68 תשובות
כי הדת זה לפי האמא.
זה לפי האמא
אם אשתך תתגייר לפני שהבן יוולד הוא יחשב כיהודי
כי ככה זה לפי היהדות
שואל השאלה:
לפי התורה זה לפי האבא תקנו אותי אם אני טועה
אנונימי
אתה טועה.
זה הולך לפי האימא
אם האימא היא יהודית-הילדים יהודים
לא משנה האם האבא יהודי/לא.
שואל השאלה:
יעקב התחתן אם נשים לא יהודיות משה התחתן אם אישה לא יהודייה כנל יוסף כנל אמא של דוד ושל שלמה המלך ועוד תמיד לפי האבא לפי התורה
אנונימי
שואל השאלה:
תמצא לי מקורות מהתורה שזה לפי האמא?? עזוב חכמים שבאו אחכ ..
אנונימי
שואל השאלה:
תמיד בתורה רשום את שם האב ותמיד מזכירים זרע ישראל בני ישראל .. לא רשום רחם ישראל או ביצית ישראל ??..
אנונימי
שואל השאלה:
אני מדבר על התורה שבכתב התורה שקיבל משה לא על התורה שבע"פ
אנונימי
שואל השאלה:
אז למה יצחק לקח את יעקב לחפש לו נשים בכנען?
אנונימי
שואל השאלה:
לא משנה, נשים בחרן עכשיו תגיד לי הם היו יהודיות ?
אנונימי
שואל השאלה:
הנשים של יעקב יהודיות ?
אנונימי
שואל השאלה:
אז למה יוסף התחתן עם פרעונית ומשה עם אישה כושית?
אנונימי
שואל השאלה:
זו הסיבה שגם אמא של דוד לא מוזכרת ..האבא כן מוזכר
אנונימי
שואל השאלה:
בראשית פרק מא פסוק מה
וַיִּקְרָא פַרְעֹה שֵׁם יוֹסֵף צָפְנַת פַּעְנֵחַ וַיִּתֶּן לוֹ אֶת אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֹן לְאִשָּׁה וַיֵּצֵא יוֹסֵף עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם:

בת פוטיפרע כהן און במצרים, שפרעה נתנה ליוסף לאישה. ילדה לו את מנשה ואפרים.
אנונימי
שואל השאלה:
ידידי גיור לא היה קיים בתקופת המקרא את זה חזל המציאו
אנונימי
יש לך שאלה?בכיף אני יענה בעזרת השם.
שואל השאלה:
^^תמצא לי הוכחות שיהודי נקבע לפי האמא ? מהתורה ? ולא מהתורה שבע"פ!
אנונימי
שואל השאלה:
היהדות אבל התורה לא אומרת תבדוק את עצמך
אנונימי
נשמה הכל טוב,תשאל מה שאתה רוצה ובעזרת השם תקבל תשובות.
האמא והאבא שותפים ביצירת האדם ובבואו לעולם. האבא נותן משהו אחד והאמא משהו אחר. ללא התורה היינו מצריכים להתגייר בין כשהאבא גוי ובין כשהאמא גויה. ההלכה באה וחידשה שמספיק שהאמא מזרע ישראל ואין צורך בגיור.
שואל השאלה:
רחל ולאה היו יהודיות בילעה וזילפה היו יהודיות ? בת שבע הייתה יהודיה רות הייתה יהודיה וכן הלאה..
אנונימי
משה לא היה היחיד שהתחתן עם אישה מבחוץ. יוסף התחתן עם אישה מצרית ולפי דעות מסוימות, אחיו התחתנו עם כנעניות. לצורך העניין, מה עשה את רחל, את לאה ואת רבקה ליהודיות יותר מכל אדם אחר?

התשובה היא, כלום, כי לא היה עם יהודי בכלל באותה תקופה.

העם היהודי נוצר במעמד הר סיני. לפני כן, הם היו צאצאים לאב משותף, יעקב, יחד עם רבים שבאו והצטרפו או נישאו לבני או בנות משפחותיהם. כשעמדו למרגלות הר סיני, הם נבחרו ומונו כ"ממלכת כוהנים ועם קדוש". הם נעשו לעם.

