפסח (גם לא יותר מדי, אלא רק באופן כללי)? לא בגלל שהיהדות היא דת קטנה יחסית, אלא בגלל שהחג לא מוכר ברחבי העולם.
אנונימי
שואל השאלה:
^גם אני חושב כך על הדיון.
ובכל מקרה, זה שמסעדה מעוניינת להרחיב את קהל הלקוחות שלה, ודורשים ממנה בקשות יחסית מגבילות, זה מוזר ולא נכון.
^גם אני חושב כך על הדיון.
ובכל מקרה, זה שמסעדה מעוניינת להרחיב את קהל הלקוחות שלה, ודורשים ממנה בקשות יחסית מגבילות, זה מוזר ולא נכון.
אנונימי
תקשיבו אתם שואלים עןד פעם ועוד פעם את אותן השאלות ולי אין למה לחזור על עצמי פשוט תקראו עוד פעם את כל מה שכתבו ותבינו לבד
ורק דרך אגב הרבנות היא זאת שמחליטה מה כשר ומה לא, אז יש לה כל רשות להתיר משהוא אחד ולאבור משהו אחר כי הם לומדים את תורה וחיים על פיה והם יודעים מה לעשות בימים דל היום דלא היהדות שולטת אלה תרבות המערב אז הם יכולים לדרוש גם שמסעדות שרוצות תעודת כשרות חייבות לשים תמונות דל רבנים וכו' פשוט כי הם מחליטים לא משנה מה דעתכם בנושא, אז במקום לבזבז את הזמן על דיונים מיותרים לכו תתנדבו,אני נגיד בחודשיים האחרונים התנדבתי 181 שעות , ואתם?
הרבנות משקפת את ההלכה היא לא ההלכה.
הם לכל היותר יכולים לתקן תקנות (שמחייבות בתי עסק!) בקשר לכשרות המזון, לא יתר על כך.
הם לכל היותר יכולים לתקן תקנות (שמחייבות בתי עסק!) בקשר לכשרות המזון, לא יתר על כך.
כי זה החובה שלי בתור יהודי דתי!
להוסיף אור לאנשים שיש להם חושך!!
להוסיף אור לאנשים שיש להם חושך!!
הרבנות יכולה לעשות מה שהיא רוצה כי יש פסוק בתורה שאומר כך (לא זוכר אותו בדיוק) ולכן רבנים שיש להם הסמכה ואנשים מכירים בהם כגדולי דור, אז יד להם את הכוח לחוקק ולכן כל דבר שהם אומרים הוא קדוש ,והרבנות היא זאת שנותנת את התעודות כשרות, ולא אף אחד אחר אז היא יכולה להחליט מה שבא לה כי בסופו של דבר *היא מחליטה מה כשר ומה לא כי היא הדובר של היהודים הדתיים* ולא משנה כמה נתבכיין על זה ונכיד שזה לא פייר ולא צודק זה לא ישתנה כי זה כוח שאף אחד אחר לא יכול לקחת!
שואל השאלה:
^^^^^^ (cool girl)
בלי קשר, גם הסיבה שהיא גדולה יותר, מראה על שיש יותר הכרה בה בכל העולם, והופכת את החג המאוד מוכר שלה, חג המולד, למעין חג "בין־לאומי".
ולגבי העובדה שהנצרות התפתחה מהיהדות ושישוע עצמו היה יהודי, את צודקת; ובאמת הדת הנוצרית נטפלה אל היהודים בעבר.
אז ניקח דוגמה אחרת, אנשי מדינה מוסלמית (כמו איראן, עיראק) כן מכירים את חג המולד; והאסלאם, כידוע לי, לא סבל היטפלויות גדולות מצד מאמיני הדת הנוצרית.
^^^^^^ (cool girl)
בלי קשר, גם הסיבה שהיא גדולה יותר, מראה על שיש יותר הכרה בה בכל העולם, והופכת את החג המאוד מוכר שלה, חג המולד, למעין חג "בין־לאומי".
ולגבי העובדה שהנצרות התפתחה מהיהדות ושישוע עצמו היה יהודי, את צודקת; ובאמת הדת הנוצרית נטפלה אל היהודים בעבר.
