102 תשובות
כי הם לא מקבלים את העובדה הזאת שיש אנשים שלא מאמינים באלוהים.
יש אנשים שחיים בבועה כמו בחיים של פעם שאין כזה דבר דעה שונה מאחרים
איש איש באמונתו יחיה הוא משפט לא אמיתי והןא לא כתוב ככה
המשפט הןא צדק באמונתו יחיה
מה שהיה בהקשר לגלות
שכל אדם בא עם נוסח קצת שונה וכולם רבו
עכשיו לנקודה שבאמת שאלת
ככה העולם
אנחנו צריכים להתמודד עם זה
ולא להתוכח איתם
המשפט הןא צדק באמונתו יחיה
מה שהיה בהקשר לגלות
שכל אדם בא עם נוסח קצת שונה וכולם רבו
עכשיו לנקודה שבאמת שאלת
ככה העולם
אנחנו צריכים להתמודד עם זה
ולא להתוכח איתם
הסילוף הכי גדול שקיים - "איש באמונתו יחיה"..
בתורה כתוב ההיפך! "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב, ד), ולגבי 'איש' כתוב:
"איש בחטאו יומת.." (דברים כד, טז)
בתורה כתוב ההיפך! "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב, ד), ולגבי 'איש' כתוב:
"איש בחטאו יומת.." (דברים כד, טז)
מסכימה איתך!
ויש גם אטאיסטים שלא מכבדים מאמינים
ויש גם אטאיסטים שלא מכבדים מאמינים
כן,אתה צודק
אבל תנסה להבין אותם,יש אנשים שזה ממש מפריע להם
שיש כאלה שלא מאמינים ומאמינים במשהו אחר.
אתה צודק שזה לא הדרך ככה להתנהג..אבל תנסה להבין אותם.
אבל תנסה להבין אותם,יש אנשים שזה ממש מפריע להם
שיש כאלה שלא מאמינים ומאמינים במשהו אחר.
אתה צודק שזה לא הדרך ככה להתנהג..אבל תנסה להבין אותם.
1. זה "צדיק באמונתו יחייה"
2. גם אתם לא טלית של תכלת בואו תודו בזה מתוקים
2. גם אתם לא טלית של תכלת בואו תודו בזה מתוקים
^אנונימית-חמודה בבקשה אל תדברי ככה על בן אדם כזה צדיק טוב? תודה
כי הם לא יודעים לכבד בנאדם.. על פי הוא אדם.
וגם כי האמונה באלוהים כי אמונה טפלה ההומצאה מלפני כמה אלפי שנים אחורה כי לא ידעו להסביר את נפלאות כדור הארץ (מה שאנחנו יכולים לעשות היום בקלות)
וגם כי האמונה באלוהים כי אמונה טפלה ההומצאה מלפני כמה אלפי שנים אחורה כי לא ידעו להסביר את נפלאות כדור הארץ (מה שאנחנו יכולים לעשות היום בקלות)
שאני אלמד לכבד????? אתם כותבים צדיק באמונתו יחיה ואומרים שהאמונה שלנו היא שקר
אנונימית, ממש לא , התורה אומרת לנו את מי לכבד ואת מי לא:
"נִבְזֶה, בְּעֵינָיו נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי ה' - יְכַבֵּד" (תהילים טו ,ד).
רש"י
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו - נמאס בעיניו של צדיק, כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
מלבי"ם
"נבזה בעיניו" - קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו.
דבר שני, התורה מגדירה לנו מי ראוי לתואר "אדם" ומי לא:
"סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם".
דיוקו של הרב אלנחן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואיגרות".
דרך אגב, מי את שתגידי על רבנו יונה שהוא טעה? הוא היה ראשון, ואין לנו זכות לחלוק על ראשונים. הוא יודע את התרורה יותר טוב ממך, זה בטוח (הוא גם הביא ראיה לדבריו). הזהרי בלשונך.
"נִבְזֶה, בְּעֵינָיו נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי ה' - יְכַבֵּד" (תהילים טו ,ד).
רש"י
"נבזה בעיניו נמאס" - מי שהוא נבזה ברשעתו - נמאס בעיניו של צדיק, כגון חזקיהו שגירר עצמות אביו בבזיון
מלבי"ם
"נבזה בעיניו" - קרובו "הנמאס" במעשיו, וכמ"ש זה חז"ל על חזקיה שגרר עצמות אביו על מטה של חבלים, אבל "את יראי ה' יכבד" הגם שאינם קרוביו, שמזה מבואר שעקר רגשות לבו הוא לכבוד ה' לכבד יראיו ולהבזות עוברי מצותיו.
דבר שני, התורה מגדירה לנו מי ראוי לתואר "אדם" ומי לא:
"סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם".
דיוקו של הרב אלנחן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואיגרות".
דרך אגב, מי את שתגידי על רבנו יונה שהוא טעה? הוא היה ראשון, ואין לנו זכות לחלוק על ראשונים. הוא יודע את התרורה יותר טוב ממך, זה בטוח (הוא גם הביא ראיה לדבריו). הזהרי בלשונך.
hello443, מי זה אנחנו? כאילו אנחנו המצאנו את זה. זה נביא חבקוק (עליו השלום) אמר את הנבואה "וצדיק במאונתו יחיה" (חבקוק ב, ד), כי זאת הנבואה שהוא קיבל. רוצה להגיד לנביא איזה נבואה הוא אמרו לקבל מאלוקים?
ולמה אנשים לא מכבדים את הלהטב? איש איש באמונתו יחיה לא ככה?
*** על נביא חבקוק לול
בדיוק כמו שיש אנשים שלא מכבדים אנשים שמאמינים בה' וצוחקים על זה. חינוך גרוע או שהם לא חכמים במיוחד
^חלאס מה אתה ילד קטן? מה יש לך?
הוא פשוט לא מבין אחרת
אנונימית, אכן רבנו יונה מביא לנו דוגמא נכונה איך צריך להתנהג ולשנוא את מי שצריך לשנוא, כמו שנאמר "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט?! - תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).
קוצה להיות יותר צדקת מדוד המלך (עליו השלום) שהיה מלך חסיד (ברכות ד עמוד א)?
זה גאווה. איפה ההתבטלות שלך לגדולי הודרות ולגדולי עולם? (במיוחד למה שכתבו בתנ"ך שנכתב ברוח הקודש.)
אם את באמת מאמינה - עשי חשבון נפש.
קוצה להיות יותר צדקת מדוד המלך (עליו השלום) שהיה מלך חסיד (ברכות ד עמוד א)?
זה גאווה. איפה ההתבטלות שלך לגדולי הודרות ולגדולי עולם? (במיוחד למה שכתבו בתנ"ך שנכתב ברוח הקודש.)
אם את באמת מאמינה - עשי חשבון נפש.
את רואה?
הוא ממשיך לכפות על אחרים את האמונות שלו
הוא ממשיך לכפות על אחרים את האמונות שלו
המשפחה שלי אטיאסטית אני חושבת שכל אחד צריך ללכת עם האמת שהוא חושב
^hello הוא לא כופה שום דבר הוא מביע את דעתו
^אנונימי
מסכים איתך בהחלט
וגם אני דתי
תוצאה אתה עושה את ההפך ממה שאתה מנסה לעשות
מסכים איתך בהחלט
וגם אני דתי
תוצאה אתה עושה את ההפך ממה שאתה מנסה לעשות
^אמרת שאתה דתי,אני שמעתי שדתיים לא פוגעים ברבים ב אנשים,וכאן אתה יורד על מישהו זה בטח פוגע בו.
מאותה סיבה שיש אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים
למה יש אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים?
אנונימי, אנונימית והנורמלי היחיד באתר (יהודי גאה), מה זה "קודם כל צכבד"? הרי זה בדיוק העניין: הבאתי הוכחות מהכתובים שלא רק שלא צריך לכבד אנשים כאלו (אבל אין איסור), אאל שאפילו אסור לכבד אנשים כאלו.
אז אתם חולקים על המקורות של התורה? מה קורה פה?
אז אתם חולקים על המקורות של התורה? מה קורה פה?
