28 תשובות
מה שבעינייך מהווה כהוכחה, בעינים זה לא הוכחה לשום דבר
אנונימית
כי לכל אחד יש זכות להאמין במה שנראה לו לנכון אז די להכניס את האף שלך לדברים שלא קשורים אליך
בוא
אם באמת היו ראיות מוכחות ומוצקות הם היו מקבלים את זה.
אבל אין.
אם באמת היו ראיות מוכחות ומוצקות הם היו מקבלים את זה.
אבל אין.
כי האמת מחייבת אותם והם נגועים הדבר הנגיעה מעוורת אותם. על זה נאמר בתורה "כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים, וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם" (דברים טז, יט).
ראה את המאמר שבקישור המצורף.
ראה את המאמר שבקישור המצורף.
אמאלה שטפו לך את המוח ^
אנונימית
כי מה שבעינינו הם ראיות בעיניהם לא
אנונימי, אנחנו לא אומרים שיש בורא לעולם בלי עדויות שאף אחד לא כיול לבדוק אותם. אפשר לשנכנע את האנשים להאמין בשטויות, אם אורמים להם דברים שלא ניתן לבדוק, אבל אי אפשר לשכנע א תהעם שהם שמעו את קולו של אלוקים בממעד של עם שלם אם זה לא קרה.
הציטוטים מתורתו של אלוקים מבציעים על מי שנתן לנו את התורה, כי אנשיפ לא יכולו להתחייב על אותם דברים שהתורה מתחייבת עליהם בשם אלוקים. אף אדם לא יקח אחריות על עצמו ע לדברים שהם לא בשליטתו, בטח שלא יבטיח הבטחות לכל העם ויקרה נזק אם אותה הבטחה לא תתקיים (כגון שמירת שנת השמיטה - יש הבטחה לשומרי שנת השמיטה ברכה בייבול בשנה השישית). וכן עוד הבטחות או ידע שרק מי שברא את הכל העולם יכול לדעת (בעלי חיים עם סימן טהרה אחד)...
morrison jim, מי אמר לך שבמדינות אחרות אנחנו לא מזכירים את אלוקים?
הוא איתנו בכל במקום, גם בגלותנו.
מכבדים? את מי? שת מי שכופר בו, לא עלינו? ממש לא, יהודים אמיתיים וצדיקים (ולא חסר כאלה גם בחוץ לארץ) לא אמורים לכבד אנשים כאלה, כי זה אסור (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
הוא איתנו בכל במקום, גם בגלותנו.
מכבדים? את מי? שת מי שכופר בו, לא עלינו? ממש לא, יהודים אמיתיים וצדיקים (ולא חסר כאלה גם בחוץ לארץ) לא אמורים לכבד אנשים כאלה, כי זה אסור (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
למה רק שלנו? ומה איתך? הוא ברא לא רק אותנו, הוא ברא את כולם. מגם את מי שכופר בו (שזה חוצפה).
אלוקים - זה לא מישהו שהוא שהוא רק שלנו (לרמות שהוא מתנהג אינת ובהשגחה פרטית)...
אלוקים - זה לא מישהו שהוא שהוא רק שלנו (לרמות שהוא מתנהג אינת ובהשגחה פרטית)...
כי ארחי שהוא התגלה אלינו בנוכחות של כל העם - הוא כבר לא צריך להוכיח לנו את עצמו מחדש, אלא צוה עלינו המון מצוות שהם זכר לאותם דברים. כמו שבעל מקובע לא אמור להוכיח את עצמו על פעם מחדש שהוא בעל מקצוע, אלא מספיק לו להראות את התעודה שרק בעל מקצוע אמיתי יכול לקבל (כי מאיפה יש לו תדעודה אשר לא ניתנת לזיוף?), ככה גם הקב"ה מספיק לו להראות את התעודה שלו. התורה -היא התעודה של הקב"ה.
את שואלת למה זה שונה? עכשיו החכמה זה לעבוד את הקב"ה רק מתוך הכרה שכלית, גם שהוא בהסתר פנים, ולא ששומעים את קולו כמו אז: "וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, (דברים לא, יח). ככה נבחן באמונה, שזה הנסיון של הודר האחרון וכל המצוות של התורה עומדות על מה שאמר חבקוק - "וצדיק באמותו יחיה" (חבקוק ב, ד) (מכות כד ע"א).
