41 תשובות
מלמדים
זה חומר לבגרות
זה חומר לבגרות
שואל השאלה:
מה מלמדים?
מה מלמדים?
תנ"ך
שואל השאלה:
התורה זה לא רק תנ"ך, יש גם משניות ותלמוד
התורה זה לא רק תנ"ך, יש גם משניות ותלמוד
תמך זה
תנך נביאים כתובים
תנך נביאים כתובים
משניות ותלמוד זה כבר יותר מידי עומק
תנך לדעתי זה בסדר
תנך לדעתי זה בסדר
מלמדים תנך
שואל השאלה:
בלי ללמוד את המשניות והתלמוד איך באמת אפשר לדעת את כל ההלכות
בלי ללמוד את המשניות והתלמוד איך באמת אפשר לדעת את כל ההלכות
למה חילוניים צריכים לדעת את זה?
מלמדים
שואל השאלה:
אם הם לא צריכים לדעת את המשניות, למה דווקא תנ"ך הם צריכים לדעת
אם הם לא צריכים לדעת את המשניות, למה דווקא תנ"ך הם צריכים לדעת
גם תנ"ך לא צריך לדעת
חייבים ללמוד את זה כדי לקבל תעודת בגרות
חייבים ללמוד את זה כדי לקבל תעודת בגרות
האמת שכן, אצלנו לפחות
מלמדים תנך ותושבע
מלמדים תנך ותושבע
שואל השאלה:
באיזה בתי ספר דתיים לא לומדים מסכתות משניות
באיזה בתי ספר דתיים לא לומדים מסכתות משניות
מלמדים מזאת אומרת
זה קרה בגלל תהליך שנקרא "נאורות".
יהודים ששמרו תומ"צ והאמינו בה' במשך כל הדורות בגלות (מגלות בית שני), נחשפו לתהליכים שעברה החברה המודרנית והמון יהודים נהפכו לחילונים. בהם היו יהודים כופרים גדולים שהחליטו שהתפקיד ההיסטורי של היהדות נגמר ח"ו, וכשהחילונים הקימו את המדינה מערכת החינוך שהם קבעו נקראת "ממלכתית", הדתיים קיבלו אוטונומיה חינוכית.
יצא ככה שהחילונים לומדים במסגרת חילונית לגמרי ולומדים את ספר התנ"ך בתור ספר היסטוריה.
והחרדים בעולם משלהם לומדים את כתבי היהדות- תנ"ך, משנה, תלמוד, הלכות וכו' בלי שום זיקה כמעט למקצועות "חול".
בינהם, בתי ספר ממלכתי- דתי שמשלבים חול עם קודש.
יהודים ששמרו תומ"צ והאמינו בה' במשך כל הדורות בגלות (מגלות בית שני), נחשפו לתהליכים שעברה החברה המודרנית והמון יהודים נהפכו לחילונים. בהם היו יהודים כופרים גדולים שהחליטו שהתפקיד ההיסטורי של היהדות נגמר ח"ו, וכשהחילונים הקימו את המדינה מערכת החינוך שהם קבעו נקראת "ממלכתית", הדתיים קיבלו אוטונומיה חינוכית.
יצא ככה שהחילונים לומדים במסגרת חילונית לגמרי ולומדים את ספר התנ"ך בתור ספר היסטוריה.
והחרדים בעולם משלהם לומדים את כתבי היהדות- תנ"ך, משנה, תלמוד, הלכות וכו' בלי שום זיקה כמעט למקצועות "חול".
בינהם, בתי ספר ממלכתי- דתי שמשלבים חול עם קודש.