יש גם אתאיסטים שלא מכבדים אבל באמת, מה הבעיה שלכם להבין שאנחנו לא מאמינים שחררו
לא באמת אכפת לו הוא רק מפיץ שנאה כמו שאמרת^
^תוצאה
רבי עקיבא אמר דרך ארץ קדמה לתורה
חוץ מזה גם הם יהודים ובלי קשר צריך לכבד כל אדם גם אם הוא לא יהודי
אינך יכול להחליט ולשפוט את מי לכבד ואת מי לא אתה לא בית דין
רבי עקיבא אמר דרך ארץ קדמה לתורה
חוץ מזה גם הם יהודים ובלי קשר צריך לכבד כל אדם גם אם הוא לא יהודי
אינך יכול להחליט ולשפוט את מי לכבד ואת מי לא אתה לא בית דין
הוא מאמין שאסור לכבד את מי שלא מאמין ולא רוצה להאמין והוא מאמון שצריך לגנות אותו ולכפות עליו להאמין -_-
אין לכם עם מי לדבר בכלל תוצאה הוא קיר שבור
אין לכם עם מי לדבר בכלל תוצאה הוא קיר שבור
בדיוק מאותה הסיבה שאתאיסטים לא מכבדים דתיים... עובד גם הפוך
והמשפט הוא צדיק באמונתו יחייה דיי עם זה
והמשפט הוא צדיק באמונתו יחייה דיי עם זה
אולי המשפט הוע צדיק באמונתו יחיה אבל החיים עובדים על שינוי
אז הוא *שונה* לאיש איש באמונתו יחיה
וכל מי שחושב אחרת תקוע בעבר
אז הוא *שונה* לאיש איש באמונתו יחיה
וכל מי שחושב אחרת תקוע בעבר
למה יש אנשים שרוצחים? מי שעושה את זה הוא לא מיישם את עקרונות התורה באותו רגע.
ומה באת להוכיח שכתבת את המשפט הזה?
ומה באת להוכיח שכתבת את המשפט הזה?
האמת אני אתאיסט אבל זה צדיק באמונתו יחיה
בימים שלנו אין דבר כזה צדיק כל אחד עושה טעויות
אנונימי
הם שכחו שדרך ארץ קדמה לתורה
כי בדיוק אותו דבר יש גם אטרי סטים שלא מכבדים מאמינים
א. לא ערכת מחקר סטטיסטי את לא יכולה לקבוע רוב
ב. לא זוכרת שאי פעם ירקתי על דתי או מסורתי ברחוב, רוב החברים שלי מסורתיים ואני מכבדת אותם והם אותי. אין סיבה או דרך לתרץ אי כבוד
ב. לא זוכרת שאי פעם ירקתי על דתי או מסורתי ברחוב, רוב החברים שלי מסורתיים ואני מכבדת אותם והם אותי. אין סיבה או דרך לתרץ אי כבוד
אנונימית
הנורמלי היחיד באתר (יהודי גאה),
מה הקשר בין גם שדרך ארץ קדמה לתרוה ב-26 לכך שאתה חושב (בצורה מוטעית) שצריך (לא רק שלא צריך, אבל אם אתה רוצה - מותר לך. ממש לא. לא צריך וגם אסור לך) לכבד אותם בניגוד לפסוק בתהילים טו, ד שאומר שמי שנמאס - אמורה להיות נבזה בעיננו ויש לכבד רק את יראי ה'.
דבר שני, הם יצאו מכלל ישראל (כפי שהבאתי בשם הרמב"ם מתוך הקדמתו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
דבר שלישי, מה קשור לא יהודים? לא אמרתי שלא תריך לכבד גויים (אם אינו אפיקורסים), אבל אפיקורסים - הם יותר גרועים מן הגויים, כי אפיקורוס ישראל גרע מאפיקורוס גוי, כבמואר בסנהדרין לח ע"ב, כי הוא (בניגוד לגוי) קיבל את התורה ומתכחש אליה.
דבר רביעי: לא צריך בית דין בשביל לשפוט את האפיקורסים, כי מיתתם ביד כל אדם, ולא בידי בית דין, כפי שכתב הרמב"ם במשנה תורה:
"מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה - אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם.
[ב] מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה - מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים: כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול" (משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב).
דבר חמישי: לא אני החלטתי שלא צריך לכבד אותם, אאל הפסוק בתהילים טו, ד:
"נִבְזֶה, בְּעֵינָיו נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי ה' - יְכַבֵּד" (תהילים טו ,ד).
למה אני צריך לחזור על זה?
מה הקשר בין גם שדרך ארץ קדמה לתרוה ב-26 לכך שאתה חושב (בצורה מוטעית) שצריך (לא רק שלא צריך, אבל אם אתה רוצה - מותר לך. ממש לא. לא צריך וגם אסור לך) לכבד אותם בניגוד לפסוק בתהילים טו, ד שאומר שמי שנמאס - אמורה להיות נבזה בעיננו ויש לכבד רק את יראי ה'.
דבר שני, הם יצאו מכלל ישראל (כפי שהבאתי בשם הרמב"ם מתוך הקדמתו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
דבר שלישי, מה קשור לא יהודים? לא אמרתי שלא תריך לכבד גויים (אם אינו אפיקורסים), אבל אפיקורסים - הם יותר גרועים מן הגויים, כי אפיקורוס ישראל גרע מאפיקורוס גוי, כבמואר בסנהדרין לח ע"ב, כי הוא (בניגוד לגוי) קיבל את התורה ומתכחש אליה.
דבר רביעי: לא צריך בית דין בשביל לשפוט את האפיקורסים, כי מיתתם ביד כל אדם, ולא בידי בית דין, כפי שכתב הרמב"ם במשנה תורה:
"מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה - אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם.
[ב] מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה - מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים: כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול" (משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב).
דבר חמישי: לא אני החלטתי שלא צריך לכבד אותם, אאל הפסוק בתהילים טו, ד:
"נִבְזֶה, בְּעֵינָיו נִמְאָס, וְאֶת יִרְאֵי ה' - יְכַבֵּד" (תהילים טו ,ד).
למה אני צריך לחזור על זה?
תקשיב אדון hello.... אתה מתנהג כמו איזה ילד קטן.. תלמד לכבד דעות של אחרים... אם אתה לא שם לב כולם פה אומרים לך את זה, אז אולי במקום להתווכח עם כולם תשלים עם העובדה שאתה זה שלא בסדר פה ותנסה להפנים?
זה הולך גם הפוך, בתור אחת שלא מאמינה. זה אפילו לא קשור לקטע של אמונה, פשוט יש אנשים שלא מסוגלים לכבד דעה ששונה משלהם.
אנשים קצת קשי הבנה..
אתה מנסה להוכיח משהו עם דבר שאני לא מאמינה בו.
אתה מנסה להוכיח משהו עם דבר שאני לא מאמינה בו.
אנונימית
nadav14, האמת אינה משתנה עם הזמן. האם זה ש2+2=4 אמור להשתנות אחרי אלפי שנים? לא, נכון? למה? כי האמת אינה משתנה?
אותו דבר גם כאן: התורה- היא תורת אמת, דברי אלוקים חיים, ואינה אמורה להשתנות עם הזמן:
"יָבֵשׁ חָצִיר, נָבֵל צִיץ; וּדְבַר אֱלֹהֵינוּ, יָקוּם לְעוֹלָם" (ישעיה מ, ח).
מי שמשנה את האמת - אחוז בשקר.
אותו דבר גם כאן: התורה- היא תורת אמת, דברי אלוקים חיים, ואינה אמורה להשתנות עם הזמן:
"יָבֵשׁ חָצִיר, נָבֵל צִיץ; וּדְבַר אֱלֹהֵינוּ, יָקוּם לְעוֹלָם" (ישעיה מ, ח).
מי שמשנה את האמת - אחוז בשקר.
שקר
אנונימית
וסתם שתדעו שאני לא שומרת כשרות בשום צורה ואותו דבר גם לא שבת... אבל אני כן מאמינה בה' ואני מנסה להיות בן אדם טוב כמה שאני יכולה, כי יש פה כאלה שאמרו שלחשוב שה' מחליט אם הבן אדם טוב או רע לפי אם הוא אוכל חזיר או לא זה מפגר אז אני מסכימה עם זה מיליון אחוז... ואני הכי מכבדת אטאיסטים בעולם, אני ממש מאמינה במשפט "איש איש באמונתו יחיה" כי זה משפט לחיים מבחינתי...
