101 תשובות
לא
כע
יש שיאמרו שכן, ויש שיאמרו שלא.
כל אחד שיאמין (או לא יאמין) במה שהוא רוצה, ויש לכבד את דעותיו.
מה שנקרא "חייה ותן לחיות".
אני לא מאמין, אך מכבד את כולם.
כל אחד שיאמין (או לא יאמין) במה שהוא רוצה, ויש לכבד את דעותיו.
מה שנקרא "חייה ותן לחיות".
אני לא מאמין, אך מכבד את כולם.
כן.
שואל השאלה:
ageus לא הבנת את השאלה שלי ולא ביקשתי הרצאה
שאלתי אם לדעתך הוא קיים או לא
ageus לא הבנת את השאלה שלי ולא ביקשתי הרצאה
שאלתי אם לדעתך הוא קיים או לא
הבנתי את השאלה שלך, ערכתי את התשובה שלי.^
אני לא בטוח שכן, אבל לא בטוח שלא.
ישמצב
כן ברור
לא, אני לא מאמינה בו
הראיות אומרות שלא, הדעה שלי היא שאני מסכים עם הראיות.
לא לדעתנו אלא זו ידיעה ברורה.
כן.
הכי כן שייש
אני בוחר להאמין שאין
ברור שכן...
כן, לא מאמין בתנך
לא
לא מבינה ילדים שעושים מינוס לאנשים אחרים כי הם לא מאמינים באלוהים, תתבגרו ותקבלו דעות ששונות משלכם, קטנוניים.
יחי עקרון הפלורליזם והסובלנות
לא מבינה ילדים שעושים מינוס לאנשים אחרים כי הם לא מאמינים באלוהים, תתבגרו ותקבלו דעות ששונות משלכם, קטנוניים.
יחי עקרון הפלורליזם והסובלנות
אני מאמינה שכן
כע בטח
כן
כן. אבל זה עניין של אמונה ולשמחתי אני מאמין.
ברור!!!!!!!!! אלוהים שומר עלינו ועל המשפחה שלנו ועל החפצים שיקרים לנו.
לא, יש מלא הוכחות שלא מסתדרות עם אלוהים ואין שום הוכחה לאלוהים...
אבל גם אין הוכחה שהוא לא קיים אז עם תוכיחו לי אני סבבה
אבל גם אין הוכחה שהוא לא קיים אז עם תוכיחו לי אני סבבה
לא.
כן, ביחד עם ישוע ומריה.
אממ44, תאמיני במי שבא לך, אבל מהיכן המסקנה ההזויה שהוא שומר עלייך ועל משפחתך? כל יום מתים ילדים מתחת לגיל חמש, איפה השמירה בדיוק? בכל שנה מתים בישראל כ- 500 אנשים מתאונות דרכים שאינן מחויבות המציאות, היכן השמירה? שישה מיליון נרצחו בשואה, אבל בטח הוא היה עסוק בלשמור למשפחתך על החפצים שיקרים להם.
כן
אחרי הכל אמונה זה עניין של תהליך בחיים, כל אחד לעצמו.. מכבד כאלה שלא מאמינים.
אחרי הכל אמונה זה עניין של תהליך בחיים, כל אחד לעצמו.. מכבד כאלה שלא מאמינים.
לא
לא.
^^^^בסדר, אבל במקרה כזה איפה השמירה?
חד משמעית לא
אני בטוחה שהוא קיים, פשוט לא יכול להיות אחרת, גם מבחינה לוגית, וגם כי לדעתי העולם פשוט חייב בורא...
כן
כן
כע ברור שהוא קיים
נןפ
אנשים שלא יכולים לקבל דעה אחרת עושים לי מינןס בעןד 3... 2...
אנשים שלא יכולים לקבל דעה אחרת עושים לי מינןס בעןד 3... 2...
אני מאמינה בו אבל לא כמו שאנשים אחרים יכולים להגיד שהוא תמיד היה ותמיד יהיה לכל דבר יש התחלה וסוף אני גם לא מאמינה שהוא פה רק לשלום כי יש הרבה דברים רעים בעולם ואם הוא היה רוצה הוא היה עוצר את זה וגורם לאנישם להיות טובים יותר או משהו בסגנון הצורה שאין אני רואה את אלוהים שונה מכולם לדעתי (ושימו מינוסים אם בלעכם אבל זאת דעתי) לדעתי אנחנו (האנשים) כמו דמויות משחק עבורו הוא מחליט מי יחיה וכמה זמן הוא לא רוצה רק טוב בעולם
זאת דעתי
זאת דעתי
אנונימית
לא
כן
לא
כן
אלוהים הוא מפלצת הספגטי
אני לא חושבת, אני יודעת שהוא קיים
כן.
