50 תשובות
אכן כן
מה איזה שטויות
אולי הוא התכוון לעוצמה נגיד אומרים שעדיף לעשות אימון חצי שעה שיקרע אותך מאשר למשוך את האימון שעה + ולא להזיע טיפה
אולי הוא התכוון לעוצמה נגיד אומרים שעדיף לעשות אימון חצי שעה שיקרע אותך מאשר למשוך את האימון שעה + ולא להזיע טיפה
כן, גם שעה זה בסדר
שואל השאלה:
עשיתי אימון כוח כן זה אומר שסתם בזבזתי אנרגיות לחינם?
עשיתי אימון כוח כן זה אומר שסתם בזבזתי אנרגיות לחינם?
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא מרגיש שנקרעתי יותר מידי
אני לא מרגיש שנקרעתי יותר מידי
אנונימי
שואל השאלה:
עשיתי מעל שעה רשמתי את הזמנים ככה יצא לי
עשיתי מעל שעה רשמתי את הזמנים ככה יצא לי
אנונימי
ממש לא הכל טוב תמשיך ככה אני מכירה אנשים שעושים אימונים של 3 שעות רצופות והם נראים כמו דוגמנים שעה וחצי זה סבבה לגמרי
שואל השאלה:
בדוק? שלא יתפרק לי השריר
בדוק? שלא יתפרק לי השריר
אנונימי
זה סבבה לגמרי אני עושה אימונים של שעה וחצי ופעמיים ביום הכל טוב .
חרטא ברטא.
כל עוד אתה עובד עם תכנית מוכנה (לא אחת גרועה שאתה הכנת) שהנפח בה לא מוגזם, מה זה משנה לכמה זמן תפרוס את זה? אני למשל מתאמן שעתיים אבל הנפח לא מוגזם פשוט יש לי ציוד פח ואני נח הרבה בין סט לסט. האימון אפקטיבי ואני עדיין מתקדם.
כל עוד אתה עובד עם תכנית מוכנה (לא אחת גרועה שאתה הכנת) שהנפח בה לא מוגזם, מה זה משנה לכמה זמן תפרוס את זה? אני למשל מתאמן שעתיים אבל הנפח לא מוגזם פשוט יש לי ציוד פח ואני נח הרבה בין סט לסט. האימון אפקטיבי ואני עדיין מתקדם.
יתפרק שריר?
אם תאכל, תישן, תתאמן ותנוח כמו שצריך הכל יהיה בסדר
אם תאכל, תישן, תתאמן ותנוח כמו שצריך הכל יהיה בסדר
תחושת "קריעה" היא לא מדד טוב לאימון. מדד טוב יהיה התקדמות במשקלי עבודה ובמסת השריר.
זה לא אימון לא יעיל. זה אימון פשוט *פחות* יעיל... ברגע שאתה נותן לשריר זמן להתאושש אז יהיה לך יותר קל - פחות מאמץ. המטרה בחדר כושר היא להתאמץ כמה שיותר (לדעתי לפחות). המדד הנכון של הזמן הוא לא זמן האימון, אלא זמן ההפסקות בין הסטים. האידיאל הוא בין 45 שניות ל90 שניות מנוחה. אם לא, אז כן... זה פחות יעיל אבל זה לא נורא בכלל. אני אישית עושה עם הפסקות יותר גדולות מהסיבה של זה שאני מעדיף להנות מהאימון מאשר לעבוד יעיל. כי בטווח הארוך - אם תהנה, התוצאות יהיו יותר טובות כי לא תפרוש
שואל השאלה:
אני מתאמן 5 פעמים בשבוע בכללי
כל יום משהו אחר אני עושה
מחר נגיד אני עושה רק רגלים ובטן
אני מתאמן 5 פעמים בשבוע בכללי
כל יום משהו אחר אני עושה
מחר נגיד אני עושה רק רגלים ובטן
אנונימי
אנונימי1709
ממש לא.
מאמץ זה לא מדד ולא כדאי להגיע לכשל שריר בסטים אלא להשאיר חזרות ב"מיכל".
ונחים כמה שצריך, העיקר שמתקדמים.
