12 תשובות
זה נכון.
אבל הן לא חייבות בזה.
אבל נקבע להלכה שאישה לא תניח תפילין.
אבל הן לא חייבות בזה.
אבל נקבע להלכה שאישה לא תניח תפילין.
שואל השאלה:
מותר לה
פשוט יש לה פתור
מותר לה
פשוט יש לה פתור
אנונימית
אין כזה דבר פתור
זה לא צבא
פשוט נפסק להלכה שאישה לא תניח.
זה לא צבא
פשוט נפסק להלכה שאישה לא תניח.
ממליץ לך לקרוא את מה שכתוב בקישור.
אם את מדברת על עניין הנחת תפילין לנשים כשלעצמו, עוד מילא.
אבל אם את מדברת על מה שנשים עושות כמו מה שהבאת בקישור, זה פשוט מקומם. אם הן באמת היו משתוקקות לקיים את מצוות השם הן היו הולכות בצניעות ומשקיעות במה שבאמת חשוב והן נכשלות בו יום יום ושעה שעה, אבל זה ברור שזה ממש לא מה שמעניין אותן, הן מחפשות פמיניזם ולא לעשות רצון השם, ודווקא בגלל שהן רואות שזה מפריע לשומרי התורה הן בכוונה עושות את זה בציבור כדי להרגיז ולרמוס את דברי החכמים, הן לא ראייה לכלום הנשים האלה.
אם את מדברת על עניין הנחת תפילין לנשים כשלעצמו, עוד מילא.
אבל אם את מדברת על מה שנשים עושות כמו מה שהבאת בקישור, זה פשוט מקומם. אם הן באמת היו משתוקקות לקיים את מצוות השם הן היו הולכות בצניעות ומשקיעות במה שבאמת חשוב והן נכשלות בו יום יום ושעה שעה, אבל זה ברור שזה ממש לא מה שמעניין אותן, הן מחפשות פמיניזם ולא לעשות רצון השם, ודווקא בגלל שהן רואות שזה מפריע לשומרי התורה הן בכוונה עושות את זה בציבור כדי להרגיז ולרמוס את דברי החכמים, הן לא ראייה לכלום הנשים האלה.
קישורים מצורפים:
היהדות השולטת בישראל היא היהדות האורתודוקסית - היא הכי חדשה, בסה''כ בת 200 שנה בערך (הומצאה בזמן ''החתם סופר'').
יש גם סוגים אחרים של יהדות, ולכל אחד מותר לעשות מה שטוב לו.
יש למעלה מ6 מיליון יהודים בארצות הברית שהם לא אורתודוקסים, והם כן יהודים ומשתייכים לדת היהודית ורוצים להרגיש חיבור לדת ולמסורת, ומותר להם לעשות את זה גם אם הם לא הולכים לפי הדת האורתודוקסית.
יש גם סוגים אחרים של יהדות, ולכל אחד מותר לעשות מה שטוב לו.
יש למעלה מ6 מיליון יהודים בארצות הברית שהם לא אורתודוקסים, והם כן יהודים ומשתייכים לדת היהודית ורוצים להרגיש חיבור לדת ולמסורת, ומותר להם לעשות את זה גם אם הם לא הולכים לפי הדת האורתודוקסית.
אנונימית
כי נשים לא צריכות להניח תפילין בכלל, זה משהו שרק גברים עושים, והוא נועד רק לגברים
שזה לא נכון. הרי הרמ"א פסק מפורש: "ואם הנשים רוצין להחמיר על עצמן - מוחין ביד" (אורח חיים, סימן לח, סעיף ג, הגה).
לדעת תרגום יונתן מדובר באיסור תורה. ככה הוא מתרגם את הפסוק בדברים כב, ה: "לָא יִהְיֶה גּוּלְיַין דְּצִיצִית וּתְפִילִין, דְּהִינוּן תִּקּוּנֵי גְבַר עַל אִיתָּא, וְלָא יְסַפֵּר גְּבַר בֵּי שֵׁיחַיַא וְעִרְיְיתֵיהּ וּבֵי אַנְפּוֹי לְאִיתְחֲמָאָה, הֵיךְ נְשָׁא אֲרוּם -מְרַחֵק קֳדָם יְיָ אֱלָהָכוֹן הוּא כָּל דְּעָבִיד אִלֵּין".
לדעת תרגום יונתן מדובר באיסור תורה. ככה הוא מתרגם את הפסוק בדברים כב, ה: "לָא יִהְיֶה גּוּלְיַין דְּצִיצִית וּתְפִילִין, דְּהִינוּן תִּקּוּנֵי גְבַר עַל אִיתָּא, וְלָא יְסַפֵּר גְּבַר בֵּי שֵׁיחַיַא וְעִרְיְיתֵיהּ וּבֵי אַנְפּוֹי לְאִיתְחֲמָאָה, הֵיךְ נְשָׁא אֲרוּם -מְרַחֵק קֳדָם יְיָ אֱלָהָכוֹן הוּא כָּל דְּעָבִיד אִלֵּין".
אנונימית, מה זה השטויות האלה? היהדות האורתודוקסית - היא היהדות החדשה? זאת יהדות שקיימת מדורי דורי, מאז שקיבלנו את התורה. להפך, היפירוש של המילה "רפורמה" - זה שינוי. התנועה הזאת - היא המצאה של משה מנדלסון.
מה שלא יהדות אורתו דוקסית - זה לא יהדות. זה כת.
מה שלא יהדות אורתו דוקסית - זה לא יהדות. זה כת.
אין לה חובה ואין לה איסור, אני לא יודע כל-כך מה הרבנים יגידו היום לאישה שמבקשת להניח תפילין (כאילו נטו על ההלכה) אבל יש שני בעיות עם התפילין בעיניי:
א. הרבה מאלה ששמות תפילין עושות את זה כמחאה.