אני מאמין במפלצת הספגטי המעופפת
ג'ינג'ית מותר לעשות מינוסים על תשובות שלא מסכימים אתם.
אנונימי
כן
"רודף האמת, אנחנו לא יכולים לדעת חשבונות שמיים, לכל דבר שקורה בעולם יש סיבה ואנחנו הקטנים לא יכולים לפרש את זה" - אם אלוהים קיים, אני מסכים לחלוטין, וזה בדיוק מה שכתבתי במילים מציאותיות. אלוהים לא שומר עלינו, זה לא חלק מהגדרת התפקיד שלו, והוא מעולם לא התנהג כאילו שכן. לא שומר על תינוקות שמתים, לא שומר על אנשים שנדרסים, חולים במחלות סופניות, ילדים עם סרטן, וגם שישה מיליון יהודים בשואה. לא מבין את חשבון השמיים הזה, ולא מנסה להבין, בדיוק כמו שאת מצפה ממני. אבל אני מצפה ממך ומהכותבת המקורית להכיר בעובדה שאלוהים לא שומר עלינו. יש לו חשבונות שמיים, והוא הורג את מי שבא לו, למרות שאותו אחד חשב שהוא שומר עליו.
מה נחשב לשמירה ומה לא? זו מילה די ברורה בעברית, איפה התקשית בדיוק? אדם שנהרג, וניתן היה להציל אותו, לא נשמר. אני לא מבין, יש לך הגדרה אחרת לשמירה? כי אם כן, אז גם צריך לעדכן את השפה. את לא יכולה להגיד שאלוהים שומר עלייך, אבל שמירה זה מושג שונה ממה שכולנו מכירים. או ששומר או שלא. הכל מותר, הוא אלוהים ולא חייב לי כלום. אבל אם אומרים שהוא שומר, אז נא להראות כיצד. אני לא אשם שבחרתם להאמין ולבטוח באל שלא שומר עליכם, רק שאלתי מנין הרעיון שהוא כן? לא קיבלתי תשובה עדיין.
שזה לא קשור לנושא. את גם יכולה להאמין שישו הלך על המים מצידי, מה הקשר לשמירה של אלוהים עלינו? אפשר למשל לומר שהוא לא שומר עלינו כי אין צורך, מי שמת עובר להמשך הסיפור, וזה בסדר. מת תינוק בעריסה? לא נורא, אלוהים לא צריך לשמור עליו, כי כך וכך וכך לפי אמונתך. אבל הקביעה היא שאלוהים שומר עלינו, זה פשוט לא נכון, ואת ממשיכה ללכת מסביב במקום להסביר או להודות בטעות.
כן אבל אף פעם לא אהיה בטוחה ב100% אם הוא קיים
(למה מינוסים אף אחד לא יכול להיות בטוח אם הוא קיים אף אחד אף פעם לא ראה אותו מהתקופה שלנו)
(למה מינוסים אף אחד לא יכול להיות בטוח אם הוא קיים אף אחד אף פעם לא ראה אותו מהתקופה שלנו)
חחח אני שואל ושואל, את מתעלמת ומתעלמת, ובסוף אני זה שלא מוכן להקשיב? מה כתבת שלא התייחסתי אליו? מה כתבת שסילפתי או עיוותתי כי אני לא מוכל להקשיב? קראתי הכל, הבנתי הכל, וכלום ממה שכתבת לא מראה שאלוהים שומר עלינו. כל מה שעשית הוא לתת הסברים מדוע אין צורך שהוא ישמור עלינו וזה מקובל לחלוטין. אבל בשום אופן לא שומר עלינו. אלא אם תנסי להסביר בכל זאת.
"אם תרצה באמת שנדבר על זה" - מוזר, חשבתי שזה מה שאני עושה.
אני מוכן להקשיב, את רוצה לדבר? אז את מוזמנת להתחיל בזה שתסבירי איפה ניתן לראות את השמירה שאת מדברת עליה.