אז ניקח דוגמה אחרת, אנשי מדינה מוסלמית (כמו איראן, עיראק) כן מכירים את חג המולד; והאסלאם, כידוע לי, לא סבל היטפלויות גדולות מצד מאמיני הדת הנוצרית.
אנונימי
אתה מתכוון לפרשת בית הדין הגדול בדברים.
לרבנות אין דין של סנהדרין
לכל היותר בית דין חשוב שיכול לתקן תקנות מקומיות.
וגם זה לא.
לרבנות אין דין של סנהדרין
לכל היותר בית דין חשוב שיכול לתקן תקנות מקומיות.
וגם זה לא.
שואל השאלה:
^^^אז לפי דבריך, הרבנות יכולה לקבוע חבישת כיפה במסעדות שמחזיקות תעודת הכשר?
^^^אז לפי דבריך, הרבנות יכולה לקבוע חבישת כיפה במסעדות שמחזיקות תעודת הכשר?
אנונימי
צודקים
זה חג נוצרי וזאת עבודה זרה
זה חג נוצרי וזאת עבודה זרה
עובדה אחי,עם רב גדול שאנשים מקשיבים לו יגיד לדתיים לא לעשות דבר מסויים אז הם לא יעשו אותו,ואתה יכול לראות את זה כעובדה..
תתפלא,
לא כולם ככה.
למשל, הרבה דתיים לא סרים למרותם של הרבנים חיים דרוקמן, שלמה אבינר, צב"י טאו, שמואל אליהו וגם לא לעידו פכטר
לא כולם ככה.
למשל, הרבה דתיים לא סרים למרותם של הרבנים חיים דרוקמן, שלמה אבינר, צב"י טאו, שמואל אליהו וגם לא לעידו פכטר
שואל השאלה:
ידעתם גם ששר הבריאות, יעקב ליצמן, דרש בשנת 2018 מבתי החולים לבדוק בפסח חמץ אצל מבקרי בתי החולים בארץ ולחטט בתיקיהם?
מכיוון שמלבד התקנה על איסור מכירת חמץ בפסח, ישנו חוק שקובע כי לא יוכנס חמץ לבתי החולים.
לדעתכם, זה גם לא פוגע בחופש הדת?
ידעתם גם ששר הבריאות, יעקב ליצמן, דרש בשנת 2018 מבתי החולים לבדוק בפסח חמץ אצל מבקרי בתי החולים בארץ ולחטט בתיקיהם?
מכיוון שמלבד התקנה על איסור מכירת חמץ בפסח, ישנו חוק שקובע כי לא יוכנס חמץ לבתי החולים.
לדעתכם, זה גם לא פוגע בחופש הדת?
אנונימי
זה לא פוגע בחופש הדת כי זה רק לבית חולים!
בא לאכול פיתה ? תצאי רגע למרפסת כי זה מעבר ללכבד , לדתיים זה פשוט עברה לראות ולהיות במקום עם חמץ בפסח ואנשים שלא מכבדים פשוט מונעים ממני לחיות חיים תקינים ובסופו דל דבר זה ארץ דל יהודים ופה זה המקום היחיד שאמור לכבד את הדתיים האלה שרדפו בכל מקום אחר בעולם אז ברחו והקימו מדינה משלהם, ואז האלה שאין להם כוח או שלא מאמינים גם רודפים אותם ולא נותנים להם לחיות לפי הדת שלהם, לאיפה עוד יש להם ללכת?
בא לאכול פיתה ? תצאי רגע למרפסת כי זה מעבר ללכבד , לדתיים זה פשוט עברה לראות ולהיות במקום עם חמץ בפסח ואנשים שלא מכבדים פשוט מונעים ממני לחיות חיים תקינים ובסופו דל דבר זה ארץ דל יהודים ופה זה המקום היחיד שאמור לכבד את הדתיים האלה שרדפו בכל מקום אחר בעולם אז ברחו והקימו מדינה משלהם, ואז האלה שאין להם כוח או שלא מאמינים גם רודפים אותם ולא נותנים להם לחיות לפי הדת שלהם, לאיפה עוד יש להם ללכת?