שואל השאלה:
מה זאת אומרת הבסיס של החגים? מי שלומד רק תנ"ך בלי משניות ותלמוד איך הוא ידע מה בדיוק ההלכות של כל חג, איך הוא ידע שמה שכתוב במקרא "פרי עץ הדר" זה אתרוג, חנוכה למשל בכלל אין בתנ"ך, ועוד הרבה דברים
מה זאת אומרת הבסיס של החגים? מי שלומד רק תנ"ך בלי משניות ותלמוד איך הוא ידע מה בדיוק ההלכות של כל חג, איך הוא ידע שמה שכתוב במקרא "פרי עץ הדר" זה אתרוג, חנוכה למשל בכלל אין בתנ"ך, ועוד הרבה דברים
א' זה תלוי למה אתה קורא תורה כי חמשת חומשי תורה מלומדים בבתי הספר
ב' התשובה בגוף השאלה - זה בית ספר חילוני, אם התלמידים רצו ללמוד משניות ופרשנות הם היו הולכים לבית ספר דתי
ב' התשובה בגוף השאלה - זה בית ספר חילוני, אם התלמידים רצו ללמוד משניות ופרשנות הם היו הולכים לבית ספר דתי
כי אם יש כאלה שלא רוצים ללמוד זאת?! תכריח אותם ללמוד זאת?!
לא לכולם זה מתאים ללמוד זאת וכנראה מסתפקים רק בתנ"ך...
זאת תהיה כפיה דתית אם נלמד גם כאלה שלא רוצים בכך...
לא לכולם זה מתאים ללמוד זאת וכנראה מסתפקים רק בתנ"ך...
זאת תהיה כפיה דתית אם נלמד גם כאלה שלא רוצים בכך...
וואלה, איכשהו כולנו יודעים שאתרוג הוא פרי ההדר. גם כולנו יודעים על חנוכה, איזה קטע. בשביל זה אין שום צורך ללמוד את הפרק שבוחן האם מותר למישהי שנבעלה לפני גיל שלוש ונהנתה מזה להתחתן עם כהן. נסתדר בחיים גם בלי זה.
שואל השאלה:
אם לא היו אנשים שלומדים מהו "פרי עץ הדר", לא היה לך ולשאר האנשים שלא לומדים את המקור לזה שזה אתרוג. כי אתם יודעים את זה מהם. לגבי כהן, אם היית לומד היית מבין כמה חשוב שבבית המקדש, הבית של אלוקים, יעבדו רק אנשים קדושים מאוד, וחלק מההגדרות של אדם קדוש הוא לראות מי זו אשתו, האם היא אשה טהורה שלא נגעו בה מעולם חוץ ממנו, או אשה "משומשת"
אם לא היו אנשים שלומדים מהו "פרי עץ הדר", לא היה לך ולשאר האנשים שלא לומדים את המקור לזה שזה אתרוג. כי אתם יודעים את זה מהם. לגבי כהן, אם היית לומד היית מבין כמה חשוב שבבית המקדש, הבית של אלוקים, יעבדו רק אנשים קדושים מאוד, וחלק מההגדרות של אדם קדוש הוא לראות מי זו אשתו, האם היא אשה טהורה שלא נגעו בה מעולם חוץ ממנו, או אשה "משומשת"
ולמה שאדם חילוני יצטרך לדעת את זה?
אנונימי
כי הם לא ראויים לכך.
""אין מלמדין תורה לתלמיד שאינו הגון, אלא מחזירין אותו למוטב ומנהיגין אותו בדרך ישרה, ובודקין אותו, ואח"כ מכניסין אותו לבית המדרש ומלמדין אותו" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רמו, סעיף ז).
""אין מלמדין תורה לתלמיד שאינו הגון, אלא מחזירין אותו למוטב ומנהיגין אותו בדרך ישרה, ובודקין אותו, ואח"כ מכניסין אותו לבית המדרש ומלמדין אותו" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רמו, סעיף ז).
