41 תשובות
בחגים את שומרת בלי חשמל?
יש יגידו שאת מסורתית ויש יגידו שלא לגמרי
לדעתי זה כן נחשב מסורתי
אבל את מגדירה את עצמך לא אחרים
אנונימית
שואל השאלה:
לא אני לא שומרת בקטע של חשמל וזה אני פשוט עושה לפי המנהגים.
אנונימית
את יכולה לקרוא לעצמך איך שאת רוצה, אבל מה זה נותן לך? זאת לא המסורת שלמה של עם ישראל. עם ישראל קיבל תורה שבכתב ותורה שבעל פה. אם את כופרת בדבר אחד מן - דינך שמישהי שכופרת בכל התורה ואת אפיקורסית גמורה, ואין לך חלק לעולם הבא (סנהדרין צט ע"א).
בחירה שלך איך להגדיר את עצמך אבל אני לא חושב שאת בדיוק מסורתית, זה משהו בין לבין (בין מסורתית לחילונית) אבל לא בטוח בזה
שואל השאלה:
תוצאה , אתה האחרון שתגיד לי אם יש לי חלק בעולם הבא
תודה.
אנונימית
אם אני יודע לאיזה אנשים אין חלך לעולם הבא (על פי הפי הנאמר בפרק "חלק" במסכת סנהדרין) - אז בטח שאני אגיד לך. בשביל מה יש לנו פרק "חלק"?

זאת ממש לא דעתי האישית...
שואל השאלה:
אתה מוציא לי מילים מהפה. לא אמרתי שהוא טועה זה פשוט הדעה שלי שונה .
אנונימית
^המשפט המקורי הוא: "צדיק באמונתו יחיה", מכאן ניתן להבין כי מה שכתבת זה לא רלוונטי והפירוש שונה לגמרי.
איך זה הגיוני? יש הגדרה ספציפית לצדיק, זה כמו שאני אגיד "כל אחד רופא בדרך שלו" זה לא הגיוני...
שואל השאלה:
אני לא חושבת שזה מה שאלוקים רוצה כל עוד לא שמעתי , אני מאמינה שהוא שופט אנשים לפי היותם בני אדם טובים .
אנונימית
מכבד את האמונה שלך, אבל מה זה בן אדם טוב מבחינתך?
את נשמעת כמעט כמוני (אני לא אוכלת כשר)
כן את מסורתית אני קוראת לעצמי מסורתית וכיף יש לנו אותן דיעות (:
שואל השאלה:
הוא לא אמר כל עוד לא שמעתי , אם הוא לא היה רוצה שבן היה שוכב עם בן מהמין שלו למה לו לברוא לנו נשמה?
אז יש לי דעות שונות כי התקדמנו עם השנים .
אנונימית
אני גם חושבת שהוא מאמין באהבת לרעיך כמוך אז הוא לא בעד אף אחד הוא אוהב את כולם לא חשוב מי אתה העיקר שאתה אדם טוב
שואל השאלה:
להיות אדם טוב זה להיות בן אדם ערכי.
ולא חושבת שלהיות בן אדם רע זה להיות בן אדם שנמשך לכאלה מהמין שלית
אנונימית
שואל השאלה:
מיאוו בידיוק.
אנונימית
שואל השאלה:
