2 תשובות
אני עכשיו מורה חיילת בפנימיה (שזה מסלול ספציפי בתוך היחידה, יש הרבה מסלולים שונים), אני אישית מאוד מרוצה אבל זה לא מתאים לכל אחת.
זה תפקיד שאת צריכה ממש ליצור לעצמך, את נמצא בפנימיה ונותנים לך לו"ז מאוד מעורפל של להיות עם חניכים בלי הגדרה ברורה משעות כאלה וכאלה וזה בעיקר שיחות אישיות ולהכיר אותם ולדבר איתם ולהיות מן אחות גדולה שלהם ובין לבין יש כל מיני פעילויות וכינוסים ומשימות כאלה ואחרות שאת או החניכים בליווי שלך אחראים עליהם בתוך הפנימיה שזה בעיקר דברים של חגים ופעילויות לפנימיה וכאלה...
את המשמעות היותר מהותית שלך כמורה חיילת את צריכה ליצור לעצמך דרך זה שאת מזהה מתוך המפגש עם חניכים מה הצרכים לקראת הגיוס או הצרכים החינוכיים שיש לקבוצה שאת מקבלת. מתוך זה את בונה לעצמך יעדים עם חניכים ספציפים או קבוצה ופעילויות שאת יוזמת או מבקשת מהצבא בשביל לעבוד על הצרכים שאת מזהה.
בגדול הצורך המרכזי של מורה חיילת מגיע מזה שאחוזי הגיוס בשנים האחרונות יורדים באופן דרסטי ובמיוחד הגיוס לקרבי וגם מי שמתגייס הרבה פעמים מתגייס ממוטיבציה לא כל כך טובה.. פחות אנשים מתגייסים מתוך תחושת שליחות ומחוייבות למדינה ויותר מתגייסים כי זו חובה, או כי יש תגמול כספי או מקצועי אישי לעתיד, או כסמל סטטוס מסויים או כי לא יודעת מה.. ואלה פחות החיילים שאנחנו רוצים בצבא, גם חיילים כאלה הרבה פעמים מהר מאוד יגיעו לצבא ויגלו שזה לא מה שהם ציפו לו (כי לא באמת יודעים מה זה צבא עד שנכנסים לתפקיד) ואז ינשרו מהצבא בכל מיני דרכים וזו עוד בעיה של השנים האחרונות.
כשאת נמצאת בפנימיה או בית ספר או איפה שתהיי את אמורה לזהות את הצרכים האלה של צורת ההסתכלות הבעייתית הזו על הגיוס ולהתערב בה בדרכים שתלמדי (בקורס מושלם אגב) אבל זה גם תפקיד הרבה יותר חופשי מכל תפקיד אחר בצבא ויש לך הזדמנות להתערב בחינוך של הילדים בכל נושא אחר שחשוב לך כמו- מגדר, להט"ב, איכות הסביבה, גזענות, דימוי גוף וכו'...
אם את אדם שיודע ליזום ויודע מה חשוב לו ואת ערה לסביבה שלך ולמדינה שלך ואכפית לך ממנה באמת את יכולה להיות מורה חיילת מעולה.
כדי להצליח במיון את צריכה בעיקר ביטחון מול קהל ויכולת הדרכה, אני יודעת שגם מבחני העברית נכללים למרות שאני לא מבינה איך זה קשור כל כך לתפקיד.
אם יש לך עוד שאלות את מוזמנת לדבר איתי בפרטי:)
שואל השאלה:
עזרת לי ממש תודה!!
אנונימית