ואם לא נהנים ממשהו, זה לא שווה את זה.
אני מעדיף תרגילים ואימון שאני נהנה ולא חייב שום דבר אחר.
ממש לא.
מאמץ זה לא מדד ולא כדאי להגיע לכשל שריר בסטים אלא להשאיר חזרות ב"מיכל".
ונחים כמה שצריך, העיקר שמתקדמים.
ואם לא נהנים ממשהו, זה לא שווה את זה.
אני מעדיף תרגילים ואימון שאני נהנה ולא חייב שום דבר אחר.
תתאמן 3 פעמים בשבוע ותודה לי.
בעתיד אם תרצה יותר נפח ותהיה ברמה גבוהה יותר אז תשקול לפצל ל4 אימונים בשבוע.
כרגע הייתי מתמקד להתקדם בתרגילים המרכזים(נגיד בנץ, סקוואט, דדליפט וכו')
בעתיד אם תרצה יותר נפח ותהיה ברמה גבוהה יותר אז תשקול לפצל ל4 אימונים בשבוע.
כרגע הייתי מתמקד להתקדם בתרגילים המרכזים(נגיד בנץ, סקוואט, דדליפט וכו')
שואל השאלה:
אני מתאמן 5 ורואה תוצאןת נח בעיקר בשישי שבת
אני מתאמן 5 ורואה תוצאןת נח בעיקר בשישי שבת
אנונימי
שואל השאלה:
בנץ ברור שאני עושה בחזה
בנץ ברור שאני עושה בחזה
אנונימי
nf
אני לא חושב שאתה יכול להגיד "ממש לא". נתחיל בזה שזה 3 גישות שונות בכושר... יש אנשים שחושבים שיעיל להגיע לנקודת השבירה של השריר (כל עוד זה לא ייפול עליך ופציעות וכ'ו). יש אנשים שחושבים שצריך להגיע לנקודת השבירה רק בסט האחרון של התרגיל, ויש את האנשים שעושים משקל שקל להם וככה לא מתקדמים. אני בגישה השניה, אני יודע שהמשקל שאני עושה הוא נכון כל עוד הטכניקה נכונה (שומרים עליי), ושבחזרה האחרונה לגמרי של התרגיל- היא קשה ואפילו לא אפשרית. ככה הגעתי למשקל של 91 קילו בפולי עליון, 73 קילו בחתירה, 70 קילו בלחיצת חזה, 68 קילו בפרפר. אני מאמין בשיטה שאני עושה, אני לא אומר שהשיטה שלך לא נכונה, אני פשוט לא חושב שנכון להגיד על השיטה שלי "ממש לא."
אני לא חושב שאתה יכול להגיד "ממש לא". נתחיל בזה שזה 3 גישות שונות בכושר... יש אנשים שחושבים שיעיל להגיע לנקודת השבירה של השריר (כל עוד זה לא ייפול עליך ופציעות וכ'ו). יש אנשים שחושבים שצריך להגיע לנקודת השבירה רק בסט האחרון של התרגיל, ויש את האנשים שעושים משקל שקל להם וככה לא מתקדמים. אני בגישה השניה, אני יודע שהמשקל שאני עושה הוא נכון כל עוד הטכניקה נכונה (שומרים עליי), ושבחזרה האחרונה לגמרי של התרגיל- היא קשה ואפילו לא אפשרית. ככה הגעתי למשקל של 91 קילו בפולי עליון, 73 קילו בחתירה, 70 קילו בלחיצת חזה, 68 קילו בפרפר. אני מאמין בשיטה שאני עושה, אני לא אומר שהשיטה שלך לא נכונה, אני פשוט לא חושב שנכון להגיד על השיטה שלי "ממש לא."
ועוד משהו, בקשר למנוחות. תבדוק קצת, תחקור, תתעניין, תקרא באינטרנט, תראה ביוטיוב. הזמן מנוחה בין סטים זה גורם משפיע
בכל דבר בחיים יש כמה גישות ויש את הגישה הכי נכונה. אז?..
בכל מקרה, פותח האשכול, מוזמן להקשיב לי.
