16 תשובות
לא, תלמד תצליח לא תלמד לא תצליח
ההצלחה במבחנים קשורה לכמה לומדים ומשקיעים
אני אתאיסטית ויש לי אחלה בגרות אז כאילו
זה תלוי בכמה אתה משקיע ולומד
זה לא קשור לזה, אבל אלוהים מכוון הכל
מה הקשר
בתור מאמינה, לא הייתי משלבת בדברים כאלה אמונה, זה עניין של השקעה, אך עדיין אני מאמינה שאלוקים מכוון קצת..
מה שאומר שאפשר לחלוק על הדעה שלי כי היא לא כל כך מובנת ואפילו מפוצלת.
את יכולה להאמין שיש מישהו שנותן לך את הכוח להתמודד כל אחד והאמונה שלו אבל ללא השקעה לא תראי תוצאות עם או בלי להאמין
N Y
לא, הצלחה במבחן זה למידה וגם מזל לפעמים
הכל מאת אלוקים, אבל זה לא אומר שאלוקים נותן להצליח במבחן רק למי שמאמין בו. ממש לא. לאלוקים יכול להיות חשבון למה לתת לאתאיסטים להצליח במבחנים ויש הרבה אתאיסטים כאלה.
כן, אני למשל האמנתי באלוהים והציונים שלי היו גרועים והתפילות לקחו לי את הזמן של לימודים רציניים וכשהפסקתי הפכתי לרציונאלי והציונים שלי עלו משבעים לבין 86 ל100, תלוי במקצוע.
אנונימי
1.זה לא השערות, אלא מה שמסר לנו הבורא בעצמו
2. לגבי חברים שלך: אתה לא יודע חשבונות שמים. הקב"ה צופה קדימה: אולי הוא יודע שאותו אחד בסוף יחזור בתשובה, או שלצדיק מסוים תצא ממנו תועלת. אולי יוולד ממנו בן צדיק, כמו שנאמר "יָכִין, וְצַדִּיק יִלְבָּ,שׁ וְכֶסֶף נָקִי יַחֲלֹק" (איוב כז, יז). רש"י: "וכסף נקי" - כספו של רשע לנקי יחלקנו הקב"ה.

וכן פירשו במסכת בבא מציעא סא ע"ב בעניין אחד שהלווה בריבית ובנו יורש את זה.
עדיין, לא יוצר מהשערות.
אין לי דרך לבדוק את הדברים הללו.
עד כמה שאני יודע יכול להיות שהפיות של אבאלון לא אוהבות את היהדות.
אנונימי
אולי כן ואולי לא,
נגיד לפני שבועיים וחצי היה לי מבחן בשפה(40 עמודים) וישנתי בקושי 3 שעות בלילה וישנתי אצל סבתא שלי(היא ממש מאמינה) באותו בבוקר אמרתי לה שאני ממש עייפה ואני לא יודעת אם אני אצליח להתרכז במבחן והיא אמרה שהיא תדליק לי נר ותברך אותי.
לשואלים קיבלתי באותו מבחן 93 אז זה יכול להיות צירוף מקרים או שהכל באמת מלמעלה.