שואל השאלה:
^אז שיקצו מקומות לאכילת חמץ בפסח בבתי החולים! זו לא בעיה בלתי־פתירה.
^אז שיקצו מקומות לאכילת חמץ בפסח בבתי החולים! זו לא בעיה בלתי־פתירה.
אנונימי
נכון , זה נגיד פיתרון מדהים ,וחבל שאף לא הציע אותו אלא במקום בוכים על כפייה דתית!
תביאו פתרונות על תתבכיינו
תביאו פתרונות על תתבכיינו
שואל השאלה:
אבל גם לזה לא יסכימו (רוב הסיכויים). מה לעשות?
כמה שמנסים לבוא לקראת - ככה החרדים לא מוכנים להתפשר.
כך קרה בתחבורה הציבורית: התחילו להפעיל קווי אוטובוס בשבת תוך כדי התחשבות באזורים שומרי שבת, וגם נגד זה החרדים והדתיים מפגינים.
אבל גם לזה לא יסכימו (רוב הסיכויים). מה לעשות?
כמה שמנסים לבוא לקראת - ככה החרדים לא מוכנים להתפשר.
כך קרה בתחבורה הציבורית: התחילו להפעיל קווי אוטובוס בשבת תוך כדי התחשבות באזורים שומרי שבת, וגם נגד זה החרדים והדתיים מפגינים.
אנונימי
ברגע שיש פתרונות מתגמשים, עם הולכים ראש בראש אז גם הדתיים לא פראיירים,
שואל השאלה:
^בינתיים לא נראה שיש פתרון שהחרדים יסכימו איתו, מלבד השבתת כל סוג של תחבורה ציבורית בשבת, וכליאת רוב המדינה (יהודים חילונים) בבתיהם.
^בינתיים לא נראה שיש פתרון שהחרדים יסכימו איתו, מלבד השבתת כל סוג של תחבורה ציבורית בשבת, וכליאת רוב המדינה (יהודים חילונים) בבתיהם.
אנונימי
שואל השאלה תחפש את השאלה שהעליתי ליפני כמה דקות אולי זה יענה לך על כמה שאלות
לא מבין למה כל כך חשוב לך שמקומות עם תעודת כשרות ישימו עץ.. יש מספיק מקומות בלי תעודה שיכולים לעשות מה שהם רוצים ולשים מה שבא להם
אנונימי
שואל השאלה:
לא חשוב לי. זה העיקרון. ההגבלה של הרבנות.
לא חשוב לי. זה העיקרון. ההגבלה של הרבנות.
אנונימי
עיקרון שמה?^
שלא יהיה סיכוי לאנשים לחיות בלי שידחפו להם דברים שנוגדים להם את הדת מול הפרצוף?
שלא יהיה סיכוי לאנשים לחיות בלי שידחפו להם דברים שנוגדים להם את הדת מול הפרצוף?
הרבנות לא אמרה לך לא לשים עץ בבית הפרטי שלך, היא אמרה לא לשים עץ במקומות עם תעודה וזו בקשה הגיונית בסך הכל כי זה גם לא מתאים לאווירה של המקום
אפשר לשים סימנים אחרים של מדינות ולא בהכרח דתיים
אפשר לשים סימנים אחרים של מדינות ולא בהכרח דתיים
אנונימי
אם מקום בוחר להיות כשר זה כדי לאפשר לאנשים שומרי כשרות לאכול שם, אבל מה אם המקום רוצה גם לציין את חג המולד? עסק לא צריך להבטיח נאמנות מוחלטת לדת היהודית אם הוא מחליט להיות כשר, מה הקשר בין קישוטים לאוכל?
אם מישהו בוחר למכור כשר זה יכול להיות בגלל שהוא רוצה לפנות גם לשומרי כשרות או שזה בגלל שהרבה שומרים כשרות בארץ וכך או כך זה לא אומר שאותו מוכר לא רוצה גם למצוא חן בעיניי נוצרים או לייצג את החגים שלהם.
מה הקישוטים לכבוד חג המולד הופך את האוכל לא כשר? יש משהו בהלכה שאומר את זה?