מה חבל חח נראה לי שה'יכעס עלייך לא עליי תלמד להכיר בדעות של אחרים וכל מה שאתה עושה זה להוציא את ה' כבן אדם לא טוב
אנונימית
_-דניאל-_', מי שהדרך שלו שונה מדרך שה' נתן לנו - לא יכול להיות צדיק. זה בטוח.
שואלת השאלה, מה זה לא שמעת? בשביל מה הקב"ה נתן לנו את התורה? בשביל שנדע מה רצוצו ולא שכל אחד יעשה מה שנראה לו וייחס את לה', אם זה לא מה שהוא אמר. הרי ברור שרצון ה' - זה לא מה שאנשים חשובים שזה רצונו, אלא רצונו - זה מה שהוא מסר לנו...
שואלת השאלה, לדעה שלך אין מקום, אם הן חולקות על רצון ה' יתברך. אף אחד לא מוציא את אלוקים כמישהו שהוא "לא טוב", חס ושלום (דרך אגב, הוא לא אדם) בזה שמביאים דברים שהוא יתברך מסר לנו בתורתו הקדושה. ה' מסר לנו אותם בשביל שנלך על פי זה...
שואלת השאלה, הקב"ה שופט אנשים לפי המצוות והחוקים שהוא נתן, הוא נתן את התורה לא כדי שנעשה ממנה צחוק.
לדעתי אין דבר כזה מסורתית,אבל את בדרך הנכונה אם תמשיכי ככה.
זה או שאת מקיימת או שלא.
אין אמצע בדברים כאלה
שואל השאלה:
מה זה בדרך הנכונה אני תמיד יתמוך בקהילה הגאה . ולדעה שלי בהחלט יש מקום כל עוד אני חייה ונושמת
אנונימית
כן,אני אומרת שזה טוב שאת מקפידה בדברים.אבל מבחינה הלכתית זה לא מספיק.אין דבר כזה אמצע, תביני.
שואל השאלה:
בהחלט יש אם להיות חרדית קיצונית או חילונית אז תעשי חשבון ותראי כמה יענו לך שעדיף חילוני מה שאתם עושים זה להרחיק מהדת ולכם אין זכות לשפוט אם אני מספיק קרובה לאל שלי
אנונימית
אני לא שופטת ולא כלום.
אני עונה לך נטו מבחינה הלכתית .
מה יש להתעצבן.
גם לי יש דברים לשפר באמונה שלי,לכולם יש .
אני רק אומרת שזה עדיף מכלום
שואלת השאלה, דרך הנכונה - זאת הדרך שה' מסר לנו בתורה הקדושה, לא שכל אחד יחשוב לעצמו מהי הדרך הנכונה בעיניו. מי שבולך בדרך שהוא חשוב שהיא נכונה, לא הולך בדרך ה' (מה שאומר שזאת וודאי דרך לא נכונה), אלא בדרך של עצמו.
אכן, אי ובאמצע. אליהו הנביא אמר מפורש ללכת אחרי האמת האחת והיחידה (אין שתים) עד הסוף:
"וַיִּגַּשׁ אֵלִיָּהוּ אֶל כָּל הָעָם, וַיֹּאמֶר: "עַד מָתַי אַתֶּם פֹּסְחִים עַל שְׁתֵּי הַסְּעִפִּים? -אִם ה' הָאֱלֹהִים - לְכוּ אַחֲרָיו, וְאִם הַבַּעַל - לְכוּ אַחֲרָיו" (מלכים א יח, כא).

