10 תשובות
לא.
אני מאמינה ביהדות, לא בנצרות...
אנונימית
יותר מאמינים שכל מה שקורה קורה לטובה ואמור לקרות
שאלוהים יודע את העתיד שלך
פחות הקטע שאם הם יאמינו יותר באלוהים העתיד שלהם יהיה יותר טוב
אנונימית
שואל השאלה:
וטפ רק שאלתי מה אתה רוצה^
אנונימית
אני מאמינה אדוקה ואנלא מאמינה בחרטא ברטא הזה
ערג, מה בדיוק מגדיר אז "מאמינה הדוקה"?
ה אחד ושמו אחד הכל מתוכנן מלמעלה זכות הבחירה בידינו
אוקיי,
אז לגמרי תלוי במה הם מאמינים,
האמונה הנוצרית מבוססת על עיקרון דטרמניסטי - האומר שהכל קבוע מראש, וישנו גורל, ומה שנשאר - זה להאמין.

ראיתי ששמת בתגיות יהדות -
אז אתייחס אל היהדות.
ע"פ היהדות הגורל אינו קבוע, והאדם קובע את גורלו על פי מעשיו, ועל ידי הבחירה שלו בטוב ולא ברע.
אך בכל מקרה אלוהים יודע מה יקרה בעתיד, איך זה מסתדר, ע"פ היהדות, אלוהים הוא מעבר לזמן, ומימלא הכל מובן-
אלוהים לא יודע מה תבחר ובגלל זה אין בחירה חופשית,
אלא אתה קובע מה אלוהים ידע בעזרת הבחירה החופשית שאתה עתיד לעשות.
למעשה הייתי יכול להקשות על האמירה הזו שמאחר ואלוהים יודע הכל, הוא ידע מה הבחירה שתעשה.
אולם זה לא כל כך פשוט... הבחירה החופשית לא משפיעה עליו, אלא הוא פועל כמעט תמיד לפי המצב הקיים ולא שיתקיים, וכך גם אומרת היהדות לפעול. ייתכן בהחלט שהוא יפעל כדי להגיע למצב מסויים גם על פי המצב שיתקיים.
אבל הכי חשוב לזכור, שאין לנו שום ידע באלוה ושאנחנו לא באמת יכולים לדעת עליו, ויכול להיות שמה שכתבתי לא היה נכון והיה סתם מידע מוטעה, מאחר ואין לנו דרך להבין את דרכי האלוה
העתיד ידוע, אבל מבחינתנו הוא ניתן לשינוי, וזה לחלוטין לא שולל את הבחירה החופשית של האדם.
אני מאמינה בה' ואני ממש לא חושבת שהעתיד שלי מתוכנן אני מאמינה שבסוף מה שיבוא יבוא ולא תמיד הכל יהיה מתוכנן יהיה מכשולים ויהיה רגעים שבהם אתה מתפרק ונשבר אבל בסוף מה שיבוא יבוא