33 תשובות
לפי היהדות לכל יהודי יש מקום בעולם הבא, ז"א מי שחטא הנשמה שלו תתנקה בכל מיני מדורים, מה שאומר, שככל שהחטא של אותו בן אדם גדול יותר אז המדור שהוא נמצא יותר קשה עד שהנשמה מתנקה, יש כאלה אחדים שנשארים במדורים האלה לתמיד.
אומרים שאין לאתאיסטים חלק בעולם הבא
אנונימי
למדתי על זה בגמרא אין להם חלק זה כמו שהם הולכים לישון ולא מתוררים
"אומרים שאין לאתאיסטים חלק בעולם הבא" - אלוהים גם יודע מזה? וחשוב יותר, פסקל והמשתמשים בהימור שלו יודעים את זה? קצת מוציא את העוקץ מכל האיומים שקיבלתי עד כה, מזל שלא התייחסתי אליהם ברצינות.
יש לאתאיסטים חלק לעולם הבא כמו שלכל יהודי יש, אבל לפי מידת החטאים שלהם הם יעברו התנקות במדורים כמו כל אחד שחטא, גם דתיים שחטאו לא יוצאים פטורים ועוברים מדורים. זה לא קשור להשקפת עולם.
אנונימית
לפי פמילי גאי אתאיסטים לא הולכים "לגהנום"
כיאילו זה תלוי אם עברת את "החוקים"
כיאילו זה תלוי אם עברת את "החוקים"
פשוט מתים.
נקברים. ואז אוכלים אותנו תולעים ופאן
נקברים. ואז אוכלים אותנו תולעים ופאן
מי שלא מאמין בעולם הבא אין לו חלק בו
ולכן לאתאיסטים אין חלק כלומר הם מתים פשוט ואין להם המשך
ולכן לאתאיסטים אין חלק כלומר הם מתים פשוט ואין להם המשך
אנונימית
זה לא עובד ככה..גם אם היהדות נכונה והכל אמיתי זה לא עובד ככה שאין מקום לאתאיסטים וכל מי שאומר את זה שיוכיח לי איפה זה כתוב בתנך עצמו בלי פירושים של איזה רבי. קודם כל והכי חשוב זה להיות בן אדם טוב ואני אסביר למה..
מי שמאמין באלוהים בכל ליבו אבל חוטא לפי היהדות לא בדברים של חלב ובשר אלה בדברים של בין בני אדם הנשמה שלו רעה וזה חא משנה אם הוא מאמין או לא להבדיל ממשהו אתאיסט שהוא אדם טוב באמת, שהוא יגיע למעלה הוא כבר יאמין נכון? עכשיו זה היגיון פשוט ושוב אני לא מאמין ככ ביהדות כרגע אבל זוהי דעתי
מי שמאמין באלוהים בכל ליבו אבל חוטא לפי היהדות לא בדברים של חלב ובשר אלה בדברים של בין בני אדם הנשמה שלו רעה וזה חא משנה אם הוא מאמין או לא להבדיל ממשהו אתאיסט שהוא אדם טוב באמת, שהוא יגיע למעלה הוא כבר יאמין נכון? עכשיו זה היגיון פשוט ושוב אני לא מאמין ככ ביהדות כרגע אבל זוהי דעתי
לפי היהדות הטהורה כשמתים פשוט מתים ואין עולם הבא ....
אז לפי מה שאתם אומרים אם אני מתה אני מתה סופית? יופי טוב שכך
אנונימית
"וכל מי שאומר את זה שיוכיח לי איפה זה כתוב בתנך עצמו בלי פירושים של איזה רבי" - חחח אבל קודם אתה תראה לנו איפה כתוב בתנ"ך שיש דבר כזה עולם הבא, גן עדן וגיהנום. אתה מגן על עמדה מבלי לדעת בכלל על מה מדובר? בתנ"ך אין שום דיבור על גן עדן וגיהנום כעולם הבא, כמקומות אליהם מגיעים אם חוטאים או לא, פשוט אין דבר כזה. זה קיים בהלכות, עקב פירושים של רבנים. את המילה גיהנום לא תמצא בתנ"ך, וגן עדן הוא אותו גן ארצי שאלוהים נטע במזרח בסיום הבריאה על פי סיפור הבריאה השני, ובו ברא את האדם ואת הדבר השני הפחות חשוב הזה שאסור לו לשיר (וגם זה כמובן לא כתוב בתנ"ך שבו נשים דווקא שרו בחברת גברים המון פעמים).
אוקיי קודם כל תלמד לקרוא אמרתי שאם כבר זה נכון אז זוהי דעתי. שתיים אני בכללי לא מאמין ביהדות בוא נגיד את זה ככה ונתתי תשובה טובה לאלה שמקובעים בזה שהיהדות נכונה והכל והראתי להם קצת הגיון כי מבחינתם אתאיסטים הם אנשים רעים וכל מיני שטויות כאלה(לא מכליל לא כולם חושבים ככה). אני לא מגן על שום דבר כי אני בעצמי לא מאמין בזה אלה מאמין שיש משהו שאני לא יודע מה או מי או בכלל תאוריה אחרת שלא מצאנו עדיין. אתה סתם מנסה לקטול אנשים בלי לשים לב למה הם באמת התכוונו
אלא*
לכולם יש חלק בעולם הבא בלי קשר דת
"המינין ,והמסורות, והמשומדים, והאפיקורסים שכפרו בתורה ושכפרו בתחיית המתים ושפירשו מדרכי צבור ושנתנו חיתיתם בארץ חיים, ושחטאו והחטיאו את הרבים כגון ירבעם בן נבט וחביריו, - יורדין לגיהנם ונידונין בה לדורי דורות שנאמר (ישעיהו סו, כד) "ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי וגו'", גיהנם כלה, והן אינן כלין שנאמר (תהילים מט, טו) "וצורם לבלות שאול" (ראש השנה יז ע"א).
וכן, לאפיקורסים אין חלק לכולם הבא (סנהדרין צ ע"א). זה לא סותר את מה שהבאתי בראש השנה יז ע"א. זה שאין להם חלק לעולם הבא - זה לא שהם ימותו וזהו, אלא הם לא יזכו לעולם הבא...
וכן, לאפיקורסים אין חלק לכולם הבא (סנהדרין צ ע"א). זה לא סותר את מה שהבאתי בראש השנה יז ע"א. זה שאין להם חלק לעולם הבא - זה לא שהם ימותו וזהו, אלא הם לא יזכו לעולם הבא...
........אנונימי..............., מה שכתבת - זה מש בורות.
אביא גם ראיות. ה' אמר לאברהם אבינו: "וְאַתָּה תָּבוֹא אֶל אֲבֹתֶיךָ בְּשָׁלוֹם, תִּקָּבֵר בְּשֵׂיבָה טוֹבָה" (בראשית טו, טו). מה זה "וְאַתָּה תָּבוֹא אֶל אֲבֹתֶיךָ בְּשָׁלוֹם"?
בלעם הרשע אמר "תָּמֹת נַפְשִׁי מוֹת יְשָׁרִים וּתְהִי אַחֲרִיתִי כָּמֹהוּ" (במדבר כג, י)
יש עבירות בתורה שתכוב עליהן "הכרת תכרת הנפש ההיא" (למשל, במדבר טו, לא) .זה אומר שמי שלא יעובר על אותן עיברות - נפשו לא תכרת.
אביגל ברכה את דוד המלך (עליו השלום) בזאת הברכה "וַיָּקָם אָדָם לִרְדָפְךָ, וּלְבַקֵּשׁ אֶת נַפְשֶׁךָ; וְהָיְתָה נֶפֶשׁ אֲדֹנִי צְרוּרָה בִּצְרוֹר הַחַיִּים, אֵת ה' אֱלֹהֶיךָ, וְאֵת נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ - יְקַלְּעֶנָּה בְּתוֹךְ כַּף הַקָּלַע" (שמואל א כה, כט)
חנה אמרה "ה' מֵמִית וּמְחַיֶּה, מוֹרִיד שְׁאוֹל - וַיָּעַל" (שמואל א ב, ו).
שאול המלך (עליו השלום) העלה את שמואל הנביא (עליו השלום) באוב: "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל: "לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי" (שמואל א כח, טו).
נאמר בספר קהלת" וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ, כְּשֶׁהָיָה; וְהָרוּחַ - תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ" (קהלת יב, ז).
אני לא מדבר על עוד רמזים...
אביא גם ראיות. ה' אמר לאברהם אבינו: "וְאַתָּה תָּבוֹא אֶל אֲבֹתֶיךָ בְּשָׁלוֹם, תִּקָּבֵר בְּשֵׂיבָה טוֹבָה" (בראשית טו, טו). מה זה "וְאַתָּה תָּבוֹא אֶל אֲבֹתֶיךָ בְּשָׁלוֹם"?
בלעם הרשע אמר "תָּמֹת נַפְשִׁי מוֹת יְשָׁרִים וּתְהִי אַחֲרִיתִי כָּמֹהוּ" (במדבר כג, י)
יש עבירות בתורה שתכוב עליהן "הכרת תכרת הנפש ההיא" (למשל, במדבר טו, לא) .זה אומר שמי שלא יעובר על אותן עיברות - נפשו לא תכרת.