ומאמץ בשביל מישהו אחד זה לקום מהמיטה ולצאת למכון בעוד שלאחר זה לשבור שיא.
צריל להגדיר מאמץ...
אני עדיין לא מאמין במנוחה של 45 עד 90 שניות כאידיאל כי זה משתנה וצריך לנח בהתאם לתכנית זמן שיספיק לך להתאושש.
בכל מקרה, פותח האשכול, מוזמן להקשיב לי.
ומאמץ בשביל מישהו אחד זה לקום מהמיטה ולצאת למכון בעוד שלאחר זה לשבור שיא.
צריל להגדיר מאמץ...
אני עדיין לא מאמין במנוחה של 45 עד 90 שניות כאידיאל כי זה משתנה וצריך לנח בהתאם לתכנית זמן שיספיק לך להתאושש.
לא, זה שטויות
אני יכול לסיים אימון כוח עם 30 סטים לדוגמא בשעה ואני יכול לסיים אותו גם בשלוש שעות זה תלוי בעומס באותו זמן בחדר כושר בזמני מנוחה בין סטים וכו' עדיף להסתכל על הנפח הכולל של האימון ולא על הזמן שבו ביצעת אותו
אני יכול לסיים אימון כוח עם 30 סטים לדוגמא בשעה ואני יכול לסיים אותו גם בשלוש שעות זה תלוי בעומס באותו זמן בחדר כושר בזמני מנוחה בין סטים וכו' עדיף להסתכל על הנפח הכולל של האימון ולא על הזמן שבו ביצעת אותו
liron
באיזה אימון אתה מרכיש שעבדת יותר טוב?
באיזה אימון אתה מרכיש שעבדת יותר טוב?
לא יודע אני בדרך כלל לא אעשה אימון בשעה כי אני אהיה לחוץ בו ואצטרך לנוח גג דקה בין סטים וזה ישפיע לרעה על הביצועים שלי
ממליץ לך לנסות למרות זאת. מנסיון, מרגישים יותר את השרירים
יש יותר פאמפ אבל פאמפ זה לא אינדקציה לאימון טוב או לא
אני מעדיף שיהיה לי פאמפ פחות טוב ולהצליח את כל החזרות בבנץ מאשר להיות עם פאמפ מטורף אבל לא להצליח לסיים תסטים
אני מעדיף שיהיה לי פאמפ פחות טוב ולהצליח את כל החזרות בבנץ מאשר להיות עם פאמפ מטורף אבל לא להצליח לסיים תסטים
הגוף לא סופר חזרות. הוא סופר מאמץ. אם המדד שלך זה מספר החזרות שאתה עושה, המדד לא נכון. אתה אמור להתאמן במטרה שהגוף ייתאמץ כמה שיותר, לא כדי שתעשה כמה שיותר משקל עם כמה שיותר חזרות
אתה לא אמור להתאמץ כמה שיותר אתה אמור להצליח נפח מסויים ולהצליח להעלות בו כל אימון או 2 ואם אתה לא מצליח להתקדם בגלל זמני מנוחה קצרים אז סתם בזבזת שעה כי לא יישמת progressive overload
תגיד, אפשר לשאול אותך כמה אתה עושה בבנצ'? וכמה בפולי עליון?
חוץ מזה, ההגדרה של progressive overload שונה לגמרי ממה שאתה מתאר. ההגדרה של המושג היא להעלות משקל עם הזמן ככה שלשריר לא יהיה קל אף פעם. אין בזה שום כוונה לעשות את אותו המשקל לכל אורך האימון. הכוונה היא לשים משקל ככה שלשריר יהיה קשה, וככה הוא יגדל עם הזמן
זה לא להעלות רק משקל זה להעלות משקל או חזרות או סטים(שלושת הדרכים הכי נפוצות וטובות) וצריך להשתמש בשיטה הזאת כל אימון או שניים כדי להתקדם בצורה טובה אם אתה נח דקה אתה לא תצליח ליישם את זה כבר היו מחקרים על אנשים שנחו 5 דקות ודקה בלחיצת כתפיים וראו היפרתרופיה גדולה יותר אצל האלה שנחו 5 דקות(אתה יכול לראות את זה בעמוד של jameskewfitness באינסטגרם) והמשקלים שאני מרים לא קשורים לרמת ידע קח לדוגמא את מייק בייקוב אני לא חושב שהוא מתאמן אבל הוא מבין המון בנושא וקח את דני קגנוביץ שהוא נראה ענק אבל הוא מדבר לפעמים המון שטויות
מסכים עם לירון, פאמפ זו לא אינדיקצה טובה.