אם מישהו בוחר למכור כשר זה יכול להיות בגלל שהוא רוצה לפנות גם לשומרי כשרות או שזה בגלל שהרבה שומרים כשרות בארץ וכך או כך זה לא אומר שאותו מוכר לא רוצה גם למצוא חן בעיניי נוצרים או לייצג את החגים שלהם.
מה הקישוטים לכבוד חג המולד הופך את האוכל לא כשר? יש משהו בהלכה שאומר את זה?
אנונימי
בעל המקום לא צריך להיות נאמן לדת היהודית בחיים האישיים שלו אבל כל עוד המקום מחזיק בתעודת כשרות המקום צריך להיות כשר לפי החוקים של מי שמביא את התעודה, וכשרות לא מתבטאת רק באוכל.
הבעיה בקישוטים היא שהם קשורים לדת
אם בעל המקום ירצה לשים סתם עץ שלא קשור לכלום לא נראה לי שמישהו יתנגד
הבעיה בקישוטים היא שהם קשורים לדת
אם בעל המקום ירצה לשים סתם עץ שלא קשור לכלום לא נראה לי שמישהו יתנגד
אנונימית
אז נותן הכשרות יכול להחליט מה שהוא רוצה? זה מטומטם. אני יכול להבין שאם לא בא לכם לראות עץ חג מולד בפנים אתם לא תרצו לאכול במקום כזה וזה מובן, אבל יש כאלה שלא אכפת להם והם שומרי כשרות, מה הבעיה שמקום פשוט יגיש מזון כשר אבל ישים קישוטים של חג המולד? למה צריך להידחף לכל חור קטן? מה הלאה, שם לועזי אז המקום לא כשר?
האם יש איזה הלכה שמונעת ממקום כזה להיחשב כשר או שזה סתם מה שנותני הכשרות החליטו?
זה פשוט לא צודק שתקבע חוקים משלך בשביל לתת כשרות למקום שבלי זה יהיה כשר.
האם יש איזה הלכה שמונעת ממקום כזה להיחשב כשר או שזה סתם מה שנותני הכשרות החליטו?
זה פשוט לא צודק שתקבע חוקים משלך בשביל לתת כשרות למקום שבלי זה יהיה כשר.
אנונימי
^כל מילה בסלע.
זה לא מה שהוא רוצה זה לפי ההלכה וכן יש חוק כזה בהלכה לפי מה שאני יודעת, זו בעיה כי זה פוגע בדתיים שבאים לאכול שם בידיעה שהמקום כשר ולא רק מבחינת אוכל
אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה
או שאתה מבקש תעודת כשרות ומקפיד על הכללים או שאתה לא עושה תעודה ועושה מה שבא לך בעסק שלך
אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה
או שאתה מבקש תעודת כשרות ומקפיד על הכללים או שאתה לא עושה תעודה ועושה מה שבא לך בעסק שלך
אנונימית
לכל המתמרמרים אני מסביר שכן יד עבירה כזאת ,זה עבודה זרה להיות במקום עם סממנים נוצרים כגון צלבים ודברים המסמלים במודע את החגים הנוצרים כמו נגיד עץ האשוח שמסמל את לידתו מחדש של ישו, זה פשוט עבודה זרה ולאדם יהודי דתי זה אחד מהעברות הכי חמורות שאליהן אומרים תהרג ואל תעבור וזה אומר שאתה צריך למות ולא לעבור על העבירות האלה(נגיד במקרה ואומרים לך תשתחווה לפסל או תמות אתה צריך לבחור למות)
אז כן צריך בשביל כשרות צריך הכול מהכול ואם בעל המסעדה בעצמו נוצרי ואצלו בבית יש עץ אשוח זה מהעיניינים שלי נגיד כמו מקדונלדס שיש להם 99 אחוז מהסניפים לא כשרים והרוב מהסניפים בארץ גם כן לא כשרים אבל יש כמה עם כשרות כי הם פשוט כשרים , ולא יקחו לאלה עם ההכשר את התעודה כי בסניפים באמריקה הם שמים קישוטים דל חג המולד , רק כי פשוט אסור לאדם יהודי דתי להיות באותו מקום עם סממנים וקישוטים נוצריים
אז כן צריך בשביל כשרות צריך הכול מהכול ואם בעל המסעדה בעצמו נוצרי ואצלו בבית יש עץ אשוח זה מהעיניינים שלי נגיד כמו מקדונלדס שיש להם 99 אחוז מהסניפים לא כשרים והרוב מהסניפים בארץ גם כן לא כשרים אבל יש כמה עם כשרות כי הם פשוט כשרים , ולא יקחו לאלה עם ההכשר את התעודה כי בסניפים באמריקה הם שמים קישוטים דל חג המולד , רק כי פשוט אסור לאדם יהודי דתי להיות באותו מקום עם סממנים וקישוטים נוצריים
זאת לא עבודה זרה
זה לא צלם
וזה לא נעבד
לא משמש לפולחן.