תחשבי גם על זה שאנחנו בימינו גם לא ראויים להנהגה של פעם...
את שואלת למה זה שונה? עכשיו החכמה זה לעבוד את הקב"ה רק מתוך הכרה שכלית, גם שהוא בהסתר פנים, ולא ששומעים את קולו כמו אז: "וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, (דברים לא, יח). ככה נבחן באמונה, שזה הנסיון של הודר האחרון וכל המצוות של התורה עומדות על מה שאמר חבקוק - "וצדיק באמותו יחיה" (חבקוק ב, ד) (מכות כד ע"א).
תחשבי גם על זה שאנחנו בימינו גם לא ראויים להנהגה של פעם...
שואל השאלה, אף אחד לא מתכחש להוכחות, זה בדיוק העניין, אין הוכחות תקפות שהוצגו לנו, אתה מוזמן להיות הראשון. לא מובן מה הקשר לקבלת דעות, אמרת שזה מוכח לא? דעות אנחנו ממש לא חייבים לקבל, יש כאלה שלדעתם העולם שטוח, ויש כאלה שלדעתם כל היהודים היו אמורים להיות מושמדים - למה שנקבל דעות של אחרים, במה הן יעילות ללא ביסוס אמיתית במציאות?
אנונימי, אתה הצודק. התלמוד (יומא לט עמוד א) אומר שזה מטמטם...
morrison jim, בטח ששמעת על אלוקים, אופילו בשאלה הזאת, אלא שאמרת שאתה לא רוצה לשמוע עליו ופה מתחילה הבעיה. אתה לא מרגיש שאתה משקר במצח נחושה?
לדעתי, יש שני סוגים. כאלו שלא מבינים ולא מודעים - אלו אנשים שכן מוכנים להקשיב לאמת ועם קצת עבודה, שיחות וכו' אז הם יבינו ויאמינו.
החלק השני, משהו לא מסתדר ולכן הם אטומים כל כך. אולי, משהו מפריע להם. אולי הם לא מבינים מספיק את הפירוש. אולי, הם עברו מקרים קשים עם הדת ולא חסרות סיבות. גם הם, לרוב לא מבינים את ההיגיון בדת, משהו לא מסתדר להם ולכן הם אטומים, כי הם בטוחים בוודאות שהם צודקים.
החלק השני, משהו לא מסתדר ולכן הם אטומים כל כך. אולי, משהו מפריע להם. אולי הם לא מבינים מספיק את הפירוש. אולי, הם עברו מקרים קשים עם הדת ולא חסרות סיבות. גם הם, לרוב לא מבינים את ההיגיון בדת, משהו לא מסתדר להם ולכן הם אטומים, כי הם בטוחים בוודאות שהם צודקים.
אם זאת הייתה הסיבה לאמונה - לא היינו ממצאיאים לעצמם תר"חיג מצוות לא קלות, כולל למות על קידוש השם, לסכן את הכלכלה בשמת השמיטה ועוד הרבה מצוות אחרות. לא הינו אורמים שקר לידלינו כאמת גמורה.
בשביל להמציא אמונה, יכולנו להמציא דברים הרבה יורת קלילים (כמו שעשו בדתות אחרות), אב לאל המצאנו אותה, אלא קיבלנו את המצוות מאת הבורא יתברך. ללא ידעיה שאותן מצוות הן לא היו מאת הבורא יבתרך - לא הייתה סיבה שנסכים לקיים כל עך הרבה מצוות לא קלות, כולל אלה שציינתי.
בשביל להמציא אמונה, יכולנו להמציא דברים הרבה יורת קלילים (כמו שעשו בדתות אחרות), אב לאל המצאנו אותה, אלא קיבלנו את המצוות מאת הבורא יתברך. ללא ידעיה שאותן מצוות הן לא היו מאת הבורא יבתרך - לא הייתה סיבה שנסכים לקיים כל עך הרבה מצוות לא קלות, כולל אלה שציינתי.
אני לא מאמינה *מבחירה*. יש לי ידידה שהיא דתיה (והיא חרדית לשעבר) שמאמינה באלוהים *מבחירה*.
לדעתי כל עוד אתה לא מנסה להתווכח עם אחרים על אמונה אז שתאמין במה שאתה רוצה כל עוד זה לא פוגעני. אז אם אנשים מנסים לדחוף לי בכוח משהו שאני לא מאמינה בו במקום להגיד שזו דעתם אני אחשוב שהם מעצבנים. מה עוד שהיהדות היא דת שפוגעת במלא קבוצות של אנשים.