לא מבין מה את רוצה, או על איזו מילה תפסתי אותך. את זו שנכנסה והגיבה על מה שכתבתי. תקראי שוב את ההודעות שלך, אין בהן שום הסבר לגבי שמירה של אלוהים. אני טענתי שאלוהים לא שומר עלינו, ואת אמרת שיש חשבונות שמיים. חשבונות השמיים רק מסבירים מדוע יש אנשים שלדעתך תקין שימותו. בסדר לא התווכחתי כרגע, אבל זה עדיין אומר שאלוהים לא שומר עלינו. אז עברת לעולם הבא, שעדיין מראה שאלוהים לא שומר עלינו, ולחיי נצח, מה שמראה שבכלל אין צורך לשמור עלינו, כי תמיד נתקיים. קראתי כל מילה, הקשבתי להכל, והתייחסתי להכל. לא הראית שאלוהים שומר עלינו, אלא בדיוק ההיפך. רוצה להמשיך להסביר, או להמשיך לשקר לעצמך שאני לא רוצה להקשיב?
כן. לא עניין של דעה סובייקטיבית, עניין של ידיעת העבודה המתחייבת על פי השכל הישר. אביא הוכחות לקיומו.
מאמין. אתן 5 הוכחות אשר כבר כתבתי.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
מאמין. אתן 5 הוכחות אשר כבר כתבתי.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת הגמל, כי מעלה גרה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא, אלא גמל. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר, כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא, אלא חזיר. לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשוב להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
בנוגע לשמירה: חשבת על זה שאם אלוקים אל היה שומר עלינו - אז פשוט לא היינו קימים? מי מונע אומות העולם ששונאים אותנו להתאחד עלינו?אנחנו קיימים כבר אלפי שנים. עם כל השנאה שלהם...
אני יכול להסכים לכל מילה שאת כותבת ועדיין לא להסכים על כך שיש שמירה, אלא רק על כך שלאלוהים יש סיבה לעשות כל דבר שהוא עושה.
את צריכה להראות שהוא באמת שומר עלינו.
את צריכה להראות שהוא באמת שומר עלינו.
^עיין בתגובה הקודמת שלי, עובדיה שאנחנו עדיין קיימים. ה' שומר עלינו לאורך כל ההסיטוריה. תזכר במה שהיה במצרים, בזמן מרדכי ואסתר בגלות בבל, חשמונאים, ועד ימינו. מלחמת השחרור, מלחמת ששת הימים.
^אם אלוהים היה שומר עלינו, היו ב1945 יותר משישה מיליון יהודים נוספים בעולם.
אם ככה אלוהים שומר, הייתי שולח אותו לקורסים אפילו אצל השומר שלי בבית ספר, אחרי הכל הוא לפחות לא רצח אף אחד.
אם ככה אלוהים שומר, הייתי שולח אותו לקורסים אפילו אצל השומר שלי בבית ספר, אחרי הכל הוא לפחות לא רצח אף אחד.
אכן, הייתה סיבה למה חלק מהיהודים בזמן השואה היו צריכים למות. שעוזבים את ה (לא עלינו!)' - אז זה מה שקורה ( לא אומר שכן מי שנספה - היה פוקר, היו גם צדיקים שהלכו בעון הדור). ה' ניבא לנו על השואה מראש. נבואות ממש מדוייקות שמופיעות בכמה וכמה מקורות והן התגשמו בצורה ממש מדוקיית (אוכל להראות לך את זה), וזה עוד הוכחה לכך שהתורה היא מן השמים, כי מי יכל להגיד לנו נראש דברים כאלה מדוייקים?
בכל אופן, זה שיש אנשים שהולכים לעולמם - זה לא אומר שה' לא שומר עלינו. ה' יתברך וודאי שומר עלינו בתור עם והוא ממשיך לקיים את עם ישראל. פשוט יש אנשים שהולכים לעולמם מסיבות כאלה האחרות שידועות לו יתברך.
בכל אופן, זה שיש אנשים שהולכים לעולמם - זה לא אומר שה' לא שומר עלינו. ה' יתברך וודאי שומר עלינו בתור עם והוא ממשיך לקיים את עם ישראל. פשוט יש אנשים שהולכים לעולמם מסיבות כאלה האחרות שידועות לו יתברך.
כן❤
^^אבל כמו שאמרתי, אני יכול להסכים לזה לחלוטין ועדיין לא להסכים שהוא שומר עלינו.
וזה שהוא הורג אותנו אבל דואג שלא נימחק לגמרי לא הופך אותו ליישות טובה, ובטח שלא לשומר.
וזה שהוא הורג אותנו אבל דואג שלא נימחק לגמרי לא הופך אותו ליישות טובה, ובטח שלא לשומר.
^בלי שמירה - היינו נעלמים (חס ושלום) כמו שנעלמו עמים רבים.
אז יש שמירה על העם, פשוט יש אנשים שצריכים ללכת.
וכן, יש אנשים שהולכים - גם זה לטובה: או בשביל שהם יפסיקו לעשות רע, ואם זה צדיקים - זה בשביל לכפר על הדור. הכל על פי חשבון שלו.
אז יש שמירה על העם, פשוט יש אנשים שצריכים ללכת.
וכן, יש אנשים שהולכים - גם זה לטובה: או בשביל שהם יפסיקו לעשות רע, ואם זה צדיקים - זה בשביל לכפר על הדור. הכל על פי חשבון שלו.
"אתה פשוט צריך להבין שאנחנו חיים בעולם של הסתרה, אנחנו לא מבינים כלום.
לכל אחד יש את התפקיד שלו בעולם.
ומי שסיים אותו מוקדם, כנראה זה הזמן שהוקצב לו לחיות" - מצוין, אני שוב ושוב מסכים איתך. אבל את שוב ושוב מוכיחה שאלוהים לא שומר עלינו, למה זה בעייתי לך? את לא יכולה לומר שאנחנו לא מבינים כלום, אבל להמשיך ולהתעקש שאת מבינה לגבי השמירה. עולם של הסתרה, לא מבינים, יש תפקיד ומתים, אבל אין שמירה.
לכל אחד יש את התפקיד שלו בעולם.
ומי שסיים אותו מוקדם, כנראה זה הזמן שהוקצב לו לחיות" - מצוין, אני שוב ושוב מסכים איתך. אבל את שוב ושוב מוכיחה שאלוהים לא שומר עלינו, למה זה בעייתי לך? את לא יכולה לומר שאנחנו לא מבינים כלום, אבל להמשיך ולהתעקש שאת מבינה לגבי השמירה. עולם של הסתרה, לא מבינים, יש תפקיד ומתים, אבל אין שמירה.
^^אבל זו לא שמירה, זה רצח.
כן אבל לא זה שאתה חושב עליו
כן
אחתת, מצבך גרוע אם במקום להסביר את שולחת אותי לקרוא שטויות של אדם שטוען כל יום מחדש שאתאיסטים לא ראויים להיקרא אדם. למה את לא מסוגלת להסביר את מה שאת טוענת? לא אמרתי שמי שמת זה לא לטובה (לפחות לא כאן בנושא הזה, מדובר על שמירה של אלוהים עלינו), רק שזה אומר שאלוהים לא שמר עליו, ושזה טוב שהוא לא שמר עליו. אין בעיה, תגידי שאלוהים לא שומר עלינו ושזה הדבר הנכון והטוב. אבל הוא פשוט לא שומר, וגם את מודעת לזה, כי כל מה שאת כותבת מעיד על זה. כי אחרת, נוצר אבסורד שבו אדם נשמר על ידי אלוהים, אבל רק עד הרגע שהוא מת, ואז הוא מת בזמן שלו, וזה טוב:
אדם חולה במחלה מסוכנת, הרופאים לא יודעים כיצד להצילו, ולאחר חודש אשפוז וימים שבהם הרופאים ביקשו מהמשפחה להיפרד וכאלה, פתאום בבוקר שאחרי הוא בריא לחלוטין - אלוהים שמר עליו. קצת בדיקות לוודא, ביקורת של מומחה, ואחה"צ הוא משתחרר. יוצא מבית החולים, חוצה את הכביש ונדרס למוות - הכל לטובה, הגיע הזמן שלו, אל תתעסק עם חשבונות שמיים. ומילא שזה מגוחך בכל מקרה, כל מאמין מדת אחרת, טוען בדיוק אותו דבר לגבי האלוהים שלו. הרי את לא מאמינה שקיים אל אחר ששומר עליו, אז איך תפריכי את מה שהוא אומר? ולאחר שלא הצלחת להפריך, תסבירי מה ההבדל בין שני אנשים שעברו את המקרה שכתבתי מעלה, אבל אחד יהודי והשני לא.
אדם חולה במחלה מסוכנת, הרופאים לא יודעים כיצד להצילו, ולאחר חודש אשפוז וימים שבהם הרופאים ביקשו מהמשפחה להיפרד וכאלה, פתאום בבוקר שאחרי הוא בריא לחלוטין - אלוהים שמר עליו. קצת בדיקות לוודא, ביקורת של מומחה, ואחה"צ הוא משתחרר. יוצא מבית החולים, חוצה את הכביש ונדרס למוות - הכל לטובה, הגיע הזמן שלו, אל תתעסק עם חשבונות שמיים. ומילא שזה מגוחך בכל מקרה, כל מאמין מדת אחרת, טוען בדיוק אותו דבר לגבי האלוהים שלו. הרי את לא מאמינה שקיים אל אחר ששומר עליו, אז איך תפריכי את מה שהוא אומר? ולאחר שלא הצלחת להפריך, תסבירי מה ההבדל בין שני אנשים שעברו את המקרה שכתבתי מעלה, אבל אחד יהודי והשני לא.
הטענה היא שבאופן כללי ה' כן שומר על עם ישראל (מי שלא הבין). יש גם השגחה פרטית, לא תמיד ברור לנו למה וקרה דבר כזה או אחר, בשביל זה צריך אמונה.
לגבי אלוהים אחרים: אם אנחנו שוללים את עצם קיומם בטענה שיכול להיות רק אלוקים אחד שהוא כל יכול (כי אחרת אין פה כל יכול) - אז אין צורך להפריך את שמירתו של מישהו שהוא לא קיים.
לגבי אלוהים אחרים: אם אנחנו שוללים את עצם קיומם בטענה שיכול להיות רק אלוקים אחד שהוא כל יכול (כי אחרת אין פה כל יכול) - אז אין צורך להפריך את שמירתו של מישהו שהוא לא קיים.
^אבל עדיין לא הדגמת שום סוג של שמירה.
אם אנשים מתים, אלוהים לא שומר עליהם, את מתווכחת עם הגיון ועם מציאות.
אם אנשים מתים, אלוהים לא שומר עליהם, את מתווכחת עם הגיון ועם מציאות.
^^אם אנשים מתים - אז יש עמה אפשרויות:
1. הגיע הזמן שלהם.
2. לא הגיע הזמן שלהם, אבל נגזר עליהם שימותו בגלל דבר כזה או אחר.
3. ה' נתן אותם למקרה בגלל שהם התנהגו כאילו הכל קורה במקרה. מידה כנגד מידה.
ומה קרה לפני שהם מתו? ה' לא שמר עליהם? לא דאג להם למה שהם צריכים?
1. הגיע הזמן שלהם.
2. לא הגיע הזמן שלהם, אבל נגזר עליהם שימותו בגלל דבר כזה או אחר.
3. ה' נתן אותם למקרה בגלל שהם התנהגו כאילו הכל קורה במקרה. מידה כנגד מידה.
ומה קרה לפני שהם מתו? ה' לא שמר עליהם? לא דאג להם למה שהם צריכים?
יש דבר אחד שאו שאתם מתעלמים ממנו או שאתם פשוט מאוד מתקשים להבין אותו.
זה שאנשים מתים מסיבות כאלה או אחרות זה משהו אחד, ואני יכול לגמרי להסכים איתו לצורך הדיון.
אבל זה שאלוהים שומר על אנשים זה משהו אחר, וזה מציאותית לא נכון.
אם אנשים מתים זה סימן שאלוהים לא שומר עליהם. אם הוא היה שומר עליהם הם לא היו מתים.
צריך לעשות את ההפרדה בין להרוג מסיבות מסוימות - שזה העניין של לטעון שלכל דבר יש סיבה, לבין לא להרוג בכלל - שזה לשמור.
זה שאנשים מתים מסיבות כאלה או אחרות זה משהו אחד, ואני יכול לגמרי להסכים איתו לצורך הדיון.
אבל זה שאלוהים שומר על אנשים זה משהו אחר, וזה מציאותית לא נכון.
אם אנשים מתים זה סימן שאלוהים לא שומר עליהם. אם הוא היה שומר עליהם הם לא היו מתים.