ב. לפני שאת עושה משהו שהוא לא חובה, את מקפידה על כל הלכה אפשרית קלה כבחמורה? זה כמו שאני אלך ואתרום כסף למדינה פה ושם אבל מצד שני אני אעבוד בשחור, לא אשלם מיסים וכו'...
א. הרבה מאלה ששמות תפילין עושות את זה כמחאה.
ב. לפני שאת עושה משהו שהוא לא חובה, את מקפידה על כל הלכה אפשרית קלה כבחמורה? זה כמו שאני אלך ואתרום כסף למדינה פה ושם אבל מצד שני אני אעבוד בשחור, לא אשלם מיסים וכו'...
צדיקה,את בעצם אומרת שמותר לבנות להניח תפילין?
זה לא נכון,אלוקים נתן את המצווה הזאת לגברים,זה כמו שבן לא ילבש חצאית
עכשיו הנה הוכחה שכתוב שבנים צריכים להניח תפילין ולא בנות-
בשמע ישראל כתוב-"בין עיניך"-לשון זכר ויש עוד הרבה דיוקים שמראים לנו שבנים צריכים להניח תפילין ולא בנות-זה מה שאני זוכרת אבל יש עוד..
אולי את מרגישה שחסר לך מצוות לעשות?
אז את ממש צדיקה,אז את יכולה ללמוד הילכות צניעות,לשון הרע,שבת,ויש עוד הרבה
כל הכבוד לך!,אם יש לך שאלה-אני פה.
זה לא נכון,אלוקים נתן את המצווה הזאת לגברים,זה כמו שבן לא ילבש חצאית
עכשיו הנה הוכחה שכתוב שבנים צריכים להניח תפילין ולא בנות-
בשמע ישראל כתוב-"בין עיניך"-לשון זכר ויש עוד הרבה דיוקים שמראים לנו שבנים צריכים להניח תפילין ולא בנות-זה מה שאני זוכרת אבל יש עוד..
אולי את מרגישה שחסר לך מצוות לעשות?
אז את ממש צדיקה,אז את יכולה ללמוד הילכות צניעות,לשון הרע,שבת,ויש עוד הרבה
כל הכבוד לך!,אם יש לך שאלה-אני פה.
ע"פ ההלכה אכן אין לנזוף באישה *יראת שמיים* הרוצה להניח תפילין. אך כל זאת אם עושה זאת בצנעה-לא כמו הרפורמים וכמו בסרטון ולא כדי לקדם אג'נדות (פמינזם) אם נשים רוצות חיבור עם הקדוש ברוך הוא הן יכולות ב1000 דרכים אחרות. (צניעות,תפילה,נרות שבת וכו')
אך ב-99.9% מהנשים שמניחים תפילין כנראה לא מדובר בנשים כל כך צדיקות ומקיימות כל המוטל עליהן שרוצות להניח תפילין כדי לעשות נחת רוח לקב"ה ללא שום טיפת אג'נדה פמיניסטית בזה או כל התרסה בזה. ואם היה/יש אנחנו לא יודעים עליה כי כך אמור להיות
אך ב-99.9% מהנשים שמניחים תפילין כנראה לא מדובר בנשים כל כך צדיקות ומקיימות כל המוטל עליהן שרוצות להניח תפילין כדי לעשות נחת רוח לקב"ה ללא שום טיפת אג'נדה פמיניסטית בזה או כל התרסה בזה. ואם היה/יש אנחנו לא יודעים עליה כי כך אמור להיות
ומחמת זה למרות שמעיקר המצווה היה ראוי שגברים יניחו תפילין כל היום, מפני החשש לפגיעה בכבודן, נהגו הגברים להניחן בתפילת שחרית כדי לקיים את חובת המצווה ולא יותר. ונשים שאינן מחויבות כלל בתפילין, מדוע שיכנסו לחשש פגיעה בכבודן, ולכן המנהג שנשים אינן מניחות תפילין (מ"א, ערוה"ש).
לפיכך, אשה הרוצה להתעלות במצוות, ובאה לשאול אם טוב לה שתניח תפילין, ההוראה שלא תניח. ואם בכל זאת תשתוקק ותרצה להניחן בצנעה, אף שרבים כתבו שיש למחות בידה, מכל מקום כיוון שיש לה על מי לסמוך, אין נכון למחות בידה, שכך הוא הכלל, בכל עת שיש לנוהג על מה לסמוך, אין למחות בידו.
ויש נשים שאינן מקפידות בהלכות צניעות ובמצוות רבות, ורק בטלית ותפילין רוצות להתהדר, ויש למחות במגמתן להפוך את התורה ומצוותיה לזירה למאבקים חברתיים, שכן כל עניינן של המצוות להיות מכוונות לשם שמיים, ולא ככלי למען קידום אינטרסים ממינים שונים.
לפיכך, אשה הרוצה להתעלות במצוות, ובאה לשאול אם טוב לה שתניח תפילין, ההוראה שלא תניח. ואם בכל זאת תשתוקק ותרצה להניחן בצנעה, אף שרבים כתבו שיש למחות בידה, מכל מקום כיוון שיש לה על מי לסמוך, אין נכון למחות בידה, שכך הוא הכלל, בכל עת שיש לנוהג על מה לסמוך, אין למחות בידו.
ויש נשים שאינן מקפידות בהלכות צניעות ובמצוות רבות, ורק בטלית ותפילין רוצות להתהדר, ויש למחות במגמתן להפוך את התורה ומצוותיה לזירה למאבקים חברתיים, שכן כל עניינן של המצוות להיות מכוונות לשם שמיים, ולא ככלי למען קידום אינטרסים ממינים שונים.
באותו הנושא: