83 תשובות
לא למה? כימאני יהודי למה שאני אעשה את זה
לא ממש כי אין ליהודים מדינה אחרת ואז תהיה לנו בעיה גדולה גם אם באופן רשמי אין אנטשימיות זה לא באמת מה שיקרה בפועל
לא
ההבדל ביננו לבינם זה שלנו אין מדינה אחרת ללכת אליה שהיא שלנו... אין עוד מדינת היהודים, יש עוד מדינות ערביות/מוסלמיות וכו'
אם לא היתה עוד מדינת יהודים אז כנראה הייתי נשאר כי למה לא... אולי עובר למקום יותר טוב מכל מיני בחינות
אם לא היתה עוד מדינת יהודים אז כנראה הייתי נשאר כי למה לא... אולי עובר למקום יותר טוב מכל מיני בחינות
לא
נכון כל מה שתיארת זה הפוך במציאות אבל הם נולדו פה, הם יכולים לעזוב, אני לא הייתי נשאר במדינה שהיא לא הלאום שלי, כמו שאני לא אעבור פתאום לחיות בשוויץ
נכון כל מה שתיארת זה הפוך במציאות אבל הם נולדו פה, הם יכולים לעזוב, אני לא הייתי נשאר במדינה שהיא לא הלאום שלי, כמו שאני לא אעבור פתאום לחיות בשוויץ
אנונימי
שואל השאלה:
^crystal כבר אמרתי, במדינה ההיפוטתית הזאת אין בפועל אפילו אנטישמיות.
אני שואל האם הייתם מוכנים לחיות בעולם כזה שזאת המדינה, לא האם בפועל זה יכול לקרות או למה אתם לא תומכים במדינה פלסטינית אם היא תהיה עם שוויון זכויות.
^crystal כבר אמרתי, במדינה ההיפוטתית הזאת אין בפועל אפילו אנטישמיות.
אני שואל האם הייתם מוכנים לחיות בעולם כזה שזאת המדינה, לא האם בפועל זה יכול לקרות או למה אתם לא תומכים במדינה פלסטינית אם היא תהיה עם שוויון זכויות.
אנונימי
שואל השאלה:
^ איש שמן אין עוד מדינה פלסטינית, והאמת? לא באמת רוצים לקבל אותם בעולם הערבי, תומכים בהם כי הם מעדיפים שתהיה עוד מדינה ערבית במזרח התיכון במקום מדינה יהודית ש"לא קשורה" אבל לקבל אותם למדינות אחרות? זה סיפור אחר.
^ איש שמן אין עוד מדינה פלסטינית, והאמת? לא באמת רוצים לקבל אותם בעולם הערבי, תומכים בהם כי הם מעדיפים שתהיה עוד מדינה ערבית במזרח התיכון במקום מדינה יהודית ש"לא קשורה" אבל לקבל אותם למדינות אחרות? זה סיפור אחר.
אנונימי
נו אז אמרתי שאשאר כי למה לא, אין לי דברים רעים כאן מבחינת אנטישמיות... פשוט אולי מבחינות אחרות הייתי מעדיף לגור במדינה אחרת. בכל מקרה אין כאן משהו מיוחד שישאיר אותי... זה כבר לא תהיה מדינת היהודים
ברור שהייתי חי במדינה כזאת
מה עדיף, מדינה יהודית מלאה בגזענות, שנאה וחוסר שיוויון, או מדינה פלסטינית שנראית די מושלמת מבחינה חברתית פוליטית?
לדעתי האופציה השנייה
*בהנחה ואם אין אפליה על יהודים אז יתנו לנו לחגוג את החגים שלנו וללמוד על ההיסטוריה שלנו ובכללי לחיות כיהודים
מה עדיף, מדינה יהודית מלאה בגזענות, שנאה וחוסר שיוויון, או מדינה פלסטינית שנראית די מושלמת מבחינה חברתית פוליטית?
לדעתי האופציה השנייה
*בהנחה ואם אין אפליה על יהודים אז יתנו לנו לחגוג את החגים שלנו וללמוד על ההיסטוריה שלנו ובכללי לחיות כיהודים
אין מדינה פלסטינית אבל מה מייחד מדינה פלסטינית משאר המדינות? שהיא בפלסטין?
שואל השאלה:
^ איש שמן, סליחה לא שמתי לב לחלק הזה, קח פרח כפיצוי.
^ איש שמן, סליחה לא שמתי לב לחלק הזה, קח פרח כפיצוי.
אנונימי
אז באופן תיאורטי כן למרות שלא הייתי מרגישה בנוח עם זה
אנונימית
חחח תודה
ממש לא. כתוב במגילת העצמאות מדינה לעם היהודי בלבד לא פלסטיני ולא ערבי
וגם כי אני יהודי למה שאני אלך למדינה אחרת אם יש לי מדינה
חד משמעית לא.