רק סמל לחיי המשיח הנוצרי, ישוע.
הלכך אין שום בעיה לראות את זה.
זה לא צלם
וזה לא נעבד
לא משמש לפולחן.
רק סמל לחיי המשיח הנוצרי, ישוע.
הלכך אין שום בעיה לראות את זה.
ואורות מאופל , אתה לא דתי אתה רק מכפיש את הדת אז או שתעשה לעצמך השכמה ותעורר מהחלום שלך ופשוט תחזור בשאלה אחי, או שתבדוק תחקור ותחזור בתשובה כי כרגע אתה גורם לי להתבייש בזה שאני דתי כי אתה מחשיב את עצמך באותה הקבוצה שלי,אתה אומר שאתה מאמין אבל במקום להגן על האמונה שלל אתה מכפיש אותה ויוצא להגנת הצד השני ,אז בוקר טוב חמוד ,אתה פשוט דתי לפי דעתי!
אתה שומע מה אתה אומר?
לפי הדת הנוצרית לפחות לפי הזרם הגדול בה יש שילוש מקודש שהוא ישו הרוח הקדושה ואלוהים ושלושתם הם האלים שלה, ישו הוא אלוהים אז כל דבר שמזכיר אותו הוא עבודה זרה!
לפי הדת הנוצרית לפחות לפי הזרם הגדול בה יש שילוש מקודש שהוא ישו הרוח הקדושה ואלוהים ושלושתם הם האלים שלה, ישו הוא אלוהים אז כל דבר שמזכיר אותו הוא עבודה זרה!
למה שאחזור בשאלה?
אני סה"כ מציג פה את עמדתי
שכפי שהראיתי עד עכשיו תואמת את ההלכה גם לדעת מחבר שלחן ערוך.
לפי דעתי, אני אכן דתי.
שמאמין ביושר אינטלקטואלי ובפסיקה אוטונומית על פי התלמודים ושיקול הדעת.
והפרשנות שלך לשילוש הקדוש מוטעית, מוזמן לקרוא קצת על תאולוגיה נוצרית.
נ"ב השתמשתי בלשון המשיח על פי שם החג, לידת המשיח.
אני סה"כ מציג פה את עמדתי
שכפי שהראיתי עד עכשיו תואמת את ההלכה גם לדעת מחבר שלחן ערוך.
לפי דעתי, אני אכן דתי.
שמאמין ביושר אינטלקטואלי ובפסיקה אוטונומית על פי התלמודים ושיקול הדעת.
והפרשנות שלך לשילוש הקדוש מוטעית, מוזמן לקרוא קצת על תאולוגיה נוצרית.
נ"ב השתמשתי בלשון המשיח על פי שם החג, לידת המשיח.
כי לא רק שאתה משקר לי בפרצוף , שזה גם ככה גרוע, אתה משקר לאנשים חילוניים שלא מבינים את הדת ולא מכירים אותה מקרוב וגורם להם לשנוא את הדת בכך שאתה אומר שרבנים סתם אומרים דברים ועושים דברים נגד אנשים לא מאמינים!
ולא הבאתי מקום אחד בשולחן ארוך או בהלכה שתתמוך במה שאתה אומר
ולא הבאתי מקום אחד בשולחן ארוך או בהלכה שתתמוך במה שאתה אומר
ואני מזמן הבנתי שאין סיבה להביא פה בסטיפס הוכחות מספרים כי אף טחד פה כמעט לא מאמין בהם, אני מביא את קול ההגיון הדתי, ומסביר מנקודת המבט שלי,של ילד בן עוד מעט 16 שהוא גם הומו וגם דתי את המבט על היהדות ועל החיים פה במדינת ישראל כאדם דתי
שואל השאלה:
^למה להשתמש בתיאור "הומו" (שהוא בכלל שגוי) בצורה כזו?