אז מה לעשות שאני חוויתי הרבה אטאיסטים שזלזלו בי ובמה שאני מאמינה בו.. אז אני רק אמרתי מה אני חוויתי וזאת דעתי.. אז אתם לא יכולים לבוא ולצאת עליי בגלל זה
אז מה לעשות שאני חוויתי הרבה אטאיסטים שזלזלו בי ובמה שאני מאמינה בו.. אז אני רק אמרתי מה אני חוויתי וזאת דעתי.. אז אתם לא יכולים לבוא ולצאת עליי בגלל זה
אנונימי, מה זה במימינו אין דבר כזה צדיק? העולם אינו יכול להתקיים בלי צדיקים, כמו שנאמר "וְצַדִּיק - יְסוֹד עוֹלָם" (משלי י, כה).
את קבעת שרוב האתאיסטים לא מכבדים, אני אתאיסטית ואני לגמרי לא מסכימה עם זה כי אם יש משהו שאני כן מאמינה בו זה ערכים (לעומת כמה אנשים פה) ואני בחיים שלי לא אזלזל או אוריד למטה אדם עם דעות שונות משלי, זה נורא בעיניי
אנונימית
נמסתי, מה הקשר? עיין תגובתי לפני קודמת. אנחנו (אלה שלא מכבדים את האתאיסטים, ברוך ה', בניגוד לבורים שכן) לא שכחנו את מה שאמרת. צריך להבין נכון את מה שאתה לומד. בשביל זה צריך ללמוד את הכל במקורות עם רב אמיתי וצדיק.
אנונימי (חבל שאתה אנונימי, כי היתי מסביר לך בפרטי את טעותך. לא בסדר שתאה בורח מזה), למה אתה מביא דברים לא רלוונטים?
אדגים:
"ומה עם ואהבת לרעך כמוך?"
-ובאמת, מה עם זה? אתה ראית אותי שאני לא אוהב יהודי מאמין ושומר תרוה ומצוות (גם עם הדעות שלו שונות משלי)?
אני אוהב כל יהוד מאמין וירא שמים, זה רק הם בכלל "רעך". אבל השאלה פה היא לא עליהם, אלא אלא אתאיסטים (לא עלינו!) שאינם בכלל "רעך", וכמו שמוסבר באבות דרבי נתן טז,ה :"הלא הוא אומר (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם "כי אני בראתיו"? - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
"ומה עם זה שבית המקדש עתיד להיבנות מאהבת חינם?"
- אהבת חינם, אבל לא כלפי אנשים שאסור לאהוב, ואפילו מצוה לשנוא.
"אני דתי ומאוד מאוד מאמין"
- אז למה לא עשית שיעורי בית? למה אין לך ידע בסיסי מי נקרא "רעך" ומי לא?
"ויש לי שאלה אליך: אם יום אחד הבת שלך תחליט שהיא כבר לא רוצה להיות דתייה ושהיא לא מאמינה בה' , אתה פשוט תשנא אותה? אתה תזרוק אותה מהבית רק בגלל זה?!"
- חס ושלום. הלוואי שלעולם יקרה דבר כזה. אבל אם כן (לא עלינו) ברור שאני אשנא אותה, כמו שצריך לשנוא כל כופר אחר. אפילו לא צריך להתאבל על אנשים כאלו, אלא לשמוח במיתתם, כמו שנפסק בשולחן ערוך:
"כל הפורשים מדרכי צבור, והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארם, ואין נכללים בכלל ישראל בעשייתם ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות, אלא הרי הם כבני חורין לעצמן כשאר האומות; וכן המומרים והמוסרים -- כל אלו: אין אוננים, ואין מתאבלים עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם - לובשים לבנים, ומתעטפים לבנים, ואוכלים ושותים ושמחים" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה).
אדגים:
"ומה עם ואהבת לרעך כמוך?"
-ובאמת, מה עם זה? אתה ראית אותי שאני לא אוהב יהודי מאמין ושומר תרוה ומצוות (גם עם הדעות שלו שונות משלי)?
אני אוהב כל יהוד מאמין וירא שמים, זה רק הם בכלל "רעך". אבל השאלה פה היא לא עליהם, אלא אלא אתאיסטים (לא עלינו!) שאינם בכלל "רעך", וכמו שמוסבר באבות דרבי נתן טז,ה :"הלא הוא אומר (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם "כי אני בראתיו"? - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
"ומה עם זה שבית המקדש עתיד להיבנות מאהבת חינם?"
- אהבת חינם, אבל לא כלפי אנשים שאסור לאהוב, ואפילו מצוה לשנוא.
"אני דתי ומאוד מאוד מאמין"
- אז למה לא עשית שיעורי בית? למה אין לך ידע בסיסי מי נקרא "רעך" ומי לא?
"ויש לי שאלה אליך: אם יום אחד הבת שלך תחליט שהיא כבר לא רוצה להיות דתייה ושהיא לא מאמינה בה' , אתה פשוט תשנא אותה? אתה תזרוק אותה מהבית רק בגלל זה?!"
- חס ושלום. הלוואי שלעולם יקרה דבר כזה. אבל אם כן (לא עלינו) ברור שאני אשנא אותה, כמו שצריך לשנוא כל כופר אחר. אפילו לא צריך להתאבל על אנשים כאלו, אלא לשמוח במיתתם, כמו שנפסק בשולחן ערוך:
"כל הפורשים מדרכי צבור, והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארם, ואין נכללים בכלל ישראל בעשייתם ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות, אלא הרי הם כבני חורין לעצמן כשאר האומות; וכן המומרים והמוסרים -- כל אלו: אין אוננים, ואין מתאבלים עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם - לובשים לבנים, ומתעטפים לבנים, ואוכלים ושותים ושמחים" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה).
כפי שאמרתי, ערכים.
אנונימית
כי הם לא יודעים לקבל דעות שונות משלהם.
ויש כאלה משני הצדדים
אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים
ומאמינים שלא מכבדים אתאיסטים
ויש כאלה משני הצדדים
אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים
ומאמינים שלא מכבדים אתאיסטים
למה יש אנשים שלא יודעים לצטט את הפסוק המקורי?
חיפוש קטן בגוגל יסביר לך את הטעות שלך...
חיפוש קטן בגוגל יסביר לך את הטעות שלך...
אנונימי הייתי מתחתנת איתך
אנונימית
^תוצאה-אתה אמיתי שתשנא אותה?
לעזעזל זה הבת שלך
לעזעזל זה הבת שלך
כי ככה זה בני אדם. בכל קבוצה כלשהי תראה איזושהי בעיה, למה יש אתאיסטים שלא מכבדים דתיים? למה יש ימנים שלא מכבדים שמאלניים? למה יש שמאלניים שלא מכבדים ימניים? למה יש אשכנזים שלא מכבדים מזרחים? למה יש מזרחים שלא מכבדים אשכנזים? למה יש יהודים שלא מכבדים נוצרים? למה יש נוצרים שלא מכבדים יהודים?
אין באמת תשובה, וסביר להניח שאין סיבה, אלא מבחירה אישית שלהם.
אין באמת תשובה, וסביר להניח שאין סיבה, אלא מבחירה אישית שלהם.
ככה זה. אנשים כאלה לא מסוגלים להשלים עם זה שמישהו חושב אחרת מהם, זה גם ההיפך.
אנונימי^^
חלומי התגשם
חלומי התגשם
אנונימית
היי אנשים(:, אני לא חי בבועה, ברוך ה'. אני אחד שיודע שיש לו אמת ביד, ברוך ה', ואני יודע גם להציג אותו.
אני גם ידוע לקבל דעות של אנשים אחרים, גם אם אותן דעות הן שונות משלי (אבל הן עדיין ליגיטימיות על פי התורה הקדושה), כי "שבעים פנים לתורה".
אבל אני ממש לא אמרו לקלב דעות כוזובת, דעות אפיקרוסיות שאין להן זכות קיום. להפך, צריך להילחם כנגד אותן דעות.
אני גם ידוע לקבל דעות של אנשים אחרים, גם אם אותן דעות הן שונות משלי (אבל הן עדיין ליגיטימיות על פי התורה הקדושה), כי "שבעים פנים לתורה".