מעולם לא היתה קיימת מדינה פלסטינית ולעולם לא תקום מדינה פלסטינית - כל ערביי ישראל והעברים הנקראים פלסטינים הם ערבים מארצות ערב שנהרו אל ארץ ישראל לפני קום המדינה
^וואי זה תאורטי. תזרמו
אין דבר כזה "פלסטינים". החברה הפלסטינית שאתה מדבר עליה היא למעשה אוסף של מהגרים שהגיעו ממדינות ערביות שונות לארץ ישראל.
הם רבים בינם לבין עצמם, ואין להם שום מאפיין לאומי.
לא סתם גבר שמתגורר בעיר שכם לעולם לא יסכים להתחתן עם אישה מחברון, שכן המשפחות שלהם אוייבות.
כל החברה הערבית בנויה על משפחות שרבות אחת עם השניה, ללא שום מאפיין לאומי.
אם אתה לא מדבר על מצב פרקטי, אין טעם בהשוואה הזאת.
כי היא לא אפשרית, היא אוקסימורון.
מה הטעם לדון בזה?
הם רבים בינם לבין עצמם, ואין להם שום מאפיין לאומי.
לא סתם גבר שמתגורר בעיר שכם לעולם לא יסכים להתחתן עם אישה מחברון, שכן המשפחות שלהם אוייבות.
כל החברה הערבית בנויה על משפחות שרבות אחת עם השניה, ללא שום מאפיין לאומי.
אם אתה לא מדבר על מצב פרקטי, אין טעם בהשוואה הזאת.
כי היא לא אפשרית, היא אוקסימורון.
מה הטעם לדון בזה?
לא
מי אמר שמדינה פלסטינית אומר שוויון? זה חלק שלא אמור ל יותר כתוב
זו מדינת ישראל, אני לא אגיע בפלסטין, אם זה יקרה אני מעדיפה כבר לעבור למדינה איפשהו באירופה
מי אמר שמדינה פלסטינית אומר שוויון? זה חלק שלא אמור ל יותר כתוב
זו מדינת ישראל, אני לא אגיע בפלסטין, אם זה יקרה אני מעדיפה כבר לעבור למדינה איפשהו באירופה
אגב, גם עברית היא שפה רשמית, פשוט החיו אותה אחרי 2000 שנה
כעיקרון, לא במיוחד. שיוויון זכויות זה טוב והכל, חופש הדת ומהדת, אבל זו המדינה היחידה שנותנת ליהודים מקום מפלט, כי בעבר רדפו אותם לא מעט. במקום אחר יהודי ירגיש זר. אם גם פה אני ארגיש לא שייכת, אז איזו סיבה כבר יכולה להיות לי להישאר פה? אעדיף לעזוב.
אפשר גם לומר שהתרבות של האיסלם קצת יותר אלימה מזו של היהדות.
בתור מדינה ערבית זו נשמעת מדינה די טובה, אבל לא על חשבון ישראל. המדינה המוסלמית הראשונה אם אני לא טועה שתהיה כזו דמוקרטית ופתוחה.
שמע... העלת פה נקודה, יכול להיות שלחלק גדול מהם באמת אין מדינה אחרת, והם לא רוצים להרגיש מיעוט. אבל זו המדינה היהודית היחידה שקיימת. אם גם היא לא תהיה יהודית באופן פורמלי, אז איפה תהיה מדינה יהודית? בכנות, אין לי מושג מה אני חושבת לגבי זה.
אם למישהו יש טיעון משכנע, הוא מוזמן, אני אשמח לשמוע.
אפשר גם לומר שהתרבות של האיסלם קצת יותר אלימה מזו של היהדות.
בתור מדינה ערבית זו נשמעת מדינה די טובה, אבל לא על חשבון ישראל. המדינה המוסלמית הראשונה אם אני לא טועה שתהיה כזו דמוקרטית ופתוחה.
שמע... העלת פה נקודה, יכול להיות שלחלק גדול מהם באמת אין מדינה אחרת, והם לא רוצים להרגיש מיעוט. אבל זו המדינה היהודית היחידה שקיימת. אם גם היא לא תהיה יהודית באופן פורמלי, אז איפה תהיה מדינה יהודית? בכנות, אין לי מושג מה אני חושבת לגבי זה.
אם למישהו יש טיעון משכנע, הוא מוזמן, אני אשמח לשמוע.
שואל השאלה:
דיברתי על מקרה היפותטי שבו ישנו שוויון במדינה פלסטינית ואת חיה בה, באותה מדינה הערבית היא שפה רשמית ועברית שפה במעמד מיוחד.
דיברתי על מקרה היפותטי שבו ישנו שוויון במדינה פלסטינית ואת חיה בה, באותה מדינה הערבית היא שפה רשמית ועברית שפה במעמד מיוחד.
אנונימי
לא, ממש ממש לא, זאת במדינת יהודים היחידה בעולם וזה מאוד חשוב לשמור על זה ככה, וזה גם משהו לא אפשרי כי מצידם כשיהיה להם את הכוח עלינו הם מפוצצים אותנו
damn greedy capitalist יורק פה עובדות
המקרה ההיפותטי הזה לא רלוונטי, כי הוא בפני עצמו אוקסימורון.