משום שאין מלמדין תורה לתלמיד שאינו הגון
מלמדים לצערי צריך להוציא את זה מקצוע חובה כי אחד הסיבות שלא עודה בגרות אני בת 20 זה בגלל התנ"ך לי אין כוחות ללמוד על אגדות
"אם לא היו אנשים שלומדים מהו "פרי עץ הדר", לא היה לך ולשאר האנשים שלא לומדים את המקור לזה שזה אתרוג." - אז היינו מכניסים לימון לסוכה, אם יש לאלוהים בעיה עם זה, שיבוא ויתקן אותנו, נחליף בכיף. התייחסתי בחוסר רצינות, כי אתה בחרת לעשות כך לגבי הכהן. באמת הוא הנושא כאן? מכל מה שכתבתי לגבי זה, רק טהרת בית המקדש חשובה עבורך? איכשהו פספסת את העובדה שיש טענה שילדה מתחת לגיל שלוש קיימה יחסי מין ונהנתה מהם. זה עבר לך חלק בגרון, בלי בעיה, אבל רק שלא יטמאו את בית המקדש על ידי כהן שהתחתן עם ילדה שבעלו אותה לפני גיל שלוש. לא בכל מקרה, כי מתחת לגיל שלוש דווקא סבבה מבחינתכם, אבל הבעיה היא שהיא נהנתה. על כל זה פשוט דילגת, כאילו אלו הפרטים הקטנים והכהן הוא הפרט הגדול. אז לך תלמד מהו פרי עץ ההדר, ואנחנו נמשיך לשמור על הילדות שלנו, לא ניתן לבורות פרימטיבית להכניס לנו למח שייתכן ונאנסה והיא נהנתה מזה, ובטח שלא נשפוט עם מי היא תתחתן בעתיד. אז בעצם קיבלת תשובה מלאה לשאלה שלך - לא מלמדים על מנת לא להשחית את המוסר של התלמידים, מעבר למה שהתורה כבר משחיתה גם כך..
אין לי בעיה עם אמונה המערכת יחסים שליי עם אלוהים זה אפ דאון אני מרגישה שהוא נוטש אותי !!! כשאני הכי מאמינה בו הכי צריכה אותו אז לאט לאט אני יורדת מהאמונה בו אני לא אתאיסטית אבל אני לאט לאט מפסיקה כי הוא שונא אותי הוא השאיר אותי עם חיים כאלה זבל תנ"ך זה מעניין אבל כמות החומר בלמידה היא ענקית קשה לקלוט תנ"ך זה אחד המקצועות הכי קשה לי אני נכשלת בו המון !!
שואל השאלה:
לכבוד "רודף האמת". כנראה אתה ניזון ממה שמספרים לך אנשים עם אינטרסים, כאילו התלמוד דן על דברים מוזרים. עכשיו תשמע מה באמת כתוב בתלמוד שהבאת. זה נמצא במסכת נדה, דף מה, עמוד א. וכך נאמר בברייתא המובאת שם: מעשה באשה אחת שבאה לפני רבי עקיבא, וסיפרה לו שהיא נבעלה כשהייתה פחות מבת 3, ושאלה אותו האם היא יכולה להתחתן עם כהן. אמר לה רבי עקיבא אם זה קרה רק בגיל קטן כזה אינך נחשבת לבעולה ואת יכולה להתחתן עם כהן. האשה חשבה שהסיבה היא בגלל שבגיל קטן כזה לא נהנים מהסקס, ולכן חזרה וסיפרה לו שהיא נבעלה כמה פעמים בגיל זה, ואמנם בהתחלה לא רצתה אבל אח"כ היא נהנתה מזה. (והיא הוסיפה להסביר לו ואמרה לו שזה כמו תינוק שאוכל רק חלב ופתאום נותנים לו דבש, בהתחלה הוא לא רוצה את זה ויורק את זה, אבל לאחר פעם פעמיים הוא שם לב שזה טעים והוא רוצה עוד). רבי עקיבא ענה לה אם כך את כשרה לכהונה. באותו מעמד נכחו תלמידי רבי עקיבא, וכששמעו את תשובתו של רבי עקיבא נשמע הדבר מאוד מוזר בעיניהם והסתכלו אחד על השני לראות אם יש מי מהתלמידים שמבין את זה. כשראה רבי עקיבא שתלמידיו מסתכלים זה בזה ותמהים על הכרעתו, שאל אותם למה הדבר קשה בעיניכם, אמרו לו תלמידיו מה שהתורה אמרה שבגיל כזה הדבר לא נחשב לבעילה אין זה קשור להנאה כלל, ובין אם היא נהנתה ובין אם לא אין היא נחשבת לבעולה, הטעם האמיתי הוא בגלל שהנבעלת פחות מבת 3 שנים בתוליה חוזרים, ולכן היא מותרת לכהן כי היא בעצם חוזרת להיות בתולה. והסכים איתם רבי עקיבא. הוא הסביר להם שלא ענה תשובה זו אלא כדי לראות אם התלמידים מקבלים כל מה שהוא אומר או שהם חושבים בעצמם וינסו להתווכח איתו. וכשראה שהם לא מסכימים עם הדין שמח והסכים עם מה שאמרו. שמעה האשה שבאמת היא יכולה להתחתן עם הכהן, והלכה. עכשיו "רודף האמת" אתה מבין למה חשוב שתלמד את הדברים בעצמך? ולא תאמין למה שאומרים אנשים נגד היהדות