אבל אני ממש לא אמרו לקלב דעות כוזובת, דעות אפיקרוסיות שאין להן זכות קיום. להפך, צריך להילחם כנגד אותן דעות.
^אני חושבת שלא הבנתם אותו..
אני חושבת שהוא התכוון שהיה לו קשה עם זה,לא באמת שהוא יעשה לה משהו.
(סליחה עם נפגעתם)
אני חושבת שהוא התכוון שהיה לו קשה עם זה,לא באמת שהוא יעשה לה משהו.
(סליחה עם נפגעתם)
יחכמים זה צדיק באמונתו יחיה
איש איש זה של נוצרים
יצא לי לראות את הוויכוח פה ואני חייב להגיד תוצאה יש לך ידע מטורף ואתה צודק פה במאה אחוז
איש איש זה של נוצרים
יצא לי לראות את הוויכוח פה ואני חייב להגיד תוצאה יש לך ידע מטורף ואתה צודק פה במאה אחוז
ההפך.
אתה מכיר מישהו שמכבד עבריין שלא מאמין בממשלה,
לא במערכת המשפט, לא במשטרה, ושהוא דורס תחוק
ברגל גסה? לא, נכון? יפה.
אני מאמין שהבנת תתשובה :)
לא במערכת המשפט, לא במשטרה, ושהוא דורס תחוק
ברגל גסה? לא, נכון? יפה.
אני מאמין שהבנת תתשובה :)
אנונימי
אנונימי, במה בדיוק אני טועה אם זאת הלכה מפורשת בששולחן ערוך (ירוה דעה, סימן שמה, סעיף ה) שיש לשמוח במיתתם של פורקי עול. אתה יודע איפה זה נכתב? בהלכות אבלות (סימן שמדבר על מי שלא צריך להתאבל). אתה יודע מי אמור לשמוח במיתתם ולחגוג את זה? קודם כל המפשחה שלהם. קרא את הסעיף הזה כמו שצריך. שהדבר נוגע לכבודו של אלוקים - אין דבר כזה "משפחה". אתה ידוע במה השתבח שבט לוי? מתי שחטאו בחטא העגל - הם הרגו את בני משפחתם: "וַיֹּאמֶר לָהֶם, כֹּה אָמַר ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: "שִׂימוּ אִישׁ חַרְבּוֹ, עַל יְרֵכוֹ; עִבְרוּ וָשׁוּבוּ מִשַּׁעַר לָשַׁעַר, בַּמַּחֲנֶה, וְהִרְגוּ אִישׁ אֶת אָחִיו, וְאִישׁ אֶת רֵעֵהוּ, וְאִישׁ אֶת קְרֹבוֹ. וַיַּעֲשׂוּ בְנֵי לֵוִי, כִּדְבַר מֹשֶׁה; וַיִּפֹּל מִן הָעָם בַּיּוֹם הַהוּא, כִּשְׁלֹשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ" (שמות לב,כז- כח).
זה השבח שלהם בפרשת "וזאת הברכה": "הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ "לֹא רְאִיתִיו", וְאֶת אֶחָיו לֹא הִכִּיר, וְאֶת בָּנָו לֹא יָדָע: כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ, וּבְרִיתְךָ - יִנְצֹרוּ" (דברים לג, ט).
גם בפרשת מסית ומדיח (דברים יג) יש מצוה על הניסת להרוג את המסית, כם אם מדובר במשפחה הכי קרובה שלו.
זה השבח שלהם בפרשת "וזאת הברכה": "הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ "לֹא רְאִיתִיו", וְאֶת אֶחָיו לֹא הִכִּיר, וְאֶת בָּנָו לֹא יָדָע: כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ, וּבְרִיתְךָ - יִנְצֹרוּ" (דברים לג, ט).
גם בפרשת מסית ומדיח (דברים יג) יש מצוה על הניסת להרוג את המסית, כם אם מדובר במשפחה הכי קרובה שלו.
גבר באמונתו יחיה
אנונימי
תוצאה אני חושבת שאתה פשוט זורק מילים רנדומליות בין מרכאות וסוגריים וקורא לזה פסוקים מהמקורות
אנונימית
^^ את מסתלבטת? זה הדבר האחרון שאפשר לומר עליו.
חוצמזה הוא רושם בצורה ברורה בסוגריים מאיפה הוא לוקח תפסוקים,
כך שאת יכולה לבדוק ולראות.
חוצמזה הוא רושם בצורה ברורה בסוגריים מאיפה הוא לוקח תפסוקים,
כך שאת יכולה לבדוק ולראות.
אנונימי
רוב האתאיסטים שאני מכירה לא מכבדים אנשים שאמינים
זה לא רק דתיים או מאמינים
זה לא רק דתיים או מאמינים
אנונימית
אני מסכימה עם מה שאנונימי אמר
תוצאה-
אתה פשוט מעוות את כל התורה וגורם לה להישמע אגואיסט.
כמו שהוא אמר "התורה לא אמרה לשנוא את מי שלא מאמין"
וזה שאתה מנסה להפחיד לא מאמינים בזה שאתה אומר שהם לא יגיעו לעולם הבא או יענשו או כל בולשיט אחר לא יגרום להם להאמין אלא רק יגרום להם להירתע יותר מהאמונה.
כדי שתבין את זה יותר, הינה דוגמא-
בוא נומר שמישהו באתר מספר לך על אל אחר (מומצא)
לטענתו מי שמאמין בה יצפו לו שנים של סבל בגהנום.
אתה תאמין למשתמש שכתב לך שישרפו אותך בגהנום?
מה ההבדל בין האל המומצא בדוגמא לאיך שאתה מציד את ה?
למה שאנשים ירצו להאמין בה כשאתה מציג אותו בצורה כזאת?
אלוקים הוא אל רחום וחנון, לא אגואיסט שהורג את כל מי שלא מאמין בו או עושה כמבוקשו.
תוצאה-
אתה פשוט מעוות את כל התורה וגורם לה להישמע אגואיסט.
כמו שהוא אמר "התורה לא אמרה לשנוא את מי שלא מאמין"
וזה שאתה מנסה להפחיד לא מאמינים בזה שאתה אומר שהם לא יגיעו לעולם הבא או יענשו או כל בולשיט אחר לא יגרום להם להאמין אלא רק יגרום להם להירתע יותר מהאמונה.
כדי שתבין את זה יותר, הינה דוגמא-
בוא נומר שמישהו באתר מספר לך על אל אחר (מומצא)
לטענתו מי שמאמין בה יצפו לו שנים של סבל בגהנום.
אתה תאמין למשתמש שכתב לך שישרפו אותך בגהנום?
מה ההבדל בין האל המומצא בדוגמא לאיך שאתה מציד את ה?
למה שאנשים ירצו להאמין בה כשאתה מציג אותו בצורה כזאת?
אלוקים הוא אל רחום וחנון, לא אגואיסט שהורג את כל מי שלא מאמין בו או עושה כמבוקשו.
^אנונימי, ממש לא, אני רואה שבינתיים מי שכזה - זה אתה. אתה מביא פסוקים לא קשורים, מתעלמם ממה שאני מצטט וכותב כאן שהטעות היאאצלי. בגלל שאני מצט את מה שכתוב במקורות. אז אצל מי הבעיה פה?
תוצאה
אם אתה לא תקבל את הילדים שלך כמו שהם אל תביא ילדים לעולם.
לא מגיע להם לעבור גיהנום בגלל שאתה לא מקבל דעות שונות משלך.
מקווה שה לא יהיה כמו שאתה מציג אותו, יעשה נס ולא יתן לך להביא ילדים לעולם כי-
א. לא מגיע לך ילדים.
ב. אתה לא תאהב את הילדים שלך בכל מצב ותשמח במותם אם הם לא יהיו כמוך.
זה כמו שצמחוני או טבעוני לא יאהב את הילדים שלו אם יבחרו לאכול בשר.
נראלך הגיוני?
בטח עכשיו תגיד שזה לא אותו הדבר ותביא מלא ציטוטים, טוב חבל לבזבז את הזמן זה כמו לדבר לקיר.
אם אתה לא תקבל את הילדים שלך כמו שהם אל תביא ילדים לעולם.
לא מגיע להם לעבור גיהנום בגלל שאתה לא מקבל דעות שונות משלך.