בפועל אין אנשים "פלסטינים" אלא ערבים, ולערבים יש כ-50 מדינות בכל העולם, בעוד שלנו רק אחת.
בפועל אין אנשים "פלסטינים" אלא ערבים, ולערבים יש כ-50 מדינות בכל העולם, בעוד שלנו רק אחת.
לא , אני לא הייתי רוצה לחיות במדינה של לאום אחר לא משנה איזה לאום.
ואין מה לעשות, בסופו של דבר זאת לא מדינה ערבית.
ואין מה לעשות, בסופו של דבר זאת לא מדינה ערבית.
רגע, אז למה שהם לא ילמדו עברית ויתורו כאן עם שוויון והכל? באופן היפותטי, כן?
מן הסתם שבאופן היפותטי הכל יהיה מושלם, כמו שאגיד "אנשים היו מפסיקים להתאבד אם העולם היה בלי מלחמות,לא היה זיהומים, כולם היו חברים והיה כבוד הדדי בין אנשים? " מן הסתם אנשים היו מרגישים טוב, ולא היה להם צורך ללכת מכאן
זה לא עובד ככה, אי אפשר לדמיין משהו שאין סיכוי שיקרה, כי כמה שלא תנסה, אתה, השמאלנים או ביבי, אף אחד לא יצליח להביא את זה לידי ביטוי
ובכלל, אני לא אסכים לדבר בעברית עם החברים שלי, למה שעברית תהיה "מעמד מיוחד"?
מן הסתם שבאופן היפותטי הכל יהיה מושלם, כמו שאגיד "אנשים היו מפסיקים להתאבד אם העולם היה בלי מלחמות,לא היה זיהומים, כולם היו חברים והיה כבוד הדדי בין אנשים? " מן הסתם אנשים היו מרגישים טוב, ולא היה להם צורך ללכת מכאן
זה לא עובד ככה, אי אפשר לדמיין משהו שאין סיכוי שיקרה, כי כמה שלא תנסה, אתה, השמאלנים או ביבי, אף אחד לא יצליח להביא את זה לידי ביטוי
ובכלל, אני לא אסכים לדבר בעברית עם החברים שלי, למה שעברית תהיה "מעמד מיוחד"?
לא
תאמת שעם התיאור הזה אפילו אני לא הייתי רוצה לחיות בה כי אני מעדיף להיקרא ישראלי מאשר פלסטיני ולחיות בישראל אבל גם לא אכפת לי שאהיה כאן שלום , חופש ושוויון עם הפלסטינים ושהם יקבלו את העצמאות שלהם מישראל...
(מה קרה שאתם עושים מינוסים?! קשה לכם לשמוע דעות גם של אחרים?!)
(מה קרה שאתם עושים מינוסים?! קשה לכם לשמוע דעות גם של אחרים?!)
כן. לא אכפת לי שיהיה פה רוב ערבי ושיקימו סוף סוף את פלסטין. עדיף את זה מאשר כל הזמן מלחמות
אנונימית
ממש לא, מדינת ישראל היא מדינה יהודית בלבד. אין מקום לערבים, ועניין למידת הקוראן זה פשוט כפייה הייתי מעדיף לנשור מבית ספר.
יש מקום לערבים כי בסופו של דבר כן יש ערבים בעלי אזרחות כאן..
זה שזאת מדינה יהודית לא אומר שאנשים אחרים שלא יהודים לא יכולים לחיות כאן...
זה שזאת מדינה יהודית לא אומר שאנשים אחרים שלא יהודים לא יכולים לחיות כאן...
שואל השאלה:
^קוקה קולה
קודם כל ברור שאפשר, ספרות פנטסיה והיסטוריה אלטרנטיבית מלאות התיאורים של מצבים בחיים לא התרחשו, לא יתרחשו ולרוב לא יכלו להתרחש.
העניין הוא לא לדבר על מדינה פלסטינית שתקום או להציע איזה פתרון לבעיה שיש עכשיו.
העניין הוא שאני חושב על העובדה שיש כאן אזרחים ערבים, חלקם מגיעים ממשפחות שחיו כאן זמן רב לפני המדינה וזה הבית היחיד שאי פעם היה להם, ויש הרבה יהודים שאומרים "נו, אבל מה הבעיה שיהיו אזרחים ישראלים שווי זכויות?" וחשבתי על זה רגע אז הבאתי לכאן פרספקטיבה הפוכה, שלמען האמת בתוכה יש מצב הרבה יותר טוב מהמדינה של היום (וכן, זה ככה כי זה מקרה היפותטי שמעולם לא היה קורה) אבל המצב הוא הפוך - הערבים הם הרוב, המדינה פלסטינית, השפה הרשמית היא ערבית ולשפה העברית מעמד מיוחד.
בכוונה הבאתי מקרה שבו אין גזענות או אנטישמיות ולפתור את הבעיות של ללמוד שפה אחרת כי העניין הוא לא האם עדיף מדינה פלסטינית אלא האם היית מוכנה לחיות במצב ההפוך - האם היית מוכנה לחיות במדינה שבה את המיעוט, השפה שלך היא לא השפה הרשמית ואין לך באמת מדינה אחרת (שוב, נכון שיש מדינות ערביות אחרות אבל יש להן עמים משלהן עם היסטוריה משלהם והם לפעמים לא כאלה שמחים לקבל פלסטינים לתוכם) ואני שואל האם באמת הייתם מוכנים לחיות ככה?
זה לא שאני אומר שלא צריך מדינה יהודית או שאני תומך באיזה פתרון מסויים לסכסוך אלא שאני פשוט חושב שיהיה שימושי לנסות להסתכל על הסיטואציה מנקודת מבט הפוכה.
^קוקה קולה
קודם כל ברור שאפשר, ספרות פנטסיה והיסטוריה אלטרנטיבית מלאות התיאורים של מצבים בחיים לא התרחשו, לא יתרחשו ולרוב לא יכלו להתרחש.
העניין הוא לא לדבר על מדינה פלסטינית שתקום או להציע איזה פתרון לבעיה שיש עכשיו.
העניין הוא שאני חושב על העובדה שיש כאן אזרחים ערבים, חלקם מגיעים ממשפחות שחיו כאן זמן רב לפני המדינה וזה הבית היחיד שאי פעם היה להם, ויש הרבה יהודים שאומרים "נו, אבל מה הבעיה שיהיו אזרחים ישראלים שווי זכויות?" וחשבתי על זה רגע אז הבאתי לכאן פרספקטיבה הפוכה, שלמען האמת בתוכה יש מצב הרבה יותר טוב מהמדינה של היום (וכן, זה ככה כי זה מקרה היפותטי שמעולם לא היה קורה) אבל המצב הוא הפוך - הערבים הם הרוב, המדינה פלסטינית, השפה הרשמית היא ערבית ולשפה העברית מעמד מיוחד.
בכוונה הבאתי מקרה שבו אין גזענות או אנטישמיות ולפתור את הבעיות של ללמוד שפה אחרת כי העניין הוא לא האם עדיף מדינה פלסטינית אלא האם היית מוכנה לחיות במצב ההפוך - האם היית מוכנה לחיות במדינה שבה את המיעוט, השפה שלך היא לא השפה הרשמית ואין לך באמת מדינה אחרת (שוב, נכון שיש מדינות ערביות אחרות אבל יש להן עמים משלהן עם היסטוריה משלהם והם לפעמים לא כאלה שמחים לקבל פלסטינים לתוכם) ואני שואל האם באמת הייתם מוכנים לחיות ככה?
זה לא שאני אומר שלא צריך מדינה יהודית או שאני תומך באיזה פתרון מסויים לסכסוך אלא שאני פשוט חושב שיהיה שימושי לנסות להסתכל על הסיטואציה מנקודת מבט הפוכה.
אנונימי
שואל השאלה:
^goddessoffire
ובמדינה ההיפותטית שהצעתי יש מקום ליהודים, יש להם שוויון זכויות והם אזרחים שווים.
^goddessoffire
ובמדינה ההיפותטית שהצעתי יש מקום ליהודים, יש להם שוויון זכויות והם אזרחים שווים.
אנונימי
שואל השאלה:
כמו שבאירופה יש לאומים שונים גם בארצות ערב יש לאומים שונים, לאותם פלסטינים אין באמת מקום אחר ללכת אליו.
כמו שבאירופה יש לאומים שונים גם בארצות ערב יש לאומים שונים, לאותם פלסטינים אין באמת מקום אחר ללכת אליו.
אנונימי
אני הייתי מוכנה
אין לאום "פלסטיני", הם מורכבים מעירבוב אתני ללא הגדרה לאומית.
שואל השאלה:
אם היית קוראת היית מבינה שאני לא מדבר על פתרון או רעיון אלא על שאלה היפותטית.
אם היית קוראת היית מבינה שאני לא מדבר על פתרון או רעיון אלא על שאלה היפותטית.
אנונימי
כן, אין לי בעיה.
כמובן שבפועל זה לא אפשרי, אבל מבחינה תיאורטית אין לי בעיה (לא ממש אכפת לי אם יהיה רוב פלסטיני או מדינה מוסלמית כל עוד אני חי בשלום ואין מלחמות)
כמובן שבפועל זה לא אפשרי, אבל מבחינה תיאורטית אין לי בעיה (לא ממש אכפת לי אם יהיה רוב פלסטיני או מדינה מוסלמית כל עוד אני חי בשלום ואין מלחמות)
ממש לא!
לא, אנשים לא הקריבו את החיים שלהם בשביל שדבר כזה יקרה.
ובקטע מציאותי אם תהיה מדינה פלסטינית היא תראה שונה לגמרי ממה שתיארת
ובקטע מציאותי אם תהיה מדינה פלסטינית היא תראה שונה לגמרי ממה שתיארת
לא
אני לא רוצה ללמוד מורשת יהודית אז למה שאלמד ערבית בכלל
בכל מקרה המדינה שלנו קמה בשביל הלאום היהודי בלבד, זה כמו שתשאל צרפתים "היי באלך שזאת תהיה גרמניה?"