במלים אחרות, בנקודה זו כל מי שעמד שם כולל ציפורה, אשתו של משה, וכולל אפילו את משה בעצמו כולם נעשו יהודים.
אנו לא מבינה על מה אתה מתווכח
זה ידוע שביהדות הדת נקבעת לפי האם
כל הויכוחים המיותרים האלו לא ישנו את העובדה הזו
הכל טוב,הוא שואל
ואנחנו מנסים לענות ובעזרת השם מצליחים!
בתקופה של יקבע, יוסף לא היה עדיין דת הם היו סוג של עם
בתקופה של משה במצרים הם גם לא היו יהודים עדיין אלא רק בני ישראל
ואז זיתי את מצרים במעמד הר סיני הם קיבלו את התורה ובעצם מאז התחילה הדת
לכן הם התחתנו עם נשים לא יהודיות כי לא הייתה דת עדיין
אנונימית
שואל השאלה:
תמצאי לי הוכחה שזה לפי האמא בתורה נביאים כתובים ?
אנונימי
בספר דברים, פרק ז', פסוקים ג'-ד' : "...וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא תִקַּח לִבְנֶךָ. כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים". זה ציוי שאומר לנו לא
להתחתן עם נוכרים.
בנוסף, בספרא מובאים דברי התנא רבי אלעזר ברבי שמעון שדרש על הפסוק "וְאִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל" (ויקרא, י"ז, י'), כי נכפלה המילה "איש" ללמד שגם ולד מזיווג בת-ישראל עם גוי או עם עבד כנעני נכלל כבן בית ישראל[1]. אכן ההלכה קובעת כי יהודי הוא אדם שנולד לאם יהודייה או עבר תהליך של גיור כהלכה.
שואל השאלה:
שני שינויים מהפכניים עשו חז"ל בהגדרת "השבט היהודי" או ליתר דיוק בהגדרת העדה הדתית-יהודית:

1. החליפו את הייחוס "השבטי" מהאב לאם.

2. קבעו חוקים חדשים למצטרף לעדה הדתית יהודית (גיור).

1. היהדות המקראית מדגישה לאורך כל הדרך את האב כממשיך היהדות ולא האם. הכתוב מדגיש: 'ויתילדו על משפחותם לבית אבותם' (במדבר, א; 18). לעובדה זו לא צריך ראייה משום שכל הקורא בתנ"ך ימצא אך ורק יחוס בין אב לילדיו ואילו האם , על פי רוב, אינה מוזכרת כלל. ראה למשל את יחוסו של דוד המלך:

"וְאֵֶה לְדת ָרֶץ ֶרֶץ הלִיד אֶת חֶצְרן: וְחֶצְרן הלִיד אֶת רָם וְרָם הלִיד אֶת עִַינָדָב:

וְעִַינָדָב הלִיד אֶת נַחְן וְנַחְן הלִיד אֶת ַלְמָה: וְַלְמן הלִיד אֶת ֹעַז בֹעַז הלִיד אֶת עבֵד: וְעֹבֵד הלִיד אֶת ָי וְַי הלִיד אֶת ָוִד" (רות, ד). [ובועז הרי נשא את רות המואביה.]

ואם תמשיך את שושלת דוד תמצא שדוד נשא את מעכה בת תלמי מלך גשור וממנה נולד אבשלום (שמואל ב, ג; 3), וכך רבים במקרא.
אנונימי
שואל השאלה:
אלא שחז"ל מטעמים השמורים להם, לזמנם ומקומם, החליטו לשנות את המצב וקבעו ש"יהדותו" של הנולד תיקבע על פי האם בניגוד למקרא. אך כדי שחז"ל לא יתפסו כמכחשי המקרא הפעילו את כוח "המדרש" שיטת פרשנות-מדרשית העוקרת ומבטלת את פשוטו של מקרא. ראה תשובתנו "במקרא הבנים מתייחסים לאב".

2. את תהליך הגיור או הצטרפות לאומה הישראלית המקרא לא מפרט אלא נוקט בלשון פשוטה "יבוא להם בקהל" (דברים,כג; 9) מבלי להסביר כיצד הוא בא. אלא שחז"ל כדרכם "דורשים" את שחפץ ליבם ומחליטים שתנאי הקבלה לדת היהודית הם: ברית מילה, טבילה במקווה והבאת קורבן, עיין בתשובתינו: " גיור הוא ברית עם אלוהים ולא הצטרפות ללאום היהודי".