אתה לא אמור לקרוע את עצמך באימון או להגיע לכשל, תעבוד עם תכנית מסודרת(לא שאתה בנית) ותתקדם בה. ככל שתתקדם במשקלי עבודה+יהיו תוצאות(תדאג לאכול כמובן ולעלות גם משקל גוף)
אתה לא אמור לקרוע את עצמך באימון או להגיע לכשל, תעבוד עם תכנית מסודרת(לא שאתה בנית) ותתקדם בה. ככל שתתקדם במשקלי עבודה+יהיו תוצאות(תדאג לאכול כמובן ולעלות גם משקל גוף)
nf
מה הקשר? אמרתי שפאמפ זו אינדקציה טובה?
liron
אתה אומר שיש מחקרים בשיטה שאתה טוען שהיא נכונה. יש גם מחקרים שאומרים שאני צודק.. חוץ מזה, אני רואה תוצאות בשיטה ה"לא נכונה" שלי. המשקלים שאתה מרים לא קשורים לרמת הידע. אבל הם כן קשורים לאיכות הידע. בשיטות שלי הגעתי למשקלים *מאוד* גבוהים. אני יכול לפרט אם רוצים. אני לא אומר שהשיטה שלך לא נכונה. אני טוען פשוט שפחות מנוחה זה יותר טוב. אין ספק שאתה לא טועה, אבל גם לא לגמרי צודק. אני מאמין בשיטה שלי, אני רואה איתה תוצאות לא רעות בכלל. מוזמן להמשיך להאמין בשיטה שלך. איש איש באמונתו יחיה. אני מאחל לכם בהצלחה בשיטה שלכם, ששורפת *המון* זמן, ופחות יעילה. יום טוב לכם
מה הקשר? אמרתי שפאמפ זו אינדקציה טובה?
liron
אתה אומר שיש מחקרים בשיטה שאתה טוען שהיא נכונה. יש גם מחקרים שאומרים שאני צודק.. חוץ מזה, אני רואה תוצאות בשיטה ה"לא נכונה" שלי. המשקלים שאתה מרים לא קשורים לרמת הידע. אבל הם כן קשורים לאיכות הידע. בשיטות שלי הגעתי למשקלים *מאוד* גבוהים. אני יכול לפרט אם רוצים. אני לא אומר שהשיטה שלך לא נכונה. אני טוען פשוט שפחות מנוחה זה יותר טוב. אין ספק שאתה לא טועה, אבל גם לא לגמרי צודק. אני מאמין בשיטה שלי, אני רואה איתה תוצאות לא רעות בכלל. מוזמן להמשיך להאמין בשיטה שלך. איש איש באמונתו יחיה. אני מאחל לכם בהצלחה בשיטה שלכם, ששורפת *המון* זמן, ופחות יעילה. יום טוב לכם
רוצה רק להוסיף עוד משהו
1. יש קשר בין מספר החזרות למטרה שלכם (מסה או חיטוב).
2. אני כרגע בחד"כ. כל המאמנים פה שעושים אימונים אישיים מקפידים על חצי דקה מנוחה כדי שהאימון יהיה יעיל
1. יש קשר בין מספר החזרות למטרה שלכם (מסה או חיטוב).