לכבוד "רודף האמת". כנראה אתה ניזון ממה שמספרים לך אנשים עם אינטרסים, כאילו התלמוד דן על דברים מוזרים. עכשיו תשמע מה באמת כתוב בתלמוד שהבאת. זה נמצא במסכת נדה, דף מה, עמוד א. וכך נאמר בברייתא המובאת שם: מעשה באשה אחת שבאה לפני רבי עקיבא, וסיפרה לו שהיא נבעלה כשהייתה פחות מבת 3, ושאלה אותו האם היא יכולה להתחתן עם כהן. אמר לה רבי עקיבא אם זה קרה רק בגיל קטן כזה אינך נחשבת לבעולה ואת יכולה להתחתן עם כהן. האשה חשבה שהסיבה היא בגלל שבגיל קטן כזה לא נהנים מהסקס, ולכן חזרה וסיפרה לו שהיא נבעלה כמה פעמים בגיל זה, ואמנם בהתחלה לא רצתה אבל אח"כ היא נהנתה מזה. (והיא הוסיפה להסביר לו ואמרה לו שזה כמו תינוק שאוכל רק חלב ופתאום נותנים לו דבש, בהתחלה הוא לא רוצה את זה ויורק את זה, אבל לאחר פעם פעמיים הוא שם לב שזה טעים והוא רוצה עוד). רבי עקיבא ענה לה אם כך את כשרה לכהונה. באותו מעמד נכחו תלמידי רבי עקיבא, וכששמעו את תשובתו של רבי עקיבא נשמע הדבר מאוד מוזר בעיניהם והסתכלו אחד על השני לראות אם יש מי מהתלמידים שמבין את זה. כשראה רבי עקיבא שתלמידיו מסתכלים זה בזה ותמהים על הכרעתו, שאל אותם למה הדבר קשה בעיניכם, אמרו לו תלמידיו מה שהתורה אמרה שבגיל כזה הדבר לא נחשב לבעילה אין זה קשור להנאה כלל, ובין אם היא נהנתה ובין אם לא אין היא נחשבת לבעולה, הטעם האמיתי הוא בגלל שהנבעלת פחות מבת 3 שנים בתוליה חוזרים, ולכן היא מותרת לכהן כי היא בעצם חוזרת להיות בתולה. והסכים איתם רבי עקיבא. הוא הסביר להם שלא ענה תשובה זו אלא כדי לראות אם התלמידים מקבלים כל מה שהוא אומר או שהם חושבים בעצמם וינסו להתווכח איתו. וכשראה שהם לא מסכימים עם הדין שמח והסכים עם מה שאמרו. שמעה האשה שבאמת היא יכולה להתחתן עם הכהן, והלכה. עכשיו "רודף האמת" אתה מבין למה חשוב שתלמד את הדברים בעצמך? ולא תאמין למה שאומרים אנשים נגד היהדות
^ לא הבנתי מה אתה חושב שחידשת לי, או לא ידעתי קודם בסיפור ההזוי הזה. הנקודה שלי היא, ואסביר אותה שוב בפעם השלישית (במקום לחפור לי, אולי תתייחסו למשמעות דבריי?), היא שאין שום סיכוי בעולם שילדה לפני גיל שלוש תהנה מיחסי מין עם מבוגר ללא פגיעה נפשית קשה, כנראה מאותו אחד שמקיים את היחסים. אין מוסר בעולם שיתייחס למקרה שכזה ללא דיון על אונס. בטח שאין דבר כזה "חוזרת להיות בתולה". השאלה כאן, היא מדוע לא מלמדים את זה, והתשובה היא שאין שום צורך. נכון, ישנם הרבה דברים טובים ללמוד, אבל גם המון דברים מזוויעים. את הטוב ששם אפשר ללמד בכל מקרה, לתושב"ע אין בעלות על המוסר או דרכי החיים התקינות. משום מה, כן יש לה בעלות על הדת, לא ברור למה גם בזה אתם מאמינים, אבל זה עניין שלכם, וויכוח למקום אחר למי שרוצה. גם אם חשבת שלא הכרתי את הסיפור המלא לפני כן, וגם אם הייתי טוען מה שחשבת שאני טוען, עדיין - קראתי את הטקסט שלך, ואני לא רואה שום סיבה או תועלת מלימוד התוכן הזה.