בתקווה שהציבור הישראלי יאזור אומץ ושאר רוח לשנות את חוקי ההגירה ודיני אישות המבוססים על גחמות חז"ל ודרשותיהם.
אנונימי
נראה שיש לך ידע רחב,יפה!
רק לא הבנתי אז מה לא טוב?
שואל השאלה:
עזרא הרחיק את הנוכריות עזרא הרחיק את הנוכריות ואת הנכרים מטעמי טיהור אתני ללא קשר לנושא יחוס הולד הנה כך נכתב: ַם ַָמִים הָהֵם רָאִיתִי אֶת הְַהדִים הִֹיב נִָים ְֳדִת עֳַנִת מאֲבִת: בְנֵיהֶם חֲצִי מְדֵַר ְדִית וְאֵינָם מִַירִים לְדֵַר יְהדִית וְכִלְן עַם וָעָם: וָרִיב עִָם וָאֲקַלְלֵם וֶָה מֵהֶם אֲנִָים וָאֶמְרְטֵם וְִָיעֵם ֵאלֹהִים אִם ְִנ בְנֹתֵיכֶם לִבְנֵיהֶם וְאִם ְִא מְִנֹתֵיהֶם לִבְנֵיכֶם וְלָכֶם: הֲלא עַל אֵֶה חָטָא ְלֹמֹה מֶלֶךְ ְרָאֵל בַם הָרִַים לֹא הָיָה מֶלֶךְ ָמֹה וְהב לֵאלֹהָיו הָיָה וְִַנֵה אֱלֹהִים מֶלֶךְ עַל ָל ְרָאֵל ַם את הֶחֱטִיא הִַָים הַָכְרִת: (נחמיה, יג; 23-26).

שים לב שנאסר למסור גם את הבנות לנכרים.
אנונימי
שואל השאלה:
איסור על יצחק ויעקב לשאת בנות כנען טיעון זה תמוה, הכתוב מציין את הסיבה:

"ִי רָעות ְבנות ְכנָעַן ְבעֵינֵי יצְחָק אבִיו" בגלל התנהגותם ולא בגלל גיותן, ולכן הציע יצחק שיעקב ישא מבנות לבן הארמי שנהג במרמה ביעקב (בכלל יהדות וגירות נידונים רק לאחר מתן תורה אירוע מכונן של העם היהודי ולא לפני כן ולאחר מעמד הר-סיני צאצאי לבן נחשבים כאינם יהודים).
אנונימי
שואל השאלה:
בנה של שלומית בת דברי, שנחשב לבן-ישראל נביא את המקור במלואו: "וֵַיצֵא ֶבן אִָישה ְישרְאֵלִית וְהוא ֶבן אִיש מִצְרִי ְבתוךְ ְבנֵי ְישרָאֵל וִַָינצו ַַבמחֲנֶה ֶבן הישרְאֵלִית וְאִיש הְִַישרְאֵלִי:

וִַֹיקב ֶבן הָאִָישה הְִַישרְאֵלִית אֶת הֵַם וַיְקֵַלל וַָיבִיאו אֹתו אֶל מֶֹשה וְֵשם אִימו ְשולֹמִית ַבת ִדבְרִי לְמֵַטה דָן" (ויקרא כד; 10-11). שים לב שהטקסט מבדיל בין ישראלי ("איש הישראלי") לבין: בן אישה ישראלית שאביו מצרי, לשיטתך האב אינו מעלה ואינו מוריד והבן צריך להחשב "האיש הישראלי" ולא בן האישה הישראלית. חיזוק מעניין לשיטה זו נמצא ברש"י ובחיזקוני שכתבו שאביו המצרי התגייר (וכי למה צריך האב גיור לשיטת חז"ל) כדי להחשיב את הבן כישראלי לכל דבר.
אנונימי
שואל השאלה:
כי הרבה אנשים לא יודעים את זה ראה תגובות למעלה .. זאת הסיבה ששאלתי למה יהודי נקבע לפי האמא
אנונימי
הכל טוב נשמה,אתה הבנת נכון?
זהו עכשיו הכל טוב!
שואל השאלה:
אני חושב שמי שנולד לאמא יהודייה ואבא גוי צריך לעבור גיור לחומרא!!
אנונימי
ולמה אתה ככה חושב?
שואל השאלה:
כי בתורה נביאים כתובים יהודי נקבע לפי האבא
זרע ישראל בני ישראל בנים אתם לה 'אלוקיכם , ברית מילה ועוד ..

האמא הגיע מהיהדות הרבנית .(לא מהתורה הקדושה).
אנונימי
יודע מה,תחשוב ככה זה בסדר גמור
אתה כנראה מאוד צדיק,שהשם ישמור עלייך!
אבל אם והיה ובאמת אדם כזה ילך להתגייר
אני חושבת שיאומרו לו שאין צורך שהתגייר.
שואל השאלה:
אפשר לשאול למה את לא מסכימה?
הוכחות מהתנ"ך מצאת לגבי האמא?
וזה לא רק אני זה כל בן ישראל (יהודי) שיש לו קצת דעת צריך לחשוב כך כל עוד הוא מגדיר את עצמו כך
אנונימי
כן,תשאל מה שאתה רוצה
אני יביא את זה שוב-
בנוסף, בספרא מובאים דברי התנא רבי אלעזר ברבי שמעון שדרש על הפסוק "וְאִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל" (ויקרא, י"ז, י'), כי נכפלה המילה "איש" ללמד שגם ולד מזיווג בת-ישראל עם גוי או עם עבד כנעני נכלל כבן בית ישראל[1]. אכן ההלכה קובעת כי יהודי הוא אדם שנולד לאם יהודייה או עבר תהליך של גיור כהלכה.
שואל השאלה:
דיברתי על התורה ולא פירושים של תנא חכמים כאלה ואחרים.. נטו במפורש מהפסוקים הקדושים שרשום שיהודי נקבע לפי האמא?
אנונימי
כן זה פסוק מהתורה-
וְאִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל" (ויקרא, י"ז, י')
ואז מפרשים את זה
אבל בתאכלס זה פסוק מהתוקה-חומש ויקרא.
שואל השאלה:
איך בדיוק הגעת למסקנה הזאת איש איש מבית ישראל שמדובר על האמא ?
אנונימי
כי מפרשים לנו את זה
שואל השאלה:
הקב"ה אומר ליעקב במפורש לךולזרעך יהיה לגוי גדול
אנונימי
שואל השאלה:
כל התנך הולך לפי האבא
אנונימי
סבבה,אבל זה הלכה שהולכת לפי האם
וכבר הסברנו למה.
שואל השאלה:
עכשיו אני ישאל אותך שאלה את הולכת לפי התורה או לפי ההלכה?
אנונימי
בתורה כתוב חוקים ומצוות
ואז באה ההלכה להסביר איך לנהוג.
שואל השאלה:
עוד פעם לטענתך אם את הולכת לפי האמא אז הרבה נביאים לא יהודים לפי ההלכה שלך
אנונימי
לפני קבלת התורה לא היה עם ישראל.
ולכן,התחתנו גם עם גויות וצירפו אותן לעם ישראל ללא גיור.
שואל השאלה:
תזכיר לי מי הייתה אימו של אבשלום ואימו של שלמה ושל דוד ?
אנונימי
אימו של אבשלום-מעכה
אימו של דוד-נצבת
אימו של שלמה-בת- שבע
שואל השאלה:
יפה מאוד!
והן היו יהודיות ?
אנונימי
שואל השאלה:
ואגב אמא של דוד לא מוזכרת בתנך משייכים אותה לנצבת בת עדאל זה שנוי במחלוקת
אנונימי
כי לפי הדת קובעים אם מישהו יהודי או לא לפי האמא
שואל השאלה:
לפי איזה דת בדיוק כי בתורה זה לא רשום , רשום אחרת
אנונימי
שואל השאלה:
אז מי צודק ההלכה או התורה
אנונימי
לפי הנצרות האבא קובע על הדת של הילד לא האמא, לפי היהדות האמא קובעת לא האבא
ביהדות הולכים לפי האמא
שואל השאלה:
ביהדות הולכים לפי האמא , ובתורה גם?
אנונימי
מסכימה עם סנופקין
וגם אמרתי את זה ממזמן פה בתגובות, בתקופה שדיברת עליה עוד לא הייתה יהדות בכלל ולא הייתה דת
אנונימית
שואל השאלה:
רגע אז דוד המלך לא יהודי שלמה המלך לא יהודי אבשלום לא יהודי וכן הלאה לפי דברייך כי האימהות שלהם לא היו יהודיות
אנונימי
שואל השאלה:
אם עובדות אתה לא יכול להתווכח , למי שסימן מינוס
אנונימי
שואל השאלה:
יהודי או בן ישראל נקבע לפי האבא לפי התורה!!
אנונימי