מקווה שה לא יהיה כמו שאתה מציג אותו, יעשה נס ולא יתן לך להביא ילדים לעולם כי-
א. לא מגיע לך ילדים.
ב. אתה לא תאהב את הילדים שלך בכל מצב ותשמח במותם אם הם לא יהיו כמוך.
זה כמו שצמחוני או טבעוני לא יאהב את הילדים שלו אם יבחרו לאכול בשר.
נראלך הגיוני?
בטח עכשיו תגיד שזה לא אותו הדבר ותביא מלא ציטוטים, טוב חבל לבזבז את הזמן זה כמו לדבר לקיר.
תוצאה
הבעיה היא אצלך כי אין לך דעה משלך, אתה מפרש את הפסוקים לא נכון כמו קסוטו מקולקל.
הבעיה היא אצלך כי אין לך דעה משלך, אתה מפרש את הפסוקים לא נכון כמו קסוטו מקולקל.
^^ואי אנונימית כתבנו אותו דבר חחח
אנונימית, נראה לך שאני אעשה צחוק מעצמי (וכל שכן שלא אעשה צחוק מהתורה הקדושה)?
בשביל מה אני מציין בסוגריים את המקורות? בשביל שכל מי שירצה יכול לבדוק בעצמו בתוך המקור, שאין כל קושי להשיג אותו. אפילו בתוך הגוגל אפשר למצוא.
בשביל מה אני מציין בסוגריים את המקורות? בשביל שכל מי שירצה יכול לבדוק בעצמו בתוך המקור, שאין כל קושי להשיג אותו. אפילו בתוך הגוגל אפשר למצוא.
כי יש אנשים שהם לא מושלמים ואין מה לעשות עם זה וזה לא קשור להיותו דתי או לא כי יש גם אנשים לא דתיים שלא מכבדים אז השאלה הזאת פשוט לא רלוונטית ...
זה איש צדיק באמונתו יחיה ולא איש איש באמונתו יחיה
agam/ana100
מצטער אבל פשוט צרמה לי הגישה שלך לתוצאה ,הדרך חיים שלו מוטלת עליו בלבד ואתה לא יכול להגיד לו איך לחיות וזה שאתה לא מסכים איתה לא נותן לך אץ האישור לקלל אותו ולאחל לו דברים שלא הייתי מאחל למחבל..
מצטער אבל פשוט צרמה לי הגישה שלך לתוצאה ,הדרך חיים שלו מוטלת עליו בלבד ואתה לא יכול להגיד לו איך לחיות וזה שאתה לא מסכים איתה לא נותן לך אץ האישור לקלל אותו ולאחל לו דברים שלא הייתי מאחל למחבל..
ותוצאה אני באמת מצטער אבל אתה פשוט גורם לאנשים לראות את החושך ביהדות וגורם להם לשנוא אותה , ובגלל זה אני פשוט נגעל ממך , כי אם המטרה שלך זה לגרום לאנשים לפחד ולברוח מהדת שאתה עצמה מאמין בה זה פשוט לשים רגל לעצמך וזה לא הדבר הכי חכם לעשות,במקומך הייתי עושה חשבון נפש וחושב לאן לקחת את החיים דלי ואם כל היום לענות לילדים משועממים באפליקציה זה באמת מה שאתה רוצה לעשות עם החיים שלך..
אני רוצה להבהיר משהו:
כל אחד פה כותב את הדעה שלו
תוצאה כותב את הדעה שלו תוך כדי ציטוטים מהרמב"ם משולחן ערוך ועוד הרבה מקורות
אז כשאתם מתווכחים איתו אתם מתווכחים גם עם הרמב"ם ועם שולחן ערוך וזה גם בלי המקורות שהשולחן ערוך והרמב"ם מתוכם למדו וכתבו ספרים
כל אחד פה כותב את הדעה שלו
תוצאה כותב את הדעה שלו תוך כדי ציטוטים מהרמב"ם משולחן ערוך ועוד הרבה מקורות
אז כשאתם מתווכחים איתו אתם מתווכחים גם עם הרמב"ם ועם שולחן ערוך וזה גם בלי המקורות שהשולחן ערוך והרמב"ם מתוכם למדו וכתבו ספרים
קשה להם לקבל בן אדם שונה מהאמונה שלו
agam/ana100, התורה כי כן מצוה לשנוא את מי שלא מאמין בה (כבר הבאתי מקור לכך). זה, כמובן, לא כולל את תינורות שנשבו. וזה לא "אגואיסטי" מצידו של אלוקים להעניש את מי שלא יאמין בו, כי כל מלך מעניש (ואמרו להעניש) את מי שמורד בו. זאת הדרך לעשות בסדר בעולם: יש דין ויש דיין.
תוצאה רושם את היהדות וכל מי שיש לו ביקורת על איך שהוא מציג אותה לא יכול להגיד כלום פשוט בגלל מה שהוא כתב בהתחלה
הרמבם בעצמו אמר שמי שכופר באחד מן 13 עיקרי האמונה (שכוללים מן הסתם את קיום ה' ואת עצם זה שהוא אחד ואת עצם זה שהוא לא יחליף אותה לעולם) אז מצוה לשנאו
הרמבם בעצמו אמר שמי שכופר באחד מן 13 עיקרי האמונה (שכוללים מן הסתם את קיום ה' ואת עצם זה שהוא אחד ואת עצם זה שהוא לא יחליף אותה לעולם) אז מצוה לשנאו
leybelon
דבר ראשון אני נקבה.
דבר שני- כשזה נוגע לילדים אני לא אשב בשקט, בתור ילדה אני יודעת שלא הייתי רוצה לחיות עם אבא שיכריח אותי לעשות דברים שאני לא רוצה וישנא אותי אם אבחר בדרך חיים אחרת.
זה פשוט כמו להיות כלואה- או שהייתי מאמינה בכאילו או שהייתי נזרקת מהבית, או מי יודע מה.
עצם זה שהוא אמר שהוא ישמח אם הבת הכופרת שלו תמות זה למה לא מגיע לו ילדים.
אף אחד לא רוצה שישמחו שהוא מת.
סליחה אבל זה פשוט חולני, הוא לא יודע איזה אושר זה ילדים, העיקר להביא כמה שיותר כדי להמשיך את הדור החשוך שלו או יותר נכון דור כלוא.
דבר ראשון אני נקבה.
דבר שני- כשזה נוגע לילדים אני לא אשב בשקט, בתור ילדה אני יודעת שלא הייתי רוצה לחיות עם אבא שיכריח אותי לעשות דברים שאני לא רוצה וישנא אותי אם אבחר בדרך חיים אחרת.
זה פשוט כמו להיות כלואה- או שהייתי מאמינה בכאילו או שהייתי נזרקת מהבית, או מי יודע מה.
עצם זה שהוא אמר שהוא ישמח אם הבת הכופרת שלו תמות זה למה לא מגיע לו ילדים.
אף אחד לא רוצה שישמחו שהוא מת.
סליחה אבל זה פשוט חולני, הוא לא יודע איזה אושר זה ילדים, העיקר להביא כמה שיותר כדי להמשיך את הדור החשוך שלו או יותר נכון דור כלוא.
העולם לא מושלם מה לעשות...
זה לא נותן לך את האישור להוציא עליו עצבים נשמה שלי^
אין שום אישור לאלימות פיזית או מילולית הכול זה רק תירוצים
אנונימי, מי שענה על זה זה לא רב, אלא דניאל בלס (וגם אם כן, אני עדיין לא חייב להסכים איתו).
אתה יודע איך השאלה הזאת נוצרה בכלל? מישהי העתיקה את דבריי והחליטה לשאול את זה באתר הידברות (ממש לא ממליץ עליו, בלשון מעטה) וגם באתר דין (גם את דבריהם אני לוקח בעירבון מוגבל, שכן הם בורחין מן האמת בנשוא של כשרות הבשר והעוף בימינו ומתעלמים מן כל ההוכחות של הרב אמנון יצחק שליט"א בנושא).
איך דניאל בלס קבע שאני (בניגוד) לשואלת השאלה לא מחפש את האמת בלי לדבר עמי? מה עם "שָׁמֹעַ בֵּין אֲחֵיכֶם, וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק" (דברים א, טז). דווקא שואלת השאלה, היא זאת שהיה לה קשה לקבל את מה שכתוב במקורות, לא לי. (דרך אגב, באתר דין ענו על זה בצורה יותר מדוייקת ואמרו שכל אחד מאיתנו צודק, אלא שבמקרה שלנו מדובר ב"תינוקות שנשבו").
בכל אופן, כאן השאלה הייתה על בת שגדלה בבית חרדית והחליטה (לא עלינו!) שהיא לא מאמינה יורת בה', חס ושלום? האם צאמר עליה שהיא "תינוק שנשבה"? היא גדלה בבית חרדי, קיבלה חינוך תורני, אם זה בית טוב - גם הוכחות לאמיתות האמונה. פתאום כופרת כי לא נח לא? היא לא תינוק ששנבה, זה הכל, כך שמה שהעתקת אינו רלוונטי עבורי.
אתה יודע איך השאלה הזאת נוצרה בכלל? מישהי העתיקה את דבריי והחליטה לשאול את זה באתר הידברות (ממש לא ממליץ עליו, בלשון מעטה) וגם באתר דין (גם את דבריהם אני לוקח בעירבון מוגבל, שכן הם בורחין מן האמת בנשוא של כשרות הבשר והעוף בימינו ומתעלמים מן כל ההוכחות של הרב אמנון יצחק שליט"א בנושא).
איך דניאל בלס קבע שאני (בניגוד) לשואלת השאלה לא מחפש את האמת בלי לדבר עמי? מה עם "שָׁמֹעַ בֵּין אֲחֵיכֶם, וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק" (דברים א, טז). דווקא שואלת השאלה, היא זאת שהיה לה קשה לקבל את מה שכתוב במקורות, לא לי. (דרך אגב, באתר דין ענו על זה בצורה יותר מדוייקת ואמרו שכל אחד מאיתנו צודק, אלא שבמקרה שלנו מדובר ב"תינוקות שנשבו").
בכל אופן, כאן השאלה הייתה על בת שגדלה בבית חרדית והחליטה (לא עלינו!) שהיא לא מאמינה יורת בה', חס ושלום? האם צאמר עליה שהיא "תינוק שנשבה"? היא גדלה בבית חרדי, קיבלה חינוך תורני, אם זה בית טוב - גם הוכחות לאמיתות האמונה. פתאום כופרת כי לא נח לא? היא לא תינוק ששנבה, זה הכל, כך שמה שהעתקת אינו רלוונטי עבורי.
^^לא מוציאה עליו שום עצבים.
פשוט לא מגיד לאף ילד לחיות ככה בפחד כזה.
פשוט לא מגיד לאף ילד לחיות ככה בפחד כזה.
agam/ana100, אני אל מפרש כלום, אני מעתיק מן המקורות.
"זה כמו שצמחוני או טבעוני לא יאהב את הילדים שלו אם יבחרו לאכול בשר.
נראלך הגיוני?
בטח עכשיו תגיד שזה לא אותו הדבר ותביא מלא ציטוטים, טוב חבל לבזבז את הזמן זה כמו לדבר לקיר."
בטח שיש הבדל? לבחור להיות לא צמחוני או לא טבעוני - זאת בחירה ליגיטימית (איפה כתבו שצריך להיות צמחוני או טבעני), להיות כופר - לא. זה מרד בבורא עולם, על כן יש לתת לו יחס אחר ושונה.
"מה ההבדל בין האל המומצא בדוגמא לאיך שאתה מציד את ה?"
- פשוט אמוד: כי רק ה' יבתרך התגלה לכל עם ישראל במעד של עם שלם וכולם שמעו את קול ובשעת מתן תרוה. יש לזה תיעוד מזמן האירוע שנכתב ונמסר לכל שבטי ישראל ע"י משה רבנו (עליו השלום), שכל עם ישראל שע את אלו'קים מדבר עמו. אין פה שום אפשרות לזיוף, כי אם זה היה מישהו אחר - היו אורמיםלו שהוא לא משה (ובתורה כתבו שמשה רבנו - שהוא זה זאמרו למסור אותה) ולא היו מקלבים מאותו אחד.
דבר כזה לא קרה לשום עם והתורה עצמה מתחייבת על זה:
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן-הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם: הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ? הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי? אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ? אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים; אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ. מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵש" (דברים ד, לב-לו).
מי, חוץ מבורא עולם, יכול להתחייב שדבר כזה (שמיעת קולו ושל לאוקים ע"י עם שלם עם תיעוד בזמן האירוע) לא קרה לשום עם אחר, ואפילו לא ישמע דבר כזה? הרי יש פה סיכון שז ההתגלה כשקר ואז לא יאמינו יותר לאותו אחד.
"זה כמו שצמחוני או טבעוני לא יאהב את הילדים שלו אם יבחרו לאכול בשר.
נראלך הגיוני?
בטח עכשיו תגיד שזה לא אותו הדבר ותביא מלא ציטוטים, טוב חבל לבזבז את הזמן זה כמו לדבר לקיר."
בטח שיש הבדל? לבחור להיות לא צמחוני או לא טבעוני - זאת בחירה ליגיטימית (איפה כתבו שצריך להיות צמחוני או טבעני), להיות כופר - לא. זה מרד בבורא עולם, על כן יש לתת לו יחס אחר ושונה.
"מה ההבדל בין האל המומצא בדוגמא לאיך שאתה מציד את ה?"
- פשוט אמוד: כי רק ה' יבתרך התגלה לכל עם ישראל במעד של עם שלם וכולם שמעו את קול ובשעת מתן תרוה. יש לזה תיעוד מזמן האירוע שנכתב ונמסר לכל שבטי ישראל ע"י משה רבנו (עליו השלום), שכל עם ישראל שע את אלו'קים מדבר עמו. אין פה שום אפשרות לזיוף, כי אם זה היה מישהו אחר - היו אורמיםלו שהוא לא משה (ובתורה כתבו שמשה רבנו - שהוא זה זאמרו למסור אותה) ולא היו מקלבים מאותו אחד.
דבר כזה לא קרה לשום עם והתורה עצמה מתחייבת על זה:
"כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן-הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם: הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ? הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי? אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ? אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים; אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ. מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת-אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵש" (דברים ד, לב-לו).
מי, חוץ מבורא עולם, יכול להתחייב שדבר כזה (שמיעת קולו ושל לאוקים ע"י עם שלם עם תיעוד בזמן האירוע) לא קרה לשום עם אחר, ואפילו לא ישמע דבר כזה? הרי יש פה סיכון שז ההתגלה כשקר ואז לא יאמינו יותר לאותו אחד.
פשוט פעם היו מבינים הרבה יותר את החיבור לקב"ה וכמה קיצוני ואסור בשום אופן לבגוד בו שזה בעצם עבירה על הדיבר הראשון ועיקר היהדות
היום אנשים לא רואים את הגודל והחומרה של הכפירה ולכן נראה להם שנטישת המשפחה במקרה כזה זה מעשה קיצוני ומוגזם למרות שההפך הוא הנכון
היום אנשים לא רואים את הגודל והחומרה של הכפירה ולכן נראה להם שנטישת המשפחה במקרה כזה זה מעשה קיצוני ומוגזם למרות שההפך הוא הנכון
כי לא מלמדים אותם בבית הכנסת לכבד דעות של אנשים אחרים.
sad sad sad girl, בטח שמלמדים.
משנה מפורשת היא: "איזהו מכובד? - המכבד את הבריות, שנאמר:(שמואל א ב, ל): "כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו" (אבות, פרק ד, משנה א).
אבל זה כל עוד הבריות הן לא נגד בורא עולם. השאלה כאן היא על אתאיסטים, לא על אנשים עם דעות אחרות (דעות ליגיטימיות על פי התורה הקדושה). אותם וודאי זה אין לכבדם. לא בגלל שדתעם שונה משלנו, אלא שהם חוקלים על מלך העולם (לא עלינו!).
משנה מפורשת היא: "איזהו מכובד? - המכבד את הבריות, שנאמר:(שמואל א ב, ל): "כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו" (אבות, פרק ד, משנה א).