אני לא רוצה ללמוד מורשת יהודית אז למה שאלמד ערבית בכלל
בכל מקרה המדינה שלנו קמה בשביל הלאום היהודי בלבד, זה כמו שתשאל צרפתים "היי באלך שזאת תהיה גרמניה?"
אנונימית
בחיים לא, אם זה יקרה אני אצטרף לתנועת מחתרת (כמו לחי 2 או משהו) בשביל להציל אותנו, החלום לא ימות, אבל אני מוכן למות בשביל החלום 3>
athena, הייתי בטורקיה וממש לא נתקלתי שם בברבריות הישראלית והגסות רוח שיש בארץ. ישראל זה הכי גרוע
אני אגיד דבר אחד- אני מבינה את הערבים שגרים פה למה הם לא מרגישים חלק ולא מרגישים בנוח לחיות פה, כמו ששאלת אם אנחנו יכולים להבין אותם אז כן אני אישית יכולה להבין
באופן עקרוני לא אמורה להיות לי בעיה לגור במדינה אם יש שיוויון זכויות מלא לעם שלי (היהודים) ונוכל לחגוג חגים שלנו וללמוד על התרבות שלנו, אבל גם באותה מידה הייתי יכולה פשוט לעבור לאירופה שבטח רמת החיים שם יותר טובה ולא בטוח שהיה הבדל כל כך
גם למה שנלמד קוראן בבתי ספר יהודים? אם הייתה מדינה כזאת
המוסלמים לא לומדים תנך בבתי ספר שלהם אז לא הבנתי את הנקודה הזאת
עריכה: על מה המינוסים? על זה שאני מבינה אותם? חחח לא יאמן, אם זה על זה מה אתם עושים מינוסים? כמו שהרוב להצטרף לא הסכימו לחיות במדינה כזאת (פלסטינית) ולא היו מרגישים שייכים ובנוי אותו דבר לגבי הערבים תחשבו בהגיון זה בדיוק אותו דבר הרבה מהם לא מרגישים שייכים מה אתם כועסים על זה
אמלה אני בשוק
באופן עקרוני לא אמורה להיות לי בעיה לגור במדינה אם יש שיוויון זכויות מלא לעם שלי (היהודים) ונוכל לחגוג חגים שלנו וללמוד על התרבות שלנו, אבל גם באותה מידה הייתי יכולה פשוט לעבור לאירופה שבטח רמת החיים שם יותר טובה ולא בטוח שהיה הבדל כל כך
גם למה שנלמד קוראן בבתי ספר יהודים? אם הייתה מדינה כזאת
המוסלמים לא לומדים תנך בבתי ספר שלהם אז לא הבנתי את הנקודה הזאת
עריכה: על מה המינוסים? על זה שאני מבינה אותם? חחח לא יאמן, אם זה על זה מה אתם עושים מינוסים? כמו שהרוב להצטרף לא הסכימו לחיות במדינה כזאת (פלסטינית) ולא היו מרגישים שייכים ובנוי אותו דבר לגבי הערבים תחשבו בהגיון זה בדיוק אותו דבר הרבה מהם לא מרגישים שייכים מה אתם כועסים על זה
אמלה אני בשוק
אנונימית
ממש לא.
יש לערבים כל כך הרבה מדינות ולנו יש רק אחת מסכנה.
אם המדינה תיהיה מדינה פלסטינית אני לא אחזור לפה
ולמה שאני אהיה חייבת ללמוד על הערבים ואת הקוראן? הערבים פה לא לומדים תנך ואף אחד לא מכריח אותם ללמוד מקצוע אחר שקשור ליהדות
ולמה שעברית לא תהיה שפה רשמית? ואם אני לא רוצה ללמוד ערבית? ולמה שיהיה רוב ערבי במדינה *שלנו*?
אם אני אתעורר בבוקר וזה יהיה המצב אני ומשפחתי נארוז ונצא לדרכנו למציאת מדינה אחרת לגור בה
יש לערבים כל כך הרבה מדינות ולנו יש רק אחת מסכנה.
אם המדינה תיהיה מדינה פלסטינית אני לא אחזור לפה
ולמה שאני אהיה חייבת ללמוד על הערבים ואת הקוראן? הערבים פה לא לומדים תנך ואף אחד לא מכריח אותם ללמוד מקצוע אחר שקשור ליהדות
ולמה שעברית לא תהיה שפה רשמית? ואם אני לא רוצה ללמוד ערבית? ולמה שיהיה רוב ערבי במדינה *שלנו*?
אם אני אתעורר בבוקר וזה יהיה המצב אני ומשפחתי נארוז ונצא לדרכנו למציאת מדינה אחרת לגור בה
ממש ממש ממש לא!
שואל השאלה:
^ אנונימית
דיברתי על בתי ספר ממלכתיים במדינה ההיפותטית.
^ אנונימית
דיברתי על בתי ספר ממלכתיים במדינה ההיפותטית.
אנונימי
בחיים לא
שואל השאלה:
^who cares
עד כמה שידוע לי כן לומדים תנ"ך בבתי ספר ערבים.