צריך לעשות את ההפרדה בין להרוג מסיבות מסוימות - שזה העניין של לטעון שלכל דבר יש סיבה, לבין לא להרוג בכלל - שזה לשמור.
^^זה משפט כל כך עצוב.
אנחנו לא מבינים הכל, זה די ברור, אבל להאמין בדברים רק בגלל שאנחנו לא מבינים אותם זה אבסורד.
אנחנו לא מבינים הכל, זה די ברור, אבל להאמין בדברים רק בגלל שאנחנו לא מבינים אותם זה אבסורד.
.marco, עבדות ה' דורשת אמונה. על זה השכר. מה אבסורד בלהאמין במי שברא אותנו ונתן לנ את הכל? הכחמה להאמין שלא מבינים את כל מה שהוא עושה, זה ההבגל ביננו לבינו: הוא יודע הכל, אנחנו - לא.
מתעללים באנשים, רוצחים, שורפים, הורסים מקומות של אנשים, מעליבים, מכעיסים, מתאבדים
איפה את רואה פה שמירה?
איפה את רואה פה שמירה?
אנונימי
שלום לכולם! באתי להצטרף לדיונים! לא קראתי את כל התגובות, אבל הבנתי שיש כאן איזשהו ויכוח האם אלוקים שומר עלינו או לא. אז רציתי להביע את דעתי בעניין. זה ממש לא נכון להתבטא ולומר שאלוקים שומר על כל האנשים בעולם, מסיבה פשוטה: כשאלוקים ברא את בני האדם, ושם אותם בעולם שלנו, מהסיבות שלו. ברור שהוא ברא אותם בצורה כזאת שהם התקיימו עד שיגיע זמנם לעזוב את העולם. אחרת, בשביל מה לברוא משהו שיהרס. עכשיו, אם הם יהיו נתונים למזל בלבד, וימותו מכל אירוע אקראי, שוב פעם אין טעם לברוא אותם. ממילא, אין צורך לומר שהוא שומר עליהם כל הזמן, כי הדברים עמוקים הרבה יותר מזה, שהרי מלכתחילה הוא בורא ומקיים את העולם בתכנון כזה שהאנשים יוכלו להתקיים עד יום מותם. ולכן, חייבים לומר שהאנשים שכן מתים מתאונות וכדו', הם אנשים שמסיבות מסויימות אלוקים ראה שצריך להעבירם מן העולם קודם הזמן הטבעי. אבל אין זה אומר שהוא הפסיק לשמור עליהם, אלא להפך הוא ממשיך את תוכניתו המקורית, וזימן להם בכוונה מדוייקת איזשהו תאונה או חולי או קורונה וכו' שימותו.
ושוב, אני מנסה להבין איך הריגה היא שמירה, כי את זה שזה חלק מאיזה מאסטרפלאן אני מבין, אבל לא ברור איך בדיוק הריגה של מישהו היא שמירה עליו, יש פה ניגודיות.
התכוונתי לאיך אלוהים שומר על מישהו שרוצחים אותו, איך הוא שומר על מי ששורפים אותו, איך הוא שומר על אנשים שמתעללים בהם?
זה לא נשמע כמו שמירה בכלל
זה לא נשמע כמו שמירה בכלל
אנונימי
למרקו: מה שבאתי להסביר, זה שהמילה "שמירה" היא לא נכונה. אלא התוכן הוא שאלוקים מסתכל על בריותיו ולא משליכם למזל. ולכן הוא מתווה את מאורעות החיים בצורה כזאת שיתאימו לסיבות שהוא ברא את בריותיו, שזה אומר שהבריות שאין סיבה מיוחדת להקדים להם את המוות ממילא שמורים ועומדים, ובהכרח שהנתונים יתרחשו בצורה כזאת שלא יבוא עליהם מכה ומוות אקראי. וכאשר אנו רואים אדם נהרג, זאת אומרת שבכוונה תחילה אלוקים סיבב את המתרחש סביב האדם הזה למצב שהוא יהרג, ובעצם גם במקרה כזה הדברים נובעים מהמצב שהעולם שמור כפי רצונותיו, ולא מסתם מזל.
אז אתה אומר שאין שמירה?
אם אתה לא מסכים איתי ספציפית על משהו אתה מוזמן לפרט, אני חושב שפלוס מינוס אתה טוען את מה שאני טוען לצורך הדיון- יש סיבות, אין שמירה.
אם אתה לא מסכים איתי ספציפית על משהו אתה מוזמן לפרט, אני חושב שפלוס מינוס אתה טוען את מה שאני טוען לצורך הדיון- יש סיבות, אין שמירה.
למרקו: הדגש הוא, שלא מתאים לומר כאן את המילה "שמירה". כי כשאתה אומר "אין שמירה" זה נשמע כאילו שלא מעניין את אלוקים מה קורה בעולם, והוא משאיר את הבנ"א לחיות ע"פ מזל בלבד, וזה לא נכון שאלוקים יברא עולם כזה. מצד שני לומר את המילה "שמירה" זה גם לא מדוייק, כי המשמעות היא כאילו אלוקים שומר על כולם ולא נותן שיקרה לאף אחד שום פגע רע, וגם זה לא נכון, כי זאת עובדה שכן יש אנשים שמתים וכן יש אנשים שסובלים. לכן במקום המילה "שמירה" יותר נכון לומר "התבוננות והשגחה מלמעלה על כל אדם ואדם", שזה קרוב יותר לתוכן האמיתי, שמצד אחד אלוקים לא מפקיר את יצירי כפיו למאורעות העולם, ולכן יש הרבה אנשים שלא נפגעים. ומצד שני יש אנשים שחייהם נגדעים בעודם באיבם, מהסיבות שלו, דוקא מפני ההשגחה שלו עליהם, ולא בגלל שבמקרה הורע מזלם ונפגעו.
למה זה לא הגיוני שאלוהים יברא עולם כזה?^
אנונימי
לכולם: לפי התגובות הנבונות של מרקו, וההתעניינות והאיכפתיות שלו לעניינים חשובים אלו, זה נראה שגם הוא יתחיל לשמור מצוות, זה רק עניין של זמן מתי זה יקרה. כל הכבוד!
מרקו?
מצוות?
למה אתה קובע משהו לפני שבדקת את הצד שלו?
אני גם סקרן אבל אני לא אשמור מצוות
מצוות?
למה אתה קובע משהו לפני שבדקת את הצד שלו?
אני גם סקרן אבל אני לא אשמור מצוות
אנונימי
מרקו מה דעתך?
אנונימי
העמדה שלך יותר מחוברת למציאות ואני יותר מתחבר אליה מלעמדה של השניים האחרים, שהיא עיוורת לחלוטין.
אני עדיין לא מסכים איתה, אבל הדיון הוא על האם ניתן לומר שאם יש אלוהים הוא שומר עלינו, וכאן התשובה היא בבירור לא ונראה שאנחנו מסכימים בגדול.
ואני אשמח אם לא תנסה לנבא מה יהיו הדעות שלי בנוגע למה בעתיד ובטח לא אורח החיים שלי, זה חסר טעם וממילא אין לך עם מה לעבוד, קצת מצחיק.
אני עדיין לא מסכים איתה, אבל הדיון הוא על האם ניתן לומר שאם יש אלוהים הוא שומר עלינו, וכאן התשובה היא בבירור לא ונראה שאנחנו מסכימים בגדול.
ואני אשמח אם לא תנסה לנבא מה יהיו הדעות שלי בנוגע למה בעתיד ובטח לא אורח החיים שלי, זה חסר טעם וממילא אין לך עם מה לעבוד, קצת מצחיק.
מי?^
אנונימי
הוא לא יכול לעשות כלום כי הוא לא קיים^
איפה ההתנשאות?
ברורר
יש אלוהים והוא עונה לשם מרשל מאת'רס
יש אלוהים והוא עונה לשם מרשל מאת'רס
יהודי שומר מצוות, אני לא מבין - אם המילה שמירה אינה נכונה, אז יש מילה אחרת נכונה. המילה הזאת אינה שמירה. הדיון הוא על שמירה. מה הבעיה להיכנס ולכתוב למי שטען שיש שפשוט אין? למה אתה צריך להסביר דברים אחרים שאינם קשורים לשמירה? השאלה פשוטה, האם אלוהים שומר עלינו? יהודי הולך בג'ונגל וטורף אותו אריה. היו לזה סיבות אלוהיות, חשבונות שמיים, תכנית נצחית, מה שתבחר. שמירה לא הייתה.