אבל זה כל עוד הבריות הן לא נגד בורא עולם. השאלה כאן היא על אתאיסטים, לא על אנשים עם דעות אחרות (דעות ליגיטימיות על פי התורה הקדושה). אותם וודאי זה אין לכבדם. לא בגלל שדתעם שונה משלנו, אלא שהם חוקלים על מלך העולם (לא עלינו!).
למה יש אתאיסטים שלא מכבדים מאמינים?
איך אני שונאת שאומרים שאנחנו לא מסוגלים לקבל דעות שונות וזה כי אנחנו פרימיטיביים ולא למדו אותנו בבית ספר.
אחי
לא נולדתי לפני 150 שנה. היי, נולדתי רק לפני 15 שנה. ואני מכבדת את כל האמונות. ותאמינו או לא - אני לא הדתיה היחידה שמכבדת.
אם כבר שואלים שאלות מהסוג הזה - לרוב זה הפוך, ואפ לא לרוב, אז 50 50.
ראיתי כל כך הרבה אנשים אתאיסטים שהופכים את האמונה שלנו לבדיחה, פותחים עמודים שלמים באינסטגרם שמסתלבטים על האמונה שלנו.
אם זה היה עמוד שקורא לכולם לשמור שבת הןא היה מקבל מליון תגובות של הדתה ואיזה גועל נפש, אבל כשמישהו מעלה תמונה של אגדות ותנך שכתוב מצא טת ההבדלים למטה, 99 אחוז מהתגובות זה חח קורע ו1 אחוז מהתגובות זה זה לא בסדר.
אז מי פה לא מכבד? זה תלוי באופי של הבן אדם לא בפ*אקינג האמונה שלו, נמאסתם
אחי
לא נולדתי לפני 150 שנה. היי, נולדתי רק לפני 15 שנה. ואני מכבדת את כל האמונות. ותאמינו או לא - אני לא הדתיה היחידה שמכבדת.
אם כבר שואלים שאלות מהסוג הזה - לרוב זה הפוך, ואפ לא לרוב, אז 50 50.
ראיתי כל כך הרבה אנשים אתאיסטים שהופכים את האמונה שלנו לבדיחה, פותחים עמודים שלמים באינסטגרם שמסתלבטים על האמונה שלנו.
אם זה היה עמוד שקורא לכולם לשמור שבת הןא היה מקבל מליון תגובות של הדתה ואיזה גועל נפש, אבל כשמישהו מעלה תמונה של אגדות ותנך שכתוב מצא טת ההבדלים למטה, 99 אחוז מהתגובות זה חח קורע ו1 אחוז מהתגובות זה זה לא בסדר.
אז מי פה לא מכבד? זה תלוי באופי של הבן אדם לא בפ*אקינג האמונה שלו, נמאסתם
איש איש באמונתו יחיה - וזונות שלא מכבדים לכו לסין!
והכי חשןב שתפסיקו להתנסח ב"הם לא מבינים, הם קיבלו חינוך כזה וכזה" " הם לא בלה בלה"
מה הבעיה להגיד "יש כאלה"
כל שנה שעוברת אנשים מקבלים יותר דברים שפעם לא קיבלו, הומואים, טרנסיפ ועוד מלא דברים.
עכשיו תלמדו לקבל דתיים, ולא להכליל את כולם לקבוצה של פרימיטיביים כאילו חלטס
מה הבעיה להגיד "יש כאלה"
כל שנה שעוברת אנשים מקבלים יותר דברים שפעם לא קיבלו, הומואים, טרנסיפ ועוד מלא דברים.
עכשיו תלמדו לקבל דתיים, ולא להכליל את כולם לקבוצה של פרימיטיביים כאילו חלטס
swaggadiggy, מי שלא מכבד את בורא עולם שנתן לנו את הארץ הזאת - שהוא לא היה כאן בארץ.
את ידועת למה? כי הקב"ה נתן לנו אותה על מנת שנשמור את חוקיו:"וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם, וַעֲמַל לְאֻמִּים - יִירָשׁוּ. בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו, וְתוֹרֹתָיו - יִנְצֹרוּ" (תהילים קה, מד-מה).
מי שלא מכבד את האתאיסטים - הוא בסדר גמור, כי באמת לא צריך לכבד אותם (ואפיל ואסור לכבד אותם). זכותו המלאה בתרו יהודי שנאמן לה' יתברך ולתורתו הקדושה לחיות כאן בארץ ישראל, שהיא הארמון של הקב"ה.
את ידועת למה? כי הקב"ה נתן לנו אותה על מנת שנשמור את חוקיו:"וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם, וַעֲמַל לְאֻמִּים - יִירָשׁוּ. בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו, וְתוֹרֹתָיו - יִנְצֹרוּ" (תהילים קה, מד-מה).
מי שלא מכבד את האתאיסטים - הוא בסדר גמור, כי באמת לא צריך לכבד אותם (ואפיל ואסור לכבד אותם). זכותו המלאה בתרו יהודי שנאמן לה' יתברך ולתורתו הקדושה לחיות כאן בארץ ישראל, שהיא הארמון של הקב"ה.
כי לאתאיסטים אין אמונה
אויש אני קוראת פה המון שטויות
בתור דתייה שמאמינה
ממש אבל ממש לא אכפת לי אם אתה מאמין או לא זה כבר בעיה שלך
אותו דבר לגבי הלהטב בא לך להיות עם הבן מין שלך לך על זה, זה לא ענייני וככה גם הוא החינוך של חלק גדול מהדתיים...
בתור דתייה שמאמינה
ממש אבל ממש לא אכפת לי אם אתה מאמין או לא זה כבר בעיה שלך
אותו דבר לגבי הלהטב בא לך להיות עם הבן מין שלך לך על זה, זה לא ענייני וככה גם הוא החינוך של חלק גדול מהדתיים...
כי הם מתנשאים
מוכן למינוסים ויציאות עליי
מוכן למינוסים ויציאות עליי
princesa_, מה זה "לך על זה"? ומה עם זה שצריך למחות בעוברי עבירה (שבת נד ע"ב)? מי שיכל למחות ואינו מוחה - נתפס בעון כמבואר שם בגמרא.
זה שראית חניוך מוסים אצל הרבה "דתיים" - זה לא אומר שהוא נכון, לא חסר אנשים חסרי דעת תורה. וגם מי שלא, לא חסר כאלה שלא מאמינים בכל מה שתכוב בכל המקורות (ה' ירחם!) והם חשובי םשזה בסדר ושהם לא מחובים לאותם מקורות, גם אם זה גמרא.
זה שראית חניוך מוסים אצל הרבה "דתיים" - זה לא אומר שהוא נכון, לא חסר אנשים חסרי דעת תורה. וגם מי שלא, לא חסר כאלה שלא מאמינים בכל מה שתכוב בכל המקורות (ה' ירחם!) והם חשובי םשזה בסדר ושהם לא מחובים לאותם מקורות, גם אם זה גמרא.
תוצאה בואו אני אסביר לך משהו.
גם אם אני אבוא לגיי ויגיד לו אל תיהיה ככה הוא לא יקשיב לי הוא בסופו של דבר ימשיך להיות כזה.
אז מה אני צריכה לעשות עכשיו?! לנדות אותו להגיד וואלה יש מצב שאת צדיק מאוד, אבל בגלל חטא אחד (שהוא גדול ובעייתי אין ספק) אתה לא אדם טוב בפנימה שלך בנשמה שלך?
כי ברגע שיוצאים על קהילת הלהטב זה רק יוצר ריחוק... אני מבינה לחלוטין שזה אסור מבחינת התורה אבל בוא יש לא מעט רבנים שעשו ועושים דברים לא פחות חמורים שגם בתורה כתוב שחור על גבי לבן *שאסור לעשות* ועדיין חלק מהאנשים סבבה לגמרי עם זה.
מה שאני מנסה לומר שיש כאלו שמתנגדים. אבל חלק גדול מבין שאם זה שיש אנשים שלא מאמינים, או חוטאים זה בעיה שלהם. לנדות אותם או לצאת עליהם לא יקרב אותם לדת וגם אותנו זה לא באמת יקרב כי "דרך ארץ קדמה לתורה" ואת זה לא אני אמרתי 3>
גם אם אני אבוא לגיי ויגיד לו אל תיהיה ככה הוא לא יקשיב לי הוא בסופו של דבר ימשיך להיות כזה.
