7 תשובות
רצוי שלא.. אבל בהחלט זכותה
אני כל הזמן שומע את המשפט "הגוף שלי"
אבל כל כך קשה לי לשמוע את זה
הרי לגוף שלך אין צופן גנטי שונה לגמרי משלך
הרי לגוף שלך אין סוג דם שונה לגמרי משלך
הרי אם הגוף שלך(העובר) הוא בן אין לך פתאום זין
ולמנוע ממנו את הזכות לחיים זה קשוח מידיי בשבילי....
אבל כל כך קשה לי לשמוע את זה
הרי לגוף שלך אין צופן גנטי שונה לגמרי משלך
הרי לגוף שלך אין סוג דם שונה לגמרי משלך
הרי אם הגוף שלך(העובר) הוא בן אין לך פתאום זין
ולמנוע ממנו את הזכות לחיים זה קשוח מידיי בשבילי....
נגד שלא במקום סכנת חיים של האמא (עיינו בשולחן ערך, חושן משפט, סימן תכה, סעיף ב).
כידוע, היהדות אוסרת באופן גורף על הפלות, להוציא מקרה אחד, בו העובר מסכן את חיי האם. או-אז מתקיים בו "דין רודף" (כלומר, הוא עלול להזיק), ואז ההפלה בהחלט מותרת לכל הדעות. אבל להוציא מקרה כזה, ההלכה אינה מתירה הפסקת הריון - לא במקרה של נערה צעירה שנכנסה להריון מחוץ לנישואין, לא במקרה של עובר שהתגלה בו מום, ובטח שלא מתוך שיקולי כלכלה, קריירה או סתם מקרי "כרגע לא מתאים לי עוד ילד". העונש על כך חמור במיוחד, מאחר ועל פי היהדות הפלה היא למעשה רצח לכל דבר. אמנם העובר עדיין נמצא ברחם אמו, אבל זה לא אומר שהוא לא קיים, מרגיש, שומע, רואה, חושב ואפילו חולם, לפי כל המחקרים המודרניים.
לגיטימיות רק בשלבים הראשונים של ההריון בהם העובר הוא עדיין לא יצור אנושי בעל מחשבה ולב עם דם זורם.
לאחר מכן? רק במידה ובה העובר מהווה סכנה פיזית לחייה הפיזיים של האם.
לאחר מכן? רק במידה ובה העובר מהווה סכנה פיזית לחייה הפיזיים של האם.
מסכימה.
מסכים איתך.
באותו הנושא: