21 תשובות
לא מאמינה, אני בן אדם שלא מאמין לדברים בקלות אז עכשיו ממציאים איזה אלוהים אחד ואנשים מאמינים לזה עוד שיהיו הוכחות שידברו איתי
כן, ואין לי כוח שוב להסביר עניתי על זה במיליון שאלות כבר
פשוט מאמינה
אנונימית
אני ידוע שהוא יתברך קיים ומאמין בו יתברך באמונה שלמה.

הנה ההוכחות.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) ו"את הגמל כי מעלה גרה הוא" שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא אלא גמל לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).

"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא אלא חזיר לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).

"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).

5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו שלא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
לא מאמין וגם לא לא מאמין, לא מצאתי הוכחה חותכת להימצאו של אלוהים או כוח עליון אחר מכל סוג וגם לא מצאתי כל הוכחה חותכת לאי המצאו של כוח עליון כלשהו
כן וזה לא מצריך סיבה
19אנונימית1, אלוקים - הוא לא חבר שלנו, הוא מלכנו. הוא גם לא אדם. "לֹא אִישׁ אֵל" (במדבר כג, ט).
כן אבל אני חילונית ממש אבל... לא שומרת מצוות ולא כלום...אפילו לא שומרת כשר...
מאמינה שכל אחד הולך בדרך אמונה שלו והוא לא צריך להוכיח או להראות את ה למשהו...
מאמינה כי תמיד מה שקורה ולא קורה הכל לטובה ... ומי מחליט? הוא !
לא, לא מצאתי הוכחה חותכת
שטויות במיץ. היהדות היא דת בעייתית עקב ההזדהות הרבה שלה עם השקפות קפיטליסטיות. האדם צריך לשים בראש סדר העדיפות שלו את החברה בה הוא חיי ולוקח חלק ממנה, לשים אותה לפניו, להתמקד בשוויון ולהשכיל ולעבוד במקצועות שיותר קשה להתמיין להם ובכך לתרום לחברה תרומה גדולה יותר. האדם צריך למצוא את עמק השווה בין המעשיות של העבודה לבין הרוחניות של ערכיי החברה והשוויון. אדם שישקע בצד הפרקטי שלו יהפוך לריקני בזמן שאדם שישקע בצד האידיאליסטי שלח יחייה באשליה. צריך להיות מאוזן בין שניהם ולא ללכת לקיצון של אחד מהם. אידיאליסטיות יכולה להתבטא גם בדת אבל בדת אין את ערכי חברה שהאדם צריך לשים בראש סדר העדיפויות שלו, ואנשים השוקעים בדת הטובענית יתר על המידה הופכים לנטל על החברה.
קודם כל, בסדר עדיפויות הדבר הראשון אמרו להיות היא המטרה שעבורה הגענו לעולם הזה ומ ישלא יעשה את זה זה - הפסיד את הכל. עם מה הוא יחזור לעולם האמת?

"יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו וּלְמַה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו.

והנה, מה שהורונו חז"ל הוא: שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול בכל העידונים שיכולים להימצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה הוא זה העולם. והוא מה שאמרו ז"ל (אבות ד, ו):
"העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא".

והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר ציוונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחילה, כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי האמצעים האלה. והוא מה שאמרו ז"ל (ערובין כב, א):
"היום לעשותם, ומחר לקבל שכרם" (מסילת ישרים, פרק א).

למה שהחברה תהיה יותר חשובה מהנשמה שלנו?
על זה בדיוק אני מדבר, ביהדות האדם עובד את ה', עוזר לזולת, עושה חסד, תורם וכו' לא באמת בכדי לעזור לזולת ולא בכדי לעשות חסד אמיתי. בשביל שה' הסתכל עליו ויתן לו גמול בהמשך. זוהי השקפת עולם אנוכית וקפיטליסטית שאני שולל. אדם צריך לעזור לאדם אחר מסיבה אחת, עצם היותו אדם. החיפוש אחר גמול אישי מיישות אלוהית וצבירה של מצוות ולעזור לאחר רק כשזה משתלם הם ניגוד מוחלט לערכי הסוציאליזם הדוגלים בשוויון וקבלת האחר.
ממליץ לך לקרוא את הספר "לשאלת היהודים" של קארל מרקס, יצירת מופת.
לעשות רצון ה' - זה לא אנוכיות. זה ביטול רצון עצמי כלפי רצון הבורא. זה לא מראה על המדרגה של אותו אדם? אתה מכיר הרבה אנשים כאלה שמוכנים לוותר את רצון עמם למען רצון הבורא? וזה לא רק ענין של הגמול. מה עם אהבת ה'?

לעזור לאחר? תלוי במי מדובר? אם אותו "אחר" מזיק לצון ה' - אין לעזור לאותו אחד. לא כל מי שהולך על שתים רואי לתואר "אדם". בשביל להיות ראוי לתואר "אדם"- צריך להיות ירא אלוקים ושומר מצוותיו, כנו שנאמר סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". "
דיוק של הרב אלנחן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואיגרות".