אם מישהו מדבר על יהדות כדעה ומכבש את דעתי אני מכבדת את דעתו. אם הוא אומר שאני כופרת אין לי סיבה לחשוב שהוא מכבד אותי.
לדעתי כל עוד אתה לא מנסה להתווכח עם אחרים על אמונה אז שתאמין במה שאתה רוצה כל עוד זה לא פוגעני. אז אם אנשים מנסים לדחוף לי בכוח משהו שאני לא מאמינה בו במקום להגיד שזו דעתם אני אחשוב שהם מעצבנים. מה עוד שהיהדות היא דת שפוגעת במלא קבוצות של אנשים.
אם מישהו מדבר על יהדות כדעה ומכבש את דעתי אני מכבדת את דעתו. אם הוא אומר שאני כופרת אין לי סיבה לחשוב שהוא מכבד אותי.
היהדות לא פוגעת באנשים חפים מפשע, אלא רק במי שפוגע בכבוד שמים.
^ אז רגע, אתה מטיף מסוג חדש? אתה פשוט נכנס ומדביק את הטקסט הזה בכל שאלה שמעט קשורה לנושא. שני דברים אומר לך (כי את זה שאתה פשוט טועה וכל הכתוב שגוי, זה די מובן מאליו):
1. יש לנו פה מספיק מטיפים, המכסה מלאה, תנסה לשוחח איתנו במקום זאת.
2. לפחות המטיפים האהובים שלנו, לא מתחבאים מאחורי אנונימי, כך שאנחנו יכולים לתקשר איתם. מטיף אמור להציג עצמו בגאון.
די בטוח שכבר הזמנתי אותך לבדוק היכן מצויה האמונה אצלי, בין גלוי ובין מוסתר, לא תמצא אותה.
1. יש לנו פה מספיק מטיפים, המכסה מלאה, תנסה לשוחח איתנו במקום זאת.
2. לפחות המטיפים האהובים שלנו, לא מתחבאים מאחורי אנונימי, כך שאנחנו יכולים לתקשר איתם. מטיף אמור להציג עצמו בגאון.
די בטוח שכבר הזמנתי אותך לבדוק היכן מצויה האמונה אצלי, בין גלוי ובין מוסתר, לא תמצא אותה.
לא רק שלא מספיק, גם לא מספק. כל מה שהסרטון מראה הוא חפצים שנמצאו בקרקעית ים סוף. חפצים נמצאים כמעט בכל מקום שמחפשים, אין בזה ייחוד. מעבר לזה הסרטון מציג את האמת איך שנח לו (ולכן זה לא סרטון מדעי, והוא פורסם על ידי מקור דתי, כמו גם המאמר המלא שמקושר שם) - למשל, הסבר על כך שגלגלים עם שש זרועות היו הנפוצים ביותר במצרים, אבל לאחר מכן הוא טוען שדווקא הגלגל עם שמונה זרועות הוא זה ששימש בתקופת מצרים (ונמצא רק אחד כזה). בנוסף, הוא מציג אלמוגים שלא דומים לכלום, והסרטון ממחיש לנו באמצעות תוספות כיצד זה היה יכול להיראות כמו מרכבה או חלקיה, נו באמת, ככה לא בונים הוכחות. אבל נניח שכל ההמצאים תקפים, מה זה בדיוק מוכיח לנו? שמרכבות מצריות טבועות בים סוף, זה הכל. כשלעצמו זה ממש לא מסוגל להוכיח את קריעת ים סוף על ידי אלוהים, ובטח שלא את כל סיפור יציאת מצרים. אז כן, מבקש עוד הוכחות.
כל הדברים האלה הם שטות, למי שלמד טיפה היסטוריה מבין שהם שומשו לכל דבר בתקופה הזאת, מצאו בחוף בסין מלא כאלה אז זה אומר שסין ברחו ממצרים? תעשה טובה
אנונימי
אנונימי, ברור שאפשר, שרידים וכו
adrianaa, יש לנו רצף ההיסטוירה מאותו דור. למה אנחנו חוגגים פסח, שובועות וסוכות? למה יש לנו כל כך הרבה מצוות שהן זכר ליציאת מצרים? איך לצוות לצוות לשכור ולעשות שזכר למשהו שלא היה? זה היה חייב להתחיל אותו דור.