אביגל ברכה את דוד המלך (עליו השלום) בזאת הברכה "וַיָּקָם אָדָם לִרְדָפְךָ, וּלְבַקֵּשׁ אֶת נַפְשֶׁךָ; וְהָיְתָה נֶפֶשׁ אֲדֹנִי צְרוּרָה בִּצְרוֹר הַחַיִּים, אֵת ה' אֱלֹהֶיךָ, וְאֵת נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ - יְקַלְּעֶנָּה בְּתוֹךְ כַּף הַקָּלַע" (שמואל א כה, כט)
חנה אמרה "ה' מֵמִית וּמְחַיֶּה, מוֹרִיד שְׁאוֹל - וַיָּעַל" (שמואל א ב, ו).
שאול המלך (עליו השלום) העלה את שמואל הנביא (עליו השלום) באוב: "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל: "לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי" (שמואל א כח, טו).
נאמר בספר קהלת" וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ, כְּשֶׁהָיָה; וְהָרוּחַ - תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ" (קהלת יב, ז).
אני לא מדבר על עוד רמזים...
אקדים
אני לא יודע מה הולך בכבשנו של מקום
שכר ועונש חייבים להיות מסיבה תאולוגית אבל זה רק לגבי אנשים רעים לא לכופרים והראיה היא שכופר שחזר בתשובה לא צריך ליתן קורבן ומבאר הרמב"ן שהטעם הוא מפני שליבו אנסו וטעה(לפני שתקפצו עלי ליבו אנסו זה אומר שהוא חשב לא נכון)
למעשה לדעת הג"מ יש עולם הזה ועולם הבא מהו עולם הבא? אני לא יודע
ישנו נפש החיים שאומר כי הכופרים בה' לא יזכו לעולם הבא וכן גם לא יזכו לעונש המכפר על העוונות
אני לא יודע מה הולך בכבשנו של מקום
שכר ועונש חייבים להיות מסיבה תאולוגית אבל זה רק לגבי אנשים רעים לא לכופרים והראיה היא שכופר שחזר בתשובה לא צריך ליתן קורבן ומבאר הרמב"ן שהטעם הוא מפני שליבו אנסו וטעה(לפני שתקפצו עלי ליבו אנסו זה אומר שהוא חשב לא נכון)
למעשה לדעת הג"מ יש עולם הזה ועולם הבא מהו עולם הבא? אני לא יודע
ישנו נפש החיים שאומר כי הכופרים בה' לא יזכו לעולם הבא וכן גם לא יזכו לעונש המכפר על העוונות
לא להאמין שיש אלוקים זה עבירה די חמורה, אבל זה לא נמדד לפי זה.
כי לדוגמא אם אדם אתאיסט הניח תפילין - זה נקרא שהוא עשה מצווה. וככה על כל המצוות.
לא שמעתי בשום מקום שלאתאיסטים אין חלק לעולם הבא.
"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא. "(לא משנה מה המצב שלו, אם הוא יהודי אז יש לו.)
הבודדים שאין להם חלק זה אנשים שחטאו ברמה מטורפת כמו דור המבול או מנשה המלך שהחטיא את כל העם לעבודה זרה..
כי לדוגמא אם אדם אתאיסט הניח תפילין - זה נקרא שהוא עשה מצווה. וככה על כל המצוות.
לא שמעתי בשום מקום שלאתאיסטים אין חלק לעולם הבא.
"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא. "(לא משנה מה המצב שלו, אם הוא יהודי אז יש לו.)
הבודדים שאין להם חלק זה אנשים שחטאו ברמה מטורפת כמו דור המבול או מנשה המלך שהחטיא את כל העם לעבודה זרה..
כול זה לפי האמונה שלך אל תשכח את זה^
אני למשל לא מאמין באלוהים ובתנך
אני למשל לא מאמין באלוהים ובתנך
זה שאתה לא מאמין לא יגרום לך לא להיות יהודי :)
אני אמרתי שאני לא יהודי? אני יהודי אבל לא מאמין בדת ו באלוהים
יאיר שלהב,ראת את ההמשך של המשנה? "ואלו שאין להם חלק לעולם הבא"? האפיקורסים נמצאים ברשימה הזאת. הם לא בכלל ישראל (לעניין עולם הבא).
עוד משהו: בשביל לזכות לקיים מצוה - צריך לדעת על קיומה של המצוה, שהברוא יתברך - הוא זה שצוה עליה. אם אין א תהידעיה הזאת - זה סתם מעשה קוף וזה לא נחשב למצוה.