"הדבר הראשון זה אלוקים לא נוטש אותך ובחיים לא יניוש. יש רגעים שקשים לך אבל זה כדי תבדוק אותך כמה את בוטחת בו. אני מבינה שקשה לך והרבה פעמים זה נראה שהוא שונא אותך אבל אני מביטחה לך שהוא טוהב אותך ורוצה את הכי טוב בשבילך. הוא בסך הכל רוצה לבדוק שאת מאמינה בו לא משנה מה." - עכשיו דמייני שאת עומדת מול שישה מיליון אנשים ספציפיים, ותאמרי את זה גם להם. עדיין נשמע הגון?
שואל השאלה:
כתבת: אין שום סיכוי בעולם שילדה לפני גיל שלוש תהנה מיחסי מין וכו'. ובזה טעית, כמו שכתבתי שזה סיפור אמיתי שהיה וכך האשה העידה על עצמה. ומה שכתבת: "בטח שאין דבר כזה חוזרת להיות בתולה", גם זה טעות. בתולין זה קרום. ואתה יכול לשאול רופאים ותראה שמה שכתוב בתלמוד הוא נכון, שאם קרום הבתולין נפתח לפני גיל שלוש הוא חוזר, זה ענין מציאותי. וממילא הכהן חי עם אישה "חדשה". לגבי מה שלא דנו להתייחס לזה כאונס, לא מובן מה רצית, ברור שזה אונס ככל אונס. אבל לגבי קדושת כהן מה שחשוב הוא האם היא בעולה ולא האם היא עברה איזה טראומה, יש מלא טראומות בחיים גם שלא קשורים לייחסי מין והם לא פוסלים לכהונה. (אם היו יודעים מי הוא האנס, ברור שהיו מביאים אותו לדין. יש על זה דינים רבים בתורה ובמשניות ובתלמוד). ועכשיו לנידון העיקרי: האם חשוב ללמוד עניינים אלו. ברור שאם אתה אדם שמאמין בתורה ומאמין בקדושה של הכהן, צריך לדעת את ההבנות וההגדרות המדוייקות לגבי איסור זה, וזה הרבה יותר שימושי מאשר לדעת האם משוואה דיפרנציאלית רגילה היא כל כל פונקציה מהצורה ce כאשר הc קבוע וכדו'
כתבת: אין שום סיכוי בעולם שילדה לפני גיל שלוש תהנה מיחסי מין וכו'. ובזה טעית, כמו שכתבתי שזה סיפור אמיתי שהיה וכך האשה העידה על עצמה. ומה שכתבת: "בטח שאין דבר כזה חוזרת להיות בתולה", גם זה טעות. בתולין זה קרום. ואתה יכול לשאול רופאים ותראה שמה שכתוב בתלמוד הוא נכון, שאם קרום הבתולין נפתח לפני גיל שלוש הוא חוזר, זה ענין מציאותי. וממילא הכהן חי עם אישה "חדשה". לגבי מה שלא דנו להתייחס לזה כאונס, לא מובן מה רצית, ברור שזה אונס ככל אונס. אבל לגבי קדושת כהן מה שחשוב הוא האם היא בעולה ולא האם היא עברה איזה טראומה, יש מלא טראומות בחיים גם שלא קשורים לייחסי מין והם לא פוסלים לכהונה. (אם היו יודעים מי הוא האנס, ברור שהיו מביאים אותו לדין. יש על זה דינים רבים בתורה ובמשניות ובתלמוד). ועכשיו לנידון העיקרי: האם חשוב ללמוד עניינים אלו. ברור שאם אתה אדם שמאמין בתורה ומאמין בקדושה של הכהן, צריך לדעת את ההבנות וההגדרות המדוייקות לגבי איסור זה, וזה הרבה יותר שימושי מאשר לדעת האם משוואה דיפרנציאלית רגילה היא כל כל פונקציה מהצורה ce כאשר הc קבוע וכדו'
