52 תשובות
מי אמר שאסור לכבד 'כופרים'?
דרך ארץ קדמה לתורה חבר
דרך ארץ קדמה לתורה חבר
מחזקת את מי שמעליי
אנונימית
בטח שלכבד את ההורים שלך
בתורה כתוב שאביך ואמך כןפרים אסור לך לעשות כרצונם למשל הם מבקשים ממך לחלל שבת ואתה לא רוצה מותר לך להגיד שאתה לא רוצה אבל בדרך שלא תפגע בהם
אנונימית
אתה צריך לכבד את ההורים שלך אבל עד לזה שבוא נגיד הם אומרים לך לחלל שבת
לכבד את ההורים שלך.
ואפילו במיוחד את אביך.
כבד את אביך ואת אמך. אביך לפני הכל.
ואפילו במיוחד את אביך.
כבד את אביך ואת אמך. אביך לפני הכל.
אם הם כופרים באמת (לא תינוקות שנשבו) - אז באמת אין לך מצוה לכבד אותם, אבל אסור לך לצער אותם.
mr malone, תלמד "שערי תשובה", חלק ג, סימנים קמט-קנב ותבין.
זה שדרך ארץ קדמה לתורה, כלומר קיבלנו את התורה רק בדור -ה26 ודרך ארץ היתה בעולם עוד לפני זה לא קשור לעניין זה צריך (למעשה, לא צריך) לכבד את הכופרים...
זה שדרך ארץ קדמה לתורה, כלומר קיבלנו את התורה רק בדור -ה26 ודרך ארץ היתה בעולם עוד לפני זה לא קשור לעניין זה צריך (למעשה, לא צריך) לכבד את הכופרים...
השאלה ממש לא אמורה להיות למאמינים.
זכותם לעשות מה שבא להם ואתה תכבד אותם בדיוק כמו שהם כיבדו אותך!
זכותם לעשות מה שבא להם ואתה תכבד אותם בדיוק כמו שהם כיבדו אותך!
לא הייתי משתמש במילה "כופרים" זה שהם לא מאמינים באלוהים הזה לא אומר שהם כופרים אצלי ההורים דתיים ואני אתאיסט אבל אני מכבד אותם ושומר שבת כשאני בבית
אז אתה לא אתאיסטת^
k-12 אני כן אתאיסט אני לא שומר שבת(שאני מחוץ לבית( אני לא שומר כשרות אני לא מאמין באלוהים אבל אני מכבד את המשפחה שלי
אנונימי אתה ממש חיי בסרט אני רואה שאתה לא מבין מה היא המשמעות של להיות אדם
רק מי שמאמין ומקיים את המצוות של הקדוש ברוך הוא ראוי לכבוד ולתואר בן אדם.
אנונימי
מה לעזאזל
אתה שם את הדת לפני ההורים שלך?
אני "כופרת" אתה תבוא ותירק לי בפרצוף?
מה זה אמור להביע?
הורים הם הורים
כל עוד הם באמת דואגים ותומכים מגיע להם יחס מכבד ואוהב.
במקומם רק על השאלה הזאת הייתי זורקת אותך מהבית
איפה האנושיות?
אתה שם את הדת לפני ההורים שלך?
אני "כופרת" אתה תבוא ותירק לי בפרצוף?
מה זה אמור להביע?
הורים הם הורים
כל עוד הם באמת דואגים ותומכים מגיע להם יחס מכבד ואוהב.
במקומם רק על השאלה הזאת הייתי זורקת אותך מהבית
איפה האנושיות?
אנונימית
חבר'ה זה רק מראה עד כמה הדת שולט לאנשים בראש ומשגעת ומעוותת אותם מבפנים אנשים פשוט לא יודעים מה זה לכבד. אם אני לא אדם אז מה אני? חייזר? מה ניסגר איתכם
^וואו
רק הם ראויים לתואר בני אדם? מזכיר לי תקופה מסויימת מאוד שבה אמרו שדווקא מי ששומר מצוות והכל הוא לא בן אדם
כמה ערכים יש לך....