2. אני כרגע בחד"כ. כל המאמנים פה שעושים אימונים אישיים מקפידים על חצי דקה מנוחה כדי שהאימון יהיה יעיל
^אתה מוזמן להראות לי את המחקרים שאומרים שאתה צודק
ואם אתה מצליח להתקדם במשקלי עבודה אם מנוחה קצרה אז יפה לך אבל לא כולם בנויים אותו דבר ויש המון אנשים שעם זמני מנוחה קצרים בין סטים לא יצליחו להתקדם אין זמן מנוחה ספציפי לכולם בטח לא כמה שפחות צריך לנוח כמה שמרגישים כדי להתאושש מסט לסט ולהצליח להתקדם
ולגבי התגובה השנייה שלך אתה רק מוכיח כמה חסר לך ידע אין שום קשר בין טווחי חזרות למסה או חיטוב, להפך בחיטוב צריך לעבוד יותר כבד(לא לעשות מלא חזרות עם משקל יותר קל) כדי לשמר כמה שיותר מסת שריר
ואני חושב שאמרתי את זה כבר אבל אני אגיד את זה שוב 99 אחוז מהמאמנים בחדר הכושר לא מבינים כלום מהחיים שלהם
ואם אתה מצליח להתקדם במשקלי עבודה אם מנוחה קצרה אז יפה לך אבל לא כולם בנויים אותו דבר ויש המון אנשים שעם זמני מנוחה קצרים בין סטים לא יצליחו להתקדם אין זמן מנוחה ספציפי לכולם בטח לא כמה שפחות צריך לנוח כמה שמרגישים כדי להתאושש מסט לסט ולהצליח להתקדם
ולגבי התגובה השנייה שלך אתה רק מוכיח כמה חסר לך ידע אין שום קשר בין טווחי חזרות למסה או חיטוב, להפך בחיטוב צריך לעבוד יותר כבד(לא לעשות מלא חזרות עם משקל יותר קל) כדי לשמר כמה שיותר מסת שריר
ואני חושב שאמרתי את זה כבר אבל אני אגיד את זה שוב 99 אחוז מהמאמנים בחדר הכושר לא מבינים כלום מהחיים שלהם
צחקתי בקול
תכף אשלח את המחקרים שדיברתי עליהם.
התגובה שלך היא זו שמוכיחה ש99 אחוז מהמתאמנים לא מבינים כלום מהחיים שלהם. קודם תבדוק ואז תדבר.
בין 6 ל10 חזרות זה המספר הכי טוב למסה.
בין 10 ל15 זה המספר הכי טוב לחיטוב. המשקל צריך להיות המשקל שהופך את החזרה האחרונה בסט לחזרה *קשה*.
תכף אשלח את המחקרים שדיברתי עליהם.
התגובה שלך היא זו שמוכיחה ש99 אחוז מהמתאמנים לא מבינים כלום מהחיים שלהם. קודם תבדוק ואז תדבר.
בין 6 ל10 חזרות זה המספר הכי טוב למסה.
בין 10 ל15 זה המספר הכי טוב לחיטוב. המשקל צריך להיות המשקל שהופך את החזרה האחרונה בסט לחזרה *קשה*.
ובקשר לזמן המנוחה שזה היה עיקר ה"וויכוח". אני חיפשתי עכשיו את המחקרים. ו-וואלה, אני טועה - מודה. הזמן המומלץ הוא בין 2-3 דקות.
^אני עדיין מחכה למחקרים שלך
והתגובה שלך מוכיחה שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך אין טווח חזרות למסה ולחיטוב המטרה שלך זה לא לסחוט את עצמך באימון המטרה שלך זה להתקדם בין אימון לאימון מה עשית בזה שסחטת את עצמך ויצאת גמור מאימון ואז הגוף שלך לא מתאושש בין אימון לאימון ואתה לא מתקדם
אין טווח חזרות מסויים למסה ולחיטוב הטווח חזרות קשור למטרה שלך אם אני אני לא טועה מייק בייקוב העלה על זה סטורי באינסטגרם שלו בהיילייטס אתה מוזמן לעבור על זה ולהחכים קצת
והתגובה שלך מוכיחה שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך אין טווח חזרות למסה ולחיטוב המטרה שלך זה לא לסחוט את עצמך באימון המטרה שלך זה להתקדם בין אימון לאימון מה עשית בזה שסחטת את עצמך ויצאת גמור מאימון ואז הגוף שלך לא מתאושש בין אימון לאימון ואתה לא מתקדם
אין טווח חזרות מסויים למסה ולחיטוב הטווח חזרות קשור למטרה שלך אם אני אני לא טועה מייק בייקוב העלה על זה סטורי באינסטגרם שלו בהיילייטס אתה מוזמן לעבור על זה ולהחכים קצת
אתה מוזמן לעבור על הערוץ של levy's fitness ועל על מחקר אפשרי בקשר למספר חזרות. לא שלחתי מחקרים כי הודיתי שטעיתי בקשר לזמן המנוחה בין הסטים. הזמן האידיאלי הוא בין 2-3 דקות. אם אתה רוצה, ואין לך כוח לחפש לבד. מוזמן אתה לעבור על מחקרים בקשר למספר חזרות "ולהחכים"
אנונימי..