"ועכשיו לנידון העיקרי: האם חשוב ללמוד עניינים אלו. ברור שאם אתה אדם שמאמין בתורה ומאמין בקדושה של הכהן, צריך לדעת את ההבנות וההגדרות המדוייקות לגבי איסור זה" - מצוין. השאלה נשאלה לגבי בתי הספר הממלכתיים, אז אנחנו מסכימים, אין צורך ללמד בהם את התכנים הללו.
שואל השאלה:
זה עצמו הבעיה. אם הם היו לומדים את התורה כמו אבותם ואבות אבותם, הם היו מבינים שמשה אמת ותורתו אמת וכן כל התורה שבעל פה המסורה לנו במסורת דור דור אמת וצריך לקיימה כראוי
זה עצמו הבעיה. אם הם היו לומדים את התורה כמו אבותם ואבות אבותם, הם היו מבינים שמשה אמת ותורתו אמת וכן כל התורה שבעל פה המסורה לנו במסורת דור דור אמת וצריך לקיימה כראוי
"ובזה טעית, כמו שכתבתי שזה סיפור אמיתי שהיה וכך האשה העידה על עצמה" - לא. כמו כל סיפור אחר בדת, אתה בוחר להאמין שהוא אמיתי, אין לך שום ראיה לכך שהסיפור אמיתי. הוא לא אמיתי.
לגבי איחוי קרום הבתולין לפני גיל שלוש, אשמח לראות מקור רפואי, בחיםוש קצר לא מצאתי כזה. כמובן שגם אם תמצא אין לזה משמעות לנקודה שהעלית, כי לא קיום הקרום קובע האם האשה בתולה. בתולה זו ההגדרה למי שלא קיימה יחסי מין אף פעם. דרך סבירה לוודא זאת היא קרום הבתולין. אותה אחת אינה בתולה בשום מקרה. פשוט על פי האמונה שלך, לפני גיל שלוש היא לא נחשבת כבעולה, וייתכן שזה בגלל הקרום שמתאחה (באמת, מקור, בבקשה), אבל בתולה היא לא.
לגבי איחוי קרום הבתולין לפני גיל שלוש, אשמח לראות מקור רפואי, בחיםוש קצר לא מצאתי כזה. כמובן שגם אם תמצא אין לזה משמעות לנקודה שהעלית, כי לא קיום הקרום קובע האם האשה בתולה. בתולה זו ההגדרה למי שלא קיימה יחסי מין אף פעם. דרך סבירה לוודא זאת היא קרום הבתולין. אותה אחת אינה בתולה בשום מקרה. פשוט על פי האמונה שלך, לפני גיל שלוש היא לא נחשבת כבעולה, וייתכן שזה בגלל הקרום שמתאחה (באמת, מקור, בבקשה), אבל בתולה היא לא.
אתה עובר לנושא אחר, ואתה טועה בו בגדול, אין שום קשר בין הלמידה לבין ההבנה שזה נכון. הרי העובדה היא שיש מי שלמד ולא מאמין, אז למה לומר דבר כזה?
אתה תוכל ללמד אותי את כל פרקי ההלכה, ועדיין לא נמצא בהם שום דבר שישכנע אותי בקיומו של אלוהים, כי אין להלכה כל יכולת לעשות זאת. ההלכה אינה הוכחה, היא טענה.