רק הם ראויים לתואר בני אדם? מזכיר לי תקופה מסויימת מאוד שבה אמרו שדווקא מי ששומר מצוות והכל הוא לא בן אדם
כמה ערכים יש לך....
אנונימית, למה זה זה כל כך מזור לך שהדת היא לפני ההורים? זה כל כך מוזר שבורא עולם הוא יותר חשוב מההורים? הרי בורא עולם ברא את כולנו, כולל א תההורים שלנו, והוא מלך העולם. לפיכך, הוא הקודם. הרי גם ההורים שלו חייבים בכבוד המקום ברוך הוא (וכל אחד אחר). לן אין להם זכות להגיד לבן שלהם לבטל א דברי האלוקים...
איפה הכבוד שמגיע למלך העולם?!
איפה הכבוד שמגיע למלך העולם?!
תוצאה
אני כבר מתחילה לחשוב שאתה ספאמר
איך אפשר לכבד משהו שלא קיים יותר מאשר ההורים שלך?
אני כבר מתחילה לחשוב שאתה ספאמר
איך אפשר לכבד משהו שלא קיים יותר מאשר ההורים שלך?
אנונימית
צריך לכבד כל אדם באשר הוא בין אםצהוא בדעותיך וגם אם לא. פשוט אל תקשיב להם אם הם אומרים לך משו שמנוגד לדעותיך ודרך חייך
k-12, העולם הוא לא הפקר בשביל שהיה מותר להורים שלו לעשות מה שבא לו. יש לו בעל הבית (הקב"ה) והוא קבע בו חוקים וברור שאסור לכבד את מ ישעובר על החוקים שלו. לדעת הרבמב"ן והשולחן ערוך צריך לכבד את ההורים רשעים (לא לשמוע בקולם לעבור עבירות, אלא לעזור להם במה שהם צריכים וכו'), אבל הכופרים הם בדרגה פחותה מן הרשעים, כי הם אינם בכלל "ישראל" וכל המצוות של בין אדם לחברו אינם חלים כלפיהם...
tony stark, מי אתה שתחלוק על רבנו יונה?
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד, יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא, יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד, יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא, יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
אני לא מאמינה באלוהים,אבל אני בן אדם
אני מכבדת את המאמינים כי זה מה שהם מאמינים בו,ואין בי רצון לקחת להם את האמונה שלם רק בגלל שאני לא מסכימה איתם,אבל מאמינים יקרים
כדאי לכם להתחיל להבין שלא כולם מאמינים ושמותר לי נגיד לא לאכול כשר,ולא להאמין באלוהים
כי בסך הכל זו דעתי,תשמרו לכם את מה שאתם מאמינים בו אבל בלי העלבות ואלימות(כמובן שיש המון מאמינים שמכבדים אתאיסטים)
נ"ב- על השאלה,ההורים זה קודם
אתה היית רוצה שהם יפגעו בך בגלל האמונה שלך?
אני מכבדת את המאמינים כי זה מה שהם מאמינים בו,ואין בי רצון לקחת להם את האמונה שלם רק בגלל שאני לא מסכימה איתם,אבל מאמינים יקרים
כדאי לכם להתחיל להבין שלא כולם מאמינים ושמותר לי נגיד לא לאכול כשר,ולא להאמין באלוהים
כי בסך הכל זו דעתי,תשמרו לכם את מה שאתם מאמינים בו אבל בלי העלבות ואלימות(כמובן שיש המון מאמינים שמכבדים אתאיסטים)
נ"ב- על השאלה,ההורים זה קודם
אתה היית רוצה שהם יפגעו בך בגלל האמונה שלך?
אחי אתה רציני? התורה נראת לך חשובה יותר מההורים שלך? אם כן אתה בבעיה חבר
אנונימית, אולי את ספאמרית, כי את מכחישה את מציאות של בורא עולם? למה את חושב ששואל השאלה בכלל שאל את השאלה הזאת אם לא בשביל לדעת מה רצון ש לבורא עולם במקרה הזה? מצד אחד יש מצות כיבוד אב ואם (אינה נהוגת כלפי הורים כופרים), מצד שני אסור לכבד את הכופרים.
זה שאת מכחשת למי שברא אותך - זאת עזות מצח וחוצפה שאין שדוגמתה! אין לך הכרת הטוב מינילית למי ברא אותך ועוד שואלת שאלות מוזרות!
זה שאת מכחשת למי שברא אותך - זאת עזות מצח וחוצפה שאין שדוגמתה! אין לך הכרת הטוב מינילית למי ברא אותך ועוד שואלת שאלות מוזרות!
תוצאה^
תפסיק להיות ספאמר ,לא מבינה איך עדיין לא נחסמת מסטיפס
תפסיק להיות ספאמר ,לא מבינה איך עדיין לא נחסמת מסטיפס
כל האמת בפרצוף, ברור שהתרוה היא קודמת להורים, הר יגם הם חיבים לשמור אותה, בדיוק כמו כל יהודי אחר (כי כל עם ישראל קביל את התורה במעמד הר סיני כעם שלם) - אז איך הם יהיו קודמים לבורא עולם? הר יברוא עולם ברא גם ההורים והוא מלך של כל העולם, של של ההורים...
תוצאה אתה מדבר כאילו היא בכלל מאמינה "בבורא עולם" אוי נו באמת... חוץ מזה אני באמת לא מבין איך סטיפס עוד לא נתנו לך באן
tony stark, למדתי ספרי מוסר וחלק מהמוסר - זה לא לכבד את הכופרים, כמו שכתוב בספר "שערי תשובה", חלק ג, סימנים קמט-קנב. למה אתה מתנגד למוסר הזה?
מסכימה איתך karu
karu, אז מי שכופר בבורא עולם - הוא יש לו בעיה, לא מי שמיכר בעובדה שהוא קיים. העולם אמור לפעול על פי ההכחשות של אנשים שלא יודעים להכיר טובה למי שברא אותם?!
תוצאה "בורא עולם" לא קיים אז תפסיק לנסות לכפות את האמונה שלך על אחרים קצת כבוד כלפי אמונות של אחרים בקטע הזה אה וטיפ קטן ממני.. תפסיק לנסות להוכיח את התנך/אלוהים בעזרת פסוקים מספרים שונים כי זה לא מתקדם לשום מקום
אתם אומרים שההורים גידלו אותו? אבל מי נתן לאותם הורים אמצעים בשביל לגדל אותו? מי בכלל ברא אותם? ונתן להם, ווכן לבו שלהם ולכל העולם את הכל...
אתה צריך לכבד אותם לא משנה מה
אבל ברגע שהם מבקשים ממך לעבור עבירה (כמו להדליק אור בשבת) אסור לך לעשות אתזה
אבל ברגע שהם מבקשים ממך לעבור עבירה (כמו להדליק אור בשבת) אסור לך לעשות אתזה
אני לא מאמינה שזה מישהו עשה את זה,לא מאמינה בכללי באלוהים ואתה לא משכנע כאן ליטרלי אף אחד אז תפסיק כבר לחשוב שאתה צדיק גדול כי אתה פוגע באנשים שלא מאמינים וכופה עליהם אמונות,
ועוד דבר אחד,שאלה אלייך תוצאה^
האם היית מרביץ ונוהג בדרכי אלימות כלפי ההורים שלך שיגידו לידך שאלוהים לא קיים ושזה הכל שקרים ושטויות?
ועוד דבר אחד,שאלה אלייך תוצאה^
האם היית מרביץ ונוהג בדרכי אלימות כלפי ההורים שלך שיגידו לידך שאלוהים לא קיים ושזה הכל שקרים ושטויות?
karu, אני לא אמור לכבד "דעה" שחולקת על ברוא עולם ותורתו הקדושה, להפך - אני אמור לבזות אותה ולגנות אותה.
"וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו.
אז למה אתה מצפה ממני לעשות את ההפך ממה שאני אמרו לעשות ועוד מנסה לכפות עלי את זה?! אולי מספיק עם הכפייה החילונית?
"וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל "עֲמִיתֶךָ" דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: "לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ", וְ"לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ", וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר {תהלים קל"ט כ"א}: "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
באר מים חיים
(ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס"ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א"צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס"ה עי"ש.
(י) אשנא. וז"ל אדר"נ פרק ט"ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'.
(יא) נקרא כו'. כ"ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו"ד סי' קנ"ח וברמב"ם בהלכותיו.
אז למה אתה מצפה ממני לעשות את ההפך ממה שאני אמרו לעשות ועוד מנסה לכפות עלי את זה?! אולי מספיק עם הכפייה החילונית?
איזה פרדוקס אה?
אם היה לך קצת בינה היית הולך ומחבק את ההורים שלך ואומר להם תודה על הכל ושאתה אוהב אותם במקום להיות קיצוני שנשלט על ידי דעה פרמיטיבית, זה מה שאומר שהדת בקטע קיצוני דופקת אנשים
אם היה לך קצת בינה היית הולך ומחבק את ההורים שלך ואומר להם תודה על הכל ושאתה אוהב אותם במקום להיות קיצוני שנשלט על ידי דעה פרמיטיבית, זה מה שאומר שהדת בקטע קיצוני דופקת אנשים
כפייה חילונית? למי אכפת מה אתה עושה?! אתה מדבר על כפייה? כול המדינה הזאת כפופה תחת החוקים הדתיים שלך אז דיי דיי לכפיה הדתית הזאת
אמרת יפה אנונימי^
אנונימי
אליה שנאפ נאמ, " תפסיק כבר לחשוב שאתה צדיק גדול כי אתה פוגע באנשים שלא מאמינים וכופה עליהם אמונות,"
-את צציגה את זה כאילו זה משהו שרע, אבל זה בדיוק מה שצריך לעשות וצדיקים עשו את זה...
"האם היית מרביץ ונוהג בדרכי אלימות כלפי ההורים שלך שיגידו לידך שאלוהים לא קיים ושזה הכל שקרים ושטויות?"
- בגלל שלצער את ההורים אסור, גם אם הם כופרים - אז לא הייתי אמור לעשות את זה (מקווה שהייתי מתגבר על זה, כי זה לא פשוט להתפאק במצב כזה), אבל בהחלט לא הייתי מכבד אותם, כי מצות כיבוד הורים אינה נוהגת כלפי כופרים, כי הם אינן בכלל "ישראל".
אביא לך ראיה ממה שעשה חזקיה המלך (עליו השלום) עם עצמות של אביו.
"נִבְזֶה בְּעֵינָיו - נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי - ה' יְכַבֵּד, נִשְׁבַּע לְהָרַע - וְלֹא יָמִר" (תהילים טו, ד).
רש"י
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו נמאס בעיניו של צדיק כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו נמאס בעיניו של צדיק, כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
מלבי"ם
"נבזה בעיניו" קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו ולא לבד שלא יתפעל מאהבת הקרובים כי לא יתפעל גם מאהבת עצמו, שהוא "נשבע" ומקבל בנדר "להרע" לעצמו לצום ולהתענות, "ולא ימיר" את נדרו:
-את צציגה את זה כאילו זה משהו שרע, אבל זה בדיוק מה שצריך לעשות וצדיקים עשו את זה...
"האם היית מרביץ ונוהג בדרכי אלימות כלפי ההורים שלך שיגידו לידך שאלוהים לא קיים ושזה הכל שקרים ושטויות?"
- בגלל שלצער את ההורים אסור, גם אם הם כופרים - אז לא הייתי אמור לעשות את זה (מקווה שהייתי מתגבר על זה, כי זה לא פשוט להתפאק במצב כזה), אבל בהחלט לא הייתי מכבד אותם, כי מצות כיבוד הורים אינה נוהגת כלפי כופרים, כי הם אינן בכלל "ישראל".
אביא לך ראיה ממה שעשה חזקיה המלך (עליו השלום) עם עצמות של אביו.
