4 תשובות
פשוט לנוח עד שיעבור ולהמשיך לעשות מתיחות שמתאימות לספורט, ולהבא פשוט לאט לאט השרירים מתרגלים ואת בונה אותל אז הם כנראה לא יתפסו אבל תעשי לפני הספורט חימום לגוף ואחרי שחרור.
יש כאלו שלחמם את השרירים עוזר להן ויש כאלו שלהיפך - לקרר את השרירים.
את יכולה גם לעשות מסאז' בעדינות לשרירים הכואבים, יעזור להזרים בהם את הדם.
לפעם הבאה - מאוד חשוב חימום לפני אימון, להניע את כל המפרקים, ואחר כך גם חימום דינאמי כמו ריצה קלה ושכיבות סמיכה.
תוך כדי האימון לשים לב לנשימות - לנשום היטב, ולשתות מים.
אחרי האימון לעשות מתיחות לכל השרירים בגוף ומנוחה.
בנוסף, כדאי להקפיד על תזונה מספקת ושעות שינה - זה ממש משפיע..
את יכולה גם לעשות מסאז' בעדינות לשרירים הכואבים, יעזור להזרים בהם את הדם.
לפעם הבאה - מאוד חשוב חימום לפני אימון, להניע את כל המפרקים, ואחר כך גם חימום דינאמי כמו ריצה קלה ושכיבות סמיכה.
תוך כדי האימון לשים לב לנשימות - לנשום היטב, ולשתות מים.
אחרי האימון לעשות מתיחות לכל השרירים בגוף ומנוחה.
בנוסף, כדאי להקפיד על תזונה מספקת ושעות שינה - זה ממש משפיע..
אמבטיה חמה יכולה להועיל ביומיים האלה (הכאבים האלה נמשכים יומיים בערך), וגם פעילות אירובית מתונה ומתיחות לשרירים שכואבים.
אין כל כך איך למנוע את כאבי השרירים המאוחרים.. מתיחות וחימום לפני ואחרי האימון לא נמצאו מחקרית כמפחיתים את הכאבים. זה מיתוס ידוע, אבל לא מוכח. אם תתאמני בקביעות, הגוף יתחזק ויתרגל בהדרגה, וכבר לא תחווי את רמת הכאב של ההתחלה. אני מתאמנת כבר 4 שנים, ומידי פעם כשאני מכניסה תרגיל חדש או מגבירה עומס על שריר מסויים, עדיין כואב אחר כך. ברור שלא כמו בהתחלה אבל.. בהתחלה הכי גרוע, אז תתעודדי, מכאן זה רק יילך וייעשה קל יותר :)
אין כל כך איך למנוע את כאבי השרירים המאוחרים.. מתיחות וחימום לפני ואחרי האימון לא נמצאו מחקרית כמפחיתים את הכאבים. זה מיתוס ידוע, אבל לא מוכח. אם תתאמני בקביעות, הגוף יתחזק ויתרגל בהדרגה, וכבר לא תחווי את רמת הכאב של ההתחלה. אני מתאמנת כבר 4 שנים, ומידי פעם כשאני מכניסה תרגיל חדש או מגבירה עומס על שריר מסויים, עדיין כואב אחר כך. ברור שלא כמו בהתחלה אבל.. בהתחלה הכי גרוע, אז תתעודדי, מכאן זה רק יילך וייעשה קל יותר :)
כנראה אימצת את השרירים יותר מדי או שעשית תנועה לא נכונה, מים חמים אמורים לרפות את השריר