שואל השאלה:
הלומדים ואינם מאמינים הם טיפה מן הים לעומת הלומדים ומאמינים
הלומדים ואינם מאמינים הם טיפה מן הים לעומת הלומדים ומאמינים
אם כך, כדאי לחפש סיבה אחרת לגורם, עצם הלמידה היא לא הסיבה. ברור שטיפה בים, מראש מלמדים את אלו שמאמינים.
אז למה שלא נלמד על הברית החדשה ונבין שתורתו של ישוע אמת והוא המשיח של כולנו?
אתה מניח שכל מי שילמד את התלמוד יצא דתי ואתה גם מתעלם מהעובדה שרוב מי שלומד אותו הוא דתי מההתחלה והם לא לומדים אותו באופן ביקורתי עם קונטקסט של מחקרים הבודקים את אותן טענות כשהן נוגעות לעולם.
בית ספר חילוני לא צריך ללמד תלמידים את ההלכות והמשניות, רוצה ללמוד אותן? לך לבית ספר דתי.
אתה מניח שכל מי שילמד את התלמוד יצא דתי ואתה גם מתעלם מהעובדה שרוב מי שלומד אותו הוא דתי מההתחלה והם לא לומדים אותו באופן ביקורתי עם קונטקסט של מחקרים הבודקים את אותן טענות כשהן נוגעות לעולם.
בית ספר חילוני לא צריך ללמד תלמידים את ההלכות והמשניות, רוצה ללמוד אותן? לך לבית ספר דתי.
אנונימי
שואל השאלה:
כמוך וכמו הרבה אחרים רוב היהודים שומרי התורה והמצוות תוהים בעצמם על אמונת אלוקים והתורה, רובם הסיקו שדברי התורה נכונים, וממשיכים לאחוז בה בכל כוחם. למה זה לא חשוב גם לשאר היהודים לנסות וללמוד ולחקור את הדברים היטב ולהסיק בעצמם מה האמת. זה נראה נושא יותר חשוב ללמוד מאשר ההיסטוריה של הויקנגים או איך נכחדו הדינוזאורים וכיו"ב
כמוך וכמו הרבה אחרים רוב היהודים שומרי התורה והמצוות תוהים בעצמם על אמונת אלוקים והתורה, רובם הסיקו שדברי התורה נכונים, וממשיכים לאחוז בה בכל כוחם. למה זה לא חשוב גם לשאר היהודים לנסות וללמוד ולחקור את הדברים היטב ולהסיק בעצמם מה האמת. זה נראה נושא יותר חשוב ללמוד מאשר ההיסטוריה של הויקנגים או איך נכחדו הדינוזאורים וכיו"ב
א' אני למדתי את הדברים הללו בעצמי וגם הלכתי לשיעורי תורה ולבסוף הסקתי שאין אלוהים
ב' מי אמר? לך לא חשוב ללמוד על ההיסטוריה של סקנדינביה או על היכחדות הדינוזאורים אבל מי אמר שכולם? אם היה אכפת לנו יותר מהתורה שלך היינו הולכים לבית ספר דתי, מי שרוצה שילמד את זה.
ג' לא לומדים אפילו על הוויקינגים או הדינוזאורים בבית הספר לצערי ויש מקצוע שלם שמוקדש לתנ"ך אבל אין אחד שמוקדש לנושאים האלה אז זאת טענה ממש חלשה.
ב' מי אמר? לך לא חשוב ללמוד על ההיסטוריה של סקנדינביה או על היכחדות הדינוזאורים אבל מי אמר שכולם? אם היה אכפת לנו יותר מהתורה שלך היינו הולכים לבית ספר דתי, מי שרוצה שילמד את זה.
ג' לא לומדים אפילו על הוויקינגים או הדינוזאורים בבית הספר לצערי ויש מקצוע שלם שמוקדש לתנ"ך אבל אין אחד שמוקדש לנושאים האלה אז זאת טענה ממש חלשה.
אנונימי