אל תדבר על להחכים, אין לך מושג בתחום
אל תדבר על להחכים, אין לך מושג בתחום
שוב, צחקתי בקול
אתה חושב שלי אין מושג בתחום?
תבדוק את מה שאמרתי. תבין שיש לי מושג.
תבדוק את כמות השעות שביליתי בלקרוא, בלראות סרטונים על התחום. אל תתחמק מתגובה בעזרת "אין לך מושג בתחום". תדבר איתי עובדות, תדבר איתי משקלים. בבקשה - תקרא קצת על הקשר בין מספר החזרות למסה וחיטוב. תקרא, וכמו שאני הייתי גבר מספיק להודות שאני טועה על הזמן מנוחה, תהיה גבר ולא תינוק שחושב שהוא יודע הכל
אתה חושב שלי אין מושג בתחום?
תבדוק את מה שאמרתי. תבין שיש לי מושג.
תבדוק את כמות השעות שביליתי בלקרוא, בלראות סרטונים על התחום. אל תתחמק מתגובה בעזרת "אין לך מושג בתחום". תדבר איתי עובדות, תדבר איתי משקלים. בבקשה - תקרא קצת על הקשר בין מספר החזרות למסה וחיטוב. תקרא, וכמו שאני הייתי גבר מספיק להודות שאני טועה על הזמן מנוחה, תהיה גבר ולא תינוק שחושב שהוא יודע הכל
אתה לפני כמה שעות רשמת שטעית ועוד בדבר כל כך בסיסי כמו זמן מנוחה.
אני מודה לפחות בטעות שלי, הטעות היחידה.
אחי, לך תבדוק את מה שאמרתי לך חוץ מזה. אל תתחמק מזה
אחי, לך תבדוק את מה שאמרתי לך חוץ מזה. אל תתחמק מזה
לפחות תהיה גבר מספיק להודות בטעות שלך
מה לבדוק? אתה מבין שזה שקראת איזה פוסט באינסטגרם או שראית סרטון של לויס פיטנס/אטלין איקס ממש לא הופך אותך למומחה, נכון?
סתם מהתעניינות, כמה אתה מרים במורכבים?
סתם מהתעניינות, כמה אתה מרים במורכבים?
חתירה - 73 קילו
בנצ' פרס - 25 כל צד, פלוס מוט - 20
פולי עליון - 91 קילו
לחיצת כתפיים - 27 כל צד
תרגילי רגליים אני לא עושה בגלל שיש לי בעיות ברכיים
בנצ' פרס - 25 כל צד, פלוס מוט - 20
פולי עליון - 91 קילו
לחיצת כתפיים - 27 כל צד
תרגילי רגליים אני לא עושה בגלל שיש לי בעיות ברכיים
וכל זה עם הזמני מנוחה ה"קצרים". בין 45 שניות ל90 שניות בין סט לסט
ועוד משהו
מה בדיוק הופך אותך לכזה מומחה? עברת הכשרה כלשהי שאני לא עברתי?
מה בדיוק הופך אותך לכזה מומחה? עברת הכשרה כלשהי שאני לא עברתי?
^^
תקשיב לזה אולי תחכים קצת
תקשיב לזה אולי תחכים קצת
אתה עדיין מתעקש שאתה צודק, תקרא את התשובות שלי ותבין שהודיתי שטעיתי. תתקדם לנושא הבא