למה שעברית לא תהיה שפה רשמית? כי זו לא תהיה מדינה יהודית, זו לא תהיה מגינה שלכם דיברתי על מה היה קורה אם היית קם בבוקר במדינה פלסטינית לא יהודית.
למה שערבית לא תהיה כאן שפה רשמית?
^who cares
עד כמה שידוע לי כן לומדים תנ"ך בבתי ספר ערבים.
למה שעברית לא תהיה שפה רשמית? כי זו לא תהיה מדינה יהודית, זו לא תהיה מגינה שלכם דיברתי על מה היה קורה אם היית קם בבוקר במדינה פלסטינית לא יהודית.
למה שערבית לא תהיה כאן שפה רשמית?
אנונימי
מה הברירה?
בכלל לא היה מפריע. להפך, הייתי שמחה לחיות במדינה כזאת, כי לפי מה שאתה מתאר אלה חיים הרבה יותר טובים מאשר המצב הנוכחי.
מה תהיה המדיניות הכלכלית? ומה יהיה היחס בפועל ליהודים?
לא
לא
אתם לא יכולים לעשות לי מינוסים על התשובה, אין נכון או לא נכון, כל אחד מביע את דעתו וזאת זכותו. זה כמו שאני מכבדת את אלה שנגד מדינה ערבית ואני לא עושה להם מינוסים
קודם כל אנונימי, ערבים אל לומדים תנ"ך.
דבר שני למה שאסכים לדבר כזה? כל הקטע שליהודים תהיה מדינה משלהם, שנרגיש בהם חופשים, שאנחנו נהיה רוב ולא נהיה תלויים.
לערבים שחיים פה, חיים את החיים אם לא הכי טובים במזרח התיכון, מקבלים חופש זכויות, לבחור ולהיבחר, הטבות והמון דברים שאני ואתה מקבלים. אותם זכויות שאני לא רואה ברוב המדינות הערביות והמוסלמיות.
אתה מדבר היפותטית אם תהיה מדינה פלסטינית דמוקרטית אבל שנינו יודעים שלא תהיה אז מה הטעם לענות על זה?
אני לא מבינה גם מה בדיוק הבעיה? למה הערבים בחול שחלקם הנכבד ואני מדברת על מליוני ערבים, מרגישים מזוהים על ההמנון הנוצרי? עם הדגל שלא כוללת את סימן הדת שלהם?
העיקר לחפור על ישראל, המדינה שלך שאזרחיה סובלת מאנטישמיות והגענו לפה אם לא מהסיבה העיקרית שואה.
דבר שני למה שאסכים לדבר כזה? כל הקטע שליהודים תהיה מדינה משלהם, שנרגיש בהם חופשים, שאנחנו נהיה רוב ולא נהיה תלויים.
לערבים שחיים פה, חיים את החיים אם לא הכי טובים במזרח התיכון, מקבלים חופש זכויות, לבחור ולהיבחר, הטבות והמון דברים שאני ואתה מקבלים. אותם זכויות שאני לא רואה ברוב המדינות הערביות והמוסלמיות.
אתה מדבר היפותטית אם תהיה מדינה פלסטינית דמוקרטית אבל שנינו יודעים שלא תהיה אז מה הטעם לענות על זה?
אני לא מבינה גם מה בדיוק הבעיה? למה הערבים בחול שחלקם הנכבד ואני מדברת על מליוני ערבים, מרגישים מזוהים על ההמנון הנוצרי? עם הדגל שלא כוללת את סימן הדת שלהם?
העיקר לחפור על ישראל, המדינה שלך שאזרחיה סובלת מאנטישמיות והגענו לפה אם לא מהסיבה העיקרית שואה.
אנונימית
שואל השאלה ברור שערבים לא לומדים תנך בבתי ספר שלהם
מאיפה הבאת את זה?
ולא הבנתי מה הקשר בית ספר ממלכתי נגיד והייתה מדינה כזאת, בתי ספר מוסלמים ילמדו קוראן ובתי ספר יהודים ילמדו תנך
למה שאנחנו נלמד את הקוראן? אפילו אם זאת מדינה ערבית? שפה מילא אני יכולה להבין ויש בזה באמת יותר הגיון אבל שבתי ספר יהודים ילמדו את הקוראן בזה אין הגיון בכלל
וגם לדעתי זה כבר לא חופש דת
מאיפה הבאת את זה?
ולא הבנתי מה הקשר בית ספר ממלכתי נגיד והייתה מדינה כזאת, בתי ספר מוסלמים ילמדו קוראן ובתי ספר יהודים ילמדו תנך
למה שאנחנו נלמד את הקוראן? אפילו אם זאת מדינה ערבית? שפה מילא אני יכולה להבין ויש בזה באמת יותר הגיון אבל שבתי ספר יהודים ילמדו את הקוראן בזה אין הגיון בכלל
וגם לדעתי זה כבר לא חופש דת
אנונימית
ממש לא מעדיפה להיות בחו"ל
בעצם לא תהיה מדינה ליהודים... וכבר ראינו מה קורה כשאין לנו מדינה
לא
בנוסף ההתבוללות תהיה כפולה עוד דרך להשמיד את העם שלנו
ממש ממש לא.
תקשיבו העם הפלסטני בלי להיות ימני קיצוני או גזען משהיו..
יש להם מדינה? תראו לי מנהיג תראו לי עיר בירה תראו לי כסף ומטבע פלסטיני ! בזמנו שהולט ליצור מזרח תיכון חדש הוחלט לתת לעם היהודי את ארץ ישראל כולל שטח יהודה ושומרון וגם בהחלטת האום קיבלנו חוקיות ואישור על השטח רק שאז קיבלנו גם את הגדה המערבית מה שהיו נידבנו לירדן ככה שאף אחד לא יקרה לנו כובשים
יש להם מדינה? תראו לי מנהיג תראו לי עיר בירה תראו לי כסף ומטבע פלסטיני ! בזמנו שהולט ליצור מזרח תיכון חדש הוחלט לתת לעם היהודי את ארץ ישראל כולל שטח יהודה ושומרון וגם בהחלטת האום קיבלנו חוקיות ואישור על השטח רק שאז קיבלנו גם את הגדה המערבית מה שהיו נידבנו לירדן ככה שאף אחד לא יקרה לנו כובשים
האמת, שאין לי בעיה. נשמעת כמו אחלה של מדינה..
^^ אבל היא אמרה שזו סיטואציה היפוטטית..
אין להם מדינה אחרת? שומע שיש להם פה 10 מדינות ערב רק פה מסביב שלא לדבר על העולם. שיהגרו מפה, נביא להם כסף לדרך
כן
על גופתי המתה
שואל השאלה:
^אנונימית
במדינה שלנו לומדים תנ"ך ואת חגי ישראל בבתי ספר ממלכתיים, אז ברור שזה קשור.
ויש לי כמה חברים שלומדים בבית ספר ערבי והם אמרו שיש להם בגרות חובה בתנ"ך.
^אנונימית
במדינה שלנו לומדים תנ"ך ואת חגי ישראל בבתי ספר ממלכתיים, אז ברור שזה קשור.
ויש לי כמה חברים שלומדים בבית ספר ערבי והם אמרו שיש להם בגרות חובה בתנ"ך.
אנונימי
נו בסדר אבל זה כי זה בית ספר יהודי עדיין אפילו שלא דתי
מה אתה רוצה ללמוד את הקוראן? זה עדיין בית ספר יהודי
אולי זה בחלק מהבתי ספר לומדים תנך כי בחיים לא שמעתי על זה
ובקשר לשאלה שלך- לא הייתי מסכימה שאני אהיה חייבת ללמוד את הקוראן, אם זה גם את התנך אז עוד איכשהו בסדר אבל אם זה רק את הקוראן אז ממש ממש לא
וזה לא חופש דת או חופש מדת כמו שרשמת שיש "במדינה" הזאת
מה אתה רוצה ללמוד את הקוראן? זה עדיין בית ספר יהודי
אולי זה בחלק מהבתי ספר לומדים תנך כי בחיים לא שמעתי על זה
ובקשר לשאלה שלך- לא הייתי מסכימה שאני אהיה חייבת ללמוד את הקוראן, אם זה גם את התנך אז עוד איכשהו בסדר אבל אם זה רק את הקוראן אז ממש ממש לא
וזה לא חופש דת או חופש מדת כמו שרשמת שיש "במדינה" הזאת
אנונימית
אבל תבין, אין עוד מדינה יהודית, ופלסטין זו המצאה, היא מעולם לא הייתה קיימת.
היהדות היא הדת הראשונה! איך זה אפשרי שישלטו בישראל עם שאין לו כלל שפה, מנהגים או משהו שמייחד אותו? איש אינו מקבל את הפלסטינים כעם, כי זה לא קיים.
פלסטין לא קיימת.
אין להם את 5 החוקים של מדינה
הם בחרו להיות פלסטינים, זה פשוט שקר.
אבל אם האו"ם היה מקבל אותם, הם היו באמת עם, היו להם ערכים ושפה משלהם, ויש להם היסטוריה עממית, הייתי מוכנה לגור כאן בשלטון שלהם.
כי ככה זה היה מההתחלה, אז אני לא הייתי מנסה לחשוב בכלל על אפשרות שונה.
היהדות היא הדת הראשונה! איך זה אפשרי שישלטו בישראל עם שאין לו כלל שפה, מנהגים או משהו שמייחד אותו? איש אינו מקבל את הפלסטינים כעם, כי זה לא קיים.
פלסטין לא קיימת.
אין להם את 5 החוקים של מדינה
הם בחרו להיות פלסטינים, זה פשוט שקר.
אבל אם האו"ם היה מקבל אותם, הם היו באמת עם, היו להם ערכים ושפה משלהם, ויש להם היסטוריה עממית, הייתי מוכנה לגור כאן בשלטון שלהם.
כי ככה זה היה מההתחלה, אז אני לא הייתי מנסה לחשוב בכלל על אפשרות שונה.
שואל השאלה- על מה מתערבים שהם לא?
הם לא חייבים ללמוד את התנך יש להם בחירה. אז אל תחרטט אותי
עד 2003 הם למדו, מאילך אין להם שום בגרות בתנך כחובה.
הם לא חייבים ללמוד את התנך יש להם בחירה. אז אל תחרטט אותי
עד 2003 הם למדו, מאילך אין להם שום בגרות בתנך כחובה.
אנונימית
שואל השאלה:
אולי זה היה תלוי בבית הספר אבל זה לא משנה, בבית ספר ממלכתי (הוא לא נקרא יהודי) כולם לומדים תנ"ך ולבית ספר כסה התכוונתי בכל מקרה.
אולי זה היה תלוי בבית הספר אבל זה לא משנה, בבית ספר ממלכתי (הוא לא נקרא יהודי) כולם לומדים תנ"ך ולבית ספר כסה התכוונתי בכל מקרה.
אנונימי
אבל בתי ספר ממלכתיים הם יהודים עם יהודים שלומדים שם וכמעט ואין ערבים שהולכים אליהם
הרוב הולכים לבתי ספר שלהם
בתי ספר ממלכתיים זה יהודים חילוניים
הרוב הולכים לבתי ספר שלהם
בתי ספר ממלכתיים זה יהודים חילוניים
אנונימית
שואל השאלה:
בית ספר ממלכתי זה בית ספר לכולם, אבל בואו פשוט נגיד שהמדינה הפלסטינית ההיפוטתית בבית ספר ממלכתי היו לומדים קוראן (ומי שלא רוצה יכול ללמוד מקצוע אלטרנטיבי על המורשת הפלסטינית או התרבות המוסלמית) ובבתי ספר יהודיים היו מלמדים תנ"ך.
בית ספר ממלכתי זה בית ספר לכולם, אבל בואו פשוט נגיד שהמדינה הפלסטינית ההיפוטתית בבית ספר ממלכתי היו לומדים קוראן (ומי שלא רוצה יכול ללמוד מקצוע אלטרנטיבי על המורשת הפלסטינית או התרבות המוסלמית) ובבתי ספר יהודיים היו מלמדים תנ"ך.
אנונימי
אויש נו מה קשר בית ספר ממלכתי זה לכולם? אני אומרת לך שבבתי ספר הערבים זה לא ככה. הם לא לומדים ערבית ואתה סתם משקר שחברים שלך לומדים כי הם לא.
אמא שלי אפילו בהסתדרות המורים והיא אומרת לי שלא.
זה לא הגיוני שהם ילמדו תנך.
ולמה שאלמד על המורשת שלהם? אין להם קשר אליי. וככה זה בדיוק עכשיו הם לא לומדים את המורשת שלנו!
אמא שלי אפילו בהסתדרות המורים והיא אומרת לי שלא.
זה לא הגיוני שהם ילמדו תנך.
ולמה שאלמד על המורשת שלהם? אין להם קשר אליי. וככה זה בדיוק עכשיו הם לא לומדים את המורשת שלנו!
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא משקר, זה מה שהם אמרו לי - שהם לומדים שם תנ"ך וגם קוראן. את לא רוצה, אל תאמיני.
אני לא משקר, זה מה שהם אמרו לי - שהם לומדים שם תנ"ך וגם קוראן. את לא רוצה, אל תאמיני.
אנונימי
אני חושבת גם כמו אנונימית היא גם שלחה כתבה על זה מה הכתבה משקרת?
רוב בתי הספר של הערבים אם לא כולם לא לומדים תנך וגם לא ניראלי יותר מדי על המורשת שלנו ועל התרבות שלנו
במקרה של מדינה כמו שתיארת בשאלה כנראה שהייתי הולכת לבית ספר יהודי אפילו אם הוא היה דתי כדי שאלמד על המנהגים שלי והמסורת שלי ולא של הערבים או המוסלמים שזה לא קשור אלי בשום צורה וללמוד רק על זה בלי שום דבר שקשור ליהדות, פחות אהבתי את הרעיון
רוב בתי הספר של הערבים אם לא כולם לא לומדים תנך וגם לא ניראלי יותר מדי על המורשת שלנו ועל התרבות שלנו
במקרה של מדינה כמו שתיארת בשאלה כנראה שהייתי הולכת לבית ספר יהודי אפילו אם הוא היה דתי כדי שאלמד על המנהגים שלי והמסורת שלי ולא של הערבים או המוסלמים שזה לא קשור אלי בשום צורה וללמוד רק על זה בלי שום דבר שקשור ליהדות, פחות אהבתי את הרעיון
אנונימית
אז הם בחרו בזה, הם לא חייבים ללמוד תנך.
בדיוק כמו שהם מקבלים פטור מצהל.
בדיוק כמו שהם מקבלים פטור מצהל.
אנונימית
ממש ממש אבל ממש לאא
זאת ארץ ישראל
מדינת היהודים בלבד!
זאת ארץ ישראל
מדינת היהודים בלבד!