אז מה אני צריכה לעשות עכשיו?! לנדות אותו להגיד וואלה יש מצב שאת צדיק מאוד, אבל בגלל חטא אחד (שהוא גדול ובעייתי אין ספק) אתה לא אדם טוב בפנימה שלך בנשמה שלך?
כי ברגע שיוצאים על קהילת הלהטב זה רק יוצר ריחוק... אני מבינה לחלוטין שזה אסור מבחינת התורה אבל בוא יש לא מעט רבנים שעשו ועושים דברים לא פחות חמורים שגם בתורה כתוב שחור על גבי לבן *שאסור לעשות* ועדיין חלק מהאנשים סבבה לגמרי עם זה.
מה שאני מנסה לומר שיש כאלו שמתנגדים. אבל חלק גדול מבין שאם זה שיש אנשים שלא מאמינים, או חוטאים זה בעיה שלהם. לנדות אותם או לצאת עליהם לא יקרב אותם לדת וגם אותנו זה לא באמת יקרב כי "דרך ארץ קדמה לתורה" ואת זה לא אני אמרתי 3>
princesa_, קודם כל תדוה על העדינות! מעריך!:)
יש הרבה כאלה שמצהירים שצריך להתיחחס יפה לכולם (גם למי שלא צריך), ובאותו זמן הם בכלל לא מתייחסים יפה למי שכן צריך (אנשים קנאים שפועלים נכון ומבזים את בעלי עבירות).
לכוגו של עניין:
"אבל חלק גדול מבין שאם זה שיש אנשים שלא מאמינים, או חוטאים זה בעיה שלהם".
-כן? הם "המבינים הגדולים", ולא חכמים הש"ס שאמרו "שכל ישראל ערבים זה בזה" (שובועות לט ע"א). אין דבר כזה "בעיה שלהם", כיש אפ יש לך אפשרות להתנגד לאותם אנשים (בין אם זה יעזור או לא יעזור, או אפילו יגרום להם להיות נגדך. אין לך לחשוש מזה כלל ועיקר, כפי שכתב "אור החיים" על הפסוק בויקרא יט, יז: "עוד ירצה על דרך אומרם ז"ל (כתובות קה ע"ב) "האי צורבא מרבנן דסנו ליה בני מאתיה משום דמוכח להו במילי דשמיא". ומעתה יאמר החכם "למה לי קנאה למה לי? שנאה ותחרות עם זרע ישראל ואחדל מהוכיח ואהיה אהוב ונחמד לכולן". לזה נתחכם ה' וקודם שצוהו להוכיח צוה לבני ישראל שלא ישנאוהו, ואחר כך צוהו להוכיח שהרי ישראל מוזהרים מה' לבל ישנאוהו. ואם תאמר ומי יערבנו לעם שלא ישנאוהו וישמרו מצות "לא תשנא"? לזה אמר "ולא תשא עליו", חטא פירוש שלא יחשדם בחטא זה, אלא יחזיקם בכשרות. ואומר לשון יחיד לשלול החשד אפילו מיחיד שיחזיק כל איש ישראל שלא ישנאו בשער מוכיח, ובזה יוכיח ויחזור ויוכיח עד שיקבלו מוסרו).
"לנדות אותם או לצאת עליהם לא יקרב אותם לדת וגם אותנו זה לא באמת יקרב"
- מה אכפת לך אם זה יקרב או לא? אנחנו צריכים לחשוב מה ההלכה אומרת, ולא לחשוב על מה יקרה כתוצאה מזה שאני אקיים את ההלכה. זה לא עניין שלך אם ה יגרום לתועלת או לנזק. העניין שלך שלעשות את מה שהללכה אומרת: למחות בעוברי עבירה ולהתנגד אליהם. וכן ברו שצריך לנגות (לא עושים א תזה היום) את מ ישעובר בקביעות אפילו על דבר אחד מדברי סופרים, ואין צריך לומר מדברי תורה. עיינוי בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן שלד:
https://he.wikisource.org/wiki/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%9f_%d7%a2%d7%a8%d7%95%d7%9a_%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%94_%d7%93%d7%a2%d7%94_%d7%a9%d7%9c%d7%93
ממליץ על הרצאתו של הרב אמנון יצחק שליט"א, ולראות איך הוא מתווכח עם אחד האברכים בנושא:
https://www.youtube.com/watch?v=86gtlnxmdng&
ממליץ לך להתחיל מדקה 40 וכמה שיותר. עייני מה שאמרת התרוה: שהתורה לא נבחנת בתוצאות.
"כי "דרך ארץ קדמה לתורה" "
- ואיך זה קשור לעניין שצריך (וחובה) למחות בעוברי עיברה, ואם זה לא עוזר - אפילו לבזות אותם?
,
יש הרבה כאלה שמצהירים שצריך להתיחחס יפה לכולם (גם למי שלא צריך), ובאותו זמן הם בכלל לא מתייחסים יפה למי שכן צריך (אנשים קנאים שפועלים נכון ומבזים את בעלי עבירות).
לכוגו של עניין:
"אבל חלק גדול מבין שאם זה שיש אנשים שלא מאמינים, או חוטאים זה בעיה שלהם".
-כן? הם "המבינים הגדולים", ולא חכמים הש"ס שאמרו "שכל ישראל ערבים זה בזה" (שובועות לט ע"א). אין דבר כזה "בעיה שלהם", כיש אפ יש לך אפשרות להתנגד לאותם אנשים (בין אם זה יעזור או לא יעזור, או אפילו יגרום להם להיות נגדך. אין לך לחשוש מזה כלל ועיקר, כפי שכתב "אור החיים" על הפסוק בויקרא יט, יז: "עוד ירצה על דרך אומרם ז"ל (כתובות קה ע"ב) "האי צורבא מרבנן דסנו ליה בני מאתיה משום דמוכח להו במילי דשמיא". ומעתה יאמר החכם "למה לי קנאה למה לי? שנאה ותחרות עם זרע ישראל ואחדל מהוכיח ואהיה אהוב ונחמד לכולן". לזה נתחכם ה' וקודם שצוהו להוכיח צוה לבני ישראל שלא ישנאוהו, ואחר כך צוהו להוכיח שהרי ישראל מוזהרים מה' לבל ישנאוהו. ואם תאמר ומי יערבנו לעם שלא ישנאוהו וישמרו מצות "לא תשנא"? לזה אמר "ולא תשא עליו", חטא פירוש שלא יחשדם בחטא זה, אלא יחזיקם בכשרות. ואומר לשון יחיד לשלול החשד אפילו מיחיד שיחזיק כל איש ישראל שלא ישנאו בשער מוכיח, ובזה יוכיח ויחזור ויוכיח עד שיקבלו מוסרו).
"לנדות אותם או לצאת עליהם לא יקרב אותם לדת וגם אותנו זה לא באמת יקרב"
- מה אכפת לך אם זה יקרב או לא? אנחנו צריכים לחשוב מה ההלכה אומרת, ולא לחשוב על מה יקרה כתוצאה מזה שאני אקיים את ההלכה. זה לא עניין שלך אם ה יגרום לתועלת או לנזק. העניין שלך שלעשות את מה שהללכה אומרת: למחות בעוברי עבירה ולהתנגד אליהם. וכן ברו שצריך לנגות (לא עושים א תזה היום) את מ ישעובר בקביעות אפילו על דבר אחד מדברי סופרים, ואין צריך לומר מדברי תורה. עיינוי בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן שלד:
https://he.wikisource.org/wiki/%d7%a9%d7%95%d7%9c%d7%97%d7%9f_%d7%a2%d7%a8%d7%95%d7%9a_%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%94_%d7%93%d7%a2%d7%94_%d7%a9%d7%9c%d7%93
ממליץ על הרצאתו של הרב אמנון יצחק שליט"א, ולראות איך הוא מתווכח עם אחד האברכים בנושא:
https://www.youtube.com/watch?v=86gtlnxmdng&
ממליץ לך להתחיל מדקה 40 וכמה שיותר. עייני מה שאמרת התרוה: שהתורה לא נבחנת בתוצאות.
"כי "דרך ארץ קדמה לתורה" "
- ואיך זה קשור לעניין שצריך (וחובה) למחות בעוברי עיברה, ואם זה לא עוזר - אפילו לבזות אותם?
,