"נִבְזֶה בְּעֵינָיו - נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי - ה' יְכַבֵּד, נִשְׁבַּע לְהָרַע - וְלֹא יָמִר" (תהילים טו, ד).
רש"י
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו נמאס בעיניו של צדיק כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו נמאס בעיניו של צדיק, כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
מלבי"ם
"נבזה בעיניו" קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו ולא לבד שלא יתפעל מאהבת הקרובים כי לא יתפעל גם מאהבת עצמו, שהוא "נשבע" ומקבל בנדר "להרע" לעצמו לצום ולהתענות, "ולא ימיר" את נדרו:
"צדיקים"
את אחד הציטוטים שאתה מפרסם זה מאיזה אחד שאלוהים לא עזר לו בשואה והוא היה "צדיק" בדיוק "כמוך"
את אחד הציטוטים שאתה מפרסם זה מאיזה אחד שאלוהים לא עזר לו בשואה והוא היה "צדיק" בדיוק "כמוך"
אני פרשתי מלהתווכח משונא מדינת ישראל שכמוך
שמישהו יראה לי איפה כתוב שאסור לכבד כופרים.
cherrysoap, עיין בתשובה שלי שהייתה לפני 35 דקות (למעלה).
תוצאה
אל תדאג ה"אלוהים" שלך לא יעלב מהסיבה הפשוטה שהוא *לא קיים*
אל תדאג ה"אלוהים" שלך לא יעלב מהסיבה הפשוטה שהוא *לא קיים*
אנונימית
אתה אמור לכבד כל אדם בטח ובטח את ההורים שלך
אמלי בן סימון, אבל הסברתי למעלה למה אסור לכבד את הרשעים.
לפי הספרדים צריך לכבד גם את ההורים רשעים, אבל הכופרים הם לא בכלל זה, אלא למטה מזה, כי הם אינם בכלל "ישראל"...
לפי הספרדים צריך לכבד גם את ההורים רשעים, אבל הכופרים הם לא בכלל זה, אלא למטה מזה, כי הם אינם בכלל "ישראל"...
כבוד לא קשור לזה שהם כופרים
אתה יכול לכבד אותם אפילו אם הם כופרים
אתה יכול לכבד אותם אפילו אם הם כופרים
האנונימי שלמעלה^
חחח זה כזה אירוני מה שאתה אומר.
אתה לא מכבד את תוצאה, את האמונה, ועוד מקלל, ואז אתה אומר שצריך לתת כבוד בסיסי לכולם. לפחות תעמוד במה שאתה אומר.
לשאלה, אם ההורים חילונים יש לכבד אותם בכל זאת ולעזור להם אבל אין להקשיב להם ולעשות מה שהם אומרים כשהדבר נוגד את הדת.
חחח זה כזה אירוני מה שאתה אומר.
אתה לא מכבד את תוצאה, את האמונה, ועוד מקלל, ואז אתה אומר שצריך לתת כבוד בסיסי לכולם. לפחות תעמוד במה שאתה אומר.
לשאלה, אם ההורים חילונים יש לכבד אותם בכל זאת ולעזור להם אבל אין להקשיב להם ולעשות מה שהם אומרים כשהדבר נוגד את הדת.
אין כינוי תתמודדו .-., זה קשור. אמנם, הם ההורים שלו ואסור לו לצער אותם, ג םאם הם כופרים, אבל לכבד (לעזור ולשרת) - הוא מממש לא מחויב, ואם זה אדם זר - אז וודאי שהוא אמרו לכבד אנשים כאלה (עיין למעלה מה שהבאתי מתוך "שערי תשובה")...
לא נכון! יש פסוק שאומר שכבד את אביך ואת אימך אבל אם הם אומרים לך נגד התורה אל תכבד אותם
למדתי על זה היה לי מבחן
וצריך לכבד אותם אבל אם הם דורשים ממך לעשות עבירות , אז אתה לא עושה כי גם הם כפופים ל-ה
וצריך לכבד אותם אבל אם הם דורשים ממך לעשות עבירות , אז אתה לא עושה כי גם הם כפופים ל-ה