אם זה חג שקיים רק במשפחה - אז זה באמת לא הוכחה, אבל אם זה חג קיים בכל העם - כן. ובפר טשזה חג שהוא מחייב. יש איסור חמץ שבעה ימים ועוד הרבה מצוות מחייבות. להסכים את זה בלי ידעיה שז המאלקוים - לא סיבר. יש גם מצוה שכל הדברים יעלו לרגל למקום אשר יבחר ה' שלשו פעמים בשנה. יש סכנה שהארץ תכבש, כיוון שהיא ריקה מגברים, כי כולם עלו לרגל. ופה ה' מבטיח שזה לא יקרה. מי חוץ מאלוקים אשר שולוט על הכל יכול להתחייב על זה?
"וְלֹא יַחְמֹד אִישׁ אֶת אַרְצְךָ בַּעֲלֹתְךָ לֵרָאוֹת אֶת פְּנֵיה' אֱלֹהֶיךָ שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה" (שמות לד, כד).
"וְלֹא יַחְמֹד אִישׁ אֶת אַרְצְךָ בַּעֲלֹתְךָ לֵרָאוֹת אֶת פְּנֵיה' אֱלֹהֶיךָ שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה" (שמות לד, כד).
מהמציאות? שעם ישראל עדיין ממשיך להאמין בתורה ולחגוג את החגים האלה. אם הפסוק הזה לא היה הבטחה מאת ה' יתברך - ההבטחה לא הייתה מתקיימת וכולם היו רואים את זה. עד חושבת שהגויים סתם לא כבשו את הארץ בזמן הלייה לרגל? מה מנע מהם לעשות את זה?
נ.ב. בתרוה ישעוד הבטחות (כגון מצות שמיטה) שמי שנתן אותה - צריל לתת לה כיסוי: לברך את התבואה שלמורי שנת השמיה בשנה השישית.
כמה דתות את מכירה שנותהנים הבטחות שדורשות כיסוי ואפשר לראות את התוצאות של ההבטחות כאן בעולם הזה ולא רק בעולם הבא?
נ.ב. בתרוה ישעוד הבטחות (כגון מצות שמיטה) שמי שנתן אותה - צריל לתת לה כיסוי: לברך את התבואה שלמורי שנת השמיה בשנה השישית.
כמה דתות את מכירה שנותהנים הבטחות שדורשות כיסוי ואפשר לראות את התוצאות של ההבטחות כאן בעולם הזה ולא רק בעולם הבא?
אם זה לא הוכחה - אז פסלנו את כל ההיסטוריה.הידע שלנו על אמיתות הדברים שקרו בהיסטוריה בנוי בעיקר על זה שדברים שידועים לרבים וקראו לרבים וזה עבר מדור לדור אינם אמרוים להיות שקר. מכובן שאם יש עדות כתובה מאותו זמן - אז זה מחזק את האירוע, אבל גם לנו יש סיבות מאוד טובות למה התורה נכתבה בבזצן האירוע ואל בדור מאוחר יותר: כתוב שהיא צריכה להימסר לעם ע"י משה (דברים לא), מה שמונע ממישהו אחר למוסר אותו, כי אז ידעו שהמוסר הוא שקרן, אם הוא לא משה רבנו שכל ישראל מכירים אותו ושמעו את קלוים מדבר עמו.
אם לא היו הוכחות - זה לא לא היה הוגן מצד ה' לצוות עלינו לדעות שהוא קיים ולהאמין בו יתברך ולתת גינהום למי שלא יאמין בו לדורי דורות...
מה שכן, יש בחירה איך לדחוק את ההוכחות (לתת להן פרשנות שגיה, להוציא תא הדברים מהקשרן, לעוות ולסלף). כך שמי שרוצה לדעת - יכול, ומי שלא - יש לו דרך לברוח מן האמת.
מה שכן, יש בחירה איך לדחוק את ההוכחות (לתת להן פרשנות שגיה, להוציא תא הדברים מהקשרן, לעוות ולסלף). כך שמי שרוצה לדעת - יכול, ומי שלא - יש לו דרך לברוח מן האמת.
זה הנסיון העיקרי בדור האחרון - אמונה. בשביל זה ה' צוה לעשות הרבה מצוות כזכר לאותם דברים. הבנים אמרוים לדעת שהאבות לא ימסרו להם שקר.