ראשית כול, הוא ביסקסואל, שזה שונה, בעובדה שהוא נמשך מינית גם לגברים וגם לנשים; שנית, מדוע לומר "נקודת המבט של ילד עוד מעט בן 16 שהוא גם הומו..."? זה שנטייתו המינית שונה מוריד מערכו? ממש לא.
^למה להשתמש בתיאור "הומו" (שהוא בכלל שגוי) בצורה כזו?
ראשית כול, הוא ביסקסואל, שזה שונה, בעובדה שהוא נמשך מינית גם לגברים וגם לנשים; שנית, מדוע לומר "נקודת המבט של ילד עוד מעט בן 16 שהוא גם הומו..."? זה שנטייתו המינית שונה מוריד מערכו? ממש לא.
אנונימי
אני דיברתי על עצמי כפרע
עקרון החוקיות, מה שלא אסור מותר
עברתי על יורה דעה סימנים קמ ואילך (אין כאן דין אשרה, שכן העץ עצמו לא נעבד ולא מונחת תחתיו ע"ז)
אין איסור ליהנות מדברים שהם 'חוקות הגויים'.
עברתי על יורה דעה סימנים קמ ואילך (אין כאן דין אשרה, שכן העץ עצמו לא נעבד ולא מונחת תחתיו ע"ז)
אין איסור ליהנות מדברים שהם 'חוקות הגויים'.
שואל השאלה:
^^
אופס, אני מתנצל...
אבל עדיין - זה שאתה נמשך מינית לגברים, לא מוריד מערכך.
^^
אופס, אני מתנצל...
אבל עדיין - זה שאתה נמשך מינית לגברים, לא מוריד מערכך.
אנונימי
חצי צודק אחרי הכול אנחנו מדינה יהודית לא מדינה נוצרית למרות שאנחנו מקבלים את כולם ללא הבדל דת
לא אמרתי שזה כן מוריד ,רק הוספתי עובדה שמורה על כמה מבולבל אני(;
עם יש ספק אין ספק אחי,דת זה לא משחק, והעץ אינונו רק עץ הוא בא לסמל את לידתו של ישו , ועל העץ יש יש קישוטים ויש תמונות של צלבים ושל ישו וכד' .
שואל השאלה:
^^אופס...
^^אופס...
אנונימי
אין ספק, גם הצלב לא נעבד (יורה דעה סימן קמא בהגה בשם ראבי"ה ורבנו מרדכי בר' הלל)
הסמל הזה הוא חוקות הגויים (בדומה לשלוש חורים בבייגלה)
אם אתה רוצה ליהנות מכך, אין בכך פסול
שכן אין שום מניעה *ליהנות* (ולא לעשות!) מחוקות הגויים.
הסמל הזה הוא חוקות הגויים (בדומה לשלוש חורים בבייגלה)
אם אתה רוצה ליהנות מכך, אין בכך פסול
שכן אין שום מניעה *ליהנות* (ולא לעשות!) מחוקות הגויים.
בקטנה אח הכול בסדר
אחי צלב נעבד,הצלב הוא סמל הנצרות,כל נוצרי שמכבד את עצמו לובש צלב
לילה טוב אנשים טובים,חדוב לזכור שגם בען הוויכוחים והדיונים כולנו יהודים וכולנו אנשים,אז באמת מאחל לכם כל טוב והצלחה בחיים!
^ לא כולנו...
אנונימי
זה לא ההגדרה לנעבד...
בעיקרון הם צודקים, כי זו מדינה יהודית לא נוצרית, אבל מה זה קשור לתעודת כשרות?
לדעתי צודקים לגמרי
זה גם די הגיוני
זה גם די הגיוני
שואל השאלה:
^למה הגיוני?
מדובר בתעודת כשרות על מזון, לא על קישוט בית העסק.
^למה הגיוני?
מדובר בתעודת כשרות על מזון, לא על קישוט בית העסק.
אנונימי