אין טעם ללכת גם אחרי ה' וגם אחרי הבעל. לזה אליהו הנביא מתנגד בגל תוקף.

תא מספיק קרובה לאל שלך? מי זה בדיוק האל שלך? ה'? הוא לא מסכים שתתמכי בקהיהל הגאה ושתחללי את השבת... בשבילו משכב זכור זה תועבה (ויקרא יח, כב;, כ, יג). אז איך את רואה את עצמך קרובה לאל - אם את תומכת במה שהוא מתעב? או שיש לך אל אחר, לא עלינו, ולא ה' יתברך?
שואל השאלה:
יש לי את האל שלי של העם היהודי , אני לא חושבת שהוא שופט לפי אהבה של בן אדם שלא ניתן לשליטה ואם כן אז לחיות בסבל? מחללת שבת כי ככה נולדתי ואני מנסה וזה קשה לי בתור אחת שמכורה לטלפון ובבית שאינו שומר שבת (תומכים)
אנונימית
אם זה לא היה בשליטה - הוא לא היה מצוה אותנו על כך.

אני לא אורמ שלמשור מצוות - שזה קל, אבל כל המטרה שלנו בעולם הזה -זה לבטל את רצוננו מפני רצון אבינו שבשמים.

"עשה רצונו כרצונך, כדי שיעשה רצונך כרצונו, בטל רצונך מפני רצונויד, כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך" (פרקי אבות, פרק ב, משנה ד).
שואל השאלה:
אז למה לנו לחיות אם לא כפי איך שאנחנו רוצים? מה הפואנטה? למה זה ננשמע לך הגיוני יסבול כל החיים שלו כי הוא לא יכול להיות עם אהבת חייו רק כי הוא בן?
אנונימית
כי יש לנו תגלית בעולם הזה - לעשות את רצון אבישנו שבשמים. בזכות זה (ורק בזכות זה) נזכה לעולם הבא. כל אחד על פי הקשיים שלו. ככל שיותר קשה לאדם - ככה השכר שלו יותר גדול: "בן הא הא אומר: "לפום צערא אגרא" (פרקי אבות, פרק ה, משנה כג).
אני חושבת שאין איסור על אהבה בין שני בנים אבל פשוט אסור להם לשכב
אני טועה?
אנונימית
עזבי אותך הגדרות. מסורתית לא מסורתית. את בת של מלך מלכי המלכים. מה את צריכה לחפש הגדרות נוספות?(!)
אנונימי
אין איסור אל אהבה שהיא לא אהבה מינית, אבל יש איסור של הרהור עבירה (יומא כט ע"א).
למשל נשיקה או חיבוק בין שני בנים וכל מיני דברים כאלה גם אסורים?
לדעתי זה רק אסור לשכב כדי לא להוציא זרע לבטלה
אבל אם זוג רוצה לחבק אחד את הדשני או לנשק או נגיד אפילו לדעת אחד בשני ובכל מיני צורות גם על זה יש איסור? כל עוד הם לא שוכבים ולא מוציאים זרע לבטלה לא ניראלי שיש איסור
אנונימית
החיבוק הוא מותר ונישוק מותר כל עוד הוא לא משהו מיני.... נגיד, נשיקה בלחי...
שואל השאלה:
ואיפה זה רשום? כל עוד הם לא שוכבים אבל כן עושים " מין יבש" איפה יש איסור על זה?
אנונימית
יש איסור בור על משכב זכור, זה ברור: "וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה, תּוֹעֵבָה הִוא" (ויקרא יח, כב).

אז זה מה שאסור. כמבון, שלחכמים יש מסכות לתת לנו גדרים והרחקות כדי להרחיק אותנו מעבירה. אם הם לא עשו את זה, אז מה שכתוב - זה מה נשאר.
"הוא לא אמר כל עוד לא שמעתי" אני מכבד את האמונה שלך אבל זה לא הגיוני מה שכתבת. כל דבר שלא שמעת הופך את זה ללא נכון? יש מיליון מחקרים וכו', אפשר לקרוא באינטרנט על מלא נושאים, אז אם לא שמעת על זה אז לא נכון? שוב, מכבד אם את בוחרת לא להאמין, לא אכריח אותך רק אל תשלילי מהסיבה הזו חחח
אני הרבה פעמים מגלה דברים חדשים שלא ידעתי, זה שלא ששמעתי זה לא אומר שזה לא קיים.

"להיות בן אדם טוב זה להיות בן אדם ערכי" ומה זה ערכי בעיניך? אולי בן אדם שלא רוצח? ("לא תרצח", אחד מעשרת הדיברות), אולי בן אדם שלא גונב? ("לֹא תַעֲשֹׁק אֶת רֵעֲךָ וְלֹא תִגְזֹל" [ויקרא, פרק י"ט]), אולי בן אדם שמחזיר אבידה? ("כִּי תִפְגַּע שׁוֹר אֹיִבְךָ אוֹ חֲמֹרוֹ תֹּעֶה הָשֵׁב תְּשִׁיבֶנּוּ לוֹ". שמות, פרק כ"ג, פסוק ד'), אולי בן אדם שדובר אמת? ("מדבר שקר תרחק"), אולי בן־אדם שעוזר לעני, לחלש ממנו? ("כִּי יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בְּאַרְצְךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹוהֶיךָ נֹתֵן לָךְ, לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן. כִּי פָתֹחַ תִּפְתַּח אֶת יָדְךָ לוֹ וְהַעֲבֵט תַּעֲבִיטֶנּוּ דֵּי מַחְסֹרוֹ אֲשֶׁר יֶחְסַר לוֹ", דברים טו, ז-ח). נראה לי שהבנת את הנקודה שלי. למעשה סתרת את עצמך, כי יש הרבה מצוות עשה או מצוות לא תעשה שהן ערכיות מאוד.

שוב מדגיש, אני באמת מכבד את האמונה שלך ותעשי מה שטוב לך ומה שאת מרגישה לנכון, רק שימי לב שחלק מהדברים שאת כובת שגויים, בסופו של דבר מדובר כאן בהחלטות שלך ותעשי מה שטוב לך.
אכן.