7 תשובות
תיאוריה מדעית אי אפשר להוכיח,
אפשר לאושש, שזה במלים אחרות: לא להפריך, נניח שזה נכון.

ביסוד המדע נמצאות שתי בעיות, בעיית האינדוקציה, שאין להרחיב עליה.
והבעיה בהוכחת תאוריה.
למשל: אם יש כוח משיכה גופים ייפלו לארץ.
גופים נופלים לארץ.
לכן, יש כוח משיכה.
זהו כשל לוגי של 'אישור הסוגר'.
ההגדרה הרשמית למושג הוכחה הוא המתמטי - אוסף טענות הנובעות זו מזו במסגרת אקסיומות, הגדרות יסוד ומשפטים שכבר הוכחו.
בדרך כלל משתמשים במושג הזה בכדי לתאר אישוש של ממצאים על ידי ראיות, שזה לא אותו דבר אבל יש לשניהם קונוטציה דומה.
כן אבל את אלוהים אתה לא יכול להפריך ולכן על פי עקרון ההפרכיות של פופר הוא לא הסבר מדעי ותאוריית הכבידה של איינשטיין אתה כן יכול להפריך (דגש על יכול. האפשרות להפרעה צריכה להיות קיימת) אז היא כן נחשבת תאוריה מדעית
שואל השאלה:
אז חוסר אפשרות של הפרכה - זה חיסרון?
בכל אופן, בתורה כתוב הרבה דברים שבשר ודם לא היו מעיזים לומר אותם ולשכנע את כל העם להאמין בזה, כי אז השקר היה גלוי לכולם. היא כוללת תיעוד לדברים שקרו לכל העם (כל מה שהיה במצרים ושמיעת קולו של אלוקים במעמד הר סיני), הבטחה שאן נשמור את שנת השמיטה - אז תהיה ברכה ביבול השנה השישית, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן שכל הגברים עולים למקום אשר יבחר ה' והארץ קיקה מדברים ונוחה להיכבש, ועוד הרבה דברים שאם לא היו אמת - העם היה מזהה את זה.
^ אם אין סיטואציה שבה ההשערה יכולה להיות מופרכת היא לא מדעית, הלב של המדע הוא לנסות להפריך את ההשערות שלך, יותר מאשר למצוא להן תימוכין.
שואל השאלה:
אם התורה לא הייתה אמיתית, חס ושלום, - זה היה אמור להיות ידוע עד - מתי שהעם קיבל אותה... אם זה לא קרה - זה אומר שהיא אמיתית. אותה סיטואציה (להיות "מפורכחת) בהחלט יכלה להיות בשעת מסירתה לעם.

בכל אופן, אנחנו (אחרי שקיבלנו את התרוה וידעים שהיא מסיני) לא מתייחסים אליה כמו לתיאוריה, אלא כאמת מוחלטת, משום שדבריה - דברי אלוקים חיים. אז זה משהו שהוא הרבה יותר מתיאוריה.
לא נראה שאתה מבין מה משמעות המילה תיאוריה...