נ.ב. למה להעדיף המצאה אנושית כלשהי (שרחקוה מלהיות מושלמת) על פי רצון הבורא, שיודע יותר טוב מאיתנו מה אנחנו צריכים? הוא ברא את הכל והוא היחיד שאינו טועה.
אני לא מאמינה באלוהים, אני יודעת שיש אלוהים.
כן. אלוהים הוא החבר הכי טוב שלי. הבן אדם שאני מדברת איתו שקשה לי ומספר לו הכל. הבן אדם ששומר עליי מלמעלה.
לא,חזרתי בשאלה. השלמתי עם העובדות שעם כמה שזה נחמד שלחשוב שיש מישהו שתמיד שומר עליך מלמעלה ושרואה את המעשים הטובים שלך זאת בסך הכל פנטזייה, בזבוז זמן ודיבוריי סרק. אז מצאתי דבר אחר לצד האיידיאליסטי שלי שאני מאמין בו.
^אם אתה מאמין לדברים אנטישמיים כאלה- בעיה שלך. למרות שידוע שיהודי מוחכן אפילו למסור את כל ננונו ואת כנפשו בשביל האמונה, כפי שנדרש (ברכות נד ע"א) ורבים עשו את זה במהלך הדורות.
איך אנשים אוהבים ישר לצעוק "אנטישמי! אנטישמי!" כשבסך הכל הוא אומר דברים נכונים. היהדות שמה את הערכים הקפיטליסטים בראש במקום את ערכיי השוויון. בספר הוא מדבר עם הבעיה של דתות באופן כללי ועצם זה שיש יישות עליונה שבשבילה בני אדם יסירו מעצמם כל ערך מוסרי ובאמונה עיוורת יהיו מוכנים להרוג חפים מפשע רק כי היישות העליונה אמרה להם, אם שירתתָ בצהל אתה אמור לדעת מה זה "פקודה בלתי חוקית בעליל" שגם אם המפקד שלך(יישות עליונה) פוקד עליך לירות בחף מפשע או בחסר ישע *אסור לך* בשום פנים ואופן לירות. אתה צריך לתעדף כל תוצאה רעה שיכולה לצאת לך מזה ולא לפגוע בבן אדם עצם היותו אדם. נוסף על כך יש לו עוד תקווה להפוך לחלק פעיל ותורם לחברה האדם העובד והלומד. והיהדות היא ההכי קיצונית בקטע הזה כשכל האמונה שלך בנוייה על צבירת מצוות בשביל הפרט ולעזור לכלל רק כי זה משתלם. מבין ארבעת הדתות הגדולות(יהדות, איסלם, נצרות ובודהיזם) היהדות עברה את המודרניזציה הקטנה והגרועָ ביותר, היא נשארה מאוחרה מאות שנים אפילו יותר מהאיסלאם. וזו בעיה, מארקס לא יצא בתקיפה נגד היהדות ספציפית, הוא יצא נגד כל הדתות. היהדות מבין כולם הייתה במצב הרע ביותר ובספר הוא טוען אילו מהלכים היא צריכה לעשות בכדי להתחיל לחזק את תהליך המודרניזציה ולהשוות קו עם שאר הדתות שהתקדמו, הדת תמיד תהיה מאחורי העולם המודרני אבל גם היא כל הזמן מתקדמת אחרי העולם המודרני תוך כדי שמירת מרחק מסויים, אבל עם הזמן המרחק הזה הולך ומצטמצם ובסופו של דבר הוא יהיה דק מדיי בכדי לשמור על הדת הזו ויתחיל תהליך חילון מאסיבי של אנשים שרצים אחרי האור והמודרניות. זה המצב האידיאלי האוטופי שאני מרקס מיחלים לו, חברה מודרנית בעלת ערכים מוסריים שמעמידה במרכז החיים שלהם את הקהילה והחברה הסובבת סביבן ולא את עצמם או יישות אלוהית מסויימת, זה כמובן רעיון אוטופי אידיאליסטי בלתי ניתן למימוש פרקטי אך צריך להמשיך לדחוף ולכוון לשם.
^אין בזה שום אמת. זה דבר ראשון.
דבר שני, ה' היא שיא שלימות, הוא לא יצוה אותנו לפגוע באנשים חפשים מפשע, אלא רק למי שמגיע לו שיפדכו בו. הוא לא אדם שיש לו אינטרס והוא מושפע, אלא אלוקים שיודע את המ שהוא אומר בוודאות והוא לא מושפע מכלום ואין לו שום נגיעה. אתה לא מבין מי זה אלוקים ופה טמונה בעיה חמורה.
nystrix, לא השךמת עם העובדות, ברחת מהן. לדעת שיש משגיח עליון - זה אחריות, זה אמור למנוע ממך לעשות מעשים שאתה רוצה רוצה להימנע מהם, וכלן אתה ברחת מזה...
שמע ציטוטים מספרים של מארקס גם אני יכול להביא
"money is the jealous god of israel, in face of which no other god may exist. money degrades all the gods of man and turns them into commodities. money is the universal self-established value of all things. it has, therefore, robbed the whole world both the world of men and nature of its specific value. money is the estranged essence of mans work and mans existence, and this alien essence dominates him, and he worships it."