עוד משהו: בשביל לזכות לקיים מצוה - צריך לדעת על קיומה של המצוה, שהברוא יתברך - הוא זה שצוה עליה. אם אין א תהידעיה הזאת - זה סתם מעשה קוף וזה לא נחשב למצוה.
גבר גבר 666 - אני קוטל רעיונות, לא אנשים. הצגת רעיון קטלתי אותו. אתה מתקן שאתה לא מאמין ברעיון, אז לא אתה הנקטל כאן.
איך קטלת?אתה לא יכול לקטול שום רעיון כי אתה בעצמל לא יודע ואף אחד לא באמצ יודע
אתה זה שהצמיד לי את המונח קוטל, אני רק הסטתי אותו מאנשים לרעיונות, זה בטח לא המושג שאני הייתי בוחר בעצמי. כוונתי הייתה שהצגת רעיון, ולא הצגת (אולי כן ולא הבנתי) שאתה לא מאמין בו. התגובה שלי היא לגבי הרעיון, ולא לגביך באופן אישי. לא מאמין בחיים שלאחר המוות? מצוין, עכשיו גם תדע שהרעיון בכלל לא הגיע מהתורה, לא מבין איפה הבעיה.
תוצאה,
אני לא יפתח את זה כאן, אבל אם אתה רוצה אני יכול לשלוח לך בפרטי קישור למקור אבל אני לא מאמין שתקרא אותו הוא ארוך מאוד.
בכללי יש הרבה סתירות בתורה, כמעט שום דבר הוא לא לפי פשוטו של מקרא ויש הרבה הסברים ופירושים איך הכל מסתדר.
עד כמה שהבנתי מהצצה מהירה יש ענין של תיקון הכללי לכל ישראל שמעלה אותם מאיפה שהם..
לגבי הקטע השני, אכן יש צדק מסוים בדבריך. אבל זכור לי שעדיין יש ענין לעשות . אברר את זה.
אני לא יפתח את זה כאן, אבל אם אתה רוצה אני יכול לשלוח לך בפרטי קישור למקור אבל אני לא מאמין שתקרא אותו הוא ארוך מאוד.
בכללי יש הרבה סתירות בתורה, כמעט שום דבר הוא לא לפי פשוטו של מקרא ויש הרבה הסברים ופירושים איך הכל מסתדר.
עד כמה שהבנתי מהצצה מהירה יש ענין של תיקון הכללי לכל ישראל שמעלה אותם מאיפה שהם..
לגבי הקטע השני, אכן יש צדק מסוים בדבריך. אבל זכור לי שעדיין יש ענין לעשות . אברר את זה.
רודף האמת, אתה עדין מתכחש לכך שהתורה גילתה לנו שיש חיים לאחר המוות, לרמות הפסוקים אשר הבאתי למעלה? זה לא חדש, בניגוד לכינוי שלך, האמת ממש לא מעניינת אותך. אב לאני אגיד לך יותר מזה: גם אם זה אל היה כתוב - היית צריך להבין את זה מהשכל לבד, כי אין הגיון שה' ברא אותנו רק בשביל העולם הזה (שיש בו סבל ונמות וזההו. האם זאת הנאה מקסימלית שבורא עולם יכול לתת לנו? (ובוראעולם ברא אותנו בשביל שיהיה לו למי להיטיב, כי הוא בכלל לא צריך אותנו).
יאיר שלהב, הסתירות הן זה רק בגלל שמוצחאים את הדברים מהקשרם ולא מסתכלים על הקטע בהקשר שהוא נאמר.
נחפשה ונחקורה, איפה רמב"ן כתב דבר כזה (אני פשוט לא בקיא) ? שהכופר כפר כי "אנסו ליבו". כי על פי הרב אלחנן וסרמן הי"ד אין דבר כזה בכופר מציאות האלוקים, כי אמונה באלוקים אמרוה להיות פשוטה לכל אדם אשר אינו בגדר שוטה. אז הרב אלחנן ווסרמן הי"ד חולק על הרמב"ן?
יש רמב"ן על תינוק שנשבע ששואל למה הוא חייב קורבן ואפיקורס שחזר בתשובה לא
כי קרבן- זה רק על השוגג, על המזיד אי אפשר לכפר בקרבן (יש אמנם יוצא דופן, שפחה חרופה,אבל זה משהו אחר).
אז כופר - הוא לא תינוק שנשבה, עכשיו כתבת שאפיקורוס לא צריך להביא קרבן, אל רק תינוק שנשבה.
אז כופר - הוא לא תינוק שנשבה, עכשיו כתבת שאפיקורוס לא צריך להביא קרבן, אל רק תינוק שנשבה.
לא נכון תינוק שנשבע זה מזיד כי היה צריך לחפש
באותו הנושא: